Sisu ko e Haua

Sione Mauifanga

to tasil...@googlegroups.com
Kataki atu aipe Tevita Langi 'o kole atu kia Salesi Finau ka faingamalie pea tuku mai aipe mo 'ene fo'i pepa ko ena ko e "Sisu ko e Haua" ke tau paepae ai. Pea kapau 'oku 'i ai mo ha toe Sisu hena 'oku ala 'omai pea tuku mai aipe ke tau fifili ai.

maui

Sione M. Veituna

to tasil...@googlegroups.com
Maui,

fefe ke ta ai pe Tilangi ko e Haua! ke tau kamata atu ai kae oleva pe kuo 'aa hake a sikei!

ofa atu
ma'ananga
Atlanta, GA

to tasil...@googlegroups.com
Maui,

oku 'ikai ha fale kalapu ia heni ko e kau palangi pe ia mo e kava palangi he he he he, fe'unga ia mo e nofo fale he matangi 'aonga pe kava tonga ia mo e kau haua he he he he

to tasil...@googlegroups.com
Koloti,

fe'unga pe hulohula mo e tisikou tepile ia mo e kau USP he he he, 'ai na tolo mai ha taha heni na'e kau ai ha ha ha ha

[...]

 ------------------------------
Na'e 'i ai e lea 'a e taha e kau tanagata'eiki faifekau maloloo, koe puleako mo e tiutalahi... na'a ne pehe ka ne kei 'i mamani 'a Sisu...kuo ne fofo'anga...ko 'eku fakatonulea ke faka'ofiofi ki he lea 'ae tangata'eiki...ko Sisu koe Fofo'anga....hei'ilo na'a kuou he mama'o atu au???...malo koe fao atu pe

Sione M. Veituna

to tasil...@googlegroups.com
toni,

he mama'o atu, mama'o ange ia he mama'o!

Sai pe Nanga koe mama'o pe 'a hikuhikusila...'ouaaa

Date: Tue, 20 Oct 2009 19:37:59 -0700
From: svei...@yahoo.com

toni,

he mama'o atu, mama'o ange ia he mama'o!

to tasil...@googlegroups.com
ha ha ha ha, malie ange fo'i 'ai ko ia toni,

Sent: Tue, October 20, 2009 8:42:04 PM

mohetaulanga kupu

to tasil...@googlegroups.com
Hange kiate au  kou tuku a Sisu Tonga ki hono mohenga.Kae fakahu mai a [ Sisu Koe Vale  Haua kae ikai haane Angahala.] Fai atu pe eni te tau UI a SISU koe ??????????
Kole atu ki he kau tama ke mou fakamaama mai ae kaveinga,atunga ia e mama'o mei hotau Palepale. Seniale.

From: maui...@gmail.com

[...]

Email slow, clunky, unreliable? Switch to Yahoo!Xtra Mail, New Zealand's new email address.

Rev. Sisitoutai Taufa

to tasil...@googlegroups.com
Seniale
Malie e fakatalanoa ia ki he ngaahi titles ki hotau fakamo'ui mahalo pe
na'a ko ha ngaahi aakenga fo'ou 'o e ako fakateolosia kuo hake mai ki
hotau kuonga ni,kuo kovi 'ape mo ma'ulalo ,'a e ngaahi lea faka'ofo'ofa
,kuo ngaue mai'aki 'a e ngaahi tohi kuo tufaki holo 'i mamani,ka na'a
ko ha me'a faka Sia'atoutai pe,'o e ngaahi to'u ako mai kimui ni mo hono
kau faiako,malo e ako mo e 'ofa Sis T.

mohetaulanga kupu wrote:
> [...]
> UI a SISU koe ??????????
> Kole atu ki he kau tama ke mou fakamaama mai ae kaveinga,atunga ia e

Jione Havea

to tasil...@googlegroups.com
mou kataki 'oua 'e tukuaki'i 'a Sia'atoutai, he hange kiate au ko e fakamatala ko eni ne fa'u 'oku kei 'i Aostelelia 'a Salesi

'oku ou 'ilo kuo print e ki'i tohi ni 'e he Univ of Massey, NZ, ka 'oku 'ikai te u 'ilo pe 'e lava 'o ma'u ha pdf file ke tau lau ai

kole atu kia Iki ke ne hanga 'o fakasio mai, jh

Tevita Finau

to tasil...@googlegroups.com
2009/10/21 Jione Havea:

> mou kataki 'oua 'e tukuaki'i 'a Sia'atoutai, he hange kiate au ko e
> fakamatala ko eni ne fa'u 'oku kei 'i Aostelelia 'a Salesi
Langolango atu kia Sisi, na'e hipi pe ho tokoua JHavea ko Taniela
Fisi'ihoi 'i Sia'atoutai. Mahalo tama au Sisi ko e kamataa ia. tfinau

Saikolone Taufa

to tasil...@googlegroups.com
jh wrote: mou kataki 'oua 'e tukuaki'i 'a Sia'atoutai, he hange kiate au ko e fakamatala ko eni ne fa'u 'oku kei 'i Aostelelia 'a Salesi, 'oku ou 'ilo kuo print e ki'i tohi ni 'e he Univ of Massey, NZ, ka 'oku 'ikai te u 'ilo pe 'e lava 'o ma'u ha pdf file ke tau lau ai, kole atu kia Iki ke ne hanga 'o fakasio mai, jh
-------------------------
Jh ko'eni 'oku ala ma'u ka 'oku 'ikai ma'u ha ngofua ke 'oatu ki faleni, kataki kapau teke ala ma'u mai ha ngofua meia Salesi kae toki tuku'i atu. 'ofa moe lotu. Lone

Sam Pakofe

to tasil...@googlegroups.com
Ne 'iai e 'aho 'e taha kuo lava atu ai kihe "Lotu-Fakafeta'i " pea ihe 'eku huu atu ki Falelotu,, ta koee koe Lotu ma'ae Kau " disabilities"."  'oku lau 'ehe kakai koe kau " mahamahaki Faka'atamai, kau heke, kau polioo ,moe ha fua,, Pea fai e malanga,(LOtu) 'o 'osi , pae nau tokihiva leva,, "Ko Sisu pe hoku tokua mo'oni ".
 hau he ongo fakaoli, ko 'ete sio atu, ko Sisu, 'oku tokua kiha 'atamai-vaivai,,

Koe konga Fakamafa ia 'oe LOtu ni,, he taa koee ko " Sisu" 'oku fit in pe ia kiha fa'ahinga kakai, pe fa'ahinga 'ulungaanga 'oe mo'ui..

koe kaunoa'ia pe,,
sami.

Get more done like never before with Yahoo!7 Mail. Learn more.

Sione 'Atupuha Koloti

to tasil...@googlegroups.com
'E tokoni 'a e pepa 'a Salesi ki he ngaue mo e fakahanga holo 'o Sisu 'i he ngaahi tapa kehekehe 'o e nofo.

Sisu ko e Haua - ngali 'oku 'uhinga pe ki he fakalea ko 'eni 'Sisu ki he kau Haua, ki he kau Tonga, ki he kau 'Esia, ki he kau polio...!!

Mahalo 'oku fa'ee taha 'a Sisu ko e Haua mo Sisu Tonga.

sai kae tali atu aipe ki he pepa.

koloti

jione havea

to tasil...@googlegroups.com
ui atu ha taha kia Salesi he 'oku kei memipa pe he Tasilisili, ke fai mai ha'a ne lau ki he ngofua ko eni 'oku ilifia ki ai 'a Lone. ka kiate au, kapau 'oku mo'oni ko e haua, koeha 'oku toe poaki'i ai? ko e ki'i haua loi pe ia?

Nau Taitusi 'Ahosivi

to tasil...@googlegroups.com
fai mo tufa mai kau toki poaki'i 'e au ha'ane fou mai 'i canberra ni..
to tasil...@googlegroups.com
Ko e hingoa óku mahuínga ke ílo éne fou mai hange ko ia ía Aisea 30:27 Huafa ó Sihova mei he mamaó(afar)..."

'Óku mahuínga foki mo e me'a óku í he Hingoa hange ko ia óku ha ía Senesi 17:5 Heíkai toe ui  e Ëpalame,, ka é ui ko Épalahame , Tamai ó e ngaahi Puleángaa.

Vakai ki he Hingoa ko ena óku ha ía 1 Samiuela 25:25 .. Napale , he óku tatau hono anga mo hono hingoa , ko Napale (ko e Vale)...

Óku ou tui é Pule áe feituú óku haú mei ai e Hingoa mo e meá kuo ái ki he hingoa ko ia, pea óku totonu ketau vakaií lelei áe fakahingoa holo óku fai he muimui ki he Éiki ko Sisu Kalaisi, he ne lava lelei pe é Patimiosi ó ui á Sisu ó Nasaleti, hako ó Tevita ..

takamuli.

Sepesi H. Piukala
Ph: +61401 590 917

Exodus 2:6 Then he said, "I am the God of your Father, the God of Abraham, the God of Issac and the God of Jacob."
*****************************************************************************************************************************************

Saikolone Taufa

to tasil...@googlegroups.com
Fakatulou atu kae fakahaohao atu e motu'a haua ko'ena kemou me'a atu kiai, pea 'oku sai pe he na'e 'omai pe moe ngofua ke distribute atu ka na'e 'ikai keu fakatokanga'i, ka koe ngofua 'ena 'i lalo. 'Oku 'ikai kau 'ae cover he tufa atu ko'eni, he na'e fakatumu'a pe ia kia mautolu mo Sikei mo'emau kau tamaa, 'ouaaaa Moe 'ofa moe lotu. Lone
------------------
Greetings from Niue! I am sending you another Masilamea paper and its cover. Massey has the printed version now. I thought this may be useful to the kau malanga and kainga lotus. Please distribute at will !
 Enjoy--------------------------------------------- Sitaleki A. Finau

Jesus The Haua (3).pdf

Jione Havea

to tasil...@googlegroups.com
Malo hono 'omai e fakamatala 'a Salesi, pea 'oku fakamanatu atu

1.  'e 'i ai e fa'ahinga 'e mafana
2.  pea 'e 'i ai mo e fa'ahinga 'e ninimo
3.  mo e fa'ahinga te nau hanga kehe kinautolu

