Zmiany prawa. Uwaga producenci!!!

grzech

W ULC są prowadzone konsultacje w sprawie zmiany rozporządzenia w
sprawie wyłączenia zastosowania niektórych przepisów ustawy – Prawo
lotnicze do niektórych rodzajów statków powietrznych. Zmiany dotyczą też
paralotni. Prośba o zgłaszanie uwag.
Zmiany będą dotyczyły głównie wymagań dotyczących producentów sprzętu.
W załączniku nr 2 wykreślone będą rozdziały 7 i 8. Rozdziały będą
zastąpione załącznikiem 9 który będzie dotyczył wszystkich producentów
lotni, paralotni, spadochronów, ULC itd.
Będą też zmiany w przepisach pralotniowych. Dla przykładu jest
propozycja zmiany definicji motoparalotni. Nowa ma być taka;
"motoparalotnia – paralotnię wyposażoną w napęd oraz podwozie, na której
nie jest możliwy start pieszy"
Będzie to miało wpływ na ubezpieczenia.

http://bip.ulc.gov.pl/index.php/projekty-krajowe/w-konsultacjach-publicznych/943-art-33-ust-1-i-4

http://bip.ulc.gov.pl/index.php/projekty-krajowe/w-konsultacjach-publicznych/942-art-33-ust-2-i-4

Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać do PSP. Po analizie Stowarzyszenie
weźmie udział w opiniowaniu zmian.

Tomasz Poznański

Dla niektórych idzie dobra zmiana:). Po wprowadzeniu kategorii UL-PG,
UL-PPG i UL-PPGG, można będzie latać legalnie bez świadectwa
kwalifikacji, wystarczy zaświadczenie o ukończeniu szkolenia ze
znajomości prawa lotniczego.

Pozdrawiam
Tomek

bodzio123

Pięknie. Oby tak się stało.

ark

czyli ukończoone szkolenie . Jesli tak to jak najbardziej tak. Uwarzam ze to zmiana w dobra strone.Dlatego bo, niektórzy nie ida na kurs bo potem jeszcze egzaminy jakieś , na polatanie nad domem mam tam jeszcze się stresowac egzaminami, pier... .
Jesli zatem do samodzielnego legalnego latania solo, wystarczy kurs z egzaminem "wewnetrznym" to chyba więcej osób go zrobi i nie będzie brzęczeć między blokami ,i wiecej zadzwoni do FIS . Wszystkim będzie łatwiej.

bodzio123

Czy nauczył się latać ,nie ma papierów i idzie sobie zrobić egz z teorii i lata na legalu ?

midia...@gmail.com

W dniu poniedziałek, 5 czerwca 2017 10:58:08 UTC+2 użytkownik bodzio123 napisał:
> Czy nauczył się latać ,nie ma papierów i idzie sobie zrobić egz z teorii i lata na legalu ?

No prawie tylko kolejność odwrotna. Egzamin z teorii, opłacenie OC potem nauka latania w szkole która przeszła audyt i ma uprawnienia do prowadzenia szkoleń komercyjnie albo... ryzyko nabicia sobie poważnego guza włącznie z utratą życia. Myślę że każdemu należy pozostawić ten wybór. Tak to widzę. Nie sadzę że jakoś szczególnie wzrośnie wypadkowość. Ci dla których taka kara jak śmierć nie jest straszna nie przejmują się karami administracyjnymi.
Piotr

u2

W dniu 2017-06-05 o 10:58, bodzio123 pisze:
> Czy nauczył się latać ,nie ma papierów i idzie sobie zrobić egz z teorii i lata na legalu ?

Dokladnie tak samo jak w przypadku rowerow, skuterow i moturow do 125 ccm.

Na narty nie potrzeba papiera, a pacz pan, glupie ludziska wykupuj
szkolenie u instruktorow

--
u2

Merytoryczne dyskusje paralotniowe przeniosly sie na www.pgforum.pl

bodzio123

Tak by było poprawnie.

ark

W dniu poniedziałek, 5 czerwca 2017 11:44:01 UTC+2 użytkownik u2 napisał:

> Dokladnie tak samo jak w przypadku rowerow, skuterow i moturow do 125 ccm.
>
> Na narty nie potrzeba papiera, a pacz pan, glupie ludziska wykupuj
> [...]
I nawet bez wstydu wykupują dodatkowe lekcje .

