Skrzydło do nauki groundhandlingu.

luk...@gmail.com

Cześć wszystkim, chciałem się zapytać czy ktoś ma może na zbyciu za symboliczne piwo jakieś skrzydło na wykończeniu, nadające się do nauki groundhandlingu, i ewentualnie do mini zlocików? Oraz ewentualnie jakąś leciwą uprząż? Jestem lotniarzem, ale z racji małego nalotu chcę też zacząć latać na glajtach, aby mieć zamiennik w razie braku warunu na lotnię. Ważę 70kg, wzrost 170cm. Mieszkam w Warszawie.

Pozdrawiam serdecznie

u2

W dniu 2018-08-16 o 11:14, luk...@gmail.com pisze:
> Cześć wszystkim, chciałem się zapytać czy ktoś ma może na zbyciu za symboliczne piwo jakieś skrzydło na wykończeniu, nadające się do nauki groundhandlingu, i ewentualnie do mini zlocików? Oraz ewentualnie jakąś leciwą uprząż? Jestem lotniarzem, ale z racji małego nalotu chcę też zacząć latać na glajtach, aby mieć zamiennik w razie braku warunu na lotnię. Ważę 70kg, wzrost 170cm. Mieszkam w Warszawie.

> [...]

Kolega chcial zostac fakirem i siedziec na desce z gwozdziami. Ale z
braku funduszy zaczal od deski z jednym gwozdziem :)

--
u2

Merytoryczne dyskusje paralotniowe przeniosly sie na www.pgforum.pl

Lucassss85

> Kolega chcial zostac fakirem i siedziec na desce z gwozdziami. Ale z
> braku funduszy zaczal od deski z jednym gwozdziem :)

> [...]

Nie od razu Rzym zbudowano:) Widziałem kiedyś że ludzie wyzbywali się w ten sposób starych skrzydeł, więc może i ja znajdę coś do treningu naziemnego.

u2

W dniu 2018-08-16 o 15:21, Lucassss85 pisze:
> Nie od razu Rzym zbudowano:) Widziałem kiedyś że ludzie wyzbywali się w ten sposób starych skrzydeł, więc może i ja znajdę coś do treningu naziemnego.

DO roku 2000 skrzydla byly robione z tkaniny o slabym impregnacie.
Pzniejsze skrzydla koncza zywot nie z powodu przepuszczalosci tkaniny,
tylko utraty bryly. Objawia sie to glownie podczas groudhadligu. Po
prostu skrzydla "nie trzymaja se powietrza". Delikwent kupuje nowe, a
stare laduje w szafie, albo za grosze na allegro. To tak jakbys kupil
sobie totalnie pogieta lotnie. Bedzie sie nadawac do nauki startu?

Na takim tanim wynalazku z OLX, to moge sobie poleciec ja w chwili
nostalgii, albo inny gosc majacy start opanowany do perfekcji. Naczyc
sie na tym nie da. Wlasnie dlatego sa to tanie skrzydla. Gdyby sie dalo,
to nie bylyby tanie. To chyba oczywiste.

Lucassss85

OK, w takim razie zacytuję wpis z tej grupy: "Nie mylisz się. groundhandling trenują nie tacy miszczowie. O tutejszych miszczach nie ma co pisać. Oni sami wystarczająco dużo piszą, a miedzy wierszami dają do zrozumienia, że wszystko umieją najlepiej.
Swoją drogą to niesamowite jakie wśród niektórych panuje wyobrażenie o pospolicie zwanych „wytrzepach”. Sam mam w domu dwa właśnie do zabawy i gdyby nie to, że mam na czym, nie miałbym problemu na nich jeszcze latać. Wstają tak jak moje nowe skrzydła, handling jest dokładnie taki sam jak na nowych, nawyki wcale nie inne. No cóż każdy wie to, co zna z autopsji."

