မည္သူမဆို လြတ္လပ္စြာ ပါ၀င္ေဆြးေႏြးႏိုင္ပါသည္။ ( ကိုအံ႔ဘုန္းၿမတ္ - ဒီဗီဘီ သတင္းေထာက္၏ ေမးခြန္း။ ( Question by DVB )

chawchaw mirror

to Travel Myanmar (Tourism information, activities, idea exchange inside Burma)
ဒီကေန႔ သတင္းစာထဲမွာပါတဲ့ စီးပြားေရး၊ ျပည္၀င္နဲ႔ ျဖတ္သန္းဆုိက္ေရာက္
ဗီဇာ ၂၇ ႏိုင္ငံကို ခြင့္ျပဳလိုက္တာ အေပၚ ၿမန္မာၿပည္ Tourism ကို
impact ရွိပါသလား။ အျမင္ေလး နည္းနည္း ကြန္႔မန္႔ သတင္းအတြက္
ရခ်င္လို႔ပါခင္ဗ်ာ။( Question by DVB )
ညဏ္မီွသေလာက္ သံုးသပ္ရတာTourism ကို impact မၿဖစ္ႏိုင္ေလာက္ဘူးလို႔
ၿမင္ပါတယ္။
အခုေပးမဲ႔ visa on arrival က business visa သမားေတြ အတြက္ပါ။
က်ြန္မတို႔ ႏိုင္ငံကို မလိုအပ္ဘဲ နဲ႔ လဲ Visa on arrival ေပးတာကိုလဲ
သေဘာမက်ပါဘူး။
တံခါး မရိွ။ ဓားမရိွ အစစ္ အေဆးအေမး အၿမန္းအေထြအထူးမလုပ္ဘဲ။
စာရြက္စတမ္းမခိုင္လံုဘဲ။
လုပ္ထံုး လုပ္နည္း မမွန္ကန္ဘဲ လြယ္လြယ္ ကူကူ ၀င္ခ်င္ သလို
၀င္ထြက္ခ်င္သလိုထြက္တာေတာ႔ဘယ္ရ မလဲ။
(အခု႔ ေလာေလာဆယ္ မွာအခ်ိဳ႕လုပ္ငန္းရွင္ တရုတ္ေတြ။ကိုရီးယားေတြ အမ်ားဆံုး
စည္းကမ္းမဲ႔ ေနတာပါ။ )
Visa on arrival ကို Tourist ေတြအတြက္သံရံုးမရိွေသးတဲ႔( စပိန္ လို)
နိုင္ငံကလြဲရင္က်န္ႏိုင္ငံက သက္ဆိုင္ရာ ၿမန္မာသံရံုး
ေတြကသာစနစ္တက်နဲ႔လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမွန္ကန္ၿပီးၿမန္ဆန္ဖို႔ဘဲလိုပါတယ္။
