Miksei työttömät mene töihin?

TJT2

Edellinen työministeri tarjosi työttömille keppiä, kun työ ei maistunut,
uusi työministeri lupaili (eilen telkkarissa) työttömille porkkanoita jotta
menisivät töihin. Miksi jonkin ministerin pitää olla koko ajan
patistelemassa työttömiä töihin?? Miksei työtön ymmärrä mennä töihin jos ei
ole ihan ministeriä opastamassa? Ja miksi niin monet työttömät ei mene
vaikka opastetaan? Täällä sfnetissäkin tuntuu olevan porukkaa, joilla on
aikaa suoltaa tänne viestejä 24/7...

--
--TJT--

Turo Juurakko

Lusmut vaan chillailevat...

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006148778.html

Veikkaan, että tää maa repii itsensä kahtia kun toisaalta maahan tuodaan
koko ajan lisää porukkaa chillailemaan ja pitämään steissin seiniä
pystyssä ja toisaalta omia kansalaisia piiskataan senkin edestä töihin.

--
mukavan tiukkaa

Näsä

Helppo nakki, luota ihmisen perinteiseen ahneuteen, tarjoa työstä kohtuullista palkkaa, jolla se voi kohtuullisesti elää, kärttämättä sosiaalisia tukia.
Huomenna ovesi takana on piiiiítkä jono.
Miksi kysyt, jos ei sinulla ole tarjota ko. työtä.

Matti Lehtiniemi

> jotta menisivät töihin. Miksi jonkin ministerin pitää olla koko ajan
> patistelemassa työttömiä töihin?? Miksei työtön ymmärrä mennä töihin jos

Miksi tehdä töitä jos sen seurauksena roistot painaa vaan lisää rahaa
itsellensä.Esim lakimiehet(kuten Antti Rinne)
Tai himo-verottavat naiset(Maria Ohisalo)

Me täällä sfnet:issä vedämme lonkkaa.Paitsi ehkä TJT2, joka rasittaa
itseään kirjoittamalla liian pitkiä artikkeleita.

Matti

Keke Ketonen

Meillä on sellainen porvaristo, että se saarnaa kovasti vapaan
markkinatalouden autuudesta, mutta työmarkkinoilla sellainen
markkinatalous on heidän mielestään saatanasta ja oikea systeemi on
pakottaa kepillä ihmiset tekemään vastentahtoisesti paskoja hommia
kurjalla palkalla.

Eikä se vapaa markkinatalous oikein käy muutenkaan. Suomalaisen porvarin
mielestä markkinatalous on parhaimmillaan silloin, kun heidän myymänsä
hyödykkeet ostetaan verovaroilla, he keräävät voitot ja veronmaksajat
kantavat riskit.

Vasemmistolla taas ei ole vuosikymmeniin ollut enää mitään tekemistä
työn kanssa. Vasemmiston keskeisintä osaamista on piiperöinti ja
hyysäys. Aikoinaan laitavasemmisto kannatti kaikkea pöljää sen vuoksi,
että yhteiskunnan toiminnan sekoittaminen avasi heidän näkemyksensä
mukaan tilaisuuksia sotsialistisen vallankumouksen toteuttamiselle. Eli
oli pyrkimys ja keinot. Nyt ne ovat luopuneet vallankumouksen
tavoittelemisesta ja sekoittavat yhteiskunnan toimintaa ei-minkään vuoksi.

Turo Juurakko

Työntekijöiden/palkansaajien ahneus on hyvästä,
yrittäjien/palkanmaksajien ahneus pahasta...

--
mukavan tiukkaa

Keke Ketonen

Ahneuden toteuttamisessa on omia vivahteitaan. Kepittäminen on huono
vivahde.

Turo Juurakko

Eiks jenkeissä ole melko vapaa palkanmuodostus ja työntekijä saa ns.
oman markkina-arvonsa mukaan. Kuitenkin siellä on jouduttu turvautumaan
sellaisiin käsitteisiin kuin minimipalkka ja ihmiset paiskivat kahta tai
kolmea paskaduunia tullakseen toimeen. En tiedä, mahdatko itse kuulua
siihen onnelliseen vähemmistöjoukkoon joka voisi vapailla markkinoilla
saada haluamansa palkan, pelkkien varaventtiilisukkeluuksien perusteella
sitä ei voi päätellä...

--
mukavan tiukkaa

Keke Ketonen

Ihan kaikkialla noin niin kuin laajassa mittakaavassa työntekijän
rajatuottavuus on sama tai ylittää hänestä aiheutuvat
palkkakustannukset. Myös Suomessa.

