Zapraszamy na V Mazurskie Spotkanie Paralotniowe m.i.n zawody o Puchar Mazur , Rostki 14-15 lipiec 2018

mazuryparalotnie

Zapraszamy serdecznie na V Mazurskie Spotkanie Paralotniowe

Impreza jest powiązana od lat z Festynem Wiejskim organizowanym przez Panią Sołtys Rostek Hannę Modzelewską, która odbędzie się w terminie 14-15 lipiec 2018, na terenie miejscowości Rostki koło Pisza
Zachęcamy do uczestnictwa w zawodach rekreacyjnych pilotów motoparalotniowych o Puchar Mazur ( tych mniej doświadczonych oraz tych bardziej doświadczonych)
Zawody motoparalotniowe, odbywać się będą w formie oddzielnych zawodów dla amatorów (kategoria rekreacyjnie ) i zawodników kadry narodowej (kategoria sportowa).
Startujemy w klasach PF1 (start z nóg) oraz PL1 (trajka jednoosobowa)
Gwarantujemy atrakcyjne nagrody dla uczestników zawodów . Wpisowe uczestnictwa w zawodach, wynosi 100 złotych.
Piloci nie uczestniczący w zawodach, a chcący poruszać się w strefie organizatora , muszą obowiązkowo rejestrować się na miejscu, poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego w biurze zawodów.
Podczas imprezy będzie mógł latać tylko organizatora dron i piloci nie będą mogli korzystać z kamer do rejestru swoich lotów z powietrza .
Przygotowane zostanie pole namiotowe dla uczestników imprezy ;
(Dostęp do prądu , wody pitnej , WC i umywalek, miejsce na ognisko, pole do piłki siatkowej , plac zabaw dla dzieci .)
- bezpłatnie korzystają zarejestrowani uczestnicy zawodów i ich najbliższa rodzina
Osoby nie uczestniczące w konkurencjach zawodów , a chcące korzystać z pola namiotowego. Muszą uiścić opłatę od namiotu za cały pobyt, w kwocie 30 złotych.
Noclegi z większym standardem prosimy szukać na własną rękę, organizator poleca;
www.przysiolektrzonki.pl i www.pilchy.pl
Zobaczycie Państwo historyczną wystawę związaną z historią militarną regionu i poligonu Orzyskiego , przygotowaną przez Piskie Stowarzyszenie Historyczne „Piska Pozycja Ryglowa i Grupę rekonstrukcji historycznej " Johanisburg"
Dla najmłodszych przygotowaliśmy atrakcje od mini guadów, seegway , po bezpłatną zjeżdżalnię i trampolinę. Ponadto chętni mogą skorzystać z strzelnicy paintballowej.
Odpłatnie będzie można skorzystać z przejażdżki za kierownicą prawdziwej rajdówki WRC i Pitebike mini motocykle .
A nawet wygrać taki przejazd podczas konkursu w przygotowanej atrakcji, jaką będą walki gladiatorów w formie zabawy dla publiczności
Kto zapragnie zobaczyć świat z góry, podczas imprezy może skorzystać z lotów widokowo-zapoznawczych motoparalotnią jako załogant lub polatać samolotem Ultra Light.
W trakcie imprezy odbędzie się akcja charytatywna

Program Imprezy
Piątek 13.07.2018 Pole namiotowe Rostki -Biuro zawodów
16:00-23:00 Możliwa rejestracja uczestników
19:00-21:30 Ewentualne loty zarejestrowanych pilotów uczestników
Sobota 14.07.2018
4:30 Brefieng pilotów
5:00- przelot nad Jezioro Śniardwy
6:00 Pierwsze konkurencje zawodów motoparalotniowych podzielone na klasę sportową i rekreacyjną
10:00 zakończenie pierwszych konkurencji lądowanie na celność i strącenie pachołków
11:00 Ogłoszenie wyników po porannych konkurencjach , biuro zawodów Świetlica Wiejska w Rostkach

16:00 Oficjalne otwarcie imprezy
16:00-21:00 Możliwość przejażdżki autem rajdowym
16:00-21:00 stoiska firm paralotniowych i innych wystawców , koła gospodyń wiejskich ,
- darmowa dmuchana zjeżdżalnia dla dzieci
16:10-19:00 przeprowadzenie akcji charytatywnej
18:00-21:00 dokończenie konkurencji zawodów motoparalotniowych
20:30 Pokazy motoparalotniowe dla publiczności
21:45 Impreza pod gwiazdami w miejscowości Rostki- plac zabaw w centrum miejscowości
22:00 Rozdanie Nagród – plac zabaw Rostki (pole namiotowe uczestników)

Niedziela 15.07.2018
5:00 - ewentualne dokończenie zawodów motoparalotniowych, gdyby pogoda nie dopisała
6:00 Przelot nad J. Śniardwy dla uczestników
12:00 zakończenie imprezy

Impreza jest uwzględniona od warunków atmosferycznych i program pikniku, może ulec zmianie.

