PAKA

siergiej...@neostrada.pl

6.00.Wiatr 3-4 m/s.Synthesis 31.Waga startowa 142 kg .Zapas Sky 120kg.
PPg Solo 210 n.Start
Alpejski , nabranie wysokosci 55m, odpuszczenie trymerów , wejście na
trasę Elbląg-Kszewsk(zrobić zdęcie fazędy kolegi paralotniaża
Maćka( Slejer)) dolot do strefy zakazu 24 godż.(Obok lotnisko Królewo
Malborskie)No i kto by mógł pomysleć że, o takiej godzinie .i w taka
pogodę chłopaki będą se też latali.Właśnie dolatywałem do torów Elbląg-
Malbork i słyszę jakis odgłos, tak jak by pociąg podchodził ? Patrzę,
a pociągu nima.I za chwilę kop w zadek i taki że jestem skręcony w
taśmach jekieś 3, może 4 obroty.Przez chwilę lecę prosto , 5-10 sek,
i potem nadlatuje drugi z parki MIGów, i widzę swoje piękne skszydło
pod nogami juz.Bardzo pasywnie wyzwalam RSH i za jakieś 8-10 sek
jestem na ziemi.(mięka torfiana łączka, wbiłęm się na jakieś 20cm w
ziemie ) ze szpejem nic, oprócz zniszczonego RSH, bo spadł na
ogrodzenie krowie z drutu kolczastego, i chyba z 8 rozdarć.Jestem
szczęśliwy że mi sie udało.A moje wnioski są takie.NIGDY, NIGDY nie
pchać się w strefę 24 godż zakazu bez tel. do kontr. lotów.
Nawet w huragan i deszcz.I se kupie zapas do tandemu na jakieś 160-200
kg, bo te lądowanie było trochu twarde(mam 503 skoki ze
spadakiem)Pozdrawiam wszystkich.Tyłe lądowań ile startów.Siergiej

Adam

no to chopie mialeś farta ;))) też uważam że te zapasiki są za małe ale RSH
tandem to jest to
pozdroAP

Użytkownik <siergiej...@neostrada.pl> napisał w wiadomości

siergiej...@neostrada.pl

On 6 Lip, 20:02, "Adam" <adam...@wp.pl> wrote:
> [...]

> kg, bo te lądowanie było trochu twarde(mam 503 skoki ze
> spadakiem)Pozdrawiam wszystkich.Tyłe lądowań ile startów.Siergiej

Dzieki Adaś.NIE DA MY SIĘ.)))))))))

can

Blisko przeleciały?

Pozdr
Damian

Jacek Zdynowski

Witaj
No, już 504 :)
Nie daj się zabić.
pozdr. Atlantyda

arek_w

Dobrze, że Ci się nic nie stało.
Z drugiej strony tak obyty z powietrzem człowiek jak Ty
nie sprawdza przed lotem czy przestrzeń jest wolna ?.
Mieszkasz na płn kraju i tu jest masa ograniczeń w lotach.
Jak jest napisane w AUP, że strefa aktywna to jest aktywna.
Strach pomyśleć co mogą nabroić młodsi koledzy.
Pomyślcie czasem, że po poważnym incydencie lotniczym
spowodowanym przez paralotnię nie muszą ale mogą zostać wprowadzone
zmiany prawne poważnie ograniczające nam swobodę latania.
Pozdrawiam
Arek, z płn-zachodu

Użytkownik <siergiej...@neostrada.pl> napisał
w wiadomości news:1183743487.6...@k79g2000hse.googlegroups.com...

J.Gumowski

Użytkownik <siergiej...@neostrada.pl> napisał w wiadomości
No to gratulacje!!! Ile masz jeszcze "żyć" w zapasie?
01.07 latałem w Dębkach ale zadzwoniłem .
Następnego dnia po raz pierwszy od kilkunastu lat w godzinach popołudniowych
100m nad plażą przeleciały jakieś dwie rury.
Zastanawiam się kto im pozwolił latać w sezonie 100m nad plażą . Leciały z
zachodu na wschód aż strach pomyśleć co by było gdyby ktoś latał z Władka do
Białogóry.
guma
P.S napisałeś ,że nabrałeś wysokości 55m - to na jakiej rzuciłeś pakę ?

seiller

Co do latania w strefach, to Elblag ma to "szczescie"
ze jest niemal dokladnie otoczony - co nie zwalnia nas
oczywiscie od dzwonienia i pytania.