Jos duunarin (raja)tuottavuus jää alhaisemmaksi kuin sovittu (tai
ulkopuolelta pakotettu) minimipalkkataso, on ko. työntekijän
työllistäminen taloudellisesti kannattamatonta eli vähänkin pitemmällä
aikavälillä seurauksena on työttömyys tai työnantajan konkurssi. Näin
menee niin jenkeissä kuin Suomessakin. Jokerit on poikkeus, koska sinne
pumpataan (oli)garkkirahaa.

Jenkkilässä, kuten monissa muissakaan kehitysmaissa, ei ole vastaavaa
sosiaaliturvaa (tulonsiirtoja, julkisia palveluita) kuin
kehittyneemmissä yhteiskunnissa. Erään jenkkituttuni mukaan taustalla on
monikulttuuri. Hän oli sitä mieltä, että ei Suomessakaan olisi
demokraattisesti saatu rakennettua edes nykyisenkaltaista saati sitten
80-luvun tasoista sosiaaliturvajärjestelmää, jos täällä olisi ollut 13%
väestöstä mustalaisia. Tai mustia, kuten jenkeissä.

> En tiedä, mahdatko itse kuulua
> siihen onnelliseen vähemmistöjoukkoon joka voisi vapailla markkinoilla
> saada haluamansa palkan, pelkkien varaventtiilisukkeluuksien perusteella
> sitä ei voi päätellä...

En ole koskaan saanut niin paljon palkkaa kuin olisin halunnut.

Turo Juurakko

Keke Ketonen kirjoitti 20.6.2019 klo 20:47:

> [...]
> 80-luvun tasoista sosiaaliturvajärjestelmää, jos täällä olisi ollut 13%
> väestöstä mustalaisia. Tai mustia, kuten jenkeissä.

Emmä usko oikein tuohon, enemmän uskon kommunismin pelkoon, johon
reagoitiin Suomessa eri tavalla kuin jenkeissä. Näkeehän sen siitäkin,
että sossujärjestelmää vastaan on hyökkäilty siitä lähtien kun
Neuvvvvostoliitto kaatui. Suomen järjestelmä on luotu homogeenisempiin
oloihin mitä yhteiskunta on nykyään ja siksi siihen kohdistuu
muutospaineita. Jenkeillä olisi ollut jo alusta lähtien mahdollisuus
luoda järjestelmä joka ei kannusta vapaamatkustajuuteen.

--
mukavan tiukkaa

Keke Ketonen

Turo Juurakko kirjoitti 20.6.2019 klo 21.46:

> [...]
> reagoitiin Suomessa eri tavalla kuin jenkeissä. Näkeehän sen siitäkin,
> että sossujärjestelmää vastaan on hyökkäilty siitä lähtien kun

On vaikea erottaa yksittäisiä tekijöitä. Samaan aikaan Nevvvostoliiiton
kaatumisen kanssa tapahtui myös muuta globalisaatiota, jonka seurauksena
kansainvälisille työmarkkinoille tunki 1-2 miljardia duunaria
Itä-Euroopasta ja erityisesti Kaakkois-Aasiasta. Sellainen työvoiman
tarjontapiikki on omiaan laskemaan palkkatasoa. Tai siirtämään
taloudellisen toimeliaisuuden maantieteellistä painopistettä, kuten
oikeammin tapahtui.

> [...]
> muutospaineita. Jenkeillä olisi ollut jo alusta lähtien mahdollisuus
> luoda järjestelmä joka ei kannusta vapaamatkustajuuteen.

Sellaisen järjestelmänhän jenkit loivat.

Mitä Suomeen tulee, niin Suomessa ollaan siirrytty jenkkisuuntaan siinä
mielessä, että meilläkin on nykyään karkeasti 2/3 väestöstä sellaisia,
jotka pärjäävät. Loput keikkuvat toimeentuloluukun, paskapätkätöiden ja
kynsien pureskelun välimaastossa.

Taustalla on iso kuvio, jossa Euroopan valtiot yrittivät pysyä mukana
taloudellisessa kilpailussa, vaikka oikeasti suhteellinen asema on ollut
alamäessä jo 1840-luvulta asti. EU oli yksi rypistys tuossa pyrinnössä,
mutta ainakin tämän hetken valossa se näyttää menneen pieleen, koska
EU:n voimavarat kuluvat EU:sta aiheutuvien ongelmien ratkaisemiseen eikä
oikeastaan mitään panoksia jää sen ulkopuolelle. Vieläkö joku muistaa
vaikkapa niitä hienoja strategioita, joiden mukaan EU:sta piti tulla
maailman kilpailukykyisin talousalue vuoteen 2015 mennessä?

Tsaksan Tsulttaani

Keke Ketonen wrote:

> En ole koskaan saanut niin paljon palkkaa kuin olisin halunnut.

Kukaan ei ole tainnut saada!

