Jezus był Żydem !!

M&L

Jezus był Żydem !!!

Dypl. gajowy Waclaw Marucha

Jakis niepodpisany "M&L" <a...@onet.pl> wrote:

>Jezus był Żydem !!!

Zeby owego nieznajomego jeszcze bardziej zbulwersowac dodam,
ze Matka Boska byla Zydowka.

Oczekujemy na dalsze nowiny ze swiata nauki.

Dypl. gajowy hab. Waclaw Marucha

Mr. Kudla

In article <01bc0ab0$fcc015a0$17a3ccc2@hera>, a...@onet.pl says...

>Jezus był Żydem !!!

Nieprawda. Byl Murzynem1

Wasz Pan

On 25 Jan 1997 10:20:23 GMT, "M&L" <a...@onet.pl> wrote:

>Jezus był Żydem !!!
Jezus sie ni urodzil.Jakze wiec on moze byc zydem lub murzynem
idioci!!!

Wasz Pan

Mr Kundel przepraszam pana\psa\bardzo ale co pan\pies\ mial na
mysli .Czy psy powinny w ogole wyrazac swoja opinie na ten temat?
Niech wiekszosc osadzi.A teraz Do Budy!

Wasz Pan

KOn Sun, 26 Jan 1997 00:02:15 GMT, wie...@algonet.se (Kochanski,
Wieslaw) wrote:

>A cha rozumiem to tak jak na Star Treak,
>przy pomocy transportera materji,
>Materia zostala wyslana prosto z niebios,
>odrazu do kolyski i tam przybrala forme dzieciatka.
>
>Kurcze ze ja na to sam nie wpadlem..
>Ale zaraz to dlaczego nazywa sie to BozeNarodzenie,
>znowu nas w konia robia ??
>
>Wieslaw
>If sex were so important rabbits would rule the world.
>http://www.algonet.se/~wieslaw/
>mailto:wie...@algonet.se

Kochanski nie zaczynaj!Ty tez jestes murzynem?

Kochanski, Wieslaw

Wlodek Richter

Dypl. gajowy Waclaw Marucha wrote:

> Zeby owego nieznajomego jeszcze bardziej zbulwersowac dodam,
> ze Matka Boska byla Zydowka.
>
> Oczekujemy na dalsze nowiny ze swiata nauki.
>
> Dypl. gajowy hab. Waclaw Marucha

Dodam: i 11,5 apostolow to tez Zydzi!
--
Wlodek
Jestem czlowiekiem wiec obowiazki mam antyWaRRiackie

Kochanski, Wieslaw

On Sun, 26 Jan 1997 00:45:52 GMT, to...@lightspeed.bc.ca (Wasz Pan) wrote:

>Kochanski nie zaczynaj!Ty tez jestes murzynem?

Ciekawe o niebieskich oczach, a ty kto aryjczyk...
z Piastow..

Kochanski, Wieslaw

Kurcze widze ze wtej Kanadzie lepiej niz w Szwecji,
zlobki zaczeli podlaczac do internetu.
Do jakiej grupy nalezysz synek ??
Czy juz w starszakach ??

Mr. Kudla

In article <32f68efa...@news.teleserve.ca>, to...@lightspeed.bc.ca says...

[...]
>idioci!!!

Trzeba jednego, zeby poznac swego.

Piotr Skulski

Wasz Pan wrote:
> [...]

> =

> Jezus sie ni urodzil.Jakze wiec on moze byc zydem lub murzynem

Coraz lepiej...

Piotr Skulski
-- =

Uzywasz programow shareware? =

Zarejestruj je!!! Juz mozna to zrobic w Polsce!!! U mnie!!!

Zajrzyj na http://toto.ternet.pl/~sqlasek/CROSRC/CRO-SRC.html

Kochanski, Wieslaw

M&L wrote:

> Jezus był Żydem !!!
Cale szczescie ze juz nie jest. Dopiero by Papierz mial problem.
Wieslaw

Wasz Pan

Papiez Wieslaw Papiez zapamietales?

Dypl. gajowy Waclaw Marucha

On Sun, 26 Jan 1997 01:54:41 GMT, wie...@algonet.se (Kochanski,
Wieslaw) wrote:

>Ciekawe o niebieskich oczach, a ty kto aryjczyk...
>z Piastow..
>
>Wieslaw

Kochanski, uspokoj sie Pan, bo przyjdzie Marucha z dubeltowka...

Pawel Skonecki

Jezus nie byl tak do konca zydem byl mieszany z Grekami.

Wlodek Richter

Pawel Skonecki wrote:

> Jezus nie byl tak do konca zydem byl mieszany z Grekami.

Pomylilo ci sie ze sw Pawlem.

jacob bekker

Dypl. gajowy Waclaw Marucha wrote:

> Zeby owego nieznajomego jeszcze bardziej zbulwersowac dodam,
> ze Matka Boska byla Zydowka.
>
> Oczekujemy na dalsze nowiny ze swiata nauki.
>
> Dypl. gajowy hab. Waclaw Marucha

A ja dodam, ze i apostolowie byli Zydami.

jbe...@flas.net

Bogdan Piotrowski, PhD.

jacob bekker wrote:

> Dypl. gajowy Waclaw Marucha wrote:

Bzdura,
ja znalem Jezusa, Jezus byl moim przyjacielem. Jezus byl, jest, i
bedzie Meksykaninem. I nie Jezus, tylko 'Heyzus!
BP

Dypl. gajowy Waclaw Marucha

On Fri, 31 Jan 1997 13:29:49 +0100, Maciek <mac...@cybercable.tm.fr>
wrote:

>Czyzby i pierwszy papiez byl Zydem ??? I pomyslec tylko ze pare wiekow
>pozniej ten sam (?!) kosciol wynalazl getta dla Zydow ... Pobawimy sie w
>analogie ? Papiez Polak - co wymysli niedlugo kosciol dla Polakow ?
>
> Maciek

Szanowny Pan Maciek cierpi, jak sie wydaje, na zaburzenia polegajace
na przewadze odruchow pochodzacych z rdzenia pacierzowego nad tymi,
ktore pochodza z mozgu.

Zastanawiam sie, gdzie Pan Maciek wyczytal o tych "gettach dla
Zydow" wynalezionych przez Kosciol.

I co jeszcze Kosciol wymyslil, Panie Macku? Niech nam Pan opisze,
bo ma Pan najwidoczniej dojscia do jakichs nieznanych naukowcom
zrodel historycznych. Niech sie Pan podzieli z nami swoja wiedza.
Kazdy sie chetnie posmieje.

Dypl. gajowy hab. Waclaw Marucha.
15 lat doswiadczenia zawodowego, niepijacy.

Maciek

Dypl. gajowy Waclaw Marucha wrote:
> Zastanawiam sie, gdzie Pan Maciek wyczytal o tych "gettach dla
> Zydow" wynalezionych przez Kosciol.
> I co jeszcze Kosciol wymyslil, Panie Macku?

Niech sie pan przestanie osmieszac brakiem wiedzy. Jak sie czegos nie
wie, to sie nie zabiera glosu.

Maciek

Zalek Bloom

gajowy_...@nadlesnictwo.maciury.com.pl (Dypl. gajowy Waclaw
Marucha) wrote:

> [...]

>Kazdy sie chetnie posmieje.
>
>Dypl. gajowy hab. Waclaw Marucha.
>15 lat doswiadczenia zawodowego, niepijacy.

Panie dypl. gajowy hab. Waclawie Marucha,

Spiesze Panu z pomoca - pomimo zaburzen polegajacych na przewadze
odruchow pochodzacych z rdzenia pacierzowego nad tymi ktore pochodza z
mozgu, pan Maciek przeczytal o tych "gettach dla Zydow chyba w
slawnej antypolskiej encyklopedjii Brytanika. Ta encyklopedia (Vol IV,
wydanie 1973-1974) pisze miedzy innymi o slowie "Ghetto":
"Forced segreagation for Jews was was urged for a number of reasons -
the Church fear their influance over Christians; the desire of
merchants and craft guilds to impose economic sactions on Jews: and
the desire to protect Jews agaunst attacks by non-Jews."
A wiec smiejmy sie razem z tej glupjej encyklopedji - he, he, he...

Zalek

Maciek

Zalek Bloom wrote:
> [...]
> the desire to protect Jews agaunst attacks by non-Jews."
> A wiec smiejmy sie razem z tej glupjej encyklopedji - he, he, he...

Caly problem polega na tym, ze edukacje gajowego trzeba by zaczac od
podstaw, od elementarza : wymazac katechizmy, dogmaty "nieomylnych"
papiezy itd itp ...
A propos, czy gajowy niepijacy Marucha wie o niepelnoletnich papiezach
pederastach ktorzy swych mlodocianych przyjaciol mianowali kardynalami ?
Niech zyje nieomylnosc papieska ...

Maciek

Andrzej Lewandowski

Maciek <mac...@cybercable.tm.fr> wrote:

> Niech sie pan przestanie osmieszac brakiem wiedzy. Jak sie czegos nie

>wie, to sie nie zabiera glosu.

> Maciek

Ale pytac mozna. No, Maciek, jak to bylo z tymi gettami?

A.L.

Maciek

Andrzej Lewandowski wrote:
> Ale pytac mozna. No, Maciek, jak to bylo z tymi gettami?

Por. postingi wyslane przed paroma godzinami. Dodaje tylko scanning z
encyklopedii, niech sobie pan poczyta, to wszystko mowi samo za siebie.
Gajowym takze.

(partial list) =

=95 Synod of Elvira (306)_prohibited intermarriage and sexual intercourse=

between Christians and Jews, and prohibited them from eating together. =

=95 Councils of Orleans (533-541)_prohibited marriages between Christians=

and Jews and forbade the conversion to Judaism by Christians. =

=95 Trulanic Synod (692)_prohibited Christians from being treated by
Jewish doctors. =

=95 Synod of Narbonne (1050)_prohibited Christians from living in Jewish
homes. =

=95 Synod of Gerona (1078)_required Jews to pay taxes to support the
Church. =

=95 Third Lateran Council (1179)_prohibited certain medical care to be
provided by Christians to Jews. =

=95 Fourth Lateran Council (1215)_required Jews to wear special clothing
to distinguish them from Christians. =

=95 Council of Basel (1431-1443)_forbade Jews to attend universities, the=
from acting as agents in the conclusion of contracts between Christians,
and required that they attend church sermons. =

Crusades

The Catholic Church launched a series of nine holy wars from 1096-1272.
The purpose of these wars was to march to the Holy Land of Palestine and
liberate it from Moslem "infidels." Along the way, the crusaders
massacred all "infidels" in their path who refused to be baptized on the
spot to Christianity. Thousands of Jews were massacred in Germany and
France. =

Blood Libel and the Black Death

In the Middle Ages, Jews were accused of all kinds of slanders and were
scapegoats for the problems of the day. Blood Libel _ In 1144, a myth
began in England that Jews murdered Christian children. This myth was
expanded to become an accusation which persisted for centuries that the
Jews used the blood of Christian children in the preparation of their
Passover unleavened bread (matzohs). This "blood libel" was ironic in
that the consumption of any blood is expressly prohibited by Jewish law. =