Atrakcje dodatkowe
mały quadzik dla dzieci, strzelnica paintballowa , segway, walki gladiatorów ,bezpłatna zjeżdżalnia, przejażdżki za kierownicą auta rajdowego,

Regulamin zawodów piloci znajdą na stronie wydarzenia FB i w kategorii Spotkanie Paralotniowe na Mazurach, na naszej stronie internetowej http://www.mazuryparalotnie.pl/spotkania_par/
Firmy zainteresowane prezentacją swoich produktów na naszej imprezie , zapraszamy do kontaktu z nami.
Osoby które chciałyby zarejestrować się uprzednio wcześniej na zawody lub uzyskać niezbędne informacje dotyczące przedsięwzięcia mazurskiego lub przylecieć do nas samolotem ultralight , motolotnią , prosimy o kontakt tel. pod nr +48 512 959 465 lub drogą emailową mazurypa...@vp.pl
Więcej na naszym wydarzeniu facebookowym w poniższym linku ;

Zapraszamy serdecznie do odwiedzenia nas
Z paralotniowym pozdrowieniem
Stowarzyszenie Mazury Paralotnie
www.mazuryparalotnie.pl
FB Mazury Paralotnie

hak...@interia.pl

Wpisowe, nawet zakaz filmowania .....jakieś jaja na imprezie sołtysa . Słowo " muszą " przewija się jak " ja " w niemieckim filmie porno

Baron

Hak ja zamknąłem a ty wręcz odwrotnie.

Statler

W dniu niedziela, 1 lipca 2018 10:53:22 UTC+2 użytkownik Baron napisał:
> Hak ja zamknąłem a ty wręcz odwrotnie.

Baron, opamiętaj się!
Jeszcze chwilka, a pomyślę, że jesteś przydupasem uriuczym albo gociastym!
Fuj, fuj !

ark

" Piloci nie uczestniczący w zawodach, a chcący poruszać się w strefie organizatora , muszą obowiązkowo rejestrować się na miejscu, poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego w biurze zawodów. " Super w końcu zawody zgłoszone do ULS i wpisanymi strefami !!!
A i promocja , wystarczy się wpisać i zapłacić 100 pln by kożystać za darmo z pola namiotowego lub nie rejestrować się i płacić po 30 pln .
Ale zapewne będzie fajnie .

Baron

Baron, opamiętaj się!
Jeszcze chwilka, a pomyślę, że jesteś przydupasem uriuczym albo gociastym!
Fuj, fuj !

No i tu masz racje za duzo Barona
Na grupie juz miałem sie zamknąć ale cały czas mnie ktoś prowokuje ale bede silny.
Pozdr.

Statler

W dniu niedziela, 1 lipca 2018 22:04:09 UTC+2 użytkownik Baron napisał:
> Baron, opamiętaj się!

Wątpię!

Dalej będziesz siał swoim SPAMEM!
Nic nie rozumiesz,kesz Ci spaprał głowę!

Baron

uriuczym albo gociastym

Moze i nie rozumiem ale powiedz dlaczego twoi sparingpartnerzy przestali tu pisywac.

mazuryparalotnie

Relacja z 42 Rajdu Kormoran w poniższym linku

https://www.facebook.com/1534924196760808/videos/2030344587218764/

Ale Kochani istnieje możliwość, w trakcie imprezy w Rostkach przejechania się oryginalnym autem rajdowym .Jedna z opcji to , zasiąść za kierownicą prawdziwej rajdówki lub jako pasażer i przejechać się, po przygotowanym specjalnie dla Was odcinku ok. 5 kilometrowym.

Ponadto w atrakcji PIBIKE i wiele innych ciekawych przygotowanych niespodzianek specjalnie dla Państwa oraz dzieci .

14 Lipca Rostki startujemy oficjalnie o 16:00 . Zawody od godz. 5 rano

Możliwy w sobotę spływ kajakowy dla zainteresowanych motoparalotniarzy

Zapraszamy serdecznie na V Mazurskie Spotkanie Paralotniowe Rostki 2018

Gwarantujemy uczestnikom zawodów motoparalotniowych w klasie rekreacyjnej , bardzo atrakcyjne nagrody :)

Warto nas odwiedzić i pobawić w proste konkurencje jak lądowanie na celność , czysty start i ekonomia i możecie stać się posiadaczami wartościowych akcesorium potrzebnych do latania

Startujemy już w piątek 13 lipca od godziny 16:00

Do zobaczenia 14 lipca w Rostkach

Mazury Paralotnie

Link do wydarzenia na FB https://www.facebook.com/events/238727773368959/

Statler

W dniu niedziela, 1 lipca 2018 23:06:55 UTC+2 użytkownik Baron napisał:
> uriuczym albo gociastym
>
> Moze i nie rozumiem ale powiedz dlaczego twoi sparingpartnerzy przestali tu pisywac.

Założyli se swoje towarzystwo wzajemnej adoracji, to w końcu przestali:) bo się nie wyrabiali w czasie:))
Poza tym, to nie byli tylko moi sparing partnerzy, ale też wielu innych, a nie da się ze zbyt wieloma naraz napierdalać;)
Jest też hipoteza, że się starzeją;(

mazuryparalotnie

Ogłoszenie dla swobodnych pilotów

Otrzymujemy dużo zapytań o latanie za wyciągarką w trakcie Mazurskiego Spotkania Paralotniowego.
Niestety z własną wyciągarką, będziemy gotowi na kolejny sezon.
Wiąże się to , ze zdobyciem środków na osprzęt do holowania oraz uzyskanie uprawnień i doświadczenia. Ale jesteśmy już prawie na półmetku planów na kolejny rok.

Ale mamy alternatywę dla Was drodzy piloci latający swobodnie :)

Nasza propozycja do środowiska swobodnego :)

Może ktoś jest zainteresowany przyjechać do nas z wyciągarką stacjonarną i prowadzić komercyjne hole dla zainteresowanych pilotów latających swobodnie ?