'oku kole atu ke tau fetoka'i'aki, pea 'oange e faingamalie 'o kinautolu 'oku ninimo mo fie hanga kehe ke 'oua te nau kau he mafana

mei he kau Tauhi Tepile

Semisi Ta'ai

to tasil...@googlegroups.com
'ofa mai 'o  'oua 'e toe ta'ofi he 'oku ifo 'aupito , he na'e fai 'emau ki'i paati , ohovale pe kuo a'u ange 'ae ki'i hauaa , 'a Sisuu 'o lea mai ke fkfuofua pe 'emau inu na'a faifaii kuo mau fk'uli konaa kae lavea ha taha ,  'ikai pe ha taha 'e teki atu , 'ohovale pe kuo tutu'u hake 'ae kau paati ia ke fuhu , kuo ne toe ta'ofi mai pea toe tuku ai , toe hu atu e ongo ki'i ua ia kihe loto kaa ke tautamate ai peane toe ta'ofi mai ke tuku ia he 'oku kovi , peau lue atu au 'o 'oange 'ene fo'i pia , talamai 'e ia 'oku 'ikai inu ia , neu fu'u mo'utafu'ua , peau 'eke ange pe koehaa koaa 'oku ha'u ai kihe feitu'u hala ko'eni , pea ko 'ene tali 'eni , tupu mei ho'o mou telinga malu kuou toe ha'u ai , he kuo 'ikai ha toe faifekau ia 'e loto ke ha'u 'o 'oatu 'ae me'a na'aku loto mo 'amanaki  mai ke nau fai , peau fehu'i ange pea ko ho'o hela mai ee mei langi , 'Oiauee fkpo atu pe Sisuu e , pea pehee mai ia , tuku ho'o 'Oiauee na'ake pa kalava , pea tala kihe kau hauaa 'oku fkngatangata pe 'ae feitu'u 'oku nau 'osi 'alu ai , ka koau 'oku 'ikai ha feitu'u 'e puli ia kiate au ' na'aku 'i 'Amelika 'ia Lapai mo Hunu ka koloto pe ha 'ana fkvaivai'i . na'aku 'i nz  'ia Lasinga moe hala pe pea na'aku 'i oz hala ha taha tene tali au  , 'e hoko atu pe 'eku hauaa poto kae 'oua leva kuo mou 'ilo'i au heee,heee,haaa,haaa uaaaa uAAAA

Date: Wed, 21 Oct 2009 00:46:16 -0700
From: svei...@yahoo.com

afim...@gmail.com

to Tasilisili-he-ngaluope
Malo 'a 'etau lava................talu 'eku muimui mai he kaveinga ni
mo 'eku mahu'inga'ia ai pea na'a ku nofo au he me'a ko 'eni Ko "Sisu
Ko e Haua" 'i he ngaahi 'uhinga na'e "FAkatonua pe 'ene me'a kotoa"
talu mei hono fanau'i ki he ha'ele hake.............ko 'etau nofo
fakatonga ko e "kau popula" ko e ma'ulalo taha ia ka 'i he taimi tatau
kuo vahe'i he Pule'anga ia 'a e estimate ke tauhi 'akinautolu ka na'a
ku lau 'a e kaveinga ni pea u pehe loto pe ". 'Oku mo'oni 'a e
kaveinga ni he na'e hala ke 'iai ha me'a ia na'e teu ma'a Sisu "hala
'ata'ata" na'a mo ha pilo ke 'olunga ki ai na'e 'ikai.............na'e
toki 'oange pe......................

Kau foki mai, na'a ku lau miniti 'e taha pe 'a e pepa ni pea 'oku
malie fakaako pea ko e ngaue lahi kuo lava malo ia ka 'oku ou vakai ki
he kaha'u 'o e lotu he Fonua ni................ketau manatu ko Sisu
ko e "me'a 'ofa" KO E ME'A FOAKI MAI IA KI TONGA.................ko e
'ai ko ia ke 'ai ke ha'u 'o taumata'u "helepelu" 'i he uafu
sotia.................kau ngata ai na'a 'oku mo'oni 'a Ma'ananga ia
kuo u faai atu au ia he tu'a poe.............'ofa atu ki he taha kotoa.

sitiveni faupula

to Tasilisili-he-ngaluope
malo e ma'u pepa lelei pea 'oku 'i ai e 'ofa atu faifekau ki he ngaue
'oku fai 'i tonga na.

ko e ki'i me'a leka pe 'oku 'ou fktokanga'i he kamata 'o e pepa 'oku
ongo mai ko e fo'i hisitolia mo'oni 'a e haua 'a sisu ki he ngaahi
feitu'u 'i 'esia. 'oku mo'oni 'oku tala tokua 'oku 'i ai ha ngaahi
lekooti ka 'oku te'eki ke tali ia 'e he kau hisitolia tokolahi ko ha
established fact eni ke hange ko e hisitolia 'o sisu 'oku ha he ngaahi
kosipeli. ko talailama tokua 'oku 'i ai e mafai ki he ngaahi texts
tokua 'oku fkmatala'i ai 'a e 'i 'initia 'a sisu, ka 'oku te'eki ke
sio ai ha taha ia pe ngofua ke sivi'i 'e ha taha mei tu'a he kau paipa
'o e lotu fkputa.

ko e ki'i me'a fkmuimui pe 'i he konga fk'osi 'o e pepa ni, 'oku 'ikai
ke fu'u mahino mai pe 'oku hanga fefe 'e he ha-ua pe hau-a 'a sisu 'o
balance out 'a e fk'amu e si'i kakai 'oku tangi mei he margin. malo

hamilto...@paradise.net.nz

to tasil...@googlegroups.com
Quoting Semisi Ta'ai <semis...@hotmail.com>:

[...]

---
Malie OZ 'a e paati. 'Ikai fufuhu he 'ata'ataa.

mo e 'ofa mei he Nursing Chapel
hausia

Sione 'Atupuha Koloti

to tasil...@googlegroups.com
My intention in this dissertation is to break new ground. I will name this Sisu
as the haua. This can mean, as a verb, the act of continually wandering about;
as a noun, haua means a wanderer.54 It can also be spelt and pronounced as
'ha-ua'55 and 'hau-a'.56 These three words, haua, ha-ua and hau-a stimulate
my search for naming Sisu as the haua.

haua.....ha - ua.....hau - a!!!

ko e ng. fa'unga 'eni ne to mei langi 'o te'ia mo to'oa ai 'a e faifekau!!

Ko honau ngaahi context ne tu'unga ki 'a hono  adjust holo ai 'a Jisu.

tulou :'haua'

koloti

Sione M. Veituna

to tasil...@googlegroups.com
koloti,

is this really breaking a new ground, ko e eke noa'ia ataaa pe ia

ko e ng. fa'unga 'eni ne to mei langi 'o te'ia mo to'oa ai 'a e faifekau!!

Ko honau ngaahi context ne tu'unga ki 'a hono  adjust holo ai 'a Jisu.

tulou :'haua'

--------------------------------------
Malo Koloti e kei faka'ilonga'i mai e ngaahi lea ni,, ne kamata mai e Tasilisili meihe 2002, pea mo'eku fakatokanga'ii  e me'a lelei 'aupito e Faka'uhinga lea moe fa'u lea...

Koe lea'anga maheni koe "'eva"

" 'eva - Fakatakamilo - FakahaueeHaua , lele mai ai he ngaahi ta'u lahi, pea liliu ia 'e Jh,, "Koe 'ALUFANO". pea ka mo'u 'alua 'o heva atu , pea "Motu-Fano".

Koe haua ; na'e 'ikai ai ia kihe Kakai  kotoa pe,, Koe Haua na'e Fakangatangta hono "Tukunga" na'e 'ai ia kiha "Taha, 'oku Fakapikopiko, 'O'IKAI 'ALU 'O FAI HAME'A 'AONGA"..  pea tupunga ai hono ui koe haua " Ke ha'u aa" 'o 'ofa mai 'o nofo ma'u mo fai hame'a 'oku 'aonga.. Kae kehe, 'e faingata'a ke ilo'i e lea ni 'eha taha ne Fakapelepele'i, pe nofo ma'u 'i 'api, pe Tauhi lelei,  ka kokimautolu ko'eni ne takatakai 'o " 'alufano" holo, ne mau mamata ia kihe me'a ko'eni.

Oku 'iai hono "lelei" , pea toe 'ia hono " KOvi, koe ola kovi lahi 'aupito..

koe ki'i talanoa 'eni :

Ihe efiafi 'etaha kuo tuku mai 'emau faikava, pea 'ia mo'eku pasese, ko'eku pasese koe toki lau mahina 'aki pe ia  'ene mali,, pea tuku 'emau kalapu, he 11 pm, 'osi koia peau toki hikihiki holo aipe au, 'o a'u kihe 4 am,, 'ihe 'ema foki , ne pehee mai 'eku pasese,, "koe kee lahi 'eni ka hoko,, kae sai pe..

'ihe 'efiafi hoko, kuo fou atu he 'api 'eku pasese ke fakaheka , 'ou vakai atu kihe Fofonga hono hoa, hange oku mo'utafu'ua, peau fakalea atu pe pea toe hikihake 'ene kata,, neu 'eke ange kihe 'eku pasese, ne fefee 'ane poo 'ne 'ita ho hoa,, "
" ikai, ne ikai ke 'ita kana'ane kata , koe 'uhi he na'aku talaange kiai ko Koe koe fu'u haua, he koho'o 'alu pe koee meiho mou 'api pea ke toki 'alu'alu ai pe Koe , kae ngalo ai 'iate Koe koau neta oo mai, peau talaange kihoku hoa , ke kataki he koe " ngata'anga pe ia 'ae kau haua, he 'oku 'ikai ke nau fu'u mahu'inga ia ha me'a >' ko'eku pasese mai ia..

vakai'ii ange, 'a Sisu pe 'oku mahu'inga 'ia ha me'a pe 'oku 'alu 'alu 'alu noa'ia pe..'o ngalo ai na'e 'ikai ha'u ia koha haua, ka koe " FAKAMO'UI"..

 (a)'aia na'e 'ikai ha'u ia " ke haua" ka ke Fakamo'ui 'e Kau haua".. 'e fu'u kehekehe 'auptio e contex 'oe Sisu Tonga mo Sisu Koe Haua'.

(e) 'e lelei ange kapau 'e pehee : Na'e ha'u 'a Sisu 'o "''Alufano" 'i mamani ke Fakama'oui e Kau Haua..

Kae kehe koe fetakai atu pe 'eni he " lea haua" ke veteki ia ke mahino mo ongo ifoifo mai kihoku fo'i 'uto, kae toki fai ha a'u kihe pepa mohono leleii..

Sione 'Atupuha Koloti

to tasil...@googlegroups.com
Ma'ananga 'o leva pe!! na'a fisi hoku telinga.

kae malie 'a e fakatokanga.

koloti

Sisilia Thomas

to tasil...@googlegroups.com

--- On Thu, 22/10/09, Sam Pakofe <pak...@yahoo.com.au> wrote:
> 'aupito......
>
> vakai'ii ange, 'a Sisu pe 'oku
> mahu'inga 'ia ha me'a pe 'oku 'alu
> 'alu 'alu noa'ia pe..'o ngalo ai na'e
> 'ikai ha'u ia koha haua, ka koe "
> FAKAMO'UI"..
>
>  (a)'aia na'e 'ikai
> ha'u ia " ke haua" ka ke Fakamo'ui 'e
> Kau haua".. 'e fu'u kehekehe 'auptio e
> contex 'oe Sisu Tonga mo Sisu Koe Haua'.
>

> (e) 'e lelei ange kapau 'e
> pehee : Na'e ha'u 'a Sisu 'o
> "''Alufano" 'i mamani ke
> Fakama'oui e Kau Haua.. (Sami)

Malie 'a e vahevahe ho'o a'usia 'Atamai, he 'oku tui 'a e tokolahi na'e hoko 'a Sisu ko e "haua" ke fakamo'ui 'a Mamani 'o kau ai 'a e kau "hauaa"!

Kuo kehe hotau kuonga, pea 'oku ho'ata mei ai 'a e broader ange 'etau fakakaukau mo 'etau fakatonulea (interpretations), pea toe kehekehe foki 'etau talaloto (reflections) mo faka'uhinga-lea! Pea ko hono tapuaki ia 'etau kau he ngaahi forum pehe ni ke tau fe'inasia'ki he'etau ngaahi a'usia, pea 'e hoko 'a e felotoi mo e fakafekiki, etc.

