faka'uhinga lea.

mnmntu

to Tasilisili-he-ngaluope
malo mu'a e tau mo hotau loto fale ni pea 'ofa pe ne ma'u 'ehe ngaahi
tamai kotoa pe ha Sapate Tamai fonu tapuaki moe kelesi'ia.
ko e ki'i afe mai pe he fie'ilo fekau'aki moe fo'i lea 'oku 'Asi 'i he
'ipiseli 'a Semisi, koe MATEMATE 'A LIKU.
kataki na'a lava ke tokoni mai ha taha ke faka'uhinga 'i mai 'a e fo'i
lea ni.

'ofa lahi atu kia kimoutolu hono kotoa mo homou ngaahi famili.

Semisi Ta'ai

to Tasilisili-he-ngaluope
'Oku ou fiefia pe ke fai atu pe ha ki'i tali , he ko 'eku Kosipeli
'aku ia 'ena , koe fo'i lea ko'ena koe matemate 'a liku , 'oku 'kai ke
sola ia kiha taha , ka 'oku fkfiefia 'eku sio hifo kihe hingoa 'oku ke
fotu mai 'aki ki faleni koe , MNMNTU , pea ko 'eku fktonulea fkofiofi
kiai , koe MANAMANATU , ko 'eku fkhoa 'ae manamanatu kihe matemate 'a
liku , 'oku malie , he 'oku ne fktokanga mai , manamanatu , ko 'ene
nonga ka 'e toe tafihu mai ia 'anai , heee,heee, vakai na'ake to'o
'ena , he'e lali koe ho mou Siasi , haaa,haaa.

Sione 'Atupuha Koloti

to tasil...@googlegroups.com
Ko e Paloveape faka-Tonga:

'Mate-mate-'a-liku' - The liku still.

'Uhinga: Ko ha me'a 'oku ngali angalelei, kae fakafokifa pe 'ene fakatu'utamaki.

Puipuitu'a: Ko e tu'aliku Tonga 'oku natula pe ia ki he fasi pe pa(puhi) hake 'i he ngaahi pupu'a. Pea 'oku fasitanunu ma'u 'ene ha'aki mai 'o e peau ki he 'utu. Ko ia neongo 'ene ki'i matemate (aake) pe 'a e peau, kae fokifa pe kuo ha'aki ha peau kafakafa pea 'oku fai aipe 'a e lavelavea mo e mate.

Ko hono lea 'e taha ko e 'Ngalukilo' ko 'ete fa 'elili pe mo fa kuku mo kilokilo holo pe ki moana na'a ha'aki mai ha ngalu (peau).

malo pe ka tokoni!!
koloti

tino tahitu'a

to tasil...@googlegroups.com
Paloveape 'e 6 kau ki he Heu Lupe....

Oku te manavasi'i na'a ko ha'ate
1. Fie mata lupe kehea pe ko ha'ate
2. Alaisia pe AlaiKolonga ka 'oku ou tui ko e fatongia ke pau pea kuopau pe ke te
3.Kuku kaunaka e fatongia ko iaa he ka mavahe mei hoto nima pea uoke kuo
4. motu manoa 'o mavahe meiate kita he ko e matamata lelei 'o e fatongia ko ia 'oku hange pe ha
5. Mounu vaoa pea ka moleee ee 'oiseuke...ko si'ete
6. Lepa tali pe ki Langi...

Ko e Alaisia Alaikolonga..ko e taimi 'o e Heulupe pea 'oku keli leva 'e ngaahi fo'i mo'unga 'o 'iloa ko e Sia pea ko e peito 'oku fai ki ai 'a e ngaahi fatongia 'o hono feime'atokoni e kau heu lupe pe kau ngaue ko e Kolonga...
Pea ka 'i ai ha taha 'oku 'nima poto he funga sia he heu lupe pea ka toe to ki peito(kolonga) o nima poto he feime'atokoni pea 'oku ne ala-i-sia pea toe ala-pe-i-kolonga.........
Ko hono kuku e va'akau heulupe ke ma'u kuopau ke kuku ke matu'aki ma'u...ko e kuku kaunaka ia..ko hono puke e fatongia ke ma'u...pea ka motu e mounu 'oku ha'i pe 'i 'olunga he fu'u 'akau oku fai ai e heu lupe..ko e mounu ko 'eni ko e fo'i lupe talavou pe 'oku ha'i 'i 'olunga ke makatu'unga mei ai ha ha'u e 'u lupe kehee...pea ka motu e pea ko e 'osi mo'oni ia he ko e motu manoa ia...ko e mounu vaoa foki e hingoa o e fo'i mounu 'oku ha'i 'i 'olungaa...
pea ka mole si'i ngaahi me'a kotoa pe ko iaaa...ko e luo ko ee mei hono keli e fo'i mo'unga pe sia 'oku ui leva ia ko e lepa...pea ko 'ene tatali pe lepa ko ia ki ha 'uha 'e toki toe mei he Langi...
Ko e lepa tali ki Langi ia...mahalo ko 'eku fakalavelave ia ki he fo'i feitu'u pe 'e taha ka ko e Feitu'u'anga fai'anga heulupe...ne ma'u kotoa mei ai e 'u lea Faka'uhinga ko iaaa..
Ka te foki kita he kuo te hange ha 'akau tu'u ve'ehala makatu'unga he'ete 'a Faka'amu mei..Ka neongo ia 'e fai pe 'e te Lusia ki Taulanga pea te fa'aki ki he Taulanga uu ka ko Sisu pe....

