Atacul paduchilor

TwistyCreek

Sinistratii de la Rast mai au un singur dor. Promisiunile autoritatilor
ca le vor ridica satul "in oglinda", pe locul unde se afla tabara de
corturi acum, le mai dau putere. Unii sateni cred insa ca ce-i in mana
nu-i minciuna si nu-si parasesc casele ce stau sa cada, in ciuda starii
de carantina.

"Venii sa te mai vad. Ramai de-acum cu bine." Batrana-si intoarce fata
de la casa cazuta din Rast si se intoarce in tabara de sinistrati. Nu
stie daca isi va vedea casa in picioare a doua zi. Toata nadejdea ei se
indreapta spre campul pe care poate aseza cu ochii mintii fiecare casa,
asa cum a fost pusa pe ulitele Rastului.

ALT SAT. La usa cortului pe care abia si-l recunoaste cand se intoarce
cu blidul de fasole de la camionul militar, Rodica Criveanu se gandeste
cum ar fi putut schimba soarta care a lovit-o. "Am fost prosti ca am
ramas, asta e. Atunci cand ne-au zis sa plecam si mai era pamantul
uscat, mai scapam ceva", cugeta cu regret. Acum nu mai are decat cateva
boarfe inghesuite pe la rude, oaia i-au furat-o cu tot cu miel
azi-noapte. Numai ideea sa-si ridice iar casa la Rast o face sa-si
scuipe in san. "Cat oi trai, nu ma mai intorc acolo unde-ti fuge
pamantul de sub picioare."

Si tanti Rodica, si vecina ei sunt imbunate de o singura speranta: ca se
vor indura "ai de sus" si le vor face case chiar acolo unde stau acum cu
cortul, tot asa, una langa alta, cum au fost in Rast o viata.

Pentru fosta primarita, Maria Stanculescu, i-au scapat de navala apelor
niste dependinte. Ne duce in noua ei locuinta, cortul inalt de la
"italieni", Protectia Civila din Italia, si scoate o poza ajunsa sfanta
pentru ea: o fotografie alb-negru a unui grup de oameni zambind in fata
unei case in stil brancovenesc. "Asta-i casa mea. S-a dus", vorbeste
despre ea ca de mort.

VINA VECHE. Cei aproape 1.400 de sateni din cele doua tabere apropiate,
de la Rast si de la "Ciupitu", la 200 de metri una de alta, se cearta,
dau vina pe autoritati, ii cheama pe premier si pe presedinte la ei, ca
pe urma sa-i intoarca la origini. Dupa ce isi linistesc nervii
diagnosticati de ministrul Sanatatii, toti se gandesc la casele lor
macinate de ape si la faptul ca le va fi imposibil sa-si ridice alte
locuinte fara ajutor. "Nu mai vreau langa apa, mi-e frica de mor cum se
ridica podeaua si se lasa peretii", marturiseste un barbat cu ilic gros
de lana. Vina cea mare oamenii din Rast o gasesc inaintasilor care s-au
lacomit si s-au asezat mai aproape de "balta". "Acu’ ne-am pricopsit.
S-au luat dupa pescarii care voiau sa faca satul cat mai aproape de apa.
Rastul trebuia sa fie asezat pe islazul ista, unde sunt corturile
armatei", ii tine hangul nevasta.

Nea Costel a avut doua case. Acum sta pe marginea drumului intr-un cort
mic de la Crucea Rosie. "Daca ar pune oamenii de la Primarie pari sa
delimiteze, pana aici ai tu teren, pana aici ai tu, altfel am discuta.
Eu am aici trei hectare de teren, dar sa-mi fac coliba in camp, sa ma
fure rudarii?", spune in timp ce ridica o cutie de banane plina cu haine
de la "ajutoare". Se oftica pe cei care se inghesuie, ii iau toalele
cele mai bune, mancarea, ca n-au trait ei asa de bine toata viata lor,
pe cand el, care a avut de toate, e calcat in picioare de cate ori merge
sa ia un ceai. "Daca-mi spunea cineva ca o sa dorm la Via Boierului, il
bateam", arata spre locul unde are asezat cortul.

