Motoparalotnia - trening naziemny.

Sebastian

Do nakręcenia tego filmu skłoniła mnie śmierć naszego serdecznego przyjaciela.
W materiale tym chciałbym zaprezentować kilka figur, które w znacznym stopniu wpływają na bezpieczeństwo startów,
a możemy je ćwiczyć nie odrywając się od ziemi. Mam nadzieję, że w ten sposób wpłynę na młodych pilotów,
by nie poprzestawali na samym kursie motoparalotniowym, a swoją wiedzę i umiejętności zdobywali codziennie,
wraz z każdym kolejnym lotem.
Film ten dedykuję śp. Tadeuszowi Bołtowiczowi.

https://www.youtube.com/watch?v=3zyG2braevo

Darek Magusiak

Super!

pzdr
Darek

cygan

Masz super sprzet do takich ćwiczeń. Obawiam sie ze nie kazdy moze sobie pozwolić na takie boczne obciazenia.

cygan

Baron

ćwiczyć nie odrywając się od ziemi

życzę wszystkim takiego startowiska..

Sebastian

Cygan, a ja myślę, że sprzęt sam nie jeździ/lata ;)

Baron

Cygan, a ja myślę, że sprzęt sam nie jeździ/lata ;)

napisz mu że umie..

eljot71

> życzę wszystkim takiego startowiska..

Startowisko bajka, pozazdrościć.

furtak

Widziałem gdzieś traję waga chyba grubo ponad 150 kg spróbuj na czymś lzejszym

Sławek Mikołów

Świetny film, mistrzowskie umiejetnosci. Gratuluję!

cygan

Tomasz Poznański

W dniu 2017-11-21 o 19:55, Sebastian pisze:
> Do nakręcenia tego filmu skłoniła mnie śmierć naszego serdecznego przyjaciela.

Czy kolega zginął podczas startu na trajce?
A propos fajna trajeczka, pilot też niczego sobie :), ale czy ona nie
przyciera lekko brzuszkiem po ziemi?

Pozdrawiam
Tomek

Carlo

W dniu wtorek, 21 listopada 2017 22:01:59 UTC+1 użytkownik cygan napisał:
> https://m.youtube.com/watch?v=9GCIxN9OF5sss
>
> ;)
>
> cygan

Paweł widziałem taki pionowy start na żywo w tym roku na ParaJurze. Robi wrażenie :)

PawelPoznan

W dniu 21.11.2017 o 21:56, furtak pisze:
> Widziałem gdzieś traję waga chyba grubo ponad 150 kg spróbuj na czymś lzejszym

Akurat waga trajki, to jakiś 1% tego co jest potrzebne do wykonania np.
ósemki, podjeżdżania pod skrzydło itd. czyli tego wszystkiego co widać
na filmie.
Pilot z tak opanowanym skrzydłem połączonym z trajką, na lżejszej też
sobie poradzi, na filmie widać bdb. pilota, a pisanie że za manewry
jakie zaprezentował odpowiada może extra łąka, czy waga trajki,
pozostawię bez komentarza,
gdyby nie potraktować jako komentarz, tego co napisałem powyżej :-)

Pozdrawiam
PawelPoznan

memorio...@gmail.com

Sebastian,dobra robota,milo ogladnac jak ogarnales temat.
Gratulacje.
Wojtek

cygan

W dniu wtorek, 21 listopada 2017 23:12:54 UTC+1 użytkownik Pawel Poznan napisał:
> [...]
> pozostawię bez komentarza,
> gdyby nie potraktować jako komentarz, tego co napisałem powyżej :-)

Ja myślałem ze Sebastian nagrał film instruktażowy z zestawem ćwiczeń do opanowania na trajce, ale widzę że Twoim zdaniem film powstał tak naprawde aby pokazać zajebistość pilota i o tym mamy pisać :)

Komentarze nie podważają umiejętności Sebastiana tylko sugerują żeby zachować ostrożność przy treningu bo: po_kursant+lekka trajka+wysoko środek ciężkości+ wąski rozstaw kół+gorsze startowisko+ciągnięcie stabilem po ziemi=3000zł w placy ;) Aby powstał ten wynik wystarczy "po_kursant"+jeden z opisanych czynników :)

Karol, nie wiedziałem że na ParaJurze traja poleciała bez pilota żeby pokazać że umie :) gdzie wylądowała?

cygan

JaroXS

Hej,

tak trzymaj! Bardzo dobry potrzebny materiał.

Pozdrawiam,

Jarek Borowiec

Carlo

Jak zawsze , na ziemi Pawełku :D

Marcin J.

W dniu wtorek, 21 listopada 2017 19:55:52 UTC+1 użytkownik Sebastian napisał:
Super umiejętności. Też jestem młody,ale jak rozmawiam czasami z kolegami jak się tego nauczyć to słyszę że najlepiej sobie znależć jakieś materiały do poczytania,dlateto ze wiekszość pilotów którzy to potrafią niema czasu zeby kogoś uczyć. Dlatego nawet jak się kilku zbierze to najważniejsze żeby jak najszybciej unieść się w powietrze i rura w chmury... Ma ktoś coś takiego do poczytania?? Pozdrawiam

Zbigniew Gotkiewicz

A jest gdzieś opis tego wypadku w którym zginął pilot wspomniany na wstępie?

Baron

,dlateto ze wiekszość pilotów którzy to potrafią niema czasu zeby kogoś uczyć

Startuj przed nimi to może jak zagadasz powiedzą co poprawić ...

PawelMppg

W dniu wtorek, 21 listopada 2017 19:55:52 UTC+1 użytkownik Sebastian napisał:
Obejrzałem cały, za mało gazu dajesz. Dlatego nie możesz wystartować.

Sebastian

Zbyszku, wypadek nie miał żadnej wzmianki.

Zbigniew Gotkiewicz

To znaczy że zginął pilot i praktycznie nikt o tym nie wie? To daj jakiś opis to może koledzy przestaną hejtować twoją chęć pomocy pilotom, którzy się uczą.

Marcin J.