Nie mniej na lotni z patykiem zamiast profili też się leciało:) I zapytam co polecasz w takim razie?

bartoszs...@gmail.com

Kolego kup najtansze szkolne skrzydło ale ze świeżym przeglądem.Nauczysz się stawiania i przy zlotach gdzieś z górki nie nabinesz ryja.A o dziwo takie zloty są niebezpieczne.Do tego uprząż z protektorem.Będziesz miał zabawę i naukę jednocześnie.A najlepiej idź na kurs.Za cenę szmelcu z neta zrobisz pierwszy etap i unikniesz kalectwa.
Message has been deleted

Lucassss85

W dniu czwartek, 16 sierpnia 2018 16:32:12 UTC+2 użytkownik bartoszs...@gmail.com napisał:
> Kolego kup najtansze szkolne skrzydło ale ze świeżym przeglądem.Nauczysz się stawiania i przy zlotach gdzieś z górki nie nabinesz ryja.A o dziwo takie zloty są niebezpieczne.Do tego uprząż z protektorem.Będziesz miał zabawę i naukę jednocześnie.A najlepiej idź na kurs.Za cenę szmelcu z neta zrobisz pierwszy etap i unikniesz kalectwa.

No jest to rozwiązanie, skrzydło już stawiałem, i nawet mi to wychodziło:)

bartoszs...@gmail.com

Pod koniec lat 90tych latało nas w okolicy Olsztyna sporo i przyjebał każdy.W Mrągowie pękały nogi,nabijało się siniaki.Z tym nie ma żartów.Jak nie masz kasy nie pchaj się w latanie.Zrobił się z tego dość drogi sport.

valent...@wp.pl

Nie bardzo wiem po kiego wala Ci taki sprzet, no niestety jak tu piszą, paragliding nie jest niestety tanim sportem, masz kontakt z lataniem i piszesz ze latasz na lotniach, ale myślę ze na tych lotniach latasz po jakimś szkoleniu,czy raczej jesteś samoukiem?
Tej drogi Ci nie polecam,czasy pionierów przeminęły już dawno wraz z mądralami ciągnącymi tu z Ciebie łacha, bo jak nawet zrobisz sobie maleńkie ku-ku to nie dostaniesz grosza odszkodowania.
A nie mówiąc jak zrobisz ku-ku komuś......jesteś bankrutem.

Zamiast wydawać kasę na jakiś złom, idź do szkoły, masz dobrą w Wa-wie i zrób papiery żeby było "po prawie",tam Cie naucza wszystkiego nalatasz się z glajtem aż do usrania,i nie będziesz musiał czytać złośliwych wypocin zgorzkniałych i zapomnianych "miszczów" o tym jak jego kolega(a może i on sam) chciał zostać fakirem.

P.S a mój kolega chciał zostać pilotem i latać prawdziwymi samolotami,ale nie miał kasy i kupił sobie Ogara ;)

> Merytoryczne dyskusje paralotniowe przeniosly sie na www.pgforum.pl
Gówno prawda.

u2

W dniu 2018-08-16 o 19:06, valent...@wp.pl pisze:
> P.S a mój kolega chciał zostać pilotem i latać prawdziwymi samolotami,ale nie miał kasy i kupił sobie Ogara;)

To znaczy, ze po zrobieniu normalnych urawnien musial jeszcze zaplacic
za kurs TMG (normalny pilot ma za slaba licencje, zeby latac Ogarem,
musi sie doksztalcic)

--
u2

valent...@wp.pl

> To znaczy, ze po zrobieniu normalnych urawnien musial jeszcze zaplacic
> za kurs TMG (normalny pilot ma za slaba licencje, zeby latac Ogarem,
> [...]

Szybowcowch,zapomniałeś dopisac,"normalny pilot" szybowcowy i "normalnych uprawnień" szybowcowych...:-)

> Merytoryczne dyskusje paralotniowe przeniosly sie na www.pgforum.pl
Gówno prawda :-)

u2

W dniu 2018-08-16 o 23:44, valent...@wp.pl pisze:
> Szybowcowch,zapomniałeś dopisac,"normalny pilot" szybowcowy i "normalnych uprawnień" szybowcowych...:-)

