Ristea Priboi, valetul lui Ceausescu

1 view

Lupu Hraparetu

Tortionarul de la Brasov a fost alaturi de Ceausescu, in vizita dictatorului
de la Londra, din 1978 * Priboi apare intr-o fotografie imbracat in
majordom, in spatele dictatorului

In ciuda dezvaluirilor din presa, incepand de anul trecut, deputatul PSD
Ristea Priboi neaga cu vehementa orice legatura cu aparatul represiv al
regimului Ceausescu. Desi dovezile incriminatoare sunt incontestabile,
fostul ofiter de Securitate isi mentine aceeasi atitudine si refuza cu
vehementa sa renunte la calitatea de parlamentar, precum si la cea de membru
al Comisiei de control a activitatii SIE.

Potrivit unor informatii din anturajul lui Priboi, acesta l-a insotit pe
Nicolae Ceausescu in vizita pe care acesta a facut-o in iunie 1978, in Marea
Britanie, la invitatia reginei Elisabeta a II-a. Prezenta sa poate fi
remarcata si in fotografiile realizate cu aceasta ocazie, in momentul in
care dictatorul comunist s-a plimbat alaturi de monarhul britanic, in
caleasca regala.

Priboi apare imbracat intr-un costum de valet, in spatele lui Ceausescu.
Acasa la Priboi se mai afla o asemenea fotografie cu care, spun apropiatii
sai, fostul securist se mandreste de cate ori are ocazia.

Priboi neaga, ca de obicei

Cu toate acestea, in public, Ristea Priboi neaga orice "acuzatie" de acest
gen, infirmand faptul ca, in anii '70, ar fi lucrat sub acoperire in Marea
Britanie si ca, in anii '80, s-a ocupat de operatiunile teroriste indreptate
impotriva Radio Europa Libera.

Printre ultimele acuzatii care i se aduc sunt acelea legate de implicarea
directa in actiunile de inabusire a revoltei muncitorilor de la Brasov din
1987. "Capitanul care ma ancheta mi-a pus pistolul in gat. In fata lui se
afla Ristea Priboi. Nici Priboi nu s-a lasat mai prejos, m-a lovit peste
palme, m-a intins pe masa si m-a lovit peste talpi", isi aminteste unul
dintre participantii la aceele evenimente. (L.I.)

Gicabulla

> [...]

>Acasa la Priboi se mai afla o asemenea fotografie cu care, spun apropiatii
>sai, fostul securist se mandreste de cate ori are ocazia.

priboi, slugoi.

scapa da iel la anticipate. crez ca daiea sa grabeshte poponel, sa mai curetze
jegu din gubern si palavrament ca ie rushine cu iei in nato si hUE. da peshtili
dala cap sa'npute si sa curatza dala coada.

ARDei

>From: gica...@aol.com (Gicabulla)

Ce va fute grija boschetarilor? Ceausescu a fost seful statului. Priboi is
facea datoria.

>priboi, slugoi.

Futu-va ceara mamilor voastre de transfugi in container, dl. Priboi este om
mare. O sa dea mina cu Bush. Plezniti de invidie.