Kuolemattomia lausahduksia? Sloganeita??

logo

No kun keskustellaan elokuvista haluaisin aloittaa keskustelua tältä
osa-alueelta :-)

Joten jos muistatte kuolemattomia lausahduksia elokuvista niin ei muutakuin
replya tanne newssiin :-)

Esim: Terminator (Arnold)- I'll be back... , Hasta la vista...

-logo-
Please remove No.Spam to reply via email

Nieminen Mika

logo (lo...@tlti.tokem.fi.NO-SPAM) wrote:
: Joten jos muistatte kuolemattomia lausahduksia elokuvista niin ei muutakuin
: replya tanne newssiin :-)

: Esim: Terminator (Arnold)- I'll be back... , Hasta la vista...

Kuka sano sen "come on, make my day"?
Jos telkkarisarjat lasketaan kanssa, niin sitten on tietenkin star trekin
borg-lausahdus "resistance is futile" ja myös ehkä "strength is irrelevant".

--
Hanki elämä, hanki linux.
- Warp. -

Kalle Kinnunen

Nieminen Mika wrote:

> [...]
> : replya tanne newssiin :-)
>
> : Esim: Terminator (Arnold)- I'll be back... , Hasta la vista...

Likainen Harry.

Ilkka Salmenius

> Kuka sano sen "come on, make my day"?

Dirty Harry (Clint Eastwood)

Ilkka

Jouni Heinäharju

logo wrote:

> Joten jos muistatte kuolemattomia lausahduksia elokuvista niin ei muutakuin
> replya tanne newssiin :-)
>
> Esim: Terminator (Arnold)- I'll be back... , Hasta la vista...

"May the force be with you"

--
* Jones * http://www.mbnet.fi/~jones *

Jani Mettovaara

logo (lo...@tlti.tokem.fi.NO-SPAM) wrote:

: Joten jos muistatte kuolemattomia lausahduksia elokuvista niin ei muutakuin
: replya tanne newssiin :-)

ihan Suomalainen tahan valiin:

"Frank...sa oot muuten hyva jatka, mutta sa oot niin saatanan tyhma"

Calamaria (?) Union

ps. tuomari oli perseesta

Jouni Paakkinen

Ilkka Salmenius wrote:

> Dirty Harry (Clint Eastwood)

Paitsi että Dirty Harry sanoi "go ahead, make my day".

--
Jouni Paakkinen "Get confident, stupid!"
http://www.utu.fi/~jopaakki/ -Troy McClure (The Simpsons)

Sampsa Savijärvi

No tähän threadiin sopii:

So many ass holes, so few bullets. --- Ford Fairlane

When you have to shoot, shoot, talk later.
--- Ruma, Hyvät pahat ja rumat

Are you talking to me? --- Taksikuski

ja tätä ei varmaan tarvi mainita:

My name is Bond...

tässä ensimmäiset mieleen tulleet.

--
----
The Needle & The Damage DAN

Mikko Lohi

>Joten jos muistatte kuolemattomia lausahduksia elokuvista niin ei muutakuin
>replya tanne newssiin :-)

" Play it again Sam." On yksi kuuluisimmmista sloganeista. Samalla se on
ehkä kuuluisin slogan jota ei sanottu elokuvassa. Miten se muuten oikeasti
meni Casablancassa?

Mikko

Numminen A.J.

Mikko Lohi (mikko...@xnet.otm.fi) wrote:
[...]

"You played it for her, you can play it for me"

A.J.

Markus Stolt

logo <lo...@tlti.tokem.fi.NO-SPAM> wrote:

> Joten jos muistatte kuolemattomia lausahduksia elokuvista

"Frankly my dear, I don't give a damn."
-Tuulen viemää

"My name is Bond, James Bond."
-Bondit

"We're on a mission from God."
-Blues Brothers

"There are two kinds of people: my kind and assholes."
-Pink Flamingos

"It's alive!!!"
-Frankenstein

"I am...Dracula, and I bid you...welcome."
-Dracula

"This means war."
-Marx-veljekset ja Repe Sorsa

"There can be only one."
-Highlander

"Top of the World, Ma."
-Valkoinen hehku

"You ain't heard nothin' yet."
-Jazz singer

Muistaakseni näitä on melko lailla kasattuna Peter von Baghin Elokuvan
ilokirjaan.

* MARKUS STOLT I "I wake up and I see the face of the devil *
* I and I ask him: 'What time is it?' *
*-sto...@myy.helia.fi-I And he says: 'How much time do you want?'" *
Replace ".if" with ".fi" in my e-mail address to reply.

Timo Lotila

Tietenkin "Man's gad to do what man's gad to do" says Rambo

--
<......Timo Lotila Timo....@lut.fi ......>
<...Korpisuonkatu 1 B +358 40 0578400 ........>

Reijo T Sarmaja

"Nobody's perfect"

Reijo Sarmaja Library of Forestry
Net:Reijo....@Helsinki.Fi University of Helsinki

Mikko Lohi

Numminen A.J. wrote in message <66327r$35$1...@cc.tut.fi>...

Eikö tuo tule vasta myöhemmin elokuvassa. Eli eikö "Play it again Sam"
kuitenkin ole väärä muistelo siitä kun Ingrid
pyytä pianistia soittamaan jotenkin tyyliin " Play it Sam. ..." , mutta en
muista tarkasti miten ja siksi kysyn. Voihan se olla että olen väärässä.

