wypadek pod lubinem

marius...@gmail.com

2 osoby nie zyja.

adamparagliding

W dniu niedziela, 26 marca 2017 18:24:06 UTC+2 użytkownik marius...@gmail.com napisał:
> 2 osoby nie zyja.

Na wiatrakowcu.

Mateusz SP8EBC

W dniu 26.03.2017 o 18:38, adamparagliding pisze:

> Na wiatrakowcu.

http://lotniczapolska.pl/Wypadek-samolotu-na-Dolnym-Slasku,42223

mar...@gmail.com

Kolega paralotniarz z Lubina. Latał od bardzo dawna a wiatrakowiec od tygodnia

Marcin J.

W dniu niedziela, 26 marca 2017 18:24:06 UTC+2 użytkownik marius...@gmail.com napisał:
> 2 osoby nie zyja.

Nie znam tych maszyn ale jak pierwszy raz widziałem wiatrakowce w hangarach to miałem złe odczucia i zdecydowałem że nie wsiądę do tego. Szkoda,po zdrowaśce za chłopaków...

ppguser

W dniu niedziela, 26 marca 2017 18:24:06 UTC+2 użytkownik marius...@gmail.com napisał:
> 2 osoby nie zyja.

Leciał z instruktorem, był w trakcie szkolenia. Przykra sprawa :/

adamparagliding

kasic...@gmail.com

kto był instruktorem?

grzeschicago

W dniu niedziela, 26 marca 2017 18:24:06 UTC+2 użytkownik marius...@gmail.com napisał:
> 2 osoby nie zyja.

Wielki żal i smutek , zginął mój kolega ,wspaniały człowiek o wielkim sercu wesoły - koleżeński po prostu nie wiem co napisać . Smutek wielki
iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Kondolencje dla rodziny

Grzegorz

marcingish

:((

Pawel Poznan

W dniu 26.03.2017 o 19:59, Marcin J. pisze:

> Nie znam tych maszyn ale jak pierwszy raz widziałem wiatrakowce w hangarach to miałem złe odczucia i zdecydowałem że nie wsiądę do tego. Szkoda,po zdrowaśce za chłopaków...

Akurat wiatrakowce uchodzą za jedne z bezpieczniejszych,
przykra sprawa.

Pozdrawiam
PawelPoznan

Zbigniew Gotkiewicz

To mit który wielokrotnie został już zweryfikowany.

Łukasz Serafin "QbaEPP11"

W dniu niedziela, 26 marca 2017 21:26:44 UTC+2 użytkownik Pawel Poznan

> Akurat wiatrakowce uchodzą za jedne z bezpieczniejszych,
> przykra sprawa.

No nie wiem. To już drugi wypadek na wiatrakowcu gdzie giną moi koledzy. Dwa lata temu Darek, dzisiaj Qba .Krąży wiadomość , że wirnik odszedł. Zobaczymy co komisja wyjaśni. Latał swobodnie, potem poszedł w traje. Po co wymyślił tą sieczkarnie? :(

Conrado

> Krąży wiadomość , że wirnik odszedł. Zobaczymy co komisja wyjaśni.

Latałem wiatrakowcem i zakochałem się w tym sprzęcie. Prawda jest jednak
taka, że wibracje głównego wirnika są nieuniknione, ze względu na różnicę
generowane między łopatą nacierającą a powracającą.... Czasem może się to
skończyć tak https://www.youtube.com/watch?v=B5q_M9UjolY

Conrado

Statler

W dniu niedziela, 26 marca 2017 21:45:16 UTC+2 użytkownik Łukasz Serafin "QbaEPP11" napisał:
> Latał swobodnie, potem poszedł w traje. Po co wymyślił tą sieczkarnie? :(

Nie przesadzłeś aby?

Ja latałem na różnych sprzętach i ciągle żyje;)

Wiatrakiem też. Jako pasażer. I podobało mi się:)

Giną kierowcy, rowerzyści, lotnicy, płetwonurkowie,alpiniści,hokeiści,pasażerowie tramwajów, kolejek linowych itd...

Statler

ps. Nie jestem cynikiem! Taki jest ten świat! A innego póki co, nie mamy!