Kolego nie o to chodzi. Podam przykład. Jeżdżę od lat samochodem bezwypadkowo ale czy to znaczy że potrafię dobrze jeździć? Nie, tylko potrafię bezkolizyjnie prowadzić pojazdy,a Robert Kubica potrafi d9brze jeździć. Ze stratami i ładowaniem radzę sobie,ale w ekstremalnych sytuacjach potrzeba czegoś więcej.

henryk...@gmail.com

Latanie silnikowe to nie tylko umiejętności techniczne związane ze startem i lądowaniami. Te można wycwiczyć na ziemi. Jest też cała ogromna wiedza o tym co się dzieje w powietrzu...o termice, wpływie terenu i kierunku wiatru na warunki. W większości napedowcy idą na skróty i łatwiznę, wsiadajac po kursie albo i bez niego do swoich maszyn, wierząc w magię i wszechmocność silnika, bojąc się odrobiny wiatru i dając zaskoczyc byle termice. A wystarczyłoby polatać z rok swobodnie, termicznie, w różnych miejscach i warunkach, nabrać doświadczenia by później nie dać się zaskakiwać prozaicznym sytuacjom. Technikę startu trajką czy napędem plecakowym można w wolnych chwilach ćwiczyć ryzykując ewentualnym uszkodzeniem sprzętu czy potluczeniami. Brak doświadczenia w powietrzu skutkuje powazniejszymi konsekwencjami ... przykładów są dziesiątki.

midia...@gmail.com

W dniu środa, 22 listopada 2017 11:19:22 UTC+1 użytkownik henryk...@gmail.com napisał:
> Latanie silnikowe to nie tylko umiejętności techniczne związane ze startem i lądowaniami. Te można wycwiczyć na ziemi. Jest też cała ogromna wiedza o tym co się dzieje w powietrzu...o termice, wpływie terenu i kierunku wiatru na warunki. W większości napedowcy idą na skróty i łatwiznę, wsiadajac po kursie albo i bez niego do swoich maszyn, wierząc w magię i wszechmocność silnika, bojąc się odrobiny wiatru i dając zaskoczyc byle termice. A wystarczyłoby polatać z rok swobodnie, termicznie, w różnych miejscach i warunkach, nabrać doświadczenia by później nie dać się zaskakiwać prozaicznym sytuacjom. Technikę startu trajką czy napędem plecakowym można w wolnych chwilach ćwiczyć ryzykując ewentualnym uszkodzeniem sprzętu czy potluczeniami. Brak doświadczenia w powietrzu skutkuje powazniejszymi konsekwencjami ... przykładów są dziesiątki.

To nie do końca jest tak jak piszesz. Czy piloci samolotowi koniecznie muszą latać szybowcami? Czy piloci motolotniowi koniecznie muszą latać na lotni? Wszechstronne doświadczenie lotnicze zapewne pomaga ale nie jest niezbędne aby być mistrzem w dyscyplinie lotniczej którą się uprawia. Ciężkie PPGG od PG rozjechało się na pewno nie mniej niż lotnie od motolotni. Nad wszystkimi jest to samo niebo lecz różne sprzęty w różny sposób potrafią sobie radzić z panującymi warunkami. Trzeba zdobyć maksymalne umiejętności, poznać możliwości i ograniczenia sprzętu na którym się lata. To właśnie pokazał na filmie Sebastian (możliwości) i o tym też napisał Cygan (ograniczenia).
Piotr

lojak

> [...]
> wraz z każdym kolejnym lotem.
> Film ten dedykuję śp. Tadeuszowi Bołtowiczowi.

Gratuluję skilla ale z własnego doświadczenia wiem, że nie każdym sprzętem tak się da ;)

Pozdrawiam Lojak

Sebastian

Zbigniewie, nie oznacza to tego co napisałeś. Nie byłem świadkiem wypadku więc nie mogę go opisać.

Lojak, z całym szacunkiem, ale z mojego doświadczenia wynika, że i owszem - da się to zrobić na każdym sprzęcie. Bo dlaczego nie? ..to tak jakbyś powiedział, że Jawą 350 na gumie nie pośmigasz bo jest za ciężka i nie ma tyle mocy lub, że stunt motocyklowy nie możliwy jest z pomocą Harleya-Davidsona co oczywiście nie jest prawdą.

cmr...@wp.pl

No to następne ujęcia z airone pro i tandemem nad głową ;)

midia...@gmail.com

W dniu środa, 22 listopada 2017 14:02:18 UTC+1 użytkownik Sebastian napisał:
> [...]
>
> Lojak, z całym szacunkiem, ale z mojego doświadczenia wynika, że i owszem - da się to zrobić na każdym sprzęcie. Bo dlaczego nie? ..

...bo te nasze sprzęty mają różną specyfikę. Wąski rozstaw kół, wysoko środek ciężkości do tego szybkie i nośne skrzydło i gówno wyjdzie z ciągnięcia stabilem po ziemi. Absolutnie jestem za tym aby trajkaże startowali świadomie tzn. wtedy kiedy tego chcą a nie wtedy kiedy ich wyrwie z gleby bo naduszeniu manetki jak to najczęściej się obserwuje. Dlatego uważam, że ćwiczenie jazdy ze skrzydłem nad głową ma jak największy sens choć nie koniecznie w każdym przypadku z aż tak ekstremalnymi wychyleniami na boki jak na Twoim filmie.
Tak czy siak film wiele wnosi i pokazuje że istnieje coś takiego jak "trajkowy ground hanling":)
Piotr

Sebastian

> ...bo te nasze sprzęty mają różną specyfikę. Wąski rozstaw kół, wysoko środek ciężkości do tego szybkie i nośne skrzydło i gówno wyjdzie z ciągnięcia stabilem po ziemi.
> Piotr

Czy naprawdę muszę nagrać drugi materiał byście uwierzyli, że złej baletnicy przeszkadza rąbek u spódnicy?
Owszem, są trajki na której łatwiej wykonać taką czy inną figurę, ale to co pokazałem na filmie można zrobić absolutnie na każdym innym wózku.

PawelPoznan

W dniu 22.11.2017 o 13:37, lojak pisze:
Da się, da się, wystarczy dobry pilot i odpowiednia pogoda,
chyba że masz na myśli jakąś przedmuchaną ścierkę zamiast paralotni,
wtedy faktycznie może być mały problem :-).

Pozdrawiam
PawelPoznan

PawelPoznan

W dniu 22.11.2017 o 15:06, cmr...@wp.pl pisze:
> No to następne ujęcia z airone pro i tandemem nad głową ;)

A niby dlaczego miało by to stanowić problem? jeśli z tandemem to i z
pasażerem więc na jedno wychodzi.

Pozdrawiam
PawelPoznan

PawelPoznan

W dniu 22.11.2017 o 15:50, Sebastian pisze:
I tak nie przekonasz tych dla których "każdy" start to naprawa kosza,
śmigła albo glaita :-) a śmierć zagląda w oczy już przy pierwszym
dodaniu gazu :-)
Nie chodzi o to żeby każdy "od razu" umiał panować nad napędem , trajką,
czy skrzydłem tak jak pokazał to Sebastian ale o to żeby każdy dążył do
takiego nazwijmy to, czucia sprzętu jaki zaprezentował. Do tego nie są
potrzebne książki czy jakieś szkolenia, to po prostu trzeba ćwiczyć, no
i mieć jeszcze troszkę tego czegoś, tego czegoś, czego niestety wielu
brakuje i choćby ćwiczyli 24h/dobę to i tak tego nie opanują:-)
ale powinni przynajmniej próbować.

Pozdrawiam
PawelPoznan

cmr...@wp.pl

A czy ja napisałem o jakimś problemie ?
Jedynie zarys drugiej części i tyle.

