Таксита на софийското летище

Ted Vitanov

Ще ходя отново на хаджилък до България. Последният път беше през 1992 год.
Да се вземе такси беше пазарене и преговори. Как е сега, колко струва до
центъра на София и има ли фирма, която е за предпочитане. Може ли да се лати
в долари?? Благодарим за всеки ценен съвет.

morfe...@my-deja.com

In article <dg6C4.55112$_d.20...@news1.gvcl1.bc.home.com>,

Вече не е както през 1992. Всички коли имат таксиметрови апарати, но за
предпочитане е да се качите в нова кола - те по принцип са на големи
фирми и вероятността да ви излъжат е много по малка.

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

Minko Markov

"Ted Vitanov" <vit...@island.net> writes:

> Ще ходя отново на хаджилък до България. Последният път беше през 1992 год.
> Да се вземе такси беше пазарене и преговори. Как е сега, колко струва до
> центъра на София и има ли фирма, която е за предпочитане.

Нямам представа как е сега, преди няколко години беше кошмар,
понеже някаква мафия "държеше" летището и искаше колосални
суми. Сега са длъжни да имат апарати. Тарифите, естествено,
не са едни и същи, но на предното стъкло долу в ъгъла трябва
да има лепенка и вие решавате искате ли, или не.

> Може ли да се лати
> в долари?? Благодарим за всеки ценен съвет.

Това не знам.

--
Минко

Anri Erinin

Ted Vitanov wrote:

> [...]
> центъра на София и има ли фирма, която е за предпочитане. Може ли да се лати

> в долари?? Благодарим за всеки ценен съвет.

Такситата от летището са според етикета на куфара. Мафията
работи съвместно с полицията, и не пускат "случайни" коли.

Най-удачно е да се обадиш от летището на телефон 1280 и да
си поръчаш радиокола. Ще дойде след максимум 10-15 минути и
тогава струва колкото покаже таксиметъра (май беше 0.32 лева
през деня). Приемат всички пари които познават.

-------
A. Erinin

Anri Erinin

morfe...@my-deja.com wrote:

> [...]
> предпочитане е да се качите в нова кола - те по принцип са на големи
> фирми и вероятността да ви излъжат е много по малка.

Не обърквайте човека. На летище Враждебна демократизма още
не е настъпил. За българи искат около два пъти над тарифата,
за чужденци - според зависи. От 5 до 50 долара, че може и
повече.

Освен това, могат да ви излъжат навсякъде (за последен път
ми се случи в Лас Вегас, Невада преди два месеца - от
летището до хотела $17, обратно - $7).

-------
A. Erinin

THAT`S_ME!

Ted Vitanov <vit...@island.net>

Po dobre e da te chakat rodnini ili priqteli.
Ili si naemi kola, ako mojech razbira se, ot
syotvetnoto letiste otkydeto izlitach.Mojech
da si napravich zaqvka, predvaritelno.Evrocar naprimer.
Plastach s Viza edva kato predadech kolata.
Inache si e...risk. Gledai da pristignech s dneven polet.
Uspeh:-)

Guergovi

Zavisi i ot tova kolko bagaj imate. V nikakav sluchai niama da e poveche ot
$20, dori do nai-otdalechenite kvartali. Ne bi triabvalo da e problem da se
dogovorite za 15$ ili po-malko, ako smiatate che shte imate vreme za tova, ili
go pravite za sport. Taksitata v grada sa sashto mnogo evtini $4-$5 ot tsentara
do otdalechen kvartal, taka che tova e predpochitan transport, kogato na chovek
ne mu e prosto do razhodka.

Ilia

Huligana

Anri Erinin wrote:

>Освен това, могат да ви излъжат навсякъде (за последен път
>ми се случи в Лас Вегас, Невада преди два месеца - от
>летището до хотела $17, обратно - $7).

