Re: [storing] - XS4ALL Only storing

aphax

On Tue, 13 May 2008 19:21:32 +0200, Me wrote:

> With more on that story, here's correspondent klanten...@xs4all.nl:

> Wow, dit is echt lang aan het duren.
> Ik overweeg steeds meer een overstap op Chello Extreme. Liggen er ook
> wel eens uit, maar nooit zo lang meer als dit.

Ik vind dit ook vrij extreem, kan de hele dag m'n server thuis al niet
bereiken. Overigens nog geen reden voor mij over te stappen, in de
afgelopen 2/3 jaar heb ik nog nooit meegemaakt dat het er zo lang uit
lag, dus als dit bij deze ene keer blijft kan ik er mee leven

Message has been deleted

cools...@gmail.com

On May 13, 7:54 pm, Me@ow. wrote:

> Waar zijn de mededelingen over de oorzaak/oorzaken,
> en waar zijn de technici om een schatting te geven
> over de oplostijd? Ik bedoel, sorry hoor, heb ik
> iets gemist? Terroristische aanslag of zo?
> What is going on?
> Betaal je 79 euro per maand voor geen gedetailleerde info?

Idd, het is al vervelend genoeg dat je er de hele dag af ligt; meer
informatie over storingen is zeker gewenst.

Bozweb

On Tue, 13 May 2008 19:54:30 +0200, Me@ow. wrote:

> [...]
>iets gemist? Terroristische aanslag of zo?
>What is going on?
>Betaal je 79 euro per maand voor geen gedetailleerde info?

AMSTERDAM - Het telecombedrijf KPN kampt sinds het begin van de nacht
van maandag op dinsdag met een hardnekkige storing op zijn centrale
transportnetwerk. Daar hebben veel zakelijke klanten van KPN last van,
maar ook die van andere aanbieders die gebruikmaken van het
KPN-netwerk.

Dat maakte het telecombedrijf dinsdag bekend. Door de storing liggen
de internetverbindingen van veel bedrijven plat, waardoor onder meer
het pinverkeer niet werkt. KPN zegt er alles aan te doen de storing zo
snel mogelijk te verhelpen. Zowel het vaste als het mobiele
telefoonnetwerk is gewoon operationeel.
--
Posted by:
news.bozweb.net

Jan Hugo Prins

On Tue, 13 May 2008 20:30:05 +0200, Me wrote:

> En daar is men reeds 19 uur mee bezig zonder resultaat? Wat heb ik
> trouwens nog met KPN te maken? Ik heb een XS4All Only abo, en had
> daarvoor bbned.

XS4ALL heeft geen eigen Nederlandse backbone.
Ze gebruiken de KPN ATM backbone om het verkeer van hun klanten bij hun
eigen netwerk te krijgen. Als dat die ATM backbone van KPN stuk is dan
kan dat veel klanten treffen.

Jan Hugo

Bozweb

On Tue, 13 May 2008 20:30:05 +0200, Me@ow. wrote:

>With more on that story, here's correspondent Sander G:

>En daar is men reeds 19 uur mee bezig zonder resultaat?
>Wat heb ik trouwens nog met KPN te maken? Ik heb een
>XS4All Only abo, en had daarvoor bbned.

Als er een ATM switch uitligt kan jij ook niet internetten.

Message has been deleted

Dirk T. Verbeek

Me@ow. schreef:
> With more on that story, here's correspondent Jan Hugo Prins:

> Waarom heet het dan "XS4All Only" ? Dat is dan dus een leugen.

Ik kocht een buskaartje, alleen bij Connexxion te gebruiken stond erop.
Maar ze rijden (ook) op de Provinciale wegen!
En tanken bij Shell.

> "ATM backbone van KPN stuk" is niet iets wat zo'n langdurige
> downtime verantwoordt.

Leg uit!

Message has been deleted

Dirk T. Verbeek

Me@ow. schreef:
> With more on that story, here's correspondent Dirk T. Verbeek:

> Hele stomme niet kloppende analogie.

> Zie de voorgaande berichten: Er staat niet WAT er stuk is,
> waarom het stuk is, waarom het niet dubbel is uitgevoerd,
> er staat niet waardoor het zo lang moet duren, en er
> is ueberhaupt geen uitleg of prognose bekend gemaakt
> naar de getroffen abonnees toe.

