Zawór zwrotny na odpowietrzniku zbiornika paliwa.

altus0

Aby w razie wywrotki paliwo nie lało się na głowę przez rurkę odpowietrznika tak na szybko założyłem wentylek rowerowy. Działało to przez dwa sezony. Ostatnio zaworek zablokował się i silnik zgasł. Zakupiłem zaworek kierunkowy do paliwa
na allegro. Metalowy za 12 zł. ale wydaje mi się że stawia trochę za duży opór.Jak duża jest siła ssąca na wolnych obrotach w silniku C-Max?

Yti

Jak można zmierzyć siłe ssania paliwa?

Paweł

Dobrego walbro duża, bardzo duża gdy zaczynałem na solo miałem odpowietrznik na kranik którego często zapomniałem odkręcić a dowiadywałem się o tym dopiero po lądowaniu gdy widziałem cały zassany do środka zbiornik na paliwo.

Tomasz Poznański

W dniu wtorek, 17 października 2017 06:40:47 UTC+2 użytkownik altus0 napisał:
> Aby w razie wywrotki paliwo nie lało się na głowę przez rurkę odpowietrznika tak na szybko założyłem wentylek rowerowy.

Zamiast stosować zupełnie zbędne zawory, można wężyk odpowietrznika poprowadzić zaginając w dół tak aby wylot był poniżej dna zbiornika, najlepiej po przekątnej od króćca odpowietrzającego. Wtedy w przypadku odwrócenia, końcówka wężyka jest ponad zbiornikiem czyli poziomem paliwa.

Pozdrawiam
Tomek

Yti

Zawór ma jeden duży plus - nie śmierdzi paliwem

slawek szalacha

W dniu wtorek, 17 października 2017 12:14:28 UTC+2 użytkownik Yti napisał:
> Zawór ma jeden duży plus - nie śmierdzi paliwem

Mieszanka pachnie :)