Baron

Mam film z ćwiczenia kobry..

https://youtu.be/1xayHQMZVgA

midia...@gmail.com

W dniu środa, 22 listopada 2017 15:50:13 UTC+1 użytkownik Sebastian napisał:

> Czy naprawdę muszę nagrać drugi materiał byście uwierzyli, że złej baletnicy przeszkadza rąbek u spódnicy?
Nie musisz.
> Owszem, są trajki na której łatwiej wykonać taką czy inną figurę, ale to co pokazałem na filmie można zrobić absolutnie na każdym innym wózku.
Nie, nie na każdym wózku i nie na każdym skrzydle.

midia...@gmail.com

W dniu środa, 22 listopada 2017 17:02:30 UTC+1 użytkownik Pawel Poznan napisał:
> I tak nie przekonasz tych dla których "każdy" start to naprawa kosza,
> śmigła albo glaita :-) a śmierć zagląda w oczy już przy pierwszym
> dodaniu gazu :-)
Właśnie sęk w tym że nie zagląda, nie raz byłem świadkiem jak ze skrzydła zrobiło się śmigło a u pilota zaciśnięte zęby i gaz;)Tak czy siak różne zestawy maja różną specyfikę i na jednych pewne zachowania przechodzą bez problemu a na innych nie.

Sebastian

> Nie, nie na każdym wózku i nie na każdym skrzydle.

Napisz po prostu, że sam tego nie ogarniasz na każdym wózku i wszyscy będziemy zgodni ;)

voice

W dniu 2017-11-22 o 07:35, JaroXS pisze:
To zwykły "szoł" pozbawiony jakichkolwiek wartości dydaktycznych. Jego
jedyna przyczyną może być to ze jakiś gość bez jakiegokolwiek
instruktarzu na trajce spróbuje to "ćwiczyć" i połamie sobie sprzęt (oby
tylko sprzęt).

Ale ja się mogę nie znać,

pozdrawiam
v.

Sebastian

Voice, idąc tym tropem powinniśmy usunąć wszystkie nasze filmy paralotniowe z sieci bo "jakiś gość" spróbuje to ćwiczyć i się połamie ;)

voice

W dniu 2017-11-22 o 19:10, Sebastian pisze:

> Napisz po prostu, że sam tego nie ogarniasz na każdym wózku i wszyscy będziemy zgodni ;)

ale to nie on występuje tutaj w roli mistrza tylko Ty

v.
ps. smutna spraw z twoim kolegą, ktoś coś wie, gdzieś coś zgłosił, coś
wiadomo, PKBWL zrobiła jakiś raport?. Dobrze byłoby znać przebieg i
przyczynę wypadku, ta wiedza mogła by być (bez urazy) bardziej przydatna
niż ta że robisz 8-kę na wózku

midia...@gmail.com

Ok. Niech tak będzie. Faktem jest, że na badziewiu latałem dawno temu a poza tym okazjonalnie jak mi ktoś użyczył;)Teraz ćwiczę z 24m2 skrzydłem i 370kg obciążenia ale za nic to nie chce latać krzywo tylko wstaje od samego początku jak należy centralnie nad głowę. Szczerze mówiąc nie testowałem czy da się to poprowadzić stabilem po ziemi bo i po co? Czas mija technologia idzie do przodu Synthesis 44 i Nucleon Cabrio to dinozaury, bardzo ociężałe zresztą.

Baron

Teraz ćwiczę z 24m2

A co to za paraplan jak można wiedzieć..

Przemo Boosh

Seba wyluzuj... Wiekszość glajciarzy nie ogarnia takich manewrów i pierd..oli głupoty. Jak im opowiadam o starcie alpejką na wózku to patrzą na mnie jak na kosmitę. Daj se spokój niech się gryzą we własnym gronie.

Pozdrówka
Przemo

midia...@gmail.com

W dniu środa, 22 listopada 2017 19:36:13 UTC+1 użytkownik Baron napisał:
> Teraz ćwiczę z 24m2
>
> A co to za paraplan jak można wiedzieć..

FB X-wing24

Sebastian

Voice, nie mam żadnego tytułu mistrzowskiego więc nie występuję jako mistrz.
PKBWL badała to zdarzenie, ale nie znam jego przebiegu i nie wiem czy czynności zostały zakończone.

Midia... Pozwól, że zrezygnuję z dalszego przekonywania Cię do czegokolwiek.

JaroXS

W dniu środa, 22 listopada 2017 19:28:54 UTC+1 użytkownik Sebastian napisał:
> Voice, idąc tym tropem powinniśmy usunąć wszystkie nasze filmy paralotniowe z sieci bo "jakiś gość" spróbuje to ćwiczyć i się połamie ;)

Hej,

uważam że Isiu nie ma racji. Film jest zrobiony na poziomie i jest to zacheta dla innych ze mozna robic cos innego jeszcze poza startowaniem i ladowaniem. Po prostu mozna i trzeba trenowac tak jak ten Pan Sebastian z filmu.

Owszem show jest, ale tak ma byc. Dzieki temu jest zainteresowanie materialem. Jezeli chodzi o material mocno dydaktyczny z komentarzem co i jak i kiedy to owszem tez mozna zrobic ale wymaga to znacznie wiekszego zaangazowania czego autor w pierwszej kolejnosci prawdopodobnie chcial uniknac. Jak beda pozytywne komentarze to moze go to zmobilizuje do zrobienia odcinka dydaktycznego od A do Z. Dlatego ode mnie lapa w gore i po prosze wiecej takich filmow o PPGG ktore sa bardzo przyjemne dla oka !

Pozdrawiam,

Jarek Borowiec

furtak

Film fajnie zrobiony z chęcią zobaczę te mega umiejętności w powietrzu .Podzielam zdanie Piotra a moje to trajka nie służy do jazdy A jak skrzydło opada tak bardzo na bok to start już powinien być dawno przerwany

Zbigniew Gotkiewicz

Sebastian. To może podaj datę i miejsce zdarzenia, bo nie wiem jak zdarzenie powiązać z twoim filmem.

midia...@gmail.com

Sebastian nie musisz. Dwadzieścia lat doświadczeń z rożnym sprzętem w rożnych konfiguracjach przekonuje mnie bardziej niż zdanie bywalców grupy. Wiekszość wpisów jednak czytam z uwagą i biorę biorę je sobie do serca. Pokory nabiera sie z doświadczeniem. Warto miec pewien dystans do wlasnych umiejętności i wiedzy. Siła w kupie(grupie;)
Pozdr.

Sebastian

Panie Furtak, wierzę w to, że rozumiesz przekaz filmu... Jeśli wg. Ciebie trajka nie służy do jazdy to wyjmij koła se swojego wózka. Dzięki temu zabiegowi odejmiesz kilka kilogramów ze swojej masy startowej ;)

Midia... Twoje 20 lat doświadczenia nie jest żadnym wyznacznikiem. Są piloci którzy mają kilkaset godzin nalotu na silniku a ich starty pozostawiają wiele do życzenia.

Zdarzenie miało miejsce 1 września 2016 roku na lotnisku w Białej Podlaskiej.

xcwalter

Film fajny i szacun za umiejętności.
Uważam, że dobre opanowanie jeżdżenia trajką ze skrzydłem nad głową to niezbędny warunek, by wysłać kursanta w powietrze.
Kiedyś nawet próbowałem uczyć ich ósemki, ale to było za dużo.