Znow zgadujesz zamiast sprawdzic. Ogarem mozna latac na licencje
szybowcowa z wpisem o przeszkoleniu TMG lub na licencje samolotowa z
analogicznym wpisem. Generalnie jest to dosc duzy samolot (18 m i 700 kg
MTOW) z chowanym podwoziem i tylnym kolkiem (amerykanska licencja PPL
wymaga dodatkowego szkolenia na tylne kolko). Reasumujac: sprzet duzo
trudniejszy od Cessny 152 czy 172. Ubolewam z tego powodu, bo chetnie
bym rozprzedal z 50 h resursu, ale... nie ma komu, bo piloci nie maja
uprawnien i umiejtnosci zeby tym latac. Nawet najlepsza cena nic tu nie
pomoze. I jeszcze jedno: licencja szybowcowa wsrod sztywnych pilotow
budzi wiekszy szacunek niz PPL. Podobnie uwaza ustawodawca, ktory
przewiduje skrocenie ilosci godzin szkolenia na samolot dla szybownikow,
bo sobie radza, natomiast w druga strone skrotow nie ma. Za to widzialem
jak piloci samolotowi na szkoleniu szybowcowym radza sobie srednio (to
eufemizm), bo to precyzyjny pilotaz i nie mozna nadrobic braku
umiejtnosci przy pomocy manetki gazu.

--
u2

valent...@wp.pl

Taa....umiejetnosci trzeba miec jak na Discovery....:-)
Jakimż to trzeba być herosem przestworzy, by je posiadac.........:-)

A sprzedać pewnie że trudno,ale nie dlatego ze nikt nie ma uprawnień,ani umiejętności....nikt takiego gówna po prostu nie chce :-) bo po co komu,ani to samolot,bo na pewno nie szybowiec.......a w muzeum juz jest...:-) równie dobrze możesz proponowac do sprzedaży np. Firebird Navaho :-)

> Merytoryczne dyskusje paralotniowe przeniosly sie na www.pgforum.pl
Oczywiscie ze gowno prawda.
:-)

Tomasz Poznański

W dniu 16.08.2018 o 23:57, u2 pisze:

> [...]
> MTOW) z chowanym podwoziem i tylnym kolkiem (amerykanska licencja PPL
> wymaga dodatkowego szkolenia na tylne kolko). Reasumujac: sprzet duzo

Tak sobie sprawdziłem z ciekawości, bo wydawało mi się inaczej i chyba
wychodzi, że U2 zgaduje :).
Na stronie ULC:
http://www.ulc.gov.pl/pl/prawo/prawo-uni-europejskiej/prawo-ue-akty-prawne/bezpieczenstwo-lotnicze/3419-rozporzadzenie-komisji-ue-nr-1178-2011-z-dnia-3-listopada-2011-r-ustanawiajace-wymagania-techniczne-i-procedury-administracyjne-odnoszace-sie-do-zalog-w-lotnictwie-cywilnym-zgodnie-z-rozporzadzeniem-parlamentu-europejskiego-i-rady-we-nr-216-2008

Konkretnie dla licencji samolotowej turystycznej:
FCL.205.A PPL(A) – uprawnienia
a) Posiadacz licencji PPL(A) jest uprawniony do wykonywania bez
wynagrodzenia czynności pilota dowódcy lub drugiego pilota samolotów
lub motoszybowców turystycznych w operacjach niekomercyjnych.

Dla licencji szybowcowej jest jak twierdzi U2:
FCL.105.S LAPL(S) — uprawnienia i warunki
a) Posiadacz licencji szybowcowej LAPL jest uprawniony do wykonywania
czynności pilota dowódcy szybowców oraz szybowców z napędem. Aby móc
korzystać z uprawnień na motoszybowce turystyczne (TMG), posiadacz
licencji musi spełnić wymagania określone w FCL.135.S.

Pozdrawiam
Tomek

damian....@gmail.com

Zgadza się. Przy lądowaniu Discovery był niczym innym jak szybowcem.

valent...@wp.pl

> [...]

> korzystać z uprawnień na motoszybowce turystyczne (TMG), posiadacz
> licencji musi spełnić wymagania określone w FCL.135.S.

I ja to dokładnie napisałem, grozę budzi tylko brak takiej wiedzy u czynnego podobno pilota :-(
Zresztą, czy to pierwszy raz jak jutu chce z kogoś pociagnąć łacha, a wychodzi na......hmmm...jak to ująć, no wiadomo kogo :-)
Ale szczęście ze tam w ULC znawców paralotni i czytelników tego forum teraz jak na lekarstwo, bo jak do ZUS w miescie G. przyjeli paralotniarza,to odpalił sobie XC portale i wychwycił latających przeloty na zwolnieniu...:-)

"Błogosławieni ubodzy duchem,ich bowiem jest królestwo niebieskie".....:-)

u2

W dniu 2018-08-17 o 02:40, Tomasz Poznański pisze:
> [...]
> korzystać z uprawnień na  motoszybowce  turystyczne  (TMG), posiadacz
> licencji musi spełnić wymagania  określone  w  FCL.135.S.