လက္ရိွ Tourism မွာ visa on arrival လိုအပ္ေနတာကၿမန္မာသံရံုးမရိွေသးတဲ႔
စပိန္ လူမ်ိဳးေတြ အတြက္အဓိကပါ။
သူမ်ားႏိုင္ငံေတြ သြားရင္လဲ ဗီဇာ ကေတာ႔ တစ္ပတ္ သို႔ မဟုတ္ ၃ ရက္
အနည္းဆံုး ေစာင္႔ရတာ ပါဘဲ။
အေရွ႔ေတာင္အာရွ ႏိုင္ငံ ေတြ သြားရင္လဲ ေစာင္႔ရတာပါဘဲ။ ၂ ရက္။ ၃ ရက္
ကေတာ႔။
Business Visa သမားေတြ၊စီးပြားေရး လာလုပ္မယ္ လို႔ ဆိုတဲ႔ သူေတြက
ေၿမစမ္းခရမ္းပ်ိဳးတာေလ။
သူ႔တို႔က အလြန္ဆံုးေနရင္ ၁၀ ရက္ဘဲ။ tourist site
ေတြကိုသာရည္ရြယ္ၿပီးသြားတာ မဟုတ္ဘူး၊ ဟိုတယ္။
စားေသာက္ဆိုင္လုပ္ငန္းသမားကလြဲရင္ေပါ႔။tourist အစစ္က မွ tourist site ေတြ
သြားမွာ
အၿမန္ဆံုး ထိေရာက္တဲ႔ ၀င္ေငြ ၿပည္သူေတြ လက္လုပ္လက္စားေတြ
( လမ္းေဘးေစ်းသည္၊ၿမင္းလွည္း ဆိုက္ကားသမား
အစထားလို႔ )လူတန္းစားေပါင္းစံု အတြက္ ၀င္ေငြ သက္ေတာင္႔သက္သာရႏိုင္မယ္။
Business Visa သမားေတြစီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အခု
ၿမင္ေနရတာက ၿမန္မာၿပည္ ရဲ႕သံယံဇာတေတြကို ဘာေတြ ဘယ္လို လာႏိႈက္ထုတ္ရမလဲဘဲ
စဥ္းစားၿပီး အလုပ္လာလုပ္ ခ်င္ေန ၾကတာ။
(ဥပမာ။ ။ ေၾကးနီစီမံကိန္း။ ေရအားလွ်ပ္စစ္။ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔။ ေရနံ။
တြင္းထြက္ပစၥည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး။က်ြန္းသစ္ ႏွင္႔သစ္ေတာထြက္ အမ်ိဳးမ်ိဳး။ )
စတဲ႔ Natural Resource ဘာေတြ ထုတ္လို႔ရမလဲဘဲ အသဲအမဲ စိတ္၀င္ စားတာ။