Scholars play around with words these days, 'o tafe mei ai 'enau ngaahi ngaahi talaloto, mo e faka'uhingalea. Pea 'e 'i ai e ni'ihi 'oku pipiki he akenga motu'a te nau tu'utu'ukina kinautolu he ngaahi lea 'e ni'ihi 'oku ngaue'aki he ngaahi 'aho ni. 'Oku malie foki 'a e vakai atuu, he kuo tau lava 'o ngaue'aki 'a e lea "haua" kia Sisu he'etau theological reflection, kae taumaiaa te tau lava 'o ngaue'aki 'a e lea haua ki a Tupou V. Fakafeta'i pe 'oku tau ma'u ha 'Eiki 'oku fonu he meesi & 'alo'ofa, ke fai 'etau wandering (haua) ka ne kei tali kitautolu ha'atau 'ilo Ia.

Kuo mei mahina ua 'a e alangavakaa 'eku ngaahi me'angaue (computer) pea mo e lahilahi pe 'a e heka lelue! 'Ofa atu, Sisilia.

> Get more done like never before with Yahoo!7 Mail. Learn more.

__________________________________________________________________________________
Get more done like never before with Yahoo!7 Mail.
Learn more: http://au.overview.mail.yahoo.com/

sale Finau

to tasil...@googlegroups.com
Malo 'e tau lava.'Oku 'ikai ke poaki'i ia. 'Oku te'eki ai pe teu ongo'i 'e au kuo taimi ke u hu atu. 'ouaaaaaa fakapo'uli. Talanoa lelei pe he 'oku tupu 'e tau kehekehe mei he'etau taha.

'ofa atu mo e lotu
sale

From: hos...@bigpond.com
To: tasil...@googlegroups.com

Date: Wed, 21 Oct 2009 18:20:50 +1100

Sam Pakofe

to tasil...@googlegroups.com
malo Silia e poupou moe fakamaama mai,,, pea malie lahi e " fakalanga fakakaukau ..
kamou kataki pe ke lahi, kae tuku kemau ki'i 'ahi'ahi ngungu'iiange pe 'e momo-momo lelei pe,  pe 'e  momo lalahi ai 'o fakatupulo'oa  , kae kehe ae 'ai pe ho'omou kataki  ke lahi..

ofa atu ..
sami.

to Tasilisili-he-ngaluope
Malie OZ 'a e paati. 'Ikai fufuhu he 'ata'ataa.

mo e 'ofa mei he Nursing Chapel
hausia

Faifekau , kuo kamata ke ongonoa hotau kakano moe me'a kotoa talu
mei hono talanga'i 'oe Sisuu Tonga , pea kuo kamata ke mole atu moe
'ita ka kuo ha'u 'eni ke langa homau kete he kata pea hangehangee
ka vave mo 'emau taimi , heee,heee, malo e fai mai 'etau ngaue
lelei mei hena , moe 'ofa atu ai pe .

Semisi Ta'ai

to Tasilisili-he-ngaluope
[...]

Salesi ne toki mahino mai kiate au ko koee , neu toki to fo'ohake
atu 'o fola he kata meimei tu'u 'eku manava , he na'e 'ikai pe ha
taimi ia na'a ke fkmaatoato koe ha me'a heni , koe fkkata ai pe moe
va'inga , maloo pe 'ai ha ki'i me'a ke ma'u ai 'etau oli , kae 'oua
hangee ko Lotopoha mo me'a 'o fu'u fkmaatoato ee , heee,heee , pea
'ai aa kake foki mai na'a ma'u ha tau luma haaa,haaa, moe 'ofa atu ai
pe .

On Oct 23, 3:03 pm, sale Finau <ssfi...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> Date: Wed, 21 Oct 2009 18:20:50 +1100
>
> fai mo tufa mai kau toki poaki'i 'e au ha'ane fou mai 'i canberra ni..

Lief Fungalei

to tasil...@googlegroups.com
Sikei malo 'etau lava,
                              ko ho'o mou ongo tuita 'eni 'oku na lolotonga 'i Sene ni Akolo mo Sione lolotnga fai 'ae ako ia ka na haua kina ua ia pe 'oku si'i fefe 'ena fanau ako ee....mau kole ange kena pine pe heni ke lava ha'a mau tokoni ka na toki foki atu 'o tuli atu 'ae 'aho tutuku...
lief

Sione M. Veituna

to tasil...@googlegroups.com
Lief,

'oua te ke tokanga koe kia Akolo ko e 'alu atu sikolasipi ia, oku faingamalie pe ia ha ha ha ha ha, ko Misi Kava ke ke tokoni atu ki ai kae fai mo foki he 'oku tali mai pe 'a Mohenoa ki ha'ane foki ange,

tokanga'i atu masi'i e ngutu 'o 'akolo na'a ne lau atu 'eia e pule hena ha ha ha ha ha

to tasil...@googlegroups.com
Lief,
Saipe 'a 'Akolo he 'oku 'ikai fu'ufiema'u ia 'i heni,mo 'ene fa'a faka'uli kona ki he pule 'o e Kolisi.
'Ofa atu Lief ki he famili mo e lotu.
sale

From: lieffu...@optusnet.com.au

To: tasil...@googlegroups.com
Date: Sat, 24 Oct 2009 11:43:39 +1100

sale Finau

to tasil...@googlegroups.com
Sepesi,
Malo 'e tau lava. Sai pe. Kapau he 'ikai fai ha ninimo. He 'ikai ma'u ha fakakaukau fo'ou. Sai he ko e ninimo he lau 'a e kau feitama kovi, ko e faka'amanaki mo e fakatu'amelie ke sio kiha ki'i mata fo'ou ka ko e me'a'ofa ia 'a e 'Otua. Hoko atu pe talanga ia he ki'i fakakaukau. 'E taka fakaninimo ia he ko e anga ia 'o mautolu mo Sikei he ko 'e mau omi 'amautolu mei Pulotu.Ko e anga ia 'e mau a'u mai ki maama 'o 'ohovale ho'omou ninimo ngofua he loto maaama.
Fakafiefia 'a e talanga ia 'oua 'e toe papaka he talanoa.
'Ofa atu mo e lotu
sale

From: sep...@optusnet.com.au

To: tasil...@googlegroups.com
Date: Fri, 23 Oct 2009 19:29:47 +1100

Salesi, tangata fakatupu mahaki mafu mooni ko Koe, taa ko aa ko e koula oku ķ loto ka ke fakapapakaķ pe é Koe mautolu įki e Hingoa. Tuku ke hoko atu émau lautohi kae toki fai ha fakaninimo ee.

malo e ngaue.

ofa atu.

sale Finau

to tasil...@googlegroups.com
jh,
kataki foki 'o talaatu ke 'omi ha ki'i seniti kae toki tuku atu he ! he! he! he ! Ko e ki'i tohi 'ena 'oku 'i he maketi mou ma'u atu mei ai. Ke ma'u ai ha ki'i seniti kae tuku a 'eku ngaahi faikakai he kuo 'ita  e kakasi ia. Malo 'a e lotu.Na'e present 'a e ki'i pepa he Oceania 'i Auck. 'o e ta'u ni pea na'e tufa atu ai. jh kapau ko e fakamaatoato 'a e kau tama pea ke tuku atu foki 'e koe, ke he pe ke 'oua te nau fakangatangata (box) 'a Sisu he 'oku 'ikai koha peti lova hoosi, pe ko ha'anau Sisu. Ke he pe ke 'oua 'e lau ki 'api he! h! h! Malo mo e 'ofa atu ki he kau tasilisili kotoa. Fuoloa pe 'ete fanongo talanoa ho'omou faifatongia lelei 'o mo'unofoa ai. Sai pe kau toki takai atu 'o tanaki mai 'a e ki'i seniti.
Malo mou 'ofa lahi atu ki he ngaahi famili kotoa 'o e fale ni.

sale mei Pulotu

From: taufach...@xtra.co.nz

To: tasil...@googlegroups.com
Date: Wed, 21 Oct 2009 19:08:59 +1300

[...]

Sepesi H Piukala

to tasil...@googlegroups.com
Tulou atu mo Sikei, íkai áupito ha fakafiepoto ki he pepa kuo hoko koe fakakoloa kiate au he taimi kuo u taútu ai he veéhala, hiki mei he peito ki he peito kolo ki he kolo pea í heéte ái kita ki ha moúi pehe óku koloía éte moúi he fakakaukau ko Sisu ko hoku taha kuo hao atu ó teuteu ha ápi maú maáku koe  áauhe pe haua.

Ko eni kuo aú mai áe fakakoloa ó e ngaue kuo fai é Sikei pea óku fai áe fifili í he pupunga lea ko eni ('Who is Jesus Christ for us today? he óku ha mei he Kosipeli áe fehuí á Sisu ki he Kau Ako: Kohai au he lau áe Kakai ? Tali.. Ko Ílaisia ..  taha í he kau Palofita. Ka kohai au í he lau ámoutolu ? Tali.. Sisu ko e álo ó e Ótua.

Óku fai e fifili he tali á e Kau Ako , he íkai kenau tali ko e Sisu ko e ó Nasaleti pe ko e Foha nai eni ó Sisifa mo Mele ke mahino é honau context (Siu), kanau tali ko e Álo ó e Ótua. Óku ou pehe pe óku kei lelei ketau ngaue áki áe tali ki he fehuí kuo ási hake mei he Pepa , ketau tali ko Sisu ko e Haua kiate kita? Taimi tatau óku ou tui ko e fakamatala lelei e ngaue naé fai é Sisu ko e mavahe mei he Tamai(Ápi) kae hifo mai ki maama ó foli takai he misiona áe Ótua.

I am going to follow the practice of a contextual theology and address thequestion

I am going to follow the practice of a contextual theology and address the

question

'Who is Jesus Christ for us today?
5 I mean that these titles concern

with Jesus in his Jewish context in which Jesus deeds and words are held

together to form Jesus as divine Son who come to save the world and die for

sinners.

Óku íai ha Palopalema ki he Pasifiki mo tautolu Tonga áe Sisu ko e Álo óe Ótua , peé palopalema ki he Siu ko e Haua áe Sisu ko e álo ó e Ótua ?

fakaápaápa lahi ki he ngaue kuo lava .

[...]

'Oku ou kole atu kia Sale, kataki pe mu'a 'oku mau monuu'ia ko ho'o 'i heni tonu.  Hanga mu'a 'o 'omai 'a e 'definition' o e fo'i lea ko ia koe 'Haua' 'ihe 'context' 'oku talanoa ki ai 'a e 'Sisu koe Haua',  Ka 'ikai, mou 'ofa mai aa mu'a 'o tuku mai 'a e fakamatala na'a 'ikai toe sio hangatonu ha taha 'ihe lahi 'a e ninimo.

'Oku ou tui tatau mo Sepesi, 'oku 'provocative' 'a e fakalea ko 'Sisu koe haua' pea 'oku hanga ai 'ehe fakalea (language) 'o 'attrack' 'a e tokanga.