Terminy ewentualnych lotów 13-15 lipiec, od godziny 10:00 do 18:00

Stowarzyszenie Mazury Paralotnie od usługodawcy atrakcji , będzie wymagało ;
-sprawnej technicznie wyciągarki stacjonarnej
- stosownych uprawnień do uruchomienia atrakcji
-odpowiedzialności formalno-prawnej nad atrakcją
-dodatkowe akcesorium do odbycia się atrakcji (np. radia ...(...)... )
-cenne za hol ustala usługodawca,
-organizator udostępnia powierzchnię do odbycia się atrakcji
-organizator zapewni zabezpieczenie ppż i medyczne
-organizator wymaga od usługodawcy atrakcji prowadzenia działalności gospodarczej lub stowarzyszenie
-podpisania umowy z organizatorem
-przeprowadzenia obowiązkowych odpraw za początku i na końcu wykonywanej usługi
-przestrzeganie regulaminu imprezy , stref i prawa lotniczego
-przestrzeganie przestrzeni organizatora (będziecie latać w aktywnej EPD 29 )
-usługodawca przestrzega porządku związanym z udostępnianą atrakcją

Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu tel , pod nr tel stowarzyszenia +48 512 959 465

Z paralotniowym pozdrowieniem
Mazury Paralotnie
www.mazuryparalotnie.pl

mazuryparalotnie

Tak było rok temu :
Film https://www.youtube.com/watch?v=WokIBO07kUA

Zdjęcia https://www.facebook.com/pg/mazury.paralotnie/photos/?tab=album&album_id=1597700560261783

Link do wydarzenia https://www.facebook.com/events/238727773368959/

Przygotowane zostanie pole namiotowe dla uczestników imprezy (dostęp do prądu, wody pitnej, WC i umywalek, miejsce na ognisko, pole do piłki siatkowej, plac zabaw dla dzieci) – bezpłatnie korzystają zarejestrowani uczestnicy do konkurencji zawodów i ich najbliższa rodzina. Osoby nie uczestniczące w konkurencjach zawodów, a chcące korzystać z pola namiotowego muszą uiścić opłatę od namiotu za cały pobyt w kwocie 30 złotych. Noclegi z większym standardem organizatorzy proszą szukać na własną rękę. Organizator poleca: www.przysiolektrzonki.pl i www.pilchy.pl

Mapa dojazdowa do pola namiotowego w miejscowości Roski koło Pisza , które będzie czynne 13 lipca , od godziny 16:00 do 16 lipca, do godziny 12:00 .

https://www.facebook.com/mazury.paralotnie/photos/gm.238740800034323/1867628593268977/?type=3&theater

Do zobaczenia w Rostkach 14 lipca :)

mazuryparalotnie

V Mazurskie Spotkanie Paralotniowe Rostki 13-15 lipiec 2018 r
Zawody na celność o Puchar Mazur