Mikko

ULi SalMi

> Kuka sano sen "come on, make my day"?

Eastwood, Clint Eastwood ;-)

--
OLLi SaLMi
osa...@dlc.fi

Tero P. Mustalahti

In article <34854294...@lut.fi>,
Timo Lotila <lot...@lut.fi> writes:

> Tietenkin "Man's gad to do what man's gad to do" says Rambo

Ei tuo ainakaan Rambosta ole peräisin alkujaan. Tässä ryhmässä joku
väitti hiljattain, että se on Etäisten laaksojen miehestä (Shane),
mutta en pysty nyt tarkistamaan. Joka tapauksessa jostain vanhasta
westernistä.

Tero P. Mustalahti

Kalle Kinnunen

Jouni Paakkinen wrote:

> Paitsi että Dirty Harry sanoi "go ahead, make my day".

Vai olikos se peräti "go ahead punk, make my day". Mulla ei em. elokuvaa
nyt videolla ole, mutta joku voisi tarkistaa. Onhan kyseessä erittäin
tärkeä asia.

- Kalle

Otto-Ville Ronkainen

In article <663p1f$f...@pan.otol.fi> "Mikko Lohi" <mikko...@xnet.otm.fi> writes:
> [...]
>muista tarkasti miten ja siksi kysyn. Voihan se olla että olen väärässä.

"Play it again, play 'As Time Goes By'"? (Humpfreyhan tuon sanoo, eikö?)

Anssi Lehtinen

Taitaa sanoa sen useampaan kertaan, jolloin variaatioitakin saattaa
esiintyä.

-A

Pekka Lehtosaari

logo <lo...@tlti.tokem.fi.NO-SPAM> kirjoitti artikkelissa
<661d0d$a5n$1...@hiisi.inet.fi>...

> Joten jos muistatte kuolemattomia lausahduksia elokuvista niin ei
muutakuin
> replya tanne newssiin :-)

- If you build it, he will come.
(Ray Liotta)

- Hello. My name is Inigo Montoya.
You killed my father.
Prepare to die.
(Mandy Patinkin)

- Me Tarzan - you Jane.
(Johnny Weismuller)

- Ever danced with a devil by the pale moonlight?
(Jack Nicholson)

- Badges? We ain't got no badges!
(Alfonso Bedoya)

- You know how to whistle, don't you Steve?
You just put your lips together and blow...
(Lauren Bacall)

- Carpe diem.
(Robin Williams)

- A boy's best friend is his mother.
(Anthony Perkins)

- We're on a mission from God.
(Dan Aykroyd)

- Is it safe?
(Laurence Olivier)

- They drew first blood, not me.
(Sylvester Stallone)

- Dead or alive, you're coming with me.
(Peter Weller)

- I could've had class. I could've been a condender.
I could've been somebody.
(Marlon Brando)

- I am not an animal!
(John Hurt)

- One shot.
(Christopher Walken)

- Rosebud.
(Orson Welles)

- The, eh, stuff that dreams are made of.
(Humphrey Bogart)

- Frankly my dear I don't give a damn.
(Clark Gable)

- There are eight million stories in the naked city.
This has been one of them.
(Mark Hellinger)

pekka.le...@dlc.fi

Markus Stolt

Kalle Kinnunen <Kalle.K...@lib.hel.fi> wrote:

> Vai olikos se peräti "go ahead punk, make my day". Mulla ei em. elokuvaa
> nyt videolla ole, mutta joku voisi tarkistaa. Onhan kyseessä erittäin
> tärkeä asia.

Eipä ole leffaa videolla mullakaan, mutta muistaakseni toi "punk" -kohta
meni jotenkin näin:

"I know what you're thinking. You're thinking whether I shot six or
only five times. This is the magnum .44, the most powerful
handgun in the world and it can blow your head clean off. Now you
must ask yourself a question: 'Do I feel lucky?'. Well, do you,
punk?"

Jani P Bohm

Otto-Ville Ronkainen <c96...@romberg.gbar.dtu.dk> wrote:

: "Play it again, play 'As Time Goes By'"? (Humpfreyhan tuon sanoo, eikö?)

10-penniseni verran: "Play it, Sam. Play 'As Time Goes By'."
Eikä ainakaan tainnut olla Humphrey, vaan se kauniimpi.
(vaikka onhan siitä aikaa kun viimeksi tuon näin...)

Calamari Unionista on ainakin mulle jäänyt parhaiten mieleen
Frankin (ooh) "Minä en bussilla ajele, minä oon minä!".

"I'm too old for this shit"
- Danny Glover, joka helvatin Tappava Ase

"As if!"
- Alicia Silverstone, Clueless

Ja ketkäköhän kaikki sanovat vaikka missä leffoissa "I hate this job..."

--
* Raukka J B b @ h i . t / w l k i o *
* runoillansa a o o c e n f t / . s i / h *

Otto-Ville Ronkainen

In article <664s35$j5c$1...@oravannahka.Helsinki.FI> Jani P Bohm <bo...@cc.helsinki.fi> writes:
> [...]