Anri, sumniavam se che sa Vi izlugali. Ako chovek putuva chesto is USA, znae,
che razlichnite taximetrovi kompanii, obslujvat razlichni chasti na grada,
zashtoto samo za tiah imat licens. Tezi kompanii, obiknovenno imat "flat price"
za prevoza ot tehnia raion, do letishteto, ili obratno. Takova taxi, ima pravo
da Vi kachi ot letishteto i da Vi zakara kudeto i da e iz grada i ako raiona e
razlichen ot tozi, za koito taxito ima licens, shte Vi vozi, ne na "flat
price", a na meter (nepriatnata mashinka deto shtraka) i razbira se shte Vi
izleze mnogo po-skupo. Tova taxi, obache, niama pravo da kachi drug putnik ot
raiona kudeto Vi e stovarilo, zashtoto niama licens za raiona, i shte triabva
da se vrushta prazno. Ako takova taxi se opita da Vi kachi v raion za koito
niama licens, shofiorut shte ima nepriatnosti s policiata, a dori i Vie moje da
imate, ako policaia e po-zaiadliv. Kogato ste vzeli taxi ot hotela, Vie ste se
kachili na taxi licensirano za raiona i to Vi e vozilo na "flat price", i.e.
$7.
Obiasniavam vsichko tova za Vas i za vsichki drugi, koito shte putuvat is USA,
budete vnimatelni kakva taximetrova kompania izpolzuvate, suobraziavaite ia s
adresa na koito iskate da otidete. Spestiava suma pari, osobeno pri po-chesto
putuvane.
I.
P.S. Vinagi, absolutno vinagi pitaite za "flat price" ! Po terminalite na
letishtata, obiknovenno taxitata sa na broenica i takova pitane ne e problem.

Vassil Mihov

Ne tryabva da sporish -- prosto plashtash s kredinta carda (vsichki taxita gi
priemat) sumata, koyato ti poiskat, posle se obazhdash na bankata, izdala cartata
ti, i obzhalvash tazi transakciya. Raboti mnogo efektivno i sus vsyakakvi drugi
turgovci, ot koito ima opasnost da griznesh durvoto -- kato avtoservizi, i t.n.
Skoro edna avioliniya mi baveha edin ticket refund, no sled kato se obadih na
bankata i dispute-nah charge-a, bankata mi dade vednaga conditional credit, i mnogo
skoro sled tova oniya naburzo vurnaha parite.

Anri Erinin wrote:

> [...]
> НАЮВЕ, РНИ ОПНЯРН МХ "ПЮГУНДХ" ХГ ЦПЮДЮ. оПНЯРН ХГАПЮ МЕ
> МЮИ-ЙПЮРЙХЪ ОЗР.
>
> нАПЮРМХЪ ЯКСВЮИ (АЕГ ПЮГУНДЙЮ) ЯЗЛ ХЛЮК БЗБ бЮЬХМЦРНМ.
> рЮЙЯХРН МЪЛЮЬЕ ЮОЮПЮР, МЮ ГЮДМЮРЮ ЯЕДЮКЙЮ ХЛЮЬЕ ЯУЕЛЮ МЮ
> ГНМХРЕ НЙНКН Х Б ЦПЮДЮ. вЕПМН МЮ АЪКН ЯХ ОХЬЕЬЕ, ВЕ НР
> оЕМЯХКБЮМХЪ ЮБЕМЧ ДН КЕРХЫЕ "пЕИЦЮМ" (3 ЛХКХ) Е ЕДХ ЙНКЙН ЯХ
> (МЕ ОНЛМЪ РНВМН - МЪЙЗДЕ ЙЗЛ 5-7 ДНКЮПЮ). оЗРСБЮУЛЕ МЕ
> ОНБЕВЕ НР 5 ЛХМСРХ. ьНТЭНПЗР ЛХ БГЕ 15 ДНКЮПЮ, ГЮЫНРН
> "РНКЙНБЮ АХКЮ РЮПХТЮРЮ". нОХРЮУ ЯЕ ДЮ ЯОНПЪ, МН АЗПГН ЯЕ
> НРЙЮГЮУ - ЯЮЛНКЕРЮ МЪЛЮЬЕ ДЮ ЛЕ ВЮЙЮ...
>
> рЮЙЮ ВЕ, РЮЙЯХЛЕРЗПДФХХРЕ ЯЮ ЕДМЮЙБХ МЮБЯЪЙЗДЕ...

