Zapraszamy na Motoparalotniowe Mistrzostwa Polski

Wojciech Panas

W imieniu trenera oraz pilotów Kadry Narodowej, chciałbym zaprosić wszystkich pilotów na Motoparalotniowe Mistrzostwa Polski na lotnisku Przylep k. Zielonej Góry w dniach 13-18 września 2020. Szczegóły
w regulaminie, ale kilka najważniejszych spraw:
- wpisowe 0 zł,
- wystarczy że posiadasz świadectwo kwalifikacji i ubezpieczenie OC,
- licencja sportowa FAI nie jest obowiązkowa- choć mile widziana. Bez niej nie będziesz klasyfikowany w ostatecznym rankingu MP, choć będziesz wiedział jakie miejsce zająłeś punktowo.
- Świetna o ile nie najlepsza okazja by polatać z tak doświadczonymi pilotami.
- Nie obawiaj się że zostaniesz sam, podpowiemy, doradzimy. Nikt nie zmusi Cię do startu. Gwarancja świetnego doświadczenia, dobrej nauki i przesympatycznej atmosfery.
Serdecznie zapraszam, warto!!

Tu więcej info: (nie przejmujcie się tą ilością informacji)

Zapraszamy na:
XXII Motoparalotniowe Mistrzostwa Polski
Lotnisko Przylep k/Zielonej Góry
Aeroklubu Ziemi Lubuskiej
Termin: od 13 do 18 września 2020 r
Miejsce:
Zielona Góra-Przylep
opis
ICAO: EPZP;
Radio: Przylep-Radio 130.775;
Kierunek lądowania (GEO): 062/242 (06/24);
Wymiary pasa: 1074 x 200 m [-0/-90];
Elewacja: 253 ft = 77 m;
Współrzędne: N51°58'46.3" E15°27'50.6";
Link: http://www.azl.pl;
AIP: http://ais.pansa.pl/vfr/aippliki/EP_AD_4_EPZP_3-0_en.pdf;
AIP-txt: http://ais.pansa.pl/vfr/aippliki/EP_AD_4_EPZP_en.pdf;
Kontakt: +48 68 321 30 10, +48 68 321 30 15, +48 68 321 30 22;
Uwagi: Lotnisko Aeroklubu Ziemi Lubuskiej. Nr rej.ULC 17;
Organizatorzy:
Aeroklub Ziemi Lubuskiej
Komisja Mikrolotowa Aeroklubu Polskiego
Dyrektor Zawodów: Artur Haładyn
Dyrektor Sportowy: Adam Paska
Strona www zawodów: www.kadrappg.pl FB - Paramotor Team Poland
Sędziowie:
1 Mirosław Górski
2 Olga Rogacewicz
3 Przedstawiciel zawodników wybrany na pierwszym briefingu
Biuro Zawodów:
Mirosława Górska
Dorota Bartosiewicz
Rejestracja zawodników:
Mailowo na adres: a.p...@aeroklubpolski.pl
Prosimy o przesłanie następujących informacji -
Imię nazwisko:
Klasa : (PF1)(PL1) (PL2)(PF2*)
*klasa zostanie rozegrana w wypadku zgłoszenia się co najmniej 4 załóg.
Numer licencji LSFAI :
Telefon:
Profil na Facebook:
Uwagi: (np. rezerwacja AMOD-a)
Przebieg konkurencji :
Konkurencje XXII MPMP mogą być rozgrywane w dniach od 14 do 18 września, w zależności od warunków pogodowych.
W dniu 13 i 14 września po dokonaniu rejestracji możliwe będą loty treningowe.
Pierwszy briefing :
godzina 17.00 - 14 września (poniedziałek) na lotnisku.
Warunki uczestnictwa:
• Posiadanie ważnego świadectwa kwalifikacji upoważniającego do wykonywania lotów na posiadanym PPG / PPGG lub dokumentu zagranicznego upoważniającego do wykonywania takich lotów
• Licencja Sportowa FAI*
• Ważne ubezpieczenie OC w związku z wykonywanymi lotami
• Podpisanie karty rejestracyjnej zawodnika w dniu rejestracji
• Posiadanie sprawnego technicznie skrzydła i silnika, oraz spadochronu ratunkowego
• Opłacenie opłaty startowej
* zawodnicy nie posiadający licencji sportowej FAI (NAC), będą dopuszczeni do udziału w zawodach, ale nie będą klasyfikowani w XXII MPMP.
ZAKWATEROWANIE:
• Hotel na lotnisku w ramach wolnych miejsc. Cena 140 PLN pokuj 2 osobowy doba
• We własnym zakresie, istnieje możliwość skorzystania z pola namiotowego na lotnisku
• Wyżywienie – możliwe jest na lotnisku koszt dzienny (śniadanie i obiadokolacja ) Cena 55 PLN dziennie od osoby
Rejestratory GPS:
Wymagane jest posiadanie rejestratorów typu AMOD. Dla osób które nie posiadają w/w rejestratora możliwe będzie wypożyczenie (posiadamy kilka sztuk) prosimy o wcześniejszą rezerwację przy zgłaszaniu uczestnictwa mailem.
Klasyfikacja:
Zawody zostaną rozegrane w 4 klasach : PF1, PL1, PF2 i PL2. W wypadku uczestnictwa w klasie mniej niż 4 załóg, klasa nie zostanie rozegrana.
Podczas zawodów zostaną wyłonieni zwycięzcy XXII MPMP.
4 udostępnienia

voice

W dniu 02.09.2020 o 23:42, Wojciech Panas pisze:

> - licencja sportowa FAI nie jest obowiązkowa- choć mile widziana. Bez niej nie będziesz klasyfikowany w ostatecznym rankingu MP, choć będziesz wiedział jakie miejsce zająłeś punktowo.