Hangee ko hono fakamanatu mai 'e Sisilia Thomas 'a e 'fa'u ta'anga 'a e 'scholars' pe tokotaha 'oku taukei hono ngaue 'aki 'a e lea (language), 'Oku ngaue 'aki 'a e lea 'ehe tangata fa'u ta'anga ke tuku'i mai (attrack) 'a e tokanga 'a e tokotaha kehee (audience/listerners/readers) ke leulue fakataha moe fakakaukau pe kaveinga 'oku feinga'i ke vahevahe atu 'ehe ta'anga (Sisu koe Haua).

'Ihe taimi tatau foki 'a e totonu ke 'oua teu tu'uta pe 'o fakamaaui'i  'a e fo'i ta'anga, 'Sisu koe Haua', ka 'oku mahu'ihga keu 'ilo'i 'a e 'interpretation 'o e lea (definition of words) meihe lau 'a e tokotaha fa'u ta'anga.  Na'e 'osi 'ilopau pe ia 'ehe tangata fa'u ta'anga 'e fakafehu'i'a 'ene fa'u.  Ko hono 'uhinga na'ane 'uluaki mahino'i 'a e tafa'aki kuo anga maheni 'aki 'ehe kakai Tonga hono ngaue 'aki 'a e lea Tonga.  'Oku 'iai 'a e lea 'oku ngaue'aki kihe tu'a, hou'eiki moe tu'i, pea 'oku lolotonga ho'ataa malie 'etau ngaue 'aki 'a e ngaahi founga lea ko ia.

 Koe taha ia 'o e konga 'o e talanoa 'ihe 'contextual' ko hono 'uluaki palani'i pe fakakaukaui'i 'a e founga kene kaiha'asi pe faka'aaki - 'awaken' 'a e tokanga 'a e tokotaha fanongo 'i hono ngaue 'aki 'a e lea (langauge) 'o fakatatau kihe 'ataakai (environments) 'oku nofo ai 'a e fa'ahinga 'oku fakataumu'a ki ai 'o e fa'u ta'anga.

'Oku mahu'inga leva ai 'a hono 'omai 'a e fakatonulea (interpretation) 'a e tokotaha fa'u ta'anga ke ngaue'aki, kae tuku 'eku fakatonulea, koe 'uhi he'ikai keu lava au ai 'o sio'aki 'a e mata 'o e tokotaha fa'au ta'anga kihe kaveinga 'o 'ene fa'u moe feitu'u 'oku ne tataki 'aki ki ai kitautolu 'o fakafou mai 'ihe 'ene ta'anga.

daphne
to tasil...@googlegroups.com
 Malo mu'a e kei fakakoloa hoatu paenga ni, pea taualava ai ke sio kihe ngaahi a'usia "ihe Lotu" lolotonga 'etau fononga Pilikimi 'oku fai 'i Taimi..

Konga 'uluaki 'oku ou tokanga kiai he " Sisu koe Haua" meihe pepa 'oe " Sisu Koe haua" oku ngalingali koe feinga 'ae Fa'utaohi ke " Faka-kainga'i " mai 'ae Ngaue ( Faka'evangelio) pe koe Sino ( Sisu) kihe ngaahi Tukunga 'oe Nofo moe Mo'ui Faka'aho 'ae Kakai.. Pea 'oku malie ia,

ka koe 'uhi koe "Tukunga 'oe "Haua" kiate au 'oku Fakangatangata ia, 'o 'ikai ke "kihe kakai kotoa" .

Hange ko'eku lavekimu'a atu, "koe haua" 'iate ia pe " Oku 'ia  'e lelei/'aonga,\ ( Advantage) pea 'iai moe kovi/ta'e'aonga    ( dis-advantage )>>

Ko Sisu 'iate ia pe "Oku 'ikai ke 'iai ha "Kovi/ta'e'anga  koe lelei pe,  'ikai ha mamafana pe momoko ka koe "Haohaoa mo Tokamalie. 'o tatau pe 'ihe Faka'ulungaanga moe Sino hamai.

Meihe ngaahi " Talanoa Fakatataa ( Parables ) 'ihe Tohitapu [ Kosipeli ] Matiu, Ma'ake mo Luke 'oku 'iai e Talanoa Fakatataa ai 'e " 63" ,  41 'a Matiu, 16 'a Ma'ake, 47 'a Luke..

Koe ngaahi talanoa Fakatataa ko'eni, Oku nau 'omai Kotoa 'ae Tukunga hono hanga 'e "Sisu" 'o Faka-kainga'i" IAA moe "TAMAI pea moe PULE'ANGA 'O HEVANI, 'aki 'ae ngaahi talanoa meihe ngaahi me'a  ko'eni: (a) Ngaahi Nague angamaheni ( e) kakai ( mo tukunga kehekehe ihe mo'ui ne nau 'iai ) (f) ngaahi me'a ( koloa) 'oku ta angamaheni moia ( h) Natula..

Ka kohonau " ngaahi mahu'inga Kotoa , ne ngaue ( lea) tu'olahi  [ repetition] 'aki 'e Sisu , kene hanga 'o Fafakamatala'ii 'ae "mahu'inga 'oe " TAMAI , pe KOE  PULE'ANGA 'O HEVANI ..

Pea kapau, koe 'uhinga 'oe ngaahi a'uisa ni kene hanga 'o "Fakaofiofi kitautolu pe Fakamatala'i kitautolu ke " Kainga  moe "OTUA " pea kuopau ke fu'u "Fakalaumalie" mo Ongomalie he koe 'Otua / Sisu koe " LAUMALIE",[ MA'A/TOTONU pea HAOHAOA] 'o 'ikai ha'ane Faka'uli'uli-latai..

Pea kapau, koha 'uhinga pe ketau 'uhinga'ii pe Fakamatala'i 'a Sisu ke hange ha  ''eti-faiva", pea mahalo pe, ka 'oku 'ikai keu faka-kaukau koe " Ngaahi Talanoa Fakatataa 'a Sisu 'o fakakainga'i kihe " Masiva, Popula pe tukuhausia, ketau hanga ai 'etautolu 'o "'ave ai IAA , kiai , " koe FEKAU" na'e tuku mai, ....koe Fakakainga ne fai 'e Sisu , 'oku 'uihnga ia koe FEKAU kihe " MO'UI-'I-LOTO" ''o ngaue'ii ka Oku 'ikai koe Liliu ai ia ke HAUA..

Pea mou kataki pe Kautasilisili , na'a ngali fiepoto pe ongo hu'atamaki atu e fakalea tu'u ni,, ka Kuou nofo 'o Fakakaukau ma'u pe kihe ngaahi Talanoa Fakatataa 'a "Sisu" pea teu lava 'o Ui ia koe " A'usia" ,, he 'oku ne hanga 'o "pukepuke" au kihe tukunga 'oe "Liliu-mo'ui" meihe Ta'emahino /fakamahamahalo kihe " Fakatomala fou atu ihe Tui kihe mo'ui-lelei ihe kaha'u.

Pea koe me'a ia 'oku ne Fakafehu'iia'i  ai au,, pe teu tali 'a Sisu koe Haua, pea teu haua pe au mo fai 'ene ngaahi Fekau, kae kei "OANGE PE 'AE TUKUNGA 'OTUA moe faka'apa'apa kite IAA [ Sisu].

" Atu 'ae Fakafeta'i moe Faka'ap'apa"Kiate IAA
 "Oku 'Afio ihe Taloni, ;;;;;;;;;;;;;;;;;;.

kae kehe malo mu'a e 'omai e ngaahi a'usia ni , he 'e hoko pe koe ngaahi maama kitekimautolu " kumikumi atu " kihe mo'ui . mou toki fakamaama mai ..

koeanga pe lue moe fakahipehipa ...
sami.

Sailosi Alofi

to sailosi ;alofi
sami ko e hipehipa kapau na'e inu fonu
Losi

Date: Sun, 25 Oct 2009 01:55:00 -0700
From: pak...@yahoo.com.au

Lomakeni Pulete

to tasil...@googlegroups.com
sikei,kapau 'e fa'u 'eha taha ha'ane fkmatala 'o pehe, ko tupou v koe haua. koe ha ho'o ongo'i? fktapu.

to tasil...@googlegroups.com
malo Salesi, mahalo 'oku tonu ke revise ho'o pepa ke 'alu hake ki he Sisu Penipeni! jh

Sione M. Veituna

to tasil...@googlegroups.com
Jione,

oua, ko e fo'i topic 'ena ia 'a'aku, fe'unga pe 'a Sale ia mo e haua

smv

Sent: Sun, October 25, 2009 3:13:27 AM

Sione M. Veituna

to tasil...@googlegroups.com
Loma,
hange ko e lau, malo pe kataki 'a Sisu!

to tasil...@googlegroups.com, tasil...@googlegroups.com
Malo Sami,

Malo hono toka'i 'o Sikei he kuo hela hono teuteu 'ene Pepa pea 'oku tau faka'amu ke kohikohi he fakakaukau 'o e Pepa ka e 'ikai ko e tangata na'a ne fa'u e Pepa.

Ko e Haua, 'oku peseti 'e 98 'ene negative ki he kakai Tonga, peseti pe mahalo 'e 2 'oku positive ai pea ko e peseti Faikava pe ia mo e Fakaoli.

Ko e 98 ko ee , neke kamata lau ki ai 'i mu'a 'oku 'uhinga ko e kakai kuo 'ikai kenau fie tangutu hifo honau 'api ke tokoni mo fai ha ngaue lelei , ka 'oku nau oo 'o mo'ui fakafalala he ngaue mo e kakava 'o e kakai kehe. Ko honau nima 'oku si'isi'i kenau lava 'o fakatupu ha me'a langahake ke hoko ko ha benefit ma'ae Sosaiete Tonga , ka 'oku nau fa'a hoko pe ko ha kakai ke fakahoko ha pu'i mo ha Fakakukau 'aha taha kehe.

takamuli.

kolo...@bigpond.com

to Tasilisili-he-ngaluope
Malie lahi ia ongo tangata Sepesi mo Sami e fkkohukohu mei matangi
pea ko
kimautolu ni levolo lalo takapau 'oku mau tufi me'a lelei 'i ho'omou
felafoaki 'oku fai
koe ako ia kiate kimautolu ni na'e HAUA.'ata'ata pe 'o hao mai he lau
'oe vaka.
Ka kiate kimautolu ia ta'e ako ongo tangata 'oku fu'u ma'olunga ena ia
ki homau tu'unga
ko ia ai te mau feinga pe ke mahino ka 'oku mo'oni pe lau 'ae kau
tetea ia.
A BIRD IN THE HAND WORTH TWO IN THE BUSH.