Ni i zgadza sie. Tyle ze "gola" PPL upowaznia do pchania samolotu co
najwyzej. Musisz miec dodatkowo uprawnienia na klase, czyli SEPL (na
jeden silnik) MEPL (na wiele silnikow) SEPS (jednosilnik ale
wodnosamolot) i wlasnie TMG czyli motoszybowiec turystyczny.
Jest to osobna klasa i rozni sie tez od szybowca z napedem (klasa MGTO).
O ile licencja jest bezterminowa, o tyle klase latwo utracic: "pilot
może korzystać z wynikających z niej uprawnień po zaliczeniu, w okresie
ostatnich 24 miesięcy , jako pilot co najmniej 12 godzin czasu lotu w
charakterze dowódcy, w tym 12 startów i lądowań oraz szkolenia
odświeżającego obejmującego 1 godzinę lotu z instruktorem. Jeżeli pilot
nie spełnia tych wymagań, musi poddać się kontroli umiejętności przed
egzaminatorem przed ponownym korzystaniem z uprawnień wynikających z
licencji."
Praktycznie kazdy wlasciciel PPL(A) ma klase SEPL (bo sie na tym
szkolil). ALe nie oznacza to, ze moze wsiasc do samolotu
wielosilnikowego, wodnosamolotu, czy Ogara. Musi zrobic szkolenie
dodatkowe, zaliczyc panstwowy egzamin, poczekac na wpis do licencji i
dopiero moze zaczac latac.

u2

Zupelnie na marginesie, najwiekszy transportowiec z czasow II wojny
byl... motoszybowcem. Po prostu dolozono 6 silnikow do olbrzymiego
szybowca.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Me_323_Gigant

A co do trudnosci startu i ladowania na Ogarze, to ma on identyczny ulad
podwozia co Lockheed U2. Strt i ladowanie w tym ukladzie wymagalo
specjalnego szkolenia pilotow. Przy bocznym wietrze robi sie z tego
taniec z szablami. Kilku pilotow probowalo latac moim Ogarem i mam teraz
zszargana opinie na lotnisku, poniewaz ich wyczyny na pasie startowym
poszly na moje konto. Mial byc to sprzet do taniej nauki latania pilotow
samolotowych, ale sie nie sprawdzil. Znaczy w Polsce sie nie sprawdzil,
bo US Air Force kupilo kilkanascie szt do szkolenia podstawowego swoich
pilotow :)

PawelPoznan

Miałem nie zabierać głosu ale "merytoryczny" tak manipuluje faktami że
brak słów :-)
Raz, to w tym Wrocławiu chyba same ciurmyngi latają, poza oczywiście tym
jednym "asem", co oczywiście jest nie prawdą.
Ja licencje robiłem na Zlinie, na kółko ogonowe to chyba u
"merytorycznego" trzeba zdawać państwowy egzamin :-) bo ja jak robiłem
Jaka czy Wilgę itd. to wystarczył wpis mechanika że zapoznałem się z
budową kilka kręgów i wpis do książki pilota a nie licencji, na TYP.
Nie uważam się za asa przestworzy ale jakoś na trzy lądowało mi się
zawsze lepiej jak Zlinem , Cessną czy tym podobnymi wynalazkami na jakie
zrobiłem uprawnienia.
Owszem samoloty czy motoszybowce z kółkiem ogonowym to inna technika
startu czy lądowania ale bez przesady, śmiać mi się chce jak czytam
uzasadnienie "merytorycznego" że nie było komu sprzedać godzin... :-)
Ten Ogar to jak nie przymierzać gorzej jak Spidfire :-)
ten ostatni sprawiał problemy pilotom bo posiadał nie tylko nadmiar mocy
ale i stosunkowo małe usterzenie kierunkowe, ale OGAR... :-)
Sztukę manipulowania to "merytoryczni" opanowali do perfekcji:-)
brak słów :-)

Pozdrawiam
PawelPoznan

valent...@wp.pl

> A co do trudnosci startu i ladowania na Ogarze, to ma on identyczny ulad
> podwozia co Lockheed U2.

