Strefa EA 155 Kraków 01-12.07.2017

witold...@gmail.com

Witam.
Może się przyda.
W związku z konferencją Unesco w dniach 01-12.07.2017 zostanie aktywowana strefa EA 155
Środek strefy ICE Kraków
Promień 50km
Od GND do poziomu 195
Sięgnie ona okolice Żaru, Zawoji itd.

Pozdrawiam.
Witek.

Winger

Bry,

On 21/06/2017 18:29, witold...@gmail.com wrote:
> W związku z konferencją Unesco w dniach 01-12.07.2017 zostanie aktywowana strefa EA 155
> [...]

Czy kogoś tam, za przeproszeniem, popierdoliło? Chcą na prawie 2
tygodnie w środku lata wyłączyć sporty lotnicze w najbardziej
uczęszczanych lotniczo rejonach kraju? Tu trzeba aferę jakąś nakręcić,
bo to się w głowie nie mieści...

--
Pzdr,
Winger

Mateusz SP8EBC

W dniu 21.06.2017 o 18:29, witold...@gmail.com pisze:
A możesz podrzucić jaki to jest numer Suplementu do VFR AIP. Bez
złośliwości piszę, bo nie mogę znaleźć tego nigdzie.

ML

krak

W dniu 2017-06-21 18:29, witold...@gmail.com pisze:
Bronia też zostaje w domu :)
"Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji przygotowało
rozporządzenie wprowadzające czasowy zakaz noszenia broni i
przemieszczania jej w stanie rozładowanym. Zakaz będzie obowiązywał na
terenie województwa małopolskiego od 1 lipca 2017 r. do 13 lipca 2017 r.
oraz we Wrocławiu od 5 lipca 2017 r. do 8 lipca 2017 r."
Ciekawe czy te procedury są standardowe czy tylko u nas są takie
rygorystyczne?
Pozdrawiam

Zbigniew Gotkiewicz

Tak jest zawsze gdy rządzący boją się społeczeństwa bo brakuje im legitymacji do rządzenia.

wic...@gmail.com

AIP VFR nic nie mówi o tych strefach - narazie

ebc...@gmail.com

W dniu czwartek, 22 czerwca 2017 09:18:16 UTC+2 użytkownik wic...@gmail.com napisał:
> AIP VFR nic nie mówi o tych strefach - narazie

Dzwoniłem gdzie trzeba i dowiedziałem się, że dzisiaj zacznie mówić. Generalnie jak to w takich sytuacjach bywa w sumie nic się nie da zrobić, bo wszystko i tak przyszło od wojska. I tak jest dobrze, bo kółeczko miało być dużo większe i załatwiło przy oprócz Wyspowego również Żywiecki. Zapewne naskrobiemy jakieś pismo do Dowództwa Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych i uprzejmie poinformujemy, że paralotniarze nie są potencjalnymi pilotami samobójcami, aczkolwiek jedynie co osiągniemy to może jakieś pismo z formalną odpowiedzią. Potem nie będziemy sobie zarzucać, że nic nie robiliśmy.

MateuszL

Winger

Bry,

On 22/06/2017 10:57, ebc...@gmail.com wrote:

> Dzwoniłem gdzie trzeba i dowiedziałem się, że dzisiaj zacznie mówić. Generalnie jak to w takich sytuacjach bywa w sumie nic się nie da zrobić, bo wszystko i tak przyszło od wojska. I tak jest dobrze, bo kółeczko miało być dużo większe i załatwiło przy oprócz Wyspowego również Żywiecki. Zapewne naskrobiemy jakieś pismo do Dowództwa Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych i uprzejmie poinformujemy, że paralotniarze nie są potencjalnymi pilotami samobójcami, aczkolwiek jedynie co osiągniemy to może jakieś pismo z formalną odpowiedzią. Potem nie będziemy sobie zarzucać, że nic nie robiliśmy.

No zrobić coś trzeba, ale odpowiedź jest już w zasadzie znana. Tamara
prosiła o zgodę na wykonywanie zlotów na 1 etapie z Jaworzynki w trakcie
ŚDM... Odpowiedź odmowna.

Winger

ebc...@gmail.com

Niepokojące jest to, że takie strefy pojawiają się z powodu coraz bardziej błahych okazji. Za chwile dojdzie do tego, że z powodu każdej większej imprezy plenerowej będzie jakieś EA i na to trzeba zwracać uwagę.. Pismo zawsze zostanie na książce korespondencyjnej i w archiwum. Zawsze na przyszłość pozostanie ślad, że zgłaszaliśmy sprzeciwy. Tak czy inaczej wychodzi teraz czym się kończy brak pomyślunku nad kartą do głosowania...

Tybbet

Rozumiem, że strefa EA150 a nie EA155? Ona ma promień 50km (czasami 100). EA155 jest w Brzegach jak dobrze pamietam.

ebc...@gmail.com

W dniu czwartek, 22 czerwca 2017 11:54:44 UTC+2 użytkownik Tybbet napisał:
> Rozumiem, że strefa EA150 a nie EA155? Ona ma promień 50km (czasami 100). EA155 jest w Brzegach jak dobrze pamietam.