Malo moe 'ofa atu.

sale Finau

to tasil...@googlegroups.com
Sepesi,
Malo 'e tau lava. Malo 'a e toka'i. Mou kohikohi loua pe he pepa mo au, 'oa pe 'e lau ki 'api ha! ha! 'ouaaaaaaaa.kataki pe jh 'oku te'eki ai pe teu ongo'i ke liliu 'a e Haua 'aki 'a e penipeni.

malo mo e lotu
sale

> From: sep...@optusnet.com.au
> To: tasil...@googlegroups.com
> CC: tasil...@googlegroups.com
> Date: Mon, 26 Oct 2009 09:25:39 +1100
> Subject: [tasilisili] Re: Sisu ko e Haua

sale Finau

to tasil...@googlegroups.com
'E faingofua pe ia he 'oku kei Lakoifie pe 'a Tupou V ia  'e ke pe ia ki Tupou V. Na'a 'oku tau ilifia kitautolu ko e anga hotau tukunga mo e anga fakafonua. Ka kia Tupou 5 'oku fiefia pe ia ai.Kataki pe he lea tu'u atu ka ko e anga 'o e omo mei pulotu.

mo e 'ofa atu mo e lotu
sale

Date: Sat, 24 Oct 2009 02:49:53 -0700
From: atanlom...@yahoo.com

sep...@optusnet.com.au

to tasil...@googlegroups.com, tasil...@googlegroups.com
Malo Salesi, ka 'oku tokoni pe kiate kimautolu 'ae faka'apa'apa kiate kimoutolu kuo mou lava'i ha kihi'i ngaue lelei, tukukehe ai pe 'oku ou tali pe 'ikai.

'Oku mau ako ai foki mo e lea ki he fakakaukau 'aha taha pea kei fai pe fe'ofo'ofa ni, mo e feohi vaofi.

Malo pe ho'o fakafaingofua , ka kuo ma'u pe hoku loto mo Sami ke ala pe ki he Tohii he he hee.

sepesi.
---------

sale Finau

to tasil...@googlegroups.com
Malo. Sai pe ia he kuo fuoloa e mama'o mei hotau fale ni. Malo pe ma'u atu ha ki'i me'a ke fai ai ha vauvau. Fiefia lahi he ngaahi fakakaukau. 'I ai 'a e ngaahi fakakaukau 'oku fakaavaavala, pea tuku la 'aupito 'a e ngaahi fakakaukau 'e ni'ihi ka ko 'ene fakalata ia. Tala kia Sami ke ala lelei pe.

mo e 'ofa atu
> Date: Mon, 26 Oct 2009 11:36:08 +1100
> Subject: [tasilisili] Re: Sisu ko e Haua

Sailosi Alofi

to sailosi ;alofi
'Elava ke ui e kakai 'oku nau takai holo 'o tatau ai pe ko e ha ke ui pe mokinautolu ko e haua ?

Sam Pakofe

to tasil...@googlegroups.com

[...]

 Malo Takamuli mo Salesi 'e kataki lahi ,,

Koe mo'oni lahi 'aupito e Faka-kaukau koia Takamuli , 'ae " Faka'apa'apa'i e Ngaue kuo lava".. Kuou kau  he tui kiai, pea koe 'uhinga ia 'eku ki'i lavelave atu, he " Koe Ngaahi a'usia , kuo 'omai 'ehe kau Tangata ni, na'e 'ikai ke pelupelu'i hake pe pea 'omai leva, na'a nau to kakava ai mohono Lotu'ii..

Ka koe anga pe foki 'eni ia e "ta'e-ma-a'usia" kuo fai ai e kii-kii atu,,pea kuou fiefia pe he kii-kii, ko'eku 'ilo he'ikai " ta'e tomai ha vai ' ( Fakamaama ), pea koe Fakakoloa ia kihe mo'ui-vaivai ni..

malo..
sami.

Sam Pakofe

to tasil...@googlegroups.com
to tasil...@googlegroups.com
to tasil...@googlegroups.com
Losi , malo e tau mo'ena , 'oku ke 'ifee koaa, hange kiate au, kuo ke 'i Siaina ? .

 Koe ha e ongo'ii 'ehe Kakai Tonga kihe Tukunga 'oku nau 'iai he Taimi ni, kapau kuo tuai e liliu ? koe kakai 'oku nau tui kihe liliu koe ha 'enau ongo'ii ? 'oku nau kei fiefia mo ongo'i tau'ataina nai ? pe 'oku nau lue holo pe ka 'oku 'ikai ilo'i pe koe lue ki fee..

ko koe pe foki....

malo,
sami.

Date: Mon, 26 Oct 2009 00:10:47 -0700
From: pak...@yahoo.com.au

Lomakeni Pulete

to tasil...@googlegroups.com
Faifekau Veituna,

Mo'oni 'aupito 'aupito

'Ofa atu kiate koe moe famili.

'Ata

to tasil...@googlegroups.com
Malo Sami.
'Oku 'iai 'a e malie lahi ho'omou ngaahi tokoni. Kuo mou fakalotolahi'i au 'aki ho'omou ngaahi a'usia. 'Oku ha pe he ki'i pepa "Jesus the Haua :Diaspora theology of a Tongan". na'a ku tohi'i pe ai ka lau 'e ha Tonga 'a e pepa ni ko 'e nau lea mai "I am stupid..." na'a ku 'osi 'ilo pe 'e au ki mu'a pea u fa'u 'a e ki'i pepa. Ko hono 'uhinga ia 'oku 'ou faka'ata atu ai 'a e fakakaukau ke fai ki ai ha vauvau he 'e faifai pe pea 'asi hake 'a e hinehina 'o e manioke tunu pea mo ha ngaahi me'a na'e 'ikai teu sio ki ai. KO 'e ku kole pe 'oua 'e to'o 'a e lea haua 'o taufale'i mavahe mei he tukunga pe mohenga 'oku tokoto ai, kae vauvau pe he mohenga 'oku tokoto ai 'o hange ko 'ene ha 'i he Title 'oku ha 'i 'olunga. Malo mo e loto lelei

mo e 'ofa
sale

Date: Sun, 25 Oct 2009 23:47:52 -0700
From: pak...@yahoo.com.au

sale Finau

to tasil...@googlegroups.com
Sami,
Manatu'i ko e konga pe 'o e talanoa kia Sisu 'Oku tau ma'u 'i he Tohitapu. Pea ko e konga pe hono ngaahi 'ulungaanga 'oku tauma'u.Ko e haua ko e konga pe ia hono 'ulungaanga ka 'oku 'ikai ko e katokatoa ia hono anga 'Otua 'o Sisu. Hange ko 'e tau pehe ko Sisu ko e 'Otua mo tangata.....

katai pe he fakaninimo, ko e ninimo he na'a mou 'ahoia.

sale

Date: Sun, 25 Oct 2009 23:56:58 -0700
From: pak...@yahoo.com.au

Sam Pakofe

to tasil...@googlegroups.com
Sent: Tue, 27 October, 2009 7:31:48 AM

[...]
Salesi, ma'a lahi ia, pea 'oku fakafiefia ia ,, pea mo'oni e felaafoaki he ngaahi ta'u kuohili kihe " Uho moe Kili" ,, 'oku 'ikai kena mavahevahe, 'oku tala 'ehe malohi 'ae  kili/ nge'esi" 'ae malu 'oe " UHo/ kakano 'iloto..
malo e fakamaama ..

sami.

Sam Pakofe

to tasil...@googlegroups.com
Sent: Tue, 27 October, 2009 7:44:36 AM

[...]
malie ia Salesi , kuo manatu kihe 'emau pakipaki 'i Fofo'anga, pea fai e malie'ia he Lesoni, pea hange kuo to mai ha fu'u Kelesi kihe kau pakipaki- , pea kuo  nau lave kotoa pe " koe 'Ofa 'ae 'Otua 'oku lahi fau, pea kau ai moe pehee mai 'ae Tama 'e taha , pea ko Sisu foki 'oku 'ikai Mohe pe tule.

Pehe mai 'a Siakumi ( Pauli Fehoko ) ia,, 'ikai  'ai e mo'oni , "Oku tule pe 'a Sisu ",,pea hange kuo ongo ta'e ifo ia kihe kau pakipaki,, toe pehee mai 'a Siakumi"..

, lolotonga 'enau folau atu he ki'i vaka he tahi Kaleli, kuo " tule hifo [ mohe] 'a Sisu ia........ talu aipe pehee 'ae kau pakipaki, ta koee 'oku tule pe kae talu foki 'etau ma'u hake meihe 'etau kei si'i kihe pehee 'ehe " kau matu'a 'oku 'ikai tule pe mohe... pehee mai 'a Siakumi, 'ae "Tamai ia Oku 'i hevani".

Ka ko Sisu, 'oku pau ke ke ki'i mohe he koe " Tangata " pe,

koia malie e fakatalanoa Salesi he 'e malava pe ke hanga 'ehe ngaahi a'usia kuo mou tuku mai 'o fakavetevte atu 'e fanga ki'i fihi  ihe " lotu moe mo'ui 'ae kakai he Siasi ,ne fuoloa mai hono tauhi o pehee koe mo'oni ee ka taa koaa , 'oku 'ikai pehee ia..

malo e fakatalanoa..
sami.

Sione 'Atupuha Koloti

to tasil...@googlegroups.com
'haua'

ko e lea muli nai 'eni?

Ko e faka-Tonga 'eni 'o e lea eng. ko e HOW!! (Ko e 'sound' atu 'e he kau native (tapu) 'a e 'elelo 'o e kau sisifo).

Malie faifekau 'a e tu'uaki-tukuaki...tu'u ma'u pe hena!!

malo e lotu!

koloti

Daphne Taukolonga

to tasil...@googlegroups.com
Sale

Koe taha 'o 'eku fakatonulea kihe teolosia Sisu Tonga,  'oku ou fakalea 'o pehe ni, .....'neongo hono ohi au, fafanga'aki au, tautea'i 'aki au 'a e 'ataakai 'o e 'ulungaanga moe ngaahi ouau fakafonua 'o Tonga, kuo 'a hoku mataa 'e Sisu 'o 'ilo ko koe hoku mo'ui 'anga 'ihe tapa kotoa 'oku ou fakafeangainga ai, kiate koe,  'iate koe, meiate koe.

Sale, malie ho'o taukapo, pea kapau leva koe haua 'a Sisu 'o hangee koe fakaleaa, ta koe kalisitiane kotoa i mamani koe haua!  'E mo'oni leva ai 'a e lau 'a e kau saikolosia, " Sisu koe 'uhinga 'eku 'ilo koe hauaa koe  ko 'eku haua"!  koe fehu'i, koe ha koaa 'a e 'definition' 'o e 'haua' 'ihe taukapo 'oku ke fakahoko 'ihe 'Sisu koe Haua'? Sale, fakamolemole atu kapau kuo 'osi tukumai, ka 'oku 'ikai totonu keke tuku 'e koe ke fai 'aki 'a e fakatonulea (definition) 'a Sami, 'oku ke unfair koe 'ihe fo'i takai ko ia, hehehe.

Koe 'uhinga 'o e toe kau'i talanoa atu koe si'i fakaafe 'a Rev. Sisitoutai, pea fielau koe fotu mai pe 'a e  'peacemaker' 'o hange koe fakalea 'a Semisi Ta'ai  'oku fakanonga pea maama 'a e 'atamai moe loto ni.

Sale, malo 'a e fakatalanoa moe ma'u taimi koe talanoa atu foki koe 'uhi ke tuku 'a e lautohi fakalongolongo 'a si'i Semisi Ta'ai mei tu'a kae huumai, fu'u fuoloa 'ene pulia.

daphne

Sione M. Veituna

to tasil...@googlegroups.com
Sami mo Sale,

mo kii tokoni mai ange pe ko e konga fe 'o e 'ulungaanga 'o Sisu oku haua kae 'ikai ko hono anga? Ko e ha e kehekehe 'o e fakalea anga mo e 'ulungaanga he fakamatala kuo fai?