I pewnie dlatego taki nick ci nadali w Firmie.....:-), i zapewne miales kilka tajnych misji dla Firmy, lub wyszkoliles tam kilkunstu pilotów zwlaszcza ze U2 powstal 18 lat wczesniej......:-) a wersja dwumiejscowa w 1973 roku wiec na jakiego wala by im był, taki nielot :-) ?

Strt i ladowanie w tym ukladzie wymagalo specjalnego szkolenia pilotow. Przy bocznym wietrze robi sie z tego taniec z szablami.

Wiesz co ale to chyba dla pilotow specjalnej troski, ja zaliczajac kilkanascie lotow na typie, nie zauwazylem zadnych az tak powaznych klopotow, no na pewno mniejsze, jak start ktoryms z "dlugali", przy skrzydle ktoregos musi ktos zdrowo popierdalac, jak nie wieje, zeby cyrkla nie odwalic,a i ladowanie do latwych nie nalezy,nawet po zrzuceniu wody.....:-)

Kilku pilotow probowalo latac moim Ogarem i mam teraz
> zszargana opinie na lotnisku, poniewaz ich wyczyny na pasie startowym
> poszly na moje konto.

A to jakie to lotnisko kole Wrocka pozwala zeby nie zglaszać kto i gdzie leci i "tance z szablami" ida na konto kogos innego...:-)
Czy śmigasz z łąki za blokiem...:-) ?
Daj juz chlopie spokoj, nie kompromituj sie !

> Merytoryczne dyskusje paralotniowe przeniosly sie na www.pgforum.pl
Gowno,gowno, wielkie i parujace..... prawda :-)

Lucassss85

Dwa dni nie pisałem, a popłynęliście panowie z tematem że hej:) Dla jasności, nie zamierzałem latać bez uprawnień! Jako lotniarz było mi dane się napatrzeć na różne dzwony i wiem jak się to kończy. Wygląda na to że pójdę na kurs, i tam mi pokażą co i jak. Anyway, za ile można kupić używane skrzydło + uprząż żeby styknęło na pierwsze 2 lata?

u2

W dniu 2018-08-17 o 21:11, valent...@wp.pl pisze:
> [...]
>
> Wiesz co ale to chyba dla pilotow specjalnej troski, ja zaliczajac kilkanascie lotow na typie, nie zauwazylem zadnych az tak powaznych klopotow, no na pewno mniejsze, jak start ktoryms z "dlugali", przy skrzydle ktoregos musi ktos zdrowo popierdalac, jak nie wieje, zeby cyrkla nie odwalic,a i ladowanie do latwych nie nalezy,nawet po zrzuceniu wody..

Przeciez caly czas piszemy o pilotach samolotowych. Szybownicy laduja na
jednym kolku bez problemu. Dyskusja toczy sie o twojej tezie ze " mój
kolega chciał zostać pilotem i latać prawdziwymi samolotami,ale nie miał
kasy i kupił sobie Ogara", a jest dokladnie odwrotnie, bo do latania
Ogarem trza doplacic jeszcze okolo 3 tys za szkolenie TMG.

--
u2

Tomasz Poznański

W dniu 17.08.2018 o 10:35, u2 pisze:

> [...]
> wielosilnikowego, wodnosamolotu, czy Ogara. Musi zrobic szkolenie
> dodatkowe, zaliczyc panstwowy egzamin, poczekac na wpis do licencji i

Nie wiem czy można robić PPL na Ogarze (chyba nie), ale dla porównania
weźmy licencję pilota lekkich statkow powietrznych LAPL(A).
Uprawnienia dotyczą klasy samolotu lub motoszybowca na którym odbywało
się egzamin praktyczny. I tak pilot mający uprawnienia na motoszybowiec
nie może latać bez wymaganego doszkolenia na samolocie. Odwrotnie
również wymagane jest doszkolenie (samolot na motoszybowiec). Co przeczy
twej teorii, że na Ogara wymagane są uprawnienia nadpilota. Analogicznie
pilot na licencji szybowcowej nie może latac samolotami, jak również
pilot na licencji samolotowej nie może latać szybowcami. Ot po prostu
inna klasa statków powietrznych, bez demagogii wyższości jednej nad drugą.

Pozdrawiam
Tomek

u2

W dniu 2018-08-18 o 01:38, Tomasz Poznański pisze:
> Ot po prostu inna klasa statków powietrznych, bez demagogii wyższości
> jednej nad drugą.