Numeracja tych stref się powtarza. Strefa EA155 z tego roku to nie to samo co EA155 kilka lat temu.

wic...@gmail.com

i jest publikacja Sup 97-2017 (VFR ENR)

Tomasz Poznański

W dniu 2017-06-23 o 08:51, wic...@gmail.com pisze:
> i jest publikacja Sup 97-2017 (VFR ENR)

Nieźle pozamiatane Kraków i okolice na prawie pół miesiąca.

Tomek

Paweł Radziszewski

to Grzegorz Siwik
W dniu 22.06.2017 o 11:49, ebc...@gmail.com pisze:

> [...]
[...]
> Niepokojące jest to, że takie strefy pojawiają się z powodu coraz bardziej błahych okazji. Za chwile dojdzie do tego, że z powodu każdej większej imprezy plenerowej będzie jakieś EA i na to trzeba zwracać uwagę.. Pismo zawsze zostanie na książce korespondencyjnej i w archiwum. Zawsze na przyszłość pozostanie ślad, że zgłaszaliśmy sprzeciwy. Tak czy inaczej wychodzi teraz czym się kończy brak pomyślunku nad kartą do głosowania...

Moim zdaniem jest to sprawa co najmniej dla Rzecznika Praw Obywatelskich
i np. PSP powinno wystosować odpowiednie pismo. (Grzegorzu, co ty na to?)

Wiadomo, że imprezy masowe mają okreslone wymogi odnośnie
bezpieczeństwa, ale należy zachować zdrowy rozsądek i proporcje. Kursant
zlatujący z Jaworzyny, 10 metrów nad ziemią, zdecydowanie bezpieczeństwa
imprezy nie narusza.

--
PMR

Tomasz Poznański

W dniu 2017-06-23 o 15:28, Paweł Radziszewski pisze:
> [...]
> bezpieczeństwa, ale należy zachować zdrowy rozsądek i proporcje. Kursant
> zlatujący z Jaworzyny, 10 metrów nad ziemią, zdecydowanie bezpieczeństwa

Widać, że w Dowództwie Centrum Operacji Powietrznych duch PRL-u jeszcze
ciągle żywy. Postawienie strefy o średnicy 100 km dla lokalizacji, która
i tak znajduje się w CTR EPKK i jest w związku z tym chroniona przed
ruchem niekontrolowanym w naturalny sposób, jest pod względem paranoi
porównywalne z prewencyjnym wysiedleniem dzielnicy Kraków Podgórze na
okres 12-tu dni. Z punktu widzenia ochrony, to "zamachowiec" z wiatrówką
na poddaszu okolicznego domu jest o niebo niebezpieczniejszy niż nawet
ostatnio Rosjanin przecinający strefę zabronioną na swoim akrobacyjnym
Su-26.
W związku z tym, że nie jesteśmy jeszcze w stanie wojny i że nie
przesiedlono jeszcze okolicznych dzielnic w okolicy Centrum
Kongresowego, mam inną propozycję.
Jako, że sprawca tej paranoi jest znany;
http://cop.wp.mil.pl/pl/8.html
Proponuje do Dowództwa na adres mail: cop...@ron.mil.pl przesłanie od
kilku tysięcy pilotów, krótkiej w kilku żołnierskich słowach wiadomości
typu:

Centrum Operacji Powietrznych - Dowództwo Komponentu Powietrznego

Szanowni Państwo
Jako pilot, użytkownik przestrzeni powietrznej stanowczo protestuję
wobec faktu niewspółmiernego ograniczania moich swobód obywatelskich,
polegających na dostępie do przestrzeni powietrznej, która jest wspólnym
dobrem narodowym. Wobec ustanowienia strefy rejonu ograniczenia lotów -
Kraków - EA 155, kora została wyznaczona w promieniu 50 km od Centrum
Kongresowego na bardzo długi okres 12 dni, w dodatku w okresie sezonu
intensywnego treningu lotniczego, wnoszę o jak najszybsze zweryfikowanie
obszaru ograniczeń lotów. Zważywszy na to, że Centrum Kongresowe
znajduje się w obszarze kontroli lotów CTR EPKK oraz, że nie jesteśmy w
stanie wojny, mam nadzieję, że nasze siły zbrojne mają odpowiednie
środki i siły aby zapewnić bezpieczeństwo obywateli przy wyznaczeniu
bardziej racjonalnego, mniejszego obszaru strefy, a co za tym idzie
zmniejszą opresję wobec obywateli. Chciałbym, aby również w przyszłości,
świadomość uniemożliwienia działalności lotniczej dużej rzeszy pilotów,
była także brana pod uwagę w podobnych przypadkach i była przyczynkiem
do roztropniejszego gospodarowania wspólną przestrzenią powietrzną.

Z poważaniem
Tomasz Poznański - pilot

P.S.
Ja już powyższe wysłałem.

aerokrakp...@gmail.com

Brawo Tomek!

