bull max 250 opinie

ju388j1

kiedys juz pytalem o ten silnik ale konkretnych odpowiedzi bylo niewiele tak ze ponawiam pytanie jak sie sprawuje ta jednostka napedowa awaryjnosc spalanie kto jakie ma smiglo pozdr

Sławek Mikołów

Masa startowa 140kg na Universalu31 pali 4,5-5,5 l/h ale nigdy nie lecialem na kropelke, latam góra-dół, max co spalił to 7,5 l/h na Snake20 po godzinnym locie na pełnej belce. Mam irydowa świecie i dość bogata mieszankę żeby zbić temperaturę. Dmucham na zimne po opiniach awangardy. Nic się nie dzieje z silnikiem. Mam kanał chłodzący. A, i wozek tandemowy na klasyku 42 tez obsługuje i pali mniej niż na Snake.

Yti

Slawek, masz pomiar EGT i CHT?

kRóLiK

Mam ten napęd od kwietnia
Zadnych awarii oprócz (jak się potem okazało) awarii fajki od świecy. Wymienilismy w ramach gwarancji niepotrzebnie całą cewkę z fajką.

Spalanie na poczatku bylo 7.5l na h. Potem w miarę docierania spadalo i zatrzymalo sie na 6l na h gdy latam solo. Czasem 5.5l. Do tandemu 7l.

Śmigło mam 130 cm 3łopatowe od Peszke. Rewelacyjnie sie sprawuje. Nie czuje efektu od śmigła. Wkreca się na obroty bez żadnego przestoju.

Zalecam odpalanie elektryczne. O wiele łatwiej.
Latam na swiecach zwyklych ngk 10 cieplota latem i 9ta teraz... moze zejde na 8.

Silnik w trakcie rozgrzewania trzęsie sie bardzo.. wystarczy lekko przytrzymac obrony na ok 25 procent mocy i ok.. ale to nic bo potem jest fantastyczna kultura jego pracy nawet na odpuszczonej manetce.

Swoją drogą moze ktoś mi powie jesli ma tez ten silnik... czy to norma czy moze cos poprawic?

Nie mam zadnych sond. Mam tunel chlodzący. Mialem juz kilka lotow w ktorych szedlem przez 15minut na pelnym gazie nad chmury i nic sie nie dzialo.
Wiem ze nie trzeba lać az takiego oleju ale leje motul 800 tak na wszelki wypadek.
Mieszankę paliwa mam lekko bogatszą niz zaleca producent z uwagi na wczesniejsze problemy z kolorem swiecy.

Jestem bardzo zadowolony bo moc sie czuje i nie waży dużo. Na tą chwilę nie wybralbym nic innego.

midia...@gmail.com

W dniu poniedziałek, 13 listopada 2017 15:07:45 UTC+1 użytkownik kRóLiK napisał:

>Mialem juz kilka lotow w ktorych szedlem przez 15minut na pelnym gazie nad chmury i nic sie nie dzialo.

...rób tak dalej

marcin55

Jak ma dobrze wyregulowany silnik to nic mu nie będzie, a nawet lepiej, bo nagar nie powstanie ;) Ja mam inny silnik tego producenta, C-max'a, po regulacji gaźnika wg instrukcji maksymalne EGT na pełnym palniku było do 510 stopni, CHT do 200 stopni po długim pałowaniu, czyli bez szans żeby silnik od tego ucierpiał, ale za to spalanie przy takiej regulacji dochodziło do 7-7,5 L/h w normalnym locie. Teraz mam skręcony tak że mieści się w 5 L/h, ale już przy maksymalnym gazie po 30 sekundach włącza się alarm EGT.

Sławek Mikołów

W dniu poniedziałek, 13 listopada 2017 16:40:53 UTC+1 użytkownik midia...@gmail.com napisał:
Ja napisałem powyżej, że przez godzinę leciałem na speedzie i na pełnej manetce - nic się nie dzieje jak masz dobrze ustawiony gaźnik. Mam pomiar EGT, na pełnym gazie nie przekracza 620 stopni. Mam info na dwóch diodach żółta 580-600st, żółta z czerwoną 600-620st i pow 620st sama czerwona. Ze Spiredem24 takie coś wykminiliśmy.

