Pierwsze na rynku fabryczne platformy do transportu napędów ppg

geko...@vp.pl

Witam serdecznie :)
Wychodząc na przeciw oczekiwaniom klientów wprowadziliśmy kolejny seryjnie wytwarzany produkt jakim są platformy do przewozu napędów plecakowych na haku samochodu. Jest to zupełnie nowa konstrukcja wyprodukowana od podstaw przez nas, inspiracją do stworzenia tego produktu były częste prosby klientów o pomoc w przerobce bagażników rowerowych tak by umożliwiały one transport napędów, co nie zawsze było możliwe i praktyczne podczas użytkowania. Dzięki temu powstał nowy bagażnik od podstaw zaprojektowany w tym kierunku.

Oto link

https://facebook.com/story.php?story_fbid=1682571482038663&id=1672450149717463

rm-s...@o2.pl

nie bangla

rm-s...@o2.pl

Strona już działa. Jaka będzie cena platformy?

Darek Magusiak

https://www.facebook.com/Gekonppg

Slabo pomyslane...

1) Nirvany, Parajeta, Yody, Scouta czy innych nowoczesnych napedow nie da sie zamontowac do tego bez jakis wydziwianych zaczepow.

2) Naped odwrocony smiglem na zewnatrz jest duzo trudniejszy do zalozenia do tego bagaznika niz gdyby smiglo poszlo do srodka.

3) W napedach ze sprzeglem przez to ze smiglo jest na zewnatrz trzebabedzie to smiglo przywiazywac do kosza do transportu. Inaczej gdy bedziesz jechal szybciej niz 50 - 60km smiglo zacznie sie krecic od strug powietrza.

4) Gdyby naped odwrocony byl smiglem DO samochodu, bagaznik moglby sluzyc jako "podest" ulatwiajacy wsiadanie do uprzezy bez koniecznosci czolgania sie po ziemi.

5) Zaczepy tylko u dolu powoduja wyginanie/pekanie ramy (dzwignia na malym odcinku zamocowania). Oczywiscie mozna jezdzic tylko po super fajnych drogach ale czasem sie nie da :)

moje 5 groszy... Przecwiczylem pare podobnych bagaznikow.

pzdr
Darek

geko...@vp.pl

Jesteś kolego w błędzie ponieważ napęd można przyczepić w obie strony :) słupki pionowe są również wiec nic nie będzie się wyginac jedyne w czym masz rację to fakt ze problem może być z nirvana i scotem lecz nie ma co się oszukiwać są ich na naszym rynku śladowe ilości w porownaniu do tradycyjnych ram pozdrawiam

Łukasz Serafin "QbaEPP11"

Jaka cena z oświetleniem?

KRISS

bądźcie czujni :)
Pozdrawiam
KRISS

KRISS

sam temat : "pierwsze na rynku" - jakie pierwsze ?
"fabryczne" - jaka fabryka to produkuje ?

ark

wspaniała sprawa ,zapewne dobre rozwiazanie jeszcze z dedykowanym pokrowcem to juz calkiem ale, znam lepsze. Kupiłem poloneza trucka , w gazie , koszt to bedzie jakieś 1200 + ubezpieczenie. paka ma 2m dlugosci, mogę założyć budę lub nie ,wystarczą 2 motylki do przykrecenia go do bortu, mogę zwiesc kolegę z trajka bez jej rozkładania, nie ma problemów z otarciem się o krzaki. Mogę na startowisko przywieść kosiarkę .I wbrew opinii da się przejechac bez remontu kilka tyś km. Nie mówiac o tym ze, mozna się na pace po prostu przespać, bez obawy że kleszcze wejdą do uszu.
I żona nigdy go nie weźmie na zakupy.(dostepny cały czas)