>Eikä ainakaan tainnut olla Humphrey, vaan se kauniimpi.
>(vaikka onhan siitä aikaa kun viimeksi tuon näin...)

Voi rähmä[1], muistin vain toisen kahdesta viimeisestä olevan
liikaa, kai se pitäisi taas katsoa.

[1] Spede (suunnilleen joka rainassa, kai)

Jarkko Huttunen

Kuka sanoi "Make my millenium"?

Jake

Juhana Britschgi

Mikko Lohi wrote:

> [...]
> muista tarkasti miten ja siksi kysyn. Voihan se olla että olen väärässä.

Se Ingridin pyyntö meni jotenkin näin: "Play it, Sam. Play 'As
Time Goes By'."

Juhana

--
Juhana Britschgi juhana.b...@research.nokia.com
\\\\\ Nokia Research Center

Jani Mettovaara

tama oli jossain paatalo-kuvassa, Elaman Vonkamies ehka...

"Kalle, mihin sina meet?"
"HELEVETTIIN!"
"tuukkohan naa ennaa ikina takasi?"
"en tiia"

legendaarinen...

ps. tuomari oli perseesta

Jukka-Pekka Laurio

Onhan niita...

"Nah, man, I'm pretty fuckin' far from okay!"
- Marsellus (Pulp Fiction)

"Hardy-fuckin-har."
- Mr. White..? Harvey Keitel kuitenkin (Reservoir Dogs)

"Frankly, my dear, I don't give a fuck."
- Tupac Shakur (Poetic Justice)

"Either they don't know, don't show, or don't care what's going on
in the hood, man."
- Doughboy (Boyz N The Hood)

"We fooled them!"
- Charlie Chaplin (Kuningas New Yorkissa)

"Time to die."
- Rutger Hauer (Blade Runner)

Sa...@online.tietokone.fi

Yippe-ki-yay motherfucker!
(John MCclane)

Hiski Haapoja

Markus Stolt (sto...@myy.helia.if) wrote:
: "I am...Dracula, and I bid you...welcome."
: -Dracula

I never drink... wine...

raitis Hiski

# Lasse Lehtinen on Suomen turhin mies, ja Kati Sinenmaa turhin nainen. #

jnc

> Christopher Guest eli Nigel Tufnel: "...these go to eleven."
> --
It's one louder!

=)

Pekka Lehtosaari

Mikko Lohi <mikko...@xnet.otm.fi> kirjoitti artikkelissa
<662vn7$1...@pan.otol.fi>...

> " Play it again Sam." On yksi kuuluisimmmista sloganeista. Samalla se on

> ehkä kuuluisin slogan jota ei sanottu elokuvassa. Miten se muuten
> [...]

Bergman:

Play it, Sam. Play "As Time Goes By".

xxxx

Bogart:
You played it for her, you can play it for me.
If she can stand it, I can. Play it!

pekka.le...@dlc.fi

Hemmo Papinoja

"It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of
cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses."
- Elwood Blues

Hemmo P.

PS. Taaskaan en nähnyt alkuperäistä postausta ja voi olla, etten suurta osaa
muista vastauksistakaan, joten sori, jos ym. lausahdus tuli jo n.:nnen kerran.

Tero P. Mustalahti

In article <661d0d$a5n$1...@hiisi.inet.fi>,
"logo" <lo...@tlti.tokem.fi.NO-SPAM> writes:

> Joten jos muistatte kuolemattomia lausahduksia elokuvista niin ei muutakuin
> replya tanne newssiin :-)
>

> Esim: Terminator (Arnold)- I'll be back... , Hasta la vista...

Ei varsinaisesti kuolematon, mutta koska muutkin ovat tänne laittaneet
henkilökohtaisia suosikkejaan, niin tässäpä yksi:

Talvisodasta (ulkomuistista):

"Se löi mua pyssyllä?! Olis ny ampunu."

-Taneli Mäkelä

Tero P. Mustalahti

Jari Tomppo

Kalle Kinnunen <Kalle.K...@lib.hel.fi> kirjoitti:

>Vai olikos se peräti "go ahead punk, make my day". Mulla ei em. elokuvaa
>nyt videolla ole, mutta joku voisi tarkistaa. Onhan kyseessä erittäin
>tärkeä asia.

IMDB väittää että se olisi "go ahead, make my day" mutta itse
muistelen kyllä että tuo Kallen versio olisi oikein. Kenties tuo
mainio lause on esiintynyt Dirty Harryn sanavarastossa
useampaankin otteeseen pienin muutoksin.

Ja lisää hilpeitä Dirty Harry sitaatteja:

"I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five?
Well, to tell you the truth, in all this excitement, I've kinda
lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most
powerful handgun in the world, and would blow your head clean
off, you've got to ask yourself one question: Do I feel lucky? Well,
do ya punk?"

" - We're not just going to let you walk out of here.
- Who's "we", sucker?
- Smith, and Wesson, and me."

