paralotnia w stadionie ?

Tomek.ppg

cześć

to fake czy serio udało się chłopakom polecieć w środku ?

https://youtu.be/WNrUgww8ZvI

T.

jmecz...@gmail.com

Jestes czlowiekiem malej wiary w umiejetnosci wystepujacych w fimnie.

Tomek.ppg

W dniu piątek, 13 października 2017 15:25:45 UTC+2 użytkownik jmecz...@gmail.com napisał:
> Jestes czlowiekiem malej wiary w umiejetnosci wystepujacych w fimnie.

Janusz w umiejętności chłopaków nie wątpię, zastanawiałem się tylko czy tak ot pozwolili chłopakom latać w środku, ciekaw jestem czy musieli spełnić jakieś warunki, itp - zna ktoś więcej szczegółów? Czy w takim obiekcie jest bezwietrznie?

T.

JJR

Użytkownik "Tomek.ppg" <tomas...@gmail.com> napisał

>Janusz w umiejętności chłopaków nie wątpię, zastanawiałem się tylko czy tak
>ot pozwolili chłopakom latać w środku

Oczywiście że nie, załatwianie tego nie było łatwe. Te pięć minut filmu to
efekt prawie dwóch lat starań.

--
pzdr,
Jędrzej

Wszystkie kraje europejskie są małe, tylko nie wszystkie jeszcze o tym
wiedzą.

ppguser

W takim razie pewnie fake. Stadion namalowali kredkami a 5 min filmu to zabawa zrobiona z nudów w pełnym HD po nic. Ludzie takie tezy to kosmos.

optl...@gmail.com

Piszą że to indory z napędem latały.

netope...@gmail.com

T.
No i CO z tego Twojego "zastanawiania się" Ci wyszło ?
Latali "na prawie" i w lajcie czy na "dziko", w zaburzonym swoimi "bąkami" powietrzu ?

Teraz ja jestem ciekaw do jakich wniosków doszedłeś.

Pozdro

Jarosław Szmidt

A za dwa lata będzie podobne show jak w linku https://www.youtube.com/watch?v=nLH55rIjc-Y

szybkibzykacz

Tez mi wyczyn...
Zadne pierwsi bo juz latali tak wczesniej !
Nawet jest w sieci pare filmikow z takim lataniem.
Np. Tu od 23 sek.
https://m.youtube.com/watch?v=vKoAlpWD_Lg

Yti

To żeś zabłysnął bzykaczu...

szybkibzykacz

To nie ja zablysnalem. To ten PPGant na ringu :D

fotolot

JJR napisał:

> Oczywiście że nie, załatwianie tego nie było łatwe. Te pięć minut filmu to
> efekt prawie dwóch lat starań.

Jeśli zostało przetarte i załatwione "na prawie" dla nas paralotniarzy to teraz po kilkudziesięciu latach kiedy w PL bezprawnie ukonstytuował się "UBecki'stan wojenny będzie już o wiele łatwiej w "Narodowym" (w wolnej RP) powtórzyć zdarzenie z 1981r z udziałem i dla promocji "teraz w Polsce" obecnego polskiego UL115 KASPERWING : https://www.youtube.com/watch?v=dRqteDXb3Yk

Piszę o tym w nawiązaniu do mojej dawnej rozmowy o legalnym lataniu Kasperwingami w PL z Grzegorzem(instruktor)w której powiedział znamienne zdania: "UBecy odchodzą,(przyczyny tylko naturalne?) ktoś MUSI ich zastąpić"(zięć,syn itp.?) i że: "On to by pozwolił Kasperwingom(na prawie w PL?) latać tylko w zamkniętych halach" (na wyprodukowane 333 szt. wśród ich pilotów zanotowano jeden uraz nogi , a co porównawczo mogli by powiedzieć o statystykach bezpieczeństwa piloci z filmiku promujący nasz sport z lataniem slalomowym na prototypach?)

Jeśli to nie tajemnica to podaj Jędrzej kto czynił te starania o których wspomniałeś?

Pozdrawiam Wiesiek.

Krakmar

W dniu 13.10.2017 o 13:18, Tomek.ppg pisze:
Dzień Dobry,
to nie fake :)
W kwietniu br. lataliśmy wewnątrz PGE Narodowy. Prawie cały dzień.
Lataliśmy slalomy z normalnym speedem i PA. Wszystkie zdjęcia i ujęcia
są prawdziwe. Niesamowity efekt, gdy na zewnątrz padał deszcz a my w
środku latamy :)
Jednej rzeczy nie przewidzieliśmy - że tam w środku tak wieje. Pylony
kładły się mimo ponad stukilogramowego obciążenia w podstawie.

Ponadto nie tylko Paweł i ja lataliśmy tego dnia... wiewiórka Mariusza i
Oli także latała :D
Zobaczcie na profilu Oli Rogacewicz
https://www.facebook.com/olga.rogacewicz/videos/1525313924224712/

pozdrawiam
Marcin K.

JaroXS

Hej

Szacunek.

Pozdrawiam

Jarek Borowiec

JJR

Użytkownik "fotolot" <fot...@wp.pl> napisał
> Jeśli to nie tajemnica to podaj Jędrzej kto czynił te starania o których
> wspomniałeś?

Czytaj grupę :)
(w tym samym wątku się Marcin odezwał)

EL

> to fake czy serio udało się chłopakom polecieć w środku ?

Witam!

Bardzo ciekawi mnie kwestia zastosowania przepisów dotyczących lotów, kiedy odbywaja się one w budynku. Czy skoro leży on w strefie TMA to lot musiał być zgłaszany w jakikolwiek sposób, czy nie? Czy teoretycznie gdyby dach był otwarty to coś by zmieniło?

Czy odbyty w budynku jest nadal lotem, który istnieje w świetle przepisów, a więc mają zastosowanie przepisy dotyczące lotów, a co dalej idzie prawdopodobnie zostały złamane pewne zasady? Czy jest to traktowane analogicznie do "strefy ruchu"? A może po prostu nikt się nie zastanawiał i nie pytał.

Pytam po prostu, bez szukania zaczepki.

Pozdrawiam serdecznie!