Koe hunuaki pe 'o e felafoaki

Veituna

Sent: Mon, October 26, 2009 1:44:36 PM

Sione M. Veituna

to tasil...@googlegroups.com
Sale,

Malo mu'a e poupou mai ki he talanoa. I he'eku lau ho'o pepa, ko e same justification koee 'oku ke taukave 'aki ke 'ui 'a Sisu ko e haua, 'e lava pe ia ke fai pehee mo ha taha ke ne ui ai 'a Sisu ko e Angahala. pea ikai ke tonu ke  'ita ai ha taha(ko e mahino ia kiate au 'a e pepa mo e felafoaki, i may be wrong!)

Oku ne faka'ataa kitautolu ke fakahingoa 'a Sisu fakatatau ki he anga 'etau a'usia 'o Sisu, hange ko e ngaahi laulea fekau'aki mo e Sisu Tonga 'a Mohenoa.

'i he forward kuo fai 'e Sitaleki, 'oku ne fokotu'u ai ki mu'a o pehe ko e Haua ko e me'a ia na'e fai 'ehe foha maumau koloa, pea hoko atu pe kuo ne pehee ka ko Jesus is neither a prodigal son or aimless wanderer.

Oku malie ho'o fili ke ngaue'aki e fakahingoa haua, ka i he pepa ia ko e fakakaukau 'o e wanderer oku ngaue'aki. ko e fehu'i ko e fakaTonga totonu nai ia 'o e wander ko e haua, or vice versa, ko e fakapalangi lelei taha ia o e haua ko e wanderer.

Hange ko e pepa kakato ia oku ikai ke haua a Sisu ia ai, ka oku ne foli e kolope, 'o hange ha tu'a (outsider). a haua in Tonga is belonged to us but a volitionally lazy figure oku ikai fie ngaue kae faka'atu kai holo pe. ko e mahino ia ne tau tupu hake fekau'aki mo e haua, 'oku hanga 'e ho'o pepa o force in ko e haua ko e outside pe li'ekina ke tatau mo e displaced pe outcast. Ko e fo'i kaveinga pe ia oku haua ai a Sisu, pea ko e toenga e pepa ia koe takatu'a.

ko e pepa lelei he 'oku ne 'oange e faingamalie o e diaspora mo e displaced people ha faingamalie ke nau 'a'ahi ke vakai ki he 'Eiki mei he perspective oku nau tu'u mei ai, pea ko e faka'amu foki ia 'a e Kontekisuale ke fakavaofi e vaa mama'o, ka 'oku ou tokanga na'a oku toe hanga 'e he Sisu Haua mo e Sisu Tonga 'o tamate'i pe 'a e me'a 'oku na feinga ke fokotu'u.

ko e lohu pe kae toki fakatonutonu mai

mo e ofa
Veituna

Sent: Mon, October 26, 2009 1:31:48 PM

sale Finau

to tasil...@googlegroups.com
Ma'ananga,
Pula Ma'ananga. 'Ofa atu kia Melelua mo Grace mo Saulisi.

Ma'ananga,
Kataki pe kae fakakau mai he talanoa 'a e fo'i lea 'e ua ke he na'a ku ngaue'aki. Kuo lahi hono talanoa'i 'o e Haua. Ka 'oku ou kole atu ke fakakau mai 'a e "ha-ua",(to be sighted as one of the two), pea mo e "hau-a"(Victor or Champion), pea fakakau mai 'a e smalldash (-) he ngaahi fakatalanoa.

Fakamalo atu he talanoa, katau 'unu atu ki he ongo fo'i lea na'e fa'u mei he fo'i lea haua. Kataki pe na'a hange ko e lau 'a Sepesi 'oku toe fakaninimo ange 'eni ia.Ka 'oku malie 'a e ngaahi talanoa, 'ai pe kataki ke lahi.

malo mo ho'omou kei ma'u 'a e loto lelei. Tuku 'a e tonu mo e hala ke tau toki tokanga ki ai 'a mui ange.

ka 'oku ou fakamalo atu he ma'u 'a e ngaahi fakakaukau.

malo mo e 'ofa loto lelei.
sale

Date: Mon, 26 Oct 2009 19:52:07 -0700
From: svei...@yahoo.com

sep...@optusnet.com.au

to tasil...@googlegroups.com, tasil...@googlegroups.com
Ma'ananga , ko e comment lelei eni ka na'e 'ikai keu lava ke fakalea'i he'eku lau e Pepa 'a Sikei.
Ko e me'a ia ne u pehe ai ko e Titile pe 'oku ne fakapapaka'i kita , ka 'oku 'iai e lelei lahi hange ko ia 'oku ke talanoa ki ai, takatu'a 'a Sisu.

Na'aku fakakaukau pe'e lava ke tanaki ha la'i Fala Siaina hange ko e lau ko ena 'ae Kosipeli 'ahai ko a ?:" 'Amusia e Fokisi 'oku 'iai hono tafu,Fanautama'atangata 'oku 'ikai ha taha ke 'olunga ki ai hono 'ulu.

Ko e 'ai pe na'a faifai pea mohefisi e Kaveinga(Haua) 'oku 'osi folofola atu pe ha mohenga fakahaua ke 'oua na'a too ki he kelekele .

takamuli
------------

> Sione M. Veituna <svei...@yahoo.com> wrote:
>
> Sale,

Sam Pakofe

to tasil...@googlegroups.com
Malo Veituna, e faofao mai,  pea oku malie ho'o fehu'ii, he 'oku hange 'eni ia nema takai holo mo Sisu ee keu 'ilo'i lelei ee,,hahahaaa..

Koe ta'u 'eni ia koaa 'e 2000's  'ae pulia 'a Sisu, toki fa'ele'i mai pe au ia he senituli 20.. kuo fuoloa e pulia ia 'a Sisu..hehehee

Ka koe anga pe 'eni ia e fanongo talanoa kihe ngaahi "Ulungaanga 'o Sisu, ,,

"Koe taha 'a Sisu he tama na'e 'ikai Kaaimu'a ( holi ke 'asi kimu'a ) Koe Kaaimu'a , koe 'ulungaanga Kovi ia ihe kau Haua.. 'oku 'ikai ha Haua 'e kaaimu'a..
Koe taha e 'ulungaanga , 'o Sisu, koe " poto he tali fehu'i",,, 'Oku ilonga ha taha "Haua" he poto he talifehu'ii...

Koe taha e 'ulungaanga 'o Sisu, koe " Fakatokilalo", moe pa Ngofua..
koe tavi ia 'oe kau haua, ke fakatokilalao mo talangofua ( pa-ngofua).

ko Sisu koe tama na'e 'ikai "ita-vave",, 'oku 'ikai kau e 'ita-vave he 'ulungaanga 'oe kau haua..

Sione kataki, koe fakalanga atu pe  kae toki fakakato mai 'e Sale , e ngali  tonuange mo'ene ma'u...

sami.

[...]

kataki ko e pula ia ko e me'a kehe ia, 'eke hake mapuhoi ee, ko e taha ia oku 'ita pea ne fekau e taha oku ita ai ke pula mai hono kou'ahe kae ne paa'i, providing oku malohi he taha oku pula he he he, ko mautolu i Viti ko e lea ko e Bula, he he he, pea 'uhinga ia ma'u ha mo'ui lelei! Bula Sale!

'Oku ou malie'ia hono toutou 'ohake 'a e ninimo mo e tuku e ita he felafoaki, mo e 'ai e kataki ke lahi, ka mou kataki ko ho'omou 'uhinga 'oku fakaninimo 'a hono ui 'o Sisu ko e Haua pe ko e kakano e pepa?

Oku malie foki mo hono fahifahi e lea haua ke ha-ua mo hau-a. ko e fie'ilo pe ko e ha e makatu'unga hono fahi ua e lea. Ko e fo'ilea ko e teolosia ko e teo mo losika ko e ongo lea kehekehe e ua oku fatu'aki e lea 'e taha, ko e ha+ua pe hau+a oku ne fatu e haua, pe oku fakamalohi e haua ke fahiua.

ko e unu atu pe i loto
veituna

Sent: Mon, October 26, 2009 8:55:57 PM

fusi mapuhoi a tevolo

to tasilisili Tasilisili-he-ngaluope
Koe taha e 'ulungaanga 'o Sisu, koe " Fakatokilalo", moe pa Ngofua..
koe tavi ia 'oe kau haua, ke fakatokilalao mo talangofua ( pa-ngofua).

sami.
=========
Na'a hangee ko 'etau "hua fai-kavaa?"...('Eiki Kae Anga Fktu'A ee)...'E fai2 atu pe 'eni ia 'Atamai? Pea te tau pu'i palu kava atu kia Sisu ee [tapu mo IA]

Find out how here Use Messenger in your Hotmail inbox

Sam Pakofe

to tasil...@googlegroups.com
malie  lahi ia mapuhoi.[ 'eiki kae anga fakatu'a ]..

 ikai mapu, 'oku 'ikai teu 'ilo pe koe 'ai ke palu Kava he 'oku ne 'ifeee 'oku ne 'i Nasaleti ia, 'oku 'ikai fai ha faiakava ia 'i Nasaleti,, koe uaine pe..

sami.

to tasil...@googlegroups.com
fusi,

malie ho'o fakatokanga, ko e fakatokanga 'a e tama palu kava, ka na'e pu'i pe mo Mele kiai pea pu'i atu 'a Sisu ia ki he kau palu kava ke fakafonu e siaa vai i Kena, he he he hono ta'inga 'ene kona e kii kava ko ia masi'i mapu,

ko e tu'u ko ee taimi oku ke mo'oni te tau mio'i holo pe 'a e 'Eiki-kae-anga-fakatu'a, ke fe'unga mo 'etau laupisi hange ha'atau fai atu ki ha'atau fa'ee tangata eee,

sai pe me'a 'ai pe mo li e toka'i ee he oku ikai ko ha tau mother man e masi'i ke pa ai e fie oli kotoa pe, ko u fa'a lau e ngaahi pepa hange ko e pepa 'a Salesi mo Mohenoa mo e kau Asia mo e kau Latino, pea u pehee, fefe taimi oku lau ai e he Siu ko hono fo'i fofonga ko e ngoto'umu, ko e sio fakasiu pe ia pe oku 'uhinga ia 'oua e va'inga mo e afi.

ko e kauitalanoa pe
veituna

to tasil...@googlegroups.com
Sami,

ko  e taha e 'ulunga anga 'o e kau haua ko e kata loi mo e fakahekeheke, mo e talanoa loi, hange pe ko e kau .....ngaue fakalotu e niihi he ngaahi fai'anga faikava, moe fiema'uma'u talanoa, mo e tufi talanoa, ko e konga fe 'o e anga pe 'ulungaanga 'o Sisu  'oku pehee he he he he

to tasil...@googlegroups.com
Fangatokoua
Malo e fakatalanoa malie 'ihe kaveinga ni,
Pea 'oua na'a ngata he kae hokohoko atu he 'oku mau
ma'u faingamalie ai pe mautolu ko 'eni 'oku mau tufi
fakalongolongo ho tau fale ni,
Koe anga pe ki'i sio faka lalo tapakau, Kihe taha e ulungaanga
'oe kau haua, 'ae me'a koe 'ALU VALE,moe ALU TA'EPALANI,

Ka 'vilo mai pe ia 'i maketi  'o fetaulaki mo hano maheni pea 'alu ai pe ia ai.
kae tuku e me'a ia na'e alu ai, pea ka 'alu pe ia kiha kolo 'o lata ai
pea nofo ai pe 'ae haua ia ai 'o hange pe hano kolo.