Vassil Mihov

BTW, vchera si misleh -- ot desetkite puti, dosega samo vednuzh sum se vozil na taksi,
karano ot amerikanec, a sum obikolil dosta gradove. Nyakoi imal li e podoben
experience (kato izklyuchim uvolnenite Boeing inzheneri v Seattle, nali Alex)?

Huligana

Vasil Mihov wrote:
> [...]
>na taksi,
>karano ot amerikanec, a sum obikolil dosta gradove. Nyakoi imal li e podoben

Nikoga ne me e vozil bial amerikanec.
Ne sum vijdal takova chudo, osven po filmite. Cherni amerikanci, da, kakto i
cherni ot afrika. Ostanaloto mai sa samo indiici i arabi, chat-pat julti
aziatci, i razni ot bivshite suvetski republiki: armenci, gruzinci, estonci,
rusnaci etc. Razbira se, znam i za niakolko Bulgari, no tiah sum gi zasichal
pri drugi Bulgari, a ne na rabotnoto im miasto.
I.

Ilya V. Talev

Huligana wrote:

> Anri, sumniavam se che sa Vi izlugali.

Ne samo che sa go izlygali, ami sa go i izlygali
dosta. Taka e po cjal svjat, kato vzemesh taksi ot
letishte ili gara: razkarvat te po celija grad, dokato
reshat, che sa ti odrali kozhata dostatychno za denja
(zavisi ot denja i ot sezona!).

IT

Nicolas M Kostoff

Anri Erinin wrote:

> Такситата от летището са според етикета на куфара. Мафията
> работи съвместно с полицията, и не пускат "случайни" коли.

Това е вярно. Ще ти вземат $5-10, ако говориш български. На мен ще ми вземат 3-4
лв. Но нали затова живееш там, където заплатите са големи ? Нима не можеш да си
позволиш да платиш $10 ? Ако си толкова зле, можеш да се прибереш от летишето с
автобус 84 - ще ти вземат 0.30 лв за билетче Ако и това не можеш да си позволиш,
обади се - ще дойда да те взема от летището с кола, стига да не е много късно
вечерта (имам навик след 20.00 да пия по една ракия, а ти не би изкал пиян
шофьотр, нали ?)

Н Костов

nkostoff.vcf

Anri Erinin

Huligana wrote:

> Anri, sumniavam se che sa Vi izlugali. Ako chovek putuva chesto is USA, znae,

> che razlichnite taximetrovi kompanii, obslujvat razlichni chasti na grada,
> zashtoto samo za tiah imat licens.

Това сигурно е така. Не знам от кой район беше таксито,
обаче, той просто ни "разходи" из града. Просто избра не
най-краткия път.

Обратния случай (без разходка) съм имал във Вашингтон.
Таксито нямаше апарат, на задната седалка имаше схема на
зоните около и в града. Черно на бяло си пишеше, че от
Пенсилвания авеню до летище "Рейган" (3 мили) е еди колко си
(не помня точно - някъде към 5-7 долара). Пътувахме не
повече от 5 минути. Шофьорът ми взе 15 долара, защото
"толкова била тарифата". Опитах се да споря, но бързо се
отказах - самолета нямаше да ме чака...

Така че, таксиметърджиите са еднакви навсякъде...

-------
A. Erinin

Anri Erinin

Nicolas M Kostoff wrote:

> Това е вярно. Ще ти вземат $5-10, ако говориш български. На мен ще ми вземат 3-4
> лв. Но нали затова живееш там, където заплатите са големи?

Ако не говори български, ще му вземат $20-30, че може и повече (до
центъра).
Ако говори, цената е приблизително 2 пъти по-голяма от тарифата, т.е.
около 10 лева.