Marecki

Niestety nie widziałem zdjęcia Gekona, bo już znikło, ale...
Ad1.
Zrób uniwersalny, który będzie do tego pasował... Po prostu się nie da. Sam mam skorupę ala nirvana z powiększonym zbiornikiem i musiałem robić formę na zbiornik, żeby to jakoś grało. Uniwestalność w tym przypadku to ciężka sprawa, jak chcesz mieć dobrze, musisz mieć zrobione pod swój napęd.
Ad2.
Tutaj mam zupełnie inne doświadczenia. Dla mnie łatwiej założyć śmigłem do tyłu i co więcej ja uważam takie rozwiązanie za dobre, bo wstępne odpalenie napędu na lotnisku przeprowadzam właśnie na platformie, żeby napęd się na mnie przypadkowo nie rzucił. Przy montażu śmigłem do samochodu nie ma możliwości zrobienia wspornika pionowego, do którego lepiej mocować napęd, bo inaczej podstawa ramy pęka.
Ad3.
Jak nie zabezpieczysz to i tak będzie się kręcić tak czy siak - przetestowane. Ja na jednym pokrowcu mam rzepa, którego przypinam do ramy.

Pkt 4-5 jak najbardziej słuszne uwagi.

Też trochę tego przerobiłem ;)
Pozdrawiam,
Marek

geko...@vp.pl

Zdjęcia są na Facebooku gekonppg dziś dodam je do strony chyba że chcesz to wyślę Ci na maila to sam ocenisz :) pozdro

jarosla...@gmail.com

Czy tablica rejestracyjna nie jest oświetlona? Nie powinna?
Pozdrawiam
Jarek

geko...@vp.pl

Tablica posiada podświetlenie z obu stron żarówka 5w

Tomasz R

a ja mam coś takiego:
https://drive.google.com/file/d/0B0Iri1dGbcX4aFpIa3lHV1BsYkE/view?usp=sharing
przewaga to odchylana platforma i dzięki temu nawet jak jest przypięty napęd mogę dostać się bez problemu do bagażnika,
zastanawiam się tylko jak policja zinterpretuje w razie jakiegoś zdarzenia, że na platformie do przewozu rowerów znajdowało się jakieś inne ustrojstwo

Marecki

Nie wiem osobiście czy platforma ma jakiś certyfikat i zapis, że jest do przewożenia tylko rowerów. Wg mnie jeśli coś nie wystaje poza obrys samochodu i nie przekracza masy wpisanej w dowód rejestracyjny to guzik mogą Ci zrobić. Światła widać, tablicę też więc zostaje tylko wozić :)
PS zabezpieczacie wasze napędy jakimiś pokrowcami przed zakurzeniem? Ja zakładam pokrowiec na sam silnik, ale może są jakieś inne rozwiązania.
Pozdrawiam,
Marek

geko...@vp.pl

Super platforma lecz ich cena zabija :)

bartoszs...@gmail.com

Ukutałem coś podobnego z kwasówki profil 20x20.Działa 4ty sezon.Świateł nie mam tablica z kartonu i póki co zero problemów z drogówką a jezdziłem ponad 200 km od domu.Koszt pomijalny.

Łukasz Serafin "QbaEPP11"

W dniu czwartek, 18 maja 2017 12:49:37 UTC+2 użytkownik bartoszs...@gmail.com napisał:
> Ukutałem coś podobnego z kwasówki profil 20x20.Działa 4ty sezon.Świateł nie mam tablica z kartonu i póki co zero problemów z drogówką a jezdziłem ponad 200 km od domu.Koszt pomijalny.

Ja mam lekko zmodyfikowany rowerowy i trasy po 700 km, z predkościami 140-150km/h
https://get.google.com/albumarchive/102637429434645841954/album/AF1QipMqlR1aLQK1M0kyOeKpe12dmP3URMEjaOEAoL1G
Wystarczyło dorobić stojan i przykręcić w oryginalne śruby

Obecnie brak poziomej rury i przypinam do rogów.

PawelPPGKrakow

W dniu czwartek, 18 maja 2017 12:38:03 UTC+2 użytkownik Tomasz R napisał:
Fajne, ale gdyby platforma była np wysuwana wtedy całym napędem odjeżdżasz i masz dostęp do bagażnika.

PawelPPGKrakow

waldemarl...@gmail.com

> PS zabezpieczacie wasze napędy jakimiś pokrowcami przed zakurzeniem? Ja zakładam pokrowiec na sam silnik, ale może są jakieś inne rozwiązania.
> Pozdrawiam,
> Marek

I dobrze robisz bo z pokrowcem to się da przy małych prędkościach :) przy większych np 120-140 km to pokrowiec działa jak spadochron hamujący i może wszystko powyginać :) Pozdro WL

pietrz...@gmail.com

W dniu czwartek, 18 maja 2017 12:46:42 UTC+2 użytkownik geko...@vp.pl napisał:
> Super platforma lecz ich cena zabija :)

Czyli ile to kosztuje?

