Pomiary ciagu Tornado

Darek Magusiak

Na Florydzie odbyl sie coroczny zlot Wings Over Winter.

Ciekawostka jest porownanie pomiaru ciagu roznych motorow wykonane przez CloudBasePPG. Na fejsie pojawilo sie zestawienie.

https://scontent.fyyz1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/26841404_431611860575277_2806043024295822171_o.jpg?oh=937c3bf90aa8733d77000beea5c1c54c&oe=5AB61C1B

W porownaniu pojawily sie 2 napedy na Tornado 280 z TechnoFly.

Jeden (na smigle E-poropsa) wypchnal 171 funtow drugi (na smigle Peszke) 162 funty.

Mostery plus pchaly miedzy 150 i 165 funtow.

1 funt to 0.453kg. Czyli 171 funtow to okolo 78kg.

pzdr
Darek

ark

W dniu czwartek, 11 stycznia 2018 04:10:26 UTC+1 użytkownik Darek Magusiak napisał:

> [...]
>

> 1 funt to 0.453kg. Czyli 171 funtow to okolo 78kg.

zabawne ,DK Wisper 3 łopatowe śmigło o średnicy 98 i tylko 45,3 kG ciągu , ciekawe jaki by miał z 2 łopatowym i 120 cm średnicą .

fotolot

> zabawne ,DK Wisper 3 łopatowe śmigło o średnicy 98 i tylko 45,3 kG ciągu , ciekawe jaki by miał z 2 łopatowym i 120 cm średnicą .

Myślę, że ok. 7-8% więcej
Message has been deleted

cmr...@wp.pl

Ehhh, miała być alternatywa dla Thora, a wyszła z tego alternatywa dla Mostera, którą miał być Octagon, a ten stał się alternatywą dla słabych JPXów, dla których alternatywą miał być Rotor, a był ...

A Helix znów rządzi.

Za chwilę zapewne odezwą się głosy o braku zasadności pomiaru na ziemi, mniejszych wibracji i cholera wie co jeszcze.

Komuś się chciało, jest tabelka, suche cyfry, można w te nielotne dni komentować. Domysły i subiektywne odczucia nie mają tu nic do rzeczy.

lesze...@gmail.com

Mam Helixa na Mosterze. Super ciągnie, nie raz wyciągnęło mnie z opresji.

Leszek

Paweł

No to mamy długo wyczekiwaną konkurencje dla mostera , jak zrobią 380 za dwa lata za ponad 30k będzie konkurencja dla polini 250...
Message has been deleted

Paweł Radziszewski

W dniu 11.01.2018 o 09:39, cmr...@wp.pl pisze:
> miała być alternatywa dla Thora, a wyszła z tego alternatywa dla Mostera, którą miał być Octagon, a ten stał się alternatywą dla słabych JPXów, dla których alternatywą miał być Rotor, a był ...
[...]
> Za chwilę zapewne odezwą się głosy o braku zasadności pomiaru na
ziemi, mniejszych wibracji i cholera wie co jeszcze.

W ramch "cholera wie co jeszcze" zwrócę uwagę na sprawę wagi:

Napędy z Thorem 250 ważą typowo ok. 31-33 kg.
Nie wiem, czy któryś producent oferuje napęd ważący poniżej 30 kg(?)

Ne mam dobrego rozeznania jeśli chodzi o Mostery,
ale to chyba jest ok. 25-26 kg(?)

Egzemplarz Tornado, na którym latam, waży 22.5 kg.
Pomiędzy Ventorem (23) i Octagonem (21.5).
Ma różne eksperymentalne elementy, nie pochodzące z produkcji seryjnej,
co wg Ojca-Konstruktora, daje jeszcze pewne możliwości redukcji wagi.

Czyli różnica w stosunku do Thora to ok. 9-10 kg.
Dla typowej masy startowej PPG oznacza to orientacyjnie 7-8%,
czyli blisko różnic w ciągu.

No i oczywiście te orientacyjnie 9-10 kg więcej/mniej należy założyć na
plecy.

Dyskusyjne jest w mojej ocenie "pozycjonowanie" Tornado jako
bezpośredniej konkurencji dla Thora, bo to są jednak mocno różne napędy,
kierowane dla innych nieco użytkowników, co nie zmienia tego, że jego
osiągi są dla większości użytkowników PPG zdecydowanie więcej niż
wystarczające, a ich stosunek do wagi - rewelacyjny.

--
PMR

cmr...@wp.pl

W dniu czwartek, 11 stycznia 2018 14:07:35 UTC+1 użytkownik Paweł Radziszewski napisał:
> [...]
>
> Ne mam dobrego rozeznania jeśli chodzi o Mostery,
> ale to chyba jest ok. 25-26 kg(?)
>
> Egzemplarz Tornado, na którym latam, waży 22.5 kg.

Tu piszą o 21 kg z rozrusznikiem
https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.rec.paralotnie/B3kNE50tIl4

To ile w końcu waży tornado ?
Może łatwiej będzie uzyskać informację od Ojca-Konstruktora, ile waży kompletny silnik z osprzętem, a nie targować się na 200gr siatki w koszu.