Czyli dyskwalifikacja, tak naprawdę. Z powodu....

Z informacji wynika że poza faktem wyłożenia kasiorki na licencje - nic
nie wynika - skoro startuje jak pełnoprawny pilot a po lądowaniu jestem
"tłem dla mistrzów", wszak nawet jak się na pudło załapie to będę mógł
sobie popatrzeć i poklaskać...

> - Świetna o ile nie najlepsza okazja by polatać z tak doświadczonymi pilotami.

Masz rację, nie najlepsza... ale to moje zdanie

> Serdecznie zapraszam, warto!!

Tak sobie pomyślałem i doszedłem do wniosku że faktycznie, warto. To
chyba jedyna okazja aby wystartować, zaryzykować jak inni, polecieć,
postarać się, poczuć emocje i... marność własnego wyniku który nic nie
będzie znaczył... no chyba ze kupię licencje jak odpust :-)

wysokości dla wszystkich zawodników
v.

Ernestppg

Tyle kilometrów nie można było zrobić gdzieś bliżej (radom) ?

Statler

W dniu piątek, 4 września 2020 00:15:53 UTC+2 użytkownik Ernestppg napisał:
> Tyle kilometrów nie można było zrobić gdzieś bliżej (radom) ?

Chopie! Ludzie latają na latanie po 15 tysi kilo! I nie narzekają;)

voice

W dniu 04.09.2020 o 00:15, Ernestppg pisze:
> Tyle kilometrów nie można było zrobić gdzieś bliżej (radom) ?

Przylep fajne miejsce, a i Zielona Górę warto zobaczyć. I w Karkonosze
blisko.

Nie marudź, pakuj graty i przyjeżdżaj

wysokości
v.

Darek Magusiak

On Thursday, September 3, 2020 at 5:37:24 PM UTC-4, voice wrote:

> [...]
> postarać się, poczuć emocje i... marność własnego wyniku który nic nie
> będzie znaczył... no chyba ze kupię licencje jak odpust :-)

Jesli sie pojawisz na zawodach PWC bez FAIki, zakladajac ze Cie wpuszcza na start, nastepnie zakladajac ze wygrasz to staniesz na pudle?

:)

W pisaniu Wojtka brakuje jednej informacji: tego czy mistrzostwa Polski ktore organizuje zostaly zgloszone do FAI i czy otrzymaly "range".

Twoj argument moze albo nie musi wtedy miec uzasadnienia :)

pzdr
Darek

voice

W dniu 04.09.2020 o 19:15, Darek Magusiak pisze:

> W pisaniu Wojtka brakuje jednej informacji: tego czy mistrzostwa Polski ktore organizuje zostaly zgloszone do FAI i czy otrzymaly "range".

Wojtek może sobie napisać co mu się podoba, może nawet zażądać
posiadania żółtej łodzi podwodnej na stanie.
Wojtek może zgłosić swoje zawody nawet do Zarządu Wód Polskich i
jednocześnie nie dopuścić posiadaczy wiosła krótszego nic 70 cm.
Może? może....

> Twoj argument moze albo nie musi wtedy miec uzasadnienia :)

Ja niczego nie argumentuję, Darek. Raczej krytykuję ale każdy zna swoją
wartość i ma jakieś własne priorytety które się nie muszą pokrywać z moimi.

Napiszę Ci Darek tak, mam do rozładowania wagon węgla, serdecznie Cię
zapraszam do rozładowywania, będzie super akcja i fun nieziemski. Jak
już rozładujemy to Ci powiem ile łopat przerzuciłeś ale jako ze nie masz
zielonej koszulki to sam rozumiesz, dla twojego dobra pominę Cię przy
rozdawaniu nagród i tytułów. To co, widzimy się ? :-))))))))))

wysokości
v.
ps. aaa, rozładowanie zgłosiłem do PKP jakby co ;-)

ghs blar

Niektórzy startują w zawodach dla poznania nowych osób, spotkania się ze starymi, zmierzenia się ze samym sobą, stresem, możliwościami i zagospodarowania w interesujący sposób wolnego czasu.
serio serio

voice

W dniu 05.09.2020 o 14:33, ghs blar pisze:

> Niektórzy startują w zawodach dla poznania nowych osób, spotkania się ze starymi, zmierzenia się ze samym sobą, stresem, możliwościami i zagospodarowania w interesujący sposób wolnego czasu.
> [...]

Masz rację ghs.
Znałem i brałem udział w takich imprezach, serio, serio. Wszyscy byli
tam traktowani tak samo a każdy wynik miał taka sama wartość, serio,
serio...
Byli tam i spotykali się starzy, zmierzali się ze sobą, walczyli ze
stresem i każdy wynik miał taką samą wartość... serio, serio...
Dasz wiarę ?

wysokości
v.

ghs blar

Dam. Jednak zapewne bylo to naście lat temu, zanim zasady uczestnictwa w świetle konfiguracji tabelek tak by te liczyły się w rankingach swiatowych dyktowała nam jakaś obcojezyczna organizacja. Taka sama, która dyktuje nam warunki do wydawania poswiadczenia umiejetnosci dla legalnego latania w wielu wybranych miejscach.

W PG od lat funkcjonuje pojęcie freeflyera. PPG się jeszcze takiego nie dorobiło. I z tego powodu wielki skandal?

voice

W dniu 06.09.2020 o 10:39, ghs blar pisze:

> Dam. Jednak zapewne bylo to naście lat temu, zanim zasady uczestnictwa w świetle konfiguracji tabelek tak by te liczyły się w rankingach swiatowych dyktowała nam jakaś obcojezyczna organizacja.