--
Jari Tomppo / j...@iki.fi

Hannu H{rk|nen

Katson idioottimaisen leffaliitteen mukaan se oli "these goes to
eleven", mika kuulostaa puhuja huomioon ottaen paremmalta. :)

-Hannu

Tero Turtiainen

On Tue, 2 Dec 1997 18:29:43 +0200, logo wrote:
>Joten jos muistatte kuolemattomia lausahduksia elokuvista niin ei muutakuin
>replya tanne newssiin :-)

Christopher Guest eli Nigel Tufnel: "...these go to eleven."
--
<-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=n...@spam.com-=@X@=-...@spam.net-=-=-==-=-=-=-=-=-=-=-=-=->
< Tero Turtiainen | Yes Sir, may I lick your boots or do your Highness >

Tomi Suurn{kki

"Let's go home, Debbie."

John Wayne elokuvassa Etsijat

Vuf,

--
- The T.O.A.S.T of the town -

"Nobody knows nothin' more than anybody else" - Janis Joplin

Nieminen Mika

Entäs kuka/missä sano sen että "this is a good day to die" tai jotain sinne
päin?

--
Hanki elämä, hanki linux.
- Warp. -

Jyri Jokinen

Pekka Lehtosaari wrote:
> - Dead or alive, you're coming with me.
> (Peter Weller)

Robocopista parempi on

- Thank you for your co-operation.
(Tulta munille - kirjaimellisesti, hehheh)

jryi

'And now for something completely different.'

Jouni Karhu

tej...@sjoki.uta.fi (Jukka-Pekka Laurio) wrote:

>wa...@cc.tut.fi (Nieminen Mika) kirjoittaa:
>: Entäs kuka/missä sano sen että "this is a good day to die" tai jotain sinne
>: päin?
>
>Itse olen muuten yrittanyt pohtia juuri samaa aiemmin... mista leffasta tuo
>todellakin oli? Se muistaakseni jatkuu jotenkin, etta, "This is a good
>day to die... but day is not over yet..." ... jotain tuommoista? Mika
>leffa?!?!
>
>Paastakaa piinasta,
>
>J.P.

Varmaankin aika moni. Todennäköisesti löytyy ainakin parista Star Trek
jaksosta tai elokuvastakin klingonien lausumana. Alunperin
käsittääkseni Amerikan intiaanien sanonta, ja on saattanut hyvinkin
esiintyä jo vanhoissa länkkäreissä. On todennäköisesti aika turha
yritys alkaa etsiä sitä aivan ensimmäistä leffaa missä tuo on ollut.

'I have something to say! | 'The Immoral Immortal' \o JJ Karhu
It is better to burn out, | -=========================OxxxxxxxxxxxO
than to fade away!' | kur...@modeemi.cs.tut.fi /o

Jouni Karhu

wa...@cc.tut.fi (Nieminen Mika) wrote:

> Tuosta "go ahead, make my day"-lauseesta on paljon keskusteltu, mutta en
>ole edelleenkään varma mitä se tarkottaa suomeks. Voisko joku valaista?

Kysy keneltä tahansa Star Wars -kääntäjältä, ja saat vastaukseksi:
"Mene eteenpäin, tee minun päiväni".

Itse vastaisin kuitenkin: "Siitä vaan, pelasta päiväni"

Pasi Ilola

On 2 Dec 1997 21:50:00 GMT, Sampsa Savijärvi <ss5...@uta.fi> wrote:

>No tähän threadiin sopii:
>
>So many ass holes, so few bullets. --- Ford Fairlane

"Un-fucking-believable!" -- Sama äijä

Pasi Ilola mailto:pasi....@frantic.fi
Frantic Oy http://www.frantic.fi

"Kids, you tried your best, and you failed miserably.
The lesson is, never try."
-- Homer Simpson

Pasi Ilola

On 4 Dec 1997 12:39:15 GMT, "jnc" <Juha.Nap...@oulu.fi> wrote:

>It's one louder!
>
>=)

Koko legendaarinen kohtaus leffan transcriptista:

Nigel: This is a top to a, you know, what we use on stage, but it's
very...very special because if you can see...
Marty: Yeah...
Nigel: ...the numbers all go to eleven. Look...right across the

board.
Marty: Ahh...oh, I see....
Nigel: Eleven...eleven...eleven....
Marty: ...and most of these amps go up to ten....
Nigel: Exactly.
Marty: Does that mean it's...louder? Is it any louder?
Nigel: Well, it's one louder, isn't it? It's not ten. You see,
most...most blokes, you know, will be playing at ten. You're

on ten here...all the way up...all the way up....
Marty: Yeah....
Nigel: ...all the way up. You're on ten on your guitar...where can
you go from there? Where?
Marty: I don't know....
Nigel: Nowhere. Exactly. What we do is if we need that extra...push

over the cliff...you know what we do?
Marty: Put it up to eleven.
Nigel: Eleven. Exactly. One louder.
Marty: Why don't you just make ten louder and make ten be the top...
number...and make that a little louder?
Nigel: ...these go to eleven.

Samaan hengenvetoon ;-) - missä ovat kaikki Kummisetä-quotet?

"If history has taught us anything, it's that you can kill anyone."
-- Michael Corleone, GF II

"I'm gonna make him an offer he can't refuse."
-- Vito Corleone, GF II

"Just when I think I'm out, they pull me back in."
-- Michael Corleone, GF III

jyr...@online.tietokone.fi

wa...@cc.tut.fi writes:
> Entäs kuka/missä sano sen että "this is a good day to die" tai jotain
sinne
>päin?

Eikös se ollut Kiefer Sutherland elokuvassa Flatliners.

