Ktoś wpadł do morza czy to fałszywy alarm ?

arek.w

Baron

Orange rozdaje telefony za darmo i ludziska dzwonią wszedzie gdzie popadnie że paralotniarzy wpadł do wody i znikł .
Ale tel był o 19stej i już o 22giej na sygnale.
Straż pożarna
Karetka
Policja
Kryminalna
Skutery wodne
Sar
Ale helikoptera nie było.

Baron

A i tłumy ludzi
Brakowało tylko Japończyków z kamerami

arek.w

System działa.
Czas reakcji, .. no cóż ..

fotolot

arek.w napisał: System działa.
> Czas reakcji, .. no cóż ..

No cóż...skoro i Kryminalna była to może te trzy godziny przesłuchiwali zgłaszającego, bo pomimo że Orange rozdaje telefony to każdy musi być na konkretną osobę zarejestrowany.

Baron

No cóż
Dzwonił 70letni mencizna bo ten co to widział to go poprosił żeby zadzwonił
Czyli poszukiwany jest brunet wieczorową porą.

fotolot

Baron napisał:
> No cóż
> Dzwonił 70letni mencizna bo ten co to widział to go poprosił żeby zadzwonił
> Czyli poszukiwany jest brunet wieczorową porą.

Złóżmy kilka faktów:
Statystyki pokazują że utopienie się, jest popularne wśród posiadaczy ŚK PPG w PL.
Jeśli akcja ratownicza nie jest błyskawiczna, to pośpiech w wyciągnięciu topielca jest drugorzędny(no chyba że grasują rekiny).
Jest mało prawdopodobne aby tylko jedna osoba mogła zauważyć zgłaszany przypadek w tak zaludnionym miejscu. Co kierujące się zdrowym rozsądkiem(?) służby, mogły natychmiastowo sprawdzić.
Skoro z akcją zwlekano aż trzy godziny tzn. że tyle czasu jakaś instytucja i odpowiedzialna, decyzyjna osoba, potrzebowała na przeprowadzenie analiz autentyczności zgłoszenia.
Jeśli poszukiwany jest "brunet" tzn że zgłoszenie było bardzo precyzyjnie określone.
Natomiast jeśli ten co "widział" był "brunetem", a zorganizowanie tej akcji okaże się fałszywym alarmem, to odpowiednie "służby" powinny zająć się dodatkowo w miarę precyzyjnym sporządzeniem jego rysopisu i następną zorganizowaną akcją ścigania go listem gończym :)

Baron

, to odpowiednie "służby" powinny zająć się dodatkowo w miarę precyzyjnym sporządzeniem jego rysopisu i następną zorganizowaną akcją ścigania go listem gończym :)

Oj Duda mu da....

are...@vp.pl

> Jest mało prawdopodobne aby tylko jedna osoba mogła zauważyć zgłaszany przypadek w tak zaludnionym miejscu. Co kierujące się zdrowym rozsądkiem(?) służby, mogły natychmiastowo sprawdzić.

Jesli chodzi o służby to raczej cienko działają, popatrzcie na ostatnie poszukiwania 5 letniego chłopca, całea armia policjantów, i przeszukane 2km^2 choć szumnie i lepiej brzmi 2 tyś hektarów .i w poszukiwaniach brały udział też i drony . ,
Tylko , chyba każdy kto był w powietrzu wie że, ludzkie oko wypatrzy więcej niż dron z kamerką fullHD i obrazem nawet w 50calowym monitorze .
Nie wiem czy użyli śmigłowców z termowizją, nic o tym nie słyszałem .
Trzech paralotniarzy taki teren oblukaliby w góra 1 dzień . Z dokładnością piechura.
Nie słyszałem by poproszono o pomoc paralotniarzy .Podejrzewam że, nawet gdyby zgłosili chęc pomocy byliby zlekceważeni .
Niech mnie ktoś poprawi jesli się mylę .

Baron

Nie słyszałem by poproszono o pomoc paralotniarzy

Żeby poprosić o pomoc musieli by ich najpierw wcielić.
To może niech zostanie jak jest .

Baron

Pamiętaj że pomagałem nielotom w lotach za 300zl 15min.

Statler

W dniu niedziela, 14 lipca 2019 10:34:42 UTC+2 użytkownik are...@vp.pl napisał:
> Nie słyszałem by poproszono o pomoc paralotniarzy .Podejrzewam że, nawet gdyby zgłosili chęc pomocy byliby zlekceważeni .

Policjant z sąsiedniej gminy czy powiatu nie może operować na terenie obok;(
( A nawet z sąsiedniej miejscowości, chyba, że doraźnie).

midia...@gmail.com

> [...]
> Tylko , chyba każdy kto był w powietrzu wie że, ludzkie oko wypatrzy więcej niż dron z kamerką fullHD i obrazem nawet w 50calowym monitorze .

Z tym bym się nie zgodził tym bardziej, że ekran monitora może obserwować więcej niż jedna osoba. Nie wspominając już o paru innych niuansach, które mogą wpływać na skupienie kiedy to tylko jedna osoba pełni funkcję pilota/obserwatora/nawigatora.

> Nie wiem czy użyli śmigłowców z termowizją, nic o tym nie słyszałem.

Śmigłowiec był w użyciu.

> Trzech paralotniarzy taki teren oblukaliby w góra 1 dzień . Z dokładnością piechura.

Nieprawda o czym poniżej.

> Nie słyszałem by poproszono o pomoc paralotniarzy .Podejrzewam że, nawet gdyby zgłosili chęc pomocy byliby zlekceważeni .
> Niech mnie ktoś poprawi jesli się mylę .

Mylisz się, nie jednokrotnie paralotniarze byli proszeni o pomoc w takich sytuacjach. W ostatnim mi znanym przypadku z przed ledwie pół roku sam komendant przyjechał z podziękowaniami za poszukiwania. Kolega paralotniarz, który brał udział w tych poszukiwaniach przeleciał kilkukrotnie nad miejscem w którym znaleziono poszukiwaną osobę i jej nie widział pomimo, że było to późną jesienią i nie było już liści. Oczywiście pobieżnie z góry możemy przeskanować teren dość szybko, ale absolutnie nie zrobimy tego dokładniej niż profesjonalne drony i na pewno nie da się zastąpić paralotniarzem szpaleru ludzi.

voice

W dniu 2019-07-14 o 10:34, are...@vp.pl pisze:

> Jesli chodzi o służby to raczej cienko działają, popatrzcie na ostatnie poszukiwania 5 letniego chłopca, całea armia policjantów, i przeszukane 2km^2 choć szumnie i lepiej brzmi 2 tyś hektarów .i w poszukiwaniach brały udział też i drony

"słabo działały" bo nie znalazły czy jak ?

> Tylko , chyba każdy kto był w powietrzu wie że, ludzkie oko wypatrzy więcej niż dron z kamerką fullHD i obrazem nawet w 50calowym monitorze .

Nie byłbym tego taki pewny.

> Trzech paralotniarzy taki teren oblukaliby w góra 1 dzień . Z dokładnością piechura.

"Oblukali" pewnie tak. Czy z "dokładnością piechura" to bym dyskutował...

pozdrawiam
v.