Co do twojego stwierdzenia o "dyktowaniu" i "obcojęzyczności" to
domyślam się ze będzie to dla Ciebie zaskoczeniem ale kolejność była
taka że najpierw było FAI, potem do FAI dołączył AP a dopiero potem
pojawiło sie PG i PPG, serio, serio. Nie odwrotnie

Z tego tez powodu "zasady uczestnictwa w świetle tabelek" były od
początku takie same, serio, serio, dasz wiarę?

Oczywiście na pewno w tej kwestii tabelek to nie mam tak wielkiego
doświadczenia jak Ty ale coś tam skromnie wiem, serio, serio

> Taka sama, która dyktuje nam warunki do wydawania poswiadczenia umiejetnosci dla legalnego latania w wielu wybranych miejscach.

Domyślam się że twoje patriotyczne (jak mniemam) oburzenie powoduje
karta IPPI. Otóż wyjaśniając, podstawową funkcja tej karty jest jedynie
poświadczenie umiejętności. Najprościej pisząc ma ta karta upewnić
Ciebie ze pokazywany Ci na holu/startowisku/imprezie kwitek przez Li Xia
Yug'a jest faktycznie licencją a nie na przykład kwitem z pralni w
Pekinie (wiesz, nie każdy zna chiński) albo Talinina (wiesz, estoński
też nie każdy zna)

Ale mogę się (i pewnie tak) nie znać na wszystkim dlatego miałbym do
Ciebie olbrzymią prośbę. Jak do kolegi pilota.

Mógłbyś mi wskazać zapis, link, tudzież inny dokument w którym FAI
warunkuje, (przepraszam "dyktuje") zgodę na latanie w 'wielu wybranych
miejscach" od jak piszesz "poświadczenia umiejętności" czyli jak
rozumiem karty IPPI?

Fajnie byłoby wiedzieć, człowiek lata to tu to tam a poza tym inni
koledzy paralotniarze mogliby skorzystać z tej twojej wiedzy w tym temacie.
To jak, można prosić? Ja wiem ze ja, ale inni koledzy mogą skorzystać...

> W PG od lat funkcjonuje pojęcie freeflyera. PPG się jeszcze takiego nie dorobiło. I z tego powodu wielki skandal?

O, od lat, no proszę. Widzisz jaki za niekumaty jestem. A możesz mi
powiedzieć od czego to friflajerstwo zależy. Znam kilku kolegów
latających na PG i chętnie bym się dowiedział czy oni już są
friflajerami czy dopiero będą a może to cuś innego.
Myślę że nie tylko ja, pewnie i inni koledzy chętnie skorzystają z tej
wiedzy

Znam też kilku PPG, to może przez analogię tez się dowiem czy oni są
tymi friflajerami o ile oczywiście występuje jakaś zależność

O jaki wielki skandal Ci chodzi, (ostatnie zdanie z twojego cytatu)
przepraszam Cię ale nie rozumiem. Możesz doprecyzować?

wysokości
v.
ps. Przeprasza Cie ale zżera mnie ciekawość i muszę zapytać. Użyłeś
sformułowania "jakaś obcojezyczna organizacja" żeby wywołać i wzmocnić
słowem "jakaś" hejt i negatywny wydźwięk wypowiedzi i tej organizacji,
czy tez faktycznie nie masz pojęcia o jakiej organizacji piszesz i
dlatego piszesz: "jakaś"?

ghs blar

Spróbuj polatać na zawodach rangi FAI bez FAI-ki to może zrozumiesz co to ten Freeflyer, bo na razie nie wiem czy tylko palisz głupa czy nim jesteś. Nie przypominam sobie twojej obecnosci na żadnych mistrzostwach Polski w zeszłej dziesieciolatce wiec jest szansa, że jednak to pierwsze.To ze w latach 90tych podworkowe zawody w dziesieciu z Nosala nie aspirowaly do takich nie oznacza, że do dzis tak jest. Bez odbioru.

voice

W dniu 06.09.2020 o 18:44, ghs blar pisze:
A to Ty fachura organizator jesteś, no to mój szacun dla kolegi, serio,
serio

Czyli co, kolegom też nie wyjaśnisz? Wiesz, ja jestem głupem jak
raczyłeś mnie nazwać, ale może twoi koledzy zasłużyli na jakieś
wyjaśnienie co ma rzekomy friflajer do zawodów PPG. Ale pewnie nie
zasłużyli...

I oczywiście dziękuje za odpowiedzi na moje pytania, nic tak nie cieszy
człowieka jak adwersarz z klasą... serio, serio

wysokości
v.
ps. najlepsze to jest to "bez odbioru", takie radiowe, takie
lotniczo-FAI (o pardą - jakiejś organizacji obcojęzycznej), takie super
i z klasą. serio, serio

Mam wrażenie ze na kombinezonie masz więcej naszywek niż Tom Cruise w
Top Gun ( jak po jednej z mistrzostw zeszłej dziesięciolatki to co
najmniej 10-sięć plus klubowe i kilka świadczących o zajebistości) a że
żadna nie jest w obcojęzycznych napisach to pewnie możesz obrażać
innych. Rozumiem, prawo miszczów....