Rafal 'RAV' Miszczak

ark pisze:

> I nawet bez wstydu wykupują dodatkowe lekcje .

Może właśnie dlatego? Jak gość dostaje papier, to mu się wydaje, że już
wszystko umie, więc douczanie się, a nawet zadawanie pytań uważa za
obciach. Albo przynajmniej boi się, że inni tak uważają.

Rafal "RAV" Miszczak www.e-rav.pl
Skype: rav_wroc_pl_2 GG: 9783

stanlee

Zrobienie uprawnień paralotniowych chyba nie nastręcza wielkich kłopotów. Można to zrobić w jeden sezon , a szkół paralotniowych w Polsce jest sporo . Większy problem jest z papierami na lotnie , bo jest tylko jedna szkoła w Polsce ,a już żeby latać na lotni z lekkim wózkiem to trzeba zrobić uprawnienia na samoloty ultralekkie za bagatela kilkanaście tysięcy złotych. To już trochę przerost formy nad treścią. Myślę że te ułatwienia mają pomóc właśnie tej grupie ludzi.

Tomasz Poznański

W dniu 2017-06-04 o 22:55, Tomasz Poznański pisze:
Trochę źle to zainterpretowałem. Liberalizacja wymagań co do świadectwa
kwalifikacji ma dotyczyć tylko klasy UL-70 i UL-115, a to są sprzęty
które podlegają pewnym ograniczeniom technicznym i przede wszystkim:

"- używane wyłącznie w celach sportowych lub rekreacyjnych,
- dla których nie wydano żadnego krajowego lub zagranicznego
certyfikatu, świadectwa lub innego dokumentu dopuszczającego egzemplarz
lub typ do lotu lub dokumentu potwierdzającego spełnienie wymagań dla
danej klasy, kategorii lub podkategorii, w tym deklaracji wyrobu z
wyjątkiem nieobowiązkowej deklaracji wyrobu do podkategorii UL-70, UL-115. "

Tomek

fotolot

> W ULC są prowadzone konsultacje w sprawie zmiany rozporządzenia w
> sprawie wyłączenia zastosowania niektórych przepisów ustawy – Prawo
> lotnicze do niektórych rodzajów statków powietrznych.

Dziś o godz 12 w ULC-u odbędzie się spotkanie informacyjne na temat koncepcji tych zmian.

W imieniu własnym i bardzo wielu kolegów bardzo zainteresowanych tymi informacjami mam ogromną prośbę do osób, które się tam wybierają o zarejestrowanie i udostępnienie dla nas w celach informacyjnych tej publicznej jawnej przecież dla wszystkich prezentacji- dlatego nie powinno byc problemu z rejestracją , ewentualnie sama fonia też będzie dla nas cennym zapisem.

Pozdrawiam Wszystkich zainteresowanych Wiesiek.

aktu...@gmail.com

Polska policyjna. Latam bez jakichkolwiek egzaminow i uprawien, dlaczego ? Bo to bedzie jak z patentem na starszego sternika motorowodnego... 10 lat bez kontroli a obok mnie plywaja ludzie bez patentu i nic . I dobrze , niech plywaja wyciaganie kasy i tyle. A jak zgine to co mi po uprawnieniach.

ark

W dniu piątek, 9 czerwca 2017 09:24:23 UTC+2 użytkownik aktu...@gmail.com napisał:
> Polska policyjna. Latam bez jakichkolwiek egzaminow i uprawien, dlaczego ? Bo to bedzie jak z patentem na starszego sternika motorowodnego... 10 lat bez kontroli a obok mnie plywaja ludzie bez patentu i nic . I dobrze , niech plywaja wyciaganie kasy i tyle. A jak zgine to co mi po uprawnieniach.

w sumie traci twoja rodzina na mozliwosci uzyskania po tobie kasy z ubezpieczenia, bo moze to byc postrzegane jako próba samobójcza :) :) :) A Ty to, że, nie możesz uczestniczyć w organizowanych oficjalnie imprezach paralotnowych. Startować i ladować na oficjalnych lotniskach .Czyli, jak nie masz bakcyla sportowej rywalizacji i nie chcesz pchać się w tłok nieznanego wyszkolenia pilotów ,to w sumie nic :).

turkosz....@gmail.com

Jakiego ubezpieczenia??? Ile % PPG-antów się ubezpiecza NNW? Oc- prędzej jak chcesz na legalu. Durne wyciąganie kasy. Aktu....@ w całości ująłeś temat.