Baron

skoro leży on w strefie

Wiem .że loty w okolicach Wilanowa są monitorowane przez lokalnego szeryfa i jak występują nieprawidłowości zgłasza do ULC .
Także spokojna twoja..

Statler

Gocio Ci zaraz napisze, bo on wie nawet to!

fotolot

"(..., a co porównawczo mogli by powiedzieć o statystykach bezpieczeństwa piloci z filmiku promujący nasz sport z lataniem slalomowym na prototypach?")

Zacytowałem siebie bo to moje niezręczne pytanie w związku z innym, tylko rekreacyjnym amatorskim lataniem było akurat bardzo nie na miejscu wobec jednego z pilotów - Przepraszam Cię Paweł.

Pozdrawiam Wiesiek

Dawid W.

jakis czas juz temu pewna grupa ludzi w krakowie skakala ze szkieletora na spadakach. no i prokurator odnalazl tychze i postawil kilka zarzutow mi. naruszenie strefy. z tego co pamietam sedzia odrzucil zarzut naruszenia CTR bo lot (skok spadochronowy) odbywal sie ponizej lini budynkow i w zaden sposob nie zagrazal innym uzytkownikom przestrzeni powietrznej. w przypadku latania stadionowego mysle ze mozna przypuszczac ze podejscie moze byc analogiczne ale w naszym panstwie interpretacje przepisow sa mocno indywidualne w zaleznosci kto rozpatruje sprawe.

D.

EL

Witam

Koledzy, czy naprawdę nikt nie wie jak podejść do tematu? Panie Krakowiak i Panie Kozarzewski, Panowie też się nie zastanawiali podczas tych długich przygotowań? Zarządzający stadionem się tym nie interesowali?

Bardzo mnie ciekawi ta sprawa, a na interpretacji prawa znam się raczej marnie. Zarówno ze względu na ppg, a także co dalej idzie na drony, które podlegają pewnym wymaganiom prawnym, a latanie nimi w budynkach jest dużo prostsze.

Pozdrawiam serdecznie!

Zbigniew Gotkiewicz

EL. A tak na logikę odpowiedź sobie po co zgłasza się loty w strefach :)

EL

W dniu środa, 18 października 2017 13:53:37 UTC+2 użytkownik Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> EL. A tak na logikę odpowiedź sobie po co zgłasza się loty w strefach :)

Witam
Panie Gotkiewicz, po pierwsze to wiemy, że w polskim prawie pojęcie "logika" czasem nie istnieje.
Po drugie, odnosząc się do mojego pierwszego komentarza, czy otwarcie dachu na stadionie coś zmienia w interpretacji, skoro istnieje teoretyczna możliwość wylotu z budynku?
Po trzecie, każdy lot podlega pewnym okeślonym przepisom, a biorąc pod uwagę logiczną interpretację pojęcia "lot", taki też się odbył.
Po czwarte, loty zgłasza się, aby przypadkowo nie znaleźć się w tym samym miejscu i czasie z innym statkiem powietrznym. Temu też służą zasady lotu VFR.

I nie chodzi mi o bicie piany Koledzy. Mnie po prostu ta jakkolwiek "akademicka" ale wciąż dyskusja interesuje.

Pozdrawiam serdecznie!

lojak

EL prześledź swoją aktywność z poprzednich wpisów i poczekaj na moją odpowiedź

Pozdrawiam Lojak

Baron

Jarek Jx TryFly

Zawsze się znajdzie taki co szuka dziury w całym, to jak z tym memem w internecie http://m.demotywatory.pl/4739818/O-co-by-sie-tu-dzisiaj-przyj*bac

Baron

Zbigniew Gotkiewicz

A nie da się zamieszczać linków do Facebooka tak, żeby otwierały się także u tych którzy nie są członkami tej społeczności?

Yti

He he, i tak jestem zdziwiony ze Lojak odpowiedział na tą zaczepkę ;) olać gościa i nie wdawać się w niepotrzebne dyskusje

Zbigniew Gotkiewicz

Piszący tutaj często nie widzą związku pomiędzy tym co piszą a tym jak są z tego powodu traktowani :)

Baron

A nie da się zamieszczać linków do Facebooka

Streszcze ci...
Lojak pisze ... jak zobaczy że piją piwo i latają to nie popuści..

Zbigniew Gotkiewicz

A. Mnie typ za bardzo nie rusza bo już wiele głupich rzeczy w lataniu widziałem. Skoro Lojak nie popuszcza to rozumiem że Ty popuszczasz?

Baron

Skoro Lojak nie popuszcza to rozumiem że Ty popuszczasz?

Dobra. Znikam..

Baron

voice

W dniu 2017-10-18 o 13:47, EL pisze:
Przepisy dotyczące ruchu lotniczego nie dotyczą przestrzeni zamkniętych
wewnątrz budynków. Stanu tego nie zmienia fakt otwarcie bądź zamknięcia
drzwi, okien ściennych, okien dachowych, oraz wszelkiego rodzaju dachów
i swietlików stanowiących integralna część budynków.
Sytuacja ta ulega zmianie kiedy obiekt latający znajdzie się POZA
obrysem budynku (wyleci z budynku na otwartą przestrzeń)

v.
ps. ciekawsze zagadnienie to skoczkowie narciarscy skaczący np. w Wiśle.
Podlegają pod prawo lotnicze czy nie ? :-)

Krakmar

W dniu 18.10.2017 o 13:47, EL pisze:
Dobry Wieczór.
Anonimie... zwracasz się m.in. do mnie po nazwisku,
wejdźże proszę na stronę www.pgenarodowy.pl
Popatrz.
Na górze strony na zmianę pojawiają się dwa zdjęcia (tzw slider):
motoparalotniarz i reprezentacja piłki nożnej. Czuje klimat...?

