Șurubelnițe :)

Janos Fazakas

to diacr...@googlegroups.com
Onor diacritici!

Aș vrea să știu părerea voastră. Cum este corect: șurubelniță cap-cruce sau CU cap-cruce? În vorbirea curentă mai tot omul folosește fără „cu”, dar în scris oare este corect?

Cu mulțumiri anticipate,
Janos
Janos Fazakas Doctor în chimie (1984)
Traduceri/Interpretariat (maghiară-română-engleză-franceză)

Cristian Secară

to diacr...@googlegroups.com
În data de Sat, 31 Oct 2020 11:54:25 +0100, Janos Fazakas a scris:

> As vrea să stiu părerea voastră. Cum este corect: surubelnită
> cap-cruce sau CU cap-cruce? În vorbirea curentă mai tot omul
> foloseste fără "cu", dar în scris oare este corect?

Uzual eu zic „cu vârful în cruce”.

Sau cu vârf pozidriv sau cu vârf Philips :)

Cristi

--
Cristian Secară
https://www.secarica.ro

Andrei G.

to diacr...@googlegroups.com
Șurubelnița nu poate fi cap-cruce, doar șurubul. Deci ar fi „șurubelniță cruce/ șurubelniță Phillips/ PH/ șurubelniță Pozidriv/ PZ”. Personal consider perfect acceptabil omiterea specificării „cu vârful în”, care la rândul ei e o prescurtare a „cu vârful în formă de”.

--
Ați primit acest mesaj deoarece sunteți abonat(ă) la grupul „Diacritice” din Grupuri Google.

Pentru a vă dezabona de la acest grup și pentru a nu mai primi e-mailuri de la acesta, trimiteți un e-mail la adresa diacritice+...@googlegroups.com.
Pentru a vizualiza această discuție pe web, accesați https://groups.google.com/d/msgid/diacritice/20201031153338.00004738%40secarica.ro.