Oh sorry, ik dacht dat je terzake kundig was...

ruig...@gmail.com

ik dacht ook terzake kundig te zijn en dacht dus dat het niet aan de
xs4all-only verbinding zou kunnen liggen met als gevolg vele uren
hardware/software/viruschecks, temeer omdat ook umts noodverbinding
het liet afweten, ach ja: SHIT HAPPENS

Theo

Me@ow. schreef:
> With more on that story, here's correspondent Dirk T. Verbeek:

> Hele stomme niet kloppende analogie.

Net zo niet kloppend als de analogie dat XS4All ALLEEN gebruik zou mogen
maken van eigen apparatuur en netwerk. Dan zou je niet veel van het
internet kunnen bereiken. Je modem is toch ook niet van het merk XS4All?

Theo

this.acc0u...@gmail.com

KPN documenteert echt alles; het feit dat ze het probleem niet binnen
6 uur kunnen oplossen geeft een zeer onbetrouwbaar gevoel. Lig er nu
al 33 uur af.
Message has been deleted

Gerke Pekema

Me@ow. krabbelde in news:rmal24h8k0g5rqmq8...@jult.nl:

> With more on that story, here's correspondent Theo:

> Het is in de naam besloten. Ik lees nergens "Connexxion Only",
> ik lees wel "XS4ALL Only". Het blijkt meer een soort in-crowd
> indicatieve naam te zijn, waar de abonnee eigenlijk weinig
> tot niets mee te maken heeft. Een naam die extra uitleg behoeft
> eer mensen begrijpen wat er dan nou zo "Only" aan is.

ONLY staat voor een aanspreekpunt en een factuur, moeilijk he een beetje
onderzoek doen ;)

--
Gerke Pekema

Message has been deleted

Gerke Pekema

Me@ow. krabbelde in news:crbl24tbn0at66m4q...@jult.nl:

> With more on that story, here's correspondent Gerke Pekema:

> En sinds de storing blijkt dat dus niet te kloppen,
> moeilijk hè een beetje opletten. We moesten namelijk
> TOCH weer bij KPN zijn. Dat was nu net mijn punt.

Nee hoor, je hebt maar een aanspreekpunt en dat is Xs4all

--
Gerke Pekema

Theo

Me@ow. schreef:
> With more on that story, here's correspondent Gerke Pekema:

> En sinds de storing blijkt dat dus niet te kloppen,
> moeilijk hè een beetje opletten. We moesten namelijk
> TOCH weer bij KPN zijn. Dat was nu net mijn punt.

Niemand van XS4All heeft toch gecommuniceerd dat de abonnees contact op
moeten nemen met KPN teneinde de storing op te lossen? Dat doet XS4All
nou mooi gewoon zelf. Bij de AVK-abonnementen moet je nou juist wel soms
met KPN bellen, en soms met XS4All, afhankelijk van WAAR de storing zit/zat.

Geen enkele internetprovider heeft de fysieke en financiële mogelijkheid
om ALLEEN zijn eigen infrastructuur te gebruiken. Daarom gebruiken ze
infrastructuur van derden.

Theo

Message has been deleted

Derk Kooi

Me@ow. schreef:
> With more on that story, here's correspondent Theo:

> Wijs mij even de voorbeelden ervan aan dan, want ik heb ze gemist.
> Er was alleen een beriggie in announce, waar vrij summier stond
> dat iets niet werkt. Je kon echter bij KPN veel meer vinden,
> zo werd al snel duidelijk via webwereld en andere adressen.

> Prima, maar ik zou het woord "Only" dan niet in
> de naam van het product in questie stoppen.

Only slaat erop dat je "Only" nog aan XS4ALL betaalt, ze hebben nooit
geclaimd dat je bij KPN wegging qua infrastructuur hoor. :)

- Derk

Message has been deleted

Paul Slootman

<Me@ow.> wrote:

>De verwarring ontstaat doordat je AVK (ADSL van KPN) en bitstream
>hebt, wat dus ook van KPN is, en dus ook AVK is. Only? Wat nou Only?