REGULAMIN
• Postanowienia ogólne
Organizatorzy:
Mazurskie Stowarzyszenie Paralotniowe Mazury Paralotnie
1. Zawody paralotni z napędem (PPG / PPGG) zostaną przeprowadzone zgodnie z niniejszym regulaminem oraz ustaleniami szczegółowymi przekazywanymi na odprawach.
1.1. Zawody nie są rywalizacją sportową w rozumieniu ustawy Prawo Lotnicze oraz Ustawy o Sporcie Kwalifikowanym.
1.2. W wyniku rozegranych sprawdzianów zostaną wyłonieni zwycięzcy zawodów w poszczególnych klasach. Rywalizacja prowadzona jest w klasach PF1 i PL1 podzielona na kategorię lub w ogólnej klasie zawodów . Kwestia wytycznych organizatora zawodów
1.3 Odpowiedzialność - wszystkie loty są wykonywane na własną odpowiedzialność pilota uczestnika (pilot ponosi odpowiedzialność za wszelkie konsekwencje swoich lotów)Musi pilot posiadać aktualne OC i NW.
2. Kierownictwo i kontrola zawodów
2.1 Organizator zawodów jest odpowiedzialny za przygotowanie i przebieg w tym właściwe zabezpieczenie, uzyskanie wymaganych przepisami zezwoleń na wykonywanie lotów, zapewnienie właściwej separacji, od publiczności a także przyjęcie i rejestrację uczestników oraz przekazanie Dyrektorowi Sportowemu listy uczestników spełniających wymagania organizatora oraz niniejszego regulaminu (najpóźniej w dniu pierwszego sprawdzianu przed jego rozpoczęciem).
2.2 Organizator zawodów wyznacza Dyrektora Sportowego, który jest odpowiedzialny za sprawy operacyjne związane z wykonywaniem lotów paralotniowych.
Kontrolę i nadzór nad stroną oceny konkurencji prowadzi Komisja Sportowa w składzie Sędzia Główny Zawodów oraz Sędziowie Zawodów .
3. Kompetencje Dyrektora Zawodów
Do kompetencji Dyrektora Sportowego zawodów należy:
a) wydawanie zarządzeń nie objętych niniejszym „Regulaminem”;
b) zapewnienie komunikatów meteorologicznych, przekazanie uczestnikom zawodów informacji o uzyskanych zgodach i ograniczeniach w ruchu lotniczym;
c) stosowanie kar przewidzianych regulaminem.
4. Kompetencje Sędziego Głównego ( Dyrektora Sportowego )
Do kompetencji Sędziego Głównego należy:
a) ustalenie kolejności i sposobu przeprowadzenia konkurencji;
b) określenie zadań szczegółowych zgodnie z założeniami niniejszego „Regulaminu”;
c) kontrola i nadzór nad przestrzeganiem „Regulaminu”;
d) ocena wyników konkurencji, przyznawanie punktów karnych.
5. Warunki uczestnictwa
• Posiadanie ważnego świadectwa kwalifikacji upoważniającego do wykonywania lotów na posiadanym PPG / PPGG lub dokumentu zagranicznego upoważniającego do wykonywania takich lotów lub licencji sportowej
• Ważne ubezpieczenie OC w związku z wykonywanymi lotami
• Podpisanie karty rejestracyjnej zawodnika w dniu rejestracji
• Posiadania sprawnego technicznie skrzydła i silnika
• Posiadania sprawnego radia i spadochronu ratunkowego tzw. zapasu
6. Obowiązki uczestnika
Pilot – uczestnik powinien:
a) wykonywać loty zgodnie z przepisami;
b) przestrzegać postanowień niniejszego „Regulaminu” oraz zarządzeń Sędziego głównego i Komisji Sportowej;
c) postępować zgodnie ze złożonymi w „Oświadczeniu” deklaracjami;
d) dbać o bezpieczeństwo osób trzecich i własne.
e) nie stwarzać zagrożeń dla osób trzecich i ich mienia
f) zapoznać się z mapą lotniczą rejonu lotów a w szczególności z rozmieszczeniem elementów przestrzeni kontrolowanej oraz P, R, D i położeniem miejscowości (z uwzględnieniem liczby mieszkańców)
g) nie naruszać przestrzeni powietrznych w których dla wykonywania lotów wymagane jest uzyskanie odrębnych zezwoleń
7. Paralotnie z napędem i wyposażenie
7.1. Sprzęt zgłoszony do zawodów musi być sprawny i sprawdzony przez pilota;
7.2. Numery startowe przydzielone uczestnikom przez Organizatora należy umieścić na dolnej powierzchni skrzydła lub na kasku albo napędzie lub w sposób określony na odprawie.
7.4 Sprzęt zgłoszony do lotów podlega inspekcji. W uzasadnionych przypadkach organizator ma prawo odmówić użycia kwestionowanego sprzętu przez zawodnika.
8. Stosowanie regulaminu
Począwszy od pierwszego startu do pierwszej konkurencji, reguły nie mogą być zmieniane chyba, że wynika to z przyczyny uzasadnionej względami racjonalnymi i sprawiedliwej oceny przebiegu sprawdzianów lub bezpieczeństwa lotów. Uczestnicy nie mogą być zastępowani. Zezwala się na wymianę uszkodzonego sprzętu na warunkach określonych w punkcie 11.9 niniejszego Regulaminu. Wszelkie zmiany muszą być dokonywane po zaakceptowaniu ich przez Sędziego Głównego.
10. Kary i dyskwalifikacje
10.1. Komisja Sportowa za naruszenie regulaminu, porządku lub dyscypliny lotniczej, biorąc pod uwagę wielkość wykroczenia, może ukarać uczestnika:
a) ostrzeżeniem – tj. punktami karnymi w wysokości 2-5% uzyskanych dotychczas przez uczestnika;
b) dyskwalifikacją w danym sprawdzianie lub próbie;
c) czasowe zawieszenie w lotach ( 24h)
d) całkowitą dyskwalifikacją .
e)finansowa na poczet darowizna na stowarzyszenie organizujące zawody
11. Zasady bezpieczeństwa i wykonywania lotów
11.1. Obecność na odprawach przed lotami, organizowanych przez Organizatora, jest obowiązkowa. Na odprawach podawane będą szczegóły sprawdzianów w danym dniu, przewidywane warunki meteorologiczne oraz ewentualne ograniczenia ruchowe. O miejscu i czasie następnych odpraw uczestnicy będą informowani podczas odpraw poprzedzających lub na tablicy ogłoszeń.
11.2. Niestosowanie się do ustaleń podanych podczas odpraw będzie karane zgodnie z punktem 10 niniejszego „Regulaminu”.
11.3. Każdy uczestnik jest obowiązany do przestrzegania przepisów Prawa Lotniczego, a w szczególności do dotyczących bezpieczeństwa wykonywania lotów oraz wysokości lotów, a także odległości od przestrzeni powietrznych, w których loty mogą odbywać się po uzyskaniu odrębnego zezwolenia.
11.4. Każdy pilot jest zobowiązany do sprawdzenia swojego sprzętu przed startem i wstrzymania się do startu w razie stwierdzenia niesprawności.
11.5. Dyrektor Sportowy, Sędzia Główny i sędzia mają prawo do kontroli załogi i sprzętu przed startem lub po locie, celem sprawdzenia przestrzegania Regulaminu. Kontrola może być dokonywana w sposób nie wpływający na przygotowanie uczestników do lotu. Odmowa poddania się kontroli będzie równoznaczna z dyskwalifikacją.
11.6. Każdy PPG/PPGG musi być użytkowany zgodnie ze swoją specyfikacją techniczną i wynikającymi z niej ograniczeniami.
11.7. Wszelkie manewry niebezpieczne dla innych załóg i osób postronnych oraz akrobacje są zakazane.
11.8. Wszelkie uszkodzenia sprzętu muszą być niezwłocznie zgłaszane Sędziemu Głównemu.
11.9. Zastąpienie swojego PPG /PPGG w razie jego nieprzydatności jest możliwe za zgodą Sędziego Głównego na dokonanie tej zmiany.
11.10.Obloty i inne loty sprawdzające mogą nastąpić tylko za zezwoleniem Sędziego Głównego.
11.11.Piloci muszą być wyposażeni w kaski ochronne.
11.12.Niezależnie od posiadanego orzeczenia lekarskiego, pilot nie ma prawa wystartować do lotu, jeśli nie jest w pełnej sprawności fizycznej i psychicznej.
11.13.Zasady ruchu w miejscu startu i lądowań będą podawane na codziennych odprawach.
11.14.Załogi muszą prowadzić systematyczną i nieprzerwaną obserwację ruchu w powietrzu. Ustalony kierunek kręgu nad lotniskowego oraz miejsce holdingu musi być przestrzegany.
11.15.Możliwa kontrola alkomatem pilotów chcących latać na startowisku oraz przy konkurencjach nawigacyjnych sprawdzenie pilota czy nie posiada przy sobie dodatkowych urządzeń nawigacyjnych, nie zgodnych z regulaminem obowiązujących zawodów.
11.15.Wykonywanie lotów i utrata orientacji:
a) Wykonywanie lotów w chmurach jest zabronione;
b) przelot nad zbiornikami wodnymi ( jeziora, rzeka ) może być wykonany jedynie na wysokości umożliwiającej bezpieczny dolot do lądu w przypadku awarii silnika.
c) w przypadku utraty orientacji (przy lotach free fly ) należy wykonać lądowanie i zawiadomić telefonicznie organizatora o zaistniałym problemie.
d) nie zgłoszenie się uczestnika lub nie przekazanie organizatorowi informacji o miejscu pobytu czasie do 30 minut od zamknięcia lotów free fly może spowodować obciążenie uczestnika kosztami wszczętej akcji poszukiwawczej i ratowniczej
11.16 Sygnalizacja
Podczas odprawy podana zostanie sygnalizacja flagami oraz wykładane znaki związane z zakazami wykonywania lotów.
Jeżeli nie zostaną dokonane inne ustalenia, poniższe sygnały oznaczają:
a) flaga czerwona – całkowity zakaz lotów ( nakaz lądowania)
b) flaga szachownica – loty wolne (zainteresowani uczestnicy wykonują loty na własną odpowiedzialność poza sprawdzianami, nie ma ograniczeń ze strony organizatora).
c) flaga biała– okno otwarte, , wolno startować zgodnie z ustaleniami na odprawie i tylko do sprawdzianu.
d) brak flagi – organizator jest nieobecny ( przerwa w zawodach)
II. Zasady organizacji konkurencji
1. Zgodnie z katalogiem konkurencji ogłoszonym przez organizatora
2.1. Pilotowi zezwala się na start tylko za zgodą sędziego..
2.2. Czas startu do konkurencji będzie określany na odprawie przedlotowej dla każdego uczestnika.
2.7. Lądowanie w terenie przygodnym powinno być niezwłocznie zgłoszone Dyrektorowi Sportowemu.
2.8 Obowiązuje zakaz korzystania z kamer sportowych prze pilotów latających w strefie organizatora zawodów
Załącznikami do niniejszego regulaminu jest Karta rejestracyjna pilota PPG/PPGG z zawartym w niej oświadczeniem w dniu podpisania dokumentu.