human Resource ၿမန္ၿမန္ၿမွင္႔တင္ေပးႏိုင္မည္႔ ပညာေရးက႑ ။ေတြကို
စိတ္၀င္တစ္စား အလုပ္ၿဖစ္တာက
ကနည္း ေနတယ္လို႔ ၿမင္တယ္။
ႏိုင္ငံၿခားသား လူဝင္မ်ားရင္ တုိင္းၿပည္္တစ္ခုအတြက္ ေကာင္းက်ိဳး၊
ဆိုးက်ိဳးမ်ားစြာရွိပါတယ္။ အေကာင္းၾကီးကိုဘဲ
ေမွ်ာ္လင္႔ထားလို႔မရႏိုင္သလို အဆိုးေတြကိုလည္း
ဘယ္လိုၾကံ႔ၾကံ႔ခံႏိုင္မလဲ။
အဆိုးနည္းေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲ အေၿဖရွာရေတာ႔ မွာပါ။ဆယ္စုနွစ္မ်ားစြာ
တံခါးပိတ္ထားတဲ႔ တုိင္းၿပည္အေနနဲ႔ ဒါေတြကို ၾကိဳတင္ၿပင္ဆင္ထားဖုိ
လိုပါလိမ္႔မယ္။ဆုိးက်ိဳးေတြကိုေတာ႔ အက်ယ္ မေၿပာခ်င္တဲ႔ အတြက္ၿမန္မာလို
တံခါးပိတ္တုိင္းၿပည္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အခုလို လ.ဝ.က ေပၚလစီ ေၿပာင္းလဲၿခင္းဟာ
Cultural Shock တစ္ခု ၿဖစ္လာေလာက္ ေအာင္ကို Culture အေပၚမွာ
သက္ေရာက္မႈၾကီးမားႏုိင္ပါတယ္။ တစ္ၿခားမၾကည္႔ဘဲ ဒီႏွစ္
ၿမန္မာ႔ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈသၾကၤန္ပြဲေတာ္ အေနအထားကိုေလ႔လာတာနဲ႔
ခန္႔မွန္းလို႔ရပါတယ္။ သၾကၤန္ မစခင္က မ႑ပ္ေတြ အဂၤလိပ္နံမည္ မေပးရ။
ဘာမလုပ္ရ။ညာမလုပ္ရ။ ၿပီးေတာ႔လဲ ဥပေဒ ဘက္က ဘာမွထိေရာက္ေအာင္ အေရးယူတာ
မ်ိဳးလံုး၀မရိွခဲ႔ဘူး။ဥပေဒက on paper မွာ ဘဲၿဖစ္ေနတယ္။
ဒါေတြကို ၾကည္႔ၿပီးရင္ နမူနာ သင္ခန္းစာယူၿပီး အစိုးရဘက္ပိုင္းက လုပ္ရမည္႔
နည္းဥပေဒ ေတြ အမ်ားၾကီးၿမန္ၿမန္ဆန္ဆန္ လုပ္ရပါလိမ္႔မယ္။အားမနာတမ္း
ေၿပာရရင္ မြဲေတေနတဲ႔ႏုိင္ငံၿဖစ္တဲ႔အတြက္ ၿပည္႔တန္ဆာလုပ္ငန္းလည္း
ပိုမိုၾကီးထြားလာဦးမွာပါ။ အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈ ကိုမပ်က္စီးေအာင္ ဘယ္လုိ
အားထုတ္ၾကမလဲလို႔ အခုကတည္းက သက္ဆုိင္သူေတြ
ၿပင္ဆင္သင္႔ၿပီလို႔ယံုၾကည္ပါတယ္။
ဥပမာ။ ။ မရိွဘူးလို႔ ၿငင္းလို႔လံုး၀မရတဲ႔ ၿပည္တန္ဆာလုပ္ငန္းကိုလည္း
က်န္းမာေရးေဆးစစ္မႈေတြနဲ႔ အတူ၊ တိက်ၿပတ္သားတဲ႔ နည္းဥပေဒ အခိုင္အမာေတြ
ထုတ္ၿပန္ဖို႔ မလြယ္မေသြလိုလာပါလိ္မ္႔မယ္။
ခႏၵာကိုယ္ေရာင္းစားေနရတဲ႔အမ်ိဳးသမီးေတြရသင္႔တဲ႔အခြင္႔အေရး၊
ကာကြယ္ေစာင္႔ေရွာက္မႈ၊နစ္နာမႈ
၊မတရားႏိွပ္စက္ညွင္းပန္းမႈမ်ားကင္းစင္ေစေရး။စတဲ႔စတဲ႔ ကိစၥ ေတြကိုလဲ
မ်က္စိမိွတ္ၿပီး ၿမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမႈ culture , CULTURE ေအာ္ၿပီး။ CULTURE
ထိခိုက္တယ္ဆိုၿပီး ၿပည္႔တန္ဆာ ႏိွမ္နင္းေရးဘဲလုပ္ၿပီးမသိဟန္ေဆာင္
မေနသင္႔႔ပါဘူး။