ofa atu ki he tokotaha kotoa pe
St Ausgustine

to Tasilisili-he-ngaluope
Koloti , malo masi'i ho'o kei tu'u mai moe tikisinali , fkmafana
'aupito ia , pea lava ai keu ako kiha fo'i lea fo'ou ki he 'eku
'ilo , fanongo pe he ngalukilo , ko si'ete toki lave'i ee , koe
'atunga ia 'ae hola he ako , heee, heee , 'aia 'e ngali kainga
pe 'ae fo'i lea moe kaiha'a manioke ee koe fusi pe mo kilokilo holo
ee , 'ilo ia 'e Lapai mo Vilimo , mo Kolomaile ee .

On Sep 9, 12:48 pm, "Sione 'Atupuha Koloti" <sakol...@gmail.com>
wrote:
> Ko e Paloveape faka-Tonga:

Rev. Sisitoutai Taufa

to tasil...@googlegroups.com
Semisi Ta'ai 'ai mu'a masi'i mo 'ai ha'o fehu'i ha ngaahi lea 'oku
'ikai te ke 'ilo hono 'uhinga,kae tuku ho'o nofo pe 'o tufi tenga'i,koa
holo he'emau 'u me'aa,fakamalo atu Koloti e tokoni,malo mo e atu Sisi T.

Sione 'Atupuha Koloti

to tasil...@googlegroups.com
hahahahaha! misi kau pe mo ia 'ko e fusi pe mo ta'aki mo kilokilo na'a ha'u 'a Ngalu'

malie ko e sisina pe fo'i lea kae 'oua ke kole fakamolemole mai 'a e  'uhinga eee!!!

malo mo e 'ofa
koloti

Sam Pakofe

to tasil...@googlegroups.com

fefee Ofo koee 'ae manioke meihe kanolelei ke kano kovi,,,,hange 'oku tu'u mafuli ia, meihe lelei kihe kovi pea ui ia koe "ofo"..

Sisi  mo Koloti ,koe fakalaea tu'u atu pe ,

he 'oku huu mai pe 'ae mahino Sepitema moe 'a'afu-mo'ui", pea ihe fonua ni, 'oku 'iai e fokoutua 'oku ui koe "Hey-fever", tokua  'oku tupu ia meihe fu'u mo'ui moe ngagatu 'ae ngaahi 'akau 'o natula, pea 'oku fa'a fokoutua ai si'i kakai tokolahi koe ta'e tokonga kihe mahina Sepitema , koe mahina " longo-mo'ui", pea hange 'oku ne "Ofo" ai e mo'ui ,,, 'o feliuliuaki..

kataki koe, fakalea atu pe 'eni meihe ki'i ngue-matala'ia'akau 'ae kau '' fakapaea -'o Long-bay, kmoe toutou mafatua pe ...

kauitalanoa pe ,,,

sami.