Moster Plus waży 14,2 kg, o 800gr więcej (tak, więcej!) niż classic i wyszło mu to tylko na zdrowie.

Paweł Radziszewski

W dniu 11.01.2018 o 14:48, cmr...@wp.pl pisze:

> co wg Ojca-Konstruktora, daje jeszcze pewne możliwości redukcji wagi.

> Tu piszą o 21 kg z rozrusznikiem
> https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.rec.paralotnie/B3kNE50tIl4
>
> To ile w końcu waży tornado ?

Nie wiem, ile dokładnie waży sam silnik, ale:

Octagona i Tornado ważyłem z dokładnie tą samą ramą, koszem, zbiornikiem
itp. Został tylko podmieniony silnik.
Wyszło o 1 kg więcej niż dla Octagona (22.5 vs. 21.5).

Octagon w wersji ze sprzęgłem, z rozrusznikiem.
Tornado w wersji bez sprzęgła, z rozrusznikiem.

Waga sprzęgła i potencjalne oszczędności przy przejściu na proces
technologiczny produkcji seryjnej w odniesieniu do kilku elementów mogą
się w jakimś stopniu kompensować, więc można założyć bez popełnienia
dużego błędu, że Tornado waży o ok. 1 kg więcej niż Octagon.

--
PMR

Paweł Radziszewski

W dniu 11.01.2018 o 15:06, Paweł Radziszewski pisze:
... a z kolei porównując wagę z Ventorem (-0.5 kg) i deklarowaną przez
TF wagą Ventora w wersji bez rozrusznika (12 kg - taki ważyłem), można,
ponownie bez dużego błędu założyć, że sam silnik Tornado waży ok. 11.5 kg.

--
PMR

Paweł Radziszewski

furtak

Jaka jest cena tego napedu

Paweł Radziszewski

W dniu 11.01.2018 o 15:25, furtak pisze:
> Jaka jest cena tego napedu

Oficjalnej premiery rynkowej chyba jeszcze nie było(?)

--
PMR

pele...@wp.pl

Tam nawet 250 dała niecałe 84 kg. Czyli 5- 6kg między Tornadem. Hmmm zastanawiające.

Wojtek

Zbigniew Gotkiewicz

CMR napisał:
"A Helix znów rządzi. "

To udało im się zrobić jakieś dobre śmigła?

cmr...@wp.pl

Z tego nic nie znaczącego testu ziemnego wygląda że tak.

Zbigniew Gotkiewicz

Z tego co wiem śmigła dające największy ciąg na ziemi nie są najlepsze w powietrzu, ale ja nie robię śmigieł więc się nie znam.

hak...@interia.pl

Moster z Gdyni waży 22,5 kg że śmigłem helix uprzężą XL bez paliwa . Nie wiem skąd 26 ?

furtak

Nie zawsze zależy to głównie od prędkości paralotni jak skrzydło wolno albo delikwent lata na minimum to przy pomiarze statycznym będzie miał porównanie

Paweł Radziszewski

W dniu 11.01.2018 o 17:20, hak...@interia.pl pisze:
> Nie wiem skąd 26 ?

Z luźnych rozmów z użytkownikami.

--
PMR

Romek

T250 84 to trochę mało,dużo za mało.

Pat I Mat

Jakies tam wstepne wyniki jednak daje. Przypuszczam ze tak do 2/3 obrotow mozna mierzyc poznie to juz dziura sie robi.

ppgs...@gmail.com

Ma ktos thora co pcha wiecej niz 90-95kg ?

AnTonio

W dniu czwartek, 11 stycznia 2018 17:21:03 UTC+1 użytkownik hak...@interia.pl napisał:
> Moster z Gdyni waży 22,5 kg że śmigłem helix uprzężą XL bez paliwa . Nie wiem skąd 26 ?

Jak to skąd te 26kg. Otóż cały kompletny napęd z 19 l zbiornikiem Moster Plus ze sprzęgłem waży właśnie 26kg.

Romek

Na hamowni na smigle Vetec i Werenc pokazało mi 95-98 kg co jest na filmiku który wrzuciłem do sieci. Thor poniżej 90 kilo to chyba nie za dobry przy tej wadze napędu.

furtak

Ja 96

furtak

88 kg miał vetec 140

Romek

W dniu czwartek, 11 stycznia 2018 19:52:45 UTC+1 użytkownik furtak napisał:
> 88 kg miał vetec 140

95 kilo mam na dwułopacie Mistarza,która mam w razie W.

Conrado

> T250 84 to trochę mało,dużo za mało.

No tak, ale właśnie porównanie w tym samych warunkach i na tym samym
sprzęcie ma sens. Ja bym to nie traktował jako konkretne dane o kg ciągu, a
jedynie na porównanie samych osiągów pomiędzy różnymi silnikami (co moim
zdaniem jest właśnie najbardziej wymierne).

Conrado

arslogic...@gmail.com

Miałem okazję polatać na prototypie Tornado, as jednocześnie latam an Mosterze Plus (ważącym 22.5 kg "na sucho").

