#offtopic // szolgáltatás fenntartásának módja

Csak a Kispest!

to Csak a Kispest!
Október 4-én kelt közleményünkben egyhetes időkeretet biztosítottunk a KisKöz offtopic fórumát használóknak (http://kiskoz.taccs.hu/offtopic), hogy házon belül rendet teremtsenek, elősegítve ezzel a szolgáltatás fennmaradását.

Ma (október 10., vasárnap), mivel szerdára halasztották az FTC II. - Honvéd-MFA NB III-as meccset, a felszabaduló időben átfutottam az elmúlt egy-két hét termését, vagyis a hozzászólásokat.

A látottak alapján a következő javaslataim lennének:
  1. szüntessük meg az egészet, mert semmi értelme. Mindegy mi az ígéret, mindegy milyen nick (becenév) teszi, legkésőbb pár héten belül újra és újra egy személyeskedő mocsár lesz az egészből. Mivel ez az eluralkodó stílus megjelenik kérdésként, beszélgetési témaként az életemben, és mivel erre nekem semmi szükségem, erősen tudom támogatni ezt a pontot.
  2. megszüntetjük a felek egyenlőségét a fórumon, vagyis moderátori címeket fogunk osztani a jelentkezőknek. A jelentkezőkről a közösség dönt egyszerű szavazással, hogy támogatja-e a moderátorságukat. Legalább három, aktív és döntőképes moderátor kinevezése a feltétele ennek a pontnak, valamint az, hogy amint újra panasz keletkezik, nem foglalkozunk többet a fórummal, és szimplán lekapcsoljuk.
  3. megszüntetjük a felek egyenlőségét a fórumon, vagyis önkényesen moderátori címeket fogunk osztani azoknak, akik aktívan jelezték, hogy mit kellene tenni a fórummal. Tehát olyan nickeknek, ahol a hozzászólásokban javaslatokat találunk, például arra vonatkozólag, hogy miként érdemes működtetni a fórumot, mit érdemes tenni egyes tagok hozzászólási jogával, illetve bármit az ún. szólás- és véleményszabadságról. Ha ezt követően is újra panasz keletkezik, nem foglalkozunk többet a fórummal, és szimplán lekapcsoljuk.
Mivel az egyenlősdi látványosan elbukott, ebből a háromból lehet érdemben választani. Tehát:
  1. nincs offtopic.
  2. a közösség választ legalább három aktív moderátort.
  3. mi nevezünk ki önkényesen moderátorokat.
Fontos //
  • Vita és döntés kizárólag ezen a levelező listán.
  • Határidő: 2021. október 15., vagyis a Videoton elleni meccs előtt péntek
  • Amennyiben rám marad a döntés, a következő sorrendet fogom követni: 3, 1, 2, tehát első körben kinevezem a leghangosabbakat moderátornak.
Köszöntem a figyelmet.

obviusz kapitány

to Csak a Kispest!
Bár rizikós reagálni, mert a végén még dolgozni kell :D ("kinevezem a leghangosabbakat moderátornak"), de én az 1.-et semmiképp nem szeretném. A 2.-3.-at támogatom.

papparam

to Csak a Kispest!
Sziasztok, fullos tagi azonosításos fórumon nem gondolkodtok? Úgy értem, ahova csak pl. egy hivatalos igazolvánnyal (személyesen, vagy akár online) lehet regisztrálni? A tag adatait csak a moderátor ismeri meg, szerződés szerint nem adhatja ki másnak, kap egy felhasználónevet és kész.
Tudom, ez ellenkezik (többek között) a könnyű csatlakozás elvével, de cserébe erős előnyei lennének: garantáltan egy névvel lehet szerepelni, ha letiltasz valakit, akkor az le van tiltva és talán eleve emberibb hangot ütne meg még a legszélsőségesebb is, ha valahol mégiscsak adnia kellett a nevét az egészhez. Talán döcögősen indulna, de végül egész jó kis közösség jöhetne össze.