ju388j1

W dniu poniedziałek, 13 listopada 2017 13:47:04 UTC+1 użytkownik ju388j1 napisał:
> kiedys juz pytalem o ten silnik ale konkretnych odpowiedzi bylo niewiele tak ze ponawiam pytanie jak sie sprawuje ta jednostka napedowa awaryjnosc spalanie kto jakie ma smiglo pozdr

dzieki za konkretne odpowiedzi powiedzcie jakie macie ustawienia na wb37 konkretnie ile kazda sruba regulacji jest wykrecona i jakie macie cht przy obrotach przelotowych bullmaxa bede eksploatowal z universal 31 no moze kiedys cos ostrzejszego sobie kupie jeszcze raz dzieki za info

midia...@gmail.com

No to znaczy, że ten silnik ma spory zapas. W legendarnie niezniszczalnych Rotaxach instrukcja mówi max 6500 tylko 5min. W lotniczych silnikach to już w ogóle jest standard, że są ograniczenia czasowe na użycie pełnej przepustnicy.
Ja tam wolał bym jednak wznosić się 20min zamiast 15 i na 3/4 mocy.
Lot przez godzinę na pełnej kicie to już w ogóle jakaś masakra;) To dobra rekomendacja dla tego silnika. Od was chłopaki jednak silnika bym nie kupił;)

marcin55

W dniu poniedziałek, 13 listopada 2017 18:35:50 UTC+1 użytkownik midia...@gmail.com napisał:

> Od was chłopaki jednak silnika bym nie kupił;)

Pewnie lepszy jest silnik, który wiecznie pracował na niskich obrotach, niedogrzany, z niskim EGT i na bogatej mieszance :) Zdziwiłbyś się ile krzywdy robi silnikowi zbyt bogata mieszanka i jak niektórzy leją więcej oleju, ja bym takiego silnika nie kupił, który miał ustawioną bogatą mieszankę i właściciel lał 1:40 lub nawet 1:30 (znam takie przypadki) oleju estrowego.

midia...@gmail.com

Wiadomo, że skrajności nie są wskazane.

Sławek Mikołów

> [...]
> Lot przez godzinę na pełnej kicie to już w ogóle jakaś masakra;) To dobra rekomendacja dla tego silnika. Od was chłopaki jednak silnika bym nie kupił;)

:-) największą krzywdę silnikowi można zrobić przez brak smarowania. Dwusuw smarowany jest olejem transportowanym przez paliwo. W motocyklach silniki 2T zacierają się przy hamowaniu silnikiem na zamkniętym gazie. Jestem mechanikiem i dużo czasu zajęło mi wyregulowanie gaźnika (łącznie z wysyłką mojego gaźnika do Ciscomotors), wypadkowa koloru świecy, EGT, zużycia paliwa i stabilnej pracy na wolnych obrotach to dobrze wyregulowany gaźnik. Narazie nic złego mu się nie stało, a jakbym chciał latać na pół gazu to kupił bym pół silnika - nie trzeba tyle dźwigać :-)

Marcin Wowry

Wiekszych glupot juz dawno nie czytałem 😉 2T to nie jest corsa 1.0 12V na autostradzie. Tak jak Slawek napisał max otwarta przepustnica = max smarowanie i chłodzenie (bo paliwo i powietrze też chlodza cylinder i tłok). Sprawdzone osobiscie na max obrotach mniej sie grzeje niz na 80% manetki i wszystko hula jak złoto. Mini 2 evo

Marcin Wowry

Dodam jeszcze, ze kosiarki albo piły lancuchowe 2t robocze obroty to obroty max

cmr...@wp.pl

Kurcze. Jak to jest. Silnik na podobnym cylindrze i tłoku w nirvanie pali jakieś śmieszne ilości paliwa a od czasu zmiany głowicy się nie przegrzewa a tu czytam o spalaniu razy dwa i to z duszą na ramieniu. W czym tkwi problem?

Sławek Mikołów

Ciekawe. Może jest słabszy, mniej wysilony. Ile ma koni Nirvana i na jakim jest gaźniku?