Rejestracja odbywa się również przez Internet i jest dokumentem poświadczającym uczestnictwo pilota, który w dniu zawodów tylko podpisuje przygotowane zgłoszenie do zawodów, poprzez uprzednią rejestrację emailową poprzez email mazurypa...@vp.pl
Miejsce: Rostki koło Pisza 13-15 lipiec 2018 rok

Ponadto możliwy spływ kajakowy rzeką Pisa w godzinach od 12:00 do 15:00 , dla osób zainteresowanych

Do zobaczenia w Rostkach 14 lipca

Mazury Paralotnie
www.mazuryparalotnie.pl

mazuryparalotnie

Komunikat do osób chcących odwiedzić V Mazurskie Spotkanie Paralotniowe Rostki 14-15 lipca

Prosimy uprzednio wcześniej przyjechać do nas , bo w sobotnie popołudnie może być problem z dotarciem do Rostek .
Ponieważ nie daleko nas odbywać się będzie inna impreza i może być korek na drodze.

Zabawy i konkursy dla dzieci, będą dostępne już od godziny 14:00

Zawody dla motoparalotniarzy w sobotę od 5 rano .
Chętne osoby potrenować przed zawodami w piątek , po zarejestrowaniu śmiało możecie korzystać z aktywnej EPD 29 ( strefa EDP 29 jest aktywną strefą organizatora imprezy )
Ponadto wszystkie działania motoparalotniarzy reguluje regulamin i obowiązkowe zapoznanie się z nim

Do zobaczenia w Rostkach

jmecz...@gmail.com

Mam pytanie odnośnie punktu 7.4

My latamy na trajkach AUGUST w wersji z koszem "scyzoryk" tj.nie ma kosza okrągłego, nie ma on kształtu Hexa, jest w formie dwóch ruchomych pałąków.
Jest to nowatorskie nasze rozwiązanie które niektórym "szmacianym znawcom " w ich głowach "nie mieści się".

Chciałbym wiedzieć jak wasi spece od dopuszczenia do zawodów do tego podejdą? Nie chciałbym jechać sporo kilometrów na darmo gdy mogę sobie gdzie indziej polatać.
Pozdrawiam

netope...@gmail.com

Jak wygląda kosz "scyzoryk" w trajce AUGUST jest pokazane na filmiku:

https://www.youtube.com/watch?v=o7eajy8E8KM

Ps. I jeszcze jedno pytanie do Waszych speców od dopuszczeń :
Czy również dopuszczacie gdy zbiornik z paliwem w trajce jest typy "szmacianego" jak pokazany na filmie ( od 22 minuty 21 sekundy):

https://www.youtube.com/watch?v=HmrNy15tDhA

mazuryparalotnie

Wspomniane sprzęty przez kolegów pilotów, w pełni zostaną dopuszczone do uczestnictwa w imprezie . I nie ma podstaw do nie spełniania kryteriów bezpieczeństwa.

Tutaj Panowie daliście pomysł organizatorowi (na kolejne zawody ) na rozszerzenie punktu 7.4 , o załącznik ; jakie sprzęty nie mogą być dopuszczone do lotu, przez organizatora ze względu na bezpieczeństwo .