Oswajamy ludzi z naszym hobby, wprowadzamy go "na salony", cywilizujemy
postrzeganie, oswajamy odbiór.
Namówiliśmy "siłą i godnością osobistą" Zarząd i włodarzy PGE Narodowy
na zgodę na TAKĄ PROMOCJĘ naszego mega niszowego sportu. Zgodzili się.
Zorganizowaliśmy ekipę filmową.
Zrobiliśmy to.
M.in. dla ciebie, anonimie EL.
Na prawdę? Najważniejsze dla ciebie jest to, czy TMA dotyczy zamkniętego
budynku???
========================
Poza tym, masz tu komfort, że wiesz z kim rozmawiasz, możesz zwrócić się
do nas po nazwisku. My niestety nie wiemy kimże to targają wątpliwości
natury formalnej.
========================
Nie oczekujemy nawet krótkiego "dzięki", ale nie siej fermentu, nie
ogniskuj tego wydarzenia wokół stref. Masz wątpliwości - zadzwoń do PGE
Narodowy. My też musieliśmy od czegoś zacząć ;)
========================
Dziś miałem wykład podczas www.dni-techniki.waw.pl
Ok. 200 osób, studenci, wykładowcy z WAT i PW, naukowcy. Ponad pół
godziny czystego gadania o sprzęcie, o lataniu PPG + zdjęcia + filmy
Czy wolno mi było? Nie sprawdzałem. Ale nie zauważyłem aby ktoś ziewał
czy patrzył na zegarki.

Marcin K.

EL

W dniu środa, 18 października 2017 22:39:36 UTC+2 użytkownik Krakmar napisał:

> [...]
> natury formalnej.
> ========================
> Nie oczekujemy nawet krótkiego "dzięki", ale nie siej fermentu, nie

Panie Krakowiak - czuję temat slider'a i to bardzo. Jesteście Panowie osobami publicznymi, wszakże nie ja jestem na slider'ach i ekranach telewizorów.

Czy ja ogniskuję temat wokół stref? Ja zadałem kilka pytań i to mam wrażenie, że dość merytorycznych. Chociaż może faktycznie przypadkiem zogniskowałem, biorąc po uwagę, że temat miał jakiś wątpliwy odbiór przez te kilka dni. Przepraszam. Może faktycznie nie powinienem podejmować dyskusji na forum dyskusyjnym.

>Zawsze się znajdzie taki co szuka dziury w całym, to jak z tym memem w internecie

A jednak hipoteza się potwierdza. Pan z #lojakbodyguardteam tradycyjnie się pojawił.

>EL. A tak na logikę odpowiedź sobie po co zgłasza się loty w strefach :)

No cóż, użyłem logiki i nagle nie ma dalszej odpowiedzi.

>ps. ciekawsze zagadnienie to skoczkowie narciarscy skaczący np. w Wiśle.
Podlegają pod prawo lotnicze czy nie ? :-)

Człowiek się stara być poważny, a tu takie babole bez sensu.

>Jestes czlowiekiem malej wiary w umiejetnosci wystepujacych w fimnie.

Wiara czyni cuda. Czasem pozytywne, czasem zgoła odmienne. Dobrze to wiemy, ale czasem zapominamy.

Znikam Panowie z tego wątku, żeby nie mącić Waszego idealnego odbioru zaledwie kilkoma prostymi pytaniami. Zrobiliście coś efektownego i wielkie podziękowanie, które może nie padło wprost tutaj, się Wam należy. Ale należy się także zastanowić nad fundamentalnym pytaniem. Był to akt odwagi czy głupoty? Bo tutaj rozróżnienie na pierwszy rzut oka jest trudne. A może wiara w sprzęt i umiejętności, która zgubiła wielu, odsunęła to pytanie na dalszy plan...

Pozdrawiam serdecznie! I znikam...

Baron

Oswajamy ludzi z naszym hobby, wprowadzamy go "na salony", cywilizujemy
postrzeganie, oswajamy odbiór

To jak wprowadzicie już się na te salony to dajcie cynk..

Yti

Prawdziwy w Ciebie baron Baronie...

Baron

Prawdziwy w Ciebie baron

No cóż
Jak brałem udział w organizacji Polatanego Mielna to co niektórzy bardzo utrudniali i jeszcze na koniec Ulc sie
czepił .
I mam taki niesmak po tym czynie społecznym..

Zbigniew Gotkiewicz

EL. Sposób w jaki drążysz temat sugeruje że więcej w tych gratulacjach jadu zawiści i niechęci niż rzeczywistej radości z tego że chłopaki robią coś, co przynajmniej im sprawiło radość. Już pomijając dodatkowe wartości tego wydarzenia to już sam fakt że chłopakom sprawiło to radość jest wystarczający żeby się cieszyć a nie szukać haków jak by tu ten wyczyn umniejszyć.

u2

W dniu 2017-10-16 o 20:03, EL pisze:

> [...]
>
> Bardzo ciekawi mnie kwestia zastosowania przepisów dotyczących lotów, kiedy odbywaja się one w budynku. Czy skoro leży on w strefie TMA to lot musiał być zgłaszany w jakikolwiek sposób, czy nie? Czy teoretycznie gdyby dach był otwarty to coś by zmieniło?

Strefa TMA ma dolna granice na wysokosci 3500 stop a gorna na FL 225.
Tak wiec wisi w powietrzu i dolna granice ma kilometr nad glowami. Nie
ma w Polsce zadnego budynku ktory siegalby nawet polowy wysokosci na
ktorej wisi TMA. Zastanawiam sie, jak osoba majaca sie za pilota moze
zadac az tak glupie pytanie. Jak sie ma takie pojecie to sie siedzi
ciuchutko, ewentualnie odzywa z pytaniem gdzie sie mozna doszkolic.
Siada i wstydzi sie.

--
u2

Merytoryczne dyskusje paralotniowe przeniosly sie na www.pgforum.pl

Yti

Przecież EL nie jest pilotem, jakby był to by chyba miał pojęcie co to jest TMA?

Zbigniew Gotkiewicz

Myślę że niestety jest. Przeceniasz wiedzę pilotów. I tak godne podziwu jest to że wiedział o istnieniu TMA.

Łukasz Serafin "QbaEPP11"

W dniu środa, 18 października 2017 13:48:00 UTC+2 użytkownik EL napisał:
>Bardzo mnie ciekawi ta sprawa, a na interpretacji prawa znam się raczej marnie. Zarówno ze względu na ppg, a także co dalej idzie na drony, które podlegają pewnym wymaganiom prawnym, a latanie nimi w budynkach jest dużo prostsze.