Get more done like never before with Yahoo!7 Mail. Learn more.

kolo...@bigpond.com

to Tasilisili-he-ngaluope
Malo Semisi e paepae pea 'oku hange kuo ta fuahia loua ho'o ngutu
matalatala.Haa hee 'ae sei 'o fafine laukau ai pe mu'a kau tuli vaha'a
tu'aliku.
Koe vaha'a ia 'o Halaika moe funga Laulea 'a ia koe fanga kaukau'anga
ia 'o 'Ala mo Fonua.
Pea koe Likuu ia pe tu'aliku.Ka ko ena kuo 'omai 'e Koloti 'a hono
'uhinga mo Lapai Ka na'e toe ngaue'aki ki he Fili misi fktonga koe
Liku he na'e pehe he'e tokolahi
'ihe taimi na'e 'afio ai 'a hou'eiki 'i lotofonua na'e fa'a fai mai
'ae katoanga Liku ki he feitu'u ni
kae Pangai mai ki Toloa.(ka 'oku 'iai pe hono talanoa ia 'o'ona)
Pea ko ho'o tala 'e ta kilokilo he kaiha'asi e ngoue manioke OFO 'a
Saa ee.....Heehee 'E lava pe ke ngaue;'aki
ki ai 'ae MATEMATE 'A LIKU.Ko hai tene lavelave 'ilo'i koe ongo
tamaiki kilokilo vave kitaua moe mata'i angalelei.Kae ata'apuaka
fakatu'utamaki atu.Fa'a langa'ia he'e matu'a 'e nau OFONGI ta'engali
'ena tuletule mai he koe MATEMATE 'A LIKU PE.

Lotopoha 'ofa 'o lea mai aa he'e 'osi ho ma 'aneafi hono tala 'e
Semisi...Hee hee malie tokoua koe ifo ia e tukuhua moe fkkohukohu
ke tau 'eheee pe.
Tuku pe kia Koloti (tapu mo ia)moe kau ako ke nau fktonutonu mai mo
'omi e mo'oni moe totonu ke tau 'inasi kotoa pe ai.
'Ofa atu tokoua kae 'oleva ke toe kole ha visa ki he hoa kau toki
feinga atu ki fofo'anga ke tau usuusu ai.
KOE ME'A IA 'E 'ILO KITAUA KO 'ENE FANAU KO 'ETAU FE'OFA'AKII....

Malo moe Lotu

Semisi Ta'ai

to Tasilisili-he-ngaluope
Sisi Toutai , koe me'a ia na'e 'ave ai e kau tamani 'o ako'i ,
kenau ha'u 'o laine he 'otu mu'a , 'o fai ai 'ae fkteki moe li
folahaka , kae holo e mamata 'ae matanga , kau laini atu au he 'otu
mui mo Kolomaile mo Vilimo pea pehee kia Lotopoha , 'o tali tufi mai
'ae pa'anga 'ae kumaa 'e ngangana mei he vesa ho nau va'e ,
heee,heee , koe ki'i fkhua pe ia , 'oku mou fu'u totoatu atu
'aupito . toutou langa'i m'au mai pe 'ae lea Tonga , kae tuku atu
kihe kau paate'i , kia Koloti pea ko'ena kuo hu mai mo Lapai .
sai pe mo Kolomaile , ka koe maumau pe 'o Kolo ia he 'oku nofonfo pe
ia he ngaahi matanga ho mau feitu'u , he'e faifai pe pea 'e 'iloni
pe , 'emau ngaahi me'a , oku 'ikai totonu ke toe 'ilo kiai ha taha ,
heee,heee, koe fkhua pe ia Kolo , 'alu pe 'alu pe , 'oua na'a fiu
eee

On Sep 9, 10:52 pm, "Rev. Sisitoutai Taufa" <ngalo...@optusnet.com.au>
wrote:
> Semisi  Ta'ai   'ai mu'a masi'i mo 'ai ha'o fehu'i ha ngaahi lea 'oku
> 'ikai te ke 'ilo hono 'uhinga,kae tuku ho'o nofo pe 'o tufi tenga'i,koa
> holo he'emau 'u me'aa,fakamalo atu Koloti e tokoni,malo mo e atu Sisi T.

mnmntu

to Tasilisili-he-ngaluope
kau tangata,

malo mu'a e tälanga, pea 'oku fakamaafana 'aupito hotau loto fale ni.
mou kataki pe he fa'a 'ekee ka koe fo'i lea eni 'oku 'asi he 'ipiseli
'oe uike ni.
fakamalo lahi atu kia kimoutolu pea ngana pe he koe kau taukei
folofola kimoutolu.
koe anga pe 'a e fokotu'u atu ke lava keu ako ai he 'oku mahu'inga 'ae
taalanga he folofolaa he koe moana. kaekehe,'oku ou 'ofa lahi atu
kiate kimoutolu hono kotoa pea malo 'a e tokoni lahi. 'e toe
fakamaafana ange kapau e lafo mai aipe moe 'uhinga'i 'o e 'ipiseli.
tu'a'ofa atu