Zgadzam sie z toba calkowicie. Czy w zwiazku z tym teze kolegi
Valentino102 mowiaca, ze " mój kolega chciał zostać pilotem i latać
prawdziwymi samolotami,ale nie miał kasy i kupił sobie Ogara" mozemy
uznac, za powiedzmy nie do konca przemyslana? Bo odnosze wrazenie, ze
wlanie to jest przedmiotem dyskusji.

Tomasz Poznański

W dniu 18.08.2018 o 11:41, u2 pisze:

> [...]
> prawdziwymi samolotami,ale nie miał kasy i kupił sobie Ogara" mozemy
> uznac, za powiedzmy nie do konca przemyslana? Bo odnosze wrazenie, ze

A, czyli to jest meritum dyskusji :).
W sumie temat dyskusyjny bo Ogara zdolnego do lotu kupi się za cenę
miejskiego auta, jeżeli weźmiemy najtańszą 30-to letnią Cessnę 150/152
(chociaż to podobno nie jest prawdziwy samolot bo mu brak tylnego
kółka), to już wydatek dwukrotnie większy. Podobno gdzieś są jakieś
50-cio letnie Cessny za 50 tyś, ale nie wiem czy z silnikiem, czy bez.

Tomek

u2

W dniu 2018-08-18 o 12:45, Tomasz Poznański pisze:
> [...]
> kółka), to już wydatek dwukrotnie większy. Podobno gdzieś są jakieś
> 50-cio letnie Cessny za 50 tyś, ale nie wiem czy z silnikiem, czy bez.

Zarowno Ogar jak i Cessna sa sprzetem certyfikowanym, czyli musza
posiadac Swiadectwo Zdolnosci do Lotu,a co za tym idzie maja okreslony
resurs i przeglady okresowe. To jest najwyzszy koszt latania (i wlasnie
z tego powodu ultralajty sa duzo tansze w eksploatacji). Cena zakupu
sprzetu zalezy glownie od ilosci pozostalego resursu. Sprzet wylatany do
spodu jest tani (
https://www.olx.pl/oferta/sprzedaz-samolotu-wilga-pzl-104-CID767-IDtolV9.html#861c256861
)
Ogar jest "pelnoprawnym" samolotem, tzn ma ARC, CRS, MS i inne strasznie
wazne dokumenty. Moj nawet jest obslugiwany przez CAMO, czyli
Organizacje Zarzadzania Stala Zdatnoscia Do Lotu.
Kolega Valentino mialby racje, piszac, ze braku kasy ktos lata
ultralajtem, ale usilowal byc zlosliwy i napisal o Ogarze i wyszedl na
"znafce". Zreszta z ultralajtami tez nie jest wesolo, bo poniewaz maja
duzo nizsze koszty eksploatacji, to sa drozsze w zakupie i w produkcji
(zeby zmiescic sie w wadze trzeba stosowac drogie materialy)

memarkwi...@gmail.com

RADIUS LOAN SOLUTIONS udzielają pożyczki według stawki
3% stopy procentowej, jeśli jesteś zainteresowany pożyczką, jesteś tutaj
doradzić, aby wypełnić i odesłać formularz wniosku kredytowego
E-mail (radiusfin...@gmail.com) sam, aby wiedzieć, czy naprawdę jesteś
zainteresowany pożyczką. Jestem tutaj, aby uśmiechać się na wszystkie smutne twarze.

PEŁNE NAZWY:
ADRES:
KRAJ:
KWOTA POTRZEBNA:
CZAS TRWANIA KREDYTU:
CEL POŻYCZKI:
SEKS:
STAN CYWILNY:
MIESIĘCZNA PŁATNOŚĆ:
NUMER TELEFONU:
E-MAIL:

Odpowiadając na te dane (radiusfin...@gmail.com),
przejdziemy do następnego etapu, którym są warunki i
plan re-płatności.