Hehe. Czyli jak bym mieszkał w Lutyni lub na Muchoborze we Wrocku (Miejsca te są w CTR i centralnie na podejściu do lądowania), to nie można by mi było polatać sobie dronem po chałupie?
A jak bym miał wielką hale tak by móc polecieć w niej na PPG to też by mi nie było wolno?
Q.

Zbigniew Gotkiewicz

Zaraz zaczniemy drążyć temat czy samobójca rzucający się z dachu wieżowca w CTR stanowi zagrożenie dla ruchu lotniczego. A w zasadzie czy łamie przepisy o ruchu powietrznym, bo trzeba odpowiednio głupio postawić pytanie żeby potem cieszyć się wymyślonym problemem.

atos...@poczta.fm

Karanie kogoś za latanie wewnątrz budynku leżącego w CTR/TMA czy jeszcze innej tam strefie, tylko dla tego, że może z tego budynku w dowolnym momencie wylecieć, można porównać do ukarania faceta za gwałt - przecież niezbędny sprzęt też ma przy sobie.
Ludzie, kuźwa trochę szacunku do własnego rozumu.
Ps. Chłopaki coś fajnego dla naszego sportu zrobili, gratulacje.

Paweł Radziszewski

W dniu 19.10.2017 o 10:45, u2 pisze:

> [...]
> Tak wiec wisi w powietrzu i dolna granice ma kilometr nad glowami. Nie
> ma w Polsce zadnego budynku ktory siegalby nawet polowy wysokosci na

Skoro się już czepiasz, to nie wypisuj bzdur.
TMA w tym miejscu zaczyna się od 2000 stóp - tuż nad RMZ.

> Jak sie ma takie pojecie to sie siedzi
> ciuchutko, ewentualnie odzywa z pytaniem gdzie sie mozna doszkolic.
> Siada i wstydzi sie.

No właśnie.

--
PMR

u2

W dniu 2017-10-19 o 12:55, Paweł Radziszewski pisze:
> Skoro się już czepiasz, to nie wypisuj bzdur.
> TMA w tym miejscu zaczyna się od 2000 stóp - tuż nad RMZ.

A jakie to ma znaczenie? Znasz jakis budynek ktory siega dachem do
dowolnego TMA?
Rozumiem ze blysnales wiedza na temat wysokosci TMA w rejonie Pragi
Poludnie, a nawet wiesz co to TMA. Jestemy pelni podziwu!!!

Paweł Radziszewski

W dniu 19.10.2017 o 14:04, u2 pisze:

> A jakie to ma znaczenie?

Pewne ma - nie każdy kit daje się dowolnie wciskać.

> Rozumiem ze blysnales wiedza na temat wysokosci TMA w rejonie Pragi
> Poludnie, a nawet wiesz co to TMA. Jestemy pelni podziwu!!!

Źle rozumiesz. Jedynie wytykam pewne nieścisłości w Twoich wywodach.

--
PMR

u2

W dniu 2017-10-19 o 14:25, Paweł Radziszewski pisze:
> Źle rozumiesz. Jedynie wytykam pewne nieścisłości w Twoich wywodach.

A to jakas nowosc w twoim wykonaniu. Przez trzy dni nie udalo ci sie
sprostowac bzdury napisanej przez EL, natomiast kiedy podalem z pamieci
wysokosc TMA natychmiast wlaczyla ci sie chec wytykania niescislosci
Na moje oko, to samodzielnego myslenia u ciebie nie widac, za to czcze
czepiastwo daje sie zauwazyc. Tak sie sklada, ze w tej dyskusji roznica
wysokosci na ktorej wisi TMA miala trzeciarzedne znaczenie, za to sam
fakt, ze TMA wisi wysoko nad miastem ma znaczenie duze.
Biorac pod uwage to nic nie wnoszace czepianie sie polaczone z totalnym
brakiem umiejetnosci samodzielnego wyciagania wnioskow sklada mnie do
zapytania sie, czy ty aby nie jestes nauczycielem z zawodu?

Jacek1708

Pomysł latania na paralotni w zamkniętym obiekcie nie jest nowy. https://youtu.be/ZAhXzShjDTg?t=1m49s Nowością jest skala przedsięwzięcia.

Paweł Radziszewski

W dniu 19.10.2017 o 15:12, u2 pisze:
[...]

Daruj sobie pożałowania godne amatorskopseudopsychoanlitycznoobrażające
rozważania, bo nie robią na mnie większego wrażenia.

Bądź przygotowany na to, że nie zawsze Twoje obrażające i wygłaszane w
mentorskim tonie wywody pozostaną bez reakcji. A w tym przypadku to Ty
rozpocząłeś czepianie się, bo dla przedmiotowej kwestii ogólnej również
drugorzędnym faktem jest to, "czy w tym konkretnym miejscu" i " czy jest
to TMA, czy inna strefa". I nie tylko czepianie się, ale również
obrażanie, co wyjątkowo łatwo Ci przychodzi.

--
PMR

Zbigniew Gotkiewicz

Co do istoty problemu to Uriuk ma rację. Obrońcy czystości nie reagują na podkopywanie wartości przedsięwzięcia kolegów, ale gdy jest okazja pokazać że się kogoś nie lubi to natychmiast korzystają z okazji. Jak dzieci :)

sur...@gmail.com

W dniu czwartek, 19 października 2017 15:23:24 UTC+2 użytkownik Jacek1708 napisał:
> Pomysł latania na paralotni w zamkniętym obiekcie nie jest nowy. https://youtu.be/ZAhXzShjDTg?t=1m49s Nowością jest skala przedsięwzięcia.

____________________________

Latali już nawet poniżej gruntu ;P

http://www.xcmag.com/2016/11/flying-underground-paramotoring-in-romanian-salt-mines/

ts

sur...@gmail.com

W dniu niedziela, 15 października 2017 15:48:49 UTC+2 użytkownik Krakmar napisał:

> Ponadto nie tylko Paweł i ja lataliśmy tego dnia... wiewiórka Mariusza i
> [...]

