Andromeda Galaxy

jobgeheniau

to Camras-forum
Hi allen,

In navolging van Eduard heb ik ook met dit mooie weer eens geprobeerd om te kijken wat ik zie als ik de dish richt op de Andromeda Galaxy.

Dit is het resultaat van 6 uur Lights en 6 uur Darks, met een Airspy mini SDR met een bereik van 6 MHz bandbreedte. Ik ga dit experiment zeker nog een paar keer herhalen.

Ik weet niet of ik nu werkelijk data heb ontvangen van het galaxy, maar de vorm van het spectrum geeft hoop.

Job Geheniau

Andromeda_Final.jpg

Hans Smit

to camras...@googlegroups.com
Dag Job,
De snelheden komen goed overeen met professionele metingen. Mooi resultaat dus! Heb je de meting gedaan met de IF AVERAGE plug in en was de pointing op de kern van Andromeda?
Ik heb het ook enkele malen tevergeefs geprobeerd maar dan met een bandbreedte van 2 MHz en 4 uur sampelen de pointing was daarbij op de rand die naar ons toedraait.
Zou jij eens een meting willen doen op en naast de zon bij 1420 MHz. Ik ben benieuwd naar de dB’s die je daarbij meet.
Groeten,
Hans Smit

Op 17 jun. 2021 om 1:56 PM heeft jobgeheniau <jobge...@gmail.com> het volgende geschreven:

Hi allen,

<Andromeda_Final.jpg>

--
Je hebt dit bericht ontvangen omdat je bent geabonneerd op de groep 'Camras-forum' van Google Groepen.
Als je je wilt afmelden bij deze groep en geen e-mails van de groep meer wilt ontvangen, stuur je een e-mail naar camras-forum...@googlegroups.com.

Job Geheniau

to camras...@googlegroups.com
Hi Hans

Ja met de IF Average plugin. Gericht op kern, maar let wel ik heb een beam van 8 graden.
Die 6 Mhz heb je wel nodig om tot de gewenste blauwverschuiving te komen.
Bedoel je een zon driftscan?

F De Jong

to camras...@googlegroups.com
Hallo Job,

Proficiat, dat is onmiskenbaar het profiel van M31. Netjes hoor!
Wat is nu de versterking en het ruisgetal dat je hier gebruikte?
Frans

--

kijk eens hier... www.camras.nl

Job Geheniau