Marek Furtak

niedziela, 6 września 2020 o 21:03:14 UTC+2 voice napisał(a):
> W dniu 06.09.2020 o 18:44, ghs blar pisze:
Kolejne zawody kadrowe na koszt podatnika

Grupa Falco

Cześć Isiu.... latam w kadrze od 13 lat.To zaproszenie, to próba wyłuskania wśród dobrze latających pilotów-amatorów tych, którzy nas zastąpią, bo dla przykładu: my jesteśmy z Madzią już jak dinozaury w kadrze. Potrzebujemy młodszego pokolenia, aby nas zastąpić. Dla niezorientowanych: Polska od 2007 roku (Chiny) do obecnego czasu nie schodziła z pudla MŚ, ale aby tak się działo, musimy mieć nowych zawodników, a MP to okazja do ich pozyskania. Poza tym zawody, to najlepsze miejsce do nauczenia się dobrego i bezpiecznego latania. Kiedyś mi się wydawało, że jak potrafię kosiaczyć nad ziemią miedzy latarniami to jestem kozak.... ale zrób to w określonym układzie i w czasie... okazuje się, że to nie takie proste. Często piloci amatorzy traktują start i lądowanie, jako szczyt możliwości i reszta to lewitowanie. Na zawodach starty to standard, a do tego dochodzi kilkanaście operacji, które trzeba w czasie lotu wykonać. Po takim tygodniu intensywnego latania, jak wracasz do latania na "bezdurno" ,to wszystko staje się o wiele prostsze.
Licencja FAI... to przepustka do miedzynarodowego latania zawodniczego. Chcesz być pilotem rejestrowanym i klasyfikowanym, to musisz ponieść koszt. Jak Panasik napisał ..nie musisz i wtedy latasz, by tylko się sprawdzić z najlepszymi. Jak Ci wyjdzie, to jest szansa otrzymania powołania do kadry.... ot cała tajemnica latania zawodniczego.

Mateusz SP8EBC

W dniu 09.09.2020 o 11:51, Grupa Falco pisze:
> [...]
> latasz, by tylko się sprawdzić z najlepszymi. Jak Ci wyjdzie, to jest
> szansa otrzymania powołania do kadry.... ot cała tajemnica latania

Cytując Witolda Bańką (obecnie dyrektora WADA, ongiś Ministra Sportu)
"Polskie Związku sportowe to rak polskiego sportu". Mnie zaś interesuje
jak takie FAI jest umocowane na arenie międzynarodowej, że dzierży prawo
do kontroli nad jakimkolwiek sportem w jego wyczynowym aspekcie.

Płacąc opłatę za licencję sportową faktycznie płaci się nie wiadomo za
bardzo za co. No w przypadku takich Biathlonistów to przynajmniej było
wiadomo za co, np. za ekskluzywne prostytutki dla byłego prezesa IBU,
który odchodził ze stanowiska w cieniu głośnego seks-skandalu. Już
pomijam ile ten prezes miał lat (wypada współczuć paniom zadysponowanym
do jego obsłużenia) ale dla statystycznego paralotniarza, który i tak
musi mieć swój sprzęt, swój klub i opłacać swój sport za swoje to wpis
do tabelki wydaje się drogą imprezą.

Bardziej to przypomina zawody tzw. 'mastersów'. Żeby nie było nic do
tego nie mam i jestem jak najbardziej za tym, żeby każdy sport uprawiał
za swoje prywatne pieniądze i niech to robi tak zawodowo jak to tylko
możliwe albo tak amatorsko jak to chce ale hm... Co przez ostatnie kilka
lat paralotniarze dostali za te wszystkie opłaty za licencje?

Grupa Falco

sobota, 5 września 2020 o 23:03:52 UTC+2 voice napisał(a):
Isiu .... tu kłaniają się miedzynarodowe przepisy FAI... aby zawodnik mógł być klasyfikowany, musi posiadać licencje sportową ( to jest warunek obligatoryjny dotyczy MP ,ME i MŚ) Jeśli zrobimy zawody podwórkowe ,bez udziału FAI, to wszyscy mogą być klasyfikowani tak samo. NIestety począwszy od MP zgłoszonych do FAI, już wymagana jest licencja.Zapis Panasika, mówiący o tym, że bez "Fajki", też można wystartować, to info dla tych, co nie są pewni albo swoich umiejętności, albo chcą tylko spróbować zawodniczego latania.Jak się spodoba ,to może zrobić licencje i być pełnoprawnym zawodnikiem

Grupa Falco

Mateusz...tu musze Cie rozczarować.....przez 13 lat wydaliśmy ,jako Grupa grubo ponad 100 tys na latanie zawodnicze z własnej kasy (sponsorów ,dotacji i naszych wypracowanych) niestety nie jest to sport rangi piłki nożnej, gdzie bez względu na wynik masz kasę sponsorską. Nasza dyscyplina to drogi sport , ale można zorganizować pieniądze w formie dotacji i wpływów sponsorskich, tylko trzeba koło tego pochodzić . Zanim zaczniesz krytykować, spróbuj samemu trafić na takie imprezę, polatać i zobaczyć "od zakrystii" jak to wygląda :) zapraszamy :)
A'propos FAI ...twoje pytanie to tak, jakbyś powiedział, że "liga mistrzów" będzie rozgrywana, ale bez FIFY :)... bo przeciez u nich też są afery

Mateusz SP8EBC

W dniu 09.09.2020 o 12:26, Grupa Falco pisze:
Chyba nie do końca zrozumiałeś co mam na myśli ;) Doceniam, że latacie
za swoje i nie umniejszam waszego poświęcenia. Wychodzę z założenie, że
ogólnie sport powinien być amatorski aka masterski a nie profesjonalny
(w znaczeniu zawodowstwa a nie osiąganych wyników). Nie jestem churra
optymistą łożenia z naszych podatków na piłkę nożną, siatkówkę, czy
Polski Himalaizm Zimowy. Nie ma z tego, żadnego wymiernego zysku
zwiększającego PKB, na marketingu i tak zyskują konkretne firmy a nie
ogół a te wydatki nie czynią tych sportów w jakikolwiek sposób bardziej
dostępnymi dla ogółu.