Marek, przerywanie startu, gdy glajt dotyka stabilem gleby jest obowiązkowe, jeśli wiesz, że dotąd zawsze Ci się nie udawało wystartować z takiego ustawienia i nie chcesz tego zmieniać :)

furtak

Walter wiesz ile latam i że cała moja wiedzę zdobyłem na bazie własnego doświadczenia więc mam prawo się mylić .Niestety tu gdzie mieszkam nie mam mozliwisci wymiany doświadczeń z innymi pilotami.Kontynuacja startu a tak dużym przechyle według mnie to tylko przesłank do poważnego dzwona.Widziałeś zapewne wiele startów w ktorych po oderwaniu nie starczyło mocy i pilot w dużym przechyle wali w ziemię.Ostatnio mam niewątpliwą przyjemność oglądać wiele takich startów.Traja ktora jest prezentowana na filmie jest na silwer wingu i waży troszkę waży.Latam m rotax 582 śmigło 170 zestaw waży 96 kg z pasażerem odwadze 100kg mam 4 metry wznoszenia gdzie jedynie piloci 250 latający solo doświadczają takiej mocy .Niedługo start i ladaowanie będzie mega wyczynem.Niestety mam wrażenie ze ten samozachwyt cofa naszą pasję zamiast rozwijać .Proponowalem kiedys zrobic spotkanko tandemiarzy może w tym roku porównamy panowie zajebistosc naszych sprzętów a i wiedzą się może wymienimy .Kto ma ochotę wpaść do mnie mam obecie trzy zestawy tandemowe na rotaxie w różnych konfiguracjach zdziwicie się bardzo jak szczegóły moga wpływać m lot

Sebastian

Marek, zapewne Twoja konkluzja jest taka - "nie da się wystartować szurając stabilem po ziemi bo ja tak nie potrafię". Zapewniam Cię, że film to nie fotomontaż a trajką o wadzę 60kg również robię takie fiku-miku :) Niedowiarków zapraszam na wspólny trening :)

xcwalter

Kontynuacja startu a tak dużym przechyle według mnie to tylko przesłank do poważnego dzwona.

W twoim wykonaniu? Nie sądzę. I o to mi chodzi. Doświadczony pilot wie kiedy można dać ognia, a kiedy zaczekać. Niech leszcze uczą się ładnego odejścia i przyziemienia. Niech przerywają start gdy tylko cokolwiek pójdzie nie tak.
Ale Ci z większym nalotem niech też mają jakieś cele rozwojowe i jednym z nich może być start krzywowstałym gljtem.

Widziałeś zapewne wiele startów w ktorych po oderwaniu nie starczyło mocy i pilot w dużym przechyle wali w ziemię.

Widzę takie starty co jakiś czas, bo szkolę na trajkach ostatnio więcej niż z nóg. Główną przyczyną dzwonów z wahadła są zbyt mocne silniki wobec umiejętności jakimi dysponują piloci. Ale dążenie do największego konia we wsi jest bardzo trudne do poskromienia niestety.
Też miałem kiedyś Rotaxa w swoim wózku i wiem o czy mówisz.

Jest zima, mam więcej czasu. Daj znać jak będziesz robić jakieś paraparty ;)

voice

W dniu 2017-11-22 o 19:28, Sebastian pisze:
> Voice, idąc tym tropem powinniśmy usunąć wszystkie nasze filmy paralotniowe z sieci bo "jakiś gość" spróbuje to ćwiczyć i się połamie ;)

Nie, nie sądzę. W większości opis tych filmów nie zawiera informacji
mówiącej o tym ze tak powinni robić albo ze oto za chwilkę zobaczą
materiał instruktażowy.

Żeby było jasne (zanim fani skoczą rozerwać mi tętnicę) odnoszę się
wyłącznie do wartości dydaktycznych których w mojej opinii ten materiał
zupełnie nie posiada.

Po przeczytaniu twojego zagajenia można by się spodziewać że zobaczymy
oto jak wykonać ósemkę a następnie instruktarz od czego zacząć, jaka
przyjąć metodykę, na co zwrócić uwagę, jakie mogą wystąpić zagrożenia
itd wszak piszesz o trenowaniu.

Niestety w twoim materiale niczego takiego nie ma. Jest tylko i
wyłącznie "szoł" z elementami uwypuklenia zajebistości :-) poprzez
użycie "sllllołłłłłmołłłśzyn".

Gdyby jeszcze to slołmołszyn pokazywało pracę gazem i sterówkami oraz
orczykiem aby oglądający mógł nadążyć i coś z tego sobie
przyswoić/przeanalizować to byłbym w stanie zrozumieć "dydaktyczność"
materiału ale jeśli w slołmołszyn widzę jak upada puszka to jest to dla
mnie wyłącznie "zajebistość"....

Tak czy inaczej gratuluje opanowania sprzętu i montażu materiału.
Zrobione fajnie, ogląda się przyjemnie. Materiał jest dowodem że "można
i da się" i chyba tylko w tej kategorii (jeśli mówimy o dydaktyce)
powinien występować.

pozdrawiam
v.
ps. ale mogę się mylić

voice

W dniu 2017-11-22 o 20:03, JaroXS pisze:
Jarek, moja opinia tylko, mogę błądzić.
Przy okazji widziałeś gdzieś materiał video o starcie alpejka na trajce,
mam zaległości, nie widziałem a chętnie bym zobaczył

v.

voice

W dniu 2017-11-22 o 20:02, Sebastian pisze:

> Voice, nie mam żadnego tytułu mistrzowskiego więc nie występuję jako mistrz.

OK, nie było pytania, wszystko git....

> PKBWL badała to zdarzenie, ale nie znam jego przebiegu i nie wiem czy czynności zostały zakończone.

A jakieś dane dotyczące wypadku. Wybacz ale każdy wypadek paralotniarza,
a już śmiertelny nie przechodzi bez echa nie tyle co tu ile w mediach.
Jakas data czy coś, miejsce zdarzenia... w końcu to twój kolega, może
dały by się ustalić co się stało. Jako jego kolega tez z pewnością
chciałbyś wiedzieć (tak przypuszczam) co się stało i jakie są wnioski...

pozdrawiam
v.

voice

W dniu 2017-11-22 o 21:52, xcwalter pisze:

> Marek, przerywanie startu, gdy glajt dotyka stabilem gleby jest obowiązkowe, jeśli wiesz, że dotąd zawsze Ci się nie udawało wystartować z takiego ustawienia i nie chcesz tego zmieniać :)

chyba że zawsze mu się udawało a tego jednego jedynego razu nie wyszło i
się qwa spalił oblany paliwem....
No ale jak tu przerywać start jak sam "kull instructor" się wypowiada w
temacie co zmieniać....

v.
:-(

Darek Magusiak

On Wednesday, 22 November 2017 17:06:32 UTC-5, voice wrote:

> Przy okazji widziałeś gdzieś materiał video o starcie alpejka na trajce,
> mam zaległości, nie widziałem a chętnie bym zobaczył

https://youtu.be/a64b0Y6ePuA?t=4m32s
https://youtu.be/GlsqPC548uQ?t=13s

pzdr
Darek

Łukasz Serafin "QbaEPP11"

https://www.youtube.com/watch?v=tgmHZsef0xQ

https://www.youtube.com/watch?v=kE6y_stDXZc

Temat alpejki stary, ale u nas mało popularny raczej.

