Google Summer of Code (pomysły)

adam kozuch

to scal...@googlegroups.com
Witam,
Jestem studentem czwartego roku Informatyki na Uniwersytecie Gdańskim. Postanowilem spróbować się dostać do programu Google Summer of Code w którym w okresie wakacyjnym realizuje sie projekty Open Source wspolnie z organizacjami Open Source. Od niedawna uczę się języka scala i chciałbym nauczyć się znacznie więcej. W połowie marca chciałym aplikować z projektem do Scala Team. Organizacje z reguły mają już jakieś pomysły na projekty ale dopuszczają rownież własne propozycje. W związku z tym chciałbym się zapytać was jako bardziej doświadczonych użytkownikow scali czy czegoś wam brakuje w samym języku bądź w frameworkach takich jak Play czy Akka. Czy według was przydalo by się rozwinięcie jakiejś funkcjonalności, implementacja jakiegoś pluginu. Pytam raczej o jakieś drobne sprawy tak aby projekt był do realizacji w ciągu trzech miesiecy. Co do moich umiejętności mam kilka mniejszych projektów zrealizowanych w języku c# a obecnie realizuję staż używając technologii PHP, MySql, MongoDB. Z góry dziękuję za pomoc.

Jacek Laskowski

to scal...@googlegroups.com
Cześć Adam,

Trzymam kciuki, abyś się dostał i z sukcesem ukończył GSoC. Wierzę, że Ci się uda!

Z pomysłów, to bardzo banalny, a wciąż jakby na lekarstwo...dokumentacja dla nowicjusza (nawet Ty sam się do tej grupy zaliczyłeś) "Jak zacząć pracę z Akką przez przykłady" - coś ala Akka by Examples. Powstaje tyle ciekawych "narzędzi" w Acce, np. Akka Persistence czy akka-http i byłoby cudnie móc po prostu przeklejać kawałki kodu do własnego projektu ponad "Hello World".

p.s. Sam nad czymś takim pracuję na potrzeby szkolenia, ale uważam, że co dwie głowy to nie jedna. I różnorodność (aka konkurencji) nigdy za wiele! :)

Jacek
Message has been deleted

adam kozuch

to scal...@googlegroups.com

Witaj Jacku,
Pomysł dokumentacji dla nowicjusza wydaje mi się świetnym początkiem jeśli chodzi o wsparcie społeczności Open Source. Opis technologi takich jak akka-http wydaje się świetnym pomysłem i może podczas tworzenia  takich tutoriali wpadnę na jakieś ciekawe pomysły. Postaram się przyśpieszyć w miarę możliwości moją naukę scali i akki. Czy w razie pytań mogę zwrócić się do CIebie badź formumowiczów o radę? Czy w razie jakbym zrobił jakąś małą część takiego tutorialu mogę wrzucić go na grupę aby członkowie go ocenili i zasugerowali ewentualne poprawki?

Jacek Laskowski

to scal...@googlegroups.com
Cześć Adam,

Akka-http...mmm...mniam. To będzie uczta (merytoryczna) dla naszego forum. Koniecznie informuj o postępach tutaj (i może na twitterze - masz takie cudo, co?! :-))

Odnośnie narzędzi XXI wieku, to polecam następujące (z przykładami):

https://gist.github.com/ - bardzo podstawowe, ale wersjonowane i publiczne miejsce do gromadzenia wiedzy (ku uciesze wszelakiej maści miłośników wiedzy i hejterów)
   * Designing for API (with Swagger and Scala) https://gist.github.com/jaceklaskowski/8beba4dad9bad1aecc58

https://www.gitbook.com - super miejsce do pisania dokumentacji, która przybiera z czasem format książki (już od pierwszej edycji!) Personalizowanie (domena) + statystyki + przypomnienia na maila, itp. - wszystko czego leniwa dusza zapragnie, aby coś w życiu zrobić :)

* I mój ostatni (z tego tygodnia) pomysł na gromadzenie wiedzy (szczególnie pod kątem tworzenia materiałów szkoleniowych) - JSowe narzędzia do tworzenia slajdów, które możesz umieścić (wersjonować) na https://github.com/ - jeszcze nie wybrałem tego swojego narzędzia, ale miałem już pierwszą ekspozycję na reveal-js w czw i podobało mi się. Z pewnością zmigruję moje "natywne" slajdy z Keynote (pracuję na MacOS) na kilka z nich:

Chętnie pomogę w pisaniu materiałów o akka-http, a ludziska tutaj (szczególnie Konrad Malawski) wesprą nas merytorycznie. Możesz na nas liczyć!*

[*] życzliwych hejterów u nas pod dostatkiem! :-)

Jacek

Konrad Malawski

to scal...@googlegroups.com
Hi Adam,
Docs na pewno zawsze chętnie przyjmiemy. W tym tygodniu właśnie pracuję nad pierwszymi docsami do akka streams i http,
więc jak chcesz to po tym tygodni będzie doskonały moment na rozpoczęcie docsowania ponieważ będzie już dużo napisane,
więc łatwiej się wpasować ze stylem i wybrać potencjalnie brakujące elementy/ sekcje.

Jeśli chodzi o docsy http to analogicznego "stanowcza więksość docsów commitu" spodziewamy się od Matiasa i Johanesa niebaewm (spray team),
wiec może być dobrym pomysłem zagadanie na akka issues jak najlepiej im w tej sprawie pomóc.

Jeśli chodzi o contriby do akka przeczytaj proszę CONTRIBUTING.md oraz mozesz śmiało pisać z pytaniami na akka-user albo akka-dev.
eszczJeszcze jeden link który może ci się przydać: nasze community contrib issues.
Z góry dzięki za pomoc i do napisania w issues zatem i powodzenia! :-)

--
Cheers,
Konrad 'ktoso’ Malawski

adam kozuch

to scal...@googlegroups.com
WItam,
Piszę aby podziękować za wasze rady. To forum naprowadziło  mnie na kilka fajnych miejsc i myślę że miało to duży wpływ na to co zrobiłem do tej pory. Udało mi się dostać do programu i będę robił wsparcie dla MongoDb w Slicku :)
Pozdrawiam,
Adam

Konrad Malawski

to adam kozuch, scal...@googlegroups.com
Awesome, cieszę się że się udało zabrać za fajny temat.
Powodzenia w współpracy ze Stefanem, to równy (i prze-dobry) gość :-)

--
Konrad 'ktoso’ Malawski
Akka @ Typesafe