furtak

Tak tylko silniki są tak sprężOne z osprzętem ze nie wykrecaja pełnych obrotów

midia...@gmail.com

W dniu poniedziałek, 13 listopada 2017 21:11:35 UTC+1 użytkownik Marcin Wowry napisał:
> Wiekszych glupot juz dawno nie czytałem 😉 2T to nie jest corsa 1.0 12V na autostradzie. Tak jak Slawek napisał max otwarta przepustnica = max smarowanie i chłodzenie (bo paliwo i powietrze też chlodza cylinder i tłok).
Tak ale również max temp. spowodowana tarciem
Nie był bym taki autorytatywny w tej kwestii.
O to fragment instrukcji z samolotu z silnikiem Rotax 582 oczywiście 2T:
MAX 6800 rpm REDLINE REDLINE REDLINE BEFORE ENGINE DESINTIGRATION.
Max Rpm should NOT exceed 6500 rpm. running no more than 5 mins max(IN STREIGHT AND LEVEL FLIGHT ONLY)
static full power should be around 6000 -6200 rpm max
take off climb should be 6200-6400 rpm max
and streight and level flight at full power should be 6500 Rpm 5 mins MAX
maximum rpm refers to full power in streight and level flight NOT TAKE OFF CLIMB!!
Ciekawe czemu takie ograniczenia skoro max obroty wg Ciebie najlepsze?
Temp. CHT i EGT to tłok i głowica a nie cały silnik.

<Dodam jeszcze, ze kosiarki albo piły lancuchowe 2t robocze obroty to obroty max
Jesteś pewny?

Sławek Mikołów

Kosiarki i piły - tak, obroty max. W pile na niepełnej przepustnicy nie działa w pełni sprzęgło odśrodkowe i je spalisz.

Wracając do silnika 2T. Maksymalne obroty na jakich może pracować dwusuw, wyprodukowany w ogólnie dostępnych technologiach to jakieś 11000-12000obr, żeby mieszanka zdążyła się wypalić. Wiadomo im mniejsza pojemność tym wyższe obroty, dochodzi bezwładność elementów więc tłok 250 będzie wolniejszy niż 125. Ograniczenie prędkości obrotowej silnika do połowy tego zakresu może być wykonane przez elektronikę lub ograniczenie wydolności układu zasilającego. Dojście w obu przypadkach do granicy zakresu powoduje pracę w warunkach, które zaburzają prawidłowe spalanie. Może tu leży odpowiedź dlaczego taki zapis w instrukcji Rotaxa.
Pamiętajmy, że w warunkach praktycznych dochodzą zmienne, które mogą się nałożyć i zburzyć dobry plan, trzeba mieć zapas. Nie wiem jak jest w projektowaniu silników lotniczych, ale w konstrukcjach budowlanych, dla bezpieczeństwa ludzi po wyliczeniu wytrzymałości mnoży się wynik razy dwa (tak mnie uczono swego czasu), myślę że tu ten zapas musi być podobny.

Korespondowałem dziś z Miroslavem Svecem z ScoutParamotor i ma fajną stopkę pod mailem:
"I would rather go flying than typing this message...." :-) Więc życzę dobrej pogody i wysokich lotów. Sławek.

Tomasz Poznański

W dniu 2017-11-13 o 21:11, Marcin Wowry pisze:
> Tak jak Slawek napisał max otwarta przepustnica = max smarowanie i chłodzenie (bo paliwo i powietrze też chlodza cylinder i tłok).

Maksymalna przepustnica to także maksymalna energia (również cieplna)
wydzielona w silniku, bo silnik przecież nie pluje tylko spala paliwo w
jednostce czasu. Także maksymalne obciążenia powierzchni ślizgowych i
tocznych oraz maksymalne obciążenia dynamiczne układu korbowo -
tłokowego. Nie słyszałem jeszcze o silnikach, które by się zużywały
wolniej na maksymalnym obciążeniu. Temperatura głowicy lub spalin jeżeli
jest wyższa na mniejszych obrotach świadczy tylko o zubożonej mieszance
na tym zakresie obrotów.
Nigdzie nie widziałem w zapisie instrukcji silnika aby unikać niepełnego
obciążenia, natomiast poza nielicznymi (celowo zdławiona moc) zawsze
widziałem zapis o ograniczonym czasie pracy na max. prędkości obrotowej.
Myślę, że będąc nabywcą wysilonego silnika dwusuwowego, notabene w cenie
1/4 ceny samochodu klasy niższej średniej , warto nie stosować mitologii
ale raczej trzymać sie zapisu instrukcji producenta.

Pozdrawiam
Tomek

midia...@gmail.com

W dniu poniedziałek, 13 listopada 2017 22:48:13 UTC+1 użytkownik Sławek Mikołów napisał:

> Kosiarki i piły - tak, obroty max. W pile na niepełnej przepustnicy nie działa w pełni sprzęgło odśrodkowe i je spalisz.