Black Death_ the bubonic plague, the cause of the Black Death that
liquidated a quarter of the population of Europe in the 14th century,
was blamed on the Jews in Europe and Asia. The Pope issued a bull
declaring that Jews were not responsible for the plague, but not before
many Jews were burned alive or hanged by enraged mobs. =

During this period, Jews were permitted to be moneylenders and act as
financiers, only because this activity, while necessary for a prosperous
economy, was viewed by the Church as sinful. Because Jews enjoyed a
monopoly over an activity viewed as sinful, a Jewish stereotype was
perpetuated. =

The Inquisition

The Inquisition was a tribunal established in the Middle Ages (13th
Cent.) by the Catholic Church in Rome designed to suppress heresy. In
1233, Pope Gregory IX formally established the papal Inquisition and
sent Dominican friars to South France and Northern Italy to conduct
inquests. The Dominican order had set as one of their goals the
conversion of Jews to Christianity. This aim, backed by the power of the
Inquisition, brought on a wave of persecution. =

Torture was not an approved method of extracting confessions of guilt
from heretics, yet it was practiced and finally approved by Pope
Innocent IV. The goal of the Inquisition was not the destruction of the
heretics but rather their repentance. Burning at the stake was not
common. The ordinary penalties were penance, fines and imprisonment.
Penalties were often carried out by the local government, especially the
death penalty. Because the fines extracted and the property of the
accused were turned over to the local government which often returned a
portion to the Church, graft, bribery and blackmail were common. =

The church rulers were often satisfied with assurances of goodwill. The
secular rulers, however, used the persecution of heresy as a weapon to
further their own designs. =

Unlike the Medieval Inquisition, the Spanish Inquisition was established
in 1478 by King Ferdinand and Queen Isabella with only the reluctant
approval of Pope Sixtus IV. The Roman Church's only hold over the
Spanish Inquisition was the appointment of the inquisitor general, the
first of which was Tom_s de Torquemada. The popes never reconciled
themselves to the practices of that inquisition. Attempts by Sixtus IV
to interfere with an inquisition that had become too severe were
thwarted by Ferdinand and Isabella who now had a potent tool to subvert
the population of Spain. =

"The purpose of the Spanish Inquisition was to discover and punish
converted Jews (and later Muslims) who were insincere. However, all
Spaniards began to fear its prying eyes. The death penalty was used more
often than in the Roman Inquisition, and rules that condemned one for
heresy were far stricter, often outlawing things the Roman Church
approved. =

"For centuries, the Jewish community in Spain had flourished and grown
in numbers and influence, though anti-Semitism had from time to time
made itself felt and pressure to convert was brought to bear on the
Jews. Nominal converts from Judaism were called Marranos (Jews who had
been baptized under duress, but were believed to be still =

surreptitiously practicing Judaism). After... the marriage of Ferdinand
and Isabella (1469), the Marranos were denounced as a danger to the
existence of Christian Spain." Suspected Marranos were tortured until
they confessed to practicing Judaism, and then were burned to death en
masse at an auto-da-fe. =

After some fourteen years of torture and death by burning, in 1492, by
edict, the Spanish Jews were given the choice of exile or baptism.
Almost all Jews chose to leave at this time. =

The Protestant Reformation

Martin Luther (1483-1546) founded a new Christian faith, Protestantism,
in the 16th century. He had been an ordained priest, but disputed Church
policy with respect to the sale of indulgences (a partial remission of
the punishment for a sin). Once a supporter of the Jews, he was
frustrated by their unwillingness to embrace his own religion. Martin
Luther became one of the most intensely bitter anti-Semites in history.
His writings described Jews as the anti-Christ, worse than devils. Jews
were poisoners, ritual murderers, and parasites, he preached, and they
should be expelled from Germany. His view was that synagogues should all
be burned to the ground, and all Jewish books should be seized.

=3D =3D =3D =3D =3D =3D

Koniec cytatu.
Teraz niech mi pan cos powie o owej "nieomylnosci" papieskiej. Jak
normalny, dorosly czlowiek moze wierzyc w te "niemylnosc" ?

Maciek

Kochanski, Wieslaw

On Sat, 01 Feb 1997 14:42:22 GMT, Za...@stam.shtuyot.il (Zalek Bloom) wrote:

> [...]

>the desire to protect Jews agaunst attacks by non-Jews."
>A wiec smiejmy sie razem z tej glupjej encyklopedji - he, he, he...

Nalezy dodac ze te same srodla encyklopedyczne podaja jak
w chyba 1251 Rzym zmuszal zydow do noszenia specjalnego
smiesznego nakrycja glowy, tak aby zyda bylo widac,
no i oczywisce ze by wygladal bardziej powaznie.

Dypl. gajowy Waclaw Marucha

Maciek "Cyberbable" kontynuuje swa misje nawracania koltunerii:

> A propos, czy gajowy niepijacy Marucha wie o niepelnoletnich papiezach
>pederastach ktorzy swych mlodocianych przyjaciol mianowali kardynalami ?
>Niech zyje nieomylnosc papieska ...

A propos, czy (najwyrazniej nie tylko pijacy, ale i uzywajacy
amfetaminy) kolega Maciek Cyberbable wie o pelnoletnich
papiezach, ktorzy nawet przez ateistyczne pisma byli mianowani
"ludzmi roku" za ich wielki wklad w ksztaltowanie moralnosci
naszych czasow? Za zazegnywanie wojen? Za autentyczny autorytet
moralny?

Kolega Cyberbable najwyrazniej koncentruje sie na takim swiecie
i na takich zjawiskach, jakie jest w stanie zrozumiec swoim
tzw. "umyslem": pederastach, kloakach itp.

Zyczymy owocnej dzialalnosci na niwie.

Dypl. gajowy Waclaw Marucha

On Sat, 01 Feb 1997 21:16:18 GMT, wie...@algonet.se (Kochanski,
Wieslaw) wrote:

>Nalezy dodac ze te same srodla encyklopedyczne podaja jak
>w chyba 1251 Rzym zmuszal zydow do noszenia specjalnego
>smiesznego nakrycja glowy, tak aby zyda bylo widac,
>no i oczywisce ze by wygladal bardziej powaznie.

No i co z tego? Podobnie "specjalne nakrycia glowy" nosili
piekarze, kolodzieje, rymarze...

Panska Szwecja zas sama poprosila Niemcow tuz przed wojna,
aby wstemplowywali Zydom litere "J" do paszportu, tak, zeby
wiedzieli komu odmowic w razie czego azylu...

Ale Pan Maciek zaraz uruchomi swoje komorki mozgowe i powie,
ze to pewnie Papiez im kazal.

Dypl. gajowy Waclaw Marucha

On Sat, 01 Feb 1997 17:08:33 +0100, Maciek <mac...@cybercable.tm.fr>
wrote:

> Niech sie pan przestanie osmieszac brakiem wiedzy. Jak sie czegos nie
>wie, to sie nie zabiera glosu.

Panie Macku, ktos tu sie istotnie osmiesza swymi twierdzeniami
o milionach zabitych Indian, setkach tysiecy "ofiar" Inkwizycji
itp.
Nawet nie stac Pana na wymyslenie nowych bredni, tylko powtarza
Pan stare, znane od dziesiecioleci...
I to ma byc przeciwnik Kosciola!
Zaprawde, Kosciol na lepszych i inteligentniejszych wrogow
zasluguje.

Wieslaw Kochanski

Dypl. gajowy Waclaw Marucha wrote:

> Ciekawostka, ze pierwszym wielkim i wplywowym antysemita byl
> wlasnie odszczepieniec od wiary katolickiej, niejaki Luter
> Marcin. W mojej encyklopedii - zapewne niepoprawnej politycznie
> (PWN 1992) - nie ma powiedziane ani slowa o jakiejs przymusowej
> segregacji wymuszonej przez Kosciol.
> A jesli - to przez jaki Kosciol? Katolicki?

Gajowy halo, halo..
Tematem bylo KK anie nie odszczepiency.
To ze Luter byl antysemita, nie usprawiedliwia
calej dosc wydajnej dzialalnosci KK, do pojawienia sie
tego odszczepienica. (oczym to maciek pisze)

To juz jest typowa Pwlowszczyzna.
Zmiana tematu, przy pomocy dyskusji nad jednym przykladem,
czyli Luter.

Jak sie mozesz skupic Gajowy, to omow z Mackiem
wszystkie te przyklady ktore on podal jeden po drugim,
a jak zakonczycie dyskusje o KK mozecie sobie zaczac nowa
o protestantach i Gettah.

Andrzej Babinicz

Maciek wrote:

> [...]

> Teraz niech mi pan cos powie o owej "nieomylnosci" papieskiej. Jak
> normalny, dorosly czlowiek moze wierzyc w te "niemylnosc" ?

Nie, zebym sie czepial, ale jak normalny, dorosly czlowiek moze wierzyc
w nieomylnosc encyklopedii ?

Przeciez wystarczy przeczytac Biblie by stwierdzic, ze getta sa duzo
starsze niz chrzescijanstwo.
--
Pozdrawiam Jedrus

Andrzej Babinicz

Kochanski, Wieslaw wrote:

> Nalezy dodac ze te same srodla encyklopedyczne podaja jak
> w chyba 1251 Rzym zmuszal zydow do noszenia specjalnego
> smiesznego nakrycja glowy, tak aby zyda bylo widac,
> no i oczywisce ze by wygladal bardziej powaznie.

To rzeczywiscie szczyt antysemityzmu wymagac od zyda noszenia nakrycia
glowy. :)
--
Pozdrawiam Jedrus

Dypl. gajowy Waclaw Marucha

wrote:

> [...]

(PWN 1992) - nie ma powiedziane ani slowa o jakiejs przymusowej
segregacji wymuszonej przez Kosciol.
A jesli - to przez jaki Kosciol? Katolicki?

Ciekawym tez (moze ktos wie?) czy kiedykolwiek Kosciol
Katolicki w Polsce przymusowo skierowywal Zydow do jakichs
gett.
A poki co - nie wiem, z czego sie smiac...

Aha - czy dzielnice chinskie tez by Pan nazwal gettami, do ktorych
Kosciol krwawa przemoca wpedza Chinczykow? A polskie dzielnice?

Z powazaniem

Dypl. gajowy Waclaw Marucha

On Sat, 01 Feb 1997 23:17:15 +0100, Wieslaw Kochanski
<wie...@algonet.se> wrote:

> [...]
>To ze Luter byl antysemita, nie usprawiedliwia
>calej dosc wydajnej dzialalnosci KK, do pojawienia sie
>tego odszczepienica. (oczym to maciek pisze)

No jakiej dzialalnosci? Jakiej? Moze chodzi o to, ze w Polsce
Kazimierz Wielki nadal im wieksze przywileje, niz urodzonym
Polakom?

>Jak sie mozesz skupic Gajowy, to omow z Mackiem
>wszystkie te przyklady ktore on podal jeden po drugim,
>a jak zakonczycie dyskusje o KK mozecie sobie zaczac nowa
>o protestantach i Gettah.