LUPTE PE AJUTOARE. Batai pe ajutoare nu mai e de mult o figura de stil
la Rast. De 1 Mai, oamenilor li s-au impartit cozonac, conserve si ceai.
Preotul satului a venit cu un transport cu haine. Oamenii s-au imbulzit
pana au inceput sa-si care pumni si ghionturi. "Daca va mai prind ca va
bateti, va dau amenda 150 de milioane", isi scuipa plamanii primarul in
mijlocul barbatilor cu capetele plecate. "Razboooooi", urla razand un
tanar pe deasupra tuturor. Catranit de rusinea patita, preotul se jura
ca nu se mai implica in ajutorarea oamenilor. "N-a mers nici cu liste,
nici cu bonuri pentru a-si lua alimentele. Au soarta pe care o merita",
arunca vorbe grele parintele la suparare. De-a lungul si de-a latul
asezarii umbla zvonul ca paturi date sinistratilor au fost vandute la
targ, la Bailesti. O fetita, cu un sir de carnati si un salam in mana,
spune ca le va da la animale sau lui nea Fane, "care mananca din gunoi",
pentru ca alimentele s-au stricat. Altii sunt nemultumiti ca apuca doar
conserve. "Dimineata pateu, la pranz pateu, seara pateu. Au ajuns
rudarii sa ne imparta mancarea, rau am ajuns", zice molcom nea Costel.

BASESCU S-A DUS IN BISTRET
Presedintele Traian Basescu a fost ieri intr-o vizita fulger in
localitatea Bistret. Primarul comunei, Constantin Raicea, spune ca
Traian Basescu a venit cu solutii: cum corturile de la Rast sunt o
salvare de moment, sinistratii vor fi dusi ulterior in cazarma de la
Plenita. Oamenii din tabara de la Rast asteapta mai ceva ca pe
ajutoarele zilnice vizita lui Basescu. "Sa vina el, sa-i spun io toate
cate le-a facut", zice o batrana, dand din maini nervoasa. In Bistret
sunt aproape 60 de sinistrati, iar la Plosca mai bine de 700. (Ionela
Gavriliu)

Atacul paduchilor la Rast

CONVIETUIRE. In tabara, copiii si animalele impart aceeasi mizerie
In timp ce apele se retrag, viata in tabara de la Rast devine tot mai
grea. Pe de o parte, autoritatile incearca sa organizeze tabara,
inaugurand aici corturi speciale pentru posta, biserica, gradinita si
politie. De cealalta parte, in corturi mizeria s-a strans o data cu
trecerea timpului si amenintarea unei epidemii de paduchi este tot mai
mare. Oamenii dorm la doi pasi de animale, WC ecologice nu mai fac fata
situatiei, iar pericolul izbucnirii unei epidemii de hepatita este tot
mai mare dupa ce saptamana trecuta apele au scos la suprafata cadavrele
din cimitirul comunei.

"Copiii sunt in mare pericol", spune educatoarea Aurelia Paun, care isi
desfasoara activitatea in cortul-gradinita primit cu tot cu jucarii de
la fundatia WorldVision. "Eu trebuie sa am grija de aproape 80 de copii.
Se vede pe fata lor ca sunt slabiti si in pericol sa se imbolnaveasca.
Ceea ce nici nu ar fi de mirare, dat fiind ca oamenii dorm cu porcii si
cu cainii langa corturi."

Marian Radulescu, unul din satenii cei mai instariti ai Rastului, pune
punctul pe i: "Tiganilor le convine in tabara. Mananca mai bine aici
decat la ei acasa si nici nu trebuie sa munceasca pentru asta. In plus,
ei vor primi de la stat la fel ca si mine, desi ei aveau o cocioaba, iar
eu ditai casa".

Mariana Paun e mai norocoasa. Ea si familia ei au prins loc intr-un
hambar agricol situat chiar la intrarea in comuna, scapand astfel de
calvarul vietii la cort. "Stam 40 de oameni aici, dar macar nu e ca la
corturi. E mai putina mizerie", povesteste Mariana, o brasoveanca de 27
de ani pe care maritisul a adus-o in Rast.