----------
Анри

Dimitar Bojantchev

Taksimetradjiiskiya biznes ot letishteto v Sofiya e primer na reket
izvaden ot uchebnika. Tam rabotyat samo tezi deto im e "pozvoleno" i
si plashtat. Prigotvete se da platite $20. Taka e ne samo v Sofiya, no
i na nyakolko drugi mesta v yujna Evropa. Na Fiumicino v Rim cenata da
de zakarat do hotela na 2 km e minimum $30-40 fiksirana. Po prinzip
taksitata deto ostavyat pasajeri na letishteto tryabva da si zaminat
prazni. V golemiya snyag na Dec 31-vi edin zavaliya se prestrashi da
me vzeme za garata i na polovin kilometur spukahme guma... Seriozno.

D.

Huligana

Dimitar Bojantchev wrote:

>V golemiya snyag na Dec 31-vi edin zavaliya se prestrashi da
>me vzeme za garata i na polovin kilometur spukahme guma... Seriozno.

Ne razbiram. Spored Vas, mafiata li e spukala gumata?
I.

Huligana

Ilya Talev wrote:

> [...]
>letishte ili gara: razkarvat te po celija grad, dokato
>reshat, che sa ti odrali kozhata dostatychno za denja

Ne znam kak e po cial sviat. Znam, obache za USA i suvetvam vsichki, vinagi
pitaite za tvurdata tarifa (flat price), predi da se kachite v taxito. Stava
duma za opredeleni marshruti, razbira se, "letishte-hotel, hotel-letishte".
I.

Anri Erinin

Vassil Mihov wrote:

> [...]
> bankata i dispute-nah charge-a, bankata mi dade vednaga conditional credit, i mnogo
> skoro sled tova oniya naburzo vurnaha parite.

Добре звучи. Обаче, аз живея в България...

-------
A. Erinin

Anri Erinin

Dimitar Bojantchev wrote:

> [...]
> si plashtat. Prigotvete se da platite $20. Taka e ne samo v Sofiya, no
> i na nyakolko drugi mesta v yujna Evropa.

Г-н Боянчев, много се разсейвате и не четете внимателно.

Първо, онзи ден обясних как човек и от летище София може да
си пътува по нормална тарифа.

Второ, вчера дадох два примера от различни градове във
Вашата страна, от които става ясно, че таксиджиите са
еднакви и човек може да бъде измамен (или изнуден) не само в
Южна Европа, и не само в Европа.

-------
A. Erinin

Anri Erinin

Vassil Mihov wrote:

Г-н Михов, независимо че не желаете да пишете на кирилица,
бих Ви помолил да си коригирате NS по някой от предложените
начини.

Причината - когато отговаряте на съобщение със subj. на
кирилица, той става нечитаем.

-------
A. Erinin

Vassil Mihov

Veche i v BG ima creditni karti, dokolkoto razbiram. Shte doide den, i tam shte se
zarprostranyat kato tuk. Inache taximetrovite shofyori imat tochno oko da precenyat koi
burza, koi e na zor, koi shte se opulchi, koi ne.

V L.A. predi dve godini se pribirahme s dvama colegi ot edna conferenciya, i shofyorut se
useti che sme na raznoski na suotvetnite universiteti, i za $30 dolara tarifa do
letishteto ni se izrepchi, che iska po $20 dolara ot vseki (kato razbira se, dade
kvitanciya na vseki). Nie adski zakusnyavahme za samoleta, i vuobshte ne se pazarihme.

Anri Erinin wrote:

> дНАПЕ ГБСВХ. нАЮВЕ, ЮГ ФХБЕЪ Б аЗКЦЮПХЪ...
>
> -------
> A. Erinin

Vassil Mihov

Anri, povredata ne e v moya televizor -- az si cheta vsichko bez
problem. Vie byahte tozi, koito me popita "Koi te kara da
pishesh/chetesh na kirilica" -- a eto, che sega me karate dori da si
promenya software, ili nastroikite mu. Ami ne pishete na kirilica v
subjecta, ako tova e problema -- za tova az nyamam nikakva vina.