Fajnie że Wam się chciało, że Wam się udało, i że taką fajną filmową pamiątkę macie.
p.s.
Czy teraz zawody motoparalotniowe przeniosą się na stadiony ??
ts

Viking

Myślę, że ten rekord głębokości łatwo polegnie w jednej z komór
wydobywczych w Kłodawie. Na poziomie -600 jest dostępna turystycznie
komora o wymiarach 15x15x200m. Z pewnością kubatura pozostałych jest
jeszcze bardziej imponująca np. nieudostępnione gigantyczne cylindry
24x100m:

http://wdobrymkierunku.blog.pl/wp-content/blogs.dir/1419841/files/klodawa-kopalnia-soli/schemat-kopalni.jpg

Pozdrawiam,
Viking autor pomysłu

Paweł Radziszewski

W dniu 19.10.2017 o 19:29, Zbigniew Gotkiewicz pisze:
> Jak dzieci :)

Ależ Zbyszku, też uważam, że to mało poważne i staram się (naprawdę) nie
wdawać się w idiotyczne przepychanki. Ale alternatywą jest potulne
znoszenie impertynencji i przyzwolenie na rozbestwianie się i
utwierdzanie w przekonaniu, że obrażać można wszystkich i przy dowolnej
okazji.
Schemat jest doskonale znany i powtarzalny - "misiaczki", "dzieci
neostrady", "niepełnosprytni", "siada i wstydzi się" itp, a potem -
amatorska psychoanaliza. Chociaż jeśli chodzi o "dzieci neostrady" -
nagle w pewnym momencie (tak dziwnie zbieżnie z momentem zaistnienia
pewnego kanału informacyjnego) okazało się, że korzystanie z usenetu
stało się "nieprawomyślne" :D

--
PMR

Zbigniew Gotkiewicz

Chodzi mi o to że gdy trzeba się zachować przyzwoicie to jest tu zaledwie kilku którzy potrafią i mają tą odwagę żeby reagować. Sam pamiętam gdy mi tłumaczyłeś że hejt na grupie to jest głównie dlatego że reaguje na kłamstwa i pomówienia. Bo gdybym nie reagował to grupa byłaby oazą spokoju a hejterzy by się szybko znudzili. A teraz okazuje się że nie potrafisz już pisać merytorycznie za to jeśli chodzi o wspieranie hejtu to jednak umiesz coś napisać. Gratuluję przejścia na drugą stronę.

Paweł Radziszewski

W dniu 19.10.2017 o 20:25, Zbigniew Gotkiewicz pisze:

Bardzo mocno nadinterpretujesz.

--
PMR

fotolot

> Oswajamy ludzi z naszym hobby, wprowadzamy go "na salony", cywilizujemy
> postrzeganie, oswajamy odbiór
>
> To jak wprowadzicie już się na te salony to dajcie cynk..

Kurcze a jeśli wpuścimy i dla "naszego dobra" wejdzie na salony jakieś chamstwo?

Jak widzę stadiony i hasła "narodowościowe" to mam koszmarne skojarzenia z czasami kiedy komunizm i faszyzm zaatakowały nas z obu stron jednocześnie...?

Ale tak konkretnie to chodzi mi o obecne przeczucia wynikające z mojej rozmowy z pewnym instruktorem ("airmaniakiem"), który powidział mi że: ".. paralotniarstwo polskie POWINNO być "NARODOWE" (wzorem z nacjonalizmu niemieckiego?) - zapytałem: a po co? - " a po to żeby każdy musiał przynależeć i obowiązkowo otrzymać (dla swojego dobra?) biuletyn za kilka stówek/rok(czyli ulotkę za kilkadziesiąt groszy?)... . Pomyślałem, że to nie praktyczne by niszczyć lasy na makulaturę i angażować pocztowców bo przecież każdy korzysta dziś z internetu i można troskliwy biuletyn udostępniać w .pdf-ie

Pozdrawiam Wiesiek.

Tomasz Poznański

W dniu 2017-10-19 o 20:04, Paweł Radziszewski pisze:

> Schemat jest doskonale znany i powtarzalny - "misiaczki", "dzieci
> neostrady", "niepełnosprytni", "siada i wstydzi się" itp, a potem -
> amatorska psychoanaliza.

Oj tam, do starych uriukowych stereotypów typu "kierowcy z naklejonymi
rybami" doszły jeszcze nowe: "duszyczki" i "kotwice". Przecież nie od
wczoraj wiadomo, że świat Uriuka należy do ściśle uporządkowanych :).

Pozdrawiam
Tomek

Tomasz Poznański

W dniu 2017-10-19 o 19:30, sur...@gmail.com pisze:

> Latali już nawet poniżej gruntu ;P

W Wieliczce nawet balonem:
http://fakty.interia.pl/news-pierwszy-podziemny-lot-balonem,nId,778589

Pozdrawiam
Tomek

Łukasz Serafin "QbaEPP11"

hynek...@onet.eu

W dniu czwartek, 19 października 2017 19:29:04 UTC+2 użytkownik Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> Co do istoty problemu to Uriuk ma rację.

Czy ja cos przespalem?
To Uriuk nie mial kiedys racji?

poz.pawel

hynek...@onet.eu

W dniu czwartek, 19 października 2017 23:15:46 UTC+2 użytkownik Tomasz Poznański napisał:

> Oj tam, do starych uriukowych stereotypów typu "kierowcy z naklejonymi
> rybami" doszły jeszcze nowe: "duszyczki" i "kotwice". Przecież nie od
> wczoraj ...

:))))

Tak, tak, tylko jak zwykle, tymi, do znudzenia powtarzanymi „spostrzezeniami”,z reszta rodem z neostrady, strzela sobie chlopisko sam po stopach:)

Np. Taki Kubica jest czlowiekiem mocno religijnym (RK). Nie wiem, czy ma rybke na samochodzie, ale to na jedno wychodzi. Mniejsza o to, Uriuk jest od niego i tak lepszy. Mial mniej wypadkow:)

Holowczyc rowniez jest czlowiekiem mocno wierzacym. Jestem pewien, ze Uriuk, choc bez rybki na swoim samochodzie, nie dorownuje mu ani kultura ani stylem ani technika jazdy. Ale pewnie Uriuk wie swoje i co nie ulega watpliwosci, jest w stanie wszystkich przekonac, ze Holek w porownaniu z Uriukiem to pikus.

