Glasanje povodom izbacivanje Nedeljka Stefanovica zbog ponasanja

Hklbgd

to hak...@googlegroups.com
Pozdrav svima, ovde Aleksej, pisem sa ovog naloga na mailing listu, jer
ne mogu da se prijavim sa mog naloga. Izgleda da je google nesto
promenio povodom toga.

Mislim da treba da se nadjemo u haklabu u petak u 19h povodom glasanja
oko problema sa Nedeljkom Stefanovicem i njegovog ponasanja prema pre
svega zenskim clanovima hackerspeca i manjka zelje da prihvati
odgovornost niti da prilagodi svoje ponasanje.

Imali smo incidenata kada je dosadjivao clanici laba nakon cega je
trazila pomoc da mu kazemo da prestane. Nakon sto sam mu rekao da
prestane, on je rekao da nece. Nakon sto sam mu takodje pristojno rekao
da mora, on je poceo da peva.

Nadali smo se da ce vremenom ipak promeniti svoje ponasanje, ali
suprotno poceo je posle na Desconu u nedelju da nas napada da smo lazovi
i da su ovo izolovani incidenti na koje se neko zali na njega, iako
znamo da to nije tacno.

Smatram da ugrozava druge clanove haklaba, da ometa radionice i da
pretstavlja aktivan problem sa lazima i svojim ponasanjem za haklab. Sa
obzirom da smo pokusali fino da mu kazemo i da mu damo drugu sansu,
nemamo druge opcije osim izbacivanja radi sprecavanja daljih incidenata.

Dalju diskusiju o ovome do petka mozemo da vodimo ovde na mailing listi.

Nedeljko Stefanović

to haklab
Jedini ženski član haklaba kojeg sam sreo u poslednjih 6 meseci je Dezire, koja mi je na deskonu poklonila majicu deskona. Neće biti da je ona smatrala da se loše ponašam prema njoj.

Jednom prilikom sam ušao u prostor i Aleksej je rekao da je taman mislio da će da uđe neko njemu drag, kad ono ja. Bio sam iznenađen i tada sam prvi put saznao da se izvesna ženska osoba žalila na mene. Od tada ja tu osobu nisam sreo uopšte, ali je Aleksej nastavio da me spopada sa tim slučajem, praktično svaki put kad se sretnemo i to na način koji je praktično uvredljiv. Štaviše, nikada nisam imao problem da sa nekim prestanem da komuniciram ako kaže da tu komunikaciju ne želi. Prema tome, smarač je upravo Aleksej.

Čak i pod pretpostavkom da sam jednom nekoga "smarao", to nije razlog da me neko proganja do groba oko toga. Aleksej jednostavno nije odustajao. Ponavljam da se sa tom ženskom osobom nisam video duže od pola godine.

Na deskonu je Aleksej razgovarao u nekom društvu i ja sam pitao za neki uređaj da li je baterija. Na to je Aleksej izneo čitav niz tvrdnji.

1. Da ja smaram ljude u haklabu, da sam u prisustvu njega, te ženske osobe, Petra i Stevana smarao tu osobu i da su mi skrenuli pažnju, ali da sam ja to ignorisao na način na koji je Aleksej to u svojoj poruci ovde opisao. Ne samo da nisam od onih koji ne poštuju legitimna prava drugih, s tim da mi se kaže ako nešto smeta. Da čitam misli ne umem. I da, jedno je ako mi neka osoba kaže da joj nešto smeta, a drugo ako neko neovlašćeno govori u ime druge osobe. Smatram da je to tako kako je opisano laž i da predstavlja Aleksejevo izigravanje frajera koji štiti tu osobu od mene. Za mene je uvredljivo da nekome treba zaštita od mene.

2. Da se ja smejem sam i šetam. To je tačno, ali pokazuje da Aleksej ne bira sredstva da bi došao do cilja. Šta njega briga za moje smejanje, obzirom da to ne radim glasno. Korišćenje takvih osobina, koje su u istom rangu sa fizičkim izgledom, je krajnje neprimereno koristiti za ocrnjivanje nekoga.

3. Da ometam radionice stalnim upadanjem u reč i da nikada nisam ništa rekao na temu. Opšte je poznato da tokom predavanja imam običaj da dam poneki komentar, ali na temu, barem u najvećem broju slučajeva. Tvrdnja da nikada nisam rekao ništa na datu temu je najobičnija laž, i Aleksej to vrlo dobro zna, tako da je on svakako lažov, odnosno da dati opis predstavlja veliko izvrtanje stvarnosti. Ja sam vrlo obazriv kada napadam ljude. Ne činim to bez da sam siguran u to što tvrdim.

4. Da se ta ženska osoba žalila da sam je pratio. Za ovo sam prvi put čuo na deskonu. Jedina situacija koje mogu da se setim, a da mogu da pretpostavim da je mislila na to, je kada smo išli iz laba, ja sam, a ta osoba sa Petrom. Ja sam išao svojoj kući, njih dvoje su bili ispred, a jedan deo puta je bio zajednički, nakon čega su oni skrenuli levo (nemam pojma gde su otišli), a ja sam nastavio pravo i tako smo se razišli. Smatram da nisam kriv što mi je kuća tamo gde jeste i ne smatram da mi neko može tek tako ograničavati slobodu kretanja. Naravno da se ta sloboda ne sme zloupotrebljati za praćenje, ali to nisam ni radio, budući da sam išao svojoj kući. Ako je nekome i toliki deo puta smetao, postojala su rešenja. Da su kojim slulčajem stali i rekli mi za problem, ja bih im odgovorio da idem svojim putem, a oni, ako im to smeta, mogu da stanu dok ja ne odmaknem dokle oni smatraju da treba i da ond aidu gde hoće, jer "koga svrbi, taj se češe". Ne mam nikakvu ideju na koju drugu situaciju bi ovo moglo da se odnosi. Ja ne želim da budem građanin drugog reda, koji treba zbog nekoga da izbegava određene ulice.

