Papukaijakala

1 view

Ville Hakonen

Tänäänpä näin täällä JKL:n Riossa Punaisia papukaijakaloja. Kun on tällaisen
nähnyt niin kuplasilmäkultakalatkin alkaa tuntua jo vallan terveen näköisiltä
fisuilta. Nää kalat on kyllä kirjaimellisesti vammasia. Uivat kokoajan suu
pyöreenä ammollaan kun fysiologiset seikat estävät sen sulketumisen. Nämähän
onkin jotain kirjoahventen laboratorioristeytyksiä, joita en akvaariooni
ottaisi vaikka maksettaisikin. Kuka tällaisiä voi edes hyvällä omalla tunnolla
ostaa?

Ville

Liisa Sarakontu

vi...@kyllikki.fi (Ville Hakonen) writes:

> [...]
> onkin jotain kirjoahventen laboratorioristeytyksiä, joita en akvaariooni

Dang, koka ¤%&( idiootti noita on tuonut maahan??? Mitenköhän parhaiten
pääsisi vaikuttamaan siihen, että niitä ei tuotaisi toista kertaa?
Jyväskylä kun on senverran kaukana ettei se taida tehota jos mä vannon
tästä lähtien boikotoivani ko. liikettä. Liitto asialle? Maininta
asiasta seuraavaan Akvaariomaailmaan tai Eläinmaailmaan?

> ottaisi vaikka maksettaisikin. Kuka tällaisiä voi edes hyvällä omalla tunnolla
> ostaa?

Valitettavasti ostajia kaiken maailman kummajaisille löytyy, ainakin
maailmalta :-(

Liisa

Jukka Järvi

Liisa Sarakontu wrote:

> vi...@kyllikki.fi (Ville Hakonen) writes:
>
> Liitto asialle? Maininta
> asiasta seuraavaan Akvaariomaailmaan tai Eläinmaailmaan?
>

> Liisa

Ilmoitus läänineläinlääkärille ja mukaan eläinsuojelulaki ja -asetus.
Ellei auta, niin sitten voikin jo harkita rikosilmoitusta!

Laki nimittäin kieltää yksiselitteisesti tällaisten eläinten maahantuonnin ja
kaupan!

Lehteen ehdottomasti juttu ja kuvia asiasta! Vaikka täydelliseen
tietämättömyytteen ei voikaan lain mukaan vedota, niin
näin kuitenkin tehdään.

MMM kirje lemmikkieläinten pidosta ja sen liite 10 lehteen.
Lehti on paras väline levittämään tällaista tietoa, (mutta
kestääkö kantti ;-)
Eläinsuolelulaki ja -asetus löytyvät liaanin sivuilta (jonne
tosin en nyt päässyt)
Ei muutaman ihmisen boikotilla saavuteta mitään, koska
aina on kumminkin osjajia.

--
Jukka Jarvi; E-Mail: jar...@dlc.fi
** Suomeksi: http://www.dlc.fi/~jarvij/suomi/oscari.htm