Jacek Czachor, Marek Dabrowski to miedzy innymi ci, ktorym uriukowy kunszt trzymania kierownicy moglby sie mocno niespodobac. Oni rowniez nie kryja sie ze swoja wiara. Ale co tam, Uriuk wie swoje i na pewno moglby ich niejednego nauczyc. Oczywiscie jesli chodzi o kierowanie pojazdami:)

Biorac to wszystko pod uwage, chyba zaczne obawiac sie tych nieoznakowanych rybka:)

Ale Latanko chlopakow na narodowym to kosmos, choc musze przyznac, ze zapodany tu Drakula zrobil na mnie wieksze znaczenie.

Poz.pawel

mwi...@poczta.onet.pl

W dniu czwartek, 19 października 2017 20:25:10 UTC+2 użytkownik Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> A teraz okazuje się że nie potrafisz już pisać merytorycznie za to jeśli chodzi o wspieranie hejtu to jednak umiesz coś napisać. Gratuluję przejścia na drugą stronę.

Wydaje mi się, że nie dostrzegasz pewnych rzeczy. Przestawiasz Pawła na drugą stronę - czyli tam gdzie jest np. Gagarin. Muszę Cię rozczarować - strony są trzy, a nie dwie:
- hejterzy
- hejterzy w aksamitnych rękawiczkach
- w miarę normalni użytkownicy tej grupy
;)

Dla mnie Paweł to ewidentnie trzecia grupa. Dodać też należy, że tych pierwszych stworzyli Ci drudzy - jakoś tak mi się wydaje. Na tym całym bajzlu cierpią ci trzeci. Czytam grupę dopiero 15 lat to mogę się mylić...

jerzu

u2

W dniu 2017-10-20 o 12:19, mwi...@poczta.onet.pl pisze:
> [...]
>
> Dla mnie Paweł to ewidentnie trzecia grupa. Dodać też należy, że tych pierwszych stworzyli Ci drudzy - jakoś tak mi się wydaje. Na tym całym bajzlu cierpią ci trzeci. Czytam grupę dopiero 15 lat to mogę się mylić...

No to przesledzmy watek:
Niejaki EL zabiera glos w dyskusji zadajac bzdurne pytanie o stefe TMA
wewnatrz stadionu. Pawel milczy jak grob.
Uzytkownik EL pisze dalej wyczerpujac ewidentnie znamiona trolowania,
Pawel milczy w coagu dalszym.
Po TRZECH dniach ja nie wytrzymuje, i pisze posta wykazujac, ze dany EL
to duren. I... odzywa sie Pawel, obronca hejterow i troli.
I ty go nazywasz normalnym uzytkownikiem?
Wczesniej nie zauwazyl ewidentnej bzdury i zasmiecania grupy?
Mam podejrzenie ze jednak nie zauwazyl, bo to wymagalo odrobiny
pomyslunku. A on potrafi tylko sprawdzac cyferki.
I dalej nie odpowiedzial na pytanie, czy przypadkiem nie jest nauczycielem.

Zbigniew Gotkiewicz

Gdyby chcieć analizować na jakie grupy dzielą się użytkownicy precla to można by ich stworzyć z kilkanaście. Począwszy od takich których tu praktycznie nie ma, bo tylko grupę czytają a skończywszy na takich którzy piszą rzeczy merytoryczne, sprawdzone i prawdziwe. A pomiędzy jest cała zadziwiająca rozpiętość zachowań.

mwi...@poczta.onet.pl

W dniu piątek, 20 października 2017 12:49:09 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> u2

Ja też oczywiście nie zgadzam się z tym czepianiem się o strefę, bo to bez sensu. Chodzi mi o całokształt. Pawłowi chyba też o to chodziło. Odbieram ten całokształt dokładnie tak jak on.

jerzu

Zbigniew Gotkiewicz

Wypowiedzi Pawła jak i Twoje budują całokształt. Chcesz przeczytać niektóre swoje wypowiedzi, Jerzu?

mwi...@poczta.onet.pl

W dniu piątek, 20 października 2017 13:06:23 UTC+2 użytkownik Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> Wypowiedzi Pawła jak i Twoje budują całokształt. Chcesz przeczytać niektóre swoje wypowiedzi, Jerzu?

Nie. Czytałem już je.

jerzu

u2

W dniu 2017-10-20 o 12:59, mwi...@poczta.onet.pl pisze:
> Ja też oczywiście nie zgadzam się z tym czepianiem się o strefę, bo to bez sensu. Chodzi mi o całokształt. Pawłowi chyba też o to chodziło. Odbieram ten całokształt dokładnie tak jak on.

Caloksztalt wyglada tak: W tramwaju chuligan napastuje dajmy na to
dziweczatko, nikt nie reaguje. Po pewnym czasie ktorys pasazer nie
wytrzymuje i robi porzadek z chuliganem. W tym momencie odzyskuje odwage
nasz dzielny szeryf Pawel i... atakuje tegoz pasazera. A sekunduje mu
niejaki jerzu dbajac o to zeby caloksztalt nie mial zadnej skazy.
Odnosze wrazenie ze was po prostu popierdolilo.
Pieknoduchy bez krzty odwagi i zdolnosci myslenia odzyskujace odwage
kiedy juz problem zostaje rozwiazany.
Nie znam was, ale prosze o nie witanie mnie jesli bysmy sie kiedykowliwk
spotkali, bo nie znosze dotyku oslizlych lapek.

Paweł Radziszewski

W dniu 20.10.2017 o 12:48, u2 pisze:

> ja [...] pisze posta wykazujac, ze dany EL
> to duren.

I właśnie o tego, "durnia" tu chodzi, a nie o to, czy TMA jest na
wysokości 2000 czy 3500 stóp, i czy w ogóle jest tu istotne. Czy też,
jak zostało tu powiedziane, "o całokształt". Dla Ciebie takie
niewybredne ataki są czymś całkowicie normalnym, czy tak?

> [...]
> Mam podejrzenie ze jednak nie zauwazyl, bo to wymagalo odrobiny
> pomyslunku. A on potrafi tylko sprawdzac cyferki.