Pan Glen Mena.

memarkwi...@gmail.com

valent...@wp.pl

Okresl dokladniej "stykneło na 2 lata"???
CZEGO?? Latania czy popieprzania po lace?
Bo jak to drugie to ponawiam pytanie....Po kiego wała?
A jak do latania, to ponownie proponuje udac sie do certyfikowanego osrodka szkolenia celem odbycie szkolenia.
To juz zejdzmy na zienie, bez plywania,nikt ci nie sprzeda(odda) skrzydla za piwo bo 90 procent wlascieli jest przekonana ze jego skrzydlo nabiera wartosci z czasem i nalotem........popatrz na oferty jak sie asy oglaszaja ze maja na zbyciu 6-8 letnie skrzydlo, z cenie 2500-3000 zl, albo roczne z nalotem 100 h za cene o wiele wyzsza niz w styczniu delalerzy maja nowe w promoOcji......ale co im poradzisz, ich wlasnosc moga wolac ile chca, taki to swiatek i unforgiven...taki mamy klimat.

Nooo..... jest kilka ofert jak bys chcial "polatac" po lace, ale chyba cie nie beda satysfakcjoonowac.......:-)

https://www.olx.pl/oferta/paralotnia-atlas-edel-uprzaz-kask-paralotniowy-CID767-IDvdLbB.html#fcd4d36f36;promoted

https://www.olx.pl/oferta/paralotnia-edel-uprzaz-zapas-95-115-kg-CID767-IDtEX43.html#fcd4d36f36

https://www.olx.pl/oferta/paralotnia-glajt-skrzydlo-CID767-IDtg9Fx.html#2ce772517d

https://www.olx.pl/oferta/paralotnia-perche-vektor-l-komplet-CID767-IDvdMSu.html#eeca2768d3

https://www.olx.pl/oferta/paralotnia-up-soul-m-CID767-IDuHIOD.html#ceffe8bdc7

https://www.olx.pl/oferta/paralotnia-uprzaz-protekt-charly-edel-plecak-CID767-IDwrR6b.html#bc623a92c3

https://www.olx.pl/oferta/paralotnia-uprzaz-protekt-charly-edel-plecak-CID767-IDwrR6b.html#bc623a92c3

https://www.olx.pl/oferta/paralotnia-skywalk-chili-l-super-stan-CID767-IDwup9h.html#3ddf7d9477

Bo tu nawet model, nie jest za piwo......:-)
https://www.olx.pl/oferta/paralotnia-motoparalotnia-rc-2-4-ghz-CID767-IDuiaMx.html#3b5d834a5f

Wiec jak widzisz u nas nawet na zlomie (nie tylko samochodowym) ludziska chca zarobic :-)

Lucassss85

Oczywiście że nadające się do latania:) Chodziło mi o skrzydło nadające się zaraz po kursie, ze wskazaniem na szkolno-rekreacyjne lub rekreacyjne + uprząż. Oczywiście wszystko orientacyjnie bo i tak wybioreram się najpierw na szkolenie. Co ciekawe to swoją kilkunastoletnią lotnię nabyłem wraz z uprzężą za ok 4000 zł. I ona te kilkanaście kolejnych lat będzie latać tak samo dobrze, a z glajtami już tak kolorowo nie jest. Stąd spodziewałem się że używane skrzydło powinno być dużo tańsze:)

valent...@wp.pl

> Oczywiście że nadające się do latania:) Chodziło mi o skrzydło nadające się zaraz po kursie, ze wskazaniem na szkolno-rekreacyjne lub rekreacyjne + uprząż. Oczywiście wszystko orientacyjnie bo i tak wybioreram się najpierw na szkolenie.

Chyba troszkę eskalujesz z roszczeniami......:-) miało być do ćwiczen naziemnych, a tu już ma być skrzydlo do latania na 2 lata.....i to... za piwo :-) ???
Chyba musiałbyś zdobyć takie:
BrewDog End of History (Szkocja) :-)

Powodzenia,chyba troche.........jak to piszesz, "odpłynąłeś".....:-)

Lucassss85

Od tamtego pomysłu już odszedłem, wolę się skupić jednak na lataniu:) Glajt ma być uzupełnieniem mojego latania wtedy gdy nie ma waruna na lotnię, lub też alternatywą na wyjazdach z rodziną kiedy lotni wziąć nie mogę:) W każdym razie dzięki za rady, na kurs na pewno pójdę.

andrze...@gmail.com

Pozostań przy lotni.

voice

W dniu 2018-08-18 o 00:00, Lucassss85 pisze:

> Dwa dni nie pisałem, a popłynęliście panowie z tematem że hej:) Dla jasności, nie zamierzałem latać bez uprawnień! Jako lotniarz było mi dane się napatrzeć na różne dzwony i wiem jak się to kończy. Wygląda na to że pójdę na kurs, i tam mi pokażą co i jak. Anyway, za ile można kupić używane skrzydło + uprząż żeby styknęło na pierwsze 2 lata?