Spojrzałem do instrukcji piły, w dziale ważne zalecenia znalazłem takie o to stwierdzenie: "Natychmiast po przecięciu drewna
zwolnić dźwignię gazu, aby prędkość silnika zmniejszyła się do wolnych obrotów. Utrzymywanie maksymalnej prędkości silnika bez obciążenia powoduje szybsze zużycie pilarki". Resztę dopisał już Tomek.

Marcin Wowry

Oczywista sprawa. Jak by w PPG zdjąć pasek i dać w palnik to pewnie ani minuty nie wytrzyma. Obroty silnika ogranicza śmigło dlatego tak ważny jest odpowiedni jego dobór.

fram...@gmail.com

Oczywista sprawą jest to, że kosiarki mają regulator obrotów i nie pracują na maksymalnych. Piłą spalinową przy maksymalnym obciążeniu pracuje się w stosunkowo krótkich cyklach. Nietrafione są te analogię do silników ppg.

Yti

Dwusuwy potrafią wykręcić astronomiczne obroty, były motocykle które kręciły 16 tys a nawet 18 tys obr/min. Także te 8 tys w naszych pierdziawkach to nie jest wcale dużo.

slawe...@gmail.com

W dniu wtorek, 14 listopada 2017 00:37:18 UTC+1 użytkownik Tomasz Poznański napisał:

> Maksymalna przepustnica to także maksymalna energia (również cieplna)
> wydzielona w silniku,

...tak tylko maksymalna znaczy 12000obr a 6500 to śmiech na sali.

ju388j1

witam a tak sie zapytam osoby eksploatujace bull maxa 250 jak macie ustawione gazniki ile obrotow na srubach l i h no i jeszcze temp glowicy przy jakich obrotach dzieki i pozdr

marcin55

W dniu środa, 15 listopada 2017 18:09:32 UTC+1 użytkownik ju388j1 napisał:
> witam a tak sie zapytam osoby eksploatujace bull maxa 250 jak macie ustawione gazniki ile obrotow na srubach l i h no i jeszcze temp glowicy przy jakich obrotach dzieki i pozdr

Jeżeli mogę wtrącić. Wiedza nt ilości obrotów śrub nic Ci nie da, absolutnie nie wolno regulować gaźnika na podstawie ustawień innego gaźnika, nawet takiego samego w takim samym silniku, zawsze będzie różnica i potrafi być kolosalna. Na pytanie o temperaturę głowicy przy konkretnych obrotach nikt nie odpowie, przy obrotach można jedynie mówić o temperaturze EGT, głowica ma zbyt dużą bezwładność, dodatkowo temperatura zależy od warunków atmosferycznych i może wynosić nawet ponad 40 stopni.

Sławek Mikołów

> [...]
> witam a tak sie zapytam osoby eksploatujace bull maxa 250 jak macie ustawione gazniki ile obrotow na srubach l i h no i jeszcze temp glowicy przy jakich obrotach dzieki i pozdr

Jedną i drugą śrubę wystarczy "smyrnąć" o włos i już jest znacznie inaczej. Ciężki temat z tym doradzaniem. Ja wysłałem gaźnik do Ciscomotors, a potem doregulowałem wg EGT. Jest dość bogato więc bronię się irydową świecą.

furtak

Co ma świeca do tego tak z ciekawości

Yti

Świeca ma tyle do tego, ze dłużej będzie ładna. Ale nie zapobiegnie temu co jest najgorsze w bogatej mieszance, nagaru na pierścieniach i ich zapieczenia.

Sławek Mikołów

W dniu środa, 15 listopada 2017 19:59:55 UTC+1 użytkownik furtak napisał:
> Co ma świeca do tego tak z ciekawości

Klasyczna świeca ma dość dużą średnicę elektrod i iskra wędruje po niej dokoła jak jej się chce. Świeca irydowa ma bardzo małą średnicę elektrody i iskra przeskakuje praktycznie w jednym tym samym miejscu przez co jest dużo odporniejsza na zalanie bo cały czas wypala punktowo sadzę i ma statystycznie mniej wypadających zapłonów. Żywotność irydowej jest dwukrotnie wyższa niż klasycznej, ale mnie chodziło o odporność na zalewanie jak nie umiałem sobie poradzić z tym gaźnikiem.

marcin55

W dniu środa, 15 listopada 2017 21:29:00 UTC+1 użytkownik Sławek Mikołów napisał:

> ale mnie chodziło o odporność na zalewanie jak nie umiałem sobie poradzić z tym gaźnikiem.