Marcin J.

Ciekawe,nigdy czegoś takiego nie widziałem,warto pocwiczyć. Pzdr

Sebastian

Voice, film nie jest materiałem instruktażowym. Miał na celu pokazać, że "można inaczej". Wyobraź sobie, że szkoły paralotniowe już wynaleziono i można w tychże szkołach szlifować swoje umiejętności pod okiem doświadczonego instruktora. Do czego serdecznie zachęcam każdego "młodego" pilota. 3D to nie robótki na drutach i nie wyobrażam sobie kursu (moto)paralotniowego w technice on-line.

Opis zdarzenia:
Pilot oderwał się w dużym wahadle. Po odklejeniu od ziemi pogłębiał niebezpieczny stan lotu aż do momentu kiedy zahaczył o ścianę lasu po czym runął na ziemię.

xcwalter

W dniu środa, 22 listopada 2017 23:19:26 UTC+1 użytkownik voice napisał:

> chyba że zawsze mu się udawało a tego jednego jedynego razu nie wyszło i
> się qwa spalił oblany paliwem....

Myśląc w ten sposób to nie należałoby w ogóle podchodzić do napędu.

> No ale jak tu przerywać start jak sam "kull instructor" się wypowiada w
> temacie co zmieniać....

Pisałem, żeby zanim kursant w ogóle wystartuje, nauczył się poprawnie prowadzić skrzydło nad głową, a w razie potrzeby przerywał start. Odrywanie się od ziemi, gdy skrzydło masz z boku jest śmiertelnie niebezpieczne.

ark

> [...]
> jedyna przyczyną może być to ze jakiś gość bez jakiegokolwiek
> instruktarzu na trajce spróbuje to "ćwiczyć" i połamie sobie sprzęt (oby

Mam podobne zdanie, i jeszcze tekst sugerujacy że ktoś zginął startując ale nikt meritum nie napisze. Ale jest film jak fajnie jest ciorać końcówką skrzydła po ziemi ,jadąc trajką .
Bardziej edukacyjne są filmy Nietopelka ,choć to zdaje się palant jakich mało.

Czy to hejtowanie , nie sądzę , podobnie jak nie widzę nic zajebistego w tym filmie . Co w nim edukacyjnego .Co "ćwiczcie tak jak ja" :) :) :) jeden wystający kij i szycie gotowe, a pewnie skrzydło "nie ciorane" sprzedasz .
Nie widzę sensu w takim akurat treningu , ważniejszym jest lądowanie ,bo jak nie wystartujesz to nie polecisz a jak lecisz to wylądować niezależnie od warunków musisz .
Zobaczcie w jakich warunkach startował rzeczony Nietopelek , blisko drzewa, czasem nierówno i też zakręty przy starcie .A do startu niewiele potrzeba miejsca .Nie każdy ma do dyspozycji lotnisko . to dlatego wszyscy startuja i lecą a nie cioraja się zajmując miejsce.

Sebastian

> Bardziej edukacyjne są filmy Nietopelka ,choć to zdaje się palant jakich mało.

Ark, bardziej skompromitować się nie mogłeś... Na filmach Netopelka210 narracja jest pozbawiona sensu. Dlaczego? Autor filmów nie rozumie mechaniki lotu. Piloci na jego filmach (nie wszyscy) operują gazem w systemie zero-jedynkowym - nic po środku, żadnej płynności w dodawaniu gazu, rozbiegi na hamowanych skrzydłach i minimalnych prędkościach. Filmy te często prezentują bardzo niestabilne oderwanie od ziemi a komentarz autora najczęściej brzmi: "Pięknie opanował/wyprowadził". Z tą różnicą, że było to dzieło przypadku i ogromu szczęścia, że nie doszło do wypadku.

jmecz...@gmail.com

Ark.
Nie szczyp bo bedziesz szczypany jerzyku.
Jak ja "palant" wg ciebie to ty POjebus wg mnie.

Paweł

Trochę pszesadzasz kolego, co jak co może nie wygląda to dobrze i nie jest zawsze bezpieczne ale Netopelek210 umie dobrze latać i startować, sam zresztą jeżeli kosz na to pozwala jestem zwolenikiem w każdym napędzie poniżej 250 stawiania skrzydla i startu na pełnym gazie.
Moją motoromką od kiedy tak zacząłem tak robić spalenie startu to był wyczyn, zupełnie inaczej niż jak tego nie robiłen nie mogłem dociągnąć skrzydla i paliłem start za startem

https://youtu.be/MIkdgvk2o7Y

Tu jest akurat sporo miejsca, a nie każdy ma do dyspozycji taki fajny teren jak Ty.
A tu masz na nirvanie która jest do odnalezienia na dnie wisły :)

https://youtu.be/jlvn5zcOgys

Widzis łatwo prosto i przyjemnie bez żadnego niepotrzebnego się szarpania i biegania

A wogóle to niech sobie każdy lata, startuje i żyje jak chce tylko nie mówi bo z gazem na max to źle i już bo jak tak mówię!

Ale żeby nie było że się mądrze masz tu również jak przeciągam sxx18 który ma krótsze drogi sterowania i jest bardziej wymagająca od 20 bo za mocno/szybko hamuje

https://youtu.be/9m5fqPJWE6o

jmecz...@gmail.com

Seba.
Nie pisz glupot bos cienki w tym Twoim pokazie na tym SUPER plaskim startowisku bez istotnych przeszkod. Na takim rownym, duzym, bez wysokich przeszkod startowisku-golfowisku to nawet trajkowa oferma wystartuje bez problemu i to za pierwszym razem.
Przyjedz do nas i pokaz co potrafisz na nierownych ugorach, z roznymi koleinam gdy przeszkody blisko i prawie do okola. Byli juz u nas rozni, nawet z papierkami instruktorskimi i rejterowali ze startow - jak maja jaja to moze ktorys sie odezwie choc watpie by sie tutaj upublicznil.
Ci co zazwyczaj plynnie operuja gazem na swoich kolowych gownolitach, tutaj pala starty jeden za drugim i MUSZE czekac az im sie WRESZCIE UDA- takich okreslamy u nas " mistrzami drugich badz trzecich startow". Ich i Twoja gowniana metoda sie NIE SPRAWDZIA u nas.
Jak chcesz oceniac moja/nasza metode startow - ktora sprawdza sie w takich warunkach w 100% -
to przyjedz i pokaz co potrafisz TU - bo twoj pokaz nie zrobil na mnie zadnego wrazenia. Taki Twoj pokaz co to nie potrafisz na lotnisku-golfowisku , na naszych ugorach to normalnosc jak juz sie znudzi nam latanie.
Tak nawiasem przydaloby sie Tobie troche pokory Seba.