Po prostu zastanawiałem się co zwykły zjadacz paralotniowego chleba ma z
tego FAI, po co mu to potrzebne i co chcę w ogóle przez to osiągnąć.
Płaci niby te ponad 100PLN za LS i nawet chyba już plakietki za to nie
dają. Jak za wpis do tabelki to trochę droga zabawa.

Nie mi oceniać wpisy do tabelki i sensowność gonienia za nim ale jak się
potem patrzy na wystawne bankiety działaczy, walne zgromadzenia itp. to
się można zastanowić czy nie da się tego zrobić taniej.

Statler

W dniu czwartek, 10 września 2020 08:47:37 UTC+2 użytkownik Mateusz SP8EBC napisał:> >

> [...]
> Polski Himalaizm Zimowy. Nie ma z tego, żadnego wymiernego zysku
> zwiększającego PKB, na marketingu i tak zyskują konkretne firmy a nie

Poprzez sponsoring firmy zyskują reklamę a to powoduje zwiększenie obrotów tychże firm a to z kolei zwiększenie podatków płaconych przez te firmy i finalnie Państwo ma kasę na dofinansowanie sportu, co skutkuje m.in. zwyżką prestiżu na arenie międzynarodowej. To z kolei skutkuje zwiększeniem np. obrotów handlowych itd. itp...

Mateusz SP8EBC

W dniu 10.09.2020 o 11:49, Statler pisze:
Pokrętna logika. Obecnie rzekomo mamy dług publiczny większy niż za
Gierka. Nie jesteśmy Niemcami, które nawet przy wirusie mają budżet na
pokazanie: "Patrzcie, przegraliśmy dwie wojny światowe" a dalej jesteśmy
najpotężniejsi w Europie. Ani sport ani kultura to nie są domeny
niezbędne do funkcjonowania państwa.

Inwestycji w Sport nie nazwał bym w ogóle inwestycją bo to się rzadko
zwraca. Jak łożyć na sport, to na sport powszechny dla ogółu. Przykład
himalaistów służył jako działalność o wysokim ryzyku śmierci, drogą i
tylko dla wąskiej elity. Dochód z tego w zasadzie żaden. Tak samo całe
kadry samolotowe i szybowcowe. Nie jestem zawistny ale to są lekarze,
prawnicy, przedsiębiorcy. Jak już ktoś ma prywatny szybowiec to ma na
pojechanie na zawody na antypody ale po co wydawać swoje pieniądze, jak
można wydawać cudze. Paralotniarzom jakoś to bogactwo nie skapuje i jak
Falco wspomnieli i tak latają za swoje.

Jeżeli inwestuje się w obiekty sportowe 'dla ludzi' i 'sport dla ludzi'
to można powiedzieć, że pośrednio inwestuje się w zdrowie publiczne i w
dłuższej perspektywie w obniżenie kosztów służby zdrowia. Inwestując
zbytnio w sport zawodowy ładuje się pieniądze pewnym konkretnym
organizacjom i pośrednio firmom, które zarabiają pieniądze na prawach do
transmisji, prawdach do reklam itp itd. Ponoć od kilkudziesięciu lat IO
są dla wszystkich krajów je organizacjach źródłem ogromnych strat. Nie
dziwi więc historia z Krakowem.

// ML

Marek W.

Zawsze marzyło mi się wziąć udział w takich zawodach, ale jak widzę że mam być tam tylko pionkiem nic nie znaczącym w kwalifikacji przez to że nie należę do żadnego klubu, do tego mam marnować moje paliwo i narażać mój sprzęt na który ciężko harowałem wiele lat, to wolę zrobić sobie locik dookoła okolicznych kominów. Sporo osób mnie namawiało do tego abym wziął udział, ale spełnianie tych warunków jest bez sensu,a szkoda..

voice

> [...]

> Cześć Isiu.... latam w kadrze od 13 lat.To zaproszenie, to próba wyłuskania wśród dobrze latających pilotów-amatorów tych, którzy nas zastąpią, bo dla przykładu: my >jesteśmy z Madzią już jak dinozaury w kadrze.

Witaj Balcerek, 13 lat to kupa czasu. Gratulacje.
Znamy się więc napiszę Ci jak ja to widzę, to zaproszenie. Mam nadzieję
że zrozumiesz. To "zaproszenie" to tak jakbym krzykną do chłopaków:

- siedzicie w bazie a trzeba jechać na nanga ku - naszych biją.
Zdobędziecie doświadczenie i się sprawdzicie. Dawajcie z nami będzie
mocno. Oczywiście jak przyleci medavac to zostaniecie pominięci ale
powiemy Ci ile zaliczyłeś kulek...

>Potrzebujemy młodszego pokolenia, aby nas zastąpić. Dla niezorientowanych: Polska od 2007 roku (Chiny) do obecnego czasu nie schodziła z pudla MŚ, ale aby tak się >działo, musimy mieć nowych zawodników, a MP to okazja do ich pozyskania.

Wszystko Jarek racja, ale w mojej opinii to zabieracie się za to od
"dupy strony". Zawody Mistrzostw Polski służą do wyłonienia najlepiej
latającego zawodnika (zwanego mistrzem) a nie do pozyskiwania talentów.

Ale to moja zupełnie niewiążąca opinia. Z drugiej strony to napiszę Ci
że bardzo jestem ciekawy jak to jest jak się stoi na pudle wymachując
pucharem, dyplomem i tytułem mistrza ze świadomością że pod sceną stoi
gość który był lepszy. Nie miał kwitu co prawda, ale miał zaproszenie...