Rafal 'RAV' Miszczak

aktu...@gmail.com pisze:
> [...]
> motorowodnego... 10 lat bez kontroli a obok mnie plywaja ludzie bez
> patentu i nic . I dobrze , niech plywaja wyciaganie kasy i tyle.

Ja mam prawo jazdy od 12 lat, a "licencję" paralotniową (pod różnymi
nazwami) od 24. I też nikt mi ich nigdy nie sprawdzał. I też wiem, że
jeżdżą i latają ludzie bez papierów. Tylko dlaczego to mają być
argumenty za zniesieniem "licencjonowania" tych zajęć?

> A jak zgine to co mi po uprawnieniach.

Jak zginiesz, to nic Ci po czymkolwiek. Chociaż rodzina mogłaby dostać
jakieś odszkodowanie na otarcie łez.

lojak

postaram się zrobić Live na fb (facebook.com/lojakpl) jeśli będzie taka możliwość - nie trzeba mieć konta na fb by przeglądać ten profil

Pozdrawiam Lojak

aktu...@gmail.com

Panowie, nie czarujmy sie, atutem paralotniarstwa jest WOLNOSC... (przynajmniej ja tak to odbieram) w prawdzie latam na otwartych przestrzeniach , gdzie nie ma zabudowy itd. I oczywiscie szanuje tych którzy posiadaja odpowiednie uprawnienia , moze w przyszlosci zrobie kurs i egzamin , ale na moje powinno byc takie cos ze zglaszam gdzies ze jestem paralotniarzem i moge latac. Przeciez to jest sport ekstremalny , wiec nieprzewidywalny. Najlepszemu moze skrzydło podwinac, czego oczywiscie nie zycze i wypluwam to slowo, wiec jaki kurs uchroni mnie przed .... oczywiscie chcialbym jak lojak latac na kurczaka do mc , ale to dopiero po kursie . Narazie sie caly czas ucze ucze ucze .
Chodzi o to poprostu zeby bylo troche swobody w tym kraju.

Tomasz Poznański

W dniu 2017-06-09 o 09:24, aktu...@gmail.com pisze:

> A jak zgine to co mi po uprawnieniach.

A jeśli nie zginiesz?
W zdecydowanej większości wypadków na paralotni pilot żyje nadal. Tak na
prawdę to zabić się na paralotni trzeba umieć.

Pozdrawiam
Tomek

Zbigniew Gotkiewicz

Pilotowi jest potrzebna wiedza i umiejętności. W takim razie po co kwity? Ubezpieczenie czasem się przydaje. Jeśli chodzi o OC to według mnie bardzo rzadko choć jest obowiązek posiadania ubezpieczenia. Trzeba by o to zapytać w firmach ubezpieczeniowych. Bardziej istotne jest ubezpieczenie KL w razie wypadku za granicą. Z tego ubezpieczenia korzysta się znacznie częściej. W UE można a nawet trzeba mieć kartę EKUZ. Myślę że działanie tej karty nie będzie miało nic wspólnego z posiadaniem uprawnień. Oczywiście gdy na miejscu wypadku pojawią się służby to stwierdzą brak uprawnień, pilot zostanie skazany przez sąd i zostanie przestępcą. Osoby z wyrokiem nie mogą być zatrudnione w niektórych zawodach. Czyli można sobie nieźle skomplikować życie. Natomiast mówienie o odszkodowaniu w przypadku śmierci to gruba pomyłka, wręcz nietakt w przypadku tragedii.

u2

W dniu 2017-06-09 o 11:22, aktu...@gmail.com pisze:
> w prawdzie latam na otwartych przestrzeniach , gdzie nie ma zabudowy itd.

