Hranická - nejhlubší!!!

pave...@email.cz

to scub...@googlegroups.com
Ahoj,
divím se, že to tu ještě neproběhlo.
Pokud jsem to správně pochopil tak máme nejhlubší jeskyni - jen jsem nenašel info jestli v Evropě nebo na světě??
http://www.nationalgeographic.com/adventure/activities/caving-and-canyoneering/deepest-underwater-cave-discovered/
Potápění zdar P.

--
Pavel Šenk
gsm: +420 777 060 596

Josef Lukes

to scub...@googlegroups.com

Ahoj,

    neproběhlo, neboť na NG ta zpráva vyšla záměrně první, chvíli předtím než sis ji přečetl;)

Oficiální tiskovou zprávu za ZO ČSS 7-02 Hranický kras připravujeme....

Rozhodně hloubka a prvenství sedí, jojo i v naší malé kotlině máme takto skvělou ďuru.

Je potřeba i říct, že hloubka stále není finální.....

Pepa Lukeš

ASTD - Association of Sport and Technical Divers
Mrstikova 883 / 3
Ostrava 709 00, Czech Republic, EUROPE
Web: www.astd.eu
Email : lukes@astd.eu
PHONE: +420 777 553 601

Dne 29. 9. 2016 v 16:54 pave...@email.cz napsal(a):
--
Tuto zprávu jste obdrželi, protože jste přihlášeni k odběru skupiny „scuba-cz“ ve Skupinách Google.
Chcete-li zrušit odběr skupiny a přestat dostávat e-maily ze skupiny, zašlete e-mail na adresu scuba-cz+u...@googlegroups.com.

Rostak

to scub...@googlegroups.com
Je to i na Facebook-u
Rostak

jko...@volny.cz

to scub...@googlegroups.com
A Wikina je také už aktuální.
To vědí pane Carter, tady se všechno hned rozkecá.
;-)

Honza

> Od: Rostak <di...@centrum.cz>
> Komu: scub...@googlegroups.com
> Datum: 29.09.2016 20:48
> Předmět: Re: [scuba-cz] Hranická - nejhlubší!!!
>
>Je to i na Facebook-u
>Rostak

>Chcete-li přidat příspěvek do této skupiny, odešlete e-mail na adresu scub...@googlegroups.com.
>Navštivte tuto skupinu na adrese https://groups.google.com/group/scuba-cz.
>Další možnosti najdete na adrese https://groups.google.com/d/optout.

Josef Lukes

to scub...@googlegroups.com

Ano, je to tak a od vecera i slibena tiskova zprava. Pro ty z vas, kteri nejsou na fb, tak zde je text:

Tisková zpráva k hloubkovému průzkumu Hranické propasti a dosažení nové
maximální hloubky -404m.
V úterý dne 27. září 2016 proběhla na Hranické propasti akce zaměřená
na hloubkový průzkum. Akci pořádali členové České speleologické
společnosti ZO 7-02 Hranický kras ve spolupráci s pracovníky Agentury
ochrany přírody a krajiny České republiky – pracoviště Olomouc, s
příslušníky odboru speciálních potápěčských činností a výcviku PČR
a týmem Bartolomieje Gryndy z firmy Gral Marine, která zapůjčila na
hloubkový průzkum dálkově řízeného podvodního robota s obsluhou. Při
vlastní akci Krzysztof Starnawski provedl natažení vodící – orientační
šňůry z prostor Zubatice k restrikci Mikado do cca 200m hloubky.
Následovalo nainstalování kladek pro vodící kabel robota na hladině a
v prostorách Zubatice v hloubce kolem 60ti metrů, odkud už robot
sestupoval sám Liftem I do restrikce Mikádo, řízený z hladiny
Bartolomiejem Gryndou. Dále robot pokračoval podle „měřících“ šňůr
umístěných v Liftu II Krzysztofem Starnawskim při předchozích akcích
do hloubky 370m, kde operátor robota opustil vodící šňůru a pokračoval
„pocitově“ do hloubky podél stěny. V maximální dosažené hloubce 404m
musel být průzkum ukončen z důvodu dosažení konce vodícího kabelu
robota. Vlastní popis akce a označení nově objevených prostor bude
zveřejněn pozpracování a vyhodnocení nasbíraných dat na stránkách
www.hranickapropast.cz.

Podvodní fotografie Krzysztofa Starnawského a robota s umístěním kladky
je možné shlédnout na www.nationalgeographic.com

Za celý tým speleopotápěčů Michal Guba. Česká speleologická společnost
ZO 7-20 Hranický kras

P.

diverman

to scuba-cz
Neda mi to a musim se zeptat, proc si Kryšek nevyleje masku? :-)

jko...@volny.cz

to scub...@googlegroups.com
Nebudou to dioptrická skla (na blízko)? Anebo může být hladina i svisle (viz první foto).
H.