5. Na moj komentar da se na mene žale samo njih dvoje, Aleksej je rekao da to nije tačno i kao "dokaz" pitao Petra da li se ista ta osoba njemu žalila na mene, što je Petar potvrdio, a Aleksej rekao "Eto, vidiš da se i njemu žalila". Ne znam samo kako to dokazuje da se osim njih dvoje (Alekseja i te osobe) niko treći nije žalio na mene. Dakle, Aleksej je sklon takvim smicalicama u svrhu ocrnjivanja nekoga.

Nakon što sam rekao (na deskonu) da je Aleksej lažov (a jeste), on je rekao da za događaj o kome je pričao mogu da potvrde Petar i Stevan. Ja sam rekao da oni neće lagati u korist Alekseja i da pitaju njih. Pitan je Petar i on je rekao da se ne seća toga i da postoji mogućnost da je nešto zaboravio. Aleksej se na kraju drao na mene na sav glas psujući mi majku. Ja zaista ne mogu da razumem šta mu je skrivila moja majka. Pritom sam ja sve vreme bio uljudan, što se za Alekseja ne bi moglo reći.

Smatram da ako nekoga treba izbaciti, to je Aleksej. On jednostavno ne odustaje. Ne samo da je vrlo sklon izvrtanju stvari na nečiju štetu, nego smatram da ima još razloga da bude izbačen o kojima bih se na ovom mestu uzdržao. Mogao je da se pogleda u ogledalo pre nego što napada druge.

Ja ne smatram niti da sam savršen, niti da nikada ništa nisam uprskao, ali ovo što Aleksej ispoljava je nešto sasvim drugo.

Nedeljko Stefanović

Nedeljko Stefanović

to haklab
I još nešto,

Kada je Aleksej rekao da je mislio da će da uđe naka njemu draga osoba, kad ono ja, ja sam rekao da je ta osoba trebala da se žali meni, a ne da mi ništa ne kaže, a da se iza leđa žali na mene, na šta je, koliko se sećam, Aleksej odgovorio da ne veruje da se njemu prvom obratila, nego da misli da je pre toga rekla meni.

Korišćenje izraza "verovanje" je u suprotnosti sa opisom situacije kakvu je dao na deskonu, jer ako su mi upućene primedbe na licu mesta, u prisustvu njega, onda ne bi verovao, nego bi znao.

Nedeljko Stefanović

Nedeljko Stefanović

to haklab
I još nešto,

Pozivam članove da dođu na glasanje u što većem broju.

nestorov...@tutanota.de

to Nedeljko Stefanović, haklab
Nedeljko izneo si gomilu neistina. Apsolutno se devojka zalila Alekseju na tvoje uznemiravanje na sta ti je on lepo rekao da prestanes pa si onda krenuo da pevas. Bio sam licno pored. Takodje si i pre toga lupao gluposti prema njoj, na sta niko od nas nije reagovao, odnosno reagovali smo ignorisanjem, sto je bila greska.

Takodje Aleksej, a i iz razgovora sa starjim clanovima iz laba koji vise ne dolaze, vise puta ti je ukazano na tvoje beozobrazno ponasanje i na stetu koju nanosi labu. To nikada nisi promenio i kako je suditi po sadasnjim desavanjima i neces. Тakodje da te Aleksej proganja posle toga sto ti je rekao nije istina, bukvalno te covek ignorise.

To sto se ne zale tebi nema nikakve veze, ne mozes ti da odredjujes ko ce kome da se zali i na osnovu toga utvrdujes validnost i to nikako ne umanjuje tvoje bezobrazno ponasanje.

Ja ne zovem drugarice u lab upravo zbog tebe i tvog ponasanja, verujem da ima jos ljudi koji se osecaju tako samo im je glupo da kazu ili koji god razlog. Uvek gledam da ne napravis neko sranje, da ne smaras nekog kada si tu, ljudi se zale  na tebe i to je cinjenica, receno ti je vise puta i to je cinjenica, nikada nisi promenio ponasanje i to je cinjenica. Nanosis stetu labu, ne moze 100 ljudi  da ispasta zbog tebe i ne treba.

Sada ovde iznosis razne neistine, vadis se a verujem da dobro znas kako se ponasas.

Ovakvo ponasanje  u labu ne treba da postoji, niti da se tolerise, da li to bio ti ili ja ili neko treci nije bitno, uvek sam za izbacivanje takvih ljudi.

Jun 1, 2022, 04:15 by sten...@gmail.com:

Hklbgd

to hak...@googlegroups.com
Mislim da ovaj mail od Nedeljka pokazuje da nema zelju da se promeni ni
prihvati gresku ni pred nizom opomena nakon tog incidenta, ni nakon
incidenta na Desconu, pa cak ni sada nakon poziva za glasanje da se
izbaci. Nema vise nijedna druga opcija koja nam je ostala, ne mozemo da
ga opominjemo po ko zna koji put i da smatramo da ce nekako odjednom da
se promeni. Sad kad i aktivno napada svakoga ko se zali na njega presao
je svaku granicu.

Ja izmislio incident naravno da nisam, nemam razloga to da radim.

Nedeljko nazalost je svestan da dosadjuje i ne samo da nastavlja da
dosadjuje nego i napada one koji se zale. Tako da nije do njegovog
neznanja, nego sebicnosti.

Aleksej

PS: Ne znam zasto se dalja diskusija na mailing listi ne pokazuje na
forumu, mislim da google opet pravi neke probleme sa slanjem mail-a na
nas server. Forum je optimalno mesto za buducu diskusiju.

