Figuri "noi" pe scr!

1 view

confu...@my-deja.com

gogu wrote:

> Yes! The Greek-Orthodox monastery! Not Romanian or other. You know
> why?Because BOR is a schismatic church, created only for the interests
> of the secular power of Romania. Do you remember that once upon a
> time, Romanians were conected with the Orthodox Patriarchy of
> Constantinople?.. And, please explain, why you use the insulting term
> "Greek-Catholics" for the heretic church of "Unia"? Only Romanias use
> this term. Who gave you that right?

Mai era unul, kivuianosz care avea necaz pe BOR, dar nu se poate,
trebuiem sa fie vreo coincidenta!

> Eu de fapt, n-am nici-o problema sa recunosc ca fac parte din Biserica
> Greco Ortodoxa. Dumneavoastra?...

Am auzit de Biserica Greaca Ortodoxa si de Biserica Greco Catolica!
Dumneata unde esti?

> BOR poate e afiliata Constantinopolului dar e proclamata Patriarhie".
> In schimd, Greco-Orthodocsi au Arhiepiscop (Arhiepiscopul Atenei si
> Greciei). N-au intraznit nici o data sa se taie din mama biserica din
> Constantinopol. In schimb BOR, dupa parerea mea umila, a ajuns prea
> aproape de schisma cind in 1925 s-a ridicat in Patriarhie.

Din cate stiu, in Biserica Ortodoxa de Rasarit au existat biserici
autocefale (independente) din timpurile cele mai vechi. A fi autocefale
n-are nimic de-a face cu schisma. Toate recunosc sinoadele ecumenice.
Cat despre Biserica Ortodoxa Greaca, stiam ca s-a declarat independenta
de Patriarhia din Constantinopole, independenta recunoscuta de aceasta
din urma la 1850. In 1852 statul grec a dat o lege prin care stabilea
autocefalia Bisericii.
Patriarhia de la Constantinopole a recunoscut autocefalia BOR la
1885, sub domnia lui Carol I. In 1918 BOR s-a unit cu Bisericile
Ortodoxe Romane din Transilvania, Basarabia si Bucovina, formand o
singura Biserica. In 1925 BOR a fost ridicata la rangul de patriarhie
si recunoscuta ca atare de toate patriarhiile si Bisericile autocefale.

> Da, poate. Dar pe moment, sint Romanii (inclusiv Ardelenii...) care nu
> intra in Europa fara viza Schengen!... Si cum stiu, se da cu
> picametru. Si pe buna dreptate....

Da domnule, ai dreptate! Pe buna dreptate nu se dau vize Romanilor,
nu merita! Daca ardelenii ar fi separati n-ar mai suferi impreuna cu
romanii. Unde-am mai intalnit noi idea asta?!

> Yes, some. For example, Romania in place of Rominia (change of i with
> a),sint in place of sunt (change of u with i), miine in place of maine
> (change of a with i) and some others. Mostly, the public use of the
> slavic equivalent of the latin-origin word: vreme in place of
> timp,ulitza in place of strada (or stradutza?...), and others. People
> tent to pronounce some words in "Russian" way: ce faaci, nu piuteem,
> etc; longish. But no major changes happened.

Extraordinar ce coincidenta! Si kivuianosz era mare lingvist!
Oricum este remarcabil, pentru cineva pentru care romana nu este limba
materna!

> Am impresia ca Romanii (dar si Ungurii cu "obsesia" lor cu
> Transilvania...) singuri isi scot ochii... Pacat de ambele natii...
> si daca mai citesti ceva din ce postez, ai sa descoperi ca si pe mine
> ma deranzeaza "obsesia" Ungurilor cu Ardealu. Parerea mea este ca timp
> de mai mult de 50 ani am avut pace, hotarele sint trase si bine (sau >
mai rau, dar asta e...) definite si nu trebuie schimbate.

He, he, he! Construim, construim (credibilitate)!

> Ce pula mea "sef de stat Ceausescu" baaa? Criminalu criminalilor,
> analfabetul analfabetilor, labagiu labagiilor. Nu va dati seama ca a
> dus Romania 100 de ani in urma? Nu va dati seama citi oameni a omorit?
> Citi au pierit in pirnaie din cauza lui? Si pe el aveti curaju sa-l
> mai chemati sef de stat? Un dictator criminal a fost, el si cu gasca
> lui de mirlani. Chiar sinteti afara din cale frate...

Sezi ghinisor domnule, ca m-ai speriat! Crezui o clipa ca-i nuta, da'
nu se poa'!