Normalnym jest, że nie zostaną dopuszczone tylko sprzęty do latania w trakcie eventu nie mające w ogóle kosza , roztrzaskane śmigło do lotu - nie sklejone , popękane spawy w trajce w miejscach łączonych, uszkodzenia silnika widoczne okiem i słuchem , skrzydło pamiętające kiedyś swoje czasy świetności.
To kilka z przykładów nie dopuszczenia do latania.

Śmiało przyjeżdżajcie i do zobaczenia

Z paralotniowym pozdrowieniem
Mazury Paralotnie
www.mazuryparalotnie.pl
FB https://www.facebook.com/mazury.paralotnie

Message has been deleted

mazuryparalotnie

Firma produkująca osprzęt do latania Minari Engine Poland , w dniu imprezy ogłasza TEST DAY na swoje produkty

Zapraszamy motoparalotniarzy do testowania sprzętu w bezpłatnej formie
No chyba, że rozwalicie śmigło lub napęd, to koszta będziecie musieli ponieść, za wyrządzone zniszczenia

Do przetestowania sprzętu firma wymaga od pilota ;
-aktualnego świadectwa kwalifikacji pilota
-aktualnego ubezpieczenia OC
-skrzydło spełniające wymogi lotne - dopuszczenie do lotów

https://www.facebook.com/MinariEnginePoland

ark

widzisz , nawet nie zadał sobie trudu obejrzenia filmu, bo pisze On że, nie zostaną dopuszczone napędy bez kosza ale Tobie pisze że dopuści ten napęd. ;)

"Normalnym jest, że nie zostaną dopuszczone tylko sprzęty do latania w trakcie eventu nie mające w ogóle kosza "
Bo new "august " kosza jako takiego nie posiada natomiast jest wyposażony w dystanse ochraniające linki .

mazuryparalotnie

Aby rozwiać domysły ; Trajka New August zostaje dopuszczona do lotów przez organizatora imprezy, po ustaleniu na miejscu z organizatorem szczegółów zakresu wykonywania bezpiecznych lotów, podczas imprezy skupiającej sporą ilość zgromadzonej publiczności i motoparalotniarzy .
Niebo jest podzielone na wewnętrzne strefy latania , ale to już na briefiengu na miejscu .

Wszelakie zapytania związku z organizowanym V Mazurskim Spotkaniem Paralotniowym , prosimy kierować nie na grupie lecz pod nr. tel. +48 512 959 465 lub mazurypa...@vp.pl

Dodatkowe atrakcje na evencie , połączonym z Festynem Wiejskim ;

W tym roku Stowarzyszenie Historyczne "Piska Pozycja Ryglowa" przygotowała piękne rekonstrukcyjne stanowisko z zarysem historycznego lotnictwa, za czasów niemieckich na Rostkach

Warto zobaczyć na własne oczy i wysłuchać kawałek historii ,który kiedyś miał miejsce na lokalnym lotnisku

Kolejne atrakcje czekają na Państwa, od firmy QUADY MRAGOWO

Świetna zabawa na , mini quad ,pitebike , seegway i wielel innych atrakcjach przygotowanych przez firmę dla Państwa

Zapraszamy chętnych do przejażdżki za kierownicą lub jako pasażer prawdziwą Rajdówką

Atrakcją udostępniona została przez partnera stowarzyszenia firmę M-RACE - , firma kształtująca i udoskonalająca jazdę autem sportowym .
Warto przejść taki kurs lub pojeździć po zabezpieczonej trasie ok.5km , w trakcie naszej imprezy w Rostkach

Ponadto planujemy spływ kajakowy rzeką Pisą , dla zainteresowanych motoparalotniarzy i ich Rodzin

Na bieżąco przekazujemy komunikaty o imprezie na utworzonym wydarzeniu FB , w poniższym linku : https://www.facebook.com/events/238727773368959/

Zapraszamy serdecznie wszystkich do Rostek 14 lipca !!

voice

W dniu 2018-07-10 o 13:11, mazuryparalotnie pisze:

> ale to już na briefiengu na miejscu .

Na czym ?

> Dodatkowe atrakcje na evencie , połączonym z Festynem Wiejskim ;

Na czym te dodatkowe atrakcje? Tym samym co Wiejski Festyn ?

pozdrawiam serdecznie
v.

Tomasz Poznański

W dniu 10.07.2018 o 11:12, netope...@gmail.com pisze:

> Jak wygląda kosz "scyzoryk" w trajce AUGUST jest pokazane na filmiku:
>
> https://www.youtube.com/watch?v=o7eajy8E8KM

Warto sobie zatrzymać film dokładnie na 10 min. 56 sek.
Wystąpienie podobnej sytuacji przy starcie może mieć kluczowe znaczenie
dla skrzydła. Doświadczonemu pilotowi zdarzy się rzadko, ale mniej
wprawnemu raz na rok na pewno.

Pozdrawiam
Tomek

Tomasz Poznański

W dniu 10.07.2018 o 15:47, Tomasz Poznański pisze:

> Warto sobie zatrzymać film dokładnie na 10 min. 56 sek.

Poprawka:
7 min., 21 sek. filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=o7eajy8E8KM

Tomek

Piotr W

Chciałbym sobaczyć jak się ten scyzoryk zachowa po połówce i zakręceniu taśm. Albo chociaż po większym froncie.

pzdr

peter

netope...@gmail.com

Jak sądzisz - czy przed upublicznieniem tego rozwiązania AUGUSTA testowaliśmy DUŻE klapy w locie czy nie ?