Zapytaj inaczej. Podaj swój przedział akceptacji cenowej i będziemy myśleć.

Możesz kupić półroczne skrzydło za 8000 i możesz kopic 10-cio letnie
skrzydło za "pińcet"...

pozdrawiam
v.
ps. a nie myślałeś żeby przeskoczyć od razu na ogara ? ;-)

voice

W dniu 2018-08-18 o 11:41, u2 pisze:

> [...]
> prawdziwymi samolotami,ale nie miał kasy i kupił sobie Ogara" mozemy
> uznac, za powiedzmy nie do konca przemyslana?

Jeśli jego kolega faktycznie chciał zostać pilotem i latać prawdziwymi
samolotami,ale nie miał kasy i kupił sobie Ogara to niby co jest nie
teges ? Nie miał prawa czy jak ? Że niby co jest nieprzemyślane, zakup
Ogara...

v.

u2

W dniu 2018-08-19 o 23:01, voice pisze:
> Że niby co jest nieprzemyślane, zakup Ogara...

Nieprzemyslane sa finanse. Ogar nie wychodzi taniej. Wiem cos o tym,
jako posiadacz Ogara. No ale znowu "znafcy" z pl.rec.paralotnie wiedza
wszystko lepiej.

Lucassss85

Hmmm, na początek chciałbym się zmieścić w kwocie 4000-5000 za komplet, tj. glajt + uprząż+ zapas.

Lucassss85

W dniu niedziela, 19 sierpnia 2018 07:40:20 UTC+2 użytkownik andrze...@gmail.com napisał:
> Pozostań przy lotni.

Nie zamierzam z niej rezygnować:) Ma być uzupełnieniem w lataniu, i umożliwić mi latanie gdy nie ma warunków na latanie lotnią. W pobliżu Warszawy nikt lotni nie holuje, a nawet jeśli to hole na 300m są niewydajne. W Pińczowie holują za motolotnią, do czego mój sprzęt jest nieprzystosowany. No i super byłoby przy okazji wyjazdów z rodziną czy znajomymi w góry wrzucić glajta do samochodu i mieć możliwość zalatać niejako "przy okazji".

J.F.

Dnia Tue, 21 Aug 2018 03:37:16 -0700 (PDT), Lucassss85 napisał(a):

> Nie zamierzam z niej rezygnować:)
>Ma być uzupełnieniem w lataniu, i umożliwić mi latanie gdy nie ma warunków na latanie lotnią.
>W pobliżu Warszawy nikt lotni nie holuje, a nawet jeśli to hole na 300m są niewydajne.

A nie jest tak, ze lotnia w termice jest bardziej wydajna niz
paralotnia ?

> No i super byłoby przy okazji wyjazdów z rodziną czy znajomymi w
> góry wrzucić glajta do samochodu i mieć możliwość zalatać niejako
> "przy okazji".

Ale trzeba duzy bagaznik miec, bo coraz wiekszy plecak tego glajta
jest :-)

J.
Message has been deleted

Lucassss85

W słabszym i węższym noszeniu się utrzymasz się na glajcie, na lotni niekoniecznie. Lata szybciej i nie pozwala tak ciasno krążyć. Więc jeśli ktoś holuje w okolicach Warszawy na 500m to poprosze namiary:P

bodzio123

Hej . Podobno dwóch chłopaków wyszkoliło sie na hole za wyciągarką. Mają holować w Częstochowie. Pisał tak A
Binkowski na lotnie.pl. Ale na razie zero info. Możesz sie zainteresować. Pozdro.

Lucassss85

W dniu wtorek, 21 sierpnia 2018 15:19:07 UTC+2 użytkownik bodzio123 napisał:
> Hej . Podobno dwóch chłopaków wyszkoliło sie na hole za wyciągarką. Mają holować w Częstochowie. Pisał tak A
> Binkowski na lotnie.pl. Ale na razie zero info. Możesz sie zainteresować. Pozdro.

Dzięki za info, warto wiedzieć. Chociaż to nadal 250 km:/

Lucassss85

Polecicie jakąś dobrą szkołę w Warszawie lub okolicach?

Paweł Radziszewski

http://cloudbase.pl/

--
PMR