Omawiac "przyklady" to ja moge z osobami mniej lub wiecej przytomnymi
na umysle, a nie z oszolomomami, ktorzy _NICZYM_ nie potrafia
podbudowac swych zdumiewajacych twierdzen, zywcem przejetych od
lewackiej koltunerii.
Pan Maciek nie jest partnerem do dyskusji, lecz do ewentualnego
wysmiewania.

Wieslaw Kochanski

Celem kosciola bylo osmieszenie Zydow, i odizolowanie ich od reszty
spoleczenstaw. Date pomylilem nie 1251 ale 1215.
Maciek napisal poprawna.

Celem tego bylo dokladnie to samo co noszenie opasek z gwiazda dawida.
Niemcy lata 30'ste.

Jedrus, nie badz Gajowy, zastanow sie zanim cos napiszesz.

Wieslaw

Wieslaw Kochanski

Andrzej Babinicz wrote:

> Przeciez wystarczy przeczytac Biblie by stwierdzic, ze getta sa duzo
> starsze niz chrzescijanstwo.
> --
> Pozdrawiam Jedrus

Nie to bylo tematem, czy starsze czy nie i kto wymyslil.
Tematem bylo komu sie ten wynalazek (getto), najbardziej podobal.

Dypl. gajowy Waclaw Marucha

Andrzej Babinicz zapytuje Macka ksywa "Oszolom":

> Nie, zebym sie czepial, ale jak normalny, dorosly czlowiek moze wierzyc
>w nieomylnosc encyklopedii ?

Moze, moze, niektorzy wierzyli nawet w nieomylnosc Stalina,
a niektorzy wierza, ze Stalin zmartchwywstanie i doprowadzi
ZSRR do porzadku, jak za dawnych dobrych lat.

> Przeciez wystarczy przeczytac Biblie by stwierdzic, ze getta sa duzo
>starsze niz chrzescijanstwo.
>--
> Pozdrawiam Jedrus

Aby przeczytac Biblie trzeba umiec czytac drobny druk i skomplikowane
zdania, pisane niekiedy archaicznym jezykiem. Niech Pan nie stawia
takich wymagan Mackowi Cyberbabble, bo mu sie zwoje mozgowe
przegrzeja.

MIECZ - SŁAWOMIR

Kanalia Maciek ....:

> [...]

> Teraz niech mi pan cos powie o owej "nieomylnosci" papieskiej. Jak
> normalny, dorosly czlowiek moze wierzyc w te "niemylnosc" ?

Jesli takie byly edykty papieskie, ktore z braku odwolania do dzisiaj
nas katolikow obowiazuja to papieze w niczym nie popelnili zadnej pomylki.

--

//
O<<<M I E C Z>>>>>

..."Jestem Polakiem - więc mam obowiązki polskie"

Roman Dmowski, "MYSLI NOWOCZESNEGO POLAKA"

Andrzej Babinicz

Wieslaw Kochanski wrote:

> Nie to bylo tematem, czy starsze czy nie i kto wymyslil.
> Tematem bylo komu sie ten wynalazek (getto), najbardziej podobal.

Czyli list w ktorym przeczytalem slowa Macka:

ludobojstwa popelnionych przez
> kosciol kat. ?
>
> Jakie zbrodnie Szanowny Panie?

Juz o tym pisalem, prosze sie zwrocic do
Rabbi Miecza. Tytulem przykladu
wymienie :
- wymyslenie getta dla Zydow
[...]

... nie dotyczyl tematu ? Moglbys wiec laskawie poinstruowac mnie, jak
odczytywac listy Macka tak by odnalezc w nich temat ?

--
Pozdrawiam Jedrus

Wieslaw Kochanski

Dypl. gajowy Waclaw Marucha wrote:

> Moze, moze, niektorzy wierzyli nawet w nieomylnosc Stalina,
> a niektorzy wierza, ze Stalin zmartchwywstanie i doprowadzi
> ZSRR do porzadku, jak za dawnych dobrych lat.

Nie sadze aby Maciek wierzyl w jakiekolwiek "zmartchwywstanie"
tak ze nie ma sie co bac.
"zmartchwywstanie" niejest ani Macka ani moja specjalnoscia.
Nislyszalem aby ateisci robili jakie kolwiek doswiadzcania
w tym kierunku.
Znowu Gajowy belkocze.. a pozniej zwala na innych
bol glowy.

> [...]
> zdania, pisane niekiedy archaicznym jezykiem. Niech Pan nie stawia
> takich wymagan Mackowi Cyberbabble, bo mu sie zwoje mozgowe

Masz Gajowy racje, o kore mozgowa trzeba dabac, a zwlasza o te,
jak piszesz "zwoje".

W twoim wypadku nie ma tych zmartwien, powierzchnia twojej kory
mozgowej jak tylek noworodka. Bez jednej zmarszczki, galdziutenka.

Wieslaw

Andrzej Babinicz

Wieslaw Kochanski wrote:

> [...]
> Niemcy lata 30'ste.
>
> Jedrus, nie badz Gajowy, zastanow sie zanim cos napiszesz.

Wiesz, masz nademna olbrzymia przewage. Otoz, w przeciwienstwie do
ciebie, nie jestem Bogiem i w zwiazku z tym nie jestem w stanie wnikac w
intencje. Jedynie potrafie oceniac fakty. Nie wiem wiec czy istnienie
gett podobalo sie katolikom bardziej czy mniej niz zydom istnienie gett
greckich, fenickich w Palestnie przed 2000 lat. Nie potrafie tez orzec
czy wymaganie od zydow by stosowali sie do regul ich wlasnej religii,
mialo na celu ich osmieszenie.
Nie meczy cie ta nieomylnosc ?
--
Pozdrawiam Jedrus

Jerzy Pawlowski

In article <32F3D5...@algonet.se>, Wieslaw Kochanski
<wie...@algonet.se> wrote:

> Getto - jak Getto Warszawskie

Getto, jako wyspa kolo Wenecji. Stad sie wziela nazwa.
Nie ma nic wspolnego z Polska.
Natomiast w katolickiej Polsce nie bylo przymusowych
gett. Tyle fakty, a teraz oddajemy glos urojeniom
fanatykow i tolerancjuszy. :-)

--
Geniusze, obudzcie sie!

Jerzy Pawlowski (j...@panix.com)

Jerzy Pawlowski

In article <32F3AA...@cybercable.tm.fr>, Maciek
<mac...@cybercable.tm.fr> cytuje z encyklopedii:

> [...]
>
> The Inquisition was a tribunal established in the Middle Ages (13th
> Cent.) by the Catholic Church in Rome designed to suppress heresy.

A jaka szkoda ze jednak niezbyt czesto.
A teraz cos n.t. Inkwizycji Hiszpanskiej, na temat ktorej
tolerancjusze wypisywali niedawno jakies zmyslenia:

> [...]

> and rules that condemned one for heresy were far stricter, often
> outlawing things the Roman Church approved.

Wieslaw, przeczytales? To teraz odszczekuj. :-)

mso...@ibm.net

Wieslaw Kochanski wrote:
> ...( bla bla bla...)

Wiesiu, widze i czytam, ze uwielbiasz Macka jak bostwo.
Wyprowadz sie do Francji, bedzie sz mial go pod reka, aby calowac mu
dupe tak poddanczo, jak powolujesz sie na jego objawienia.

Marc

Wieslaw Kochanski

Andrzej Babinicz wrote:

[....]

> [...]

Na to juz Maciek napewno Panu odpowie.

> [...]

> nie dotyczyl tematu ? Moglbys wiec laskawie poinstruowac mnie, jak
> odczytywac listy Macka tak by odnalezc w nich temat ?

Tak jak ja zrozumialem list Macka :
ktos napisal pytanie o powozania KK z gettami.
Maciek wiec dal przyklady tych powiazan.
Wot wsio.

Niech Pan nie czyta wszystkich listow Macka na raz
i probuje z tego zlozyc calosc.
Maciek za kazdym razem odpowiada na jakiec konkretne
pytanie postawione przez jego rozmowce.
Chcesz Jendrus wiedziec, to czytaj wpierw list rozmowcy, a pozniej Macka
Ja tak robie.

Wieslaw

Wieslaw Kochanski

Andrzej Babinicz wrote:

> [...]
> greckich, fenickich w Palestnie przed 2000 lat. Nie potrafie tez orzec
> czy wymaganie od zydow by stosowali sie do regul ich wlasnej religii,

Jedrus tu to jestesmy podobni ja tez nie jestem Bogiem.

Uwazaj tylko abys nie mylil pojec.

Getto - jak Getto Warszawskie

Getto - jak Harlem

W jednym wypadku zmuszano ludzi,
w drugim wypadku jest to na wpol dobrowolny wybor mieszkancow.
Jest tez trzecia wspolczesan forma uzycia slowa getto, ba okreslenia
warunkow mieszkaniowych. To okreslenie nie ma nic wspolnego
ze skladem narodowosciowym mieszkancow.

Czy potrafisz orzec czy nie intencje kosciola to juz jest,
sprawa twojego sumienia.
Ja np. jak czytam otym jak niemcy teorzyli geta w polskich miastach, nie
mam
zadnych watpliwosci co do ich intencji. Tak samo jak nie mam w wypadku
opasek z gwiazda dawida.

Wez sobie poczytaj kiedy i dlaczego i jaki synod, a znajdziesz napewno
i te intencje skrzetnie udokumentowane przez sam KK. Nie bedziesz wiec
mial powodu sie domyslac.

Wieslaw--

Andrzej Babinicz

Wieslaw Kochanski wrote:

> [...]
> pytanie postawione przez jego rozmowce.
> Chcesz Jendrus wiedziec, to czytaj wpierw list rozmowcy, a pozniej Macka

Alez ja nie tylko tak zrobilem, ale nawet go zacytowalem. Na samej
gorze listu mozesz przeczytac pytanie jakie zadal JacekJIzy, a na ktore
Maciek jasno odpowiedzial, ze zbrodnia Kosciola katolickiego jest
wymyslenie getta dla Zydow. Nie wiedzialem, ze ta jasna wypowiedz ma
jeszcze jakies glebokie podteksty. Prosze wiec, objasnij mi ten szyfr,
ktorego uzywa Maciek.
--
Pozdrawiam Jedrus

Andrew Strak

Kochanski, Wieslaw (wie...@algonet.se) wrote:
[...]

Kochany Panie Wieslawie!

Aby zamacic tak klarowny obraz wszelkich upokorzen doznanych przez Zydow
z powodu roznych nakryc glowy, za wiarygodnymi zrodlami (jezeli cokolwiek
w swiecie moze byc wiarygodne) uprzejmie donosze, ze zwyczaj noszenia
slynnej jarmulki datuje sie do antycznych czasow XVII wieku (naszej ery,
a nie przed Chrystusem), kiedy to bylo zwyczajem w ziemi niemieckiej
uchylac kapelusza przed oficjalami rzadowymi na znak respektu. Aby ani
przez moment nie pozostawac bez nakrycia glowy, ortodoksyjni Zydzi
zaczeli nosic jarmulki pod kapeluszami. Moze powstac pytanie, dlaczego to
ani przez moment nie mogli pozostac bez nakrycia glowy. Otoz nie jest to
jasne, jako ze ani Biblia ani Talmud nakrycia glowy na takowe wzniosle
okazje nie wymagaja. Powstalo wiec przypuszczenie, ze poniewaz
chrzescijanie niezbyt chetnie uzywali nakryc glowy, zwlaszcza wewnatrz
swiatyn, dlatego tez Zydzi uznali za stosowne i konieczne aby sie
odroznic. To odroznianie, sprzyjalo utrzymywaniu spojnosci wspolnoty.
Rozumiem, ze getto jako forma separacji, nie bylo wystarczajace.