Napiszę Ci tak:
WSZYSTKO co pokazuję w swoich filmikach jest BEZ KITU, bez RETUSZU, sprawdzone WIELOKROTNIE, w RÓŻNYCH sytuacjach tj. od lajtu po szkawły.
Osobiście specjalnie startowałem na tej trajce w szkawale by mieć klapy i one BYŁY - nawet na pół skrzydła (widzieli to koledzy: Janek, Grigoorij, Stefcio, Stasiu, Kirył w Wałyczyku - i NIC się nie wkręciło w śmigło - bo NIE MOŻE.
Niedowiarków odsyłam po info do nich.
A jak ktoś się wywali nawet z "tradycyjnym "koszem ( widziałem kilka krotnie) to i tak śmigło szlak trafi, części fruwają i nie tylko smigła.

Pozdro

Piotr W

Mnie nie chodzi o śmigło. Ani tym bardziej o start czy lądowanie. Pytałem o zachowanie zestawu, po np takich atrakcjach jak napisałem powyżej. Fajnie że ktoś wymyśla coś nowego. Ale jeśli nie zrzuciłeś/dostałeś połówki w czasie lotu czy fronta z tymi dłuższymi od taśm "drutami" przez, które przechodzą liny, to byłbym ostrożny z zachwytami nad takim rozwiązaniem.

pzdr

peter

midia...@gmail.com

W dniu wtorek, 10 lipca 2018 17:55:43 UTC+2 użytkownik Piotr W napisał:
Ja chciał bym zobaczyć tych mędrców latających na trajkach na jakich skrzydłach latają i w jakich warunkach, że muszą zmagać się z frontami, połówkami i zakręceniem w taśmach.

Piotr W

Filozofia typu: "latam rano i wieczorem - na ch..j mi paka". Ale każdy jest dorosły i odpowiada za siebie.

pzdr

peter

midia...@gmail.com

Filozofia jest taka, że w dobrej chmurze to i szybowcowi skrzydła może zdemontować. Trzeba znać możliwości i ograniczenia sprzętu, który się użytkuje i tyle. We współczesnym dobrym sprzęcie PPGG te ograniczenia naprawdę nie są duże i można pozwolić sobie na pewno na dużo więcej niż latanie rano i wieczorem. Jednakże latanie warunkach, które na takim sprzęcie doprowadzi do połówki i skręcenia w taśmach to jest błąd pilota, poważny błąd. Naprawdę nie wiem w jaki kocioł trzeba się wpierdolić żeby na współczesnym dobrze dobranym trajkowym sprzęcie doznać podwinięć.

Tomasz Poznański

W dniu 10.07.2018 o 19:26, midia...@gmail.com pisze:

> Filozofia jest taka, że w dobrej chmurze to i szybowcowi skrzydła może zdemontować. Trzeba znać możliwości i ograniczenia sprzętu, który się użytkuje i tyle. We współczesnym dobrym sprzęcie PPGG te ograniczenia naprawdę nie są duże i można pozwolić sobie na pewno na dużo więcej niż latanie rano i wieczorem. Jednakże latanie warunkach, które na takim sprzęcie doprowadzi do połówki i skręcenia w taśmach to jest błąd pilota, poważny błąd. Naprawdę nie wiem w jaki kocioł trzeba się wpierdolić żeby na współczesnym dobrze dobranym trajkowym sprzęcie doznać podwinięć.

Przy starcie nawet szybowcowi zdarza się położyć skrzydło na jedną
stronę i spalić start (wyczepienie), w przypadku trajek znacznie
częściej start kończy się tak jak lądowanie Janusza w 7 min. 21 sek. filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=o7eajy8E8KM
Prawa podpora taśm pozostaje w górze, skrzydło kładzie się na lewą
stronę, linki prawej połówki układają się w tej konfiguracji po skosie w
lewo i dół dostając się w obszar pracy śmigła. Gdyby silnik nie był
wyłączony oprócz wirtualnego kosza również skrzydło zostałoby częściowo
z wirtualnym olinowaniem. System bezsprzecznie nowatorski, podobnie jak
konstrukcja trajki. Jednak "wirtualny" kosz w tej wersji zostawia
zdecydowanie mniejszy margines błędu dla pilota przy starcie.

Pozdrawiam
Tomek

midia...@gmail.com

W dniu wtorek, 10 lipca 2018 20:13:10 UTC+2 użytkownik Tomasz Poznański napisał:

> [...]
> konstrukcja trajki. Jednak "wirtualny" kosz w tej wersji zostawia
> zdecydowanie mniejszy margines błędu dla pilota przy starcie.

Bezsprzecznie początkującym taka konfiguracja może się przydarzyć podczas startu. Mi się przydarzyła podobna w tym roku w zimie. Linki z jednej strony weszły pod rzep łączący ćwiartki kosza. Pół skrzydła wstało, drugie leżało na ziemi, ponieważ byłem ubrany jak na sybir i nie chciało mi się ponownie gramolić i powtarzać startu to dołożyłem gazu licząc... w sumie sam nie wiem na co. Efekt zmiażdżony kosz, rozcharatane śmigło i ucięte w zasadzie wszystkie linki z jednej strony. Konkludując nie ma remedium na głupotę i błędy. Wg. mnie jak ktoś już umie to taki sposób separacji linek od śmigła jest tak samo dobry jak każdy inny a może nawet i ze względu na mniejszą masę i opór nawet i lepszy.

netope...@gmail.com

Janek i ja nie widzimy żadnego zagrożenia przy kładzeniu skrzydła w DOWOLNE miejsce po lądowaniu. Dlaczego ? Bo podczas testów ŚWIADOMIE kładliśmy je już na wszystkie możliwe strony, z przodu, z tyłu, na lewo , prawo, w płaszczyźnie obrotu śmigła itd. na PRACUJĄCYM jeszcze silniku.