Mimo wszystko Pozdo z Chester -
troche tu wieje ale ide latac z anglikami bo szkoda mojego czasu na Ciebie.

Sebastian

Janusz (Netopelek210), przykro mi, ale nie zniżę się do Twojego poziomu by podtrzymać rozmowę.

midia...@gmail.com

Wszyscy skoczyli sobie do gardeł a każdy ma po części rację. Zamiast się pienić wystarczyłoby przeczytać dokładnie i zrozumieć co ten drugi ma do powiedzenia. Każdy mógłby odnieść jakąś korzyść a tak jest tylko gnój. Taka smutna konkluzja:(
Ze swojej strony napiszę krótkie podsumowanie z całości i jest to tylko i wyłącznie moje zdanie z którym można się nie zgadzać co nie znaczy, że można mnie obrażać;)
-należy ćwiczyć jazdę ze skrzydłem nad głową ze szczególnym uwzględnieniem możliwości sprzętowych. Trajki o małym rozstawie kół typu air one, Romicki, nie nadają się do prowadzenia skrzydła mocno wychylonego na bok (tak jak to widać na Sebstiana filmie) bo grozi to wyjebką i sporymi kosztami. Da się na tego typu trajkach prowadzić skrzydło za trajką, a w zasadzie to nad trajką bo tak jest po prostu najbezpieczniej i to trzeba mieć wyuczone i ćwiczyć ciągle.
-w terenie nierównym trzeba mieć skrzydło przyhamowane, zapobiega to mocnym wyskokom skrzydła, (frontsztalom, klapom) można oderwać się z mniejszą prędkością a srzydło rozpędzić po odklejeniu od ziemi. Na równym startowisku najlepiej rozpędzić skrzydło maksymalnie przed oderwaniem.
-opanować oprócz prowadzenia skrzydła operowanie gazem. Przy mniejszym ciągu dużo łatwiej opanować skrzydło i ustawić je nad głową. Ujęcie gazu stabilizuje cały układ.
-dzielić się wiedzą nt. zdarzeń niebezpiecznych o których mamy wiedzę, których byliśmy świadkami
To są kwestie które przedstawione zostały tu przez prawie wszystkich którzy zabrali tu głos. Jak widać wszyscy mają po trochu racji tylko zamiast się skupić na meritum jest licytacja czyj dłuższy:(
Piotr

waldemarl...@gmail.com

W dniu czwartek, 23 listopada 2017 14:41:07 UTC+1 użytkownik Sebastian napisał:
> Janusz (Netopelek210), przykro mi, ale nie zniżę się do Twojego poziomu by podtrzymać rozmowę.

To ja Ci odpowiem Ja to Waldek Lewicki.Moja córcia chce powrócić do czynnego uprawainia naszego sportu więc ją zawiozłem do człowieka który co prawda nie ma papierów ale coś niecoś osiągnął, i lata tylko na trajkach.Tylko na trajkach i nie umie na niczym innym ale osiągnął sportowo doskonałe wyniki.Bo sam się szkoliłem i wiedzę wyniki innych co są od Uniwersalnych instruktorów co wiedzą jak ale już pokazać jak to trochę lipa.Ale do rzeczy kolega zadał mi pytanie czy na jego niewątpliwie pięknym prywatnym startowisku przejadę te głupie 700 metrów ze skrzydłem nad głową . Powiedziałem zdumiony ,ze ja nigdy tego nie cwiczyłem to najczęściej startuję ze startowiska około 55 metrów.czyli w poprzek boiska prywatnego,co kosi trawę kiedy chce.I po pierwszym razie kiedy skrzydło spadło mniej więcej w połowie drogi już nie było problemu.Moja córka po 3 dniach treningu na skrzydle sting i trajce od chudzińskiego potrafiła jeżdzić tam i z powrotem. Filmik fajny ale zobacz np "narodziny trajkarki" w jakich warunkach startujemy.A ja ze swojej strony gratuluję tak wspaniałego startowiska.Pokazujesz fajne umiejętności ale przepraszam Nucleon to trochę muł bagienny do Hadrona lub SS. Moja córcia nie mogła opanować T250 i H24, dopiero ciężka traja na rotaxie i sting pozwolił jej na poprawną kontrolę skrzydła i startu.A obrażanie się na uwagi.... przecież to film do lansu a nie do nauki. Pozdrawiam Waldek L

voice

W dniu 2017-11-23 o 02:56, Darek Magusiak pisze:
Dziękuję

v.
ps. tak miedzy nami to mam wrażenie ze jak by wyprostowali nogi to by po
prostu normalnie wstali i obrót jak z plecakowym :-)))))
Ale co fakt to fakt, dzięki raz jeszcze

Łukasz Serafin "QbaEPP11"

Pat I Mat

Dobry koleś, dynamika startu i podejście do lądowania "pierwsza klasa"- tu też niezły trening: https://www.youtube.com/watch?v=9aWBTsT1ntc

Borntofly

Potwierdzam słowa Waldka, byłem widziałem.

Sebastian

> Moja córcia nie mogła opanować T250 i H24, dopiero ciężka traja na rotaxie i sting pozwolił jej na poprawną kontrolę skrzydła i startu.

Uczenie na H24 - świetny pomysł! Gratuluję roztropności ;) I Ty i Janusz jesteście mistrzami w swojej klasie, trudno mi prowadzić rozmowę wobec Waszych argumentów :) Pozdrawiam!

jmecz...@gmail.com

Seba.
Chronologicznie:
Najpierw "szczypiesz" jak "ark" (ktory wyzywa od "roznych"), wymadrzasz sie (jakbys zjadl wszystkie instruktorskie rozumki), ja w tym czasie zapraszam Cie do nas na pokazy a Ty potem cos pitolisz o "poziomie" do mnie.
Ogarnij sie chlopie, NIE SZCZYP bo robisz z "ark" gnoj na Grupie.

Startuje i latam tak jak MI wygodnie i najlepiej do danych warunkow terenowych, pogodowych, sprzetowych i NIC CI DO TEGO.
Twoje i twoich zachwyconych klakierow madrosci mam chyba wiesz gdzie.
Napisze Ci, na koniec o Twojej nadymanej ZAJEBISTOSCI: zeby sie ZNIZYC to trzeba najpierw ten poziom MIEC.

Bez Pozdo

Arecki

Haaahaha kolega Sebastian wrzucił fajny filmik żeby sobie potrenować a tu takie jaja😂👍

Baron

Nie ma to jak napierdalanka w stylu moje jest mojsze..

ark

W dniu czwartek, 23 listopada 2017 11:14:51 UTC+1 użytkownik Sebastian napisał:

> Ark, bardziej skompromitować się nie mogłeś...
Uwierz mogłem , wystarczyło zachwycić się Twoim filmem

>Na filmach Netopelka210 narracja jest pozbawiona sensu. Dlaczego? Autor filmów nie rozumie mechaniki lotu.
Nie sądzę , moja prywatna opinia o Nietopelku jest stała ale, doceniam go jako pilota , to że , stale czegoś tam próbuje , z sensem czy bez, ale zawsze.