Jednakze chcialbym Was uczulic na przeloty Rur w terenach
poza strefami - nie dalej jak miesiac temu dwa Migi lecialy
chyba "na skroty" nad terenami niekontrolowanymi a potem nad
miastem na jakis 200 metrach. Gdybysmy akurat bylli na
naszej stalej trasie widokowej wzdluz Zalewu Wislanego
prawdopodobnie rowniez pozostala by tylko Paka.

Dobrze ze Siergiej lata z zapasem - to w nawiazaniu
do wielu pilotów ktorzy uwazaja ze na pepegu to niepotrzeby ciezar
bo i tak lata sie nisko i powoli...

Pozdrawiam
Seiller

Elbląska Grupa Paralotniowa
www.paralotnie24.pl

or...@wp.pl

ja blisko ciebie przeleciały ?
czy mineły cię na tej samej wysokości czy górą przeszły?

lądowanie na zapasie z napędem na plecach - czy kosz cały żadnej
pogniecionej rurki ?

pzdr orkon

apa chojnice

1. Wnioski ze zdazenia szalenie odkrywcze, zeby nie powiedziec rewolucyjne
!!!!!!

2. Anarchia w podejsciu do latania w koncu skonczy sie zle i dupniem za to
wszyscy (czego nikomu nie zycze)

3. Bo trudno k.... zadzwonic i w dwie minuty dowiedziec sie, co w chmurach
piszczy

4. Latajac u siebie zawsze dzwonie do Gdanska i mam tam "peen szacun", a ze
dwav razy to mnie przytrzymali na ziemi jak chlopaki z Swidwina rury grzali.

5. Warto jednak oprocz oleju do paliwa dolacv tyz troszku to brain !!!!!

Pozdrawiam
apa

siergiej...@neostrada.pl

On 6 Lip, 21:46, "J.Gumowski" <gum...@o2.pl> wrote:
> Użytkownik <siergiej.samus...@neostrada.pl> napisał w wiadomości

Jak zbóje nadlecieli , to byłem ? chyba jakieś 120m

siergiej...@neostrada.pl

Chyba miałem szczęcie. No bo naprawde nic.Podarty zapas i ta lączka
była mięka(Żuławy, torf, dużo pomogło)

siergiej...@neostrada.pl

On 6 Lip, 23:26, "apa chojnice" <andrzej-pankow...@neostrada.pl>
wrote:

> [...]

> kg, bo te lądowanie było trochu twarde(mam 503 skoki ze
> spadakiem)Pozdrawiam wszystkich.Tyłe lądowań ile startów.Siergiej

No masz całkowitą racje.Ale se trochu wyluzuj.Pozd.Siergiej

siergiej...@neostrada.pl

On 6 Lip, 21:03, "can" <dam...@janiszewski.pl> wrote:
> Blisko przeleciały?
>
> Pozdr
> Damian

Moje wrażenie taki,że jakiś 50-, może 80m nade mną

siergiej...@neostrada.pl

On 6 Lip, 21:46, "J.Gumowski" <gum...@o2.pl> wrote:
> Użytkownik <siergiej.samus...@neostrada.pl> napisał w wiadomości

Jerzy.))))) Miałem takie ciśnięcie na latanie)))))))) A Jak z tą próbą
Synthesis))))))))

siergiej...@neostrada.pl

On 6 Lip, 23:25, o...@wp.pl wrote:
Tak się udało.Pierwszą myślą, było żeby zgasic motor, a potem żeby
spaść na bżuch.