Die naam "Xs4all only" is gewoon ontzettend dom gekozen (ruik ik
marketeers aan het werk?). Hoeveel vragen waren er wel niet in het begin
(en nog steeds wel) over het feit dat men wel xs4all wil, maar wel
gewone telefonie wilt behouden... Men denkt dat die "only" betekent dat
je alleen nog maar ADSL hebt en dus ook meteen aan de VOIP moet (wat dus
niet waar is, vermeld ik maar voor de archieven :-)

Paul

Message has been deleted

Richard Bos

Sander G <ne...@sander.goudswaard.removethis.cx> wrote:

> Bij kpn weten ze het ook niet, het is iets met een kapotte ATM switch.

_Een_ kapotte ATM switch? En een enkel zo'n apparaat kan het hele
netwerk van de vroegere Nederlandse PTT platleggen?

Sorry, jongens, maar dat is abjecte incompetentie.

Richard

Miquel van Smoorenburg

In article <482dfe2d...@news.xs4all.nl>,

Richard Bos <rl...@xs4all.nl> wrote:

>_Een_ kapotte ATM switch? En een enkel zo'n apparaat kan het hele
>netwerk van de vroegere Nederlandse PTT platleggen?

Nee.

>Sorry, jongens, maar dat is abjecte incompetentie.

Dat moet je net zo lezen als 'de treinen van de NS reden
niet op tijd vanwege een kapotte harddisk' zoals dat laatst
in het nieuws was.

Bleek dat een landelijk SAN netwerk plat was, ja dat heeft
iets met opslag te maken, maar 't is net wat genuanceerder.

Mike.

Roger Hunen

"Miquel van Smoorenburg" <mik...@xs4all.nederland.invalid> wrote...

> [...]
>
> Bleek dat een landelijk SAN netwerk plat was, ja dat heeft
> iets met opslag te maken, maar 't is net wat genuanceerder.

Hmm... volgens mij komt dat allemaal door de laatste onderwijsmode:
het 'competentiegericht leren'. Kennis van zaken is niet meer belangrijk,
je moet alleen nog maar dingen te 'kunnen'. De belangrijkste competitie
lijkt helaas 'een grote bek open trekken zonder dat je weet waar je het
over hebt' te zijn :-(

Groeten,
-Roger
--
E-mail: rhu...@xs4all.nl
Home: http://www.xs4all.nl/~rhunen

Danny ter Haar

Roger Hunen <rhu...@xs4all.nl> wrote:
> [...]
>je moet alleen nog maar dingen te 'kunnen'. De belangrijkste competitie
>lijkt helaas 'een grote bek open trekken zonder dat je weet waar je het

Ik zie dat vaak als "voorlezen van het scherm"

Zo kreeg ik laatst met iemand van een helpdesk woorden, omdat
hij niet anders kon dan de procedure volgen die hem voorschoteld
werd. Verder denken verdomde hij.

Over een paar jaar heb je met voice recognition die mensen niet meer
nodig, en dan is dankzij de automatisering alles een onwerkbare
puinhoop geworden.

Elk voordeel heb z'n nadeel ! (-;

Danny

--
The five R's of windows tech support: Retry, Reboot, Reinstall, Replace & Resign

Dr.Ruud

Danny ter Haar schreef:

> Over een paar jaar heb je met voice recognition die mensen niet meer
> nodig, en dan is dankzij de automatisering alles een onwerkbare
> puinhoop geworden.

$auto = 0;
$zooi = 1;
$max = 10;
$paar = $max;
while ($auto == 0 and $paar <= $max) {
--$paar;
if ($paar < 2) {
$max += $zooi++;
$paar = $max;
}
# $auto = voice_recognition_works();
}

--
Affijn, Ruud

"Gewoon is een tijger."

Theo v. Werkhoven

The carbonbased lifeform Danny ter Haar inspired xs4all.general with:

> Ik zie dat vaak als "voorlezen van het scherm"
>
> Zo kreeg ik laatst met iemand van een helpdesk woorden, omdat
> hij niet anders kon dan de procedure volgen die hem voorschoteld
> werd. Verder denken verdomde hij.

En waarschijnlijk werd hij ook niet (genoeg) betaald om ook maar 1% meer
te doen dan in z'n joblist staat. En waarom zou hij ook, als z'n
werkgever z'n werk niet waardevol genoeg vindt meer voor uit te geven,
waarom zou hij er dan moeite voor doen?