Milos Kovac

to nestorov...@tutanota.de, Nedeljko Stefanović, haklab
Zdravo svima
Citajuci tvoje mejlove rano jutros Nedeljko shvatio sam da je najveci
problem sto ti ne vidis gde gresis i sta radis i kako to ljudi oko tebe
dozivljavaju.
Krenuo si da se pravdas i da se objasnjavas, a ako nisi nista uradio -
sto onda svi mejlovi jutros?
Zelim da tebi a i svima kazem jedno
Haklab je zajednica svih nas, i kao u svakoj zajednici svi mi treba da
doprinosimo onoliko koliko ko moze, zna, ima vremena, ume i zeli da bi
zajednica opstala i rasla. Nazalost, na vecinu inicijativa si imao
zlurade komentare i objasnjavao kako to ne valja, a nikad nisi bio neko
ko je predlozio nesto konstruktivno ili doprineo necemu sto smo svi
probali da izguramo. Uvek si bio 'protiv' a nikad 'za'!
Jednostavno, da ignorisemo poslednji dogadjaj, a ne smemo da ga
ignorisemo, ali hipoteticki - na koji nacin/kad/kako si doprineo Haklab-u?
Samo tvoje prisustvo, koliko god imao visoko misljenje o sebi, nije samo
po sebi dovoljno da bi se racunalo kao doprinos!
Najiskrenije verujem Alekseju i Stevanu za sve sto su rekli i napisali.
Iskreno mi je zao sto 99% necu moci da dodjem u petak, potrudicu se al
tesko bas.
Ja, licno, imenom i prezimenom podrzavam Aleksejev predlog i Molim sve
vas da uvazite moj glas kao da sam prisutan.
PS. Znam da ces sad da se pitas ko sam ja i dal sam ikad bio u Haklab-u.
To dovoljno govori o tebi, tri puta sam ti pruzio ruku i upoznao se sa
tobom, al izgleda da moja malenkost nije zavredila tvoju paznju i mesto
u tvojoj memoriji.
Sve najbolje
Milos Kovac

nestorov...@tutanota.de

to Milos Kovac, Nedeljko Stefanović, haklab
Takodje bih rekao da mogu ljudi i online da se ukljuce preko jitsi-ja, ako ne stizu uzivo. Ovo jeste bitna situacija i problem.
Best regards,
Stevan Nestorovic.

Jun 1, 2022, 15:06 by milos...@gmail.com:

Oliver Vignjevic

to Nedeljko Stefanović, hak...@googlegroups.com
A sto si meni zalis ovde celoj grupi ?

Ljudi nikada nisu laki, a dosta nemogu da se tacno zale nekome zatostose plase. Ne razumem gde je sada problem da moras u grupi svima i meno koj nisam zena da se zalis o ovome?

:) Lep dan ti ipak zelim. Oliver The wise.

Gesendet: Mittwoch, 01. Juni 2022 um 04:15 Uhr
Von: "Nedeljko Stefanović" <sten...@gmail.com>
An: "haklab" <hak...@googlegroups.com>
Betreff: Glasanje povodom izbacivanje Nedeljka Stefanovica zbog ponasanja

nestorov...@tutanota.de

to Oliver Vignjevic, Nedeljko Stefanović, hak...@googlegroups.com
Ovo pitanje se tice svih nas iz laba. Ocigledno je da se ne zali samo Aleksej, vec je on pokrenuo temu i super sto je to uradio.

Jun 1, 2022, 16:04 by Oli...@gmx.net:
> To view this discussion on the web visit > https://groups.google.com/d/msgid/haklab/CABSWUXnK4bpnw86O88dbNQT5jkUG5XZ_4oZ029r_JcviDuUJ7w%40mail.gmail.com <https://groups.google.com/d/msgid/haklab/CABSWUXnK4bpnw86O88dbNQT5jkUG5XZ_4oZ029r_JcviDuUJ7w%40mail.gmail.com?utm_medium=email&utm_source=footer>> .

nestorov...@tutanota.de

to nestorov...@tutanota.de, Oliver Vignjevic, Nedeljko Stefanović, hak...@googlegroups.com
Izvni, mislim da sam te pogresno razumeo Olivere.

Jun 1, 2022, 16:08 by hak...@googlegroups.com:

> Ovo pitanje se tice svih nas iz laba. Ocigledno je da se ne zali samo Aleksej, vec je on pokrenuo temu i super sto je to uradio.
>

> Jun 1, 2022, 16:04 by Oli...@gmx.net:

Oliver Vignjevic

to Nedeljko Stefanović, hak...@googlegroups.com

I nisam nista cuo o nekom glasanju...

ali ako treba se neko zbog ponasanja izbaciti, pitam se gde je lab kao club ozbiljno napisao sta nevoli ? nigde ne citam da je homofobija zabranjena ako nema niko volje za to evo moje serverski regölement kako se sme ponasati u jednom od mojih discord servers, pa mozete to uzeti malo promeniti i pored ulaznih vrata postaviti kod laba. pa po tome se zna koje ponasanje je ok i koje nije. Ja nisam bijo prisutan i stime samo mogu da cujem price od jedne ili druge/trece strane ali nisam bijo tu....

Welcome!
The following rules apply to all server channels as well as direct messages if maliciously targeted at community members!
1. BE RESPECTFUL
You must respect all users, regardless of your liking towards them. Treat others the way you want to be treated.
► Use English as the main server language to avoid misunderstandings!
► Disruptive behavior and controversial topics such as religion / politics / racism are not allowed.
► Do not talk about anybody negatively.
2. INAPPROPRIATE LANGUAGE
The use of profanity should be kept to a minimum. However, any derogatory language towards anyone is strictly prohibited.
3. NO DIRECT & INDIRECT THREATS
Threats to other members of any type or general hostile behavior / threats are forbidden.
► Please be conscientious with personal images, information, addresses, and phone numbers - your own as well as other people's.
► Personal issues with other members should be kept private and not be discussed in public channels.
4. NO ADVERTISEMENTS
We do not tolerate any kind of advertisements, whether it be for other communities or guilds.
► Advertising/affiliate links are not allowed (including DMs) and may result in permanent ban.
5. NO OFFENSIVE NAMES & PROFILE PICTURES
You will be asked to change your name or picture if a @Moderator deems them inappropriate.
6. NO RACIST / PORNOGRAPHIC / GORE NOR OTHER NSFW MATERIAL
This is a community server and not meant to share this kind of material.
7. NO SPAMMING
Don't send a lot of short messages right after each other unless you are involved in a conversation.
8. FOLLOW THE DISCORD COMMUNITY GUIDELINES
You can find them here: https://discordapp.com/guidelines
Your presence in this server implies accepting these rules, including all further changes. These changes might be done at any time without notice, it is your responsibility to check for them.