Ne iai nai ha taimi ne fu'u alu vale ai 'a Sisu, (TAPU MO IA) mo Ta'e palani ae feitu'u
 'na'e  alu holo ai,?
 hange koe lau, toe fu'u fakaninimo ange eni ia e.
'Ofa ai pe moe lotu ,Singa

-

Hungry? Try some spicy marinated chicken fillets for dinner tonight, courtesy of Yahoo!Xtra Food.

seni taniela

to tasil...@googlegroups.com
'Oku 'iai e ongo tohi ne pulusi he 2007 mo e 2008 'oku na fakafofonga'i e ongo makatu'unga fakaefakakaukau 'oku muimui ki ai e kau faka'uhinga tohitapu (two school of thoughts of bible interpretations).  Pea hangee 'oku hilifakia kimautolu ko 'eni kau ta'etui he founga tala'Otua sisu Tonga/sisu haua he he taha e ongo makatu'unga ni pea hilifakia e sisu Tonnga moe sisu Haua he taha.  Pea 'oku mahu'inga ki he kau ta'eako tohitapu ke nau fakamaau'i mai e ongo apiako (school of thoughts) ko 'eni 'oku fai ai hono hinoi'i e founga faka'uhinga pea nau sio pee ko fee 'oku 'uhinga malie pee te nau fiemuimui ki aii.

Ko e "The Nature of Biblical Criticism" (Louisville: Westminster/J. Knox, 2007) ne fa'u 'ehe Palofesa Fuakava Motua'a ko John Barton mei he Univesiti Oxford, 'oku fakamamafa he founga faka'uhinga angamahenii 'oku objective hono natulaa mo 'ene approach 'aia 'oku 'iloa ko e biblical/historical criticism.  'I he founga ko 'enii, 'oku pule 'a e 'uhinga ne fokotu'u 'ehe tokotaha fa'utohii eg. Matiu/Ma'ake 'moe context ne fai ai e lea ko iaa.  The Bible means what it always meant.  Ko e 'uhinga 'o e text 'oku 'ikai liliu ia as time goes by fakatatau kia Barton.  Pea ko e 'uhinga hono kumi ki he context 'o ha potu folofola ko e fiema'u ke tau 'ilo "what it always meant" ka 'oku 'ikai ko e feinga ke 'ilo "what it used to mean"  Koe fatongia fika 'uluaki leva ko e feinga ke 'ilo what the bible says and what it means.  fatongia fika ua "In what sense is this meaning true" Mei he Barton/Oxford school of thoughts 'e fihi 'aupito e ngaahi fo'i fao 'oku fai 'e he sisu Tonga/sisu Haua.

Kaikehe, ko e "Pedagogy of the Bible. An Analysis and Proposal"( Louisville: Westminster/J. Knox, 2008) ne fa'u 'ehe Palofesa Fuakava Fo'ou ko Dale B. Martin mei Yale 'oku ne fakamamafa ko e "meaning is in the eye of the beholder" Oku subjective e approach pea 'oku fakali'eli'aki e Sisu e hisitoliaa eg.  Ko hai 'a Sisu kiate Au he 'Aho ni?? Pea 'oku fekuku'i mo nonofo felaatani 'a Martin/Yale school of thoughts mo e sisu Tonga moe sisu Haua

Fakataataa e kehekehe e approach he interpretation--Fakatonulea 'e Salesi (fakatonutonu mai Salesi)'a e lau 'ehe kau Siu ko e sesele 'a Sisu he'ene ui 'a e 'Otua ko e Tamai, ko e 1)ko e hangaa 'e Sisu 'o identify ia moe 'outsiders pea 'i He'ene hoko ko wanderer 'oku ne faka'ataa ai ia ke identify pe kee ui ai Ia ko e haua.  Kataki pee Sale ko e fehu'i eni 'oku ou 'efihia aii fekau'aki mo e ngaahi definition 'oku ke 'omi mo 'ene felave'i mo e konga talanoa ko 'enaa.  'Oku ai etau definition fakatonga ki he haua 'oku 'ikai kapu 'ehe definition fakapalangii
1) wanderer--go from place to place without definite purpose or plan (merriam -webster dictionary); move about without a definite purpose or desitnation (mei he Free dictionary.com) 2)Haua he lea mo e context fakatongaa --'oku kau ai e defintion fakapalangi ka 'oku kau atu mo e fakapikopiko, faka'atukai, kae 'ikai homeless.  Kuo ke feinga ke fakataha'i e haua(wanderer)  moe ha-ua(Humanity moe Deity) moe Hau-a(Victor) ki he Haua.  Angafeefee ha hoko 'a Sisu ko e wanderer mo e Haua kapau ko e definition ena e ongo fo'ilea?  Did Jesus ever think of Himself as a Wanderer or Haua?

Kataki pee Sale 'oku malie'ia ho'o pepa moe fakakaukau moe talaloto 'oku ke faii, ka 'oku 'ikai keu sai'ia he title.  'Oku 'ikai hulu'i 'ehe title 'a Sisu ka 'oku Ne fakapuliki Ia 'i he anga 'eku fakakaukauu.

Mahalo ne mei leleiange ke pehee Jesus the Paea (Homeless) makatu'unga he'ene pehee "...'oku 'ikai ha feitu'u ke 'olunga kiai hono 'ulu". Jesus the Pa(shield) and Ea(Air), Jesus the Pae(Mount )and 'A (Stronghold) !!!!!

Semisi Ta'ai

to Tasilisili-he-ngaluope
[...]

Lasinga maloo mu'a si'i fktalanoa , pea 'oku ou sio au ia he me'a
kehe , he neongo pe ko ha 'alu 'o nofo atu kiha kolo 'ihe 'uhinga ko
'ete 'eva pe , pe koha muimui hato maheni 'e kei malava pe ke ako 'ae
kolo koia he'ete to'onga mo'ui 'okapau tete HA toko UA atu mo
Sisuu he fkfotunga 'oe 'ulungaanga , ka 'oku 'ikai koe 'aluvale ,
heee,heee, 'oleva ho'o ninimo , moe 'ofa atu ai pe tokoua kiate koe
moe famili .

Semisi Ta'ai

to Tasilisili-he-ngaluope
Sale, malo 'a e fakatalanoa moe ma'u taimi koe talanoa atu foki koe
'uhi ke tuku 'a e lautohi fakalongolongo 'a si'i Semisi Ta'ai mei tu'a
kae huumai, fu'u fuoloa 'ene pulia.

daphne

Daphne , maloo e fktalanoa , koe telinga pe 'eni ia 'oku
fanongo , fu'u ninimo 'osi pe 'eni ia , ko koe pe 'eni ia 'oku
a'u atu kiai e sio , heee,heee

On Oct 27, 11:11 am, Daphne Taukolonga
<sioelinau_miss...@yahoo.com.au> wrote:
> [...]
>
> Sale, malo 'a e fakatalanoa moe ma'u taimi koe talanoa atu foki koe 'uhi ke tuku 'a e lautohi fakalongolongo 'a si'i Semisi Ta'ai mei tu'a kae huumai, fu'u fuoloa 'ene pulia.

Sam Pakofe

to tasil...@googlegroups.com
Veituna, 'e faifai pea taa au 'eha taha ha'aku ngutu-tamulea, ka koe konga 'ena ia "oe kau haua koe leamo'oni he taimi 'e taha eee..

[...]

Lomakeni Pulete

to tasil...@googlegroups.com
Sikei,malo e talanoa mai ka koe me'a oku ha mai kiate au.hangehange oku faingofua ange kia te koe....
ke ui e ng.maa'imoa 'a sisu koe haua.'i hano fkhingoa 'e koe ae ng.gaue 'hala 'a t5 ko e haua?
ko e anga ia eku fkhoa ki ho'o pehe ke 'eke ka t5!sale keu 'eke ka t5,he na'ake eke ka sisu pe'e gofua ke ke ta'e ilifia pehe?ha ha ha.....sikei,'uuni a mu'a ke ma'u 'a e pola 'o pulotu ,he kuo 'aho 'a tonga ni.

Sikei hokoatu a e talanoa ia,kau 'alu 'o vakai ' a e fekau ko e,teu ngata he tukukehe ka toe 'iai ha kaveinga fo'ou.
Kataki pe ka 'oku 'iai ha fehalaaki ka koe 'atunga ia ho'o fakahoa kitautolu ki he Ta'emahukulea.

moe 'ofa  'Ata

[...]

Mahalo koe faingamalie ke toe moui mai a Semisi mo Sione kena  omai o kole KIa Sisu Koe HAUA kena taki taha ae tafaaki, 'oku ou tui e oange ia ehe HAUA.Sepesi kapau te kole ki he  haua ha Tola ke fua aki e fatongia e Lotu tene talamai keu alu o fakatau haaku LOTO kane ai e ia keu mau pale uluaki koe 5 Miliona. koe sai ia o Sisu haua ha meapete tau kole tene foaki mai.Koe kau faifekau kuo pekia honau ngaahi hoa, tenau kole kia Sisu Haua hano mali tausi'i e foaki ange e Sisu. Hange kiate au e faingofua ange ae lotu hono fakalele moe mau e Puleanga. 'Ofa moe lotu.

Seniale.

[...]

Na'e fka'u 'ehe 'asi e Haua ki loto Selusalema , koe fo'i mo'oni
he lue lalo , koia koaa Sale ? heee,heee

On Oct 27, 7:44 am, sale Finau <ssfi...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> katai pe he fakaninimo, ko e ninimo he na'a mou 'ahoia.

Daphne Taukolonga

to tasil...@googlegroups.com
Sale mo Tasilisili

Kuo kamata ke mahino mai 'ae konga si'i meihe ongo fo'i lea lelei ko ia 'e ua kuo ke 'omai "ha-ua moe "hau-a".

'Oku ou fakamalo atu  kia Sami Pakofe 'ihe ngaahi fakamatala faka'ofo'ofa kuo ne 'omai 'ihe tepile ni.  'Oku ou malie'ia 'ihe ngaahi 'ulungaanga 'o e tangata haua 'o hange koe fakamatala 'a Sami, pea koe ngaahi 'ulungaanga fakahaua ko ia na'ake 'omai 'oku kau ia 'ihe ngaahi 'virtues' 'o Sisu 'oku lau ki ai 'a e tohitapu, hange koe loto lelei ta'efakangatangata, 'ulungaanga faka'apa'apa, moe 'ofa etc. etc. pea hange koe ngaahi 'ulungaanga na'e fakalau mai 'e Semisi Ta'ai.  'Oku fehoanaki leva ia moe ngaahi positive possiblities 'o e kaveinga 'o e tepile ni.

Ko 'eku ki'i fokotu'u 'atu ke kau 'a Sami 'ihe vahe 'o e dividends, pea kapau 'e lele ua mo Semisi ihe tepile ni 'i hono fakamatala mai 'a e ngaahi 'virtues' 'oku lava 'o fakatokanga'i 'ihe kau haua pea 'e toe mahino ange 'a e kavenga ni.  Me'apango pe 'oku ou fakatokanga'i hake ko Sami pe mo Semisi 'oku na 'ilo'i lelei 'a e 'ulungaanga 'o e kau haua, koe haa nai hono 'uhinga?  hehehehe.

