Site OPTA

Johnnie

Zie website: http://www.opta.nl/documenten.asp?id=619

Citaat:

<>
Wat gaat OPTA doen aan de mogelijk te lage tariefstelling voor MxStream?
Uit het verdere onderzoek moet blijken of de nieuwe MxStream tarieven (nog
steeds) te laag zijn. Zo ja, dan moeten of de groothandelstarieven verder
omlaag of het MxStream tarief nog verder omhoog.
<>

Als de OPTA nou ff doorwerkt, weten we ook of we wel of niet de rompslomp
aan moeten halen om naar een andere aanbieder over te stappen.

Johnnie

Tha Reverend

"Johnnie" <dont...@nospam.com> wrote:
>Als de OPTA nou ff doorwerkt, weten we ook of we wel of niet de rompslomp
>aan moeten halen om naar een andere aanbieder over te stappen.

Het zijn ambtenaren hoor. Dat zal nog wel even op zich laten wachten.
Sterker nog, ik denk dat de OPTA wel weer te laat zal zijn als we een
paar maanden verder zijn. Als de KPN al te laag zit, dan zitten andere
aanbieders blijkbaar ook te laag...

--
Tha Reverend
If it werent for the last minute, nothing would get done...

Frank Maas

"Johnnie" <dont...@nospam.com> schreef in bericht

Lees het nou nog eens: OPTA maakt zich druk over *TE LAGE* tariefstelling
voor MXStream, niet over te hoog. Wat hen betreft mag het nog wel hoger.
Misschien leuk als ook OPTA wordt overspoeld door klachtenbrieven, want ik
begin te vermoeden dat de prijsstijging meer door hen dan door KPN zelf is
ingegeven.

WildCard

On Wed, 09 Jan 2002 23:42:29 +0100, Tha Reverend
<tha_rev...@SPAMdolfijn.nl> wrote:

> [...]
>Sterker nog, ik denk dat de OPTA wel weer te laat zal zijn als we een
>paar maanden verder zijn. Als de KPN al te laag zit, dan zitten andere

TE LAAG!!! ME R**T VOOR ZE MET HUN TE LAAG!!
IK VIND HET AL DUUR ZAT!!

Grasshopper

"Frank Maas" <frank...@NOSPAM.cheiron-it.nl> schreef in bericht

> [...]
> begin te vermoeden dat de prijsstijging meer door hen dan door KPN zelf is

Strikt genomen zouden we dan nu massaal boos moeten zijn op OPTA, want die
hadden dit signaal al veel eerder kunnen geven en zo doende veel mensen
kunnen waarschuwen voor de TE lage prijstelling en tevens een aankomende
prijs verhoging.
Maar nee, ze hebben gewoon de klanditie aanwas aan zitten kijken en komen nu
met een dergelijke verklaring.

--
Met groet Grasshopper.

p.s. Zouden die mensen ook in aandelen doen, privé dan?.

Thijs Timmerman

Grasshopper wrote:

>"Frank Maas" <frank...@NOSPAM.cheiron-it.nl> schreef in bericht

Natuurlijk weet KPN heus wel of ze te laag of te hoog zitten met hun
prijs die ze aan hun eigen interne klant(en) rekenen en aan de
DSL-telco's en daarmee de concurrentie onregelementair verstoren.

> [...]
>hadden dit signaal al veel eerder kunnen geven en zo doende veel mensen
>kunnen waarschuwen voor de TE lage prijstelling en tevens een aankomende

De OPTA doet regelmatig uitspraken over en op basis van aangebrachte
geschillen. In recente uitspraken van de OPTA, die integraal op Internet
staan http://www.opta.nl/tekst.asp?id=6&subthema_id=3 , valt duidelijk
te lezen dat KPN hier en daar "vreemde" kosten op "vreemde" manieren in
rekening brengt bij concurrenten en eigen interne business units.
Iedereen kan dan op zijn vingers natellen dat dit wel eens onhoudbaar
kan worden. Je weet vaak alleen niet *wanneer* het gaat veranderen en je
er de vruchten van kan gaan plukken.

>Maar nee, ze hebben gewoon de klanditie aanwas aan zitten kijken en komen nu
>met een dergelijke verklaring.

Nee, de aanwijzing voor deze situatie was publiek. De meeste uitspraken
halen ook met een summiere management-samenvatting de meeste kranten.
Iedereen had het kunnen weten en zien aankomen.

>p.s. Zouden die mensen ook in aandelen doen, privé dan?.

Waarschijnlijk niet in telecom / IT fondsen.

--
Thijs Timmerman.

Frank Gillebaard

"Grasshopper" <grasshopper(geen)@xs4all.nl> wrote in message
ik denk nu inderdaad ook dat we eigenlijk OPTA en de concurrenten die bij
OPTA hebben lopen klagen meer moeten aankijken dan KPN.

FG

Arthur Engelsman

"Thijs Timmerman" <sp...@oli.tudelft.nl> wrote in message
Goed idee. Laten inderdaad zo'n klachten regen starten naar de OPTA. KPN
moet zeker gered worden. Oonze overheid heeft toch een hoop KPN aandelen

Arthur Engelsman

Frank Maas

"Thijs Timmerman" <sp...@oli.tudelft.nl> schreef in bericht

> [...]
> Iedereen kan dan op zijn vingers natellen dat dit wel eens onhoudbaar
> kan worden. Je weet vaak alleen niet *wanneer* het gaat veranderen en je

Ik vind het echt zo'n gel*l, excusez-le-mot. Niet van jou, maar van OPTA.
Dat je als staatsbedrijf een monopolie hebt waar je niets aan doet, dat is
niet goed. Dat je vervolgens geprivatiseerd wordt en niets doet is ook niet
goed. Als je dan vervolgens ook nog eens met je monopolie voorkomt dat er
concurrentie komt en niets blijft doen is helemaal niet goed. De OPTA is
er voor om dat te bewaken.
Alleen wat er nu gebeurd is de omgekeerde wereld. Waarom zou KPN niet mogen
overhevelen? Dat is toch standaard praktijd? Bij Albert Heijn wordt verlies
op de melk toch ook goed gemaakt met winst op het vlees? Ik vind het prima
dat de OPTA ingrijpt als KPN concurrenten dwarszit. Maar blijf dan wel aan
die kant en ga niet lopen roepen dat ze niet zo goedkoop mogen zijn omdat
dan niemand lager kan. Het lijkt wel een kartel-afspraak van overheidswege.

Gr.

Rob N.

On Thu, 10 Jan 2002 00:03:53 +0100, WildCard
<wildca...@hotmail.com> wrote:

>TE LAAG!!! ME R**T VOOR ZE MET HUN TE LAAG!!
>IK VIND HET AL DUUR ZAT!!

(Capslock kapot?)

Te duur?

Dan stop je toch gewoon met internet gebruiken. Het valt mij op dat
mensen doen alsof ze dood gaan als ze geen internet tot hun
beschikking hebben danwel als het wat duurder is.

Get a life.

Grtn, Rob
(En eigenlijk wilde ik helemaal niet reageren op dat domme geschreeuw
van veel mensen in deze newgroup)

Hans

"Rob N." <rob...@hotmail.com> wrote in message
Wees dan maar blij dat je niks zinnigs te melden had.
Groetz, Hans.

Windows is just a 32 bit extension of a 16 bit GUI on
an 8 bit processor with a four bit instruction set from a two bit
company that can't stand one bit of competition.

ankhor

"The Living Dead" <vo...@nospam.demon.nl> schreef in bericht

> Om dood te kunnen gaan moet je eerst leven.

Tsss als ik een leven had, zou ik dan op internet zitten?