Statler

W dniu niedziela, 26 marca 2017 22:01:11 UTC+2 użytkownik Conrado napisał:
https://www.youtube.com/watch?v=B5q_M9UjolY

Jak się lata na sprzęcie z gównolitu, skleconego w garażu, bez nadzoru technicznego ( kiedyś GILC,teraz ULC), to tak bywa;(

Chytry traci w dwójnasób;(

karol_...@o2.pl

Jeszcze wczoraj rozmawialiśmy, cieszył się jak dziecko z tego wiatraka. Nigdy nie poznałem go osobiście ale często rozmawialiśmy przez telefon, mega pozytywny człowiek. Współczuje rodzinie.

Statler

W dniu niedziela, 26 marca 2017 22:47:10 UTC+2 użytkownik karol_...@o2.pl napisał:
> cieszył się jak dziecko z tego wiatraka.

Na jakimś lotnisku poznalem producenta wiatraków,ale gdy Go zapytałem o nadzór nad produkcją, to szybko zmienił temat;)!

https://www.youtube.com/watch?v=cWp_9xbIjyQ

Statler

Na filmiku jest śmigłowiec, ale grozą wieje mocno!

voice

W dniu 2017-03-26 o 23:07, Statler pisze:
A w którym momencie wieje ta grozą ?

pozdrawiam
v.

Statler

Od początku do końca;) Kask by chociaż nałożył.
Ja to do takiej hardkorowej zabawy ubrałbym się w zbroję rycerską ciężkiej jazdy:)
Kierunek tego wiania też Ci podać, czy sam się domyślasz?

Statler

ZToniS

Am 27.03.2017 um 08:38 schrieb Statler:

> [...]
> Ja to do takiej hardkorowej zabawy ubrałbym się w zbroję rycerską ciężkiej jazdy:)
> Kierunek tego wiania też Ci podać, czy sam się domyślasz?

Przecież ma kask. Tekstylny.
Mnie się tam podoba! Zdolny konstruktor!
Ciekawe czym jest z zawodu.
Najbardziej zagrożeni byli widzowie. Jakby się tak łopata urwała!...

--
Tonizaur
P.S. Nie mam monopolu ani na wiedzę, ani na rację.

voice

W dniu 2017-03-27 o 08:38, Statler pisze:

> Od początku do końca;) Kask by chociaż nałożył.

Powiedzmy ze faktycznie mógłby ten kask....

> Kierunek tego wiania też Ci podać, czy sam się domyślasz?

Szczerze pisząc to się nie domyślam.

Z okrzyków i zachowania gapiów wynikało by że facet poleciał pierwszy
raz na tym ustrojstwie albo był to jeden z "pierwszych razów". Biorąc to
pod uwagę i do tego wiek pilotującego (jak wygląda) oraz sposób w jaki
pilotuje można by uznać (przynajmniej ja jestem skłonny twierdzić) że
nie jest to w żadnym calu osoba przypadkowa a nawet wręcz przeciwnie,
człowiek który na smigłowcach "swoje wylatał". A za tym idzie doświadczenie.

Ale oczywiście mogę się mylić

pozdrawiam
v.

voice

W dniu 2017-03-27 o 08:38, Statler pisze:

Groza to bardziej tutaj wieje https://www.youtube.com/watch?v=v33-yUDrvtU

Myślę że widzisz różnice konstrukcyjne :-)

pozdrawiam
v.

ZToniS

Am 27.03.2017 um 15:18 schrieb gi...@wp.pl:

> Czym bynajmniej nie jest. Jeśli już to kim.

Dziękuję Ci za sprostowanie.
-> patrz P.S. niżej.

Statler

W dniu poniedziałek, 27 marca 2017 09:49:51 UTC+2 użytkownik ZToniS napisał:

> Najbardziej zagrożeni byli widzowie. Jakby się tak łopata urwała!...

W radzieckim sprzęcie łopaty się ponoć nie urywały;)
Im odchodziły całe wirniki, łącznie z przekładniami:)
A czasem z turbinami;)

grzeschicago

W dniu niedziela, 26 marca 2017 18:24:06 UTC+2 użytkownik marius...@gmail.com napisał:
> 2 osoby nie zyja.