Mogę podzielić się jedynie odczuciami, ponieważ nie robiłem precyzyjnych. Jak dla mnie rewelacja. Tornado dysponowało wyraźnie większym ciągiem i było odrobinę lżejsze. Niewielka waga i ruchome wypory dają wskutek mniejszej inercji napędu łatwość sterowania w powietrzu. Moment oporowy śmigła wywoływał skręcanie bardzo zbliżone do Mostera (może nawet nieco mniejsze); przy ustawieniach pod Mostera skrzydło nie schodziło z kierunku nawet przy pełnej prędkości, więc przy maksymalnym momencie oporowym.

Podkreślenia wymaga w Tornado wyjątkowo komfortowy start ze względu na stosunek wagi do mocy oraz ... rozrusznik elektryczny. To powinno się wszystkim bez wyjątku spodobać. Zwróćcie uwagę, że przy wadze 22.5 podanej przez PMR-a w prototypowym napędzie mamy już rozrusznik!

Z mojego punktu widzenia Tornado jest świetną alternatywą wobec cięższych napędów w rodzaju T250 dla pilotów poszukujących uniwersalnego rozwiązania do startu z nóg oraz do trajki, w tym także 2-osobowej.

Co do porównania ciągów to:

1) Badano testowe prototypy przeznaczone do katowania, a nie seryjne zamknięte konstrukcje. Pewnie zrobiono to raczej z ciekawości dziennikarskiej niż z rzetelności inżynierskiej. wiem, że Fabryka nie ustaje w rozwijaniu konstrukcji i to dopiero "zajawka". Sugeruję z ocenami ciągu etc. poczekać do oficjalnej premiery. W tym momencie Fabryka skupia się raczej na istotniejszych tematach niż eskalacja ciągu.

2) Z mojego punktu widzenia ważna jest operatywność napędu w locie, a więc to, na co w praktyce napęd pozwala pilotowi, czyli np. jakie daje wznoszenia przy danych ustawieniach mojego skrzydła, na ile jest reaktywny, jak trzeba startować etc. Tego nie odda suchy parametr ciągu, więc namawiam raczej do wyrabiania sobie zdania poprzez osobiste testy w powietrzu, to zawsze bliższe prawdy od YT.

arslogic...@gmail.com

Świetne zestawienie, ale choć legendarny Top80 wykręcił najmniej, to chyba nie znajdzie się na grupie żaden malkontent, który uzna, że to przekreśla Topa80, który odtąd nie jest już alternatywą dla Thora250 :)

artur....@gmail.com

W dniu piątek, 12 stycznia 2018 09:02:07 UTC+1 użytkownik arslogic...@gmail.com napisał:
> Świetne zestawienie, ale choć legendarny Top80 wykręcił najmniej, to chyba nie znajdzie się na grupie żaden malkontent, który uzna, że to przekreśla Topa80, który odtąd nie jest już alternatywą dla Thora250 :)

Zestawienie mocy silników:
http://www.custom-air.co.uk/Custom_Air_Paramotors/paramotor_engine_files.html

artur....@gmail.com

Romek

Z tymi ciągami to jest roznie. Kolega zamówił sobie kiedyś napęd MZ od znanego tutaj konstruktora tych wynalazków. Pojechał na miejsce i jeden silnik na hamowni pokazał 70 kilo ciagu,ale nie był na sprzedaż,zapewniał że wszystkie takie mocne jak motoroma. Kupił napęd i już gołym okiem było widać że dmucha jak solowka. Po chęci oddania dziadostwa nie przyjął że po dotarciu itp bzdury. Po dotarciu zabrałem na hamownie i 55 kilo przy masie napędu 40kilo to dramat. Także często napędy niby seryjne są tylko żeby namydlic oczy i było wielkie ŁAŁ.a jeży tak zrobiony że różni się wszystkim.
Romek

Paweł

Drugi wynik jest blisko prawdy, pierwszy to brednie

artur....@gmail.com

W dniu czwartek, 8 lutego 2018 12:49:38 UTC+1 użytkownik Paweł napisał:
> Drugi wynik jest blisko prawdy, pierwszy to brednie

Niby pojemność mocno się zmieniła w stosunku od rotora.

Hm trzeba poczekać aż ktoś w Polsce będzie miał ten silnik na testach.

artur....@gmail.com

W dniu czwartek, 8 lutego 2018 12:41:51 UTC+1 użytkownik Romek napisał:
> Z tymi ciągami to jest roznie. Kolega zamówił sobie kiedyś napęd MZ od znanego tutaj konstruktora tych wynalazków. Pojechał na miejsce i jeden silnik na hamowni pokazał 70 kilo ciagu,ale nie był na sprzedaż,zapewniał że wszystkie takie mocne jak motoroma. Kupił napęd i już gołym okiem było widać że dmucha jak solowka. Po chęci oddania dziadostwa nie przyjął że po dotarciu itp bzdury. Po dotarciu zabrałem na hamownie i 55 kilo przy masie napędu 40kilo to dramat. Także często napędy niby seryjne są tylko żeby namydlic oczy i było wielkie ŁAŁ.a jeży tak zrobiony że różni się wszystkim.
> [...]