J.Gumowski

Jerzy.))))) Miałem takie ciśnięcie na latanie)))))))) A Jak z tą próbą
Synthesis))))))))

No wiesz brzydzę się ale życie nie jest łatwe i trzeba będzie założyć
rękawiczki i spróbować .
guma

J.Gumowski

To może dla nie zorientowanych ktoś mądry poda jakie są teraz procedury i
gdzie się dzwoni!!!!!!!!!
jg

xcwa...@o2.pl

Cześć
No to przy tej okazji polecam zapasy APCO do 160 i 200 kg :)
zamawiać proszę przez internet bo wyjeżdżam jutro na Słowenii z moimi
kursantami. Wracam za tydzień.

Walter Wojciechowski
kaski paralotniowe Rive Helmets
szkoła paralotniowa Airaction
sprzęt paralotniowy Apco
sprzęt paralotniowy Windtech
http://www.airaction.pl
xcwa...@o2.pl
0-502-403-765

apa chojnice

To ja podam procedure jaka stosuje osobiscie.
Przed wylotem dzwonie do FIS i deklaruje z grubsza trase. Panowie pytaja o
wysokosc do ktorej bede latal oraz trase. Podaja czestotliwosci radiowe, na
ktorych pracują. Prosza takze zeby zglosic zakonczenie lotu, co zawsze
robie. Ostrzegaja przed "rurami" lub innymi zjawiskami np. opryskujacymi
lasy antkami.
Generalnie kontakt jest bardzo mily i za kazdym razem wysluchuje jaki to
jestem o.k. ze loty zglaszam, co moim zdaniem robi dobrą atmosfere.
FIS Gdansk - 058 340 74 85, Poznan - 061 896 73 85 - to te z ktorych
korzystalem.

Pozdrawiam
Apa
Użytkownik "J.Gumowski" <gum...@o2.pl> napisał w wiadomości

siergiej...@neostrada.pl

On 7 Lip, 19:24, "apa chojnice" <andrzej-pankow...@neostrada.pl>
wrote:

> [...]

> jestem o.k. ze loty zglaszam, co moim zdaniem robi dobrš atmosfere.

> FIS Gdansk - 058 340 74 85, Poznan - 061 896 73 85 - to te z ktorych

Dz za info ale u nas jest trochu inaczej.Mogą powiedzieć ,tak ,)) lub
nie)))))))))))Ale prawie zawszę mówią tak i podają czas i wysokość
(które potem sami prawie zawsze olewają. z obserwacji moich i kolegi
Maćka )Czujnie i poważnie)))))))))

siergiej...@neostrada.pl

On 6 Lip, 21:06, "Jacek Zdynowski" <jacekzdynowskiPR...@wp.pl> wrote:
> [...]

> (mam 503 skoki ze
> spadakiem)Pozdrawiam wszystkich.Tyłe lądowań ile startów.Siergiej

Dz Jacek.I ty też nie daj się

arek_w

Użytkownik <siergiej...@neostrada.pl> napisał w wiadomości

Chojnice i Elbląg jest raczej w terytorium tego samego FIS Gdańsk.
Nie może być więc inaczej.
Mogę potwierdzić co pisze Apa
bo też mam b.częsty kontakt z FIS Gdańsk i są w porządku.
Nigdy nie utrudniają czy olewają pilota.
Pozdrawiam
Arek
PS. ... no jak latają rury to nie dają zezwolenia ale kto by się pchał pod
rurę.
W innych przypadkach jak antki czy nawet śmigłowce ratunkowe w akcji to nie
ma większych problemów.

Kacper Kowalski

mam pytanie do zorientowanych: jakie mogą być konsekwencje prawne za
spowodowanie zagrożenia kolizji w strefie lotów kontrolowanych, poprzez
nielegalne wykonywanie lotow??

Mam na mysli prokuratora który kuma bazę i chciałby się doczepić.

pozdro,
Kacper

siergiej...@neostrada.pl

On 10 Lip, 00:21, "Kacper Kowalski" <kacper...@SUJpoczta.wm.com.pl>
wrote:

> [...]

> kg, bo te lądowanie było trochu twarde(mam 503 skoki ze
> spadakiem)Pozdrawiam wszystkich.Tyłe lądowań ile startów.Siergiej

jakieś od 4 - di 10 lat PAKI

Kacper Kowalski

> jakieś od 4 - di 10 lat PAKI

No własnie ten sam przedział znam z opowiadań. Czy ktoś wie jaki paragraf to
określa?