A skad wiesz (jesli nie odbyles szkolenia) ze nie ma tam dajmy na to
MRT, albo TRA? KIedys tez taki jeden latal "po otwartych przestrzeniach"
i przeleciala kolo niego para Migow 29. Nawet go me musnely. Ale czasza
sie urwala.
Tych stref, o ktorych oczeywiscie nic nie wiesz, jest sporo
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1eOwyB0F5ZW0n2jbv0pX59f9O1xM&hl=en_US&ll=52.9329997018316%2C22.841304217584366&z=7

aktu...@gmail.com

No wlasnie o to sie rozchodzi... w firmy ubezpieczeniowe to juz wogole nie wierze, wiec ????
O!albo powinno byc tak, gosciu zglasza ze uczy sie latac i kupuje ubezpieczenie np na okres jednego roku a potem musi isc na egzamin... przez rok nabiera ( nieduzej , bo moze podstawowej) praktyki i idzie zdac egzamin i juz.... i wolnosc....

Paweł Radziszewski

W dniu 09.06.2017 o 11:42, u2 pisze:

> KIedys tez taki jeden latal "po otwartych przestrzeniach"
> i przeleciala kolo niego para Migow 29. Nawet go me musnely. Ale czasza
> sie urwala.

A jakiś konkret?
Kiedy? Gdzie?

--
PMR

Zbigniew Gotkiewicz

Z twego co pamiętam tam nie było używania czaszy, ale zapas poszedł.

u2

W dniu 2017-06-09 o 11:45, Paweł Radziszewski pisze:
Jesen ze slynniejszych watkow na tej grupie a TY sie pytasz o konkrety?
Od wczoraj tu jestes?
Siada i wstydzi sie

Paweł Radziszewski

W dniu 09.06.2017 o 12:04, u2 pisze:

> Jesen ze slynniejszych watkow na tej grupie a TY sie pytasz o konkrety?
> Od wczoraj tu jestes?

Tu są same słynne wątki.

> Siada i wstydzi sie

Daruj sobie.

Więc?

--
PMR

Tomasz Poznański

W dniu 2017-06-09 o 11:36, Zbigniew Gotkiewicz pisze:

> Natomiast mówienie o odszkodowaniu w przypadku śmierci to gruba pomyłka, wręcz nietakt w przypadku tragedii.

Czyli co? Osoby które się ubezpieczyły na życie, a właściwie uposażyły
swoich potomków czy innych uposażonych są nietaktowne? Zbyszek co Ty
znowu :).
Żeby nie było, to co do odpowiedzialności karnej zgadzam się w zupełności.

Pozdrawiam
Tomek

u2

W dniu 2017-06-09 o 12:07, Paweł Radziszewski pisze:
> Tu są same słynne wątki.

> Daruj sobie.
>
> Więc?

Wiec jest w archiwum grupy. Pilot Siergiej S. Jak samo imie wskazuje z
okolic warmii i Mazur. Miejsce akcji: okolice Malborka jesli dobrze pamietam

lojak

Zrobiłem live
Spotkanie nagrywa ULC - będzie możliwość odsłuchania tego spotkania

Pozdrawiam Lojak

u2

W dniu 2017-06-09 o 11:51, Zbigniew Gotkiewicz pisze:
> Z twego co pamiętam tam nie było używania czaszy, ale zapas poszedł.

Odszukalem watek, faktycznie, nie urwalo czaszy, tylko znalazla sie pod
nogami. W innym watku Siergiej dyskutuje z toba o roli trymerow w calej
sprawie.

Widze, ze kolega Pawel ma klopoty z googlarka (wpisujac trzeba posluzyc
sie funkcjami logicznymi, a to widac trudne jest), wiec z litsci podaje
https://groups.google.com/d/msg/pl.rec.paralotnie/nr0IN4iTDgk/IZxRvqTzgr8J

Paweł Radziszewski

W dniu 09.06.2017 o 12:09, u2 pisze:

> [...]

> Wiec jest w archiwum grupy. Pilot Siergiej S. Jak samo imie wskazuje z
> okolic warmii i Mazur. Miejsce akcji: okolice Malborka jesli dobrze

No miałem odpuszczone trymy.Tylko parka MIG nadleciała od tyłu.
Wrażenie takie jak stoisz na Centralnym w Wawie i szybko jedzie pociąg
taki pęd powietrza.Nie dało rady samostateczne.Moment i widziałem go
już pod nogami . Potem z powrotem wyskoczyło z potrójnym skrętem w
taśmach.a potem już nie pamiętam za szybko wszystko się
działo.Samolociki przelecieli jakieś 50m nad głową.Strefa niskich
lotów.Byłem wysoko ze 250m. Paczka poszła no może na 100 - 150m .tylko
dobrze się wypełniła i już matka ziemia.Wszystko ok, mięka torfiana
łączka ugruzłem 30cm.

