Django - nativní aplikace pro OSX/Windows

Stanislav Vasko

to 'Petr Turek' via django-cs
Zdravím,

chtěl bych se zeptat, zda někdo zkoušel vytvořit aplikaci pro OSX/Win10 s nativním vzhledem v jazyce Python, ideálně s využitím frameworku Django (nebo s Django aplikací komunikující). Existuje nějaká obvyklá cesta pro vytvoření nativní aplikace v Pythonu pro správu Django aplikace? Našel jsem nějaké cesty k mobilní aplikaci (i možnost webu předstírající aplikaci), ale nedaří se mi najít nic podobného pro desktop. Knihovny, které jsem našel, vypadají jak z doby Win98. Nepotřebuji aby výsledný kód byl nějak extra optimalizovaný, ale aplikace musí vypadat jako nativní. Budu rád za každé nasměrování na nějaké moderní a funkční řešení, pokud Python/Django takové umožňuje.

Díky a hezký víkend, Standa

Jirka Vejrazka

to 'Petr Turek' via django-cs
Asi te zklamu, ale Python nema tolik moznosti pro tvorbu "hezke" GUI aplikace jako jine jazyky. Ne, ze by v nem GUI aplikace vytvorit nesla, ale neni to tak jednoduche, prirozene a "vzhledne" jako treba Dlphi nebo .Net frameworky.

Takze hledej treba "Python desktop OSX GUI app" a najdes dost clanku o moznostech. Jestli se ti budou libit je vec druha.

  Co se tyka Djanga, tam jeto celkem jednoduche. Je to jen balicek kodu, ze ktereho muzes pouzit jake casti chces. Sam jsem napsal nekolik aplikaci, ktere nemely s webem nic spolecneho, ale na pozadi poracovaly s Django ORM.

  Jirka

--
--
E-mailová skupina djan...@googlegroups.com

Petr Viktorin

to djan...@googlegroups.com
Django je na webové aplikace, s nativní appkou ti moc nepomůže.
Pro desktop existuje Qt (PySide nebo PyQt). Umí vypadat jako z doby
Win98, ale výchozí vzhled je, pokud vím, moderní – vypadá tak nativně
jak jen může, pro aplikaci co poběží na obou systémech :)
Koukni **dolů** na https://doc.qt.io/qt-5/gallery.html

PySide: https://pypi.org/project/PySide6/
PyQt: https://pypi.org/project/PyQt6/

Jethro

to djan...@googlegroups.com
Ahoj,
PyQt můžu doporučit, dokonce by měla existovat nějaká možnost z toho
udělat spustitelný soubor, ale to jsem nikdy nezkoušel.
Qt má dvě grafická rozhraní - Qt Widgets, které vypadají "starší" a
"desktopovější" a Qt Quick 2, které je "modernější" a "mobilnější".
Pro Qt Quick jsem sepsal tutoriál, protože ho učím geografy, je k
dispozici na https://github.com/xtompok/PySide6_QML_tutorial, třeba
bude někomu užitečný, kdybyste měli tipy, jak ho zlepšit, ocením.
Ještě teď vedle sebe existuje PySide6 (od Qt 6) a PySide2 (od Qt 5).
Asi je vhodnější používat PySide6, ale některé moduly ještě nejsou
naportované (jmenovitě jsem narazil u těch, co zobrazují mapu a body
na ní). Kompatibilita mezi verzemi je vysoká, vesměs jsem jen import
PySide2 nahradil import PySide6.

Kdybys k tomu měl případně další dotazy, klidně napiš.
Jethro
> [...]
> ---
> Tuto zprávu jste obdrželi, protože jste přihlášeni k odběru skupiny django-cs ve Skupinách Google.

Jethro

to djan...@googlegroups.com
Ahoj,
ještě doplnění PyQt a PySide<číslo> jsou dvě různé knihovny, které
poskytují bindingy mezi Qt a Pythonem. Nevím přesně, jaké mají
rozdíly, já používám PySide2 / PySide6, protože mi přišlo
podporovanější.
Jethro