Otóż, na szczęście, nie ma obowiązku zajmowania głosu w dowolnej
sprawie. Na szczęście nie ma też zakazu.

> I dalej nie odpowiedzial na pytanie, czy przypadkiem nie jest nauczycielem.

Bo również nie ma takiego obowiązku. Ale odpowie.

Przypadkiem nie. Jestem inżynierem informatykiem i zajmuję się sieciami
komputerowymi i bezpieczeństwem. Ale owszem - zajmuję się w pracy w
dużej części działalnością szkoleniową. Tyle, że ta praca nie polega na
"czepianiu się", jak zapewne chciałbyś to przedstawić, bo to nie
podstawówka czy gimnazjum. Ja mam nauczyć. I śmiem stwierdzić, nie
bezpodstawnie, że zazwyczaj się to całkiem nieźle udaje.

A skoro taką przykładasz wagę do odpowiedzi na różne pytania, to
nieśmiało zwracam uwagę na to, że jeszcze jedno postawione tu, m.in.
przeze mnie, pytanie pozostaje od dłuższego czasu bez odpowiedzi. O
nalot pewnej osoby na pewnym skrzydle. Ja ponownie napiszę, że na
skrzydle tym nie latałem. Ale ja nie mam z tym absolutnie żadnego problemu.

--
PMR

Paweł Radziszewski

W dniu 20.10.2017 o 13:17, u2 pisze:

> robi porzadek z chuliganem.

Ty jesteś po prostu niereformowalny. Ja wiem, że to wołanie na puszczy,
ale raz jeszcze spróbuję. Weź głęboki oddech, zagłąb się w "całokształt"
i zastanów, kto jest owym "chuliganem".

> Nie znam was, ale prosze o nie witanie mnie jesli bysmy sie kiedykowliwk
> spotkali, bo nie znosze dotyku oslizlych lapek.

Hmmm...

--
PMR

Paweł Radziszewski

W dniu 20.10.2017 o 13:24, Paweł Radziszewski pisze:

> Hmmm...

Jeszcze może napiszę, że i owszem, spotkaliśmy się z 2 czy 3 razy
osobiście. Ale byłeś zdecydowanie grzeczniejszy niż zza klawiatury.

--
PMR

u2

W dniu 2017-10-20 o 13:20, Paweł Radziszewski pisze:
> [...]
> jak zostało tu powiedziane, "o całokształt". Dla Ciebie takie
> niewybredne ataki są czymś całkowicie normalnym, czy tak?

"Niech wasza mowa będzie: Tak, tak; nie, nie. A co nadto jest, od
Złego pochodzi."
Jesli ktos jest trolem i pisze bzdury ciagnac uparcie watek przez trzy
dni, to jak mam go nazwac wg ciebie?

mwi...@poczta.onet.pl

W dniu piątek, 20 października 2017 13:18:09 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> Nie znam was, ale prosze o nie witanie mnie jesli bysmy sie kiedykowliwk
> spotkali, bo nie znosze dotyku oslizlych lapek.
>
> --
> u2

Myślę, że to jednak Ciebie popierdoliło bo my jesteśmy na grupie, a nie w tramwaju...

jerzu

PS: ani chlebem, ani solą, ani oślizłą łapką - masz jak w banku :)

Paweł Radziszewski

W dniu 20.10.2017 o 13:27, u2 pisze:

>  "Niech wasza mowa będzie: Tak, tak; nie, nie. A co nadto jest, od Złego
> pochodzi."
> Jesli ktos jest trolem i pisze bzdury ciagnac uparcie watek przez trzy
> dni, to jak mam go nazwac wg ciebie?

A musisz go jakoś nazywać? Nie możesz po prostu odnieść się do istoty
rzeczy? To są elementarne zasady prowadzenia rzeczowej dyskusji, których
zresztą sam jesteś, niestety tyko na poziomie deklaracji, gorącym
orędownikiem.

Oczywiście można ignorować werbalne zaczepki, ale jak długo?

--
PMR

hynek...@onet.eu

W dniu piątek, 20 października 2017 13:24:39 UTC+2 użytkownik Paweł Radziszewski napisał:

Pawel, ode mnie kcik do gory. Za caloksztalt:)

poz.pawel

ps. Podziwiam Cie, ze masz jeszcze sile na tlumaczenie tak oczywistych rzeczy. I to komu?

Zbigniew Gotkiewicz

Paweł. Różnimy się z definicji. Ty wolisz nie zauważać trollingu i hejtu. Dla ciebie nie istnieją szczególnie gdy ciebie nie dotyczą. Ja uważam że należy być gospodarzem tego miejsca a nie tylko gościem. A skoro już chcesz się tu zachowywać jak gość to nie wiem czy masz moralne prawo oceniać inne osoby. Na razie to widzę że oceny masz mocno wybiórcze i nietrafione. Dziwne że jeszcze się RAV nie odezwał, bo ma podobny problem. No i cała gromadka ze Szmeją na czele.

Paweł Radziszewski

W dniu 20.10.2017 o 13:33, hynek...@onet.eu pisze:
Bardzo dziękuję, ale ja raczej odczuwam pewien psychiczny dyskomfort, że
biorę udział w idiotycznej dyskusji, którą należałoby zakończyć.

--
PMR

Paweł Radziszewski

W dniu 20.10.2017 o 13:44, Zbigniew Gotkiewicz pisze:
> Różnimy się z definicji.

To prawda. Ale te różnice różnie postrzegamy, co samo w sobie o nich
świadczy.

> Ty wolisz nie zauważać trollingu i hejtu. Dla ciebie nie istnieją szczególnie gdy ciebie nie dotyczą.

Ponownie napiszę, że mocno nadinterpretujesz.

> Ja uważam że należy być gospodarzem tego miejsca a nie tylko gościem. A skoro już chcesz się tu zachowywać jak gość to nie wiem czy masz moralne prawo oceniać inne osoby. Na razie to widzę że oceny masz mocno wybiórcze i nietrafione. Dziwne że jeszcze się RAV nie odezwał, bo ma podobny problem. No i cała gromadka ze Szmeją na czele.