Ty i inni teoretyzujecie tylko i WYDAJE się Wam i NIC poza tym.
MY wiemy, latamy bez obawy w różnym warunie gdyż te sytuacje sprawdziliśmy PRAKTYCZNIE a koledzy (z nami latający) to widzieli i widzą na bieżąco.
Oczywiście "opór materii był, jest i będzie" przed naszymi pomysłami ale to Wasz problem - nie nasz.

midia...@gmail.com

W dniu wtorek, 10 lipca 2018 22:03:52 UTC+2 użytkownik netope...@gmail.com napisał:
> Janek i ja nie widzimy żadnego zagrożenia przy kładzeniu skrzydła w DOWOLNE miejsce po lądowaniu. Dlaczego ? Bo podczas testów ŚWIADOMIE kładliśmy je już na wszystkie możliwe strony, z przodu, z tyłu, na lewo , prawo,

Oj chyba nie na wszystkie:

lukas...@o2.pl

Pogoda słabo rokuje, a szkoda.

Paweł

A mnie się pomysł podoba, sam latam na koszyku praktycznie bez oplotu i nic a nic się nie dzieje z tego powodu, poza trochę lepszym ciągiem,
Dajcie już Januszowi spokój co jak co ale dudkowe samosostatki bez powodu nie klapą a wręcz trzeba je do tego zdecydowanie zmusić

mazuryparalotnie

Zapraszamy serdecznie Państwa 14 lipca , ze swoimi pociechami na bezpłatny blok animacyjny dla najmłodszych , rozpoczynający się od godziny 14:00 (miejsce płyta lotniska w Rostkach )
Impreza nasza ma na celu integracje Rodzinną
Już w ten weekend V Mazurskie Spotkanie Paralotniowe

mazuryparalotnie

Dodatkowa baza noclegowa w okolicy Rostek koło Pisza
- Zajazd Wiejski Szczechy Wielkie http://www.zajazdwiejski.pl/
- Noclegi wieś Karwik https://www.olx.pl/nieruchomosci/noclegi/karwik/?utm_source=adwords&utm_medium=sea&utm_campaign=noclegi-2018&gclid=EAIaIQobChMI4fvc_-mZ3AIV1ITVCh0VtQNREAAYASAAEgK8-fD_BwE

- Karwik http://www.znatura.pl/
-Karwik 122 https://pl-pl.facebook.com/Karwik-122-1494136677482883/
-Karwik Kwatery Karwik 7, 12-203 Pisz
Telefon: 601 804 451

- Karwik https://sielskieklimaty.dobrynocleg.pl/kontakt.html
- Karwik Velotel https://zwiedzaj-mazury.pl/nocleg/1682563
- Szczechy Małe Wnukowo 12-200 Szczechy Małe
Telefon: 600 040 404
- www.pilchy.pl

- Noclegi wieś Zdory Zdory 34A, 12-200, Zdory
Telefon: 511 632 483
- Zdory domki letniskowe http://slonecznezdory.pl/
-Zdory https://www.pkt.pl/firma/bociani-azyl-gospodarstwo-agroturystyczne-3850870
-Zdory https://www.zdory.eu/
- Dom z basenem i banią https://e-turysta.pl/habass-dom-z-basenem-i-bania-pisz-137029.html?kl=1
- Noclegi Nowe Guty nad Jeziorem Śniardwy https://www.google.pl/search?q=noclegi%20nowe%20guty&oq=noclegi+&aqs=chrome.0.69i59l2j69i60j69i59j69i57j69i61.2443j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8&hotel_dates=2018-07-15,2018-07-16&npsic=0&rflfq=1&rlha=1&rlla=0&rlhsc=CiAIyZewmPnn-Jz_AQjO1L2qvdGskb0BCM-3nIbD7OzpUTAB&rllag=53785930,21852778,2133&tbm=lcl&rldimm=7232652488850785393&ved=0ahUKEwie2MWu7ZncAhWBM-wKHVfnDcIQvS4InQEwAA&rldoc=1&tbs=lf_hd:-1,lf_ho:2,lrf:!2m7!1e17!4m2!17m1!1e3!4m2!17m1!1e8!2m1!1e2!2m1!1e19!2m1!1e4!2m21!1e7!4m4!7m3!1m1!1u150!3sPLN!4m4!7m3!1m1!1u200!3sPLN!4m4!7m3!1m1!1u250!3sPLN!4m4!7m3!1m1!1u300!3sPLN!3sIAE,lf:1,lf_ui:6#rlfi=hd:2018-07-15,2018-07-16;si:;mv:!1m3!1d141917.10885510783!2d21.812264799999994!3d53.758633999999994!2m3!1f0!2f0!3f0!3m2!1i284!2i361!4f13.1

Zapraszamy serdecznie do Rostek , pogoda pozwoli nam na przeprowadzenie konkurencji . Zawody mogą odbyć się w niedzielę , jeżeli pogoda nie dopisze.

Nasze pole namiotowe w Rostkach , będzie czynne od jutra (16:00- można wcześniej przyjechać ) do poniedziałku 12:00

Do zobaczenia
Mazury Paralotnie
www.mazuryparalotnie.pl

mazuryparalotnie

Na wieczornym rozdaniu nagród zespół Rostkowianki przedstawią skecz , a później już będzie przygrywał zespół do grilla i przygotowanym poczęstunku .

Pogoda dopisze nam w rozegraniu konkurencji , obecnie u nas świeci słońce . Nie ma co kierować się meteorogramami bo dwa dni temu pokazywało burzę u nas, a chłopaki latali i totalna bezwietrz . Jedynie niebo zachmurzone.

Pole namiotowe w Rostkach czynne dzisiaj od godziny 16:00( można wcześniej przybyć )