Gesendet: Mittwoch, 01. Juni 2022 um 04:33 Uhr

Von: "Nedeljko Stefanović" <sten...@gmail.com>
An: "haklab" <hak...@googlegroups.com>

nestorov...@tutanota.de

to Oliver Vignjevic, Nedeljko Stefanović, hak...@googlegroups.com
Definitivno nam treba u planu je sve to, uznemiravanje naravno da nije dozvoljeno i inace i naravno da ce biti napisano vidno. Problem sa Nedeljkom traje vec dosta vremena i mora se resiti.

Jun 1, 2022, 16:13 by Oli...@gmx.net:
> To view this discussion on the web visit > https://groups.google.com/d/msgid/haklab/CABSWUXmptQkoaXnr%3DrZBohANc2xXGw9XOnTXwiRDxzZfen3hiQ%40mail.gmail.com <https://groups.google.com/d/msgid/haklab/CABSWUXmptQkoaXnr%3DrZBohANc2xXGw9XOnTXwiRDxzZfen3hiQ%40mail.gmail.com?utm_medium=email&utm_source=footer>> .

Hklbgd

to hak...@googlegroups.com

Pa ne zalim se, nego pozivam na glasanje i dajem obrazlozenje. Zalio sam se pre njemu i to nije urodilo ploda.

Aleksej

nestorov...@tutanota.de

to Hklbgd, hak...@googlegroups.com
Ipak sam te dobro razumeo Olivere

Jun 1, 2022, 16:21 by hkl...@hklbgd.org:

> Pa ne zalim se, nego pozivam na glasanje i dajem obrazlozenje. Zalio sam se pre njemu i to nije urodilo ploda.
>

> Aleksej

I'm Super

to haklab
Nikada nisam bio u labu, uclanio sam se u mailing listu tokom korone s namerom da dodjem nekada kada za to imam vremena i nakon pandemije. Iz toga, ja mogu samo dati neutralno misljenje posmatraca; nekako je logicno da, ukoliko vec imate prostor, clanove, forum, ... , morate imati i pravila ponasanja. Meni se nekako cini da ste vi dugo tolerisali nesto sto vama svima jednoglasno nije prijalo, i da je vama poprilicno cisto sta treba ciniti i kakvu odluku treba doneti.

P.S. Pitao sam Desiree, o tome kako lab funkcionise; kada mogu doci, a receno mi je da jednostavno pitam ovde kada je i da li je neko tu, i da tada svratim. Pretpostavljam da je mozda neprikladno pojaviti se u petak, buduci da nikada nisam bio i ne poznajem ovog coveka, ali bi rado svratio za vikend, ukoliko  neko planira da tada bude tamo?

nestorov...@tutanota.de

to I'm Super, haklab
Inace za dolaske kacimo na forum kada sta bude. Pre korone je bilo vise aktivnosti, sada se vracamo nazad. Ima hakaton u subotu, evo link https://forum.hklbgd.org/t/hackathon-hklbgd/228 i takodje nedeljom obicno bude mrezna radionica evo link i za to https://forum.hklbgd.org/t/linux-server-admin-radionica/202

Jun 1, 2022, 16:32 by ognje...@gmail.com:

Branko Kokanovic

to nestorovicstevan via haklab
Možda da se i ja oglasim. Nedeljka znam jako površno i žao mi je što glas onog ko glasa nema pridruženi "weight" koji ide uz njega, ali ako je odluka već binarna, presekao bih i glasao nažalost za izbacivanje. Probaću da obrazložim moj glas što je racionalnije moguće, mada je to jako teško ovako javno jer ne bih voleo da se ovo pretvori u neke ružne ad hominem napade.

1. Ovo malo interakcija što sam imao sa Nedeljkom mi nije ostalo u dobrom sećanju - stalno imam osećaj nepoželjnosti zbog njegovog nepotrebnog napadanja na mene oko mog trenutnog zaposlenja, pa čak i političke orijentacije. Možda to nije napadanje, možda je to Nedeljkov način komunikacije, ali meni je previše. U njegovu odbranu, nikad mu nisam ovo rekao direktno, već sam se uvek povlačio u sebe i probao da samo smanjim interakaciju.

2. Kada sam prvi put došao u lab (2021.), par dana za redom posle toga sam dobijao "unsolicited" (netražene?) pozive da pričamo o svemu i svačemu (Rust, politika...). Tu se nadam da sam uljudno uspeo da mu ukažem da ja te pozive ne želim - prvo fino, a onda i malo grublje (i stvarno su prestali posle par dana!). Ali da li mi je bilo prijatno da me osoba koju sam par dana pre toga upoznao zove par večeri za redom i pita "šta misliš o Trumpu", "šta misliš o Rustu" i sl. - nije.

3. Preko mene (ja bar mislim) je Nedeljko došao i na OpenStreetMap telegram grupu gde je jedina interakcija sa njim bila o Milankovićevom kalendaru. Naime, čestitali smo novu godinu 01.01.2022. jedni drugima i dva hrvatska člana su takođe čestitala, da bi Nedeljko nakon toga poželeo svima srpsku novu godinu[1], naizgled totalno nepotrebno i bez veza sa OSM-om i odveo diskusiju na drugu stranu tako da sam morao da se moderatorski mešam. To je bila njegova prva i jedina interakcija tamo.

4. Planirao sam da dovedem u lab jednu tinejdžerku - osnovna škola, neku ćerku od kolege koja osvaja neke nagrade po programerskim takmičenjima. Ako je i 5% ovoga što Aleksej kaže tačno (a imam sve indicije da tom čoveku verujem) i ako postoji 1% šanse da se Nedeljko nađe u tom trenutku tamo, meni nažalost ne pada na pamet da dođem. Izvinjavam se ako sam isključiv, ali tako je. Nadam se da ovo govori više o Nedeljku, nego o meni, ali ne znam, presudite vi. Što se tiče pomenutih uznemiravanja, čisto da pomenem radi kompletnosti da nemam nikakve informacije o tome ni za jednu ni drugu stranu.