Mała rada, bo też miałem takie problemy z zalewaniem (w c-max'ie), może nieco kontrowersyjny sposób. Pompujemy paliwo do gaźnika, nawet więcej niż potrzeba, czekamy 3-4 minuty, w tym czasie część paliwa odparowuje, manetka na full i ciągniemy sznurek, od razu jak załapie odpuszczamy gaz, zapala zawsze za pierwszym lub drugim pociągnięciem. Ale ja mam silnik na trajce, nie polecam wciskania manetki na full na napędzie plecakowym, bo może zachować się niespodziewanie.

furtak

Dzięki ale z wypowiedzi wynikało że ma wpływ na temperature spalin

woj...@gmail.com

Witaj kolego dalej latasz bull maxem? Jak się sprawuje jeśli tak.

ju388j1

W dniu wtorek, 25 września 2018 22:01:51 UTC+2 użytkownik woj...@gmail.com napisał:
> Witaj kolego dalej latasz bull maxem? Jak się sprawuje jeśli tak.

tak dalej latam ale niewiele od nowosci luty 2018 nalot 62h uzywam go gdy jade gdzies w swiat albo delegacje no i wrazenia od poczatku zainstalowalem go w kosu blackbird po ventorze z tym ze trzeba bylo dorobic 3 ring choc zdazalo mi sie latac bez tego ringu moc ponad 30 km gwarantowana wczesniej mialem hirth f33 i bull jest zdecydowanie mocniejszy spalani 6.4l na h na uniwersal 31 masa startowa 140 do 155 kg naped na lekkiej trajce stad dobudowalem n koszu 3 ring lot poziomy na 5400 trymry plus speed 6700 do 6800 smiglo werenc zdecydowanie polecam lepsze od peszke temp cht 130 do 165 przy mocnym gazie egt 550 do 630 tedy trzeba odpuscic by tloka nie uszkodzic walek wywazajacy dobrze sie spisuje to samo szarpaczka konstrukcja bardzo prosta choc linke zerwalem jeszcze w trakcie docierania na ziemi kolo na ktore nawija sie sznurek troche przerobilem wiekszy otwor na sznurek usuniecie wszystkich ostrych kawedzi i jest ok rozruch bardzo latwy pali od 2 szarpniecia gaznik wb37 wymaga duzej uwagi przy regulacji i regularnego czyszczenia i kontroli minimalna ilosc syfu to natychmiastowe egt na poziomie 650 stopni mieszanka 1 do 40 lekko wzbogacona kolor swiecy ciemny braz przechodzacy w czarny olej motul 800 od poczatku docieranie silnika na ziemi przeprowadzone zgodnie z instrukcja z tym ze odpuscilem ostatni punkt tj docieranie pow 7000 rpm silnik dotarl sie ostatecznie po 30 h i od tej pory nie grzebie w wb 37 co do wb 37 to w trakcie lotu manetke trzeba non stop trzymac nie ma czegos takiego ze zablokujesz na obrotach np 6000 i tak zostanie obroty zaczna po chwili spadac ale da sie z tym zyc na smigle peszke miale zalozony tunel chlodzenia glowicy przy werenc tunel jest niepotrzebny co do cht to w trakcie lotu temperatura caly czas sie zmienia np od 120 do 150 w ostatnim locie temp powietrza ok 6 stopni po 40 h zdemontowalem silnik wyczyscilem zbiornik dociagnolem wszystkie sruby sprawdzilem filtry paliwa sa 2 jeden w zbiorniku drugi zaraz nad zbiornikiem nalezy szczegolnie pilnowac by w przewodach paliwowych nie bylo baniek powietrza bo zaraz jest alarm na egt cht egt biore z kontrolera spider orginalnie nie ma gniazda pod termopare egt i trzeba je wykonac samodzielnie ja mam zamontowana termopare w odleglosci 100 mm od tloka wsunieta w srodrk rury wydechu plus 4mm silnik kupilem nowy u Mariusza Grzywy i zdecydowanie polecam tego sprzedawce bo w razie problemow zawsze ci pomoze i doradzi mi pomagal reglowac wb37 w czasie docierania tak jak pisalem nalatane jest 60 h narazie peklo tylko gumowy element laczacy koniec rury rezonansu z tlumikiem wczesniej ten element przesuwal sie po rurze i umocowale go metalowym cybantem narazie latam z peknietym polaczenie ale niedlugo je wymienie na razie to by bylo na tyle z wrazen bullmaxowych

eltec...@gmail.com

Interpunkcja. A co to jest ?!

Yti

Dotrwałem do połowy ;)