> Dar problema in Romania este ca e prea multa lume care moare de foame
> (sau aproape...) si cind isi aduc aminte ca in timpul comunismului
> macar au avut ce minca, eeh, atunci incep problemele... Ii mai vad si
> pe toti golani care s-au imbogatit furind dupa 1989 si va dati seama
> cit de usor e sa mai voteze poporu Iliescu la alegerile urmatoare...
> Marele contrast intre saraci si bogati in Romania, am impresia ca
> poate sa-i mai aduca pe comunistii la putere..

Excelent, nici unii care locuiesc in Romania nu stiu atat de bine
situatia din tara ca dumneavoastra! Si cum ziceati:

> Ba Bula. In primul rind nu sint nici "tigan" da nici "ungur". Ai auzit
> vre-o data de familia Brincoveanu?

Domnule, imi cer scuze, ala de care vorbeam nu zicea ca se trage
din Brancoveni! Da' si el avea origini sanatoase, strabunicii lui
fusesera peste tot in istoria Romaniei!LOL

> De acord! Cuvinte sfinte (in cea ce priveste prietenia intre cele doua
> popoare...). Dar undeva trebuie sa apartina aceasta Transilvania,nu?
> Care este parerea dumneavoastra?

Hai ca misca! Incet, incet!

> Dar am o idee mai democratica: de se sa nu se faca un referendum in
> Transilvania ca sa vedem daca populatia in cauza vrea Autonomia sau
> nu?!! Si asa sa se inchei aceasta problema! Definitiv. Subscrieti?
> Veti accepta rezultatu? Cu multa stima,
> si sperind la un dialog civilizat,
> Gogu

Bingo! Si NATO sa numere voturili ca-n Kosovo! Da' cand il facem,
inainte sau dupa ce NATO ocupa Transilvania?

> Si daca sint analfabet, afla prostule ca Romana NU e limba mea
> materna. Am invatat-o mai tirziu aflind care sint radacinile mele. Ai
> fi mindru sa vorbesti limba tarii mele, cum vorbesc eu limba ta. Asa
> cum o vorbesc, mai bine, sau mai stricat... Dar macar ma inteleg cu
> boi ca tine. In rest, cunosc 7 limbi straine.

Pai nici limba lui materna nu era romana da' vorbea binisor. Trebe'
ca-l invatasera aia la "centru". Si el nu era asa destept ca mata', 7
limbi, el fusese numa' profesor de romana.

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

ameri...@my-deja.com

"Florin Predan" <flo...@elec.canterbury.ac.nz> wrote:
"
Gogule,

Nu te enerva. Poate esti mai nou pe aici si nu stii dar pentru a fi un
"bun
roman" trebuie sa injuri evreii, ungurii, NATO, occidentul, toate
religiile
in afara, evident, de cea Ortodoxa si sa preamaresti politica inteleapta
lui Vadim (obligatoriu), Iliescu (optional), samd. Daca ai tupeul sa
emiti o
idee care ar fi citusi de putin diferita de a patriotilor, devii automat
"platit de la centru", tradator de neam, anti-roman, "platit de jidani"
,
"platit de bozgori" (scuze pentru cuvintele insultatoare dar sint citate
din
"intelepciunea patriotilor"). Pina acum citeva luni mai ii dadeau
inainte si
cu homosexualii, etc. A incerca o discutie logica cu ei este lipsit de
orice
speranta."

Gogule,

Nu esti singur - entuziastii jocurilor pe computere sunt alaturi de tine
! Daca vei continua sa "demasti" Sf. Biserica Ortodoxa Romana, te vor
iubi si altii.
Ai grija de asemenea sa feliciti lumea de anumite sarbatori religioase
(nu Sf. Pasti sau Craciun), dar asa, din tot sufletul si atunci va fi
minunat.

Ca sa-ti fie mai simplu, sa nu te incurci ca zici ca romana nu ti-e
familiara, urmareste ce scrie Florin Predan si fa si tu ca el, ca asta,
desi nascut in tara, s-a orientat repede.

gogu

Ce "figuri noi" ba labagiule provocator. Crezi ca SCR-u e gradina a lui
mata? Sau vrei sa formezi vre-o grupa inchisa unde sa posteze numai
securistii ca tine?
Dar hai sa ma deranjez pt prima si ultima oara si sa-ti raspund. Practica de
a publica SELECTIV ce-ti convine din ce am postat eu, e veche si folosita de
iubitii tai de comunisti. Cu "cut and paste" pot si eu sa-l fac pe Ceausica
sefu tau sa declare ca e anticomunist. Deci las-o balta cu aceste practici
si daca vrei sa fi cinstit, bublica mesajele mele in intregime. Ai inteles
idiotelule?
Am sa incerc sa-ti raspund la fiecare portie de noroi care mi-ai aruncat:

Ο <confu...@my-deja.com> έγραψε στο μήνυμα συζήτησης:
7smhg7$eie$1...@nnrp1.deja.com...