> Over een paar jaar heb je met voice recognition die mensen niet meer
> nodig, en dan is dankzij de automatisering alles een onwerkbare
> puinhoop geworden.

"I'm sorry Dave, but I can't do that.."

> Elk voordeel heb z'n nadeel ! (-;

Helaas is het "voordeel" van de economie vaak, of eigenlijk altijd, de
beslissende. De nadelen zijn niet de zorg van de managers of bean
counters.

Theo
--
theo at van-werkhoven.nl ICQ:277217131 SuSE Linux
linuxcounter.org: 99872 Jabber:muadib at jabber.xs4all.nl AMD XP3000+ 1024MB

Wim J

Theo v. Werkhoven wrote:
> [...]
> te doen dan in z'n joblist staat. En waarom zou hij ook, als z'n
> werkgever z'n werk niet waardevol genoeg vindt meer voor uit te geven,

Sterker nog, ik denk dat de baas eist dat de 1e lijns helpdesk
zich aan de scripts houdt.

Wim

Henk de Jong

Theo v. Werkhoven wrote:

> "I'm sorry Dave, but I can't do that.."

HAL 9000

With kind regards,
Henk de Jong

http://www.hsdejong.nl
Nepal and Myanmar (Burma) - Photo Galleries

Neo

Henk de Jong wrote:

> HAL 9000
>
> With kind regards,
> Henk de Jong

Maar volgens mij werkte die computer juist wel goed! Ze wilden de
computer uitschakelen en dan kon HAL 9000 de geheime missie van de CIA
niet meer uitvoeren.

Misschien heeft dit ook wel een link naar de huidige netwerk situatie
bij KPN.

http://www.xs4all.nl/opinie/2008/02/19/handen-af-van-mijn-pc/

Waar is voor een provider (KPN) het beste punt om haar gebruikers af te
tappen? En waar was de storing?

::adjusts tinfoil hat::

Neo
--
Everything that has a beginning has an end.

Erik Slagter

On Sun, 18 May 2008 11:30:59 +0200, Roger Hunen wrote:

> [...]
> moet alleen nog maar dingen te 'kunnen'. De belangrijkste competitie
> lijkt helaas 'een grote bek open trekken zonder dat je weet waar je het

Ik heb laatst vernomen dat het nog verder gaat, je hoeft ook niks te
kunnen, als je maar weet waar je het kunt opzoeken (google...).

Het feitelijke probleem is natuurlijk dat techneuten door managers
aangenomen worden. Managers zijn niet technisch (want die komen van de
managers-opleiding en niet meer zoals "vroegah" van de werkvloer) dus die
kunnen niet beoordelen wat iemand aan technische kennis en kunde in huis
heeft. Met als gevolg dat degene die zich het beste kan verkopen wordt
aangenomen. En dat is bijna per definitie niet degene die de meeste
kennis van zaken heeft (= oncommunicatieve nerd). Ze zouden managers
alleen mensen van de marketing-afdeling moeten laten aannemen LOL.

En dan is dit nog maar één vervelende uitwerking van de managers-cultuur
in Nederland :-(

Roger Hunen

"Erik Slagter" <erikn...@slagter.name> wrote in message news:4832b510$0$14343$e4fe...@news.xs4all.nl...

> Ik heb laatst vernomen dat het nog verder gaat, je hoeft ook niks te
> kunnen, als je maar weet waar je het kunt opzoeken (google...).

Dat laatste moet je dan wel 'kunnen'. Zou dat trouwens het enige zijn?
Eén dag in je leven naar school en dan al je universitaire diploma!?

> [...]
> alleen mensen van de marketing-afdeling moeten laten aannemen LOL.
>
> En dan is dit nog maar één vervelende uitwerking van de managers-cultuur

Als je ze allemaal moest beschrijven, zou je bij het verzenden van je post
ongetwijfeld de foutmelding 'maximum message size exceeded' krijgen :-)

Operator

In article <4832b510$0$14343$e4fe...@news.xs4all.nl>,
Erik Slagter <erikn...@slagter.name> writes:

[geeft een voorbeeld]

> En dan is dit nog maar één vervelende uitwerking van de managers-cultuur
> in Nederland :-(

Breek me de bek niet los.
Het is kud.

arja