napęd bez kosza ,nowy film N

ark

Powiem tak , bardzo mało mnie obchodzi co i kto robi w swoim ogródku . Dopóki - dopóty takowe działania nie będą miały konsekwencji papierowej dla mnie.
A chodzi o kolejne zabawy , tym razem też i naziemne i dopuszczanie do jazdy po łąkach napędem bez osłony śmigła.
I niewiele mnie obchodzi to, że komuś z pilotów obetnie części ciała, bo wiedzieli w co się pchają ale, posadzenie ludzi z zewnątrz na takowy napęd, to głupota i jeśli coś się stanie , a to kwestia czasu, będziemy mieli nie tylko dopuszczanie napędów do użytkowania ale i kontrole policji na startowiskach , równie żarliwe jak mierzenie prędkości zza krzaków dzikiej róży. Nie mówiąc o tym że ,w przypadku obcięcia ręki dla np. tej ladnej dziewczyny, właściciel napędu będzie jej płacił rentę .Nawet jesli ja ten "system" tylko oszpeci .
Dlatego moja prośba nie nakręcajcie się tym ,kosz to tak naprawdę żadne obciążenie dla siły ciągu .Pokazaliście że można , jesteście najlepsi . Nie kuście niepotrzebnie urzędniczej maszyny.
żeby nie było że, zmyśliłem sytuację https://youtu.be/8UPhzD2ss5Q?t=3m35s

cmr...@wp.pl

I tak to się stałeś jerzykiem.

na zdrowie :)

Jarosław Szmidt

Ciekawy pomysł, mi się podoba. Do tego patentu pomyślał bym nad zmianą prowadzenia kabli do manetki. Kable w rurce stalowej. A może bezprzewodowa manetka, tak jak w modelach jeden kanał operuje gazem, serwo porusza przepustnicą.

valent...@wp.pl

Pomijajac ze zaden z obecnych cym..low nie pomyslal, ze podbite kretowiskiem i przygniecione stresem dziewcze, moglo dac w palnik, wciskajac manetke do oporu i w przypadku wywrotki, odkryte smigielko moglo koncertowo ujebac jej te piekna lepetyne przy samej dupie :-)

cmr...@wp.pl

To jest August ! Przed trajkami August krety z szacunku same zakopują kretowiska i walcują ziemię.
A niech jakiś o tym zapomni, to się go dymiarką zagazuje przy ziemi i już.

Tak przy okazji,dymienie nad startowiskiem na ludzi kojarzy mi się z upalaniem gumy przed remizą strażacką.
W sportach motorowych gumę się paliło, zanim wymyślono koce grzewcze.
A w lotnictwie akrobatycznym dymiło, by dym pozostawia ślad po figurze. Ale w paralotniarstwie ? Żenujące to to.

Przepraszam.
Twój Jeż.
:)

ark

W dniu środa, 16 maja 2018 23:05:09 UTC+2 użytkownik cmr...@wp.pl napisał:
> I tak to się stałeś jerzykiem.
>
> na zdrowie :)

Jerzyki - moje niespełnione marzenie by latać jak one .Ale chyba muszę poczekać do następnego wcielenie więc okreslenia N raczej mnie nie ruszają .
A jak okreslić "nietopelki" ? dodo czy orły hasta ? jedni i drudzy wymarli .
Film pewnie zaraz zniknie bo moze byc dowodem w sprawie o spowodowanie śmierci przez poszatkowanie i zmianę kwalifikacji z nieumyślnego na celowe działanie .

Mateusz

W dniu środa, 16 maja 2018 23:25:35 UTC+2 użytkownik valent...@wp.pl napisał:
> Pomijajac ze zaden z obecnych cym..low nie pomyslal, ze podbite kretowiskiem i przygniecione stresem dziewcze, moglo dac w palnik, wciskajac manetke do oporu i w przypadku wywrotki, odkryte smigielko moglo koncertowo ujebac jej te piekna lepetyne przy samej dupie :-)

Albo mogła w tym momencie na biedne dziewcze spaść kometa i zdezorientowana wcisnęłaby manetkę do końca wjeżdzając w gawiedź nieopodal ku nie uciesze nieodpowiedzialnego właściciela napędu bez kosza.