A javasolt opciók közül pedig nyilván a moderátoros verziónak kapnia kell egy esélyt. Részemről: 3.

obviusz kapitány

to Csak a Kispest!
Szerintem ez egy következő szint, ha nagyon elszemtelenednek a bannolt, újraregisztráló népek. Most elég lenne a moderálás és bannolás.
De kinek lesz rá ideje, energiája?

Gazsó István

to papparam, Csak a Kispest!
Részemről tuti nem, mert van egy alapeszményem, amiben hiszek, hogy vélemény tartalma fontosabb, mint a közlő személye. Vagyis, amíg fenntartható a vélemény, a párbeszéd, a beszélgetés, addig mindegy, hogy kik írják.

A fenntarthatóság azonban ott sérül, hogy egy beszélgetés, amiben nem veszek részt, visszahat rám, tehát szenvedő fele vagyok, és ilyenkor az ember hajlamos elgondolkodni azon, hogy mit tehet a jelenség megszüntetése érdekében.

Talán pont ez a lényege a szabadságnak, hogy felelősséggel kell társuljon. Ott a korlátlan szabadság, egyenlőség, és amikor tenni kéne érte, megy a másra mutogatás, a felelősség hárítása, pedig magunk sem tettünk érte (v. ellene) semmit. Nem figyelem, de ahogy ismerem az internet működését, feltételezem, máris vannak javaslatok, hogy miként és kiknek kellene moderálni, esetleg mennyire van egyáltalán szükség rá. Ide viszont egyetlen javaslat sem érkezett azoktól, akik vállalnák (tehát annak kell jelentkeznie, aki aktívan vállalná a moderátorságot).

Amennyiben nincs változás, a harmadik pont kerül előtérbe, és már van is tippem, hogy kiket nevezek ki önkényesen moderátornak. Pókember óta tudjuk, hogy a nagy erő nagy felelősséggel jár, vagyis a hangosnak levés, javaslatok, megoldások és egyetlen igazságok hangoztatása nem más, mint nagy erő, hiszen akaratlanul is nagyobb hatással van a közösségre, illetve a közösségi narratívára, tehát jogosan párosíthatjuk hozzá nagyobb felelősséget.

--
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok „Csak a Kispest!” csoportjára.
Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) csakakispest...@googlegroups.com címre.

Bendegúz Bendi

to obviusz kapitány, Csak a Kispest!
Nem igazán értem.
Az offtopikot Hanta azért hozta létre, hogy a "személyeskedések" más platformra kerüljenek. Most az a probléma, hogy a "más platformon" személyeskedések vannak.
Ha moderátorokat akartok aktiválni, akkor miért nem kerülnek vissza a kommentek az eredeti oldalra?
Itt nem az a probléma, hogy sokan a kommentek miatt már többen nézik a "másik platformot", konkrétan az offtopikot, mint a blogot?

Amúgy nem kell napi moderáció, havonta egy-két figyelmeztetés, egy-két időleges kitiltás már mederbe terelné az egészet.

Kevesebb munka lenne, mint az előmoderációval, de sokkal több hozzászólás lenne megint a blogon...

--
[...]
Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/csakakispest/5ea5ba76-0857-4833-8e23-2ac3445758cen%40googlegroups.com.

hanta

to Csak a Kispest!
Tévedés. Az offtopic nem azért jött létre, hogy a személyeskedések más platformra kerüljenek, hanem, hogy az offtopic kerüljön más platformra. A személyeskedés viszont - bár fogalmilag nyilván - offtopic, egyáltalán nem célja egy szolgáltatás létrehozásának, illetve fenntartásának.

