Fwd: [لیمو:13319]: این خانم ها چیزی برای محارمشان نگه داشته اند؟

halizeh

to sibzarin

این خانم ها چیزی برای محارمشان نگه داشته اند؟

(مقاله ای از یک وبلاگ را عینا میارم تا بلکه نظری در موردش بشنویم )
منظور ما فقط این تصاویر نیست … منظور وضعیت تاسف باری که در گوشه گوشه جامعه شاهدش هستیم

از بس این روزها درباره بی عفتی و بی حجابی در شهر گفتیم، دهنمان کف کرد. راستش را بخواهید یقین کردم که خودمان هم گوشمان بدهکار نیست! یک عادت شده، سر تکان دادن و نچ نچ کردن و تاسف خوردن.
گردن مان درد گرفت. مثل بازی تنیس! هی باید توپ سرگردان در زمین دستگاه های فرهنگی، دستگاههای اجرایی، دستگاه های امنیتی، دستگاه انتظامی، دستگاه های نظارتی را ببینی و دیگر هیچ!
امروز بگوئیم بهتر از این است که فردا به ما بگویند:
مسئولین این وسط هیچ کاره اند؛ کاری از آن ها بر نمی آید. مقصر اصلی خود مردمند. اگر تنها و تنها آن جماعتی که با دیدن این صحنه ها متاثر می شوند- فرقی ندارد زن یا مرد- زبان باز می کردند و نه به خشونت بلکه با ظرافت و البته شماتت به این مصادیق خاک بر سری در شهر تذکر می دادند، کسی جرات نمی کرد با احساس و ایمان و امنیت روانی جامعه این طور بازی کند.
راستی یک سوال دارم: این ها چیزی برای محارمشان نگه داشته اند؟!

این تصاویر گوشه ای است از این شهر. همین به اصطلاح سومین حرم (رویش را ندارم عبارت را کامل بنویسم که اسم و مسلما اینجا جور نیست!)
نمی شود اسم برد. اصلا چه فرقی دارد. اگر بگوئیم هتل فلان، نارحت می شوند. باغ فلان، بهشان بر می خورد. رستوران بهمان، شاکی می شود. نمایشگاه فصلی … مسئولش زنگ می زند که به ما چه! ما مسئول دین مردم نیستیم. اداره و سازمان و شرکت بوق! می گویند فراگیر شده؛ مجوز دارند؛ قانونی اند؛ کاری نمی توان کرد و …
فرقی نمی کند مال کدام گوشه این شهر است. فقط بگویم مال همین دیروز و پری روز است.

Sa Eid

to halizeh, sibzarin
هالیزه جان
به نظر من دین و اعتقادات یک مقوله شخصی هستش و بهتر است هرکس آزادانه حق انتخاب داشته باشه،تجربه سی سال اخیر کشور ما نشون داد که اجبار در مورد همین مسئله حجاب که مورد بحث ایمیل شماست نه تنها مصلح جامعه نشد بلکه نتیجه عکس هم داد....

‫در ۵ شهریور ۱۳۹۲ ه‍.ش.، ساعت ۱۱:۴۵‏، halizeh‏ <hadi...@gmail.com> نوشت:‏

--
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه "سیب زرین" است
جهت ارسال به این گروه، ایمیل را به آدرس روبرو ارسال کنید: sibz...@googlegroups.com

--

نيك اقبال و كامياب باشيد

ali Karamalizadeh

to Sa Eid, halizeh, sibzarin

البته این نظر شخصی منه
ما متاسفانه فقط از شعار تساوی حقوق زن و مرد را با در اختیار گذاشتن زن ها و اجازه استفاده ابزاری شدن از آن ها رو دادیم سعی خودمون رو نکردیم با بالا بردن سطح علمی و منزلت زن ها به ان ها جایگاه بالاتری بدیم.
اگر نظر من اشتباه هست ممنون میشم اگه منو با منطق راهنمایی کنید.
ارادت مند همتونم

halizeh

to Sa Eid, sibzarin
سعید جان !
کاملا با نظرت موافقم که دین و باورآدم ها یک مساله ی شخصیه ،اما دین و باور با مساله "حجاب" و "عفاف"کاملا که یک مفهوم اجتماعی محسوب میشه متفاوته . الان دیگه همه ی ما داستان کسی که توی کشتی داشت کشتی رو سوراخ می کرد رو می دونیم.پس به همون منطق و بنابه همین دلیل این موضوع همه جای دنیا به صورت عرف یا قانون اون فرهنگ و منطقه رعایت میشه و...

‫در ۵ شهریور ۱۳۹۲ ه‍.ش.، ساعت ۱۹:۴۰‏، Sa Eid‏ <skia...@gmail.com> نوشت:‏

--
بفرمایید وبلاگ به صرف چای ودوستی... <http://halizeh.blogfa.com/>

halizeh

to Sa Eid, sibzarin
علی جان ،دوست خوب و جوانم !
اینکه ما در طرز رفتارمون با خانوم ها دچار مساله و مورد شدیم کاملا حق با شماست، همون طور که اغلب چیز ها در جایگاه واقعی خودشون نیستن جایگاه مرد و زن هم در بسیاری از موارد دچار سردرگمی شده و همین مساله رو پیچیده ترش می کنه .متاسفانه همون طور که فرمودی ، استفاده ابزاری از خانم هارو جور دیگه و با مفاهیم مقدس و زیبایی مثل آزادی و امثالهم بیان می کنن تا کسی جلودار این طرز فکر وبیان نباشه و...

‫در ۶ شهریور ۱۳۹۲ ه‍.ش.، ساعت ۱۰:۳۰‏، halizeh‏ <hadi...@gmail.com> نوشت:‏

mansour Rezaei

to halizeh, sibzarin
با ارسال این ایمیل ؛ این نکته را تذکر میدهم که آیا خداوکیلی با وجود ایندسته از خانمها ؛ وجود گشت های ارشاد توجیه پذیر نمی گردد ؟؟؟؟؟؟؟
© 2013 Imgur, LLC.

Maryam Estaji

to halizeh, Sa Eid, sibzarin
چرا واقعاً چرا باید اینقدر حساسیت رویه حجاب باشه تا نجابت ، عفت ، سیاست و ..... یک کشور و قبیله و خانواده و فرد تحت تاثیرش باشن
من حجاب رو رعایت میکنم چون قوانین و عرف کشورم میگه و اگر هم نمیگفت در حد فرهنگ خانواده ام خفظ میشد و اخلاقیات و روح و روان من رو زیر سوال نمی برد. و به نظر من  اگر ایقدر حساسیت بیش از اندازه رویه مقوله حجاب نمیشد الان هم شاهد این مسائل نمیشدیم.
ما همیشه یا از این ور پل میافتیم (زمان رضا شاه) یا از اون ور پل (الان)

halizeh

to mansour Rezaei, sibzarin
منصور جان عکسا رو نمیشه دید اگه ممکنه لطفا پیوستش کن

‫در ۶ شهریور ۱۳۹۲ ه‍.ش.، ساعت ۲۳:۲۱‏، mansour Rezaei‏ <manrez...@gmail.com> نوشت:‏

mansour Rezaei

to halizeh, sibzarin
to halizehsibzarin