> Licencja FAI... to przepustka do miedzynarodowego latania zawodniczego. Chcesz być pilotem rejestrowanym i klasyfikowanym, to musisz ponieść koszt. Jak Panasik napisał ..nie musisz i wtedy latasz, by tylko się sprawdzić z najlepszymi. Jak Ci wyjdzie, to jest szansa otrzymania powołania do kadry.... ot cała tajemnica latania zawodniczego.

Jarku, bawicie się jak uważacie, moja opinia jest tylko moją opinią.
Każdy decyduje za siebie, zna swoją wartość itd...

sukcesów
pozdrawiam serdecznie
v.

voice

W dniu 09.09.2020 o 12:16, Grupa Falco pisze:

> Isiu .... tu kłaniają się miedzynarodowe przepisy FAI... aby zawodnik mógł być klasyfikowany, musi posiadać licencje sportową ( to jest warunek obligatoryjny dotyczy MP ,ME i MŚ) Jeśli zrobimy zawody podwórkowe ,bez udziału FAI, to wszyscy mogą być klasyfikowani tak samo.

I tu jest Jarku sedno sprawy. Robisz zawody, zapraszasz wszystkich i
klasyfikujesz WSZYSTKICH TAK SAMO. Tak jak piszesz, wszystkich tak samo.
To chyba dobrze jeśli na zawodach wszystkich traktuje się tak samo nie
tylko w zakresie obowiązków ale i profitów

Potem robisz sobie FAI zawody, zapraszasz wszystkich FAI zawodników i
tylko FAI zawodników co pozwali ci na PONOWNE RÓWNE TRAKTOWANIE startujących

Nie potrafię pojąc co tu jest nie do pojęcia, Jarek, sorry...
Ale oczywiście możesz zaprosić sobie dowolnych uczestników i każdego
traktować inaczej, twoje zawody twoje zasady..

[...]

Ja tylko wyraziłem swoje zdanie. I tyle. 'Zapis Panasika' o którym
wspominasz każdy może uzasadniać jak chce.
Dla mnie MP to MP a nie plebiscyt. A jeśli ktoś chce bardzo "wyłonić
talenty" to jest na to cała masa sposobów. Choć w zasadzie wszystkie
takie same :-))))

Obrotów Jarek ;-)
v.

voice

W dniu 10.09.2020 o 20:02, Marek W. pisze:

> Zawsze marzyło mi się wziąć udział w takich zawodach, ale jak widzę że mam być tam tylko pionkiem nic nie znaczącym w kwalifikacji przez to że nie należę do żadnego klubu, do tego mam marnować moje paliwo i narażać mój sprzęt na który ciężko harowałem wiele lat, to wolę zrobić sobie locik dookoła okolicznych kominów. Sporo osób mnie namawiało do tego abym wziął udział, ale spełnianie tych warunków jest bez sensu,a szkoda..

Jedz jako kibic w takim razie. Z doświadczenia Ci napiszę że warto. Nie
wiem czy jesteś osobą która ma na stronie selfi z celebrytami ale
zabierz aparat :-)

powodzenia
v.

Romek

Celebryci mówisz 😀😀, faktycznie warto jechać zrobić zdjęcie haha 👍👍👍.
Potem ramki włożyć i się modlić.
Latać nie bardzo bo można by coś zamieszać. 😀
Pozdrawiam

PawelPoznan

Jak fajnie się to czyta,
i te argumenty każdej ze stron.
:-)
człek ma zaraz lepszy humor na resztę dnia.
:-)

Pozdrawiam
PawelPoznan

xcwalter

> Zawsze marzyło mi się wziąć udział w takich zawodach, ale jak widzę że mam być tam tylko pionkiem nic nie znaczącym w kwalifikacji przez to że nie należę do żadnego klubu, do tego mam marnować moje paliwo i narażać mój sprzęt na który ciężko harowałem wiele lat, to wolę zrobić sobie locik dookoła okolicznych kominów. Sporo osób mnie namawiało do tego abym wziął udział, ale spełnianie tych warunków jest bez sensu,a szkoda..

Masz narażać swój sprzęt i marnować paliwo dla RYWALIZACJI, jeśli Cię takowa interesuje. Jeśli lubisz.
W PG, żeby się obecnie dostać na Mistrzostwa Polski, posiadanie licencji generalnie NIC nie znaczy. Żeby Cię w ogóle wpuścili na takie zawody to trzeba mieć odpowiednio wysokie miejsce w rankingu.

voice

W dniu 12.09.2020 o 23:25, xcwalter pisze:

> Masz narażać swój sprzęt i marnować paliwo dla RYWALIZACJI, jeśli Cię takowa interesuje. Jeśli lubisz.

"cię takowa interesuje" - Kolejny bzdet :-)

wysokości
v.

Adam Mościcki

Chcę pojechać, zobaczyć na żywo jak to wygląda ...a wieczorkiem wystartować PPG i obejrzeć teren wokół.
Da się ? Jak będzie ze startem z okolicy/lotniska ?

voice

W dniu 14.09.2020 o 07:58, Adam Mościcki pisze:
> Chcę pojechać, zobaczyć na żywo jak to wygląda ...a wieczorkiem wystartować PPG i obejrzeć teren wokół.
> Da się ? Jak będzie ze startem z okolicy/lotniska ?

Kontaktuj się bezpośrednio z organizatorem. Przestrzeń na bank jest
zarezerwowana i bez jego (organizatora) zgody nikt nie powinien latać.

Jedz Adam, a na miejscu sobie zobaczysz i dopytasz, jak będzie możliwość
to na pewno dostaniesz zgodę.

wysokości
v.

Grupa Falco

Ok Isiu,
może źle zostało zapisane... powinno być: MP w klasie zawodniczej i MP w klasie amatorskiej i tu FAI-ka nie byłaby potrzebna....
I pewnie nikt nie miałby zastrzeżeń. Dwie klasy, dwie kategorie startujących i po sprawie.