welcome to Myanmar, please don't be in a hurry to catch up / please
take it slow .

aungmyotun.ning.com

to Travel Myanmar (Tourism information, activities, idea exchange inside Burma)
Mr. Ahn Hbone Myat;
May I involve in debate that Business Visa at tourism impact.
No much effect to tourism.VOA with Visit Visa is needing for travel
agents and tour operators due in unseasonal .But more back -
packagers can entry without effect for agents.May visit at least can
use at 2 Stars hotel with VV be ok. Whatever level of visitors with
VV who have to buy full day or half day package from travel agents
or tour operators that couldn't bad.
VOA with Business Visa just concern organizations may be a few
catching for travel agents and tour operators not priority for
tourism industry just for hoping of government at investment
international.

Mr.Khaing(Khaing Soe Linn)
Freelance Travel Consultant

Ko Htike

to travel...@googlegroups.com
ဒီစာရဲ.ေရွ.တစ္ေစာင္မွာ ကြ်န္ေတာ္ အရိပ္အၿမြတ္ေလးေပးၿပီး ၿမန္မာလုိေရးဖုိ. ေမတာရပ္ခံထားၿပီးပါၿပီ။ အဲဒီ.ေနာက္ ကိုေသာမတ္စ္၊ ကိုေဇဗီယာနဲ. ကုိဆန္နီတုိ. ခပ္ပါးပါးေရာ ဝရုန္းသုန္းကားပါ နားလည္ေအာင္ေရးဖုိ. ဘယ္သူမွနားမလည္နုိင္တဲ. ေအးခ်မ္းေမ ဘာသာစကားၿဖစ္ေနေၾကာင္း ေထာက္ၿပေဝဖန္ၿပီးသြားပါၿပီ။ အားလုံးမွာ တစ္ေယာက္ေယာက္နစ္နာေစလုိစိတ္နဲ. ဆရာလုပ္လုိစိတ္မရွိပဲ မတတ္သာတဲ.အေၿခအေနမုိ. ဝင္ေထာက္ၿပရတာၿဖစ္ေနပါတယ္။ ေက်းဇူးၿပဳၿပီး ေနာက္ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြကုိ ၿမန္မာလုိ ေဆြးေႏြးဖုိ. ေတာင္းဆုိပါရေစ မစ္စတာခုိင္ခင္ဗ်ား။

--

--
Lin

comenseeme KSL

to travel...@googlegroups.com
ကုိေအာင္မ်ဳိးထြန္း..
ေနာက္ေရးမယ့္ comment နဲ့.description ေတြကို ျမန္မာလုိေရးသားေပးပုိ့ပါမယ္။
ခင္မင္စြာျဖင့္
မစၥတာခုိင္

Nyi Nyi ®

to travel...@googlegroups.com
သတင္းစာထဲပါတဲ့ ဆိုက္ေရာက္ဗီဇာ ၂၇ ႏိုင္ငံကိုခြင့္ျပဳလိုက္တာ ကမၻာလွည့္ခရီးသြားေတြကိုမရည္ရြယ္တဲ့အတြက္ ျမန္မာျပည္ tourism ကုိ impact နည္းပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ စီးပြားေရးလို႔ဆိုတဲ့အတြက္ ႏိုင္ငံျခားက ခရီးသြားလုပ္ငန္းလုပ္လိုသူေတြျမန္မာျပည္လာေလ့လာဖို႔လြယ္ကူသြားေစႏိုင္တာကိုေတာ့ျမင္ရပါတယ္။ ဆိုက္ေရာက္ဗီဇာကို ကမၻာလွည့္ခရီးသြားေတြကိုရည္ရြယ္ၿပီးဖြင့္ေပးလိုက္ရင္ေတာ့ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈႀကီးႏိုင္တယ္လို႔ေျပာခ်င္ပါတယ္။

Khaing Oo Swe

to travel...@googlegroups.com
Tourism impact ကို ၀ိုင္း၀န္းသံုးသပ္တဲ့ေနရာမွာ negative impact လား positive impact လား ဆိုတာ ေ၇ာေထြးေနတယ္။ positive impact လား negative impactလား ဆိုတာခြဲျခားသံုးသပ္ေပးၾကပါလား

