Solo 210 dolne ruchome podwieszenie, czy się da?

klaz...@gmail.com

Dzień dobry wszystkim.
Czy można zastosować ruchome dolne podwieszenie do napędu solo 210 który ma zbiornik na górze? Czy to jest jakąś przeszkodą, że środek ciężkości jest wyżej niż w nowych napędach, gdzie zbiornik jest na dole.

Olaf Białek

To zależy od ramy jaką zastosujesz. Jeśli masz zbiornik u góry to rozumiemy że masz coś w stylu Parapower gdzie nie da się gęsiej szyji zamontować. Natomiast solówka z powodzeniem pracuje też z dolnymi zbiornikami więc jeśli zastosujesz odpowiednią ramę i właściwie ustawisz geometrię to myślę ze będzie to działać.

klaz...@gmail.com

czwartek, 26 listopada 2020 o 13:20:43 UTC+1 koszys...@gmail.com napisał(a):
> To zależy od ramy jaką zastosujesz. Jeśli masz zbiornik u góry to rozumiemy że masz coś w stylu Parapower gdzie nie da się gęsiej szyji zamontować. Natomiast solówka z powodzeniem pracuje też z dolnymi zbiornikami więc jeśli zastosujesz odpowiednią ramę i właściwie ustawisz geometrię to myślę ze będzie to działać.

Oczywiście w grę wchodzi tylko zmiana ramy, na taka z wyporami i na śmigło 130 cm. Łatwiej byłoby mi zamontować do nowej ramy z takim układem jak jest teraz. nie trzeba by zmieniać zbiornika oraz dawać inne mocowania silnika. Układ paliwowy trzeba by chyba też zmodyfikować o jakąś pompkę /gruszkę

Olaf Białek

Gruszki i inne pompki nie potrzebne. Dmuchasz w rurkę odpowietrzajacą zbiornik i wstępnie pompujesz paliwo do gaźnika, potem sobie już poradzi. Pogadaj na temat takiej ramy z PPGantem. Ma wszelką wiedzę na ten temat. Rama do solówki musi być mocną bo Solo ma spore drgania na wolnych obrotach i ramy pękają. Wydaje mi się że wyważenie układu z górnym zbiornikiem będzie b. trudne ze względu na zmieniający się środek ciężkości wraz ze zużyciem paliwa.

Fried_Fox

On Thursday, November 26, 2020 at 1:07:22 PM UTC+1, klaz...@gmail.com wrote:
> [...]
> Czy można zastosować ruchome dolne podwieszenie do napędu solo 210 który ma zbiornik na górze? Czy to jest jakąś przeszkodą, że środek ciężkości jest wyżej niż w nowych napędach, gdzie zbiornik jest na dole.
Cześć!
Latałem na Parapower przerobionym pod Powerseat DP, bez problemu.

klaz...@gmail.com

O, fajnie czyli nie będzie takiego problemu z wyważeniem jak myślałem