Благословени празници!

Vanyo Georgiev

to Български речник и граматика
Здравейте,
скъпи участници в Google групата "Български речник и граматика". Отдавна никой не е писал мнения в групата, а от време не време се случват неща, които напомнят, че има смисъл да продължава да се поддържа и развива проектът "Речник на българския език - отворен проект", заради, който е създадена тази група и затова реших в тази междупразнични дни да Ви пиша. Няколко са нещата, които искам да съобщя:
  1. Речникът вече има домейн dic.vanyog.com, което, надявам се, ще направи адреса му, по-лесен за запомняне в сравнение със стария адрес: http://www.physics-bg.org/z/index.php?pid=2
  2. Дизайнът на сайта е направен отзивчив, което го прави по-лесно използваем на мобилни устройства с малки екрани.
  3. Можете да харесате или споделите сайта на речника с бутоните на Facebook, които ще видите на сайта му. Facebook страницата е: facebook.com/freebgdictionary
  4. Продължават да се предлагат нови думи за добавяне в речника, което изисква работа по преглеждане и добавяне.
Весело посрещане на новата година, здраве и успехи на всички!

Благой Шаламанов

to bg-gr...@googlegroups.com
Прилагателните, образувани от ЛИ се пишат с малка буква - вж обратното в общия речник, напр. евгениев п. и Евгениев - патроним или ФИ.  Има десетки подобни печатни грешки.
Добавка - ДЯКОНИЦА ж. "съпруга на дякон", среща се в 1825 г. - "Свещеная история церковна". Синоним - дякониса! В 16 в. пък със същото значение има ДИЯЧИЦА.

--
Получихте това съобщение, защото сте абонирани за групата „Български речник и граматика“ в Google Групи.
За да се отпишете от тази група и да престанете да получавате имейли от нея, изпратете имейл до bg-grammar+...@googlegroups.com.

Vanyo Georgiev

to Български речник и граматика

Благодаря за забележките!

За поправяне на неправилно въведените с главна буква прилагателни, ще трябва да се поработи. Ще го имам предвид и ще пиша, щом предприема нещо.

Думата "дяконица" я въведох.

Mariana Dobreva

to bg-gr...@googlegroups.com
Благодаря!

За да видите тази дискусия в мрежата, посетете https://groups.google.com/d/msgid/bg-grammar/346768046.5637933.1580289055224%40nm42.abv.bg.

Sah War

to bg-gr...@googlegroups.com
Здравей,

Чудесен онлайн речник сте направили, Ваньо Георгиев, поздравявам Ви за което!

Ако желаете, може да се възползвате и от моя полуоригинален-полукомпилативен ресурс, свързан с речници и свързан с превода на софтуер
от английски език на български език!

Става дума за https://github.com/sahwar/Bulogos .

Поздрави,
ve4ernik