A ja odbieram Twoją wypowiedź w ten sposób, że próbujesz uznawać
samozwańczo, że to właśnie Ty jesteś gospodarzem tego miejsca, chociaż w
ostatnich miesiącach wielokrotnie w niewybredny sposób o nim się
wyrażałeś, wszystkowiedzącym "autorytetem" i "masz moralne prawo"
oceniania, co jest wybiórcze i nietrafione.

Ja jednak uważam, że grupa dyskusyjna ma nieco bardziej "demokratyczny"
charakter.

I rażą mnie wypowiedzi autorytarne, jeśli są nieoparte na solidnych
podstawach i powiązane z atakami na adwersarzy.

--
PMR

Statler

W dniu czwartek, 19 października 2017 19:29:04 UTC+2 użytkownik Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> ale gdy jest okazja pokazać że się kogoś nie lubi to natychmiast korzystają z okazji. Jak dzieci :)

Weź se przeczytaj samego siebie w temacie Uriuka o Maroku;)

Statler

Miało być " w wątku"

Zbigniew Gotkiewicz

A na coś liczyłeś ???

Statler

W dniu piątek, 20 października 2017 15:10:23 UTC+2 użytkownik Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> A na coś liczyłeś ???

Ty jednak jesteś myślący inaczej;) Będę musiał z tym żyć nadal:(

A trzy znaki zapytania, lub więcej wykrzykników niż 1, to piszą chyba tylko ziemianie. Bo oni nie muszą nic czytać, a szczególnie netykiety!

Yti

Przyjęło się że trzy pytajniki wyrażają również emocje, jeden pytajnik jest po prostu pytaniem, trzy znaki zapytania wyrażają osobiste uczuciowe zaangażowanie pytającego w wątek.

u2

W dniu 2017-10-20 o 15:33, Statler pisze:
> A trzy znaki zapytania, lub więcej wykrzykników niż 1, to piszą chyba tylko ziemianie. Bo oni nie muszą nic czytać, a szczególnie netykiety!

Przeczytalem wlasnie wszystkie 15 punktow netykiety grupy
pl.rec.paralotnie. Nie ma tam nic na temat ilosci znakow zapytania. Mam
podejrzenie graniczace z pewnoscia, ze oosoba ktora nie przeczytala
netykiety grupy jestes ty. I nawet nie wiesz gdzie jej szukac.

Statler

W dniu piątek, 20 października 2017 16:00:24 UTC+2 użytkownik u2 napisał:

> [...]
> podejrzenie graniczace z pewnoscia, ze oosoba ktora nie przeczytala
> netykiety grupy jestes ty. I nawet nie wiesz gdzie jej szukac.

Wiem gdzie jej szukać;)
Ty natomiast nie wiesz:(
Guglnij se w ogóne zasady!

u2

W dniu 2017-10-20 o 16:09, Statler pisze:
> Wiem gdzie jej szukać;)
> Ty natomiast nie wiesz:(
> Guglnij se w ogóne zasady!

Ok Statlerku, jak wiesz to poprosimy o podanie gdzie lezy netykieta
grupy pl.rec.paralotnie.
Jakis link, albo chociaz cytacik.

PawelPoznan

W dniu 20.10.2017 o 13:44, Zbigniew Gotkiewicz pisze:
> Ja uważam że należy być gospodarzem tego miejsca a nie tylko gościem.

:-)))))))))))))))))))))

Pozdrawiam
PawelPoznan

Zbigniew Gotkiewicz

Skorliński. Pewnie zarządzanie za pomocą kłamstw pomówień i wyszydzania działa w twoim otoczeniu. Tutaj tym nie błyśniesz. I niestety nie masz nic więcej do zaoferowania podobnie jak wszyscy hejterzy.

PawelPoznan

Fajnie że jest grupa i takie trolle jak żwirek czy muchomorek się tu
bezskutecznie produkują :-)
Jeden by chciał zarządzać grupą jak tym cenzurowanym pg coś tam :-)
bo tylko tam, może czuć się "gospodarzem"
drugi nie lepszy,:-)
potwierdza że to pg coś tam, nie trafia do ludzi bo dopiero na grupie
skompletował sobie chętnych na wyjazd na te swoje pustynne klify :-)

Wracając do tematu to można tylko pozazdrościć, w dobrym tego słowa
znaczeniu, latania na Narodowym. BRAWO.
Nie przejmować się że temat schodzi na inne tory, to tylko grupka
nieudaczników którzy skrytykują wszystko i wszystkich jeśli to nie oni
są w centrum wydarzeń.

Pozdrawiam
PawelPoznan

Statler

W dniu piątek, 20 października 2017 17:35:31 UTC+2 użytkownik Pawel Poznan napisał:
> Fajnie że jest grupa i takie trolle jak żwirek czy muchomorek się tu
> bezskutecznie produkują :-)

Bo to co ich podnieca, to kasa, a kasa to pierwsza klasa!

> Jeden by chciał zarządzać grupą jak tym cenzurowanym pg coś tam :-)

Maniek go wypierdolił! Więc poszukał sobie innego podwórka.

> bo tylko tam, może czuć się "gospodarzem"

Jak w "Alternatywy 4":)

drugi nie lepszy,:-)

Statler

Statler

Ci dwaj kolesie to typowi kwasotwórcy, których należałoby tępić ogniem i żelazem! Czasami wystarczą pestycydy.

Żona Statlera

Zbigniew Gotkiewicz

Żona Statlera:)
Mnie to wygląda na syndrom Sztokholmski :)

Statler

W dniu piątek, 20 października 2017 21:09:21 UTC+2 użytkownik Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> Żona Statlera:)
> Mnie to wygląda na syndrom Sztokholmski :)

To dlatego się dwa razy rozwiodłeś ?

Statler

hynek...@onet.eu

> [...]

> Nie znam was, ale prosze o nie witanie mnie jesli bysmy sie kiedykowliwk
> spotkali, bo nie znosze dotyku oslizlych lapek.

O kurwa. Z akcentem na "o" oczywiscie.

A z kijem bedzie mozna podejsc?

Damian Janiszewski

I to jest fantazja. Gratulacje pomysłu i realizacji!