Andrzej Strak

Kochanski, Wieslaw

On Sat, 01 Feb 1997 22:45:35 GMT, gajowy_...@nadlesnictwo.maciury.com.pl (Dypl. gajowy
Waclaw Marucha) wrote:

>No jakiej dzialalnosci? Jakiej? Moze chodzi o to, ze w Polsce
>Kazimierz Wielki nadal im wieksze przywileje, niz urodzonym
>Polakom?

Od kiedy Kazimierz to Synod Watykanski.
Znowu sie nafty opiles.

> [...]
>lewackiej koltunerii.
>Pan Maciek nie jest partnerem do dyskusji, lecz do ewentualnego

Nie no jasne ze nie.
Ty przeciez nie dyskutujesz z nikim.
Nie rozumiesz jak zwykle, lub swiadomie przekrecasz
przyklady poto zaby pozniej na nie odpowiadac.
Co ma np. Kazimierz wspolnego z zakazamo kosciola
zawierania mieszanych malzenstw albo nawt z samym
odszczepiencem Luterem.

Wieslaw

Wieslaw Kochanski

Andrzej Babinicz wrote:

>A tos mnie zmylil.

Nie bylo to moim zamiarem.

> W przeciwienstwie do obozow koncentracyjnych getta powstawaly wlasnie
> na wpol dobrowolnie. Istnialy dlugo przed wojna w kazdym chyba wiekszym
> polskim miescie. Getto w Warszawie i w innych miastach pod rzadami
> hitlerowcow zostaly zamkniete dopiero po podjeciu decyzji o wymordowaniu
> wszystkich Zydow.

Te pierwsze getta o ktorych piszesz to getta, powstaly z checi
Zydow do mieszkania razem z innymi Zydami.
Wielu Zydow mieszkalo jedank poza tymi gettami.
(jezeli niechcieli)

Niemcy kazali Zydom mieszkac w gettach, nie z powodu
checi Zydow do mieszkania w wlasnym sasiedztwie,
ale poniewaz Zydow traktowano jako wrogow.
Twoje militarne teorje o podziale wroga,
nie maja tutaj racji bytu.
Nie bylo wtedy wroga z ktorym Niemncy by sobie nie poradzili.
Nie gralo im wiec roli czy wrog rozsypany czy tez w kupie.

Wzgledy praktyczne nimi kierowaly,
a nie militarne, bo Zydow sie nie bali,
Wzgledy administracyjno/higieniczne.
Zydow traktowalo sie jak zaraze
i tak jak na kwarantanie, trzymalo sie ich w kupie.
To ze getta byly na wpol otwarte to tez wzgledy administracyjne.
Nie musieli ich dogladac i karmic.

[...]

>Ja akurat rownie nie mam watpliwosci w tej sprawie, poniewaz swoje
>intencje Niemcy umiescili explicite w dokumentach.

> W ktorym dokladnie znajde stwierdzenia o 'ostatecznym uregulowaniu
> kwestii zydowskiej' ?

Nikt tu nie sugerowal, ze KK chcialo wymordowac, Zydow.
Dlaczego sie brudzic.

Pozatym to opaski z gwiazda dawida pojawily sie w Niemczach
na dlugo zanim powstaly plany "ostatecznej regulacji"
Nie ma wiec bezposredniego zwiazku "ostatecznej regulacji",
z opaskami, czapkami lub innymi formami upokarzania Zydow.
Nie kazdy kto chcial upokarzac Zydow, chcial ich mordowac.
Czesto niechcial ich mordowac wlasnymi rekami,
jak to czynili Niemcy.

W wielu wypadkach znaczono Zydow jak bydlo, czapkami lub opaskami,
aby latwo ich bylo wyroznic, a pozniej szczuto masy ktore dokonywaly
pogromow. Samemu mialo sie zas czyste rece.

Jak na moja skromna glowe, ci co dokanali bezposrednio masakry
i ci ktorzy dolozyli staran aby inni te masakry wykonali (bez pomylek),
sa bardzo podobni. Tak samo podobne sa ich intencje.
To ze Niemcy osigneli wieksze sukcesy, w wytepieniu zydow,
nalezy przypisac :

a) nienaganej typowej niemieckiej organizacji.
b) nie polegali na innych. Pomni doswiadczen Krysztalowej nocy,
udalo im sie zebrac tylko 30000 tys Zydow,
nie polegali pozniej na masach i wybrali swoich najlepszych,
do zalatwienia zydowskiego problemu.
c) Niemcy byli definitywnie bardziej jednolici w swoim
pogladzie uwolnienia ziemi od zydowskiej zarazy.

Reasumujac, zaryzykowal bym twierdzeniem ze Niemieckie sukcesy
w tluczeniu europejskich Zydow, to dobra organizacja, swiadomosc,
celu, i zwarte szeregi.

To ze Niemcy zrobili to lepiej, nie wybiela tych ktorzy robili to
gorzej.
Np. carsko/kozackie pogromy Zydow w rosji.
Gdyby carska rosja zgromadzila zydow w killku gettach,
nie musieli by ganiac z jednego konca Rosji na drugi.
(i nigdy nie wykonali roboty do konca.)

Bedac przy temacie.

Kiedys spotkalem sie z opinja ze Polacy stali sie ofiarami,
dosc konsekwentnej polityki pozostalych Panstw Europejskich.
Polacy/slowianie nigdy nie byli uwazani za pelnowratosciowych
czlonkow Europy. Nawet mimo ze Katolicy.

Wyzucenie Zydow z Europy do Polski, wd. autora "opinji" bylo celowe.
Chciano zrobic z Polski jedno wielkie getto, tak aby latwiej
bylo ich wykonczyc w pozniejszym okresie.

Jak widzisz Jedrus, pomyslow na wykanczanie Zydow,
bylo jest wiele. Granica w tym sa tylko mozliwosci umyslowe
tego ktory wymysla.
Intencje sa jednak zawsze takie same.
Zakopac Zydow do ziemi i dobrze ta ziemie uklepac.

Wracajac do glownego tematu KK i Zydzi to :

- Chciano Zydow ukarac, poraz ktorys z kolei, za to ze sa Zydami.
Za smierc Chrystusa.

Najwiekszym nieszczesciem Zydow jest fakt
"zydowskiego pochodzenia" Chrystusa.
Irytacja jaka ten fakt wywoluje u niektorych przedstawicieli KK.
Irytacja z powodu musu wynajdywania ciagle nowych,
wykretow dla ukrycia tego faktu, wyladowywana jest pozniej na Zydach.

Zyczyl bym sobie aby Chrystus pochodzil od Mayow,
albo Inkow lub Aztekow.
Zydzi unikneli by wten sposob ciaglego porownywania
i byli by jak kazda inna wiara/narod np. muzulmanie.

Gdybys Jendrus nalezal do tego narodu.
Wbranego przez Boga, ale tez przez wielu w Europie,
tyle ze, do innego celu i z innych powodow.

Gdybys Jendrus nalezal do tego narodu,
ocenial bys ten chor aniolow sprawiedliwosci
Wroblewski, Gajowy, Miecz..itd w troche inny sposob.

Nie zawracal bys sobie glowy tak jak Gajowy,
czy ktos napisal Polska Policja, czy tylko policja.
Robil bys tak jak ja.
Szukal po swiecie ludzi ktorzy znali moja rodzine.

Ja nie mam grobu baci czy dziadka, czy jego braci, czy jakiegokolwiek
grobu rodzinnego, na ktorym moge zapalic swieczke.
Musial bym obstawic caly Oswiecim, a i to nie dalo by mi pwenosci.

Moge sobie chodzic po Oswiecimiu i tylko sie zastanawiac,
ktora kupka ziemi zawiera wicej prochow moich bliskich.

Jezeli katolicy i KK maja fobie na punkcie antykatolickich atakow,
jest to produktem ostatnich 50 lat.
Zydwska fobia, ma 2000 lat histori.

Dziecinnie mowiac kto ma wieksze prawo do mienia fobi.
Duza czesc tej katolickiej fobi nie jest zasluga Zydow,
ale starannie wypracowana, przez samo KK w ostatnich 10 latach.
Nigdy nie widzialem tylu dyskusji o KK, a mam 50 lat jak
przez ostatnie 10 lat.
Ta sytuacja, ktora powstala w ostatnim 10'cio leciu, nie jest zasluga
Macka a ni tez Zydow.
Sytuacje KK samo sobie wypracowalo, na wlasna reke.

Ja przynajmniej nie mam z tym nic wspolnego.

Pozdrowienia

Wieslaw.

Kochanski, Wieslaw

On Sat, 01 Feb 1997 22:14:07 GMT, gajowy_...@nadlesnictwo.maciury.com.pl (Dypl. gajowy
Waclaw Marucha) wrote:

>No i co z tego? Podobnie "specjalne nakrycia glowy" nosili
>piekarze, kolodzieje, rymarze...

Tylko ze widocznie piekarze nie byli tak wazni
aby synod watykanski musial wydawac dekrety na ten temat.
Nie byli tez zmuszani do noszenia zawodowych nakryc glowy
bezprzerwy.

A tak na koncu, czy mam rozumiec ze Zyd to zawod...:)

>Panska Szwecja zas sama poprosila Niemcow tuz przed wojna,
>aby wstemplowywali Zydom litere "J" do paszportu, tak, zeby
>wiedzieli komu odmowic w razie czego azylu...

Tak wiem.
Szwedzi tez wiedza, i sie wstydza i sami
o tym pisza, a jak by im sie pojawil jakis Marucha
chrzaniacy bez sensu broniacy szwedzkosci za kazda cene
kazali by mu zamknac gebe.

>Ale Pan Maciek zaraz uruchomi swoje komorki mozgowe i powie,
>ze to pewnie Papiez im kazal.

A kiedy ty uruchomisz ta swoja, jednokomorkowcu.

Wieslaw

Kochanski, Wieslaw

On Sat, 01 Feb 1997 21:57:02 GMT, gajowy_...@nadlesnictwo.maciury.com.pl (Dypl. gajowy
Waclaw Marucha) wrote:

> [...]
>"ludzmi roku" za ich wielki wklad w ksztaltowanie moralnosci
>naszych czasow? Za zazegnywanie wojen? Za autentyczny autorytet

Tak ale nie ma niebespieczenstwa aby nasz Paiez dostal takie wyroznienie.
Jak obserwuje Macka to moze bylby bardzo Bogobojna owieczka,
gdyby nie dzialalnosc tego naszego wielkiego Polaka.
Wez aspiryne, walnij lbem o soc moze oprzytomniejesz.
Te wszystkie zdrowaski wyprasowaly ci mozg.

Wieslaw

Kochanski, Wieslaw

On Sat, 01 Feb 1997 22:16:49 GMT, gajowy_...@nadlesnictwo.maciury.com.pl (Dypl. gajowy
Waclaw Marucha) wrote:

>Zaprawde, Kosciol na lepszych i inteligentniejszych wrogow
>zasluguje.

