Problem s garbage collectorem a sweepem

respektive

to Firebird (CZ)
Ahoj mame pomerne velkou databazi ve FB3.0

Kazdou nedeli delame backup / restore aby na pracovni tyden byla "cerstva"

Bohuzel uz nekdy v prubehu pondeli dojde k "zaseknuti" sweepu a rozjedou se transakce.

Aktualne ted je to:
OIT, OST = 6 521 000
OAT - 869 233
Next - 6 712 000

Garbage collector - ma ted cca 177 000 transakci
Sweep 5 651 000 transakci

Pritom kdyz kouknu do MON$ATTACHMENTS tak nejstarsi je tam
2 887 409 - kterou spustil user GARBAGE_COLLECTOR a je READ_ONLY
pak jsou tam dalsi 3 RO transakce z dnesniho rana 6489067 - 6501868
prvni ne RO transakce je z 7:03 - tj. 2 hodiny stara a nejspis ona blokuje ten GC

Netusite co muze delat ten problem se sweepem?? zadna transakce 869 233 neni

Diky, Tom

Slavomir Skopalik

to fireb...@googlegroups.com

Na kolik je nastaven sweep interval?

Co se stane, pokud se sweep vynuti?

Co to znamena velka DB?

Na mych serverech je to cca 400GB s tim denni porce transakci byva az 7M.

Backup restore delam jednou rocne a spise z duvodu, ze je to best practise, nez ze bych musel.

Slavek

Ing. Slavomir Skopalik
Executive Head
Elekt Labs s.r.o.
MASA - Collection and evaluation of data from machines and laboratories
http://eng.elektlabs.com/products-and-services/masa
Address:
Elekt Labs s.r.o.
Chaloupky 158
783 72 Velky Tynec
Czech Republic
Mobile: +420 724 207 851
skype:skopaliks
e-mail:skop...@elektlabs.com
http://www.elektlabs.com
--
Tuto zprávu jste obdrželi, protože jste přihlášeni k odběru skupiny „Firebird (CZ)“ ve Skupinách Google.
Chcete-li zrušit odběr skupiny a přestat dostávat e‑maily ze skupiny, zašlete e-mail na adresu firebird_cz...@googlegroups.com.

Jiří Činčura

to fireb...@googlegroups.com
> Ahoj mame pomerne velkou databazi ve FB3.0

Co to presne znamena? Vic nez 1TB?

> Kazdou nedeli delame backup / restore aby na pracovni tyden byla "cerstva"
>
> Bohuzel uz nekdy v prubehu pondeli dojde k "zaseknuti" sweepu a
> rozjedou se transakce.

Kdyz delate b&r kazdy tyden, tak bych asi sweep vypnul.

Nicmene bych zjistil, jake izolacni urovne se tam spousti a jak ty tx konci. Neni duvod, aby se to takhle rozjelo.

--
Mgr. Jiří Činčura
https://www.tabsoverspaces.com/

respektive

to Firebird (CZ)
Ahoj, diky za reakce
Vcera jsem zjistil ze maji ten SWEEP vypnuty (sweep interval je 0) - vubec by me nenapadlo ze to nekdo takto nastavi - vsude jinde jej mame zapnuty.
Zkusim dnes vecer spustit rucne sweep.

DB ma cca 82 GB, cca 100 transakci v dane chvili, z toho tak 2-3 READ COMMITED, zbytek je READ-ONLY

Diky, Tom

Jiří Činčura

to fireb...@googlegroups.com
> vsude jinde jej mame
> zapnuty.

Proc? B&r stejne delate kazdy tyden...

respektive

to Firebird (CZ)
No ten BR delame pravidelne jen zde, protoze tam maji obcas problem s vykonem
Kvuli tomu jsem taky prisel na to jak se jim rozjely transakce.
Stava se jim ze - asi z duvodu vyssi zateze - najednou dotazy standardne trvajici par set milisekund najednou trvaji treba 15-30s a vubec se nam nedari zjistit pricinu.

Trva to treba 4-5 minut a pak je to zase ok - pritom v tu chvili nejede ani GB, ani SWEEP (mozna proto se to i vypinalo)
Takze kdyz se jednou tydne udela BR tak tech problemu vyrazne ubylo, ale nepresly :-(

Tom

Stanislav Balatka

to fireb...@googlegroups.com
Děláme sweep každou noc a databáze drží dlouhodobě stabilní výkon.
(bez ohledu na velikost databáze a její používání).

Standa