A probléma sem a személyeskedések, hanem az a hangulat, ami kialakult, és aminek a hatásai megjelennek a személyes teremben is. A cél az volt, hogy a vállalhatatlanság és fenntarthatatlanság szintjére került kommentelést rendbetegyük a Csakblogon, valamint, mert nem vagyok senki ellensége, egy platformot, és így lehetőséget biztosítani a vélt vagy valós közösségnek, ahol a saját ura lehet, miközben a blog fenntartói és szerzői nem szenvednek semmilyen negatív visszacsatolástól. Közel fél év működés után, pont ez utóbbi feltétel nem látszik teljesülni, és sokszor ugyanott tartunk, mint korábban, hogy jönnek oda személyesen emberek, és jelzik: mi a f*sznak tartjuk fent a kommentelést, ha nagyrészt ez megy?

A kommentek sem távoztak az eredeti oldalról, megvan rá a lehetőség. Az, hogy releváns hozzászólások, releváns vita nem alakul ki, csak nagyon ritkán, annak lehet oka
  • a felvetett kérdés jelentéktelensége, nem lépi át az ingerküszöböt.
  • a vitaképesség hiánya.
  • a könnyebb ellenállás felé haladás, vagyis más platformon hozzászólás.

A látogatószám sosem befolyásolt minket, tehát nem probléma, hogy melyik oldalt mennyien nézik. Egyébként a számok alapján nem, nagyon nem nézik többen az offtopicot. Meccsnapon vannak mindössze a heti átlagához képest kiugró számai.

Javaslat mindig van, hogy mit kellene csinálni, azonban felelős sosincs hozzá. Tök jó, hogy tudjuk mit kéne tenni, de ki fogja megtenni? Nekem nincs rá se kapacitásom, se időm, se kedvem, és egyáltalán nem akarok az offtopic fórummal foglalkozni.

Továbbra is csak annyit látok, hogy a más f*szával a csalánt esete forog fenn, miközben nekem származnak kényelmetlenségeim mindössze az egészből. Ez pedig nem egy fenntartható állapot.

Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/csakakispest/CAPSyZSLSVRjRBi_EMjUFXz%3DCLmXgx%3DHwaLhk%3DExs_oSQQhsrRQ%40mail.gmail.com.

hanta

to Csak a Kispest!
UP! vagyis felhozom újra a témát.
Csütörtök reggel van, és eddig nulla jelentkező.

obviusz kapitány

to Csak a Kispest!
Csak nem fér el bennem: Azzal, hogy másik platformra hoztad a megbeszélést, nagyon megemelted a küszöböt a potenciális résztvevőknek. Úgy tűnik, olyan magasra, hogy csak nagyon kevesen jöttek el ide. Ezzel ki is nyírtad a megbeszélést. Lehet hogy volt ebben némi szándékosság, hogy kelljen akarni a részvételt, de talán túllőttél a célon. De az is lehet hogy nem volt ebben ilyesmi, csak tényleg nem akartál az offtopicon beszélgetni a szokásos hantás, földi halandó számára felfoghatatlan (nem találom a megfelelő jelzőt) megfontolásból. Akkor viszont túlgondoltad.

Snowflake

to Csak a Kispest!
A moderáció az offtopic esetében mit jelentene? Elő- vagy utómoderációt?

Gazsó István

to obviusz kapitány, Csak a Kispest!
Egyszerű, mert azon a platformon nem vagyok jelen, valamint a felkínált alternatívák mind useraktivitást várnának el.
Persze lehet, túlgondoltam, de ennél egyszerűbb megoldás nem jutott eszembe, ami nyilvános, transzparens, és egyszerű.

Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/csakakispest/72c634a7-1e3d-44e6-a4f6-b9f94518eae0n%40googlegroups.com.

Gazsó István

to Snowflake, Csak a Kispest!
Ha a közösségből jelentkeznek emberek: akkor ők (és rajtuk keresztül a közösség dönti el).
Ha én választok, akkor utó, viszont a felelősség a választottak kezében lesz.

Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/csakakispest/14dd93dd-1864-462f-ba0b-06590678a4ecn%40googlegroups.com.