Marecki

Ważne patenty to jeszcze tak jak pisał Tomek opuszczanie platformy do dostępu do bagażnika i szybki montaż haka. ALE... Mi się jeszcze marzą dołączane kółka coś np w stylu BMX. Wtedy nie odpinasz napędu i jak Panisko podwozisz sobie napęd pod skrzydło na lotnisku.
Pomysł zaczerpnięty z Pararudników, gdzie Rysiek Ż. majestatycznie podwiózł swojego T200 pod skrzydło bez ciągania na plecach :)
Pozdrawiam,
Marek

Tomasz R

good...@wp.pl

Kółka kółeczka zawiasy srasy i tysiąc uchwytów aby do każdego napędu pasowało i śmigło w miejscu trzymało.

Trochę obiektywizmu.
To ma być proste, lekkie i dzięki temu tanie.

Ludzie na platformach do zwierzyny i przerabianych uchwytach rowerowych napędy wożą a tu jak się pojawi coś dedykowanego i zgrabnego to od razu koncert życzeń i same ale.

Marcin Pawlica

ad ad 2)
Ja się zgadzam z przedmówcą - mam śmigłem w kierunku samochodu, bez pionowego wspornika. Wymierzone tak, żeby śmigło było odpowiednio daleko od samochodu. Na startowisku odpalam na platformie, grzeję, przegazowuję, potem włączony napęd (sprzęgło) ubieram na plecy prosto z platformy :)
Inna rzecz, że moja platforma ma "szybki montaż" i 2 koła... pod domem odpinam z haka i jadę z całym napędem jak z wózkiem :) Na hak zakładam i ściągam z niego komplet, czyli napęd + platforma :)

marekc...@gmail.com

Też mam bagażnik thule i mocuje na nim napęd, powiedz mi gdzie zdobyłeś taki solidny stojak , na którym stawiasz napęd.

Tomasz R

W dniu czwartek, 18 maja 2017 22:08:05 UTC+2 użytkownik marekc...@gmail.com napisał:
> Też mam bagażnik thule i mocuje na nim napęd, powiedz mi gdzie zdobyłeś taki solidny stojak , na którym stawiasz napęd.

taki "adapterek" trzeba samemu zmajstrować

orzel

Alternatywna wersja bagażnika innego producenta:

https://www.olx.pl/oferta/platforma-bagaznik-ppg-naped-paralotnia-CID767-IDmkolQ.html

Zakres regulacji pozwala na dostosowanie bagażnika do większości ram, dodatkowo gumowe podpory skutecznie utrzymują napęd nie narażając lakieru na uszkodzenie.

Jest to solidna konstrukcja, bez chińskich kiepskiej jakości elementów.
W tej cenie, która jest jawna i nie zmienna dla wszystkich klientów szkoda męczyć się samemu w domu z robieniem takiego bagażnika.

Zapraszam do zakupów.

Łukasz Serafin "QbaEPP11"

Wg mnie fajny, ale do pojechania na łąke blisko domu. Nad morze bym się nie wybrał. Rama od napedu za bardzo by w dupe dostała, mocowana tylko na dole. Jak dla mnie brakuje, mocowania w okolicach górnej poprzeczki ramy. Ale to tylko moja ocena

Q.

Conrado

To co mogę doradzić po własnych doświadczeniach. Zrobiłem platformę na
bagażniku rowerowym i co mogę powiedzieć - PORAŻKA... Użyłem ją ze 3 razy.
Chciałem coś do rowerów i coś pod napęd a mam do rowerów :)

Wady:
- waga!!!
- nieporęczność
- montaż i demontaż na hak tylko praktycznie bez napedu, bo z napedem waży w
czort
- co wynika z powyższego procedura wyglada tak: montaż platformy, montaż
napedu, demontaż napedu - latanie, montaż napędu, demontaż napędu, demontaż
platformy - dramat