Vassil

Anri Erinin wrote:

> Vassil Mihov wrote:
>
> ц-М лХУНБ, МЕГЮБХЯХЛН ВЕ МЕ ФЕКЮЕРЕ ДЮ ОХЬЕРЕ МЮ ЙХПХКХЖЮ,
> АХУ бХ ОНЛНКХК ДЮ ЯХ ЙНПХЦХПЮРЕ NS ОН МЪЙНИ НР ОПЕДКНФЕМХРЕ
> МЮВХМХ.
>
> оПХВХМЮРЮ - ЙНЦЮРН НРЦНБЮПЪРЕ МЮ ЯЗНАЫЕМХЕ ЯЗЯ subj. МЮ
> ЙХПХКХЖЮ, РНИ ЯРЮБЮ МЕВХРЮЕЛ.
>
> -------
> A. Erinin

Emil S. Petkov

Podpisyt pri plashtaneto s kr. karta ne dokazva li, che veche si se syglasil
s tranzakciata? Mozhe li da dadete malko podrobnosti kak tochno stavat tezi
neshta?

"Vassil Mihov" <vassil...@mgmt.purdue.edu> wrote in message

> [...]
credit, i mnogo
> skoro sled tova oniya naburzo vurnaha parite.

Guergovi

A, ima gi. Vikat im "white trash". :) Maitapat nastrana. Sreshtat se, v
po-malkite gradcheta. Sashto taka, niakolko pati mi se e sluchvalo limo
shofjiori da sa beli amerikantsi (ne garantiram che sa bili protestanti). No kato
tsialo sa riadkost.

Ilia

Dimitar Bojantchev

Anri Erinin <a...@inet.bg> wrote:

G-n Erinin, pak ste periferiyata na vupros. A i zashto smyatate, che
tryabva da vi cheta pisaniyata (i to vnimatelno... :-) Opitah se da
obyasnya, che za umoren turist pristigasht sled dulug polet na
letishte X v mnogo mesta v Evropa (vkl. i letishte Sofiya) i s cel da
se predviji po nai-burziya nachin do tochkata na negovata cel s
nai-malkata zaguba na vreme i nervi e gotov da plati poveche ot
normanlnite tarifi za v grada. Taksimetradjiiskiya biznes na takiva
mesta e reket. Az sum siguren che ima nachini tova da se izbegne, no
ot sobstven opit znam, che sled dulug polet nyamam vreme da se razpravyam.
Zatova i kazah na pitashtiya da si prigotvi $20 za letishte Sofiya i
da si svirka. Koe tochno ne vi haresva tuk ili ne vi e yasno?

D.

Dimitar Bojantchev

In article <20000324124025...@ng-cc1.aol.com>,

I. ujkim ste golyam otvorko puk vijte kakvi umni vuprosi mi zadavate.
Ne, az ne sum policeiski inspektor i ne moga da znam sus sigurnost koi
tochno e spukal gumata v tozi konkreten sluchai i dali tezi subitiya
sa svurzani, no znam che mojete da popitate vseki taksimetradjiya v
Sofiya zashto se vrushta prazen ot letishte Sofiya i te shte vi
obyasnyat, che dosta zagadachni neshta stavat po kolite na tezi deto
ne se suobrazyavat pravilata na reketa.

D.

Huligana

Dimitar Bojantchev wrote:

>I. ujkim ste golyam otvorko puk vijte kakvi umni vuprosi mi zadavate.

Ne se dokachaite, moje bi ne sum razbral. Ostanah s vpechatlenie, che sluchkata
sus spukanata guma e stanala v Italia. Posle, mi e naistina lubopitno, kak
niakoi moje da se izhitri i da spuka gumata na dvijeshta se kola, bez da
razhvurlia pironi po putia, ili da strelia s kalashnikov, napr. Prilicha malko
na James Bond movie.
I.