ALTA TABARA LA GOICEA. Autoritatile au amplasat inca o tabara de
sinistrati in comuna Goicea, dupa ce peste 1.100 de persoane din comuna
vecina Carna au fost evacuate in ultimele doua zile. Dupa ce sambata si
duminica fusesera evacuate peste 700 de persoane, in noaptea de duminica
spre luni inca 200 de persoane au fost mutate in corturi, din cauza
cresterii nivelului apei deversate din Dunare prin spartura din digul de
la Bistret. Pentru ca cei mai multi dintre evacuati nu doreau sa isi
paraseasca gospodariile, sustinand ca acestea nu sunt deocamdata grav
afectate, a fost nevoie de interventia armatei pentru a-i scoate pe
oameni din case.

shlomo

TwistyCreek wrote:

>Atacul paduchilor

tu, onanii, anonima, borkanela, giorgel oralwell, nume nushtie is altzi
f'o catzva.

cunoashtem. simtzim.

rabbi shlomo
orkin man

pro...@hotmail.com

Felicitari, Dorina, numai contributii valoroase, scurte, relevante si
mai ales de lauda la adresa tzarii in care ai fost ajutata sa treci si
tu de clasa zecea la matematica cum erai!

Acuma pune mana si scarpina'te unde ai fost atacata - si sus si jos!

Bouleanu

Toti sinteti antiromani.

pro...@hotmail.com

Taci in pizda ma'ti, boulean analfabet, de unde pizda ma'ti ai mai
rasarit futu'te'n limba sa te fut in Pashtele ma'ti de vierme inca
neluat in cioc de vrabie. Tu nu vezi ce copie si ce pasteaza ea si ce
scriu eu mai? Cum is eu antiroman, excrement de mistretz ce esti, nu
vezi ca nici sa citesti macar nu stii, mai? Esti beat sau ce pula mea
ai, boule?

Omoara'te in Christosu' ma'ti sa'ti fut io tie astazi si maine si asa
traiesti degeaba, boule!

In locul tau asta as face. Macar o moarte demna decat o viatza inutila
si fara rost ca a ta!

Athung Vajroli Chandali

se vede cum a disparut tovarashia de pe vremea stagiilor de maimute,
cand acestea cooperau sa-si smulga paduchii din par.

? <pro...@hotmail.com> ?????? ??? ??????

> Felicitari, Dorina, numai contributii valoroase, scurte, relevante si
> mai ales de lauda la adresa tzarii in care ai fost ajutata sa treci si
> tu de clasa zecea la matematica cum erai!

Din momentul in care tu faci numai de ris tara in care te ai nascut, nu vad
cum poti sa fii asa de obraznic si sa arati cu degetul spre Dorina (alta
fixatia din capatina ta mare, goala si nebuna...)!

Tu ce bun ai facut pt Romania in afara de a face dusmani pt ea?...
Ce lauda ai adus tarii cu nebunia ta, cu ura ta , cu rasismul tau, cu
mirlania ta?...
Sau esti "autonomist" transvestit si tocmai asta vrei sa faci, dusmani si
rau Romaniei, aaaa?....

MUIE ba BOULE, MUIE mioritica cu gutuie, tu *NU* esti Roman!

--

E' mai possibile, oh porco di un cane, che le avventure
in codesto reame debban risolversi tutte con grandi

Coins, travels and more: http://pg.photos.yahoo.com/ph/golanule/my_photos
http://gogu.enosi.org/index.html

? <pro...@hotmail.com> ?????? ??? ??????

> [...]
> traiesti degeaba, boule!
>
> In locul tau asta as face. Macar o moarte demna decat o viatza inutila

Tzk, tzk, tzk, ce limbaj de mahalagiu, de satrar!
Si mai are curaj subomul asta sa arate cu degetul si sa vorbeasca de ...
contributiile altora:-))))
Iaca "contributiile" ilustre ale armeanului satrar, pline de ... "valoare"
si ... "relevanta";-)))
LOL
Nu-mi vine sa cred cit de BOU este scursura asta anti-sociala!

--

E' mai possibile, oh porco di un cane, che le avventure
in codesto reame debban risolversi tutte con grandi
puttane! F.d.A

pro...@hotmail.com

Mai, taci mai, psihopat parasit de nevasta si cu doi copii mici mai,
marsh la somn, mai!

pro...@hotmail.com

Goage, toata lumea stie ca tu esti anonimul borkul etc. Stii cate zile
mai ai de trait?

Hai siktir benimbok psihopat, slobozi'mi'ash constipatia in nasul tau
hellenic, mai boule!

pro...@hotmail.com

MAI TACI ODATA FUTU'TI TROIA MA'TI SA'TI FUT CU PULA CALULUI AHEU,
EHEU'~AI

Borked Pseudo Mailed

Taci in pizda matii paduche, fiti-ar mata infipta in pula Istabulului ca
te pis in ochi cu DDT.