>Piloci na jego filmach (nie wszyscy) operują gazem w systemie zero-jedynkowym - nic po środku, żadnej płynności w dodawaniu gazu, rozbiegi na hamowanych skrzydłach i minimalnych prędkościach.

Bo oni po prostu startują by latać, a nie ciorać się po krzaczorach.

>Filmy te często prezentują bardzo niestabilne oderwanie od ziemi a komentarz autora najczęściej brzmi: "Pięknie opanował/wyprowadził".

A co, ma powiedzieć na filmie który obejrzy kilka tysięcy osób , -"nosz kurwa startujesz rozpaczliwcem " ? Liczy się rfekt końcowy - wystartowali w trudnych warunkach ,czasem w termie czasem w rotorze .

>Z tą różnicą, że było to dzieło przypadku i ogromu szczęścia, że nie doszło do wypadku.
widzisz twój film powstał w dobrych warunkach, wiatr laminarny ,bez termiki ,turbulencji i na stole . Owszem w takich warunkach można się uczyć ale ,co napisało wielu, praktyka jest inna. Startowiska są nierówne ,czasem krety czasem koleiny i takie tam pół gazu jest do dupy .
Tak że, widzisz każdy ma swoje racje ,fajnie że, potrafisz tak zapanować nad skrzydłem, może wymyslisz nową dyscyplinę jazda dookoła pylonów na trajce z duzym skrzydłem ,bez odrywania się od ziemi.
Ale co tam ,tu niczego innego ,poza krytyką ,nie należy się spodziewać :) ale czasem jest to bardzo konstruktywna krytyka .

Baron

może wymyslisz nową dyscyplinę jazda dookoła pylonów na trajce

No skoro na zawodach w piłkę kopią to mogą też stabilem trącać puszki...

Romek

Ale puszki już puste😆😆😆😆😆😆
Przed lotem dobrze wypić😄😄😄

cmr...@wp.pl

Desperados tylko w butelkach.

Baron

Desperados tylko w butelkach

Polecam czerwonego Desperadosa bardzo smaczny..

JaroXS

Cześć Ark,

a czy film nie jest zrobiony na poziomie? Różne ujęcia itd. Według mnie jest to super promocja PPGG w internecie. Trzeba być idiotą aby nie rozumieć co może się stać jak popełni się błędy, nawet na takim startowisku z filmu. To nie jest śmieć film których jest tysiące, ale miły dla oka film który zostawia pozytywny uśmiech na twarzy. Samo zmontowanie takiego filmu to wyzwanie.

Czy tak ciężko zrozumieć że oprócz startowania można też "ciorać" skrzydło na różne sposoby dla zabawy? Zwolennicy trzymania pilota przez 10 lat w folii ochronnej niech się zajmą szukaniem nowej folii ochronnej dla swojego skrzydła - tak było za KOMANCZÓW. To jak jazda na jednym kole z paleniem gumy na asfalcie - nie czaicie? Ile jest takich filmów o PPGG w sieci?

To takie PPGG porno. Każdy z Was by chciał być aktorem, ale mało który z Was wytrzyma dłużej jak 10 sekund...

:-D

Pozdrawiam,

Jarek Borowiec

waldemarl...@gmail.com

Sebastian pokaż jakąś moją wypowiedź z pogranicza hejtu lub wyzywającą innych!
Zawsze podpisuję się własnym nazwiskiem i jak już kiedyś pisałem nie pochwalam języka którego czasami używa Janusz ale co do argumentów to z reguły się zgadzam. Co do uczenia na t250 i H 24 :) mnie się wydaje a raczej wydawało ,że to bardzo proste skrzydło które wstaje jak marzenie i samo lata ale córci działo się za szybko.I podkreślam działo się to tylko na ziemi :) Ja sobie przypominam tylko jeden wątek w którym się naparzałem z anonimem zwanym gagarinem :) A tak po sprawiedliwości to Janusz jest normalnym facetem który nigdy nie odmówił pomocy. Pozdrawiam WL

Sebastian

> Sebastian pokaż jakąś moją wypowiedź z pogranicza hejtu lub wyzywającą innych!

Waldku, pokaż mi moją wypowiedź w której wskazuję jakoby Twój język był niewłaściwy/niekulturalny.

> ...co do argumentów to z reguły się zgadzam. Co do uczenia na t250 i H 24 :) mnie się wydaje a raczej wydawało ,że to bardzo proste skrzydło które wstaje jak marzenie i samo lata ale córci działo się za szybko.

Wskaż szkołę która rozpoczyna szkolenie podstawowe na H24 i jaka szkoła uczy by na rozbiegu hamować skrzydło? :)

waldemarl...@gmail.com

Sebastian
"Ty i Janusz jesteście mistrzami w swojej klasie, trudno mi prowadzić rozmowę wobec Waszych argumentów" czy to jest miłe i kulturalne? Mi do mistrza dużo brakuje i latam tylko dla rekreacji.Nawet od patrzenia na to co wyprawiają zawodnicy to mnie oczy bolą ;).A co do szkolenia to powinno się podczas rozbiegu obojętnie czy na plecaku czy na trajce hamować skrzydło.Przecież tak się zapobiega przelecenia skrzydła do przodu i w konsekwencji front i koniec trzeba przerwać start.Drugą przyczyną dla której w fazie odrywania się od ziemi zaciągam sterówki jest prozaiczna czyli chęć oderwania. Kiedy byłem kursantem to właśnie Instruktor absolutnie nie pozwalał zaciągać i się biegło biegło i biegło. Dopiero po jakimś czasie skumaliśmy ,że jak nie zaciągniesz to nie polecisz:) A córcia jak pisałem wraca do latania czyli latała swwobodnie za wyciągarką więc całkiem zielona to nie jest :)Przecież na Twoim filmie musisz operować gazem i hamulcami i całkiem dobrze Ci idzie.WL

Sebastian

Waldemarze, spieszę poinformować, iż mylisz pojęcia. "Podciąć" skrzydło poprzez energiczne zaciągnięcie sterówek tuż przed oderwaniem czy też przyhamowanie przy stawiania skrzydła by to nie wyprzedziło pilota to zupełnie co innego niż ciągłe zaciągnięcie/hamowanie skrzydła podczas nabierania prędkości/rozbiegu. Pierwsze dwa manewry ok, ostatni jest beee :) Ale to przecież jest wiedza oczywista?

waldemarl...@gmail.com

W dniu piątek, 24 listopada 2017 09:57:25 UTC+1 użytkownik Sebastian napisał:
> Waldemarze, spieszę poinformować, iż mylisz pojęcia. "Podciąć" skrzydło poprzez energiczne zaciągnięcie sterówek tuż przed oderwaniem czy też przyhamowanie przy stawiania skrzydła by to nie wyprzedziło pilota to zupełnie co innego niż ciągłe zaciągnięcie/hamowanie skrzydła podczas nabierania prędkości/rozbiegu. Pierwsze dwa manewry ok, ostatni jest beee :) Ale to przecież jest wiedza oczywista?