Tak różne są przypadki. Kolega miał Thora 190 od polskiego sprzedawcy i mówił że wydaje mu się strasznie słaby. I okazało się że sprzedawca podmienił oryginalną sprężynę w układzie spalinowym a podróba wogóle nie działała i chyba przez to rezonans nie działał. Oddał go i później zamówił ten sam silnik od innego sprzedawcy akurat z Niemiec i sobie chwali.

Romek

WDokładnie jak mówisz,to wał inny nagle sie zastosuje,to rezonans i potem jest zdziwienie że miało wywracać a tu mozna liscie na łące dmuchać jedynie.

Paweł

Mówię o ciągu octagona, tornado w polsce lata nie od dziś

netope...@gmail.com

Za sporo kasy, szałowego ciągu to to nie ma bo :
zwykłe Solo 210 ze śmigłem Rusłana, wydechem Kajana, podwójną tutką na WB-37C, ze zmienioną dyszą główną w przelocie i pcha 66-68 KG bez najmniejszego problemu.

Że „stare” Solo to wcale nie znaczy że osiągi gorsze no ale to jednostkowe sztuki – a nie firmowe , z marketingowym bełkotem.

Pozdro

robertjab...@gmail.com

Co to są za porównania,każdy napęd na innej hamowni,robiony przez nie wiadomo KOGO i nie wiadomo gdzie.JEDNA WIELKA BZDURA

eljot71

> zwykłe Solo 210 ze śmigłem Rusłana, wydechem Kajana, podwójną tutką na WB-37C, ze zmienioną dyszą główną w przelocie i pcha 66-68 KG bez najmniejszego problemu.
Miałem solo i to dobre. Zawyżasz o 10 kg. Nie spotkałem tej jednostki żeby dmuchało powyżej 66kg.

furtak

Jaka sprezyne ciekaw jestem

furtak

Móje solo było chyba najmocniejsze na lubelszczyźnie miało 59 kg ciągu Simon od fesh na tej samej wadze kręcił 62 Kg a na smigle nirvany 67 kg sle te 4kg robiły ogromną różnicę

xcwalter

W dniu czwartek, 8 lutego 2018 20:26:18 UTC+1 użytkownik furtak napisał:
> Jaka sprezyne ciekaw jestem

Pewnie te trzymające rezonans w kupie. Jak wstawił za słabe to się układ rozszczelniał od samych wibracji silnika i moc wyciekała bokiem.

netope...@gmail.com

W dniu czwartek, 8 lutego 2018 20:12:14 UTC+1 użytkownik eljot71 napisał:
> Miałem solo i to dobre. Zawyżasz o 10 kg. Nie spotkałem tej jednostki żeby dmuchało powyżej 66kg.

To że Ty nie spotkałeś tej jednostki to znaczy że nie istnieje? Jesteś jakąś wyrocznią w temacie Solo 210 ?
Trzeba mieć wiedzę praktyczną w temacie silników i gaźników by poprawiać producentów.

furtak

Cuda panie ciekawe czy kolor mial znaczenie

netope...@gmail.com

W dniu czwartek, 8 lutego 2018 20:30:44 UTC+1 użytkownik furtak napisał:
> Móje solo było chyba najmocniejsze na lubelszczyźnie miało 59 kg ciągu Simon od fesh na tej samej wadze kręcił 62 Kg a na smigle nirvany 67 kg sle te 4kg robiły ogromną różnicę

Nie obraź się chłopie z lubelszczyzny ale Twoje "chyba" - robi dużą różnicę.
Widzę że dla Ciebie wszystko jedno czy ciąg to masa czy chuj wie co bo raz pitolisz w "kg" a innym razem w "Kg".
Ogarnij się , jak coś "kręci" to zazwyczaj w obr/min czy obr/sek a u Ciebie "kręcił 62 Kg".
Kumasz co to jest Ciąg, jak go się zmierzy, w jakich jednostkach wyraża ?
Piszesz jak "chłopek roztropek".

fotolot

netope...@gmail.com napisał:
> To że Ty nie spotkałeś tej jednostki to znaczy że nie istnieje? Jesteś jakąś wyrocznią w temacie Solo 210 ?
> Trzeba mieć wiedzę praktyczną w temacie silników i gaźników by poprawiać producentów.

Jeśli "istnieje" to przecież można to udowodnić(bez "wyroczni") na tym samym przyrządzie, który porównawczo dla zwykłej solówki wskaże ok. 48kg ciągu .

ppgs...@gmail.com

Jak zwkle mistrz z bydzi poprawia mistrzow w tym przypadku MF...

Zbigniew Gotkiewicz

Druzgocące argumenty. Chłopek roztropek, , chłop z Lubelszczyzny i zapis jednostek :) Argumentów użyła zapewne Kujawsko Pomorska szlachciura wielofakultetowa :)

netope...@gmail.com

W dniu czwartek, 8 lutego 2018 21:21:15 UTC+1 użytkownik Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> Druzgocące argumenty. Chłopek roztropek, , chłop z Lubelszczyzny i zapis jednostek :) Argumentów użyła zapewne Kujawsko Pomorska szlachciura wielofakultetowa :)

Nie wiedział co powiedzieć więc "dał głos" jaśnie oszczany w muszce - by nikt o nim nie zapomniał.

furtak

Widzisz najczęściej na grupę wchodzę jadąc samochodem lub stojąc w korku więc wybacz ale chyba nie o to chodzi by Ci przeszkadzała duża litera.Moje solo wyszło z ręki św.p doktorka z Fajslawic i było czerwone a Twoje teź jest zajebiste i niech tak zostanie.