Okazuje się, że nie pamiętasz przede wszystkim tego, czy czasza się
urwała, czy też nie.

Normalnie Radio Erewań.

Siada i wstydzi się.

--
PMR

Paweł Radziszewski

W dniu 09.06.2017 o 12:24, u2 pisze:

> Widze, ze kolega Pawel ma klopoty z googlarka (wpisujac trzeba posluzyc
> sie funkcjami logicznymi, a to widac trudne jest), wiec z litsci podaje
> https://groups.google.com/d/msg/pl.rec.paralotnie/nr0IN4iTDgk/IZxRvqTzgr8J

Widzę, że znowu szukasz zaczepki.
Sięgnij może po jakiś lek na pamięć i nie fantazjuj.

--
PMR

Tomasz Poznański

W dniu 2017-06-09 o 11:45, aktu...@gmail.com pisze:

> O!albo powinno byc tak, gosciu zglasza ze uczy sie latac i kupuje ubezpieczenie np na okres jednego roku a potem musi isc na egzamin... przez rok nabiera ( nieduzej , bo moze podstawowej) praktyki i idzie zdac egzamin i juz.... i wolnosc....

Jaka wolność? :)). Co Wy o tej Wolności ciągle, niedościgłe marzenia,
czy atawizmy jakieś. Wolność, to pojęcie przereklamowane bardziej niż
demokracja, a nawet tolerancja. Wolność (w pewnym znaczeniu) w Europie
skonczyła się wraz z resztkami plemiennej struktury społecznej, gdzieś
we wczesnym średniowieczu. Piszesz o atucie wolności paralotniowej i
zaraz dodajesz "latam na otwartych przestrzeniach , gdzie nie ma
zabudowy". Zabudowy to nie ma właściwie tylko czasem w dużych
kompleksach leśnych, a i tak trafisz na kogoś, kto akuracik z synem
wybrał się na samotną skałkę w "bezludnych" ostępach :)), a to na
wedkarza itd. Ja najczęściej trafiam w tych miejscach "gdzie nie ma
zabudowy" na romantycznie wygladającą parę w samochodzie, która też
chyba poszukuje wolności :).
NIE MA WOLNOSCI, są tylko ograniczenia, a w lotnictwie w szczególności.
Żyjemy w społeczeństwach i nasza "wolność" jest permanentnie ograniczana
"wolnością" innych. Nie żyjemy na terenach o zaludnieniu 0.2 człowieka
na 10 000 km2 jak nie przymierzając Alaska, gdzie jeszcze znamiona
wolności podróżowania, polowania i osiedlania się są jeszcze mało
ograniczone.

Tomek

Tomasz Poznański

W dniu 2017-06-09 o 12:18, lojak pisze:
> Zrobiłem live
> Spotkanie nagrywa ULC - będzie możliwość odsłuchania tego spotkania

Fajnie, dzięki.

Pozdrawiam
Tomek

Zbigniew Gotkiewicz

Tomek. Już widzę jak mówisz wdowie że może trochę mniej rozpaczać bo mąż miał nnw.

Zbigniew Gotkiewicz

Tomasz Poznański

W dniu 2017-06-09 o 12:39, Zbigniew Gotkiewicz pisze:
> Tomek. Już widzę jak mówisz wdowie że może trochę mniej rozpaczać bo mąż miał nnw.

Zbyszek, kiedy kończą się "uroczystości" pogrzebowe, współrozpaczajacy
goście rozchodzą się do domów a historia się nie zatrzymuje. Życie dla
wdowy i dzieci zaczyna się toczyc dalej. Czasem od razu, czasem trochę
później. Pozostawienie rodziny bez środków do życia może tę rozpacz
zwiekszyć, a nawet uniemożliwić powrót do normalnego życia. Może być
powodem, że załamie się wszystko, znam takie przypadki.

Tomek

aktu...@gmail.com

Ja sie poddaje pozdrawiam i wysokich lotow.

Rafal 'RAV' Miszczak

Zbigniew Gotkiewicz pisze:
> Pilotowi jest potrzebna wiedza i umiejętności. W takim razie po co
> kwity?