Żeby to miało sens, taka platforma musi być jak najmniejsza, jak najlżejsza
i najlepiej z szybkim montażem na haku. Do tego musi być tak zrobiona by bez
problemu ja nieść wraz z napedem (ew. toczyć na kółkach) i z taką podstawa,
aby stabilnie stała na podłodze w garażu (bez gięcia świateł czy tablicy).
Co do pionowego słupka, to ja bym zastosował (mam w rowerowym), bo sporo
napedów na rynku ma ramę wykonaną z rurek aluminiowych o grubości 1 mm.
Samochód jest amortyzowany i nie ma gwałtownych szarpnięć niby, ale dla
spokojnej głowy, bo napędy tanie nie są a źle się jeździ patrząc ciągle w
lusterko...

Pokrowiec do takiego zestawu, to pokrowiec na silnik i ew. awaryjny na cały
kosz w razie deszczu.

Więc Panowie, jak coś ma dobrze służyć, to musi być zrobione
minimalistycznie i tylko do napędu (moim zdaniem :))

Conrado

Marcin Pawlica

U mnie było tak... kupiłem bagażnik rowerowy z szybkim montażem (but + kluczyk - zajmuje 5 sekund), odkręciłem uchwyt na rowery od mocowania na hak i znajomy mi pospawał odpowiednią ramkę z rur i profili, którą do owego mocowania dołączam zamiast bagażnika rowerowego. Platforma jest skrojona pod nadęd, ma 2 duże wózkowe koła (bo od samochodu mam niestety schody do pokonania) oraz jedno małe meblowe, co by się całością łatwo manewrowało.
Jak latam, to całym zestawem (napęd + platforma na kółkach) dojeżdżam do samochodu, podnoszę na hak, butem domykam, przekręcam i wyciągam kluczyk, no i w drogę.
Napęd do ramki mocowany w 5 miejscach... szerokimi dwustronnymi rzepami velcro - brzmi strasznie, ale przetestowane na kilku egzemplarzach i nigdy nie było z tym problemu.
Na startowisku odpalam napęd na platformie (śmigło w stronę samochodu), rozgrzewam, przegazowuję (nadal zapięty rzepami, oraz oczywiście zapieram się o ramę), wyłączam, odpinam rzepy, odpalam napęd (sprzęgło jest, więc luz), napęd na plecy bez czołgania się i do skrzydła.
Po wylądowaniu mogę napęd postawić prosto na platformie z pleców... 5 rzepów zapinam i jadę do domu, a tam sytuacja analogiczna do początku opowieści ;)

Aha, jak potrzebuję bagażnik na rowery, to odkręcam mocowanie na hak od platformy (4 śruby) i przykręcam ustrojstwo do przewożenia rowerów - działa idealnie i mam wszystko co potrzebuję :)

cygan

Jako że już jest przyspamowane to pozwólcie że zaprezentuje moje podejście do tematu;

http://allegro.pl/kosz-do-napedu-ppg-bagaznik-z-pokrowcem-gratis-i6827672612.html#thumb/6

Teraz w jednym wątku mamy prawie całą ofertę rynkową.

Osoby chcące ubierać napęd z bagaznika z góry przepraszam że nie sprostałem ich oczekiwaniom ;)

I na koniec dodam że nie posiadam fabryki, ale dołożę wszelkich starań aby klient był zadowolony z moich produktów :)

PPGant.pl

cmr...@wp.pl

Do jeżdżnia z jednego koñca łąki w drugi koniec w sam raz.

KRISS

Cygan ... mam Twój kosz przy c-maxie i jestem z niego bardzo zadowolony - wykonanie perfekcyjne , przemyślane w najdrobniejszych szczegółach, porządna robota - dziękuję i polecam wszystkim których znam - ostatni przykład to kRóLiK , który już jest posiadaczem Twojego kosza przy Bullmaxie.
Co do fabryki :) ... nie potrzebna jest fabryka lecz poważne podejście do tego co się robi oraz do klienta a autor tego wątku to fabryka cwaniactwa i tyle :)
Pozdrawiam
KRISS

bartoszs...@gmail.com

Do Pawłowego zestawu brakuje dobrego taniego śmigła ,uprzęży i taniego powtarzalnego silnika zrobionego siłami grupowiczów w formule "open source".Łazi mi to po głowie od dość dawna.Gdyby się dobrze zebrać to taki silnik wyjdzie za 3 3.5 klocka .