Jyrki Määttä

ma...@tietokone.fi

term...@strangelove.yok.utu.fi,Usenet3 writes:
>Talvisodasta (ulkomuistista):
>"Se löi mua pyssyllä?! Olis ny ampunu."
> -Taneli Mäkelä

Samaisen leffan loppukommentti oli myös aika mieleenpainuva

"Rauha on tullut kello ykstoista"

Fab

--
#include <disclaimer.h> /* My opinions are my own */

Mikko Lohi

Nieminen Mika wrote in message <666r6d$oht$4...@cc.tut.fi>...

> Entäs kuka/missä sano sen että "this is a good day to die" tai jotain
sinne
>päin?

Muistaakseni ainakin Elokuvassa Pieni suuri mies oli tuonoloinen repliikki.
Mutta voisinpa veikata, että tuon tyylinen repliikki löytyy monesta
"sankari" elokuvasta, tilanteesta jossa hyvät käyvät toivottomaan
lopputaistoon.

Mikko

Jyrki Kymäläinen

Haista jätkä v**** ja mee veivaan volgaas
Matti Ijäs: Katsastus

Älä sinä sikiö välitä, ei se sinun syysi ollut
Sutki

Jukka-Pekka Laurio

Jarno J Virtanen

Tue, 2 Dec 1997 18:29:43 +0200 logo wrote:
>Joten jos muistatte kuolemattomia lausahduksia elokuvista niin ei muutakuin
>replya tanne newssiin :-)

Tuli tuossa aikaa sitten ykköseltä mainos ilmeisesti Kaurismäen
leffasta, jossa M. Pellonpään esittämä roolihahmo astuessaan talosta
ulos lausahti notta:

"Nyt lähti, sano Annikki Tähti."

Tietääkö kukaan mikä leffa oli kyseessä?
(Lausahdus oli ainakin kuolematon.)

Volmari

Anssi Lehtinen wrote:
~>Kalle Kinnunen wrote:=20
~>> Jouni Paakkinen wrote:
~>> > Ilkka Salmenius wrote:
~>> > >
~>> > > > Kuka sano sen "come on, make my day"?
~>> > >
~>> > > Dirty Harry (Clint Eastwood)
~>> >
~>> > Paitsi ett=E4 Dirty Harry sanoi "go ahead, make my day".
~>>=20
~>> Vai olikos se per=E4ti "go ahead punk, make my day". Mulla ei em. eloku=
vaa
~>> nyt videolla ole, mutta joku voisi tarkistaa. Onhan kyseess=E4 eritt=E4=
in
~>> t=E4rke=E4 asia.
~>
~>Taitaa sanoa sen useampaan kertaan, jolloin variaatioitakin saattaa
~>esiinty=E4.

Mulla on mielikuva, ett=E4 se ois menny about "Feeling lucky, punk? Go
ahead, make my day!"

Mit=E4=E4n tosin en muista. Tied=E4 en sit=E4k=E4=E4n v=E4h=E4=E4. Arvailen=
kuitenkin :)

=09=09=09'To Protest And Swerve'
=09 >The Great Volmari of Northern Europe and Poland<

Jarkko Huttunen

Mikko Lohi wrote:

> [...]
> Mutta voisinpa veikata, että tuon tyylinen repliikki löytyy monesta
> "sankari" elokuvasta, tilanteesta jossa hyvät käyvät toivottomaan

Lausahdus oli ainakin elokuvassa "Raja tuntemattomaan". Enpä nyt muista
alkuperäistä nimeä, mutta Julia Roberts ja Kiefer Sutherland näyttelivät
lääketieteen opiskelijoita jotka "tappoivat" toisiaan väliaikaisesti.

Jake

Jarkko Huttunen

Jyrki Kymäläinen wrote:

> Haista jätkä v**** ja mee veivaan volgaas
> Matti Ijäs: Katsastus

Samasta elokuvasta:

"Ruotsalaisten vittuilua". Vesa Vierikon ajettua etupyöränsä
rasvamonttuun ruotsalaisen katsastusmiehen ohjeiden mukaan.

Jake

Susanna Sorvali

Jarkko Huttunen <jarkko....@ntc.nokia.com> wrote:
>Lausahdus oli ainakin elokuvassa "Raja tuntemattomaan". Enpä nyt muista
>alkuperäistä nimeä, mutta Julia Roberts ja Kiefer Sutherland näyttelivät
>lääketieteen opiskelijoita jotka "tappoivat" toisiaan väliaikaisesti.

Flatliners. (Muistaakseni, on aikaa kun on viimeksi katsonut.)

! Every move you make
Susanna Sorvali ! Every vow you break
-TygerC- ! Every smile you fake
sue...@utu.fi ! Every claim you stake
! I'll be watching you...
! -The Police

Tero Piirainen

Jani P Bohm wrote:

> Calamari Unionista on ainakin mulle jäänyt parhaiten mieleen
> Frankin (ooh) "Minä en bussilla ajele, minä oon minä!".

Tuo "minä oon minä" toistuu parissa muussakin
A. kaurismäki -kuvassa, ainakin Kauas pilvet
karkaavat.