Dimitar Bojantchev

Huligane, yazuk ti za pryakora. Ti ili ne si jivyal v B-g ili si
mnogo zaguben. Dori i Filipovskite cigancheta deto se stichaha v kino
Aura da se dzverat v Goiko Mitich (ne James Bond) mogat da ti slojat
neshto v gumata, che da izpusne chak na 3 km ot mestoproishestvieto.
Mnogo burzo stava i e mnogo efektivno. Kalashnikov? Egati fantazyora...

D.

Stephan Manov

Vassil Mihov wrote:

> [...]
> promenya software, ili nastroikite mu. Ami ne pishete na kirilica v
> subjecta, ako tova e problema -- za tova az nyamam nikakva vina.

Imash:

SM

Huligana

Dimitar Bojantchev wrote:

> [...]
>Aura da se dzverat v Goiko Mitich (ne James Bond) mogat da ti slojat
>neshto v gumata, che da izpusne chak na 3 km ot mestoproishestvieto.

Priakora e za konspiracia. A inache, i az sum gledal Goiko Mitich, ama ne v
kino Aura, a v kino Istok.
Umram ot sram, che ne go znam toia trik s gumite!
I.

Huligana

Guergovi wrote:

>A, ima gi. Vikat im "white trash". :) Maitapat nastrana. Sreshtat se, v
>po-malkite gradcheta. Sashto taka, niakolko pati mi se e sluchvalo limo
>shofjiori da sa beli amerikantsi (ne garantiram che sa bili protestanti).

Po malkite gradove, moje. No tam pochti niama cvetnokoji, a i emigrantite sa
malko zashtoto rabotata e malko i po-zle platena.
I.

Guentcho Skordev

On 25 Mar 2000 03:04:46 GMT, Dimitar Bojantchev wrote:
> mnogo zaguben. Dori i Filipovskite cigancheta deto se stichaha v kino
> Aura da se dzverat v Goiko Mitich (ne James Bond) mogat da ti slojat

Interesno. I az sym hodil tam (po-tochno, vodili sa me) da gledam "Sinovete
na Velikata mechka". Tova e edinstvenijat film, kojto sym gledal v tova
kino, i kato che li i edinstvenijat s Gojko Mitich, kojto sym gledal.

Gencho

Vassil Mihov

Pokazva, dotolkova, dokolkoto usloviyata na transaciyata ne sa narusheni.
Naprimer -- kupuvash si televizor, kato toi idva s 90 dni return policy.
Otivash da go virnesh v ramkite na policy-to -- i te ne go iskat. V takuv
sluchai ti mozhesh da osporish transaciyata -- ne che ne se e sluchila, no te
promenyat pravilata ex post.

V takuv sluchai az bih se obadil na bankata si (naprimer Citibank), i im bihj
kazal, che zhalaya da osporya (dispute) transaciyata. Te shte mi izpratyat
forma, koyato da populnya, shte investigate-nat sluchaya, i shte precenyat kak
stoyat neshtata. V povecheto sluchai, ako prichinata e osnovatelna,
originalniya turgovec shte bude prinuden da ti dade dulzhimoto.

Razbira se, bezpocheveni i neosnovatelni (frivolous) iskaniya nai-veroyatno shte
si ostanat za tvoya smetka.

Vassil Mihov

KOI, moi, az na kirilica ne sum pisal v tozi posting, taka che ne vizhdam
kak vinata mozhe da e moya...

Guentcho Skordev

On Mon, 27 Mar 2000 10:36:31 -0500, Vassil Mihov wrote:
> XBV, zbv, nm an xvevyvpn ar fhz cvfny i gbmv cbfgvat, gnxn pur ar ivmuqnz
> xnx ivangn zbmur qn r zbln...

Ima obache citiran tekst na kirilica. V izvesten smisyl tova syshto e
"pisane". Citiraneto se obezsmislja, ako ne mozhe da se prochete sled tova.

Pozdravi
Gebncho
P.S. Sega veche subject-yt e na latinica i njama da se povrezhda poveche :-)

Stephan Manov

gotin humor.

SM