Tuku aaa kemau tali pe koe ha 'a e palakalafi 'e hoko atu ki ai 'a e tangata fa'u ta'anga.
ofa lahi atu kia kimoutolu hono kotoa, malo kau tangata 'a e talanoa malie.  'Oku malie koe ngaahi fakafehu'i meihe tafa'aki 'a Seni mo Veituna.

'Oku toe lava foki ke mahino mai 'ihe tu'unga kuo a'u ki ai 'a e talanoa'i 'o e kaveinga ni 'ihe lolotonga ni, 'oku hangehangeee na'e fakataumu'a kihe kau faiako (faifekau etc.).  Koe 'uhinga ia 'o e ninimo 'a kimautolu 'oku 'ikai faiako.

daphne

--- On Tue, 27/10/09, sale Finau <ssf...@hotmail.com> wrote:

[...]

Semisi Ta'ai

to Tasilisili-he-ngaluope

On Oct 27, 9:19 pm, Daphne Taukolonga <sioelinau_miss...@yahoo.com.au>
wrote:
> Sale mo Tasilisili

'Oiaueee Daphne , ko 'eku fkkata pe ia 'a 'aku , na'e 'ikai teu
haua au , ko Sami pe ia na'e haua , he ko 'ena 'oku kei ngaue pe
kihe kau haua , haaa,haaa , pea koe 'uhinga 'oe haua kia teau ,
ko Sale ke HAU AAA 'aki ha fu'u toume , heee,heee.

> [...]
>

>       ___________________________________________________________________________­_______
> Get more done like never before with Yahoo!7 Mail.

Lasinga Piutau

to tasil...@googlegroups.com
Misi,
Malo e fakamaama, pea koe mo'oni 'a ho'o lau,
he ka ha tokoua atu e haua mo Sisu kiha kolo,
'e ako ai pe 'ae kolo koia he to'onga mo'ui 'ae haua,
Ka ko 'eku Tokanga pe Tokoua na'a ha tokotaha atu
pe 'ae Haua ia kiha kolo, pea ikai kei FO 'aki  e 'u 'api ia
hono Tapale  'ehe Haua. hahaha 'Ofa atu ai pe kihe famili
Singa

Akapei Ma'ilei

to tasil...@googlegroups.com
Koe taha e 'ulungaanga 'o Sisu, koe " Fakatokilalo", moe pa Ngofua..
koe tavi ia 'oe kau haua, ke fakatokilalao mo talangofua ( pa-ngofua).

sami.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sami ! Mahalo  pe  ko e  haua  ko  'eni  'oku  ke  'uhinga  kiai  ko e   kautama fakatamaiki  pe  he takai  holo  he  inukava  Tonga (haua inu kava tonga).'E  meimei  ofiofi  ha'o   faafaa  mai  ai he  na'e  te'eki  teu  sio  tu'otaha  'ia  ko e ha  tuliki  'o  Molisi , Bp ,Talamahu mketi pe  na'a  mo  Kalapu 'Ulutea peaa pe  ko  Fofo'anga pe.  Mahalo  na'a ke fa'a  feinga  pe  keke fiehaua  ka  ko  hono  pango he  na'a ke  tupenu ta'ovala ma'u  pe ko e pea ke  foki  ki  Sia'atoutai(ko  'api).Tuku  keu  ki'i  hao atu  he na'ake 'i  Sia'atoutai 'o ako Tohitapu 'oku  ou  lolotonga 'i he  'api ako  haua au.

'Oku  hange  hono ongona  'o  Kamelieli  'e  Paula ko e  'Aposetolo ko e ongona 'ehe tangata haua Tonga  'a Sione Visa(JV) pe  ko  Malakai Fa'one ('i  honau  taimi) 'i he  mamani  'o e haua 'i  Nuku'alofa. Tohi  Tokateline:ma'ungatala ma'u  mei he fanongo  tonu moe feohi.

Ko e mo'ui  'a e  haua  ko e mo'ui  fakahau(vkai ki he  "fakaehaua")'ikai  kete  fie  fakatokilalo  .  Koe tupu'anga 'o e  mavahe  'a e  haua  tangata/fefine mei  'api  ko e  'ikai  kene  fie  talangofua  ki he  ngaahi  tu'utu'uni  'o  'api. Pea  ka  kuo  maumau  'a  'api (mvae Tamai&Fa'ee) 'e  'ikai  ke  fie fkongoongo  ki he  kainga ofi  pe  ko  kinautolu  tenau tauhi mo  'oatu  ha  tokoni totonu(akonaki & lotu). Ko e  kau haua  koha  fakatahataha  'aha  kau kumi kihe 'enau fiemalie/tau'ataina.('Ikai  mo'ui kalusefai)Na'a  mau fo'i he  oo  ki he  ako pea mau fehi'a  kemau ngaue  pa'anga kamau  kole pe(fkehaua). Pule  pe  'a Malohi  he "tautuki" pea  meimei  koia  'oku  lahi  hono  maheni pea  'e  faka'apa'apa'i, he  koia 'e  lahi 'ene  seniti.   'Oku  tapu  'a e  ma'ulotu  ia he  haua 'oku  ou  maheni  ai.

Ke fknounou  'a e mafana ko  'eni: Talu  e  'aho  ne  hulungia  au  'ehe  maama 'o  mamani(Sisu Kalaisi) neu  fakapapau'i  ai he'ikai  teu  toe "  haua  ". 'Oku  kehe  'a e Hala pea  mo e  Mo'oni  mo e  Mo'ui 'a Sisu mei he Loi moe kakaa,sokita etc....  etc  'o e tuliki ko  'eni 'o e haua Tonga na'e ma'u  ai hoku BA (Born Again).

Poupou  ki he ha-ua & hau-a : Ko  Sisu   he  taimi ni  ko e Hau 'ikai  kei sino  vaivai  na'e  tautau  he  'akau .

'Ofa  mo e  lotu
'Ikai  toe   fie  haua.
'Akapei  Ma'ilei.

Sam Pakofe

to tasil...@googlegroups.com
malo e vahevahe 'Akapei..........pea ma'a lahi e ngaahi fakamaama ,

sami.

Koe taha e 'ulungaanga 'o Sisu, koe " Fakatokilalo", moe pa Ngofua..

Get more done like never before with Yahoo!7 Mail. Learn more.

Sam Pakofe

to tasil...@googlegroups.com
to tasil...@googlegroups.com
Fatai.

Foki e manatu ki he kau haua he'enau fa'a hanga 'o tekelele si'i Mele Mataele he tuliki 'o Bp. Ko e si'i tu'u hake 'a si'i Mele 'o kole ha ki'i peni 6 pe kae fai mai e kau haua he kape mo hono tuli. Kou tu'u au 'o 'oange 'a e silini 'e 2 'a si'i Mele kae lele mai e kau haua 'o kole mai ke 'oange ha'anau silini. Kou talaange ko e 'osi pe ena na'e 'oange kia Mele. Ke mou fanongo mai he ng. fo'i lea ta'etaau na'a nau lea mai'aki. Koia Sami 'oku ou tu'utu'ukina ho'omou ngaue'aki e fo'i lea haua ki he 'Alo 'o e 'Otua ko hotau Fakamo'ui. He 'oku 'ikai ke kapekape pea 'ikai ke anga 'uli pehe.

From: aka...@hotmail.com
To: tasil...@googlegroups.com

Date: Wed, 28 Oct 2009 01:56:34 +1030

sep...@optusnet.com.au

to tasil...@googlegroups.com, tasil...@googlegroups.com
Malo e talaloto malie Pei.

sepesi.
-----------

> [...]
> new email address

> Use Messenger in your Hotmail inbox Find out how here

sep...@optusnet.com.au

to tasil...@googlegroups.com, tasil...@googlegroups.com
Ko ia Fatai , 'oku tau tatau ai .

Ko e talanoa mo'oni ena ia 'ae kamakamata ke 'asi e me'a pehe he 60 tupu, toki fakafa'ahinga mai ai .

Ka ko Tau'atevalu mahalo ne kau he feohi fuoloa mo e kakai ko enii.

takamuli.
-----------

> [...]
> new email address

> Need a place to rent, buy or share? Let us find your next place for you!

kolo...@bigpond.com

to Tasilisili-he-ngaluope
Semisi talamai 'e koe keta ki'i lepa 'o ngaahi ha taliefu 'eku motivi
peau hanganoa ai au kake moulu
mai koe ki Tasilisili ni,sai ai leva ke fkhipehipa ai leva e pasikala
ia.Misi koe langa'i malie 'e Salesi 'ae
Fkkaukauni(Salesi kou fk'apa'apa atu kiate koe kae 'ataa e kaveinga
kuo fokotu'u ke fai ha lafo.).Mei a
Senesi kia fkha moe HAUA 'ae kau lotu 'o no'otaki fktaha 'ae ngaahi
kaveinga 'e tolu 'oe HAUA,HA-UA,HAU-'A.
Keini,tu'unga he'ene tamate na'e fai,'Epalahame ui ke hiki pea ne foli
takai holo e toafa ,Sekope hola mei 'api
'o (koe me'a ka Kope)'aunofo he fonua muli,Siosifa,Mosese,Sione
Papitaiso,Sisu (tapu mo ia).
"Oku 'iai foki 'ae lau ia 'a 'Amelika ki he kau haua (drifters)koe
tangata toho pekenene oma loto lahi pea toe
falala'anga ki he fklelei moe 'omi melino ki he vaivai (neongo koe
founga lingitoto).
Koe haua 'ae fononga kalavana 'ihe toafa(nomadic)koe kumi oasis pe ke
ma'u ai ha mo'ui.Pea kapau teu to'o Semisi ha taha
'oe ngaahi fo'i lea koe ena kuo fokotu'u mai 'e Salesi pea 'e tonu
leva 'ae fktonulea 'ae Tonga ki he Haua he 'oku 'ai pe ia ki he
ha'a lauvale,he koe mo'oni koe haua au.(wanderer mei 'api fkpikopiko
pea ta'eako)'o tatau koe penipeni na'e fokotu'u mai 'e JH.
Semisi kiate au siofi fkmama'u e fo'i lea 'e tolu 'o kamata'aki taua
koe sitepu 'uluaki ia HAUA(fkusousa koe angahala),
Ko hono ua tokia e loto he ngaue mai 'ae tohimatolu HA-HE-UA(fktomala
moe liliu)ko hono tolu HAU-'A (kaungahau mo ia,"Io kune
hau 'i Hetesi) puna mei fa'itoka ki he ta'e'iloa ''HALELUIA"". Hee
heee .Koe fua ia Misi ho'o hola kuo te fkninimo'i 'e kita 'ae kau
Tasilisili ni Tulou atu Sale na'a kuo te
molokina atu ha lau'itelie kuo fungani'aki ha mo'ui kuo polopolo ma'ae
'Eiki.

Kapau leva 'oku to mama'o koe talamai 'e Misi he koe X-Sia, koe fkhua
pe Misi.
Malo moe 'ofa.
It is loading more messages.