--
Tero Piirainen

Jani Mettovaara

Kuutamosonaatti:

- "Jos ei ovi rupee aukeemaan niin raktorin perassa on keheksan
kiloa tynamiittia"

- "tehhaanko kissasta rukkaset?"

- "kuraperse"

ps. tuomari oli perseesta

Nieminen Mika

Mikko Lohi

Nieminen Mika wrote in message <668scp$t96$3...@cc.tut.fi>...

> Tuosta "go ahead, make my day"-lauseesta on paljon keskusteltu, mutta en
>ole edelleenkään varma mitä se tarkottaa suomeks. Voisko joku valaista?

Eli tilanne on suunnileen tämä:
Dirty Harry osoittelee pyssyllään maassa makavaa roistoa, jonka ase on sen
vieressä. Kumpikaan ei ole varma onko Harryn pyssyssä panoksia jäljellä.
Harry pitää lyhyen puheen pyssynsä tehosta. Roisto on osittautunut elokuvan
aikana silleen hiukka inhottavaksi, joten Harry miuluummin listisi hänet,
kuin passitaisi vankilaan. Mutta niin kauan kun roisto ei tee mitään Harry
ei voi ampua. Joten Harry lopettaa puheensa noihin sanoihin. Eli suomeksi
rautalangasta väännetynä tuo tarkoittaa " koeta onneasi, anna minun ampua
sinut". Nyt kun täällä on haukuttu suomennoksia, niin kukahan keksisi hyvän,
lyhyen ja oikean suomennoksen tuolle lauseelle.

Mikko

Pertti Ruismäki

Mikko Lohi wrote:

> Nyt kun täällä on haukuttu suomennoksia, niin kukahan keksisi hyvän,
> lyhyen ja oikean suomennoksen tuolle lauseelle.

"Anna mennä vaan. Pelasta päiväni."

-Pertti

--
Hoover sucks,
Volta sucks,

Mikko Kauppinen

Jouni Karhu:

> Alunperin
> käsittääkseni Amerikan intiaanien sanonta

Näin on. Robbie Robertson on tuosta tehnyt laulunkin, jonka nimi on
yllättäen "It Is A Good Day To Die". Sotilaat tulivat intiaanikylään
ja vaativat asukkaita antautumaan. Päällikkö, olisiko ollut Hullu Hevonen,
vastasi niin kuin laulussa lauletaan.

--
Mikko Kauppinen I let the melody shine
http://www.uta.fi/~trmika/ let it cleanse my mind

Rexx

> sinne
>=20
> Eik=F6s se ollut Kiefer Sutherland elokuvassa Flatliners.

Ahh, nyt on kylla sellainen mielikuva etta tuo olisi ollut jossain STTNG:n
jaksossa Worfin lausumana. First Contactissa tuo juttuhan saa Worfin
suusta jatkoa "Perhaps this *is* a good day to die."

Tieda sitten, voin muistaa vaarinkin.

=09-Reko

Reko Nokkanen=09_/_/=09r...@sci.fi=09_/_/ http://www.sci.fi/~rexx
_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/
"Fools to the left of me, *feeders* to the right.
I need to find a *real* job."
=09-- Londo in Babylon 5:"Grail"

Miikka Lassila

Pekka Lehtosaari <NOSPAMpekka...@dlc.fi> wrote:
> logo <lo...@tlti.tokem.fi.NO-SPAM> kirjoitti artikkelissa
> <661d0d$a5n$1...@hiisi.inet.fi>...

> muutakuin

'Fight now, cry later' -George Clooney leffassa From Dusk Till Dawn

--- Miikka Lassila ---
--- mlas...@kauhajoki.fi ---
--- GSM: +358 40 595 1102 ---
--- http://www.kauhajoki.fi/~mlassila ---

Pekka Lehtosaari

Mikko Lohi <mikko...@xnet.fi> kirjoitti artikkelissa
<668tfe$k...@pan.otol.fi>...

en

> Nyt kun täällä on haukuttu suomennoksia, niin kukahan keksisi hyvän,
> lyhyen ja oikean suomennoksen tuolle lauseelle.

Go ahead. make my day.
Anna mennä. Kruunaa päiväni.

pekka.le...@dlc.fi

jyr...@online.tietokone.fi

lo...@tlti.tokem.fi.NO-SPAM writes:
>Joten jos muistatte kuolemattomia lausahduksia elokuvista niin ei muutakuin
>replya tanne newssiin :-)

A census taker once tried to test me... I ate his liver with some fava
beans and a nice chianti.

Dr. Hannibal Lecter (Anthony Hopkins) elokuvassa Silence of the Lambs
(Uhrilampaat).

Jyrki Määttä

Pekka Lehtosaari

Jouni Karhu <kur...@modeemi.cs.tut.fi> kirjoitti artikkelissa
<3486b569...@news.cc.tut.fi>...

> [...]
> esiintyä jo vanhoissa länkkäreissä. On todennäköisesti aika turha
> yritys alkaa etsiä sitä aivan ensimmäistä leffaa missä tuo on ollut.

Viimeksi se sanottiin viime lauantaina DS9:ssä ja sitä ennen
Muumilaakson tarinoissa.

pekka.le...@dlc.fi

Ilkka Lyytinen

>jotain sinne
>Viimeksi se sanottiin viime lauantaina DS9:ssä ja sitä ennen
>Muumilaakson tarinoissa.