Keke Ketonen

Ennen kuin kommentoin, haluan varmistaa, että onhan tässä edelleen kyse
palkasta?

Tsaksan Tsulttaani

Juuri siitä on kyse. Monta muuta asiaa olen minäkin saanut ihan riittämiin.
Avoimeksi jätän, että mitä.

JiiHoo

Keke Ketonen explained :
> [...]
> rakennettua edes nykyisenkaltaista saati sitten 80-luvun tasoista
> sosiaaliturvajärjestelmää, jos täällä olisi ollut 13% väestöstä mustalaisia.

Se on kummallista miten nämä monikulttuurisuususkovaiset eivät pysty
ymmärtäämään sitä tosiasiaa, että monikulttuurisuus merkitsee myös sitä
ettei kansalla ole minkäänlaista yhteenkuuluvaisuudentunnetta.

Kyllä se sosiaaliturva Suomestakin loppuu, kun suurin osa maksajista on
eri etnistä ryhmää kuin suurin osa tukien saajista. Toinen vaihtoehto
on tietenkin konkurssi.

--
Tekniikan huippuosaja Matti Lehtiniemi:
"Taidat olla suvakki/vasemmistolaisperheestä kun et kykene

JiiHoo

Keke Ketonen expressed precisely :
> [...]
> joiden mukaan EU:sta piti tulla maailman kilpailukykyisin talousalue vuoteen

Eiköhän noi stratefiat ole korvattu uusilla hienommilla strategioilla.
Tai vaihdettu vain vuosiluvut. Toinen vaihtoehto toki on, että EU:ta
pidetään maailman kilpailukykyisimpänä talousalueena ja eri mieltä
olevat ovat putinin trolleja.

Se on muuten kumma ettei kukaan vähänkään merkittävä tyyppi ole sanonut
just noin kuin sinä. Eli että EU:n voimavarat menevät EU:sta
aiheutuvien ongelmien ratkaisemisdeen eikä paukkuja riitä mihinkään
muuhun.

--
Joku Keke sanoi venttiilissä:
"Nykypäivän mediassa sisältöä ei ole valmiiksi tarjolla, vaan ajatus

Näsä

Tässä kommentissa on aihetta moneen muuhun kommenttiin.
Maalin siirtäminen on perinteinen ohilaukauksen syy.

Ari Saastamoinen

No riippuu tuon halun määritelmästä. Mä ainakin sain sen verran kun
työnhakuvaiheessa sanoin haluavani, enkä ole sen jälkeen käynyt
pyytämässä lisääkään (Eikä toi ole edes palkkahaitarin yläpäässäkään).
Eikä se edes vaikuttaisi mun työmotivaatioonikaan, vaikka jopa
tuplattais liksa. Ei se vaikuttaisi mitenkään elämään, että jääkö
joka kuukausi tilille plussaa X euroa vai Y euroa, kun se joka
tapauksessa jäisi plussalle, ja olen laiska tuhlaamaan enempää.

--
Arzka oh3mqu+...@hyper.fi - En halua follareita mailina
1. Valitse sopiva paikka, ei ihmisten tai rakennusten lahella, jossa

Keke Ketonen

JiiHoo kirjoitti 21.6.2019 klo 10.42:

> [...]
>
> Kyllä se sosiaaliturva Suomestakin loppuu, kun suurin osa maksajista on
> eri etnistä ryhmää kuin suurin osa tukien saajista. Toinen vaihtoehto on

Toki etnisillä ryhmillä on merkitystä, mutta ei se ole pelkästään
etnisyydestä kiinni, vaan monet muutkin asiat vaikuttavat. Meillä on
90-luvun lamasta lähtien rakennettu sellaista ns.
hyvinvointiyhteiskuntaa, joka käytännössä koskee n. 2/3 väestöstä
samalla, kun se yksi kolmannes roikkuu peruspäivärahoilla ja
toimeentulotuen minimeillä aktiivimallissa toimimattomiksi
juustohöylättyjen julkisten palveluiden varassa. Sitten se 2/3 on ihan
ihmeissään, kun puolet siitä syrjäkolmanneksesta menee ja äänestää
persuja tai jotain muuta epäsopivaa.

Otto J. Makela

https://youtu.be/KT4vhl8slbE
--
/* * * Otto J. Makela <o...@iki.fi> * * * * * * * * * */
/* Phone: +358 40 765 5772, ICBM: N 60 10' E 24 55' */

Out Cider

o...@iki.fi (Otto J. Makela) writes:
> https://youtu.be/KT4vhl8slbE

Väärä linkki, ja liikaa ulkomaankielistä huutoa

Oikea linkki:
https://youtu.be/aCCHazhPBGA?t=694
Tässä on kotimaankielistä huutoa.

--