Żebyś mógł stwierdzić, że delikwent nie ma wiedzy i umiejętności, zanim
to osobiście zademonstruje.

> Ubezpieczenie czasem się przydaje. Jeśli chodzi o OC to według mnie
> bardzo rzadko choć jest obowiązek posiadania ubezpieczenia.

I tu są konfitury dla ubezpieczycieli. Wszyscy płacą składki za
ubezpieczenie na milion czy dwa, a wypłaty są rzadkie.

Przy okazji: co powinien zrobić statystyczny paralotniarz, żeby narobić
szkód na milion (bez łamania przy tym prawa ani nadziewania się na inne
wykluczenia w OWU, bo wtedy nie ma wypłaty)?

Norbi

> [...]
> szkód na milion (bez łamania przy tym prawa ani nadziewania się na inne
> wykluczenia w OWU, bo wtedy nie ma wypłaty)?

Powinno wystarczyć zawiśnięcie na właściwej linii energetycznej WN.

u2

W dniu 2017-06-09 o 13:02, Rafal 'RAV' Miszczak pisze:
> Przy okazji: co powinien zrobić statystyczny paralotniarz, żeby narobić
> szkód na milion (bez łamania przy tym prawa ani nadziewania się na inne
> wykluczenia w OWU, bo wtedy nie ma wypłaty)?

Zatrzymac produkcje w zakladzie produkujacym przeguby do VW poprzez
ladowanie na zapasie na linii energatycznej. To tak z mojej okolicy z
ostatniego sezonu.

Paweł Radziszewski

W dniu 09.06.2017 o 13:02, Rafal 'RAV' Miszczak pisze:

> Przy okazji: co powinien zrobić statystyczny paralotniarz, żeby narobić
> szkód na milion (bez łamania przy tym prawa ani nadziewania się na inne
> wykluczenia w OWU, bo wtedy nie ma wypłaty)?

Myślę, że, jakkolwiek mało prawdopodobne, to nie jest to niemożliwe.
Może np. wlecieć w linię SN na podejściu do lądowania i wyłączyć
zasilanie pobliskiego zakładu przemysłowego, dla którego jest ono może
nie krytyczne (bo wtedy byłby zapewne zasilany z więcej niż jednego
źródła), ale dość ważne.

--
PMR

Tomasz Poznański

> [...]

> szkód na milion (bez łamania przy tym prawa ani nadziewania się na inne
> wykluczenia w OWU, bo wtedy nie ma wypłaty)?

Wypłata musi być jeśli ubezpieczenie jest obowiązkowe, a sprawca posiada
polisę. W przypadku łamania prawa ubezpieczyciel może wystąpic o regres,
czyli zażądać zwrotu wypłaconego odszkodowania od sprawcy.
A propos OC i kwoty rzędu miliona złotych. Wypadek lotniczy w
następstwie którego kolega poniósł uszczerbek na zdrowiu:
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=704
Kwota oraz dożywotnia renta oczywiście powyżej ówczesnej kwoty
gwarancyjnej, więc do wypłaty przez sprawcę.

Pozdrawiam
Tomek

Tomasz Poznański

W dniu 2017-06-09 o 13:11, u2 pisze:

> Zatrzymac produkcje w zakladzie produkujacym przeguby do VW poprzez
> ladowanie na zapasie na linii energatycznej. To tak z mojej okolicy z
> ostatniego sezonu.

Ze słyszenia fabryki motoryzacyjne w umowach o dystrybucję energii mają
zagwarantowane kary umowne rzędu kilkudziesięciu tys. zł za 1 min
przerwy w dostawach energii.

Tomek

Tomasz Poznański

W dniu 2017-06-09 o 13:01, aktu...@gmail.com pisze:
> Ja sie poddaje pozdrawiam i wysokich lotow.