Z jakiego powodu ???

Kochanski, Wieslaw

How, how, how...

Widze ze bede musial usiasc i powyciagac te przyklady.
Pamietaj tylko, ze palenmie na stosie ktore stalo sie
wizytowka Inkwizycji, nie jest tylko i wylacznie jedyna
stosowana forma karania lub usmiercania.

Czasami ci oskarzeni umierali zanim werdykt zapadl,
chorowici...) wyrok nie byl potrzebny.

Tak samo, same sady Inkwizycji to nie cala prawda.
W calej europie wymiar sprawiedliwosci, czy byl
to sad, czy Pan, bojac sie inkwizycji lub bedac pod wplywem
ideologji, wydawali wyroki smierci nie bedac sami
przedstwicielemi Inkwizycji.
Miec prawadziwy obraz tego okresu, to porownac
totalnie w calej europie ilosc wyrokow o podlozu religijnym
z innymi okresami histori.

Wiesiek

Kochanski, Wieslaw

On 2 Feb 1997 02:05:32 GMT, abs...@isisnet.com (Andrew Strak) wrote:

>Kochany Panie Wieslawie!

>Aby zamacic tak klarowny obraz wszelkich upokorzen doznanych przez Zydow

[... zgoda dosc ciekawe..]

>swiatyn, dlatego tez Zydzi uznali za stosowne i konieczne aby sie
>odroznic. To odroznianie, sprzyjalo utrzymywaniu spojnosci wspolnoty.
>Rozumiem, ze getto jako forma separacji, nie bylo wystarczajace.

W tym wypadku roku 1215 byly to czapki spiczaste dosc wysokie,
podobne to takich jakie balzni nosili.
To nie byly kapelusze ani jarmulki.
Zamiar z tymo czapkami byl jednoznaczny.

Tak jak juz Panu pisalem. Normalnie mnie to ani ziebi ani grzeje.
800 lat temu. Ale jak czytam te dwie puste dziury, alias, dubeltowa,
alias, Marucha tudziez nasza lokalna Wernychore Miecza.
Sam pan rozumie czlowiek robi sie odrazu po linji,
lapie sobie jakis cel i wali...

Na list odpowiem pozniej. Wina Maruchy.

Wiesiek

Andrew Strak

: >wrote:

[...]
: >>
: >> Maciek
: >
[...]

Drogi Panie Zalku,

'Nasz' Ukrzyzowany Bog, lub 'god on the stick', jak niektorzy Starsi
Bracia w Piecioksiegu mowia obrazowo, nie nakazywal niszczyc nikogo,
nawet Zydow, a o zamykaniu ich w gettach tez nie wspominal. Moze wiec
mamy do czynienia z samowola Kosciola? "Wasz' Bog natomiast, nakazal Wam
totalna eksterminacje calych narodow, i wie Pan, co Bog obiecal Wam w
razie nieposluszenstwa. Aby nie byc goloslownym cytuje z rozdzialu 20-go
Deuteronomy: "But as for the towns of these people that the LORD your God
is giving you as an inheritance, you must not let anything that breathes
remain alive. You shall annihilate them - the Hittities and the
Amorites, the Canaanites and the Perizzites, the Hivites and the
Jebusites - just as the LORD your God has commanded, so that they may not
teach you to do all the abhorrent things that they do for their gods, and
you thus sin against the LORD your God". Czy nie kojarzy sie to Panu z
Holokaustem? Wyrznac wszystkich bez wyjatku za samo tylko pochodzenie?
Smiac mi sie nie sposob, czy mam wiec plakac? Czy mozna nakazow Boskich
nie brac literalnie? Mam nadzieje, ze bedzie Pan mi w stanie to wszystko
wytlumaczyc, poniewaz moj Kosciol nie potrafil zrobic tego przekonywujaco.
Na wszelki wypadek zabranial kiedys czytania Starego Testamentu; nie na
nasze malenkie slowianskie mozgi to wszystko bylo i mial chyba racje.

Pozdrowienia :-).

Andrzej Strak

Andrew Strak

3A4F...@hotmail.com> <32F3C7...@algonet.se> <32F444...@hotmail.com> <32F3D5...@algonet.se>

: Andrzej Babinicz wrote:

[...]
: > --
: > Pozdrawiam Jedrus
: Jedrus tu to jestesmy podobni ja tez nie jestem Bogiem.

Jak widze, zdziwila Was bardzo, Panowie, przykra swiadomosc tego faktu. :-)

: Uwazaj tylko abys nie mylil pojec.

: Getto - jak Getto Warszawskie
: Getto - jak Harlem

Bardzo sluszne. Nie mylcie wszelkich kwartalow zydowskich, shtetli i tym
podobnych z gettami papieskimi XVI wieku. W wiekach srednich restrykcje w
zamieszkaniu byly raczej umiarkowane lub minimalne. Getta Holokaustu byly
niemal ze obozami koncentracyjnymi poprzedzajacymi wlasciwy oboz zaglady.

: W jednym wypadku zmuszano ludzi,

: w drugim wypadku jest to na wpol dobrowolny wybor mieszkancow.

Ten 'wpol-dobrowolny' sposob chyba na przestrzeni wiekow jednak dominowal.

Andrzej Strak

[...]

Dypl. gajowy Waclaw Marucha

On Sat, 01 Feb 1997 23:44:51 +0100, Wieslaw Kochanski
<wie...@algonet.se> wrote:

> [...]
>Maciek napisal poprawna.
>
>Celem tego bylo dokladnie to samo co noszenie opasek z gwiazda dawida.

Panie Wieslawie, widze ze Panska kiszka stolcowa juz niemal calkowicie
przejela Panskie procesy myslowe.

Zydow nie trzeba bylo izolowac - oni sami sie najskuteczniej
izolowali, odrozniajac sie religia, strojami, obyczajami itp.

Nie wiem tez, w jaki sposob nakrycie glowy moze kogokolwiek osmieszyc.
W takim razie czemu Zydzi nosza swoje jarmulki? Sami siebie chca
osmieszyc?

Panskie porownanie do Niemiec hitlerowskich z lat 30-tych moglo
chyba wydobyc sie jedynie z odbytu, bo z glowy chyba jednak
nie.

>Jedrus, nie badz Gajowy, zastanow sie zanim cos napiszesz.

Nie radze Panu, drogi Starszy Referencie i Informatyku Samouku,
aby sie Pan zastanawial nad tym, co Pan pisze - proces myslowy
zwany "zastanawianiem sie" jest Panu najzupelniej obcy i juz
za pozno na jego opanowanie.
Moge Panu jedynie doradzic, aby dawal Pan swoje postingi do
przejrzenia Panskiej zonie albo w ogole komukolwiek. Chyba nikt
nie moze ich juz bardziej zepsuc, niz Pan sam to robi.

Dypl. gajowy Waclaw Marucha

Sluchaj Kochanski!

Nie waz mi sie tu robic wiecej porownan Kosciola z hitlerowcami.

> [...]
>mam
>zadnych watpliwosci co do ich intencji. Tak samo jak nie mam w wypadku

Zaczyna mi sie chciec rzygac, gdy czytam kolejne wypierdy tego
inwalidy umyslowego. Mimo ogromnego poczucia humoru, jakie
posiadam.

Dypl. gajowy Waclaw Marucha

On Sun, 02 Feb 1997 03:41:24 GMT, wie...@algonet.se (Kochanski,
Wieslaw) wrote:

>Od kiedy Kazimierz to Synod Watykanski.
>Znowu sie nafty opiles.

Kochanski nie rozumie, ze w tamtych czasach krol by nie powzial
zadnego kroku bez zgody Kosciola. I ja mu tego tlumaczyc nie
bede, bo z rownym skutkiem moglbym rozmawiac ze sciana.

Dypl. gajowy Waclaw Marucha

Kolejne bzdury tow. Wieslawa:

>Widze ze bede musial usiasc i powyciagac te przyklady.
>Pamietaj tylko, ze palenmie na stosie ktore stalo sie
>wizytowka Inkwizycji, nie jest tylko i wylacznie jedyna
>stosowana forma karania lub usmiercania.

Swieta Inkwizycja nie wykonywala zadnych wyrokow.

Dypl. gajowy Waclaw Marucha

On Sun, 02 Feb 1997 00:40:34 -0800, Andrzej Babinicz
<babi...@hotmail.com> wrote:

> [...]
>wymyslenie getta dla Zydow. Nie wiedzialem, ze ta jasna wypowiedz ma
>jeszcze jakies glebokie podteksty. Prosze wiec, objasnij mi ten szyfr,

Panie Jedrus, nie znam Pana, ale wydaje mi sie Pan kulturalnym
czlowiekiem - albowiem nie kazdego stac jest na przeprowadzenie
jakiejkolwiek wymiany zdan z Wieslawem Kochanskim bez ryzyka
ataku szalu i niepohamowanej checi rzucania slowami uznanymi
za obelzywe.

Wskazowka: niech Pan pisze prostszymi zdaniami, gdyz bardziej
skomplikowanych p. Kochanski nie zrozumie.

Np.
Pan Maciek pisal, ze to Kosciol wymyslil getta.
Wedlug Biblii zas sa one duzo starsze.
A wiec to jednak nie Kosciol wymyslil getta?
Co Pan na to, Panie Kochanski?

Jesli zas chodzi o Pana Macka, to jego wypowiedzi nie tylko,
ze nie zawieraja zadnych podtekstow, ale w ogole NIC nie
zawieraja, procz belkotu i bzdur. Jesli sie chce Panu z nimi
podejmowac dyskusje - to ja ostrzegalem. Trzeba miec mocne
nerwy, o czym wie kazdy pielegniarz w szpitalu dla umyslowo
chorych, z jakiego niewatpliwie Pan Maciej zostal (przez
znajomosci) niedawno zwolniony.

Z dubeltowki

Dypl. gajowy Waclaw Marucha

On 1 Feb 1997 20:43:50 -0500, j...@panix.com (Jerzy Pawlowski) wrote:

> [...]
> Nie ma nic wspolnego z Polska.
> Natomiast w katolickiej Polsce nie bylo przymusowych
> gett. Tyle fakty, a teraz oddajemy glos urojeniom

A co fakty moga obchodzic oszolomow w stylu "Macka" albo "Starszego
Referenta Biura Ewidencji Odpadkow Przemyslowych"?

Zeby dotrzec do faktow, trzeba umiec czytac. Zeby moc fakty zrozumiec,
trzeba umiec czytac ze zrozumieniem. Zaden z powyzszych dyskutantow
nie spelnia powyzszych warunkow. Ich wiedza na temat spraw, o ktorych
dlugo i namietnie sie rozpisuja, wydaje sie byc zaczerpnieta z magla
lub zebran Podstwowych Organizacji Partyjnych.

Nie ma co dyskutowac, mozna tylko osmieszac.

Dypl. gajowy Waclaw Marucha

On Sun, 02 Feb 1997 03:45:26 GMT, wie...@algonet.se (Kochanski,
Wieslaw) wrote:

[Marucha]

> [...]