midia...@gmail.com

W dniu środa, 16 maja 2018 21:30:32 UTC+2 użytkownik ark napisał:
> [...]
> I niewiele mnie obchodzi to, że komuś z pilotów obetnie części ciała, bo wiedzieli w co się pchają ale
Pędzę na lotnisko ratować motolotniarzy przed niechybną tragedią;)))
tak serio to wg mnie zadaniem kosza jest odseparować linki od śmigła i ten warunek został spełniony.

ark

różnica jest tu niewielka - lotnisko vs "kozia łączka" i gapie przy napędach. I jakoś nie widziałem by motolotniarze "dawali się przehechać" swoimi konstrukcjami postronnej gawiedzi . Tak dla przypomnienia na pas startowy dla komunikacyjnych też raczej nie wpuszczają .

ark

W dniu czwartek, 17 maja 2018 11:54:41 UTC+2 użytkownik ark napisał:
Pędzę na lotnisko ratować motolotniarzy przed niechybną tragedią;)))
Nie tylko także ochrona niektórych wełnianych glówek przed wpadnieciem w śmigło podczas przewrotki trajki podczas startu i lądowania .Ale przecież wy się nie przewracacie i w razie rozpęknięcia się śmigła z powodów zmęczenia materiału i wpadnięcia ciała obcego w śmiglo samego pilota i osób postronnych .
Powiem ci tak , jeśli coś się komuś stanie , nie będzie zmiłuj . Czy kosz to ma linki osłaniać, a będzie czy byla osłona elementu wirującego - nie było ,czy ostrzegał pan osoby pokrzywdzone o braku takiego zabezpieczenia - nie (dowód film) , "ja uwarzałem że zabezpieczenie jest zbędne bo ma chronic jedynie kosz" i zalecenie KBWL zmiana prawa , obowiazek certyfikacji napędów paralotniowych i na pewno takiego taki antonio nie dostanie (bez kosza) .I wtedy pojawię się ja i w gębę natrzaskam . Bo zmusicie mnie do tego bym wiózł swój naped gdzieś do urzędu i prosił o papierek i płacił. Proste?
Chcesz latać bez kosza , lataj ale startuj i ląduj tam gdzie nikogo nie ma .

midia...@gmail.com

> [...]

> różnica jest tu niewielka - lotnisko vs "kozia łączka" i gapie przy napędach. I jakoś nie widziałem by motolotniarze "dawali się przehechać" swoimi konstrukcjami postronnej gawiedzi . Tak dla przypomnienia na pas startowy dla komunikacyjnych też raczej nie wpuszczają .

heh... lotnisko:)) jakich kilkaset na "naszych trawnikach".
Należy być ostrożnym uruchamiając silnik niezależnie czy posiada on kosz czy nie. Kosz nie zapewnia ochrony przed śmigłem i nie do tego służy! Ma zupełnie inne zadanie. Dziwi mnie święte oburzenie w tej konkretnej sytuacji kiedy na dziesiątkach filmów obok widać dokładnie to samo.

ark

https://youtu.be/4ojeCHviMt8?t=1m40s
https://youtu.be/gpm8CZ33XZI

Ile osób z tych filmów byłoby poszatkowanych gdyby nie kosz(zbędny wg. was). Ale wy jesteście Orły i wam żadne przypadki się nie zdarzaja .. Pomysl czy jak N zawisł na drzewie chwilke po starcie to też kosz nie miał wpływu na to że przeżył ? w porównaniu do braku kosza .Pewnie bysmy nie oglądali jego dalszej twórczości.

cmr...@wp.pl

Dla przypomnienia

http://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/dziecka-uderzone-smiglem-ojciec-popelnil-samobojstwo/ghyrmzc

czy

http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/15-wypadki_i_incydenty_lotnicze/44038-2012_03_17_zginal_paralotniarz_zostal_trafiony_smiglem_w_glowe.html

I nie pierdolcie proszę więcej, że kosz jest jedynie w celu osłony linek bo się od takich prawd objawionych rzygać chce.

Kosz ma przede wszystkim podkreślać obrys pracy śmigła. Tak by ktoś z początkowymi objawami retinopatii barwnikowej o których nawet nie wie, nie wsadził doń łba, ręki czy czego tam jeszcze.

midia...@gmail.com

> Kosz ma przede wszystkim podkreślać obrys pracy śmigła. Tak by ktoś z początkowymi objawami retinopatii barwnikowej o których nawet nie wie, nie wsadził doń łba, ręki czy czego tam jeszcze.

