Chello versus Adsl !!

Rebootje

Beste Adsl'ers,

Ik ben van plan om van Chello over te gaan naar Adsl. Ik ben er nog niet
uit of ik voor Adsl basic of exta moet kiezen. Ik heb me laten vertellen dat
de Newszilla newserver van xs4all een goede newsserver is. Omdat ik redelijk
veel binairies slurk ben ik ook benieuwd hoe de fair use policy van xs4all
is.

Over de snelheid van Chello hebt ik niet zo te klagen alleen de newserver
werkt maar amper.

Frank

Jeroen X. Pluimers

Hoi,

(Ik woon in postcodegebied 1060, dat is in Amsterdam-Osdorp, vlak bij de
grens met de Haarlemmermeer).

Qua downloaden is Chello hier in Amsterdam sneller dan BASIC ADSL en ook
sneller dan FAST ADSL:

BASIC ADSL download: 50 kilobyte/sec
FAST ADSL download: 100 kilobyte/sec
Chello download: 150 kilobyte/sec

De upload snelheid is iets sneller dan BASIC ADSL, maar een stuk lager dan
FAST ADSL:

BASIC ADSL upload: 6 kilobyte/sec
FAST ADSL upload: 26 kilobyte/sec
Chello upload: 8 kilobyte/sec

BASIC ADSL kosten per maand: 99,==
FAST ADSL kosten per maand: 175,==
Chello kosten per maand: 99,==

(Op dit moment kost Chello 89,== per maand, maar dat gaat binnenkort omhoog
naar 99,==)

Je ziet dat Chello en BASIC ADSL elkaar niet zo ver ontlopen. Het voordeel
van ADSL (bij xs4all) is dat je er je eigen server achter mag zetten. Bij
Chello mag dit officieel niet (en als je het wel doet en een configuratie
fout maakt, wordt je meteen afgesloten).

Ik hab al jaren een xs4all dialup account. Als Chello uitvalt, kun je dan
altijd nog analoog/ISDN inloggen.
Bovendien kun je met je xs4all username/password altijd bij de xs4all
newsserver (ook al kom je via Chello binnen).

Het dialup account van xs4all omgezet naar FAST ADSL, maar ik heb Chello
gehouden.

Waar ik FAST ADSL voor heb genomen is de snelle upload. Dan kan ik voor
klanten hier wat test-sites neerzetten zonder dat het meteen bergen met geld
kost.

Zowel bij Chello als ADSL krijg je problemen met je upload als je heel veel
aan het downloaden bent.
Ik gebruik ADSL dus voor de snelle upload en heb Chello gehouden voor de
snelle download.

Gelukkig betaalt het bedrijf waar ik voor werk de beide abonnementen :-)

--jeroen

Richard Brouwer

Ik ben in Koog aan de Zaan van Chello naar Basic ADSL overgestapt. Chello
kreeg de laatste tijd steeds meer problemen met geen verbinding. Ik moet
net als Jeroen toegeven dat Chello sneller is qua downloaden. Echter kreeg
ik de laatste tijd steeds langzamer downloads uit de States tot 10 kB/s.

Qua fair use policy heeft XS4all 4 gig per maand. Dit heeft te maken met het
feit dat KPN XS4ALL per mB laat betalen. De fair use policy van Chello is
mij helaas onbekend.

Voordeel van ADSL boven Chello is dat ook in de toekomst de snelheid van je
lijn naar de provider is gegarandeerd, met Chello is dat nog maar afwachten.
Maar ik moet toegeven er is in deze voorlopig geen wijze keuze te maken.
Beide hebben hun voordelen en nadelen. Je moet zelf dus maar bepalen wat
voor jou het zwaarst weegt.

Richard
"Jeroen X. Pluimers" <jeroen.new...@pluimers.com> schreef in bericht

yoyo

en hoe kom jij aan die 4 gig, waar staat dat ergens?? Bewijs dat eens en ga
niet dom lullen
"Richard Brouwer" <rbro...@iname.com> wrote in message

Ismail Yildirim

4x25 bedoel je volgens mij;-)

Doei,

Ismail

Casper Dik

"Jeroen X. Pluimers" wrote:

> BASIC ADSL upload: 6 kilobyte/sec
> FAST ADSL upload: 26 kilobyte/sec
> Chello upload: 8 kilobyte/sec

Chello is 16K/s up, niet 8.

Was vroeger helaas beter :-(

Casper

Rebootje

Chello wil of kan nog steeds geen download limiet instellen. Alles wat je
van de newserver download geldt als intern verkeer en komt dus niet bij je
downloadlimiet. Zo hebben ze het mij uitgelegd.
Als bij Xs4all een limiet van 4 gig per maand geldt dan zitten de meeste
internetters zo aan hun limiet.
Zeker als je een beetje met streaming video enz gaat liggen rommelen.
Ik heb ooit eens ergens een getal van 35 gig per maand gehoord.

rebootje

XS4me

De FUP van xs4all is helemaal niet bekend (in GB uitgedrukt dan)

"Rebootje" <pui...@hetnet.nl> wrote in message

Jeroen X. Pluimers

"Casper Dik" <C.H....@cable.a2000.nl> wrote in message
> "Jeroen X. Pluimers" wrote:

8 kilobyte/sec is mijn praktijk meting. Het hangt volgens mij onder andere
af van je locatie. Heel incidenteel is het hier sneller.
--
Jeroen W. Pluimers
All Information Management

Julius

I was, like, "No way!" and *Rebootje* was all:

| Ik ben van plan om van Chello over te gaan naar Adsl.

Meteen doen.

| Ik ben er nog niet uit of ik voor Adsl basic of exta moet kiezen.

Fast ADSL, en bij XS4ALL.

| Ik heb me laten vertellen dat de Newszilla newserver
| van xs4all een goede newsserver is. Omdat ik redelijk
| veel binairies slurk ben ik ook benieuwd hoe de fair use policy van xs4all
| is.

Daar kom je toch niet overheen.
Moet je rond de 40 Gigabytes verkeer genereren, in 1 maand tijd, eer
je een vriendelijke verzoek zult ontvangen je traffic wat te dimmen.

| Over de snelheid van Chello hebt ik niet zo te klagen alleen de newserver
| werkt maar amper.

En de e-mail ook niet.

BTW: Zorg dat je je webspace vol zet met tijdloze dingetjes,
vlak voordat je bij Chello weggaat, die vergeten ze namelijk
te deleten en dus heb je gewoon gratis webspace for a long time!
--
Julius - http://jthz.com - http://jult.net