Zbigniew Gotkiewicz

Nietopelek. Nie jest tak źle. Nauczyłeś się normalnie pisać to jest nadzieja że przestaniesz używać języka z batalionów budowlanych. Szkoda że nie służyłeś w lotnictwie bo tam podobno była największa kultura i szacunek dla człowieka.
Message has been deleted

ark

> [...]
> Móje solo było chyba najmocniejsze na lubelszczyźnie miało 59 kg ciągu Simon od fesh na tej samej wadze kręcił 62 Kg a na smigle nirvany 67 kg sle te 4kg robiły ogromną różnicę

No właśnie tego jestem ciekawy, zwiększenie siły ciagu z 48 do 68 kG to przyrost o prawie 35% .
Skoro sam tłumik Kajana zwiększał moc o jakieś 5-10% .A takie były wyniki porównań silników solo z takimi samymi śmigłami ,(film sprzed chyba 7-8 lat z pomiarów) ,niech trąbka zwiększy o następne 5% , śmigło dajmy 10 % ,to i tak daje w sumie max 25% czyli do 60 kG.
Chciałbym zobaczyć tę konstrukcję zwiększajacą moc o te monad 35% .
Solówka ma inną ważną cechę - niezawodność i możliwość długoletniego użytkowania bez pchania łap. To naprawdę dobra konstrukcja ,ale chyba ma też swoje ograniczenia .

Zbigniew Gotkiewicz

Tobie tylko trochę się dziwię bo trudno spotkać kogoś tak ostentacyjnie obnoszącego się ze swoim chamstwem. Dużo bardziej mnie dziwi że nikomu tu to nie przeszkadza :)

netope...@gmail.com

Czytałeś wybiórczo albo po pijaku.
Oczka nie dowidziały wpisu "zmieniona dyszą główną w przelocie gaźnika".
Podpowiem : Zrób tak by zamiast jednopunktowego siura z dyszy głównej wysokich obrotów była MGŁA paliowa za przepustnicą a zobaczysz co się stanie.
Japońce dawno już zrobili filmiki o wyciąganiu dodatkowych koni z danej pojemności tylko niedouczonemu niemoctwu Grupowemu nie chce się myśleć i nadal jest w epoce Fiacika Kaszlaka.
Jak będę miał wenę to nagram filmik co i jak o przeróbkach bo widzę że ci co najmniej mają do powiedzenia w temacie biją pianę na Grupie z jaśnie oświeconym oszczanym.

furtak

Zostaw to taki urok grupy ,ma ochotę do tak się wypowiadać niech tak robi a Ty rób swoje z całą pewnością osiągniesz większe zadowolenie.Koleś ma dużą wiedzę o solo i jak ja przekaże to już inna sprawa.Ja swego solo już prawie nie pamiętam ale wiem jedno, ze juź do niego bym nie wrócił bo obecnie są dużo lepsze konstrukcje ale to tylko moje zdanie.

ark

> Jak będę miał wenę to nagram filmik co i jak o przeróbkach bo widzę że ci co najmniej mają do powiedzenia w temacie biją pianę na Grupie z jaśnie oświeconym oszczanym.

No to czekam . I nagraj też jakiś pomiar tego ciągu ,albo daj namiar na takowy.Bo taki ze mnie chłopek roztropek że, jak nie zobaczę to nie uwierzę.

jmecz...@gmail.com

To se zrob sam - będziesz miał szybciej - jeszcze z zawirowaną mgłą paliwową w całej przestrzeni gardzieli (jak Japonczyk w filmie) .
Sam się przekonasz tylko musisz włączyć myślenie przy przerobkach dyszy.
Zadaj sobie pytanie czy kąt stoźka rozpylonego paliwa i jeszcze zawirowany ma wpływ na osiągi silnika.
Ps. Szkoda mi juź mojego czasu na ten temat z laikami.

furtak

Ja bym bardzo prosił o rowininięcie tematu z uwagi ze silniki przygotowuje zawsze sam chętnie coś się dowiem.Były solo od fresków na bingu i były słabe.W 250 zmienialem kilka gaznikow z 32 do 24 i nie wiele to dawało a ze tu takie osiągi i to bez zwiększenia spręzu

Paweł

To już chyba każdy rozsądnie wydający pieniądze(jeżeli paralotniarstwo wogóle temu nie zaprzecza:) ) może zapomnieć o tornadzie bo Tf zachorowało na ameryke, octagon kosztuje już podobno koło 20k,kosz z ramą to jakiś chora kpina 3k, więc obstawiam tornado koło +30k hahaha
A thor 250 to nadal zupełnie inna liga jeżeli chodzi o moc oczywiście na + ale i wagę i już dużo lepszą cenę :) i do tego mniej pali

Włoszczyzna jak moster, bullmax, blackbull cmax polini że o motoromie nie wspomnę tańsza od produkcji krajowej...