To, że w waszych głowach nie mieści się że śmigło może pracować bez osłony bierze się jedynie stąd że nie macie innego doświadczenia poza paralotniowym i jesteście przyzwyczajeni do tego, że śmigło pracuje w koszu.
Poza PPG w całej reszcie SP napędzanych śmigłem osłon nie ma! W PPG i PPGG są tylko dlatego, że wymaga tego specyfika sprzętu. Mimo koszy w PPG i PPGG zdarzenia związane ze spotkaniem z wirującym śmigłem są chyba częstsze niż w motolotniarstwie czy UL gdzie osłon żadnych się nie stosuje. Wniosek jest taki, że to nie kosz chroni przed urazami a odpowiednie "BHP" i na tym się skupcie.
Większość koszy w trajkach przy zderzeniu z człowiekiem przy predkości 10-15km/h tak czy siak poszła by w drzazgi. Kosz daje iluzoryczne poczucie bezpieczeństwa i przez tą iluzję piloci tracą palce, dłonie a nawet głowy.
> I nie pierdolcie proszę więcej, że kosz jest jedynie w celu osłony linek bo >się od takich prawd objawionych rzygać chce.
I nie pierdol proszę więcej, że kosz jest remedium na urazy związane z bliskim spotkaniem ze śmigłem bo od takich prawd objawionych rzygać się chce.

cmr...@wp.pl

W ilu konstrukcjach samolotowych siada się w bezpośrednim kontakcie z silnikiem i jakie są procedury w trakcie jego rozruchu ?
Ile konstrukcji motolotniowych obecnie możliwych do zakupienia jako nowe jest w jakikolwiek sposób certyfikowanych i dlaczego te paralotniowe, które certyfikowane są, wszystkie posiadają kosze ?
To BHP to jest właśnie ten kosz. Takie samo jak kask w narciarstwie czy pasy bezpieczeństwa w samolocie rejsowym.

midia...@gmail.com

W dniu czwartek, 17 maja 2018 15:07:19 UTC+2 użytkownik cmr...@wp.pl napisał:

> W ilu konstrukcjach samolotowych siada się w bezpośrednim kontakcie z silnikiem i jakie są procedury w trakcie jego rozruchu ?
Rozejrzyj się. Podpowiem Ci, że w dziesiątkach jak nie setkach modeli.
> Ile konstrukcji motolotniowych obecnie możliwych do zakupienia jako nowe jest w jakikolwiek sposób certyfikowanych i dlaczego te paralotniowe, które certyfikowane są, wszystkie posiadają kosze?
Certyfikowane czy nie certyfikowane PPGG i PPG posiadają kosze bo tego wymaga specyfika sprzętu. W Xcitior co prawda jest kosz ale nie ma żadnego oplotu a między rurkami kosza zmieści się nie tylko ręka ale i cały człowiek i jakoś jest certyfikowany i sprzedawany nie tylko w Niemczech ale i USA gdzie za uchybienia producenta można puścić w skarpetach
Ustalmy też co to znaczy certyfikowanych a najlepiej doprecyzuj, która organizacja wymaga osłony śmigła warunkując w ten sposób uzyskanie aprobaty dla motolotni?
>To BHP to jest właśnie ten kosz. Takie samo jak kask w narciarstwie czy pasy bezpieczeństwa w samolocie rejsowym.
Nie, kosz to jest osłona dla linek podczas unoszenia skrzydła. BHP to jest upewnienie się przed uruchomieniem silnika, że w trakcie jego pracy nawet w nieprzewidzianych okolicznościach nic i nikt nie będzie w stanie się znaleźć w zasięgu pracy śmigła!