> Mai era unul, kivuianosz care avea necaz pe BOR, dar nu se poate,
> trebuiem sa fie vreo coincidenta!

Cretinelule, n-am nimic cu BOR si cu credintiosii din Romania. Chiar ii
respect, dar am contestatiile mele a propo cu ridicarea ei in Patriarhie,
fiindca asa cred eu ca facem jocul Papistasilor. Patriarhiile din
Constantinopol, Alexandria, Ierusalim si hai sa zicem Moscova, cred ca sint
de ajuns. Daca ai o alta parere, asta e respectabila, dar de unde ai dedus
ca sint in potriva crestinilor care apartin a BOR? Dar ma deranjeaza sa
ascult termenul de Greco-Catholic, care il consider insultator pt sarmanii
Greci care de fapt sint cei mai mari dusmani a Catholicilor. Intelegi? Asta
era contestatia mea. Mai ales ca acest termen se intilneste NUMAI in
Romania. Tare as fi curios sa stiu de unde a iesit...

> Am auzit de Biserica Greaca Ortodoxa si de Biserica Greco Catolica!
> Dumneata unde esti?

Eu fac parte din Biserica Greaca Ortodoxa, cretinule. Dar vazind (cum scrii
mai jos) ca ai observat ca limba Romana nu e limba mea materna, asteptam sa
fii atit de putin inteligent ca sa-ti dai seama ca e vorba de BGO. Numai
nestiind termenul care se foloseste in Romana, am facut traducere "mot a
mot" din titlul bisericii in Greaca. Asa de greu e sa intelegi timpitule,
sau asa iti convine sa spui, ca sa ma compromiti? Comunistule securist...

> [...]
> singura Biserica. In 1925 BOR a fost ridicata la rangul de patriarhie
> si recunoscuta ca atare de toate patriarhiile si Bisericile autocefale.

Da, asa e. Dar a fi independent (autocefal) pina sa te proclami Patriarhie,
dupa parerea mea e multa distanta. Si BGO este autocefala, dar NU s-a
ridicat nici o data in rang de Patriarhie. Care ar fi rostu? Poate mindria
personala unui Arhiepiscop?... Sau deservirea cauzelor politicienilor?... In
ce priveste termenul de "schisma", da, poate ca am fost putin mai mult dur
din ce ar fi trebui (si pt asta cer scuze), dar vroiam sa arat ca Ortodocsi
cu o mie de Patriarhii sint Biserici fara putere, si prada usoara pt Roma.
Te am acoperit cretinelule?

La cine a fost adresat raspunsul meu? De ce nu spui? Hai sa va spun eu, ca
sa vedeti cum le combina provocatorul sibianu, ca sa faca sa apar
anti-Roman, cum de fapt e el. A fost adresat (raspunsu) a lui domn
Chivulesu, care pt inc-o data o luase razna, vorbind de "garduri" in Ardeal.
El a zis ca restul de Romani o sa intre in Ardeal numai cu viza Shenghen! Si
la asta am raspuns!

> Da domnule, ai dreptate! Pe buna dreptate nu se dau vize Romanilor,
> nu merita! Daca ardelenii ar fi separati n-ar mai suferi impreuna cu
> romanii. Unde-am mai intalnit noi idea asta?!

Fraza "pe buna dreptate" a fost adresata oamenilor ca tine care cind
emigreaza in Europa sau in State, murdaresc tarile care ii primesc.
Inchisorile la noi sint pline de Romani "buni" ca matale! Se implica in tot
fel de afaceri necurate si in fond sint periculosi. Nici o data n-am zis ca
nu merita Romanii! Din contra, ii am luat aparare cind si unde am putut!
Daca te intereseaza, in timpul raposatului am ajutat sa iasa din tara Romani
buni, sa primeasca statutul de refugiat politic in West si in final sa se
salveze de sefii tai. Citeste ( dar intregi!!!) mesajele mele. Unde ai vazut
ca am zis eu ca trebuie separati Ardelenii din restul Romanilor? Chiar ai
invatat bine meseria la Stefan Gheorghiu...

