Malgranda revuo

Oto Tekihaki

Sten Johansson diras:

"Inter 1943 kaj 1952 Stellan Engholm redaktis kaj eldonis Malgrandan Revuon. Dum tiu milita kaj postmilita tempo ĝi estis unika, sed ankaŭ el pli vasta perspektivo ĝi estas nekutima revuo kun kultura, socia kaj eĉ politika enhavo. Ĝi estas forme tre simpla, kio spegulas la stilon de Engholm, sed enhave relative interesa. Ekzemple eblas sekvi tra la jaroj diskuton foje akran, kiu komenciĝas per la eventuala kolektiva kulpo de germanoj pri la naziaj krimoj, pluiras pri la juda koloniado de Palestino, kaj finiĝas per komparoj inter juda kaj kristana kredoj.

La revuo ne estas tre konata, sed mi heredis kompletan kolekton de miaj patro kaj avo. Nun mi skanis ĝin, kaj Roel Haveman enretigis ĝin ĉe http://www.tekstoj.nl/mr/
Mi ĝojus, se oni dividus kaj pluigus ĉi informon."
@@@@@@@@@@
Raportas Oto tekihaki
http://www.tekstoj.nl/mr/

LeviPetro

Dankon, Oto, por tiu afabla donaco.
Nun mi demandas min, kiel mi trovos la tempon por legi la tuton.
Mi notis, ke la aperjaro de la unua numero estis 1943. Tiam en
Francio jam de somero 1940 ĉia reklamo pri Esperanto estis denove
malpermesita kiel komence de la 20-aj jaroj. Tamen mi konas
neniun, kiun franca polico persekutis pro tio. Ŝajnas al mi, ke
franca polico simple ignoris la aferon. Kontraŭe mi havis
germanan amikon, arestitan pro denunco en 1932, kaj restintan
en koncentrejo ĝis la fino de la 2-a Mondmilito. En tiu koncentrejo
oni murdis malliberulojn ĉiutage. Li atribuis ĉefe al sia bona
ŝanco, ke li travivis tion ĝis la fino.

Petro.

Oto Tekihaki

Il giorno giovedì 9 gennaio 2014 19:46:54 UTC+1, LeviPetro ha scritto:

> Dankon, Oto, por tiu afabla donaco.
>
> Nun mi demandas min, kiel mi trovos la tempon por legi la tuton.

La saman demandon mi faris al mi mem. Nuntempe la varo plej serĉata estas la tempo.
Jen ideo por junuloj kiuj volas fondi novan industrion. Fabriko de la tempo. :-)
Kio okazis ĉu la moderna informadiko forŝtelis nian tempon. Iam, precipe pensiuloj, havis
tiom da libera tempo ke ili apenaù sukcesis elspezi ĝin. Nun ĝi fariĝis varo netrovebla. :-)

> Petro.

Oto

http://www.youtube.com/watch?v=hHV-DBjRhE4

LeviPetro

Mi ne rajtas plendi pro manko de tempo, ĉar mi plej ofte libere uzas ĝin,
sed la volumeno da proponata legaĵo estas impresa.

Petro.

Oto Tekihaki

Antaŭ duonjarcento, kiam mi estis studento, Mi pasigis multajn horojn en la biblioteko.
Tie al mi plaĉis legi revuojn en diversaj lingvoj. Kompreneble tie estis ankaŭ vortaroj.
Sed tiam mankis tempoŝteliloj, tio estas komputiloj. Nun mi demandas: kiam mi estis lastfoje en biblioteko? Al mi ŝajnas, antaŭ dek jaroj. Sur la reto troveblas ĉio. Eĉ multe pli ol kion oni kapablas legi.
Krome tie estas ankaŭ fotoalbumoj kaj videoklipoj. Oni povas aŭskulti radion, rigardi filmojn. Por fari ĉion la tempo ne sufiĉas. Mi sonĝas pri venonto kiam oni povas vojaĝi en la tempo. Se tio estus vera, ankaŭ la ebleco fabriki tempon povus esti vera. Kion vi pensas? :-)

http://upchucky.org/JukeCity/1940/OldJukes/player.htm?

LeviPetro

Le vendredi 10 janvier 2014 16:45:44 UTC+1, Oto Tekihaki a écrit :

> Mi sonĝas pri venonto kiam oni povas vojaĝi en la tempo. Se tio estus vera,
ankaŭ la ebleco fabriki tempon povus esti vera. Kion vi pensas? :-)

Pri tio mi forte dubas, ĉar tio neprigus, ke la tempo estu subjektiva
dimensio de la reala mondo, kies ĉefa eco estas ĝuste ĝia sendependeco
disde ĉia subjektiva konscio aŭ konscia volo.

Petro.

> Oto

Oto Tekihaki

Jes. Pensas ankaŭ mi ke temas pri sonĝoj. Tamen mi povas pruvi al vi ke, iasence, vojaĝado en la tempo
estas ebla. Nun ni faros salton en la jaron 1940, kiam mi aĝis unu jaron kaj ni aŭskultos muzikon kiun tiutempe multaj aŭskultis per radiaparato. Ĉu la vojaĝon faras ni aŭ la muziko? Ba. Tion mi ne scias.

Oto

http://upchucky.org/JukeCity/1940/OldJukes/player.htm

mireille corobu

Dankon pro la sciigo, amiko E. Ankaŭ mi dankas al Sten Johansson kaj al
Roel Haveman
La revuo interesas min.
Mireja

Oto Tekihaki

Il giorno venerdì 10 gennaio 2014 22:19:21 UTC+1, Mireille Corobu ha scritto:

> Dankon pro la sciigo, amiko E. Ankaŭ mi dankas al Sten Johansson kaj al
>
> Roel Haveman
>
> La revuo interesas min.

Feliĉan Novjaron Mireja! Al mi faras plezuron ke la revuo interesas vin.
Jen muziko el via naskiĝjaro. Se mi ne eraras vi naskiĝis en 44 (ĉu 45?)
Vi naskiĝis en milita aŭ postmilita periodo, ĉu ne? Jen la muziko:

http://upchucky.org/JukeCity/1944/OldJukes/player.htm?

Oto

> Mireja

LeviPetro

Jes, tia veturo en la tempo estas ebla kaj ne estas sonĝo, kvankam
ĝi povas pli malpli sonĝigi. La koncerna veturilo nomiĝas historio.

Petro.