Paweł Radziszewski

W dniu 17.02.2018 o 00:16, Paweł pisze:
> [...]
>
> Włoszczyzna jak moster, bullmax, blackbull cmax polini że o motoromie nie wspomnę tańsza od produkcji krajowej...

W powyższej wypowiedzi wyartykułowane zostały pewne spekulacje (cena,
moc, spalanie), chyba niepoparte kompleksowo twardymi faktami(?), za to
w mojej opinii przyprawione pewną domieszką czarnego PR-u, zwłaszcza w
kontekście tego, że wszystkie egzemplarze Tornado są wciąż jeszcze
prototypami/egzemplarzami przedprodukcyjnymi, nadal udoskonalanymi i nie
ma ich jeszcze w sprzedaży.

W szczególności "obstawiana cena" przypomina króliczka wyciągnietego za
uszy z cylindra ;-)

Myślę, że jeszcze nie nadeszła pora na tak kategoryczne deprecjonowanie
"produktu", bo ten jako taki na rynku jeszcze nie zaistniał.

A tym najbardziej niecierpliwym i najmocniej spragnionym wiedzy o
dostępności, cenach itp. można chyba zasugerować bezpośredni kontakt z
Techno-Fly i uzyskanie informacji u źródeł.

--
PMR

waldemarl...@gmail.com

Octagon jest już dostępny ale nie w ofercie Techno-Fly a przynajmniej nie na stronie Techno-Fly!) Nie wiadomo nic o cenie ani o osiągach;) Waldek Lewicki

ZToniS

Am 09.02.2018 um 09:49 schrieb Zbigniew Gotkiewicz:
> Tobie tylko trochę się dziwię bo trudno spotkać kogoś > tak ostentacyjnie obnoszącego się ze swoim chamstwem.
> Dużo bardziej mnie dziwi że nikomu tu to nie przeszkadza :)

Przeszkadza, przeszkadza.
Chamstwo rozpanoszyło się od kiedy grupę opanowali ppg-anci.
Niedopierdek210<at>gmail.com jest tego typowym przykładem.
Ale niekoniecznie mam rację, bo to tylko moje prywatne zdanie.

--
Tonizaur byly PG
P.S. Nie mam monopolu ani na wiedzę, ani na rację.

Romek

A jak ktoś lata PG i PPG to też hamstwo tutaj szerzy? może przedstaw mi jakiś przejaw hamstwa z mojej strony bo jestem 90% teraz ppg.
Romek

voice

W dniu 2018-02-17 o 19:21, Romek pisze:

> A jak ktoś lata PG i PPG to też hamstwo tutaj szerzy? może przedstaw mi jakiś przejaw hamstwa z mojej strony bo jestem 90% teraz ppg.
> Romek

Dajcie na luz. Sprawdziłem w necie i o ile te dane są poprawne to ciągu
tornado nie trzeba mierzyć, sa dane. Wynosi on (ciąg) 40,3 kN (71,2 kN z
dopalaniem)

pozdrawiam
v.

ZToniS

Isiu, wyskoczyłeś jak Filip z konopi.
Tu nie chodzi o żadne Tornado, a o ppg-antów i hamstwo.
Cokolwiek miałoby to oznaczać.
;-)

voice

W dniu 2018-02-18 o 09:18, ZToniS pisze:

> Isiu, wyskoczyłeś jak Filip z konopi.
> Tu nie chodzi o żadne Tornado, a o ppg-antów i hamstwo.
> Cokolwiek miałoby to oznaczać.
> ;-)

Toni, to ze statek płynie do Kapsztadu ale zdryfował i za chwilę będzie
we Władywostoku nie oznacza ze Kapsztad nie był/jest jego celem. :-)

Ja czytam temat wątku i odpowiadam :-) Natomiast dlaczego wpływa(cie) do
Władywostoku, hmmmm ?
:-)

pozdrawiam
v.

ZToniS

Am 18.02.2018 um 11:12 schrieb voice:

> Ja czytam temat wątku i odpowiadam :-) Natomiast dlaczego wpływa(cie) do
> Władywostoku, hmmmm ?
> :-)
>
> pozdrawiam
> v.

Isiu!
Do Władywostoku to popłynął Gotek, nie ja.
Ale swoją drogą ma, jak raz tutaj rację.

fotolot

ZToniS napisał:

> [...]

Romek napisał: A jak ktoś lata PG i PPG to też hamstwo tutaj szerzy? może przedstaw mi jakiś przejaw hamstwa z mojej strony bo jestem 90% teraz ppg.
> Romek

Oczywiście bywają na grupie osobnicy tworzący sytuacje rażące(może czasem po pijaku?) jednak ślepotą na własne chamstwo pisarza(propagandy) jest bezpodstawne oczernianie i przypisywanie "chamstwa" wielu innym jak tu przez publiczne urojone ładowanie wszystkich nas ppg-antów do jakiegoś "kibolistycznego, umieszczonego w swojej głowie wora na śmieci.

