smigło kompozytowe z jakś siłą dokrecić

pszyndak

Witam , z jaka siła dokręcacie smigła kompozytowe ???

Po wymianie smigla na kompozyt z drewnianego zauważylem ze popuszczaja mi sie lekko sruby
Wczesniej tego problemu nie bylo przy róznych smiglach drewnianych

Śruby dalem teraz nawet dluższe niż pierwotnie mialem i nadal problem pozostal

mam klucz dynamometryczny moge dokrecić z jakąś okreslona siłą (tylko jaką) i zrobic znaki czy nadal nie bedzie sie luzowało , moze poprostu ze lekko dokracam nie chcac uszkodzic ???

pozdrawiam

AnTonio

Ja daję na klej demontowalny i dokręcam na trzy trzaski. Nigdy mi się nie rozkręca. Uwaga zawsze zrobić torowanie śmigła. Pozdrawiam AnTonio.

daturka

> mam klucz dynamometryczny moge dokrecić z jakąś okreslona siłą (tylko jaką)

Igorowe 124cm - 10Nm. Napiszcie coś proszę o torowaniu.Co sie dzieje przy braku torowości? W instrukcji jest tylko wzmianka o podkładaniu papieru/preszpanu pod jedną za stron,aż do uzyskania takiej samej odległości od kosza w tym samym miejscu dla obu końcówek śmigła.
Nakrętki samochamowne. Po dokręceniu dodatkowo maźnę lakierem do paznokci żeby było widać czy się nie popuszczają.

Adam Grzegorczyk

W dniu niedziela, 7 lipca 2019 13:21:40 UTC+2 użytkownik pszyndak napisał:
> Witam , z jaka siła dokręcacie smigła kompozytowe ???
>
> Po wymianie smigla na kompozyt z drewnianego zauważylem ze popuszczaja mi sie lekko sruby
> Wczesniej tego problemu nie bylo przy róznych smiglach drewnianych

Ile masz na nim nalatane ? Nowe śmigła kompozytowe (niektóre bardziej niż inne) potrafią się ugniatać przez pierwszych ok. 10h. Popatrz, czy nie masz na nim śladów odciśnięć od strony przekładni. Kiedyś miałem też problem, że dystans zrobiony ze zby miękkiego materiału mi się ugniatał i objaw był taki jak u Ciebie - ale bardziej prawdopodobne jest śmigło.
Jeśli chodzi o wartość to dla śrub M6 bezpieczna okolice to 8-12 Nm.
Sprawdziłem w manualu mostera (6xM6) i do śmigła węglowego zalecają 10-12, a do drewnianego 6-7 Nm.

Sprawdź też torowość, bo jej brak może powodować wibracje i naprężenia, które potęgują proces.

pozdrawiam, Adam

Przemo Boosh

E-props max 9Nm. Reszta chłamu 10-12Nm.

pszyndak

W dniu poniedziałek, 8 lipca 2019 18:43:39 UTC+2 użytkownik Przemo Boosh napisał:
> E-props max 9Nm. Reszta chłamu 10-12Nm.

Hey

Przemo !

Z racji iz jestes uznawany za guru od smigieł moze napisz kilka zdań odnosnie prawidłowego montazu nowego śmigiełka.

Mam tu na mysli torowanie laminatu czy tez drewnianego, jak to powinno wygladać. Jak wykonac prawidłowo taka czynność
mysle ze koledzy tez chetnie poczytają........

hak...@interia.pl

Jakim guru ? Od śmigieł ? Jaja jakieś .

Przemo Boosh

Siema! Nie jestem żadnym guru. Mam tylko takie wykształcenie. Hak z małym ptakiem jest pewnie lepiej wykształcony... Gdyby nie chciał jednak z Tobą gadać to śmiało dzwoń 662 I VI 4 VII 2 III.

hak...@interia.pl

Ornitolog czy ten no ...

altus0

Dziwny jakiś ten Przemo się robi....

gracjan

Podobno ma scouta......

areks...@gmail.com

Przemo zawsze taki był po prostu ma taki styl nie pierdoli się zbytnio z nikim

orzel

Cham i cwaniak, a nie, że się nie pierdoli...

areks...@gmail.com

Powiem ci że robił mi smigło naprawdę ma do tego dar w kontakcie bardzo koleżeński pomagał mi kiedyś składać napęd nie dam złego słowa na niego powiedzieć po prostu tak na niego działa grupa jest bardzo bezpośredni i tyle

Przemo Boosh

Orzeł...
Cham, cwaniak i do tego ateista!

BUahahaha!!!

hak...@interia.pl

On pojęcia nie ma o śmigłach . Trochę się kręcił po stacjach paliw jako akwizytor w wyświechtanych portkach i spranej koszuli z kołami potu pod pachami . Takim go widziałem . Śmigło bym mu dał do pomalowania ale takie od wialni zboża w kombajnie . On nie jest bezpośredni on jest sobą , takie wychowanie .

areks...@gmail.com

Oj chłopy coś bym napisał ale szkoda czasu jest sobota więc na zdrowie i bez napinki pozdro

hak...@interia.pl

Napinka nieee . Jeśli facet interesuje się ptakami innych mężczyzn to albo nie jest mężczyzną albo jest urologiem albo pedałem . Boszu nie jest urologiem

altus0

No i skończyło się wyjadanie z dziobkòw....:)

Przemo Boosh

hak... żal mi ciebie. Chów wsobny niesie ofiary.
...a teraz uprzejmie wypierdalaj psi chuju.

Przemo Boosh

Nie znam cię łajzo ale poznam. Wtedy nie wyjdziesz ze zdziwienia...ty kupo gówna.

Przemo Boosh

Przepraszam wszystkich ale inaczej trudno mi ująć uczucia żywione do tego anonimowego trolla. Miłego wieczoru.

zyga...@gmail.com

Cały on . Ktoś chce jeszcze mieć z nim do czynienia ?

Przemo Boosh

Ja bym chciał poznać...

hak...@interia.pl

Ja chcę mu wysłać śmigło ale sprawne aby zobaczył jak wygląda

hak...@interia.pl

Wódko , pozwól żyć

Przemo Boosh

Hak... Masz coś do mnie łajzo? Spotkajmy się. Wyjasnisz mi jak facet twoje problemy. Na tym etapie zachowujesz się jak baba... Boisz się? Jesteś nieśmiały? Damy radę... Moja Pani jest specjalistką od zjebów takich jak ty. Ona potrafi pomóc. Daj sobie pomóc. Ojczym cię zgwałcił? Macocha zamęczała? Damy radę. Pomogę ci...

Przemo Boosh

Zygmunt,
Napisz jeszcze coś. Fajnie się to czyta. Dzwonię do ciebie ale chyba strach cię ogarnął. W przyszłym tygodniu będę w okolicach twojej leśniczówki. Wpadnę na kawę... Nie wiem czy wiesz ale w necie nikt nie jest anonimowy. panie podleśniczy...

hak...@interia.pl

Cześć Przemek .pogadaliśmy i rzeczywiście jest ok . Jeśli Cię uraziłem to przepraszam . Napisz tylko że z tą wycinką lasu nie chodziło o przekop mierzeii Wiślanej albo puszczy jakiejś bo mi się ekolodzy do bramy przykują :)

Przemo Boosh

Spoko Zygmunt!
Kawa w przyszłym tygodniu Cię nie ominie!
Do zobaczenia:)