Nažalost, u petak nisam tu (proslava mature koja je jednom u 5 godina, nema ređeg događaja:D), ali ako može da se glasa "na daljinu", ovo je moj glas. Ne volim utilitaristički pristup stvarima, ali mislim da je ovo u proseku mnogo bolje za sve i da će haklab otključati svoje potencijale mnogo više bez Nedeljka nego sa njim. Nemam neki savet za tebe Nedeljko osim da poslušaš šta ljudi kažu, da budeš malo manje defanzivan, da probaš da razumeš šta ljudi hoće da ti kažu, ali svakako ti želim svako dobro, kako god da glasanje prođe!

[1] https://cloud.hklbgd.org/index.php/s/gQDDpX3BjykWsC7

poz, kokan
> https://groups.google.com/d/msgid/haklab/N3UmCgt--3-2%40tutanota.de.

Nedeljko Stefanović

to haklab
U vezi činjeničnog stanja o incidentu na deskonu, ne znam otkud Alekseju obraza da me proziva za to. Jasno je da ga je on izazvao.

Ja znam da sam čudan, a bezobrazlukom, to jest nemanjem obraza, smatram upravo Aleksjevo prozivanje mene za incident na deskonu.

Javno blaćenje mene vidim kao njegovu osvetu za debakl koji je tamo doživeo.

Nedeljko Stefanović

to haklab
U vezi izjave Branka Kokanovića da sam mu prebacivao oko njegovog zaposlenja,

koliko se sećam, ispostavilo se da Branko ima doprinose slobodnom softveru otvorenog koda, pri čemu radi za MS, pa sam pitao kako viodi taj spoj.

Meni je takav spoj vrlo shvatljiv, jer sam i sam zarađivao radeći na razvoju vlasničkog, zatvorenog softvera, podržavajući istovremeno slobodan softver otvorenog koda, samo me je zanimalo njegovo viđenje toga.

Nisam to doživljavao kao napadanje Branka, ali izgleda da on jeste ili nešto propuštam u svom sećanju.

Bojan Petrovic

to nestorovicstevan via haklab
Meni nije lepo ovo što već drugi put čitam u ovoj niti: "imam važnija posla, ali računajte da sam glasao". Težina donošenja ovakve odluke za svakoga lično treba da bude veća od cene dolaska u lab, a ne obrnuto.

> Nažalost, u petak nisam tu (proslava mature koja je jednom u 5 godina,
> nema ređeg događaja:D)

Ni razmatranje statusa dugogodišnjeg člana haklaba nije ništa češće, puno je manje zabavno, i odluke su nekada umele da imaju teške posledice po lab.

Ja bih zato apelovao na sve koji imaju ulog u ovoj situaciji da, makar na simboličkom nivou, ispoštuju njenu ozbiljnost i dođu/uključe se na zajednički sastanak.

Pozdrav,
Bojan

Sanja Pavlovic

to Bojan Petrovic, nestorovicstevan via haklab
Zdravo svima,

Ispratila sam prepisku i htela bih da podelim svoje iskustvo i utiske.

Dugo vec nisam bila u labu, ali sam u periodu pre toga sa Nedeljkom provela dosta vremena u prostoru i, bez obzira na cesta neslaganja, nikada nisam dozivela da sam uznemiravana na bilo koji nacin.

To, naravno, ne znaci da je svako iskustvo isto i da ne verujem u drugacija iskustva, samo delim da je moje takvo.

Na temu poruke koja je pokrenula diskusiju imam nekoliko osvrta.

Pre svega bi bilo znacajno da znamo sta znaci "ponasanja prema pre svega zenskim clanovima hackerspeca", jer dalje na osnovu poruke deluje da je rec o samo jednoj zeni. To da li je "samo" jedna zena u pitanju nikako ne sme da umanji ozbiljnost situacije (!), ali nam upravo ta ozbiljnost nalaze da budemo precizni u iznosenju optuzbi.

Takodje je dobro da se i one zajedno oglase (u vreme i na nacin na koji smatraju da je ok) - bez namere da pritiskam jer znam koliko to moze biti tesko - jer je vazno da cujemo autenticne glasove kako bismo mogli da glasamo po svojoj savesti za ovako ozbiljnu stvar. Ja licno verujem svakoj zeni kada kaze da je uznemiravana i to je slucaj i ovde. Ono sa cim imam problem je da na slepo verujem muskim proksijima za tako osetljive situacije.

Tu se namece tema drugog dela poruke u kojoj se navodi da Nedeljko ometa radionice i jos neke optuzbe. Opet, moje iskustvo je drugacije i ja sam od njega mnogo naucila. To ne znaci da nekome drugome ne smeta, ali cini mi se da treba da razgovaramo i o razlicitostima koje imamo i doprinosima koje dajemo, a koje prostor poput laba treba da neguje.

Dakle, moje pitanje (ne za ovu listu, vec za petak) jeste da li je izbacivanje pokrenuto i da li su neki glasovi vec dati zbog uznemiravanja zena, kako je eksplicitno navedeno u prvom mejlu (i da li te zene zele ovo glasanje?) ili zbog drugih stvari koje nekim ljudima u labu ne prijaju u vezi sa Nedeljkom.

Vidimo se u petak,

Sanja

Nikic Dusan

to Bojan Petrovic, nestorovicstevan via haklab
Pozdrav svima,

Uglavnom se trudim da u sličnim situacijama ostanem suzdržan ali ovaj put ne mogu.
Vidim da je ova tema povukla još pitanja za sobom o odnosima u labu i celokupnoj zajednici pa bih s tim u vezi dao predlog da se u petak osim ovog pitanja potegnu i ostala pitanja koja se provlače ovde i da jednom rešimo to konačno.
Mislim da nije potrebno da pravilnik o ponašanju u labu držimo okačen na zidu, da bi znali kako da se ponašamo, jer smo valjda dovoljno samosvesni i dovoljno vaspitani i kulturni da znamo kako se treba ponašati sa ljudima i u prostoru kao što je naš lab. Da li je realno da je potrebno da velikim slovima piše na zidu da posle korišćenja čaše,tanjira,viljuške i sl. istu trebaš oprati i vratiti na mesto da bi sutra mogla opet da se upotrebi???
Mnogo je detalja koji se guraju pod tepih i koji se prećutkuju ali pritiskaju i vuku negativnu energiju sa sobom. Ako smo zajednica ajde da ta pitanja rešimo kao zajednica, ovo je jedan ozbiljan test za zajednicu koji će svakako pokazati i otkriti mnogo stvari.