Wystarczająco nastraszony :)

Pozdrawiam również

mali...@gmail.com

Wylaczenie pradu nie jest podstawa do odszkodowania - kazdybto wie.

ark

W dniu piątek, 9 czerwca 2017 11:45:22 UTC+2 użytkownik aktu...@gmail.com napisał:
> [...]
> O!albo powinno byc tak, gosciu zglasza ze uczy sie latac i kupuje ubezpieczenie np na okres jednego roku a potem musi isc na egzamin... przez rok nabiera ( nieduzej , bo moze podstawowej) praktyki i idzie zdac egzamin i juz.... i wolnosc....

ja sądzę że całkiem przeciwpoloznie. Szkoly paralotniowe są certyfikowane a instruktorzy tam pracujacy, nie maja dyplomów z pieczatkami z ziemniaka - buraka ,więc to powinno byc tak że, zakończenie kursu z egzaminem wewnetrznym ,wystawionym kwitem ukończenia kursu sa zezwoleniem do latania. Egzamin jest tylko dojeniem kasy i tworzeniem zbędnych miejsc pracy .
Twój pomysł jest o tyle nietrafiony ze, skad człowiek ma się dowiedziec czego ma sie dowiedziec o zasadach panujących w powietrzu etc.
Odpowiedzialnosc za dopuszczenie delikwenta do wzlotów spada na szkoły ,czasem goście nie nadaja sie do fruwania w sytuacji kryzysowej popadaja w katatonie ,czy robia wszystko , tego nie zobaczy egzaminator na egzaminie w spokojnych warunkach ale instruktor wychwyci , byc może poprosi o zrobienie wiekszego nalotu pod okiem instruktora .
Mam nadzieję że, zmiany pójdą w tym kierunku .

Tomasz Poznański

W dniu 2017-06-09 o 13:48, mali...@gmail.com pisze:
> Wylaczenie pradu nie jest podstawa do odszkodowania - kazdybto wie.

Zależy jakie wyłączenie i komu:
"Oprócz bonifikat za ograniczenia w dostawie prądu można zwracać się do
operatora przesyłowego o wypłatę odszkodowania za straty powstałe w
wyniku braku czy ograniczeń zasilania. Klientowi, zgodnie z ustawą,
odszkodowanie należy się bezwarunkowo, czyli dostawca nie może się
tłumaczyć siłą wyższą czy wypadkami losowymi. Przedsiębiorstwo
energetyczne odpowiada za szkody na zasadach ogólnych wynikających z
Kodeksu cywilnego. "
http://www.administrator24.info/artykul/id3584,nalezne-bonifikaty-i-odszkodowania-z-tytulu-przerw-w-dostawie-energii

Pozdrawiam
Tomek
Message has been deleted

fotolot

Cześć. Wstępnie dziękuję Ci za podjęcie inicjatywy zapisu dla zainteresowanej dobrymi zmianami społeczności pilotów i wzięcie na siebie tego zadania.

Proszę podaj bardziej konkretnie kiedy będzie możliwość zapoznania się z całym przebiegiem tej prezentacji?

To bardzo ważne bo jak widać w tej tu dyskusji zamiast merytorycznej wychodzi momentami jakaś "odjechana ściema"(mimowolnie czy celowo?) o "wyłączaniu prądu" zamiast "wyłączania" kilku zacofanych,ewidentnie współcześnie bzdurnych(wg. mnie i wielu doświadczonych, nowatorskich konstruktorów i pilotów) uregulowań o czym chcemy z całą wtajemniczoną społecznością, otwarcie i merytorycznie dyskutować.

Pozdrawiam Wiesiek.
Message has been deleted

lojak

Nie mam takiej wiedzy, na początku spotkania prezes ULC'u poinformował, że całość spotkania będzie nagrana i będzie ją można później odsłuchać.
Nie znam konkretnej daty publikacji, próbowałem zadzwonić i zapytać ale dodzwonić się do ULC'u to jak trafić 6 w lotto ;)

Pozdrawiam Lojak

lojak

dodzwoniłem się do Pani Rzecznik ULC'u

http://www.ulc.gov.pl/pl/publikacje/wiadomosci/4218-ulatwienia-dla-lotnictwa-lekkiego-w-nowym-projekcie-rozporzadzenia-o-wylaczeniu

"W niedługim czasie zapis będzie udostępniony jak przekazał Pan Prezes Urzędu Lotnictwa, ale na chwilę obecną nie mogę podać konkretnej daty"

Pozdrawiam Lojak

bodzio123

Witam. Wiadomo już jakieś konkrety ?

fotolot

W dniu poniedziałek, 26 czerwca 2017 15:51:25 UTC+2 użytkownik bodzio123 napisał:
> Witam. Wiadomo już jakieś konkrety ?