Wojciech Maliszewski

Użytkownik "Kacper Kowalski" <kacp...@SUJpoczta.wm.com.pl> napisał w
wiadomości news:f6v90j$7ci$1...@news.task.gda.pl...

> No własnie ten sam przedział znam z opowiadań. Czy ktoś wie jaki paragraf
> określa?
Kacperku ustawa prawo lotnicze

Art. 212.

1.. Kto:

1.. wykonując lot przy użyciu statku powietrznego:

a) narusza przepisy dotyczące ruchu lotniczego obowiązujące w obszarze,
w którym lot się odbywa,

b) przekracza granicę państwową bez wymaganego zezwolenia lub z
naruszeniem warunków zezwolenia,

c) narusza, wydane na podstawie art. 119 ust. 2 ustawy, zakazy lub
ograniczenia lotów w polskiej przestrzeni powietrznej wprowadzone ze względu
na konieczność wojskową lub bezpieczeństwo publiczne,

d) wbrew art. 122 ustawy nie stosuje się do poleceń organów państwa, w
którym lot się odbywa, a także poleceń otrzymanych od jego państwowego
statku powietrznego, nakazujących lądowanie na wskazanym lotnisku lub inne
postępowanie załogi,

2.. wbrew art. 116 ust. 1 wnosi lub używa na pokładzie statku
powietrznego broni palnej, broni gazowej lub materiałów wybuchowych,

3.. wbrew art. 125 ust. 1 ustawy używa obowiązujących w ruchu lotniczym
znaków i sygnałów do celów niezwiązanych z tym ruchem albo w sposób mogący
wprowadzić w błąd organy służby ruchu lotniczego lub załogi statków
powietrznych,

4.. wbrew art. 125 ust. 2 ustawy używa urządzeń radiowych na
częstotliwościach przeznaczonych dla radiokomunikacji ruchomej lotniczej,
nie będąc do tego specjalnie upoważnionym,

5.. uszkadza lub czyni niezdolnym do użycia lotnisko albo znajdujące się
na lotnisku lub poza nim urządzenia służące dla potrzeb ruchu lotniczego,

6.. używając jakiegokolwiek urządzenia, substancji lub broni, niszczy
lub poważnie uszkadza znajdujące się na lotnisku i niewykonujące operacji
lotniczych statki powietrzne albo powoduje przerwę w działalności tego
lotniska, zagrażając bezpieczeństwu tego lotniska

- podlega karze pozbawienia wolności do lat 5.

2.. Tej samej karze podlega, kto, nie dopełniając ciążącego na nim
obowiązku, dopuszcza do popełnienia czynów określonych w ust. 1.

3.. Jeżeli sprawca działa nieumyślnie, podlega grzywnie, karze
ograniczenia wolności lub pozbawienia wolności do roku.

K D

> To może dla nie zorientowanych ktoś mądry poda jakie są teraz procedury i
> gdzie się dzwoni!!!!!!!!!
> jg

nikt nie wie?

j00zef

Wojciech Maliszewski <cor...@poczta.onet.pl> napisał(a):

> Art. 212.
>
> 1.. Kto:
>
> 1.. wykonując lot przy użyciu statku powietrznego:

Mruczac sobie pod nosem : czy my latamy na statkach powietrznych?

pozdrawiam
ps.
pytanie jak najbardziej powazne i pozbawione ironii
--
j00zef

or...@wp.pl

ja bym to rozumiał dwojako bo w wykazie statków powietrznych
figuruje paralotnia tak wiec jest ona wrozumieniu tabelki do
rozporzadzenia statkiem ale w samej tabelce paralotnia podlega pod
sportowe urzadzenia latajace.

chyba że cos sie zmieniło w klasyfikacji z dnia 15 lipca 2003

Pzdr orkon

Kacper Kowalski

Paralotnia jest statkiem powietrznym, ktory nie podlega obowiazkowi
rejestracjki (znaki typu 'sp dupa 1' na skrzydle), ale mozna ją to zrobic -
np chlopaki ktorzy lecieli na krym i przekraczali legalnie granice..

Użytkownik <or...@wp.pl> napisał w wiadomości