[Kochanski]

>Tak ale nie ma niebespieczenstwa aby nasz Paiez dostal takie wyroznienie.

Gdyby duren Kochanski umial czytac gazety, albo przynajmniej sluchal
radia, to zauwazylby, ze nasz Papiez otrzymal takie wyroznienie
zarowno od tygodnika "Time", jak i "Newsweek", miedzy innymi.
A nawet otrzymal najwyzsze odznaczenie Wolnomularzy, ktorego zreszta
nie przyjal zgodnie z tradycja.

Kochanski o tym nie wie. Kochanski w ogole bardzo niewiele rzeczy wie.
Nie przeszkadza mu to pieprzyc w bambus, belkotac, chlapac jezorem
itp. Zaiste, przykry to widok.

>Jak obserwuje Macka to moze bylby bardzo Bogobojna owieczka,
>gdyby nie dzialalnosc tego naszego wielkiego Polaka.

Jak obserwuje Kochanskiego, to gdyby mu wymienic mozg, to bylby
byc moze calkiem inteligentny facet z niego.

>Wez aspiryne, walnij lbem o soc moze oprzytomniejesz.
>Te wszystkie zdrowaski wyprasowaly ci mozg.

Panie Kochanski, jest Pan zywym dowodem na to, ze Ci, ktorzy innym
wymyslaja od durniow, sami z reguly sa oslami i durniami.

Czlowiek, ktorego mentalnosc najlepiej opisuje fakt, ze od lat jezdzi
na urlopy w jedno i to samo miejsce, nie ma nawet odrobiny
samokrytycyzmu - i nawet glosny, choralny smiech sluchaczy jego
bredni nie daje mu nic do myslenia.

Dypl. gajowy Waclaw Marucha

On Sun, 02 Feb 1997 04:08:27 GMT, wie...@algonet.se (Kochanski,
Wieslaw) wrote:

>Na list odpowiem pozniej. Wina Maruchy.

Nie, drogi Panie Wieslawie. Nie wina Maruchy. Wina braku wiedzy
i niskiej inteligencji, polaczonej z niekontrolowanymi sklonnosciami
do belkotu w miejscach publicznych.

Dypl. gajowy Waclaw Marucha

On 1 Feb 1997 20:58:56 -0500, j...@panix.com (Jerzy Pawlowski) wrote:

> Wieslaw, przeczytales? To teraz odszczekuj. :-)

Panie Pawlowski, czy Pan jakis nowy na tej grupie, czy tez sie
Pan upil? Kiedy to Kochanski odszczekal jakiekolwiek wypowiedzi,
ktore wypuszcza na Internet z taka sama regularnoscia, jak zdrowy
czlowiek oproznia pecherz moczowy?

Przyznanie przeciwnikowi racji wymaga istnienia procesow myslowych u
delikwenta - a jakie, no niech mi Pan powie jakie to procesy myslowe
moga zachodzic w posladkach p. Wieslawa?

Dypl. gajowy Waclaw Marucha

Jakis przybleda, podpisujacy sie "Piotr Janikowski"
gnoj ze swoich gumiakow wchodzac do kawiarni:

>Witam fanow pl.soc.polityka !

Ciszej, prosze. Ma Pan cos jakby nieswiezy oddech, a ja wlasnie
konsumuje sledzika z ogorkiem.

>Witam szemraczy zasmierdlych kotlow pseudo-argumentalnych wypowiedzi
>"na-byle-tamat-mam-zdanie" oraz szermierzy
>"narodowego-ponad-wszystko-zabierania-glosu-byle-gadac". Witam szczegolnie
>serdecznie (slac szczery podziw dla pokladow wolnego czasu poswiecanemu
>aktywnej dzialalnosci na niwie) wskazywalnych (???) dzialaczy, KO-wcow,
>jak: Kochanski, gajowy, czy MIECZ, bez ktorych nasza obecnosc byla by jako
>ten puszek marny, bezplciowym marazmem wsrod gaszczu problemow, tak jasno
>i bezpardonowo naswietlanych przez w/w.

Nie belkocz, facet, bo Ci sie "bezplciowy marazm" przysni w "gaszczu
problemow" albo Ci kto bombe emailowa podlozy. Zamknij chwilowo
jadaczke i wsluchaj sie, co madrzejsi od ciebie maja do powiedzenia.
A trzeba tu chyba zaliczyc wszystkich. No, moze w wyjatkiem Pana
Macka, ale to sie dopiero okaze. Masz szanse na medal Asinus Asinorum.

>Dziekuje Wam, za MIZERIE, DEGRENGOLADE, MAGIEL-POZIOM.

Alez drogi Panie - ktoz Panu broni podniesc poziom dyskusji?
Oczekujemy na Panskie postingi, pelne glebi i wiedzy, ociekajace
madroscia i naszpikowane blyskotliwymi spostrzezeniami. Na co
Pan czeka? Zeby inni za Pana to zrobili - a Pan zeby sobie
lezal na tapczanie? Drogi Panie, to nie gazeta, za ktora Pan
placisz. Tu sam jestes Pan wspolredaktorem, jesli do Pan to
jeszcze nie dotarlo.

>Dziekuje za - w koncu - zrozumienie
>odwiecznie polskiego hasla: POLITYKA (patrz temat news'a). Bog zaplac Wam
>Wielcy za caloksztalt kreowany przez Wasze pojmowanie drazacych - NAS
>PRAWDZIWYCH POLAKOW - spraw i celne - jak strzala Rabin Hood'a -
>wskazywanie zagrozen narodowej kultury.

No coz, jeszcze jeden (ktory to juz z kolei) palant, ktory ledwo co
sie pokaze, zaczyna wybrzydzac. Zawsze to samo... a samemu do roboty
sie wziac, piekne jezykowo i oryginalne tresciowo eseje za darmo
do grupy dyskusyjnej wyslac - to co, nielaska? Tylko drzec pysk
gdzies tam z Gdanska i oczekiwac, ze inni za niego wszystko zrobia?

>Bez Was nie bylibysmy
>uswiadowmieni, bez Was - a nuz, dalej sledzilismy by rozwoj tej news -
>grupy. A tak, dzieki Wam najmadrzejsi, mozemy nacisnac "U", jak
>"UnSubsribe", co tez robimy.

Nie trzeba zadnego "subscribe" ani "unsubscribe" na tej grupie.
Jeszcze facet nie do konca uswiadomiony, jak widac.

Dypl. gajowy Waclaw Marucha

On Sat, 01 Feb 1997 23:59:55 +0100, Wieslaw Kochanski
<wie...@algonet.se> wrote:

>Nie sadze aby Maciek wierzyl w jakiekolwiek "zmartchwywstanie"
>tak ze nie ma sie co bac.

Wolalbym, zeby sie sam wypowiedzial, a nie przez adwokata.

>"zmartchwywstanie" niejest ani Macka ani moja specjalnoscia.

A czy ja to twierdzilem? Znowu mi Pan cos w gebe wklada...

>Nislyszalem aby ateisci robili jakie kolwiek doswiadzcania
>w tym kierunku.

A jak to? A uczeni radzieccy, ktorzy pozszywali z kawalkow
zolnierza rozerwanego granatem? Wszystko sie udalo, tylko
jak sie najadl grochowki, to mu czapka podskakiwala...

>Znowu Gajowy belkocze.. a pozniej zwala na innych
>bol glowy.

Panie Kochanski mily, nikt tu na Pana nic nie zwala, ma Pan chyba
jakis kompleks przesladowczy.

>Masz Gajowy racje, o kore mozgowa trzeba dabac, a zwlasza o te,
>jak piszesz "zwoje".

No widzisz Pan, panie Kochanski, szkoda zes Pan tak pozno na to wpadl
i juz wiekszosc Panskich zwojow jest nieodwracalnie zniszczona.

>W twoim wypadku nie ma tych zmartwien, powierzchnia twojej kory
>mozgowej jak tylek noworodka. Bez jednej zmarszczki, galdziutenka.

Panie Kochanski, najpierw Pan widzi ducha Olafa Palmego, potem Sw.
Brygidy, teraz znow Panu sie roi, ze mi trepanacje czaszki
przeprowadzal... a bialych myszek Pan moze gdzie nie widzial?

Maciek

Po Mieczu, starszym dubeltowym "Marucha", kolej na Marc'a w wystawianiu
samemu sobie swiadectwa. Gratulacje.

Maciek

Dypl. gajowy Waclaw Marucha

Pisze Starszy Referent Wieslaw:

> [...]
>o tym pisza, a jak by im sie pojawil jakis Marucha
>chrzaniacy bez sensu broniacy szwedzkosci za kazda cene

Panie Wieslawie, a mnie moi znajomi ze Skandynawii pisali, ze
wprost przeciwnie - Szwedzi az do chwili obecnej maja utajnione
rozne dokumenty z okresu II Wojny, ze bardzo wielu z nich nie
ma zielonego pojecia o tym, jak ich kraj zachowal sie podczas
wojny, ze nawet teraz badacze-historycy napotykaja na rozne
"przeszkody", gdy chca dotrzec do zrodel.
Wiec to, ze "Szwedzi o tym pisza" - to chyba tylko panskie
pobozne zyczenie?

>A kiedy ty uruchomisz ta swoja, jednokomorkowcu.

Alez Pan niemily, Panie Wieslawie. Jakis polakozerca z Pana,
czy co? Ja mam bardzo duzo najrozniejszych komorek, takze
mozgowych, ktore wspomagam regularnym jedzeniem czosnku.
Wiec nie wiem, czemu mnie Pan porownuje do jakiegos - tfu! -
wirczyka, tra~bika, ameby albo pantofelka...
Czy Panska religia tego Panu nie zakazuje?

Andrzej Babinicz

Wieslaw Kochanski wrote:

> [...]

polskim miescie. Getto w Warszawie i w innych miastach pod rzadami
hitlerowcow zostaly zamkniete dopiero po podjeciu decyzji o wymordowaniu

I tu trzeba wyjasnic istotne nieporozumienie. Jesli wierzyc wszelkim
traktatom wojennym (od Sun Tzy poczynajac do dzisiejszych), to aby
najlatwiej pokonac przeciwnika nalezy go rozproszyc. Zreszta i bez
wglebiania sie w strategie, latwo zauwazyc, ze wszelkie grupy ludzkie
czujac zagrozenie zaczynaja sie gromadzic. Zarzucanie antysemityzmu
Kosciolowi, bo kazal sie Zydom gromadzic, mialoby swoje uzasadnienie
jedynie w sytuacji gdyby odnalazl sie dokument nakazujacy mordowanie
zgromadzonych Zydow. W innej sytuacji jest to po prostu nielogiczne.
Latwiej kontrolowac i niszczyc powoli Zydow rozproszonych niz szarpac
cala gromade.

Kochanski, Wieslaw

On Sun, 02 Feb 1997 09:55:56 GMT, gajowy_...@nadlesnictwo.maciury.com.pl (Dypl. gajowy
Waclaw Marucha) wrote:

>Zaczyna mi sie chciec rzygac, gdy czytam kolejne wypierdy tego
>inwalidy umyslowego.
>Mimo ogromnego poczucia humoru, jakie posiadam.

To jest pierwszy twoj dowcip.