> [...]
>>

>--
>Tuto zprávu jste obdrželi, protože jste přihlášeni k odběru skupiny scuba-cz ve Skupinách Google.

Miloslav Haták

to scub...@googlegroups.com
Jen aby dole nebyl špunt a někdo ho navytáh, hned by bylo po prvenství a v Austrálii by měli gejzír (:O)

Petr Svenda

to scub...@googlegroups.com

Ja myslim, ze by se ta voda zastavila ve středu Země. :-)
Petr Svenda

Dne 2. 10. 2016 9:53 AM napsal uživatel "Miloslav Haták" <ha...@psvos.cz>:

> [...]

--
Tuto zprávu jste obdrželi, protože jste přihlášeni k odběru skupiny scuba-cz ve Skupinách Google.

kent

to scub...@googlegroups.com
to ne, jak by se zeme otocila zas by to vsechno ven vyteklo, to da prece rozum  :-))
kent
Petr Leitner
Eurofert ENG.s.r.o.
mob. +420 724 822 953
e-mail : ke...@volny.cz
www.eurofert.cz
www.e-r-s.cz
[...]

Avast logo

Petr Svenda

to scub...@googlegroups.com

Jezis, kente, celý život spekuluju, kdyby byla doura skrz zeměkouli, tak co by se stalo, kdyby se tam hodila treba koruna. Ja si dotedka myslel, ze by zůstala uprostřed a tam se motala na věky věků. A tys to teďka vysvětlil! :-D
Petr Svenda

Dne 2. 10. 2016 1:09 PM napsal uživatel "kent" <ke...@volny.cz>:

Avast logo

pave...@email.cz

to scub...@googlegroups.com
Konečně debata na úrovni :-) Uvažoval jsi o tom, že když by jsi tam hodil tu korunu tak by padala a padala ale mezitim by se zeměkoule mohla otočit, ty by jsi byl mezitím dole a zase by ti vypadla zpátky??? :-)))))))

--
Pavel Šenk
gsm: +420 777 060 596

trashbin

to Scuba-cz Konference
tak jsem to pocital a vyslo mi to na 19 minut do stredu zeme (konstantni gravitacni zrychleni, nulovy odpor prostredi)

pravda je, ze za tu dobu by se otvor jamy diky zemske rotaci "posunul" na rovniku o 528 kilometru (v nasi zemepisne sirce to bude min....)

Radim

Odesláno z mého chytrého telefonu Samsung Galaxy.

Jinak ta koruna by se rychle omlátila o východní stranu díry a nepadala by přímo do středu Země (kvůli rychlosti získané rotací povrchu).

Nicméně pokud toto zanedbáš nebo najdeš díru na pólu (pod kterou je ta druhá, větší Země ;-), tak podle tohoto výpočtu http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/mechanics/earthole.html to vychází na 21 minut. Gravitační zrychlení totiž nebude konstantní - čím více šutru nad sebou, tím bude menší až nulové ve středu Země.

Honza

> [...]
>
>--
>Tuto zprávu jste obdrželi, protože jste přihlášeni k odběru skupiny scuba-cz ve Skupinách Google.

Fraňo Travěnec

to scub...@googlegroups.com
Mas pravdu, predsedo!

To jsme ve skole ve cvikach z fyziky taky ze srandy pocitali.

Jen je potreba si uvedomit, ze ve stredu Zeme uz bude mit koruna peknou rychlost a setrvacnosti vyleti "nahoru" na druhou stranu (hazim-li ji do dury na sev. polu, poleti ted k jiz. polu). Pokud tam nebude zadny vzduch (ci jakykoliv jiny plyn, at se nemusime bavit o aerodynamickem odporu) a zanedbame nejake teluricke proudy a pod., tak vyleti az na uroven terenu na jiznim polu, kde se zastavi (bude kulminovat - jako u bezneho hodu do vrchu) a zase zacne padat dolu (lepe receno ke stredu Zeme) a proces se bude do zblbnuti opakovat... :-)

                                    Sabbath

Dne 3. října 2016 13:34 <jko...@volny.cz> napsal(a):

> [...]