P.S. Molim vas dajte link za petak jer nisam u BG a jako želim da prisustvujem diskusiji.

Pozdrav
Dule

Nedeljko Stefanović

to haklab
Kao prvo, u petak neće smeti da izostane sa dnevnog reda incident sa dekona, koji se svodi na sledeće.

1. Aleksej sedi sa nekim ljudima za stolom.
2. Ja prilazim, čekam par minuta da ne bih upao ureč, ali pošto se razgovor ne prekida, updam u reč sa pitanjem za neki uređaj da li je baterija.
3. Ljudi mi odmah odgovaraju da jeste.
4. Aleksej odmah počinje njegovu priču o meni, iznoseći stavove koje sam naveo.
5. Ja ga nazivam lažovom.
6. Aleksej se ljuti zbog toga.
7. Rasprava se završava tako što ja sedim, a Aleksej ustaje, prilazi meni na manje od metar, unosi mi se u lice razgoračenih očiju i dere se na mene iz sve savage ponavljajući psovanje moje majke više puta, pri čemu nije izgovarao nikakve pretnje niti bilo šta drugo osim psovanja moje majke.

Pritom se sve dešavalo u impakthabu, pred spoljnim svetom, to jest licima koja nemaju veze sa labom.

Šta oni da misle o tome kakvi ljudi dolaze u lab? Ja za takvo Aleksejevo ponašanje smatram da se uobičajeno tumači kao fizička pretnja, bez obzira što nikakve pretnje nije izgovorio.

Branko Kokanović je rekao da je 5% od onoga što je Aleksej tvrdio razlog za nedovođenje devojčice u lab.

Obzirom na ono što je Aleksej ovde iznosio i što sam ja naveo da je Aleksej iznosio, ja ne vidim kojih 5% od toga razlog za nedovođenje devojčice u lab.

Biće da je Aleksej iznosio o meni mnoge druge (neistinite) tvrdnje, čijih bi 5% moglo da bude razlog za nedovođenje devojčice u lab. Bilo bi dobro da Branko Kokanović kaže šta je to drugo Aleksej govorio o meni što ja ne znam, jer je reč o prekršaju klevete.

Nedeljko Stefanović

to haklab
Da odgovorim Milošu Kovaču, jer tek sad vidim njegov mejl.

Ne znam protiv kojih sam bio inicijativa koje nisu protivzakonite.

Držao sam i kurseve.

Postoji vrlo sveža moja inicijativa za poboljšavanjem open source programa menjanjem sorseva, na čemu je nešto već praktično učinjeno, a ima prostora i za doprinose drugih članova.

Hteo sam i da objasnim kako najbrže shvatiti sors u dovoljnoj meri da se izvrši nekakva željena izmena, tako da za taj posao ne trebaju sedmice, nego sati. Lično sam uspevao u tome.

Hklbgd

to hak...@googlegroups.com

Mozemo i za drugi dan da ostavimo glasanje ako vam vise odgovara. Petak je bio izabran, jer je hakaton u subotu, pa iz straha da se ne pojavi Nedeljko, a da nemamo dozvolu ostatka clanova da ga udaljimo.

Ja znam za bar jos jedan incident, ali tome nisam prisustvovao.

Razlog zasto pozivam na glasanje nije zato sto ima incidente kada uznemirava nego zato sto nece da prestane kada mu se tako kaze. Cak ni sada nije prihvatio gresku nego poceo da me naziva lazovom i preti da zove policiju.

Na nedeljkove lazi necu da odgovaram, neke stvari su istina, neke su laz. Ja razlog da lazem ista apsolutno nemam, moji problemi sa Nedeljkom su tek nastali nakon sto je odlucio da ne postuje kad mu se kaze da prestane.

Ja razumem da vecina starijih clanova Haklaba poznaje Nedeljka duze od mene, ali cinjenice su da imamo problem sa njim. Ne bih nevinog coveka tek tako optuzio i sigurno ne bih se drao na njega bez razloga.

Ja razumem da postoje posledice izbacivanja ljudi iz laba, ali postoje i posledice ne izbacivanja ljudi koji se ponasaju kao Nedeljko.

Nedeljko Stefanović

to haklab
Sa naloga Hklbgd se javlja Aleksej, koliko znam,

Aleksej i dalje odbija da prizna barem svoje greške u vezi nasilnog ponašanja u impakthabu na deskonu (mada nije bilo fizičkog kontakta, niti izgovorenih pretnji, takvo ponašanje se doživljava kao fizička pretnja) i psovanja moje majke, za koju ne znam šta je mogla da mu skrivi.

Štaviše, Aleksej smatra da postoje razlozi za takvo njegovo ponašanje. Ja ni trenutka nisam niti koristio silu, niti pretio, niti psovao, niti vređao (osim, po mom mišljenju opravdanog, nazivanja Alekseja lažovom), niti sam na bilo koji način sprečavao Alekseja da govori, a bio je prisutan, tako da je mogao da se verbalno suprotstavi. Biće da je pravi razlog za njegovo ponašanje bio nedostatak argumenata.

Aleksej neće da odgovara na "moje laži". Zna da pljuje, ali ne i da stane iza svojih stavova. Biće da je drugi razlog u pitanju, a to je opet nedostatak argumenata i morala.