Wieslaw

Kochanski, Wieslaw

On Sun, 02 Feb 1997 09:56:25 GMT, gajowy_...@nadlesnictwo.maciury.com.pl (Dypl. gajowy
Waclaw Marucha) wrote:

>Kochanski nie rozumie, ze w tamtych czasach krol by nie powzial
>zadnego kroku bez zgody Kosciola. I ja mu tego tlumaczyc nie
>bede, bo z rownym skutkiem moglbym rozmawiac ze sciana.

Tak najlepszym przykladem jest Jagillo i
Kazimierzowska Esterka.
Nie jestem pewien imienia tej Pani.
Napewna mienie kochanki Zydowki odbylo sie
z blogoslawienstwem Watykanu.

Ciekawym jest tez jak ta slynna
Polsko/Kazimierzowska tolerancja, o ktorej czytamy do dzisiaj
jako dowod oswicenia naszych ojcow, wygladala by gdyby kochanka
Kazimieza nie byla Zydowka ale Polka katoliczka.
Masz jakies hipotezy Marucha.

Na koniec zebys nie mial watpliwosci.
Przeczytaj to dwa razy co bys nie zapomnial.

Ja nie porownuje katolickiej wiary z Hitleryzmem.
Nigdy by mi cos takiego do glowy nie przyszlo.
Jest to wymysl twoje chorej szyzszki.
Wiara katolicka to wiara katolicka.
Kiedys administrowana z Konstantynopola, teraz z Rzymu.

Tak jak kazda administracja posiadala dobrych i zlych
administratorow.
To ze niektorzy administratorzy na Rzymskim stolku,
mieli bardziej lub mniej rasistowskie poglady na Zydow,
nie obciaza w zaden sposob wiary katolickiej ani
zdrowo myslacych katolikow.

Mam respekt do ludzkiej wiary w Boga, ale nie lubie
kultu jednostki, ktory to mozna zaobserwoawac wsrod
naszych rodakow choldujacych przesdanie Panu Papiezowi Wojtyle.

Papiez jest osoba wybieralna, administratorwm
instytucji kosciola. Nie jest on dla mnie ani Bogiem,
ani tez uosobieniem wiary katolickiej.
Jest on obecnie pierwszym "interpretatorem" wiary.
Czy dobrym, historja to posumuja a nie ty Marucha.

Przyjdzie nastepny Papiez, i wielu Polakom ta gorliwosc,
przejdzie. Nie uwazam tez aby ktos byl mniejszym Polakiem
dlatego ze nie ma ochoty czapkowac, glowie kosciola, ani tez
ze jest gorszym katolikiem.

Tak jak to jast w kazdej parafi, czasami nasz
ksiadz parafialny nam sie nie pododba.

Idz do spowiedzi Gajowy, pozegnaj sie z Bambi
i walnij se pozniej w leb z tej dubeltowki.

Wieslaw

P.S. Malo zescie gajowy, to jeszcze glupi gajowy.

Kochanski, Wieslaw

On Sun, 02 Feb 1997 09:57:20 GMT, gajowy_...@nadlesnictwo.maciury.com.pl (Dypl. gajowy
Waclaw Marucha) wrote:

>Kolejne bzdury tow. Wieslawa:

>Swieta Inkwizycja nie wykonywala zadnych wyrokow.

Detal. Sad najwyzszy USA tez nie wykonuje wyrokow.
Zaden sad nie wykonuje wyrokow.
"BD"

Wieslaw

Leszek Andrzej Kleczkowski

[...]

Ciekawe pytanie. Hmm, prawdopodobnie Zydzi nie osiedliliby sie w Polsce,
pewnie nie byloby Holocaustu, nie byloby pogromu w Kielcach, nie byloby
1968 r., a i wielu z nas na scp nie byloby na swiecie. Wszystko przez te
Esterke...

Leszek

Peter Filipski

Dypl. gajowy Waclaw Marucha (gajowy_...@nadlesnictwo.maciury.com.pl) writes:
[...]

> Kochanski o tym nie wie. Kochanski w ogole bardzo niewiele rzeczy wie.
> Nie przeszkadza mu to pieprzyc w bambus, belkotac, chlapac jezorem
> itp. Zaiste, przykry to widok.

[...]

> [...]
> bredni nie daje mu nic do myslenia.
>

> Dypl. gajowy hab. Waclaw Marucha.
> 15 lat doswiadczenia zawodowego, niepijacy.

Panie magistrze A. Wruk,

Za jakosc pisania Panu magisterium odebrali i musial Pan nazwisko zmienic?

Czy podroze na Polnoc Panu tak rozum zaostrzyly ze musi go Pan anonimowo
tepic?

Czyzby gazetke panu zamkneli, ze nagle tyle czasu sie Panu wyrobilo?

Pytania cisna sie na usta...

PeterF

Kochanski, Wieslaw

On Sun, 02 Feb 1997 09:55:00 GMT, gajowy_...@nadlesnictwo.maciury.com.pl (Dypl. gajowy
Waclaw Marucha) wrote:

> [...]

>Kochanski o tym nie wie. Kochanski w ogole bardzo niewiele rzeczy wie.

>Nie przeszkadza mu to pieprzyc w bambus, belkotac, chlapac jezorem

Marucha spokoj, nie unos sie. Przeciez to Zydowskie pisma.
Do glowy mi nieprzyszlo ze bedziesz oto dbal.
No wiesz..

>Jak obserwuje Kochanskiego, to gdyby mu wymienic mozg, to bylby
>byc moze calkiem inteligentny facet z niego.

To mi sie podobalo.. doby dowcip.
U mnie jest co wymieniac. U ciebie dwie puste dziury.

>Panie Kochanski, jest Pan zywym dowodem na to, ze Ci, ktorzy innym
>wymyslaja od durniow, sami z reguly sa oslami i durniami.

Marucha mam ci przytoczyc twoje wlasne teksty z datami i slownictwem ???

> [...]

>na urlopy w jedno i to samo miejsce, nie ma nawet odrobiny
>samokrytycyzmu - i nawet glosny, choralny smiech sluchaczy jego

Tu bracie walnoles. W tym jest caly sek, pies pogrzebany,
to jest sedno, meritum ..
To te urlopy w Norwegi. Obiecuje w przyszlym roku pojade do Ejlatu.
Jeszcze nigdy nie bylem w Izraelu.

Wieslaw

Mariusz

Maciek wrote:

> [...]
> Teraz niech mi pan cos powie o owej "nieomylnosci" papieskiej. Jak
> normalny, dorosly czlowiek moze wierzyc w te "niemylnosc" ?

Zauwazylem tu dziwne pomieszanie z poplataniem!!
Nieomylnosc Papieza dotyczy tylko spraw najwazniejszych dla wiary, a
idea
ta zostala przyjeta przez Kosciol w ... XIXw!!. O ile sie orientuje, od
tego
czasu jeden Papiez wypowiedzial sie w sprawie kultu maryjnego (byc moze
byly
inne przypadki, ale sa bardzo rzadkie) powolujac sie na ten dogmat.
W kazdej innej sprawie Papiez czy Kosciol powoluja sie na swoj
autorytet
czy tez z niego korzystaja, ale jest to autorytet zwiazany z tym, czym
Kosciol
jest jako organizacja religijna i spoleczna.
Dobrze by wiec bylo nie imputowac czegos, czego zwyczajnie NIE MA! A
to czy
ktos wierzy w tak wasko okreslona nieomylnosc to juz jest sprawa wiary
wlasnie!

ATTACH.TXT

Kochanski, Wieslaw

On Sun, 02 Feb 1997 09:58:40 GMT, gajowy_...@nadlesnictwo.maciury.com.pl (Dypl. gajowy
Waclaw Marucha) wrote:

>Jakis przybleda, podpisujacy sie "Piotr Janikowski"

Rad nie rad ale musze poprzec Maruche.

S. Borkowski, MD

> [...]

>to jest sedno, meritum ..
>To te urlopy w Norwegi. Obiecuje w przyszlym roku pojade do Ejlatu.

Byle nie w lecie !!!! (za goraco).

>Wieslaw
>If sex were so important rabbits would rule the world.
>http://www.algonet.se/~wieslaw/
>mailto:wie...@algonet.se

S. Borkowski, MD
Norway

Maciek

Mariusz wrote:
> Nieomylnosc Papieza dotyczy tylko spraw najwazniejszych dla wiary
[...]

Chyba ma pan racje, wiec zwracam honor pro forma.
Niemniej, nawet w "sprawach wiary" jak moze byc "niemylnym" kims kto
mial do czynienia z KUL'em ???

Maciek

Maciek

Peter Filipski wrote:
> [...]

> tepic?
> Czyzby gazetke panu zamkneli, ze nagle tyle czasu sie Panu wyrobilo?

Ah popatrz popatrz ... dowiadujemy sie ciekawych rzeczy ... Gajowy na
pewno blysnie swym "ch=F3morem" i cos nam wiecej opowie ?

z niecierpliwoscia czekajacy,

Maciek

Alexander Sharon

Andrew Strak wrote:

> [...]
> odroznic. To odroznianie, sprzyjalo utrzymywaniu spojnosci wspolnoty.
> Rozumiem, ze getto jako forma separacji, nie bylo wystarczajace.

Panie Strak,

No to jak wtedy z Papiezem i kardynalami?

Procz wielu rzeczy, ktore Kosciol katolicki przyjal od religii
zydowskiej, tylko noszenie jarmulki zostalo przywilejem najwyzszych
dostownikow Kosciola. Moze brak demokracji?

Zauwazylem, ze Pan czesto nie bardzo wie o czym jest mowa, i uzywa
wyrazow typu "powstalo przypuszczenie". W nauce prosze Panow, "Nie
powstaja przepuszczenia."

I w Torze i w Talmudzie nakryciu glowy poswieca sie miejsce. Przytaczam
dwa:

"Nie wolno stapic 4 kubity (okolo 6 stop) bez nakrycia glowy". "Yarmulke
(mycke) mozna nie zdejmowac caly dzien, jezeli bogobojny odczuwa
obecnosc Naywyzszego"

A teraz Panie Strak, zabawimy sie. Pan twierdzi, ze ani Biblia ani
Talmud nie wymagaja
noszenia nakrycia glowy, albo nie poswiecaja temu miejsca. Ja twierdze,
ze wymagaja, i przytoczylem tu, ale nie wszystkie jednak cytaty. Mam
nadzieje, ze Pan jako znawca Tory i Talmudu, znajdzie dla nas reszte.

Ja osobiscie twierdze, ze nie zna Pan Pisma Swietego ani tym bardziej
Talmudu, ale zabiera Pan glos, jak wieksosc panupodobnych nieukow,
otulajac go w goloslowne przescieradla. Jezeli jest inaczej, to niech
Pan uprzejmie poda mi zrodlo moich cytatow o nakazie nakryciu glowy.

Twierdze tez z cala stanowczoscia, ze podejmujac glos w sprawach
rytualnych, o ktorych Pan niema zielonego pojecia, robi to Pan celowo,
aby osmieszyc albo zniewazyc religie zydowska.

Pracuje w naukach scislych, i kazde goloslowne belkotanie domoroslych
filozofow przypomina mi gledzenie pierwszych sekretarzy na zebraniu
partyjnych.