Może trochę powagi i szacunku dla tych dwojga ludzi- naszych kolegów , przyjaciół; ojców i mężów taka tragedia a statler troll rozkręca dyskusje na swoim dennym poziomie nawet tu w obliczu śmierci . Nie masz nic do napisania to wstrzymaj się jeden z drugim od dywagacji co by było gdyby .
ONI nie żyją a ich rodziny musza radzić sobie z ta tragedia a wasze wypociny niczego nie wnoszą
Chicago

jacekpl...@gmail.com

Nie ma już Wołodyjowskiego, jak mówiła o Nim moja Ela. Wspaniały człowiek, kolega... Qwra łza się kręci... I przestańcie tu pierdolić, bo nie wiecie o Kim!
Qbuś, niech Ci się tam lata.

Statler

W dniu poniedziałek, 27 marca 2017 18:35:29 UTC+2 użytkownik grzeschicago napisał:
>statler troll rozkręca dyskusje na swoim dennym poziomie nawet tu w obliczu śmierci

Nie ja jeden piszę o realiach, a takie coś jak schicago się do mnie przykjeiło jak gówno do okrętu;)

bartoszs...@gmail.com

Czy ktoś może coś napisać o przyczynach?Do nas dotarły dwie wersje obie mocno dziwne.Wiatrak był kupiony podobno u nas w Olsztynie.

Józef Dusza

W dniu poniedziałek, 27 marca 2017 20:22:59 UTC+2 użytkownik bartoszs...@gmail.com napisał:
> Czy ktoś może coś napisać o przyczynach?Do nas dotarły dwie wersje obie mocno dziwne.Wiatrak był kupiony podobno u nas w Olsztynie.

Świadek mówił że wirnik odmaszerował {*}

adamparagliding

Miałem na bieżąco info od nielota widzącego to z dość daleka. Wiatrakowiec nagle zaczął się kręcić w osi pionowej spadając również pionowo aż do ziemi. Nie słyszał odgłosów silnika, może przez odległość, może przez to, że silnik nie pracował. Nie jest to gwarantowane, bo sam tego nie widziałem.
Pozdrawiam

adamparagliding

W dniu poniedziałek, 27 marca 2017 23:17:36 UTC+2 użytkownik adamparagliding napisał:

> Miałem na bieżąco info od nielota widzącego to z dość daleka. Wiatrakowiec nagle zaczął się kręcić w osi pionowej spadając również pionowo aż do ziemi. Nie słyszał odgłosów silnika, może przez odległość, może przez to, że silnik nie pracował. Nie jest to gwarantowane, bo sam tego nie widziałem.
> [...]

Mój świadek twierdzi, że ich widział jak chyba tam wylądowali, bo ich tam wcześniej nie widział, ale zaraz zaczęli grzebać w silniku, czy gaźniku, niby miał im pomagać ktoś miejscowy. Potem wystartowali...

memorio...@gmail.com

Opis pasuje do objawow zatarcia sie lozyska wirnika...

adamparagliding

W dniu wtorek, 28 marca 2017 00:36:20 UTC+2 użytkownik memorio...@gmail.com napisał:
> Opis pasuje do objawow zatarcia sie lozyska wirnika...

Proszę nie aktywywuj tego opisu, to wrażenia nielota. Komisja ustali przyczynę wypadku.
Pozdro

bartoszs...@gmail.com

Albo włączyła się prerotacja i wyhamowała wirnik.U nas było info że coś holowali ale to chyba mało prawdopodobne....

grzeschicago

tommusz

tom....@gmail.com

Pogrzeb odbędzie się na cmentarzu w Oborze (Lubin) w sobotę o godzinie 13.00.
Jeżeli nie wiecie jak tam trafić możecie się ze mną kontaktować. Możemy ewentualnie umówić się w jakimś miejscu szczególnym w Lubinie skąd pojedziemy razem.

mój numer 785457255
Tomek

ark

W dniu wtorek, 28 marca 2017 16:55:24 UTC+2 użytkownik tommusz napisał:
> I tu
> https://youtu.be/uQgjaJZ9zGc

smutne, szczere kondolencje dla rodziny i znajomych zmarłych pilotów.
BLUE SKY