Aleksej kaže da ja neću da prestanem da uznemiravam kada mi se tako kaže, samo što nakon Aleksejevog iznošenja prvog slučaja predamnom ja tu osobu, kao ni bilo koju drugu žensku osobu iz laba nisam ni video, pa mi nije jasno kako sam to mogao da prestanem. I nije isto kada neko tako izigrava frajera zaštitnika i kada se zna stav te osobe. Aleksej je ranije stvorio moje nepoverenje prema njemu.

Ja smatram da postoje vrlo ozbiljne posledice neizbacivanja takvih kao što je Aleksej, koji su nasilni, ne kaju se i ne izvinjavaju za to i smatraju da postoje razlozi za to čak i u navedenim okolnostima.

Da li ta osoba podržava takvo Aleksejevo ponašanje u ime njene zaštite. Prema insajderskim informacijama, Aleksej nije komunicirao sa tom osobom u vezi iznošenja slučaja na ovu listu. Biće da je ovo Aleksejeva osveta za njegov debakl na deskonu.

Ne može se glasati bez prethodne rasprave. U raspravi treba da se utvrdi činjenično stanje i da se onda na osnovu toga odluči šta dalje u skladu sa tim. Prvenstveno u vezi Alekseja, a naravno i u vezi mene, kada je već traženo.

Nedeljko Stefanović

to haklab
Što se vikenda tiče, ja ne mogu da budem u Beogradu, jer ja za vikend imam proslavu mature, koju ne želim da propustim, a uzgred treba da pomognem ocu, tako da sam svakako sprečen da tu budem za vikend.

Međutim, postoji opsanost da na tom hatatonu Aleksej nastavi da radi šta radi, tako da je bolje da se ne odlaže, nego da se obavi u petak pre hakatona.

Hklbgd

to hak...@googlegroups.com

Glasacemo onda sutra u 19h kao sto je po planu i smatram da Nedeljko ne treba da fizicki prisustvuje toj raspravi posto je rasprava upravo o njemu. Ako zeli moze online da se javi da nastavi sa svojim izjavama,ako neko bude bio zainteresovan da ga slusa, ali inace ne bi trebalo da ometa glasanje.

Aleksej

On 6/2/22 18:22, Nedeljko Stefanović wrote:

[...]

Vojislav Vasiljevic

to Hklbgd, hak...@googlegroups.com

Поштовани припадници и припаднице заједнице Хаклаб Београд.
Пратим преписку око ове непријатне теме. Ја нисам пар година уназад био до лаба, због родитељских и пословних обавеза, пре свега.
Онда кад сам долазио иоле редовније, сматрам да моје присуство није било од великог значаја. Те с тога мислим да немам морално право да се изјашњавам за или против.
Сумњам да ћу присуствовати сутра, а све и кад бих присуствовао, сумњам да бих имао право да гласам било како другачије осим уздржано.
Али сматрам да сам довољно учествовао да смем да изразим своје начелно мишљење о овој ствари и поставим ако ништа друго нека реторска питања.

Алексеј, тебе ја мислим нисам имао прилику да упознам, а ако и јесам извини што сам заборавио! Ако сам заборавио, онда је свакако наш контакт у том случају није био довољно дуг да бих стекао непосредни утисак о теби.
Међутим, од људи којима бескрајно верујем, о теби сам чуо само речи хвале, и да у великој мери улажеш своје напоре да хаклаб функционише и постоји. Због тога ти неизмерно хвала, то је вредно сваког поштовања!
То теби и твојим ставовима даје огроман кредибилитет, барем ја тако видим. Међутим постоје моменти на које бих желео да се осврнем. Кренућу од последњег, предлог да Недељко не присуствује сутра је по мени споран.
Јер човек је у позицији да се брани, а предлаже се његово одсуство да би се лакше гласало о његовом питању. Не зато што је Недељко у питању, ово ми звучи јако погрешно, и подсећа на нека мрачнија времена.
Тај предлог би имао смисла, кад би Недељко могао да делегира неког, да изнесе његову страну приче. Или да се цео процес изведе на интернету без фиизичког присуства, како не би дошло до могућности ескалације.
Такође ми је јасно да Хаклаб нема ни трибунал, ни морални комитет, ни кадровско, данас ХР, не знам да ли има статут, правилник, или почива на неписаним правилима којих се већина придржава, што је у реду.
Друга ствар на коју морам да се осврнем, јесте да си ти Алексеј по Недељковим речима, неприкладно комуницирао на последњем дескону. Ја не знам нисам био, нисам се ни распитивао. Ако је то тачно, немам намеру да ти
било шта приговарам, јер сам и сам био и излаган таквим наступима, а и сам сам наступао тако, људски је и да попусте кочнице. Али у том случају нисам сигуран да ли је добро да ти руководиш целим процесом, јер чини ми се
да ситуација може да личи на "кадија те тужи, кадија ти суди", па још захтев за Недељковим изузећем, баш лоше изгледа, барем мени.
Мој би предлог био да неко "старији" по стажу, или како већ да формулишем, типа Дез, Аранђел или неко други, па и непарна група, руководи и искомуницира цео процес.

Што се Недељка тиче, њега сам имао прилику лично да упознам и више пута сам био у лабу кад и он. Јасно је да се ради о човеку вансеријског интелектуалног потенцијала и у најмању руку чудне социјалне и комуникационе праксе.
Стекао сам утисак да нисам прилично симпатичан, па ако сам већ искрен, ни вредан у његовим очима. По мом мишљењу, пре свега због ставова који се директно не тичу лаба, чини ми се религија и политика.
Из тог разлога нисам био мотивисан да са њим улазим у непотребне дискусије. Истини за вољу, не сећам се неприкладног понашања према нежнијем полу кад сам ја био присутан, али знам да је често комуникација са њим специфична.
Морам такође да признам да сам у младости неретко био у сличној ситуацији као Недељко сад, пре свега због своје бескомпромисности у расправама, која ме је готово увек остављала у ситуацији сам против свих. Али сам је био свестан,
и радио сам на томе да свој темперамент, и комуникацију прилагодим друштву, барем оном до којег ми је стало. Недељку је, убеђен сам стало да буде део Хаклаба, јер да није вероватно би сам отишао после оваквог притиска и не би ни било потребе за гласањем. Недељко желим само да ти предложим да пробаш рационално да сагледаш ствари, математички. Можда теби делује да си најневинији човек, али запитај се, без емоција, зашто се створио оволики притисак. Сам си рекао, да и сам знаш да си чудан, али то те не оправдава, чак напротив, говори да си свестан да постоји некакав проблем у комуникацији. То је у реду, али Хаклаб је заједница где комуникације међу људима функционише двосмерно, неко се донекле прилагоди теби, ти се донекле прилагодиш другом и заједница функционише.