Tuto zprávu jste obdrželi, protože jste přihlášeni k odběru skupiny scuba-cz ve Skupinách Google.

kent

to scub...@googlegroups.com
panove,
mate samozrejme pravdu,  pri zanedbani rotace, bramborovitosti zemekule a  ruznych dalsich anomali  by mince  kmitala tam a zpet, v pripade nejakeho odporu prostredi  by nakonec zustala uprostred,
jenze pravda to je neco, definice meho taty : "pravda, je bezvyznamna blbost  co vlastni muj soused"
a k prihlednutim  veci pristim  se musim  ptat :
-  je vubec pravda ze je zeme kulata a ne placka ?
-  kolujeme kolem slunce a nebo prave naopak  ?
-  je stale jeste 1 + 1 = 2 ?
respektive vypujcim si  stary pravnicky for a  zeptam se rovnou, kde by jste, chteli aby ta mince zustala ?
[...]

jiri.pa...@gmail.com

to scub...@googlegroups.com

Ideální by bylo, kdyby jste hodili korunu a vyletěl by zpět dolar.

Jenom nevím co by s těmi korunami dělali na druhé straně.

Jura

kent

to scub...@googlegroups.com
no posledni dobou   si ani tim nejsem moc jistej :-))
ale asi by bylo lepsi se zas vrati k potapeni,  nevite jak to vypada na hermandach ?

Tomáš Hubacz

to kent
Dobrý den,
4. října 2016, 9:08:02, napsal jste:
Ahoj, v neděli místy viditelnost cca 8 m,  před pumpou, a za studnou směrem k sloupu,
stav před zanořením  skupiny kolegů ze severu, ty jsem potkal cestou zpět.., pak už to za moc nestálo
ahoj Tom

[...]

Zpráva neobsahuje viry.
Zkontrolováno AVG -
www.avg.cz
Verze: 2015.0.6201 / Virová báze: 4656/13144 - Datum vydání: 4.10.2016

[...]

har...@volny.cz

to scub...@googlegroups.com
Ahoj vrátil jsem se v sobotu.
K Permonu nic moc tak 3m, dozadu k pumpě dobrý, ke studni zase horší viditelnost. Bohužel velký provoz polských kolegů i v týdnu
Ivo

> Od: "kent" <ke...@volny.cz>
> Komu: <scub...@googlegroups.com>
> Datum: 04.10.2016 09:08
> Předmět: Re: [scuba-cz] Hranická - nejhlubší!!!
>
>no posledni dobou si ani tim nejsem moc jistej :-))
>ale asi by bylo lepsi se zas vrati k potapeni, nevite jak to vypada na hermandach ?
>
>kent
>
>Petr Leitner
>Eurofert ENG.s.r.o.
>mob. +420 724 822 953
>e-mail : ke...@volny.cz
>www.eurofert.cz
>www.e-r-s.cz

Jiří Hovorka

to konference scuba-cz

-  je vubec pravda ze je zeme kulata a ne placka ?

JH: spolužačka na MFF UK se chlubila svojí babičkou, která nevěřila, že Země je kulatá (60tá léta), protože by lidé dole (v Austrálii)  spadli, jak musí být z pohledu na globus každému jasné . . .

-  kolujeme kolem slunce a nebo prave naopak  ?

JH: tato otázka nemá v podstatě žádný smysl, je to otázka volby počátku souřadného systému ve Vesmíru, ale když je za střed zvoleno Slunce, tak jsou rovnice pohybových zákonů jednoduché a "elegantní"  :-). Ovšem i tak to není přesné, protože se Slunce a planety navzájem ovlivňují. Zřetelnějším příkladem je systém Země-Měsíc v souvislosti s přílivem/odlivem, protože není pravda, že Měsíc obíhá kolem Země, ale obě tělesa obíhají kolem barycentra, které je asi 1700 km pod povrchem Země  :-(

JH

> [...]

Avast logo

Tuto zprávu jste obdrželi, protože jste přihlášeni k odběru skupiny „scuba-cz“ ve Skupinách Google.

kent

to scub...@googlegroups.com
Jirko,
:-)) neber to doslovne ale posledni dobou se stale vice  stretavam s nazory nad kterymi  se  uz nemam  ani silu smat.. tak ten muj email ber jako  reakci, alespon se zasmat :-))
tak treba jeden ... reakce byvale hlavni sestry  na prechod k jine plynarenske spolenosti   ...mam takovy pocit ze co jsme  zmenili  dodavatele plynu tak  lepe hori ....
nadavno, pul roku ci rok  jedna arabska zeme  usoudila po zasedani  vedecke rady ze  zena je savec...  tak si tak nejak nejsem moc jistej s tou zemi,  je to koule  ci placka,  rozumej  je celkem jedno  jaka je, spis me zajima za  jaky nazor  mi  podriznou hlavu :-)
kent

Petr Leitner
Eurofert ENG.s.r.o.
mob. +420 724 822 953