> Extraordinar ce coincidenta! Si kivuianosz era mare lingvist!
> Oricum este remarcabil, pentru cineva pentru care romana nu este limba
> materna!

Da, boule. E ceva ce nu e corect in cea ce am scris? Sau vrei sa-mi impui tu
la care mesaje sa raspund si la care nu? Asa e la voi la comunisti? Daca
Romana nu e limba mea materna, crezi ca sint incult si prost ca tine ca sa
nu observ schimbarile de limba? Dar ti-a trecut vre-o data din capatina ta
mare de bizon, ca mai sint oameni care citesc si se informeaza pe diverse
subiecte? Da, sint un om care citesc mult si in diverse domenii. Ce ai vrea,
sa fiu analfabet securist din ciorogirla ca tine? (scuzele mele locuitorilor
din ciorogirla).

> mai rau, dar asta e...) definite si nu trebuie schimbate.
>
> He, he, he! Construim, construim (credibilitate)!

Ce ma, vitule (nu te bucura, stiu ca e vita, dar bat joc de tine...), nu e
clar ce scriu? Ca ma deranjeaza ca Ungurii n-au curaj sa iasa in fata si sa
zica barbateste "da domne, vrem Transilvania!"? Ca atunci vor primi
raspunsul care trebuie...

> Sezi ghinisor domnule, ca m-ai speriat! Crezui o clipa ca-i nuta, da'
> nu se poa'!

Ce ma, ti-am jignit stapinii? He, he,he!

> Excelent, nici unii care locuiesc in Romania nu stiu atat de bine
> situatia din tara ca dumneavoastra! Si cum ziceati:

Da porcusor mic si nesimnificativ ce esti. Stiu foarte bine cum e situatia
in Romania! Ti-am zis eu vre-o data ca NU ma duc in tara? De trei sau patru
ori pe an sint in Romania si din pacate vad cu durere sufleteasca cum sufera
in saracie un popor care nu-l merita, din cauza stapinilor tai comunisti! Tu
de cind n-ai mai fost pe acolo?

> Domnule, imi cer scuze, ala de care vorbeam nu zicea ca se trage
> din Brancoveni! Da' si el avea origini sanatoase, strabunicii lui
> fusesera peste tot in istoria Romaniei!LOL

Eu n-am declarat din dorinta mea care a fost bunica mea. Prietenul meu Bula
m-a facut sa-i zic, ca m-a "intrebat"! Nici nu ma laud cu asta: fiecare om
isi creaza valoarea singur si nu sprijininduse pe spatele antenatilor sai.
Clar? Si lasa vrezeala cu Chivulescu, ca se vede cine minte si cine nu, se
vede cine e obsedat sa creasca un "trecut" si cine nu. In fond, nu-ti am
cerut sa ma crezi pe cuvint. Chiar nu ma intereseaza parerea securistilor.

> Hai ca misca! Incet, incet!

Iar nu postezi tot raspunsul meu! SECURIST cu colaje! Daca cititi mai bine
INTREGUL mesaj, veti observa ca raspund domnului ROliver si vreau sa-l fac
sa admita CU CINE trebuie sa fie Ardealul!

Exact ce spuneam mai sus cretinelule! II spun domnului Oliver ca daca crede
in democratie, trebuie sa accepte rezultatul uni referendum! Nu ti-e clar
taranule, ca fiind Romanii aproape 75% din populatia, idea independetei o sa
pice? Care Roman adevarat o sa voteze in favoarea separarii din mama patria?
TU CUMVA??????

> Bingo! Si NATO sa numere voturili ca-n Kosovo! Da' cand il facem,
> inainte sau dupa ce NATO ocupa Transilvania?

Ce NATO visezi dom'le? Nu cumva confunzi cu Pactul din Warsavia? Baaa, ala
nu mai exista! NATO nu poate interveni intr-o tara cu o populatie de 25
milioane ca Romania. Nu pricepi nici atita? NATO isi face de cap , numai cu
cei neputintiosi. Nu vezi ca n-au testicule sa intervina in potriva unei
tari mare ca Romania? Chiar asa de cretin esti?

> Pai nici limba lui materna nu era romana da' vorbea binisor. Trebe'
> ca-l invatasera aia la "centru". Si el nu era asa destept ca mata', 7
> limbi, el fusese numa' profesor de romana.