Muumilaakson tarinoissa? Tahtoo quoten! :)

--
Ilkka

Jouni Karhu

himm...@cc.helsinki.fi (Aki H J Himmanen) wrote:

>Kaunis aamu, hyvää huomenta. Savuke, nuori mies.
>
>-Matti Pellonpää, Arvottomat
>(tiedä tuon _kuolemattomuudesta_, mutta onpahan niin *kaurismäkeläinen*... :-)

Himmel! Sukeltakaa!

-- 'Jönssi', Kummelit: Kultakuume

Pertti Rautiainen

Mikko Kauppinen (trm...@uta.fi) wrote:
: Jouni Karhu:
: >>: Entäs kuka/missä sano sen että "this is a good day to die"
:
[...]

Tarinasta on ilmeisesti useampia versioita. Joskus luin version, jossa
Hullu Hevonen tai Istuva Härkä lausui tuon ennen Little Big Hornin
taistelua, jossa kenraali Custerilla pyyhittiin preeriaa.

Onkohan joku tehnyt elokuvaa Thermopylain taistelusta, siinähän
spartalaiset heittivät useita elokuvaan kelvollisia sloganeita:

Kun joku valitti persialaisia olevan, niin paljon että heidän nuolensa
pimentävät Auringon, niin joku spartalaispomo sanoi "hyvä, sittenhän
saamme taistella varjossa". Ja kun persialaisten kuningas pyysi spar-
talaisia luovuttamaan aseensa, spartalaisten kuningas sanoi "tule ha-
kemaan ne". Lot's of macho bullshit.

Pertti

Aki H J Himmanen

Jouni Karhu

tko...@kaarne.cs.tut.fi (Korhonen Tommi) wrote:

>"Anna palaa, näytä mulle!"
>
>Tosin tuossa on redundanssia, nuo ovat vähän samaa asiaa...
>Mutta niinpä kyllä on tuossa alkuperäisessäkin.
>
>TKorho - juuen, en ala kääntäjäksi!

Hyvä.

Yrität tosissaan väittää, että 'make my day' tarkoittaa 'näytä mulle'?
:)

More power to ya . . .

Jouni Karhu

Liisa Sarakontu <lsar...@gamma.hut.fi> wrote:

>Noh, löytyihän se lause lopulta! Eli puolentoista viikon takainen
>jakso, "Muumit Villissä Lännessä" tai jotain sinne päin. Loppukohtaus:
>seikkailu on onnellisesti takanapäin ja porukka palaa kotiin.
>
>Pikku Myy: "Me seikkailtiin vähän!"
>Niiskuneiti: "Muumipeikko oli sankari."
>Muumipeikko: "Miehen pitää tehdä mitä miehen kuuluu."
>
>Liisa ja monta nauhallista muumeja

Toivottavasti et kauaa käyttänyt tuon etsimiseen -- tuli meinaan
väärään threadiin :) Man's gotta do what man's gotta do käsiteltiin
jokunen aika sitten.

'Mitäs Muumille kuuluu?'
'Kuolla kuuluu, herra kenraali!'

Ola Rinta-Koski

himm...@cc.helsinki.fi (Aki H J Himmanen) writes:
> Kaunis aamu, hyvää huomenta. Savuke, nuori mies.
>
> -Matti Pellonpää, Arvottomat
> (tiedä tuon _kuolemattomuudesta_, mutta onpahan niin *kaurismäkeläinen*... :-)

- Har du en cigarett, kompis?
- Not for juu.

Mato Valtonen & Matti Pellonpää, niinikään joku Kaurismäki-leffa.
Vaatii oikeat äänenpainot toimiakseen.
--
Ten traditional Christmas carols recorded in REAL, HARD ROCK versions.
All digital (DDD) CD is heavy on bass, drums and especially LEAD

Korhonen Tommi

Baggy

On 9 Dec 1997 17:01:41 GMT, per...@sun3.oulu.fi (Pertti Rautiainen)
wrote:

>Onkohan joku tehnyt elokuvaa Thermopylain taistelusta, siinähän

Miten minä muistan pienenä poikana nähneeni leffan "300 spartalaista".
En kyllä muista paljon muuta kuin että kilvissä oli lambda-kuvio ja
että ne jossain kohtauksessa heittäytyivät selälleen kilpien alle ja
puhkoivat hevosten vatsat. (Dejavu: Braveheart). Taisi olla
italialaista halpistuotantoa.

>spartalaiset heittivät useita elokuvaan kelvollisia sloganeita:

Voi olla. En muista muuta kuin että:
"Me voitimme taistelun, mutta te voititte sodan"
Siis Pyrrhoksen voitto, ... muistinkohan tämänkin väärin.

Joo, ja sitten pihalla pahvikilvin ja puumiekoin leikittiin
spartalaista. Ja äiti kielsi puhkomasta silmiä.

Niin, ja teatteri oli Kotkan Kino-Palatsi, takaovesta hiivittiin
ilmaiseksi sisään eturiviin katsomaan.

Baggy
--
- If U are not sending me junk mail correct .fy to .fi -

Liisa Sarakontu

Mikko Lohi

>Voi olla. En muista muuta kuin että:
>"Me voitimme taistelun, mutta te voititte sodan"
>Siis Pyrrhoksen voitto, ... muistinkohan tämänkin väärin.