Wiesiek.

waldemarl...@gmail.com

Jakoś mi dziwnie;) pamiętam ze szkoły że to się pisze przez ch ;) ale nie wszyscy musieli odebrać właściwe wykształcenie;)WL

ark

W dniu niedziela, 18 lutego 2018 21:04:02 UTC+1 użytkownik waldemarl...@gmail.com napisał:
> Jakoś mi dziwnie;) pamiętam ze szkoły że to się pisze przez ch ;) ale nie wszyscy musieli odebrać właściwe wykształcenie;)WL

Uważaj ,bo ukazanie błędów pisowni może być poczytane za chamstwo . Jednocześnie zepchnięcie do grona jakiś tam obrzydliwych ppgantów. :0 :) :) latam PPG i się nie wstydzę . Jestem pewnie postrzegany jako niewybredny troll, nie jestem użytkownikiem merytorycznego pgforum wiec, mogę czepiać się .

Czy ktoś latał na PPG nad Antarktydą ?

Fajne były te wyliczenia czylindrogodzin pracy pana "U" jak i Z.g.. To by oznaczało że, zarówno wówczas jak i teraz silniki dwusuwowe maja podobne "resursy". Oczywiście zwiększono moc, itd. ale jak 70 lat temu tak i dzisiaj silniki wytrzymuja 300 godzin pracy /1 cylinder. W tak pojętym rankingu solo210 wydaje się ponadczasową najlepszą konstrukcją .
Ciekawe czy obecnie produkowane nowości będą dorównywały mu wytrzymałościa ,na to należałoby liczyć ze względu na stosowanie nowych materiałów do prdukcji olejów syntetycznych i paliwa bezołowiowego .

ark

> [...]
> --
> Tonizaur byly PG
> P.S. Nie mam monopolu ani na wiedzę, ani na rację.

zacytuję cię :
">>>Ark - Może w zwykłych postach ,błędy ortograficzne ,logiczne i interpunkcyjne ,nie stanowią problemu ale, ......

> Ark - Bo moga być pisane z telefonów wspomagających pisanie, można pisać pod wpływem emocji itd. Natomiast taki wpis, opisujący zasady przeprowadzenia zawodów sportowych, powinien być przygotowany a jego treść przemyślana .
>

> To znaczy, że jak ktoś pisze pod wpływem emocji z telefonu komórkowego,
to może wszystkich olać i pisać jak mu się podoba?
Dobre! "

:) :) :) Kiedyś w radio byl taki jungiel wzięty z kabaretu " chamstwu w życiu, należy się przeciwstawiać siłom i godnościom osobistom " :) :) :) (to tak ze złośliwosci wrodzonej, PPGanta . ;)

waldemarl...@gmail.com

Każdemu zdarzy się ort:) po prostu tutaj było za dużo :) WL

Tomo

W dniu sobota, 17 lutego 2018 19:16:21 UTC+1 użytkownik ZToniS napisał:
ZToniS... to chyba ty masz jakieś braki już w lataniu. Zawsze na przełomie stycznia i lutego jest najwięcej kłótnia na grupie! I najciekawsze, że to przez tych "Chamów" PPGantów, którzy jakoś zimą nie odczuwają braków w lataniu!!!! Bo ja np latam cały rok, a im większa zima, tym piękniejsze widoki kosztem krótszych lotów, bo pizga po palcach. Ja jestem w powietrzu co najmniej 1x w tygodniu w okresie zimowym w zależności od pogody.
Kup sobie jakiś tani napęd, przynajmniej nie będziesz tak cierpiał katusze czytając zimą na grupie, że PPGanci znowu polatali, a ty czekasz na termę!

jmecz...@gmail.com

Waldi, właśnie po tym poznasz prawdziwych chamów, tu na Grupie co pitolą dla pitolenia i nie na temat.
Taka to juz prawidlowość u tych POpaprańców
Pozdro

Zbigniew Gotkiewicz

O, nietopelek. To ty nawet prawdziwym chamem nie jesteś :)

PPGFareast

Jak ktoś będzie chciał dodać coś na temat Tornado to proszę o założenie nowego tematu/posta. Tutaj już szkoda zaglądać i marnować czas.

jmecz...@gmail.com

Gucio.
Ty jak zwykle trolujesz w KAZDYM temacie - tylko gówno
i sru w wentylator.
Czego ciekawego dowiedział sie tworca tematu od ciebie o silniku - jedynie ze masz nasrane w butach i w głowie.
Znowu zasmrodzileś cały temat - jak KAZDY techniczmy zresztą.
Śmierdziel z ciebie i tyle.
Nie odpisuj, juź tu nie wejdę, twoja facjata śmierdzi TYLKO trolem.