A gdzie twierdzę ,że zaciąganie hamulców od początku stawiania glajta jest ok?.Przecież oczywiste jest,że skrzydło musi wyjść nad głowę.A ,że różne glajty albo szybko lub wolniej wstaje i np Hadrona hamuję już jak jest np na godzinie 10 bo rozpędem wyjdzie a nucka trzeba wypychać do końca .Widać to szczególnie jak się lata na samostawiaczach. Po prostu trzeba skrócić by działały dłużej inaczej nie chce wyjść. WL

Sebastian

> A gdzie twierdzę ,że zaciąganie hamulców od początku stawiania glajta jest ok?

Widać to na każdym Waszym filmie :)

waldemarl...@gmail.com

W dniu piątek, 24 listopada 2017 10:32:01 UTC+1 użytkownik Sebastian napisał:

> Widać to na każdym Waszym filmie :)

E tam wszystko zależy od długości sterówek :) A filmy są Janusza a nie nasze :) Ja startuję na Jezuska czyli mam wyciągnięte w bok ręce bo czuję jak rośnie opór od pewnego momentu.Nie patrzę na skrzydło bokiem tylko w lusterku. i w zależności od np siły wiatru wcześniej lub później przyhamowuję.Taki mam patent na starty i może nie są to prawidłowe odruchy ale w tym wypadku praktyka jebut teorię:).Po dwóch sezonach na trajce mam może ze dwa-trzy nieudane starty i tyleż samo przerwanych z różnych powodów a jak widać starty mamy w trudnym terenie i często z głębokiej trawy. Dlatego podziwiałem Twoje równiutko, trawka przycięta,żadnych kolein,kretowisk :)

ark

Witam , widzisz , pewnie gdyby była to inna zachęta do obejżenia tego filmu, byloby ot, następny filmik , czasem z ziemi, czasem z drona dobra jakość , gość się pobawił i fajnie nakręcił i o'k

ale zachęta mówi o tym że to film edukacyjny , zrobiony w odpowiedzi na tragedię jaka zaistniała podczas startu i pokazujaca jak jej zapobiec . A mianowicie takim szkoleniem się .
Zatem wielu latajacych nie wytrzymało i powiedziało co o tym myśli. I tyle .
To jak ze słowem - "wpierdolić" mozna wpierdolić się , wpierdolić coś , wpierdolić komuś i, o ile wyrażenie "wpierdolić coś",ma odbiór pozytywny bo, kojarzy się z zaspokojeniem głodu to, już "wpierdolić się" lub " w.... komuś " ma odbiór agresywny i negatywny .
Tyle daje właściwy opis do filmu. I głównie o to chodzi.

jmecz...@gmail.com

Waldi.
Po co mu się tłumaczysz?
To jest Narcyz któremu wydaje się że zjadł wszystkie rozumy i jest "mistrzunio od podcinania".
Nie czujesz Waldi że gostek chce ciągnąć temat swojej ZAJEBISTOSC w nieskończoność ?
Pozdro

JaroXS

Rozumiem Twoje argumenty. Odbieram jednak film inaczej. Odbieram go tak że jak się trenuje to można pozwolić sobie na takie rzeczy z tego filmu. A jak można sobie pozwolić na takie rzeczy z tego filmu to oznacza że trzeba dużo trenować i pozyskać odpowiedni poziom umiejętności, który znacznie przekłada się na poprawę bezpieczeństwa w przyszłości. Staram się obiektywnie oceniać inicjatywę autora. Myślę że nie ma powodu wytykania tego co ktoś napisał w DESCRIPTION, i że nie jest to materiał dydaktyczny, bo wszyscy o tym wiemy że nie jest. Samo PPGG jest nudne jak flajki z olejem :D (sorry przynajmniej dla mnie) ale ten film obejrzałem do końca...

Dajcie chłopu szansę i patrzcie z przymrużeniem oka na DESCRIPTION. Sam suchy tekst nie pokazuje tego czym się człowiek kierował...

Nie wiem czemu nasza natura jest taka że narzekamy ciągle że coś mogło być lepiej czy inaczej, a nie potrafimy wspólnie wszyscy w tak małym środowisku jednoznacznie pochwalić człowieka i powiedzieć: "jest fajnie, czekamy na więcej i chętnie zobaczymy materiał pełny dydaktyczny." To nazywam pozytywną mobilizacją dzięki której ktoś inny zupełnie za darmo coś zrobi i podniesie poziom czy prezentację naszego sportu. Dla mnie to jest prezentacja po prostu, a to że ktoś zginął to jakiś wątek zupełnie poboczny i nic mi do tego dlaczego autor dedykuje film komuś.

Także Panowie, weźcie się do roboty i zróbcie lepsze porno PPGG ;-)

Pozdrawiam,

Jarek Borowiec

midia...@gmail.com

> [...]
> Waldemarze, spieszę poinformować, iż mylisz pojęcia. "Podciąć" skrzydło poprzez energiczne zaciągnięcie sterówek tuż przed oderwaniem czy też przyhamowanie przy stawiania skrzydła by to nie wyprzedziło pilota to zupełnie co innego niż ciągłe zaciągnięcie/hamowanie skrzydła podczas nabierania prędkości/rozbiegu. Pierwsze dwa manewry ok, ostatni jest beee :) Ale to przecież jest wiedza oczywista?

Sebastian, nie ma wszystkich skrzydłach i nie na każdym startowisku. Na nierównym startowisku na szybkim skrzydle a szczególnie nie samostatecznym odpuszczenie sterówek na pierwszej muldzie skończy się frontem. Aby temu zapobiec trzymanie napiętych sterówek jest koniecznością. Nie możesz rozciągnąć doświadczenia z synthesisa cabrio 46 czy nucleona cabrio na wszystkie inne glajty bo niekiedy dzieli je przepaść. Każda technika jest dobra jak jest skuteczna.
Piotr

Baron

Twórcy filmów o tematyce paralotniowej mają ciężkie życie.Ale jest na to rada.

https://youtu.be/F9Q5D8hsEgM

jmecz...@gmail.com

Piotr.
O tym wlasnie pisalem ale "mistrzunio" jedynie jego slusznej metody startow nie kuma ze im szybciej sie oderwie od ugoru w bezwietrzu tym lepiej.
Ponad to musi "miec pojecie" o aerodynamice i mechanice lotu skoro uzywa pojec typu PODCIECIE.
Dla mnie osobiscie - niech trwa w tej swojej wiedzy jak mu z nia dobrze i mu sluzy na startowisku-golfowisku.
PS. Przynajmniej dla mnie - od dzis Sebastian to PODCIETY -ZAJEBISTY SEBA.
It is loading more messages.