Dzięki Bodzio za przypomnienie tematu bo na składanie naszych uzasadnionych opinii np. dla poparcia projektu dobrych zmian opracowanych przez obecnego nowego Prezesa ULC Pana Samsona z myślą o nas pilotach i zapoczątkowania innowacyjnego rozwoju najlżejszych form lotnictwa również w polsce wg. UL70 i UL115 zostało już nie wiele czasu - 3 dni.

Osobiście projekt w całości odebrałem z bardzo pozytywnym zaskoczeniem i wspólnie konsultowałem jego poszczególne elementy z kolegą instruktorem zaangażowanym w sprawy poszanowania praw obywatelskich i naszego bezpieczeństwa a także z Dariuszem Lewkiem inicjatorem liberalizacji naszych przepisów, zatwierdzonych 3 lata temu w PL wg. USA Far103 oraz innymi doświadczonymi pilotami. Dodatkowe(względem nieobowiązkowego w USA)wprowadzenie posiadania obowiązkowego przeszkolenia teoretycznego(lub posiadanie ŚK) rozwiązało jednocześnie wiele problemów między innym dopasowanie do europejskich wymogów ubezpieczeniowych (OC). Jest bardzo wiele przesłanek potwierdzonych statystycznie w zachodnich krajach że liberalne i wypraktykowane deregulacje(i np.zmniejszenie dzikiego getta)z reguły nie wpłynęły na pogorszenie, a na ogólną poprawę bezpieczeństwa korzystania z przestrzeni lotniczej choćby tylko ze względu na możliwości zgłaszania lotów i odpowiedzialne z niej korzystanie z naniesionymi i widniejącymi znakami. Czasem zarzucałem Dariuszowi i innym, że wprowadzone i zablokowane(brakiem wykonawczych)przepisy to oszustwo więc teraz "wszystko pozostaje w waszych pozytywnych popierających projekt zmian opiniach", "każdy głos na wagę złota" na adres email : rligenz...@ulc.gov.pl

Wracając do przekazu i zignorowanego przez wielu z nas konstruktorów i pilotów spotkania tylko "informacyjnego" dla wyznaczonych zaproszonych ok. 180 podmiotów biznesowych w ULC-u- póżniejsze informacje określają już to spotkanie jako faktyczną- "DEBATĘ KONSULTACYJNĄ..????"

Pozdrawiam Wiesiek.

mali...@gmail.com

Tomku, piszesz o odpowiedzialnosci dostawcy energi a nie o sprawcy szkody.

fotolot

W dniu wtorek, 27 czerwca 2017 00:19:11 UTC+2 użytkownik mali...@gmail.com napisał:
> Tomku, piszesz o odpowiedzialnosci dostawcy energi a nie o sprawcy szkody.

Napisz Mali co Cię konkretnie interesuje, czy pytasz od Siebie bo masz np. zapędy terrorystyczne i chciałbyś taką szkodę spowodować, posiadając lub nie posiadając OC ?

fotolot

Cześć Lotnicy przypominam(po wpisie z 26-tego)o końcówce terminu wysyłania np. poparcia dla projektu Prezesa ULC stworzonego w poszanowaniu naszych praw i zgodnie z Konstytucją RP na adres: rligenz...@ulc.gov.pl Jak już pisałem o dobrych zmianach dla pilotów tak dodaję o producentach również bardzo zainteresowanych zniesieniem biurokracyjnych blokad rozwojowych dla polskich marek takich jak np. Pana Grzegorza Peszke. Iluż z nas umożliwiają oderwać się od przyziemności i relaksować, dopracowane pod wieloma względami śmigła z Jego logo, jestem przekonany, że jeśli teraz my ich użytkownicy uczynimy gest wsparcia to dalsza realizacja pasji poczciwego Pana Grzegorza oraz innych polskich Inżynierów i ambitnych Konstruktorów stanie się o wiele bardziej przyjemna i wdzięczna.

Pozdrawiam Wiesiek z kuj-pom -pilot ŚK PPG i lotniowy+naped-po kursie lecz do egzaminu nawet nie podchodzę(oczekuję na dobre zmiany w ULC) ze względu na większości powszechnie znaną,jeszcze obecną "PATOLOGIĘ paliwkową") oraz sporadycznie konstruktor amator(pasja- motoszybowce na bazie sztywnopłatów)