Lasa nene faze cu "centru". Tu esti cu din astea, tu primesti ordini din
centre. Dar pina cind, ma intreb... Cind afla Romanii cine esti si cit de
rau faci in cauza lor, o sa te iau cu pietrele. Cum l-au luat si pe sefu
tau, "conducatoru iluminat" a pulii mele... In timpul lui trebuia fiecare sa
"declare" ce este, unde apartine s.a.m.d. De ce crezi ca trebuie fiecare pe
SCR sa dea dovada de "bun Roman" (cum intelegi tu bunatatea...) sau cit de
patriot e. Crezi ca asta trebuie declarat? Nu se vede? Prost ce esti...
Mai departe, ai o dreptate: am gresit, limbile (ai grija ce jocuri faci cu
cuvintele...) nu sint 7 ci 6. Mai greseste omu.

Si o ultima observatie si am incheiat cu tine sobolanule. Dovada ca esti
securist este ca tii "dosar" cu tot ce se spune pe SCR (sau crezi ca trebuie
numit PCR...). Astea sint practici de o vreme, practici pe care le stii bine
matale.
Pa si dute in sula mea, neagra si urita, gilma neoperata ce esti.

P.S
Bula amice, te rog, invata ma si mie o salutare buna pt indivizi ca
securistu nostru... Nu ma descurc singur. Tu esti mai priceput la
incheierili...

Redau mai jos ultimul mesaj postat de mine si spuneti-mi va rog daca vi se
pare ca sint pro pt separarea Transilvaniei:

Ο Rakoczi Oliver <rol...@technologist.com> έγραψε στο μήνυμα συζήτησης:
7sm0ku$dh3$1...@goliat.eik.bme.hu...
> Bun deci ramin la autonomie...in timp va deveni independenta.....dar nici
la
> stinga nici la dreapta...nu e nevoie de protectoratul nimanui.....nici de
> cel al ungariei nici de cel al romaniei.
> Ardealul este in stare sa isi croiasca drumul de unul singur.
>

> roliver

Da. Dar n-ati raspuns ce credeti pt referendum. Nu e firesc sa hotareasca
Ardelenii singuri? Veti respecta rezultatu?
Si cit despre daca poate Ardealu sa-si croiasca singur drumul lui,
permiteti-mi sa ma indoiesc. Tarile tind sa mareasca sau sa se "alieze"
(vezi EU) intre ele ca sa faca fata problemelor "internationalizarii" si dv
credeti ca e vreme sa se formeze inc-un stat minuscul? Pina si cele trei
state Baltice, discuta o eventuala confederatie. Nu domnule Oliver, nu cred
ca solutia pt Ardeal este independenta. Cred ca sint si alte caii a
rezolvarii a diverselor probleme. Daca de exemplu (ca stiu ca asta este unu
din mai multe ce reprosati Romaniei) Romania, cu ajutorul UE, incepe sa fie
un stat de "drept" mai mult decit e azi, nu cred c-o sa fie vre-o nevoie pt
autonomie. Si aici este unde Romanii trebuie sa se dovedeasca demni de
"challenge": sa voteze oameni de valoare, oameni cinstiti si nu jigodii,
care o sa aduca Romania mai aproape de Europa, mai aproape de democratie. Si
atunci, nici Unguri din Ardeal n-o sa aiba ce spune. Iaca "lupta cea mare":
alegeti oameni corecti la alegerile urmatoare! Dar si Ungaria trebuie sa
faca la fel, fiindca are mult drum de facut pina sa se poate chema stat de
drept si democratic.
Numai bine,
gogu

gogu

Ο gogu <gola...@yahoo.com> έγραψε στο μήνυμα συζήτησης:
7snrf7$5rt$1...@newssrv.otenet.gr...

> La cine a fost adresat raspunsul meu? De ce nu spui? Hai sa va spun eu, ca
> sa vedeti cum le combina provocatorul sibianu, ca sa faca sa apar
> anti-Roman, cum de fapt e el.

Mii de scuze sibianului... Numele lui s-a strecurat in loc de
"confucius".... Intr-adevar, inc-o data scuza.
gogu

Florin Predan

gogu <gola...@yahoo.com> wrote in message

> [...]

roman" trebuie sa injuri evreii, ungurii, NATO, occidentul, toate religiile
in afara, evident, de cea Ortodoxa si sa preamaresti politica inteleapta a
[...]

Numai bine

Florin
(un alt tradator de neam, cumparat de Soros, jidani, bozgori, etc)

Rakoczi Oliver

bineneteles ai si sarit pe un novice sa il "botezi" in apa ta sfinta:)

roliver