NIe do końca rozumiem tylko kwestii obaw, lub kwestionowanie kosztów uzyskania licencji sportowej? W każdej dziedzinie są podobne zasady. Związki sportowe uprawnione do reprezentowania kraju na arenie międzynarodowej ...dla przykładu: Polski związek Golfa, Polski Zwiazek Lekkiej Atletyki czy Polski Związek Strzelectwa... w każdej dyscyplinie wymagana jest przynależność do klubu posiadającego licencję w danej dyscyplinie i taki porządek rzeczy jest od lat na całym świecie. Zdobycie licencji jest mega proste: zapisujesz się do takiego klubu, który w dyscyplinie, którą chcesz uprawiać ma odpowiednie kwity, składasz wniosek o licencje, płacisz owe wpisowe ( kwotę za roczną opłatę często piloci wydają na wahę w jednym tankowaniu) i to wszystko.Proste i nieskomplikowane. Wymyślanie, ze to koszty i w jakim celu? ....To pytania laika, który nigdy nie uprawiał wyczynowo żadnego sportu. Aby w jakiejś dyscyplinie uzyskać tytuł "oficjalny" mistrza Polski, Europy, czy Świata musisz być zrzeszony i tylko Ci liczą się w tabelkach. Często widzę pilotów naprawdę świetnie latających "po krzakach" i przy odrobinie pomocy byłaby szansa zrobić z nich zawodników.
Pilotom z "zewnątrz" wydaje się, że samo dobre precyzyjne latanie wystarczy, by zostać utytułowanym zawodnikiem...no niestety nie..... bo w normalnym locie bierzesz wahe, kanapki i w drogę. Tutaj masz mapnik, logery, i kupę pomocy.Wykonujesz w czasie konkurencji masę różnych czynności, a samo "powożenie" glajtem to tylko dodatek, który robić powinieneś machinalnie. Nie dotyczy to oczywiście wszystkich konkurencji, ale tak jest w przeważającej części.

Mówisz .... że pozyskiwanie zawodników jest od "dupy strony".Pewnie masz rację, ale w przeszłości były organizowane tzw. zawody ligowe PPG w różnych częściach Polski i na początku był "hura optymizm" ,ale po jakimś czasie frekwencja zaczęła spadać, bo wiara wolała uprawiać latanie wokół komina, stając się "mistrzami wieczornego kręgu" ...ok .... każdy ma do tego prawo, tylko, że taka forma latania może satysfakcjonuje, ale nie rozwija.
A szkoda, bo widzę wielu fajnych chłopaków (również kobiet), którzy/które mogliby/mogłyby do nas dołączyć i stworzyć silny team. Problem jest w tym, że to wymaga trochę nakładu finansowego, trochę poświecenia i sporo treningu, by stanąć na pudle MŚ czy ME.... no coś za coś....

I ostatnia kwestia.... celebrytów kadry narodowej.... to trochę złe przedstawianie zawodników KN i stawianie ich w złym świetle. Z małymi wyjątkami "gwiazdorstwa" , cała reszta naszej ekipy, to normalni i życzliwi piloci,.Często widzę na różnego rodzaju imprezach, jak dzielą sie swoją wiedzą i doświadczeniem. Przykładem może być Lojak, Daniel Walkowiak, wspomniany Panasik i wielu innych. To są ludzie, którzy w głębokim poważaniu mają "piedestał'. Są to równe chłopy i nie stronią od totalnych amatorów, bo każdy z nas z takiego samego środowiska się wywodzi.
Różnimy się od amatorów tylko tym, że coś poświeciliśmy, aby zajść trochę wyżej w dziale: "Latanie zawodnicze."

Reasumując: Może zaproszenie Panasika zabrzmiało trochę niefortunnie.Nie było jego intencją stworzenie z zaproszonych amatorów "tła" , jak to ktoś zasugerował. Chciał zachęcić niezdecydowanych do przyjazdu na zawody, zwiekszenia frekwencji, czy wspólnego latania z pilotami mniej doświadczonymi.I chyba takie były intencje, bez tych "spiskowych teorii" które pod postem sie pokazały :)

Mam nadzieję, że mimo wielu sceptycznych opinii na temat latania zawodniczego, zmobilizujemy młode pokolenie do wymiany kadrowiczów na nowsze modelu ,bo my juz jak "dinozaury" jesteśmy :)

Isiu, tobie również mogłem szczerze odpowiedzieć, bo jesteśmy serdecznymi kumplami :)
pozdrawiam

Mateusz SP8EBC

W dniu 20.09.2020 o 00:50, Grupa Falco pisze:
> Różnimy się od amatorów tylko tym, że coś poświeciliśmy, aby zajść
> trochę wyżej w dziale: "Latanie zawodnicze."

