gedeeltelijke zonsverduistering

jobgeheniau

to Camras-forum
Hallo allemaal,

Hier mijn gedeeltelijke zonsverduistering vandaag in Nederland,.
Ik ben begonnen met een driftscan en bij begin van de verduistering ben ik begonnen met volgen.
Na de verduistering heb ik de telescoop weer in driftscan gezet.
Het lijkt erop dat er wat verschil in power is tijdens de verduistering.
Leuk om te zien, ondanks dat de zon laag aan de hemel staat.

Job Geheniau

SunEclips25102022JRT.jpg

Michiel Klaassen

to camras...@googlegroups.com
Hi Job,
Nice en je bent de enige tot nu toe
Michiel

--
Je hebt dit bericht ontvangen omdat je bent geabonneerd op de groep 'Camras-forum' van Google Groepen.
Als je je wilt afmelden bij deze groep en geen e-mails van de groep meer wilt ontvangen, stuur je een e-mail naar camras-forum...@googlegroups.com.

Hans Smit

to camras...@googlegroups.com

Dag Camras forumleden.
Ik heb geen waarneming aan de zon kunnen doen omdat hij te laag stond.
Bij eerdere metingen aan de zon registreerde ik een signaalsterkte van 9 dB tussen de ruisvloer en het maximum.
Condities: 1420 MHz,  3 m schotel, SDR.
Ik ben benieuwd naar jullie resultaten.
Hans Smit

Op 25 okt. 2022 om 8:26 PM heeft Michiel Klaassen <vmin...@gmail.com> het volgende geschreven:

Eduard Mol

to camras...@googlegroups.com
Mooi resultaat Job!

Helaas had ik geen tijd om waarnemingen te doen met de radiotelescoop. Ik heb wel een serie foto's gemaakt rond het hoogtepunt van de eclips tijdens de lunchpauze.
partialeclipse2022_EM.jpg

jobgeheniau

to Camras-forum
Mijn ETX90 opnames die dag.