cygan

Jak się tak zastanowic to to wszystko już było :) Opisaleś Solo od Igora :)

cygan

Marecki

Marcin tymi argumentami mnie przekonałeś :)
A możesz podrzucić fotkę Twojej platformy? Sam jestem ciekaw :)
Pozdrawiam,
Marek

Conrado

> odkręciłem uchwyt na rowery od mocowania na hak i znajomy mi pospawał
> odpowiednią ramkę z rur i profili, którą do owego mocowania dołączam
> zamiast bagażnika rowerowego.

Dlatego, wolę mieć osobne skrojone pod rowery i napęd :). Już wiem, że nie
chce nic dokręcać, odkręcać a platforma do wożenia napędu nie ma mieć NIC
poza ramką do mocowania napędu i mocowaniem do haka. U mnie uniwersalność
się nie sprawdziła, bo napęd bez problemu wkładam do auta (szybciej i
wygodniej).

Conrado

Marecki

Tutaj też trzeba mieć zdrowy rozsądek. Dobra platforma na hak jest praktyczniejsza jeżeli wszystko działa szybko i sprawnie. Czasem rzeczywiście lepiej rozpiąć kosz i wsadzić wszystko do bagażnika niż zakręcać tysiąc śrub. Ja poszedłem w minimalizm, na hak uchwyt szybki dźwigniowy, napęd mocowany za pomocą 2 małych paseczków(zaciskane jak trymery) i tyle. Wtedy ma to rację bytu. No i pokrowiec na silnik. W innych przypadkach(jakieś śruby do montażu na haku, trzeba pamiętać o kluczach itp) - wg mnie to porażka.
Na początku można być zadowolonym z tego co się zrobiło, ale w czasie użytkowania wszystko wychodzi. U mnie trzeci bagażnik dopiero spełnia moje oczekiwania.
Pozdrawiam,
Marek

Conrado

> Ja poszedłem w minimalizm

No właśnie o tym mówię. Już wiem, że tylko maksymalny minimalizm ma w tym
przypadku rację bytu.

Conrado

jarosla...@gmail.com

W dniu czwartek, 18 maja 2017 15:16:27 UTC+2 użytkownik Tomasz R napisał:

> podobna zasada: https://www.youtube.com/watch?v=KLVTjHnu_L4

Dobrze, że na rynku pojawiają się kolejne produkty.
Ja nie mogę się nigdzie doszukać takiej "trumny" na bagażnik, zamiast na hak. Bagażniki rowerowe tak są montowane, np.
http://allegro.pl/bagaznik-uchwyt-rowerowy-na-3-rowery-klape-main-i6300360315.html
Najlepiej, jakby do takiej "trumny" wchodziło 2 lub 3 glajty po jakieś 20kg każdy.
Pozdrawiam
Jarek

ppguser

Prawdopodobnie nie znajdziesz. Rok temu szukałem długo, rynek tych produktów jest malutki w przeciwieństwie do trumien na dach. Dodatkowo zapomnij żeby zawieścić na haczykach do klapy 60kg. Najsolidniejsze platformy na hak obiecują tyle maksymalnie.

Ostatecznie kupiłem thule na hak z kufrem i z luzem wejdą 3 glajty z gratami.

pozdro

Marcin Pawlica

W dniu poniedziałek, 22 maja 2017 08:24:42 UTC+2 użytkownik Conrado napisał:
Gdybym często używał tego na rowery, to też bym miał dwa osobne :) Pełna zgoda że gdybym miał co chwilę przekręcać to jeden to drugi, to by to fajne nie było. Póki co rowerowego użyłem raz, ale przezbrojenie zajęło 15 minut łącznie z przyniesieniem go z piwnicy, więc tragedii nie ma ;)

Marcin

Marcin Pawlica

Tzn nie chciałem nikogo do niczego przekonywać :) Po prostu opisuję jak ja mam zrobione, a nuż komuś się spodoba i coś z tego zastosuje u siebie, tym samym czyniąc swoje życie łatwiejszym...
Co do fotek, to postaram się coś znaleźć i Ci poślę niedługo

Marcin