Spartalaiset hävisivät tuon taistelun. Heidäthän tuhottiin viimeiseen
mieheen, mutta kreikkalaiset voittivat sodan. Päätaistelu käytiin
laivastojen kesken. Tuossa taistelussa Ateenalaisten laivasto tuhosi
persialaisten (?) laivaston.

Mikko

P.s. "Vieras Spartaan vie tämä viesti, me uinumme tässä käskyä..."

Korhonen Tommi

kur...@modeemi.cs.tut.fi (Jouni Karhu) writes:

>Yrität tosissaan väittää, että 'make my day' tarkoittaa 'näytä mulle'?
>:)

Noh noh. Tuossa sitä alkuperäistä merkitystä: "Olet paskiainen ja
mieluummin ammun sinut kun vien vankilaan." on vaika vaikea saada
käännettyä. Tai ainakaan ei tule mieleen.

Ehdotinkin että käänettään se vastaavanlaiseen suomenkieliseen
uhkaukseen joka periaatteessa tietosisällöltään on neutraali. Siinä
mielessä minusta 'näytä mulle' on kelvollinen: vaikka se vihulainen
näyttäiskin, niin paskat siitä.
Eikun kaikki leikkiin: heitellään (tuhannen apinaa) ehdotusta ja
katsotaan niistä paras.
"Senkun vaan, anna palaa."
"Siitä vaan, tee se." (Nike, just do it!)
"Siitä vaan, anna tulla." (Hmm. kiva viittaus varhaislapsuuteen.)
(uusi suosikkini)
"Senkun, tumppaa hanuriin, punkkari" (öh, mistä tää tuli? :-)

TKorho - lisää virtaa minulle?

Hannu Pajunen

In article <66oh2b$3...@peippo.cs.tut.fi>,
Korhonen Tommi <tko...@kaarne.cs.tut.fi> wrote:

>katsotaan niistä paras.
>"Senkun vaan, anna palaa."
>"Siitä vaan, tee se." (Nike, just do it!)
>"Siitä vaan, anna tulla." (Hmm. kiva viittaus varhaislapsuuteen.)
> (uusi suosikkini)

Sinä käännät tuossa vain sitä alkuosaa "go ahead" ja unohdat sen lopun
"make my day". Kyllä se Lehtosaaren esittämä "kruunaa päiväni" on
paras, mutta jos se on jonkun mielestä liian "komeileva", niin
yksinkertainen "pelasta päiväni" olisi ok myös.

/http

Korhonen Tommi

ha...@utu.fi (Hannu Pajunen) writes:

> [...]
>paras, mutta jos se on jonkun mielestä liian "komeileva", niin
>yksinkertainen "pelasta päiväni" olisi ok myös.

Tuo on muuten paras. Tunnustan tappioni.
Meidän toinen njyyssiserveri (jota jostain syystä vielä käytän)
näyttää saavan huonosti artikkeleita, ja tuota ehdotusta en ollutkaan
nähnyt. Tai sit se vaan lipsahti.

TKorho - kruunaa päivänne.

Kaija Tuuna

Ilkka Lyytinen wrote:

> [...]

Eivätkös ne ole Klingonit jotka tapaavat sanoa siten?
Heistä kuolema on sankarillista.
"Ateenalaisten laulu" sopisi heille aivan mainiosti! :)
"Kaunis on kuolla, kun joukkosi eessä sä urhona kaadut,
taistellen puolesta maas, puolesta heimosikin"
etc. etc. :)

> Muumilaakson tarinoissa? Tahtoo quoten! :)
>

> --
> Ilkka

---------
Kaija

Siili

Kaija Tuuna wrote in message <34916A...@sci.fi>...

> [...]

Jostain syystä muistaisin että leffa oli Flatliners-Raja tuntemattomaan ja
sanojana oli Kiefer Sutherland

Markku Herd

> Jostain syystä muistaisin että leffa oli Flatliners-Raja tuntemattomaan
ja
> sanojana oli Kiefer Sutherland

Star Trek on tehnyt sen kuolemattomaksi klingonisanontana, mutta se
juontaa alunperin juurensa intiaaneilta. En muista miltä kansalta.
Muistaakseni 'hooka hey' tarkoittaisi juuri tuota, mutta vannomatta
paras.

- MJH

Pekka Lehtosaari

Liisa Sarakontu <lsar...@gamma.hut.fi> kirjoitti artikkelissa

> Pikku Myy: "Me seikkailtiin vähän!"

> Niiskuneiti: "Muumipeikko oli sankari."
> Muumipeikko: "Miehen pitää tehdä mitä miehen kuuluu."

> Liisa ja monta nauhallista muumeja

Totta puhut, tarkastin asian omilta nauhoilta ja se olikin tämä toinen
länkkärilausahdus. Kiitos.

Pekka ja joka ainoa jakso

Mika Mela

Markku Herd wrote:
> [...]
> juontaa alunperin juurensa intiaaneilta. En muista miltä kansalta.
> Muistaakseni 'hooka hey' tarkoittaisi juuri tuota, mutta vannomatta

Olihan tuo kuolematon ennen klingoneitakin.

"Don't have a cow, man" -Bart Simpson