PawelPoznan

W dniu 17.05.2018 o 14:27, midia...@gmail.com pisze:
:-)))))
Masz rację midia@ masz rację.
Wszystkie wypadki o jakich słyszałem czy byłem ich świadkiem, były za
każdym razem spowodowane nie uwagą , nie zachowaniem procedur, czy
totalnym braku wyobraźni a nie tym czy śmigło było osłonięte czy też nie
i dotyczy to wszystkiego co lata i ma ruchome elementy.
Jest na youtube dość nieprzyjemny film na którym szczęśliwy pasażer po
pierwszym w życiu locie śmigłowcem wysiada z niego podskakując z radości
i widząc że jest filmowany unosi ręce do góry chcąc pokiwać do operatora
kamerki, traci dłonie o główny wirnik a że obiektyw kamery nie ma w
wyposażeniu spryskiwacza i wycieraczek, to poza dość drastyczną ścieżką
dźwiękową na tym się kończy, ile było wypadków wciągnięcia czy różnych
przedmiotów czy ludzi przez silniki odrzutowe i co? zakładać koszę i
oplot na śmigłowcach czy wlotach silników odrzutowych?
:-)
Osłony maja inne zadanie niż chronienie bezmyślnych ludzi ale właśnie
tacy ludzie tego nie rozumieją i liczą na to że osłony, zabezpieczenia,
kaski, pasy itd. zwalniają ich od myślenia i są lekarstwem na wszelkie
błędy jakie ludzie popełniają.
O właścicielu napędu udostępniającego trajkę i to bez różnicy czy z
osłoną czy bez, osobom postronnym, nie wspominam bo to akurat szczyt
bezmyślności.

Pozdrawiam
PawelPoznan

Tomasz Poznański

W dniu 17.05.2018 o 16:26, midia...@gmail.com pisze:

> Nie, kosz to jest osłona dla linek podczas unoszenia skrzydła. BHP to jest upewnienie się przed uruchomieniem silnika, że w trakcie jego pracy nawet w nieprzewidzianych okolicznościach nic i nikt nie będzie w stanie się znaleźć w zasięgu pracy śmigła!

Nie zapomnijcie, że jest jeszcze linka manetki, która nawet pomimo
kosza, przy słabym zabezpieczeniu, dostaje się czasem w obręb
pracującego śmigła. Przy takiej zabawie bez kosza, linka manety która
dostanie się do śmigła spokojnie może się przyczynić do obcięcia dłoni.
Również podczas wywrotki, przy naturalnym podparciu się, ręka może
znaleźć się w obrębie śmigła. W motolotniach, gdy pilot jest zapięty w
pasach, powyższe zagrożenia nie mają miejsca. Założenia kosza nie będzie
oczywiście remedium na wszelkie powyżej opisane sytuacje, ale w
lotnictwie szczęściu należy pomagać.

Pozdrawiam
Tomek

cmr...@wp.pl

Rozejrzałem się.
I na cokolwiek bym nie spojrzał to pilot jak i pasażer od śmigłą są odseparowani kabiną.

cmr...@wp.pl

aha, a taki Xcictor to najlepszy przykład konstrukcji w której ring kosza znakomicie określa zakres średnicy pracy śmigła.
I absolutnie nie twierdzę, że tylko takie jego zadanie. Ale rewelacyjnie spisuje się w tej roli.
I żeby było ciekawiej, w żadnej dostępnej wersji nie wystaje poza jego obrys do tyłu. Tak jak ma to miejsce w większości garażowych napędów.
Ciekawe dlaczego ?

Marcin Z

W dniu czwartek, 17 maja 2018 20:08:10 UTC+2 użytkownik cmr...@wp.pl napisał:

> I żeby było ciekawiej, w żadnej dostępnej wersji nie wystaje poza jego obrys do tyłu. Tak jak ma to miejsce w większości garażowych napędów.
> Ciekawe dlaczego ?

Podejrzewam, że w Fresh Breeze nie ma takich speców od aerodynamiki jacy występują w kraju nad Wisłą ;)

Wojtek

Pomijając dyskusję o aspektach bezpieczeństwa interesuje mnie czysto fizyczne zjawisko. Czy bohaterowie filmu mogliby się podzielić swoją obserwacją zwiększenia siły uciągu napędu przy zmniejszonych oporach interferencyjnych bez oplotu?
Wojtek
P.S. Nie znaczy to, że chcę latać bez kosza tylko pragnę poszerzyć swoją wiedzę

Baron

. Czy bohaterowie filmu mogliby się podzielić swoją obserwacją

A nie odpowiadajcie na tą guwnoburze.