Ależ ty dalej jesteście amatorami. Trzymając się sensus stricto
oryginalnego znaczenia stwierdzenia 'to be a professional',
profesjonalizm polega na uprawianiu daje dziedziny sportu/nauki/techniki
itp. jako swojej profesji. Nic nie mówi o tym, czy ktoś jest w czymś
dobry czy nie ;) W sportach w których rywalizacja zawodowa jest bardzo
powszechna coś takiego nazywa się bycie 'mastersem' :)

W dniu 20.09.2020 o 00:50, Grupa Falco pisze:
> Polski związek Golfa, Polski Zwiazek Lekkiej Atletyki czy Polski
Związek Strzelectwa

Jest (był) Polski Związek Curlingu, który dostał zaszczyt zarządu
komisarycznego i podajże został rozwiązany oraz Polski Związek Kolarski,
który zbankrutował pomimo licznych sponsorów. Jest też Polski Związek
Hokeja na lodzie:

https://www.sport.pl/hokej/7,64952,25048420,afera-w-polskim-zwiazku-hokeja-na-lodzie-zadluzenie-na-12-mln.html

Którego prezesem był człowiek o którym pisano: """ Jego następca, czyli
Dawid Chwałka, musiał z kolei ustąpić po kontroli Ministerstwa Sportu i
Turystyki. Resort udowodnił niewłaściwe wykorzystanie dotacji na
szkolenie. Te pieniądze przeznaczono m.in. na kanapki i soki oraz
prawników, a także premie i bilety lotnicze. Ministerstwo zażądało
zwrotu ponad sześciu milionów złotych. """ i który łyżew no nogach nigdy
nie miał. Wiem to, bo wspomniany Dawid Ch to mój kuzyn (syn siostry
mojej matki), z którym na szczęście i między innymi przez to zerwałem
jakiekolwiek kontakty.

Jak więc widzisz, powoływanie się na te organizację i konieczność ich
finansowania jest istotnym aspektem dla paralotniarstwa, które powstało
nomen - omen po to żeby trzymać się od takich przesiąkniętych patologią
organizacji jak najdalej. Jak bym chciał robić za ciecia na lotnisku i
zaczynał latanie od 5 godzin obowiązkowych prac społecznych przy
czyszczeniu sprzętu i zamiataniu hangaru to poszedł bym do sekcji
szybowcowej. Zacząłem jednak latać paralotnią i nie muszę się
zastanawiać czy pan instruktor łaskawie pozwoli mi może po kilku
godzinach cieciowania zrobić wieczorem kilka lotów po kręgu.

Pamiętaj też, że Mistrzostwa Polski nie wybierają najlepszego pilota w
Polsce. One tylko wybierają Mistrza Polski a nie najlepszego pilota. Nie
możecie zdefiniować zbytnio pojęcia najlepszego pilota w tak obszernej
dziedzinie jaką są paralotnie. Swobodnie też jest kilku gości jak Darek
Chrobak, czy Łukasz Prokop (z Lublina), którzy nie startują w zawodach a
raczej zdecydowanie są wybitnymi pilotami.

voice

W dniu 20.09.2020 o 00:50, Grupa Falco pisze:

> NIe do końca rozumiem tylko kwestii obaw, lub kwestionowanie kosztów uzyskania licencji sportowej?

Ja też nie bardzo rozumiem bo nie wypowiadałem się w tej kwestii
(kosztów uzyskania licencji) i jej nie poruszałem. Dlatego niestety nie
mogę podjąć dyskusji w tym temacie czy też jakichkolwiek wyjaśnień,
także to pytanie nie do mnie Jarek.

> Mówisz .... że pozyskiwanie zawodników jest od "dupy strony".Pewnie masz rację, ale w przeszłości były organizowane tzw. zawody ligowe PPG w różnych częściach Polski i na początku był "hura optymizm" ,ale po jakimś czasie frekwencja zaczęła spadać, bo wiara wolała uprawiać latanie wokół komina, stając się "mistrzami wieczornego kręgu" ...ok .... każdy ma do tego prawo, tylko, że taka forma latania może satysfakcjonuje, ale nie rozwija.

Widzisz Jarek, może tak to wyjaśnię, -- jest jeden wspaniały, ambitny
pilot,ma predyspozycje, super refleks, orientację przestrzenną lepszą
niż R..ka :-) i to coś co nazywamy smykałką. Jako że mieszka na płaskim
to uzbierał na napęd bo na wyjazdowe szukanie waruna PG go po prostu NIE
STAĆ (i żaden to wstyd, proza życia).

I TERAZ proponuje mu się ściganie z gościem który na latanie wydaje
100tyś pln, ma po 3 komplety śmigieł na każdy typ konkurencji, lata
napędem za około 30tyś, ma dostęp do prototypowych lub specjalnych
skrzydeł i stać go na trening pamięci mięśniowej 5 razy w tygodniu.

Gość nie ma szans. BTW, kojarzysz może taką postać jak Janko Muzykant?

Piszesz o satysfakcji, fakt - jeśli kogoś satysfakcjonuje latanie
dookoła komina to trudno wymuszać na nim zmianę upodobań. Ale tu chyba
nie o to chodzi....

Ale wracając do tych zawodów ligowych o których piszesz to czy możesz mi
napisać (ciekawy jestem) jakie zastosowane czynniki i metody oceny,
motywacji i pozyskiwania (w trakcie tych zawodów) zawodników były
stosowane i zawiodły a frekwencja spadła.

Tudzież jakie w chwili obecnej stosowane są metody i działania mające na
celu pozyskanie a przede wszystkim wparcie takich chętnych poza
oczywiście propozycją "pościgajmy się"

> I ostatnia kwestia.... celebrytów kadry narodowej.... to trochę złe przedstawianie zawodników KN i stawianie ich w złym świetle. Z małymi wyjątkami "gwiazdorstwa"

Jak z tematem pozyskiwania licencji Jarek, nie dyskutuję na ten temat
więc to nie jest pytanie czy uwaga do mnie

> Isiu, tobie również mogłem szczerze odpowiedzieć, bo jesteśmy serdecznymi kumplami :)

Dziękuję Jarek, niemniej ja jestem i i tylko i. Doskonale wiesz... :-)

pozdrawiam serdecznie
v.
ps. Głęboko pokłoń się Madzi i pozdrów. I wyrazy szacunku dla reszty
ekipy, jak znam życie to pewnie poszli każdy w swoja stronę, ale może
ich czasami spotykasz - to pozdrów