Vocabularul si telectualii

1 view

Mitica

gs0...@my-deja.com:

>Bine, mestere, dar care-i alternativa pe care
>o ai in vedere (in afara de "Tepes, Doamne")?
>Cine-si va baga malaiul in tara aia, daca nu
>UE? "Agentii economici" autohtoni, care nu
>platesc impozit (pt. ca n'au de unde ori nu
>vor)?

Domle', nu am o viziune programatica, la inaltimea celei pe care fara indoiala
o are Dl. Orasel, sau alti proaspeti sau mai putin proaspeti candidati la
presedentie.
Dar ma bintuiesc niste ginduri de bun simt, de care nici badea Gheorghe nu ar
scapa, daca l-ai transplanta de la plug la Cotroceni sau in Senat.

Intorcindu-ne la articolul aparut deunazi in Monitorul, intrebarea dvs. cu
"bagatul malaiului", desi legitima in context, este cel putin rautacioasa. Este
destul de limpede ca "malaiul", avind fara indoiala un caracter nabadaios,
refuza la modul cel mai capos cu putinta, sa se "bage" in
marasma legislativa care "reguleaza" investitiile in Romania. Regimul
investitiilor a devenit un viciu, in sensul unei perseverari continue in
greseli. De la inceputul domniei Constatinescu, cred ca s-au vazut nu mai putin
de sapte legi ale investitorului. Fiecare, o incercare de a minimaliza
facilitatile acordate investitorului de legea precedenta, o incercare a
statului sa se dedulceasca din banii investitorului. Un viol clar al
contractului pe baza caruia investitia a fost obtinuta, pe baza legii
precedente. Viata in capitalism dura, investitiile semnificative se apropie in
mod asimtotic de zero si smecherii mai slabesc presiunea din ghearele
infasurate ferm pe gitul investitorului. Urmaza o alta lege a investitiilor sa
momeasca fraierii, ca in scurt timp turma investitorilor imprudenti, sa fie
trecuta din nou la tuns de legiuitor. Cam asta este ciclul
reglementarii "intrarii malaiului" in Romania.

Nu este deci de mirare, ca tara a fost nevoita sa ajunga la mila si la
discretia FMI si a Bancii Mondiale, care de facto guverneaza tara in buna
parte, prin impozitia doctrinara a unor filozofii institutionale care nu are
cum sa tina seama de particularitatile si nevoile specifice ale datornicului,
Romania.
In ce ma priveste, am o aversiune care se apropie de inversunare, in privinta
contractarii de obligatii catre FMI si Banca Mondiala. Sint solutii de moment,
subsidii care trebuiesc rambursate, efectul lor net fiind acela de a mentine la
putere un guvern care este si corupt si incompetent. Ar fi mult mai eficient,
ca un guvern care nu poate livra o solutie economica viabila, sa fie lasat sa
cada, urmandu-i altul mai bine adaptat.

Gata cu beleaua "malaiului". In rezumat, alteranativa este un stat de drept.
Pina cind Romania continua sa fie un grajd Augian, vorbaria asa zisei integrari
in Euroapa, ramine praf aruncat in ochii alegartorilor.

Ajungind la "maria sa" si la telectualii din diaspora, este foarte dureros sa-i
vezi repetind timpeniile urzite de guvernanti in Romania. Personal cred ca o
pozitie de integritate si intransigenta, este mult mai productiva decit
compromisul care emana din fiecare gest al acestor oameni care isi risipesc
potentialul.

Bula 00001

Baaa Mestere !!
Bravo domle ontorsesi dupe placu meu da numa o conpletare da fond as avea :

> In rezumat, alteranativa este un stat de drept.

si descentralizat.

Maria Sa near putea scapa da grija alegerii da presedinte care fie ca ie milu,
ilici, colonelu, tirgusor sau badea ghio ca unu sau altu tot aia cu sau fara
program
.
Un parlament-adunare legislativa ales pa baza da merite-vot uninominal pa
5/6ani.

Guvernili cum zisesi da nu ie bune la ghena can Italia.

Daca badea Ghio ar fi fo lasat din inpozite sa mai rasufle in special pentru
profitu reinvestit ....

Noi vrem pamant !~

Mosh Bula

bro...@my-deja.com

In article <20000507153744...@ng-bh1.aol.com>,

bula...@aol.com (Bula 00001) wrote:
> Baaa Mestere !!
> Bravo domle ontorsesi dupe placu meu da numa o conpletare da fond as
avea :

> si descentralizat.

atât, mai bula !!!
cu parlament regional la timisoara, ca io la mitici, cu tot
patriotizmu, nu bag banii sa ramân fara ...

> [...]
>
> Guvernili cum zisesi da nu ie bune la ghena can Italia.
>
> Daca badea Ghio ar fi fo lasat din inpozite sa mai rasufle in special

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.