Jaki zapas / RSH ?

scaut

Hello,
Panowie, po 13 latach uzytkowania Perche Annular, pora na zmiane zapasu - jednak nie orientuje sie co jest w tej chwili na rynku (a pewnie powchodzily nowe konstrukcje).

Zapodajcie jaki zapas w tej chwili jest wg Was "najlepszy" (podkreslam cudzysłów) - najszybszy czas otwarcia, najmniejsze opadanie, stabilnosc opadania etc. etc... - a który wg Was ma najlepszy stosunek CENA/JAKOŚĆ?

Jednym słowem - na co najefektywniej wydać pieniądze i mieć za dobre pieniądze dobry RSH?

Masa startowa - ok 130 kg.

Romek

Powiem Tobie tak, miałem okazję używać niestety ale to nie o to chodzi. Kupując zapas patrz na materiały ,serwis, ilość przekładań w ciągu roku jakie zaleca producent. Ostatnia tabelka dla mnie to czas otwarcia bo to nie jak ma się do natury. Wartości otwarcia są podane podczas rzucania przez specjalistów, co z tego że będziesz miał 4 sekundy jak znaleźć uchwyt czasem trwa 10 sekund lub targanie za taśmy pokrowca lub uprzęży. Dobrze rzucony i zlokalizowany zapas to klucz do sukcesu. Odpowiednio dobrany rozmiar zapasu, ktoś kupuje 160kg mając 110 masy startowej żeby mniej opadał a to głupota straszna:)).Mając serwis na miejscu ,producenta brał bym dudek glob :).
Pozdrawiam serdecznie

u2

W dniu 2021-03-03 o 11:52, Romek pisze:
> dpowiednio dobrany rozmiar zapasu, ktoś kupuje 160kg mając 110 masy startowej żeby mniej opadał a to głupota straszna:))

A dlaczego?
Tendencje do "dowazonych" sppadochronow wymyslono w wojsku, bo do nich
strzelano i chcieli opadac najszyciej jak sie da. Nam sie nie spieszy.

--
u2

Merytoryczne dyskusje paralotniowe przeniosly sie na www.pgforum.pl

Romek

To zrób doświadczenie, rzuć zapas 50 kilo za duży jak wieje np 8 metrów i rzuć zapas na zero z wagą, porównaj efekty i zobaczysz o czym mówię, w wojsku się nie przeważa masz złe informacje ,spadochron desantowy jest jeden rozmiar a skoczkowie od 70 po 120 kg więc nie wiem skąd masz te info ,jestem w tych skokach od 95 roku ,nie widziałem tendencji przeważania skoczków. Idź na lotnisko i popatrz na skoki ja mocno wieje i porównaj doważony spadochron z niedoważonym :))) najlepiej w ciasnym lądowisku. Miłego testowania oby ściana w którą uderzysz w szybkim locie poziomym była miękka, a uprzedzając pytanie czemu 8 metrów no paczki się nie rzuca jak jest masło tylko jak są ciężkie warunki meteo.

u2

W dniu 2021-03-03 o 15:48, Romek pisze:
> To zrób doświadczenie, rzuć zapas 50 kilo za duży jak wieje np 8 metrów i rzuć zapas na zero z wagą, porównaj efekty i zobaczysz o czym mówię, w wojsku się nie przeważa masz złe informacje ,spadochron desantowy jest jeden rozmiar a skoczkowie od 70 po 120 kg więc nie wiem skąd masz te info ,jestem w tych skokach od 95 roku ,nie widziałem tendencji przeważania skoczków. Idź na lotnisko i popatrz na skoki ja mocno wieje i porównaj doważony spadochron z niedoważonym :))) najlepiej w ciasnym lądowisku. Miłego testowania oby ściana w którą uderzysz w szybkim locie poziomym była miękka, a uprzedzając pytanie czemu 8 metrów no paczki się nie rzuca jak jest masło tylko jak są ciężkie warunki meteo.

Niedokladnie sie wyrazilem, chodzilo mi o konstrukcyjne wyznaczanie
obciazenia spadochronu, zeby uzyskac dosc duze opadanie.
Masz racje jesli chodzi o dryf slabo obciazonego spadochronu, natomiast
idac w druga strone, mamy pod spodem pilota, ktory nie byl szkolony w
ladowaniu desantowym. W przypadku wolno opadajacego spadochronu
rysykujemy, ze JESLI bedzie silny wiatr i DODATKOWO delikwent zostanie
zwiany na niemile okolicznosci przyrody, to zrobi sobie kuku. Natomiast
nieprzeszkolony czlowieczek, sciskajacy pomiedzy nogami poskladane
skrzydlo, lub opadajacy w "glupim Jasiu" i majacy opadanie 6,5 m/s jak
sobie kiedys durne niemce wymyslily, zrobi sobie krzywde na pewno.
Chyba, ze zupelnie przypadkiem wczesniej sluzyl w desancie. Oczywiscie
wiekszy spadochron jest ciezszy i drozszy, co tez ma pewne znaczenie. Na
drugiej szali jest jakosc serwisu w szpitalach ortopedycznych, ktore w
Polsce jest nizsza niz w Maroku czy Meksyku (tak sie sklada, ze mam tu
spore doswiadczenia) wiec ja osobiscie wole taszczyc ciezszy i drozszy
zapas i ryzykowac na nim maly przelocik z wiatrem, niz walic w glebe na
solidnie dowazonej paczce. Rok temu przekonalem sie, ze ie jestem juz
taki niezniszczalny jak 20 lat temu i droga przemyslen doszedlem do
wniosku, ze taniej jest kupic drozszy zapas.

Romek

Wszystko tak żeby było bezpiecznie, ja kupuje 10% większy niż moja masa startowa ale to moje osobiste przemyślenia. To poniekąd spadochron ratowniczy ma ratować życie ,zdrowie też ale to już ryzyko sportu jaki uprawiamy. Zycze wszystkim bezpiecznego latania sezon się zaczyna.
Pozdrawiam serdecznie

voice

W dniu 03.03.2021 o 15:48, Romek pisze:
Daj sobie Romek spokój, zaraz się dowiesz ze źle czytasz lub rozumiesz,
że misiaczki, ze DHV, ze specnaz, itp bzdury.
I zaraz Ci udowodni ze nie napisał tego co napisał, a jak napisał to co
innego napisał :-)

pozdrawiam
v.