Łukasz Serafin "QbaEPP11"

https://www.youtube.com/watch?v=pqUZZKN-uU0

7-9 m/s !!!! Masakra jakas

Marcin

Tomo

Dlatego dzisiaj zamówiłem Motoromę RK180 LC. Chłodzony cieczą. 33km 84kg ciągu statycznego. Waga całego napędu z elektrostarterem 27kg. Cena około 1400

Tomo

W dniu poniedziałek, 26 marca 2018 18:14:54 UTC+2 użytkownik Tomo napisał:
> Dlatego dzisiaj zamówiłem Motoromę RK180 LC. Chłodzony cieczą. 33km 84kg ciągu statycznego. Waga całego napędu z elektrostarterem 27kg. Cena około 1400

14000zł... zjadłem jedno zero

nc-ko...@netcologne.de

Am Montag, 26. März 2018 18:00:10 UTC+2 schrieb Marcin:
> Można już zamawiać:
>
> http://www.sklep-paralotniowy.pl/tornado-p-361.html

Hallo Marcin,
co oznacza Octagon II w tabeli?
Pozdrawiam Artur

Yti

Octagon prawie dwie dychy :-O Tornado ponad dwie dychy :-O
Towar jest tyle wart ile klient za niego zapłaci, skoro się sprzedaje to widocznie jest tyle wart. Ale teraz tańszy od Tornado jest Thor 250, Bullmax, Black Bull. W czym tkwi sekret tego napędu?

Darek Magusiak

On Monday, 26 March 2018 15:51:08 UTC-4, Yti wrote:
> [...]
> Towar jest tyle wart ile klient za niego zapłaci, skoro się sprzedaje to widocznie jest tyle wart. Ale teraz tańszy od Tornado jest Thor 250, Bullmax, Black Bull. W czym tkwi sekret tego napędu?

Ja bym powiedzial ze promocja sie skonczyla :) Brac bo bedzie jeszcze drozej.

pzdr
Darek

Marcin

W dniu poniedziałek, 26 marca 2018 21:51:00 UTC+2 użytkownik nc-ko...@netcologne.de napisał:

> Hallo Marcin,
> co oznacza Octagon II w tabeli?

Nie wiem. Dziś przypadkiem znalazłem link, więc wrzuciłem.
Trzeba pytać sprzedawcę ewentualnie producenta.

Paweł

W dużej marży

mirek...@poczta.fm

W dniu poniedziałek, 26 marca 2018 21:51:08 UTC+2 użytkownik Yti napisał:
> [...]
> Towar jest tyle wart ile klient za niego zapłaci, skoro się sprzedaje to widocznie jest tyle wart. Ale teraz tańszy od Tornado jest Thor 250, Bullmax, Black Bull. W czym tkwi sekret tego napędu?

Waga , waga , jeszcze raz waga , cena cześci , Serwis , serwis jeszcze raz serwis , dostępność czci , obsługa serwisowa , Kontakt
Message has been deleted

furtak

Waga to nie wszystko dobrze ułożona rama może dac mniejsze odczucie wagi a ciężsZy silnik większa stabilność o koszu nie wspomnę który bez problemu wytrzyma stary na smigle

mirek...@poczta.fm

W dniu wtorek, 27 marca 2018 10:12:27 UTC+2 użytkownik furtak napisał:
> Waga to nie wszystko dobrze ułożona rama może dac mniejsze odczucie wagi a ciężsZy silnik większa stabilność o koszu nie wspomnę który bez problemu wytrzyma stary na smigle

Jasne ze nie wszystko , powiedz to stawom kolanowym i kręgosłupowi
Jeden lubi ogórki drugi ogrodnika córki , najważniejsze ze można sobie wybrać co komu pasi , każdy ma swoje priorytety ,
A co do reszty czyli wagi i ceny - dla każdego coś miłego
ceny od 9-40 tys i taka sama waga od 18-40 kg
Jest w czym wybierać

Yti

Z tą wagą to racja, Octagon leży na plecach bardzo dobrze, nie dość ze jest super wyważony to ma bardzo wygodna uprząż, przez co nie czuć tak wagi

lojak

> [...]
>
> Mostery plus pchaly miedzy 150 i 165 funtow.
>
> 1 funt to 0.453kg. Czyli 171 funtow to okolo 78kg.

Wczoraj miałem okazję polatać chwilę na Tornado i jestem MEGA pozytywnie zaskoczony osiagami tego silnika.

Krzysiek Kołodziejek i ekipa - SZACUN!!!

Pozdrawiam Lojak

jse...@gmail.com

Mam przyjemność testować Octagona od prawie 2 lat
TechnoFly zrobił naprawdę duży postęp techniczny! Napędy są dopracowane i zaawansowane technicznie. Chciałbym by każdy producent miała taką obsługę gwarancyjną, to niestety kosztuje.
Jakość materiałów praktycznie niespotykana u konkurencji, co widać po wadze i niezawodności. Cena rzecz subiektywna, są droższe i tańsze napędy. Moim zdaniem cena jest adekwatna do jakości. Ja wolę zapłacić więcej by potem wydawać mniej na części chociażby...

Wracając jednak do Tornado...
Tornado ma naprawdę imponujące osiągi, stosunek wagi/ do mocy, dobre wyważenie na plecach, super wygodna uprząż Sup Air. Ten napęd praktycznie nie ma wad i myślę że będzie przebojem 2018!
It is loading more messages.