Што се тиче споменуте демотивације појединаца да долазе јер је Недељко тамо, мислим да то није потпуно фер, јер ја памтим барем још 2-3 особе због којих сам се питао има ли смисла ја да долазим, а камо ли да неког доводим још.

Питања:
Да ли је неопходно спроводити гласање непосредно и да ли постоји могућност савременијег приступа, електронског? Ипак се хаклаб бави сајбер светом претежно, а непосредно присуство омогућава ескалацију.
Да ли је могуће добити изјаве непосредно присутних у ситуацијама које се Недељку стављају на терет? Макар преко проксија,а да то можда не буде Алексеј, јер је под контраоптужбом.
Да ли је избацивање једина казна која се разматра у случају таквог исхода гласања? Некако прво иду опомене, условне, како год желите, сад је глава на столу одмах.
Да ли у случају неизбацивања то значи да ће Алексеј одустати од ангажовања? Да ли је ситуација или-или? Може ли то икако да се превазиђе?
Шта после, како са осталим "неугледницима", макар то био и ја, који нарушавају привлачност хаклаба новим особама? Ако је механизам да се већини препусти меродавност и мериторност, знајте да већина може да се мења временом.

Ето ја одужих, не знам са речима боље. Нисам желео никог да вређам и нападам, ако је неко тако схватио, извињавам се у напред.
Такође нећу више полемисати, желео сам само да изнесем своја запажања, и да начелно прокоментаришем целу ситуацију.

Поздрављам целу заједницу,
у нади да ће се наћи најбоље  и најправедније решење.
Војислав Васиљевић

--

Vojislav Vasiljević / Developer
deployinc.com

Nedeljko Stefanović

to haklab
Mislio sam da neću više pisati, ali ovo moram.

Žao mi je što me je Vojislav Vasiljević tako pogrešno shvatio - da mi nije baš mnogo simpatičan, pa ni vredan u mojim očima. Nijedan od ta dva utiska nema dodirnih tačaka sa stvarnošću. Ne osporavam njegovu iskrenost. Ima još njegovih pogrešnih razumevanja mene.

Mejl je krajnje konstruktivan i dobronameran. Imao bih još šta da komentarišem, ali ne želim više ništa da pišem osim u slučaju krajnje nužde.

Hklbgd

to hak...@googlegroups.com
Slazem se sa Vojom.

Mislim da bi optimalno bilo da neko drugo rukovodi ovim procesom.
Iskreno ja bih radije da se neko bavi ovim socialnim pitanjima svakako
umesto mene, ja vise volim da se bavim stvarima vezano za tehnologiju.

Za pitanja cu jedno preskociti da odgovorim, jer mozda nije fer da to
pominjem.

Mislim da treba da bude online glasanje, ali se plasim bezbednosti
ovakvog pristupa: problemi sa spamom,DOSom i laziranja glasova.Prva dva
napada su trivijalna, a zadnje sa odredjenom pripremom je jako
izvodljivo (lako je napraviti video predstavljati se kao neko drugi i
mozda cu to pokazati na nekoj od buducih radionica ako popravim malo
rezoluciju). Ali u slucaju ljudi koji ne mogu (ili ne bi trebalo) da
prisustvuju, mislim da pravi smisla cisto zbog manjka drugih opcija.

Za izbacivanje smatram da je neophodno, jer ovo nije problem na koje
nije bilo dovoljno opomena niti ikakve pozitivne reakcije, sta vise same
opomene su prouzrokovale dodatne ozbiljne probleme (napadanje ljudi koji
se zale).

Za sta posle je najbitnija tema i sa obzirom da Nedeljko ne moze da
prisustvuje radioncama vikendom smatram da moze njegovo pitanje da se
cak i odlozi i da se na glasanju diskutuje o buducim pravilima i
reakcijama na njihovo krsenje. Najradije se ja ne bih bavio socialnim
pitanjima u buduce, osim ako ne moram.

Aleksej

Desiree Miloshevic

to Vojislav Vasiljevic, Hklbgd, hak...@googlegroups.com
Vojilsave
Hvala na tvom dopirinosu diskusiji.
Slazem se da glasanje nije prikladno, kao i da Nedeljko moze da prisustvuje.

Desiree
Mozda mozemo nekom drugom prilikom da pricamo o "rough consesus mode of operation"

nestorov...@tutanota.de

to Desiree Miloshevic, Vojislav Vasiljevic, Hklbgd, hak...@googlegroups.com
Link za sastanak:
https://live.hklbgd.org/sastanak
pocinje u 19h naravno, samo saljem ranije da bi stigli da vide svi.

Jun 3, 2022, 15:00 by milos...@gmail.com:

nestorov...@tutanota.de

to nestorov...@tutanota.de, Desiree Miloshevic, Vojislav Vasiljevic, Hklbgd, hak...@googlegroups.com
Stavite imena samo da bi znali ko je ko. Dodao sam lobby isto.

Jun 3, 2022, 15:37 by hak...@googlegroups.com:

> Link za sastanak:
> https://live.hklbgd.org/sastanak
> pocinje u 19h naravno, samo saljem ranije da bi stigli da vide svi.
>

> Jun 3, 2022, 15:00 by milos...@gmail.com:

Balkan BeastBoy

to haklab
Kakav je bijo sastanak u petak jel ima negde link o live strimu ?

Hvala

Desiree Miloshevic

to Balkan BeastBoy, haklab
Mislim da ne postoji snimak sa Jitsija.