2012/6/1 Nyi Nyi ® <nyi...@gmail.com>

Aung Kyaw Thu

to travel...@googlegroups.com
ဟိုတစ္ေလာဆီက ဂ်ာနယ္ေတြ သတင္းစာေတြမွာ ဆိုက္ေရာက္ဗီဇာကို Company
ေထာက္ခံခ်က္ တစ္ခုနဲ ့ေလဆိပ္မွာဘဲ အဆင္ေျပေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးမယ္လို
့ၾကားသိ ဖတ္မိတဲ့အတြက္ သက္ဆိုင္ရာအာဏာပိုင္မ်ားကိုေက်းဇူးတင္မိခဲ့ပါတယ္။
အဲ ဒါနဲ ့ဘဲ ယခုျမန္မာစီးပြားေရးအခြင့္အလန္း ေတြ ပြင့္လန္းလာျပီး
ႏိုင္ငံတကာစီးပြားေရး ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံသူေတြ ကလည္း စိတ္၀င္စားလာၾကတယ္ ၊
ကြ်န္ေတာ္ Company ကို Canada နဲ ့ Israel က စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ေတြက
ဆက္သြယ္ခဲ့ေတာ့ ၊ ကြ်န္ေတာ္ကလည္း ဂ်ာနယ္ သတင္းစာေတြထဲက သတင္း အရ
ဆိုက္ေရာက္ဗီဇာထုတ္ေပးႏိုင္တယ္ ၊ မလိုလားအပ္တဲ့ Formality
ေတြလည္းနည္းပါးသြားပါျပီ အဆင္ေျပပါတယ္လို ့ေျပာခဲ့ပါတယ္။ သူတို ့ဘက္ကလည္း
ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈ ့အတြက္ ျပင္ဆင္စရာ ေတြ ျပင္ဆင္ျပီး ျမန္မာႏိုင္ငံကို
လာေရာက္ဖို ့ေျပာတဲ့အခါ ကြ်န္ေတာ္လည္း ေသခ်ာေအာင္ထပ္မံစံုစမ္းေတာ့ ၂၇
ႏိုင္ငံထဲမွာ သူတို ့တိုင္းျပည္ေတြ မပါဘူးျဖစ္ေန ပါတယ္ ၊ ဒါေၾကာင့္
ဆိုက္ေရာက္ဗီဇာအတြက္ ၀န္ၾကီးဌာနေတြကို ေထာက္ခံခ်က္ေလွ်ာက္လႊာပို ့ရမယ္ ၊
အဲဒီေထာက္ခံခ်က္ကို လည္း လ၊၀၊က ၀န္ၾကီးဌာနကို ပို ့ျပီး သူတို
့ကေလဆိပ္ကို အေၾကာင္းၾကား ေပးမယ္လို ့လည္းသိရပါတယ္ ၊ အနည္းဆံုး ၂ ပတ္ ကေန
၃ ပတ္ခန္ ့ၾကာတတ္ တယ္လို ့လည္း သိရပါတယ္ ။ ဒီေတာ့ ေမးစရာတစ္ခုရွိပါတယ္ -
ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈ ့ေကာ္မရွင္က FDI လို ့ေခၚတဲ ့
ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈ ့ေတြကို ဖိတ္ေခၚတယ္ ၊
ကုန္သြယ္ေရး၀န္ၾကီးဌာနကလည္း ကုန္သြယ္မႈ ့အခြင့္အလန္းေတြအတြက္ ျပည္ပက
လုပ္ငန္းရွင္ေတြဖိတ္ေခၚတယ္ ၊ အခုလို အေနအထား နဲ ့ ၂၇ ႏိုင္ငံမွာ မပါတဲ
့သူေတြက ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈ ့ေတြ အတြက္ ျမန္မာျပည္ကို ဆိုက္ေရာက္
ဗီဇာအစီအစဥ္နဲ ့မလာရေတာ့ဘူးလား ?

Nyi Nyi ®

to travel...@googlegroups.com
ကိုေအာင္ေက်ာ္သူခင္ဗ်ား လူဝင္မႈႀကီးၾကပ္ေရးက ဒီေလာက္အထိမႏိုင္ေသးတာလို႔ျမင္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ျမန္မာျပည္မွာရွိတဲ့ဌာနဆိုင္ရာအခ်င္းခ်င္း အစီးကပ္မႈေတြလိုေနေသးတယ္လို႔လည္းျမင္ပါတယ္။ (ဥပမာ - ရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္၊ ဟုိတယ္နဲ႔ ခရီးသြားလုပ္ငန္းဌာန၊ ျပည္ထဲေရး၊ ႏိုင္ငံျခားေရး) ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးျဖစ္စဥ္ႀကီးမွာအေမာေဖာက္ေနသူေတြရွိတယ္လို႔လည္းျမင္ပါတယ္။
ေလးစားစြာ
ညီညီႏိုင္

2012/6/3 Aung Kyaw Thu <>

--
Nyi Nyi

Sonny

to Travel Myanmar (Tourism information, activities, idea exchange inside Burma)
Ko Nyi Nyi,

Stickiness is missing in the inter ministry level at the top even.

God save our sole. (from running between THEM)

Sonny