Czekam niecierpliwie na Panska odpowiedz i dowody erudycji. Mam
nadzieje, iz reszta Braci sciepowej sledzi przebieg tych wydarzen.

Alexander

Alexander Sharon

Jerzy Pawlowski wrote:

> [...]
> Nie ma nic wspolnego z Polska.
> Natomiast w katolickiej Polsce nie bylo przymusowych
> gett. Tyle fakty, a teraz oddajemy glos urojeniom

Slusznie Panie Pawlowski.

Pierwsze "ghetto" zostalo zalozone w latach 1515-1516 na terenie starej
odlewni artyleryjskiej, znanej jako "ghetto nuovo" a polozonej na
wyspach centralnych, znajdujacych sie niedaleko wenecjankiej Piazza San
Marco. W tym ghetto zamieszkali przewaznie Zydzi italscy niemieckigo
pochodzenia. W roku 1541 Zydow lewantynskich przeprowadzono do
pobliskiej, innej starej odlewni zial artyleryjskich , "ghetto vecchio".
Ostatecznie, w roku 1633 ten oszar byl powiekszony po przylaczeniu
"ghetto novissimo" przeznaczonego la Zydow zachodnich.

"If required, references will be kindly submitted to the public's
scrutiny."

Serwus

Alexander Sharon

Alexander Sharon (sha...@cadvision.com) wrote:
[...]

Panie Olku, czy przypadkiem nie przesadza Pan? Co maja nauki scisle do
religii? Czy tak bardzo wzburzyly Pana cytaty z Ksiag Swietych,
ktore Andrew przytoczyl wczesniej? Juz pisze Pan o zniewazaniu religii
zydowskiej, belkotaniu. Nastepny posting, i dzialo antysemityzmu
wypelznie. Ja z zainteresowaniem czytam te dyskusje o zbrodniach Kosciola
Katolickiego, szczegolnie ze argumenty sa podane w calkowitym oderwaniu
od rzeczywistosci historycznej tamtych czasow, i ze wielu dyskutantow ma
religie katolicka w d..pie - tacy antysemici inaczej. Ciekawe to i z
punktu widzenia czysto poznawczego i socjologicznego... A dyskusje o
jarmulkach tez sledze z zainteresowaniem, bo fascynujacy to temat, byleby
nie splycic go do poziomu ordynarnej pyskowki.

Pozdrowienia
Leszek

Andrew Strak

pc$68k$1...@thor.atcon.com> <32F4C5...@cadvision.com>

Alexander Sharon (sha...@cadvision.com) wrote:

: Panie Strak,

[...]

Drogi Panie Alexandrze,

Niepotrzebnie widzi Pan wszystko na czerwono. Gdyby zechcial Pan nieco
uwazniej wczytac sie w moj posting, to by Pan zapewne zauwazyl, ze
podaje za kims, a nie zmyslam, jak i by Pan rowniez wyczul w tym pewna
doze rezery i ironii. Wybral pan inaczej, a priori zakladajac, ze moim
celem jest nic innego jak napasc.

Otoz nie jestem zadnym ekspertem w Panskiej wierze, nie roszcze do tego
pretensji, co nie przeszkadza mi od czasu do czasu zajrzec do jakiejs
ksiazki. Podane wyzej informacje na temat nakrycia glowy, zaczerpniete
byly z "The Second Jewish Book of Why" by Alfred J. Kolatch wydanej przez
Jonathan David Publishers. Rozumiem, ze rabbi Kolatch byl swego czasu
kapelanem armii amerykanskiej i autorem kilku tuzinow ksiazek zwiazanych
z Talmudem. Zostawiam to Panu i rabinowi Kolachowi do rozstrzygniecia,
kto w tym przypadku sie myli. Rozumiem rowniez, ze mam wsod Was, kolegow
pochodzenia zydowskiego w tej grupie, znawcow historii Polski i Kosciola,
ktorym wolno zabierac glos we wszelkich sprawach, mnie natomiast wara od
wszystkiego, co zydowskie. Przykro mi, lecz niestety tak to widze.

Pozdrowienia,

Andrzej Strak

Pawel Lepczynski

Najlepsze efekty w zwalczaniu wroga uzyskuje sie wtedy, kiedy sie
go pozna. Jesli chce Pan atakowac Kosciol na ladzie, wodzie i w
powietrzu, to dobrze byloby zorientowac sie przynajmniej o co chodzi
w danej sprawie. Pana uwaga jest niestety glupia, a dlaczego - to
pozostawiam panskiej dociekliwosci. Podpowiem tylko, ze kazdy
czlowiek jest omylny...

ATTACH.TXT

Dypl. gajowy Waclaw Marucha

On Sun, 02 Feb 1997 15:26:13 GMT, wie...@algonet.se (Kochanski,
Wieslaw) wrote:

>Tu bracie walnoles. W tym jest caly sek, pies pogrzebany,
>to jest sedno, meritum ..
>To te urlopy w Norwegi. Obiecuje w przyszlym roku pojade do Ejlatu.
>Jeszcze nigdy nie bylem w Izraelu.

Panie Wiesiu kochany... a moze bys Pan tam juz zostal?

Dypl. gajowy hab. Waclaw Marucha.

Dypl. gajowy Waclaw Marucha

On Sun, 02 Feb 1997 17:26:18 +0100, Maciek <mac...@cyberbable.tm.fr>
wrote:

> Chyba ma pan racje, wiec zwracam honor pro forma.
> Niemniej, nawet w "sprawach wiary" jak moze byc "niemylnym" kims kto
>mial do czynienia z KUL'em ???

No, zawsze moze sie spytac Pana "Macka" o porade w trudniejszych
kwestiach teologicznych. Pan Maciek sie zna na wszystkim do tego
stopnia, ze nawet nie majac w reku Tygodnika Powszechnego, wie
ze to szmatlawiec, a nie widzac nigdy gmachu KUL - ma wyrobione
zdanie o poziomie jego nauczania.

Ale egzemplarz! cale szczescie, ze ta piana, co mu sie toczy
z ust, nie pryska mi na ekran...

Alexander Sharon

Andrzej Babinicz wrote:

> [...]
> w nieomylnosc encyklopedii ?
>
> Przeciez wystarczy przeczytac Biblie by stwierdzic, ze getta sa duzo

Apiat' dwadcat' piat'!

Gdzies tam w Biblii jest jakakolwiek wzmianka o Ghetto? Pisalem juz w
innym postingu, ze pierwsze ghetto powstalo w Wenecji w roku 1541. Nazwa
pochodzi od miejsca, gdzie znajdowala sie stara odlewnia dzial
artyleryjskich: "ghetto nuova". Ponimajesz niemnozko po italianski? W
skole lacine Pan przechodzil?

Alexander Sharon

mso...@ibm.net

Mozesz ty oceniac innych? Dlaczegoja nie moge?
Marc

Maciek

> [...]
> stopnia, ze nawet nie majac w reku Tygodnika Powszechnego, wie
> ze to szmatlawiec, a nie widzac nigdy gmachu KUL - ma wyrobione

No i znow Gajowy zagail bez sensu, jak zwykle. Nie zwrocilbym na to
uwagi - tak jak on na to zasluguje - ale akurat musze sprostowac w
sprawie "widzenia gmachu" ... zmien pan donosicieli bo klamia wierutnie,
nieprawde rozpowiadaja ... a mowilem, zebys sie pan *sam* dowiedzial ...
no coz, przeliczylem sie co do panskich mozliwosci. Pan to tylko
dubeltowka (i jezykiem) umie machac. To jeszcze za malo.
A "Tygodnika" nie uwazam za szmatlawiec.

Maciek

Io

On Sun, 02 Feb 1997 00:47:02 +0100, Wieslaw Kochanski <wie...@algonet.se> wrote:

> [...]

>mam
>zadnych watpliwosci co do ich intencji. Tak samo jak nie mam w wypadku

Miejmy nadzieje, ze w przyszlosci beda stosowane kody paskowe:)))))))

> [...]
>mial powodu sie domyslac.
>

>Wieslaw--

>If sex were so important rabbits would rule the world.

Io

**************************************************************************************************************************
"I am not a vegetarian because I love animals;
I am a vegetarian because I hate plants."
--A. Whitney Brown

Io

On Sun, 02 Feb 1997 03:50:17 GMT, wie...@algonet.se (Kochanski, Wieslaw) wrote:

> [...]

>chrzaniacy bez sensu broniacy szwedzkosci za kazda cene
>kazali by mu zamknac gebe.

>A kiedy ty uruchomisz ta swoja, jednokomorkowcu.

Widze, ze Panu poziom kultury osobistej spadl drastycznie :(((((

Io

> [...]
>
>Wieslaw
>--

>If sex were so important rabbits would rule the world.

Panie Kochanski, kto wlasciwie jest winien tego holocaustu i antysemityzmu?
Juz mi sie wszystko poplatalo.
Jak tak dalej pojdzie to okaze sie, ze to wszystko przez australopiteka albo cos jak to.

Io

On 2 Feb 1997 14:01:59 GMT, lakl...@bioslave.uio.no (Leszek Andrzej Kleczkowski) wrote:

Chyba najbardziej logiczne rozumowanie jakie ostatnio mialem sposobnosc
przeczytac.
:)))))))))

myname

In article <32f48964...@news.algonet.se>, wie...@algonet.se says...

>Wieslaw
>
>P.S. Malo zescie gajowy, to jeszcze glupi gajowy.
>

>If sex were so important rabbits would rule the world.
>http://www.algonet.se/~wieslaw/
>mailto:wie...@algonet.se

--------------------------------
malo parchu zescie parch,to jescze wielki parch

tylko se nie walnij w leb... przysle ci ddt

AnDaL
------------------------
world greatest news
rabbits populate faster then juice
----------------------------------

myname

In article <5d28hk$c...@freenet-news.carleton.ca>, ad...@FreeNet.Carleton.CA
says...

> [...]

>tepic?
>
>Czyzby gazetke panu zamkneli, ze nagle tyle czasu sie Panu wyrobilo?

Pytania cisna sie na usta...

wlasnie... a z jakiego powodu pan zmienil nazwisko...?

panie Fallstein..?

czy tez panu cos odebrali..? rozum moze...?

-Bez Podpisu-
jeszcze nie zdecydowalam sie na nowe nazwisko

Kochanski, Wieslaw

On Mon, 03 Feb 1997 01:52:01 GMT, jup...@direct.ca (Io) wrote:

>Miejmy nadzieje, ze w przyszlosci beda stosowane kody paskowe:)))))))

Jezeli juz to "opaskowe"

Wieslaw

Kochanski, Wieslaw

On Mon, 03 Feb 1997 01:49:39 GMT, jup...@direct.ca (Io) wrote:

>Panie Kochanski, kto wlasciwie jest winien tego holocaustu i antysemityzmu?
>Juz mi sie wszystko poplatalo.
>Jak tak dalej pojdzie to okaze sie, ze to wszystko przez australopiteka albo cos jak to.

No zgadza sie jest to skomplikowane.
Zobaczymy moze to bedzie australopitek.
Przykro mi ze ci sie to placze.

It is loading more messages.