AUTOBAHN

PawelPoznan

Europejski system wymiany informacji o kierowcach działa :-)
Kiedyś dostałem mandat z Włoch, ale że autko było z wypożyczalni to
mieli moje dane.
Nie raz fotoradar w Niemczech czy gdzie indziej, strzelił w moje autko
ale do dziś nic nie przychodziło bo nie mieli danych, teraz już mają :-)
1.IX. jadąc na Grappę swoim autkiem, zostałem postrzelony przez
autostradowy fotopstryk na ringu Berlina, dziś dostałem (zwykłym listem)
przesyłkę z Niemiec na kwotę 20 Eur. za przekroczenie o 15km/h
Nie pozostaje nic innego jak zapłacić i przestrzegać przepisy... ;-)
Wolniej Panowie, wolniej ;-)

Pozdrawiam
PawelPoznan

ran

Aby nie tracić klimatu utrzymywanego na "odpowiednim poziomie" przez Ciebie i kilku innych kolegów :):
https://operon.pl/Aktualnosci/Jezykowe-Manowce-Nalezy-przestrzegac-przepisow
, ale dzięki za info .

nc-ko...@netcologne.de

Witam,
ja mam dobrego adwokata,chodz mieszkam w Niemczech jeszcze za mandaty nie placilem.Proponuje tez App Tomtom,dosc fajnie ostrzega o ile nie jest sie pierwszym ktorego blitznie.
Pozdrawiam Artur

kstep...@gmail.com

Am Freitag, 22. September 2017 21:00:53 UTC+2 schrieb nc-ko...@netcologne.de:

> ja mam dobrego adwokata,chodz mieszkam w Niemczech jeszcze za mandaty nie placilem.Proponuje tez App Tomtom,dosc fajnie ostrzega o ile nie jest sie pierwszym ktorego blitznie.

Ja mieszkam takze w Niemczech, niestety nie mam adwokata. Dwa tygodnie dostalem droga pocztowa mandat z Wloch. Dokladnie rok wczesniej w drodze powrotnej z Bassano na dwupasmowce w okolicach Levico Terme jechalem 78 km/h na "siedemdziesiatce". Po odjeciu tolerancji 5 km/h stwierdzono przekroczenie dozwolonej predkosci o 3 km/h. Kosztowalo mnie to 80 Euro, w przypadku nie zaplacenia w przeciagu kilku dni, wysokosc mandatu ulegala zwiekszeniu do ponad 100 Euro. Mandat zawieral link do strony internetowej gdzie moglem pobra sobie zdjecie. Zdjecie zostalo zrobione od tylu.

Strach pomyslec ile kosztuje przekroczenie o np. 20 km/h.

Wlochy z jednej strony zachecaja do mocniejszego wciskania pedalu gazu niz np. Niemcy, jak widac przyjemnosc ta kosztuje jednak relatywnie sporo.

Pozdrawiam
Kamil

kstep...@gmail.com

I jeszcze przestroga dla podrozujacych do Greifenburga.
Po zjechaniu kolo Spittal z autostrady na droge krajowa w kierunku Lienz nalezy jechac przepisowo - ta droga slynie z duzej ilosci radarow. Opinie ta moge niestety osobiscie potwierdzic.

Pozdrawiam,
Kamil

PawelPoznan

W dniu 22.09.2017 o 20:59, nc-ko...@netcologne.de pisze:
Zazdroszczę że nie płacisz, ja dla świętego spokoju już zapłaciłem.
Raz że dostałem tylko 20eur. dwa że jadę przez Niemcy od czasu do czasu
i nie chciał bym się dowiedzieć, że mam zapłacić np. 500eur. bo chciałem
zaoszczędzić 20. :-)
Nie wiem czy mają prawo w Polsce ścigać mnie za nie zapłacenie mandatu,
ale wiem że jak by mnie przy okazji kontroli w Niemczech sprawdzili w
kompie że widnieję u nich z niezapłaconym mandatem, mogło by mnie to
kosztować sporo więcej.
Post był tylko po to żeby poinformować grupę o tym że dobre czasy minęły :-)

Pozdrawiam
PawelPoznan

Jakub Mendys

Niestety potwierdzam. Też dostałem pozdrowienia z drogi powrotnej z jakieś bocznej drogi dojazdowej do autostrady. Do czasu odebrania przesyłki nie byłem nawet świadom wykroczenia (na całym wyjeździe pilnowałem prędkości).