Ja też napisałem i spodziewam się, że koledzy zrobią

Leszek Mańkowski to samo.
Message has been deleted

Zbigniew Gotkiewicz

Tomek. Może wykorzystaj do tego federację paralotniową. Pamiętasz, było kiedyś coś takiego.

Tomasz Poznański

W dniu 2017-06-23 o 22:08, Romek pisze:
> To jak mam chodzić bez spluwy yyyy.
> Jak mnie kto napadnie :))))

Romek, jak idziesz na miasto, to myślę, że wystarczy broń krótka.
Po co od razu brać RPG-7 :)

Pozdrawiam
Tomek

Tomasz Poznański

W dniu 2017-06-23 o 22:17, Zbigniew Gotkiewicz pisze:
> Tomek. Może wykorzystaj do tego federację paralotniową. Pamiętasz, było kiedyś coś takiego.

Tak Zbyszek, było coś takiego, masz dobrą pamięć jeszcze :).
Użyjemy również Federacji [ona wciąż istnieje :)] do tej akcji, ale
muszę napisac coś poważniejszego niż ten email sklecony na prędce.
Zachęcam również wszystkich oraz nasze organizacje jako osoby prawne do
wysyłania protestów, również do PAŻP, tam ludzie przynajmniej sprawiają
wrażenie racjonalnych. Co do naszych Orłów, czyli wojsk lotniczych, a
właściwie głównego dowództwa, to jeśli zamiast wroga zewnetrznego chcą
podejmować niesymetryczną walkę z nami jako zupełnie nieuzbrojonym
lotnictwem ogólnym, muszą znać naszą jedyną siłę. Naszą siłą jest
liczebność i możliwość permanentnego ataku hybrydowego wszelkich
instytucji publicznych i wojskowych. Muszą wiedzieć o naszej obecności i
o tym, że nie zejdziemy tak łatwo do partyzantki. Tylko stały presing
uświadomić może wysokich decydentów, że wroga należy poszukać gdzie
indziej, a walka z wyimaginowanym "wrogiem" wewnętrznym nie przysporzy
im splendoru.
Ślijcie nawet kilka zdań typu: Czy nie można użyć środków bardziej
adekwatnych do sytuacji, bo ciągła demonstracja siły bardziej przypomina
Koreę Północna niż cywilizowane państwo obywatelskie środkowej Europy.
Może w końcu ktoś się zastanowi i przestanie ośmieszać instytucję
powołaną do poważnych zadań obronnych.
W przeciwnym razie jak się przyzwyczają do tej roli żandarma z Saint
Tropez, to każde letnie zawody w wedkarstwie spławikowym bedą chronione
strefą o promieniu 50 km, a może i wiekszym :).

Pozdrawiam

grzech

> [...]
>
> Moim zdaniem jest to sprawa co najmniej dla Rzecznika Praw Obywatelskich
> i np. PSP powinno wystosować odpowiednie pismo. (Grzegorzu, co ty na to?)

Niestety. RPO tematy związane z bezpieczeństwem omija szerokim łukiem.
Można zaskarżyć rozporządzenie do TK ze względu na niezachowanie zasady
proporcjonalności - lecz nie postawię na wynik złamanego grosza.
Proponuję przy wysyłaniu następnej zgody na loty w strefie zakazanej
załączyć fotografię paralotni. Kiedyś zadziałało w czasie walki o zmianę
przepisów.

Paweł Radziszewski

W dniu 25.06.2017 o 14:55, grzech pisze:

> Niestety. RPO tematy związane z bezpieczeństwem omija szerokim łukiem.
> Można zaskarżyć rozporządzenie do TK ze względu na niezachowanie zasady
> proporcjonalności - lecz nie postawię na wynik złamanego grosza.

Ale uważam, że tak czy inaczej należy zadziałać, bo tendencja jest
bardzo niepokojąca.

I raczej nie jako podmiot indywidualny tylko organizacja.

--
PMR

grzech

W dniu 2017-06-25 o 23:31, Paweł Radziszewski pisze:
Można będzie spróbować przy najbliższej nowelizacji rozporządzenia.
Mam okazję obserwować wszelkie zabezpieczenia od lat osiemdziesiątych i
mam wrażenie, że gdzieś zaczyna ginąć sens tych działań.

Paweł Radziszewski

W dniu 23.06.2017 o 17:07, Tomasz Poznański pisze:

> Proponuje do Dowództwa na adres mail: cop...@ron.mil.pl przesłanie od
> kilku tysięcy pilotów, krótkiej w kilku żołnierskich słowach wiadomości

Ja też wysłałem, także na adres RPO:

biurorz...@brpo.gov.pl

--
PMR

dskra...@gmail.com

Wysłane i zachęcam wszystkich do przesłania maila. Tylko jak będzie ich naprawdę dużo to mają jakąkolwiek szansę na zauważenie (bo nie mówię o zmianie tej strefy). I oczywiści organizacje też powinny zaprotestować.

Jasiu

Poszło w trochę zmodyfikowanej wersji, żeby nie było że tylko kopiować i wklejać umiemy ;) Atakujmy!!! Dzięki Tomasz Poznański za fajny wzór.