Przygotowanie do nauki latania PPG

EdiM

Witam
Mam świeże ŚK do latania swobodnego.
Celem moim jest jednak PPG.
Czy ktoś może polecić jakieś materiały, na podstawie których mógłbym się
przygotować do nauki latania PPG? Jakoś nie znalazłem jak dotąd zbyt wiele.
Kilku lokalnych doświadczonych pilotów znam, chciałbym się przed wiosną
jakoś jeszcze teoretycznie przygotować.
EdiM

Zbigniew Gotkiewicz

Teoretycznie to wtorek cementu na plecy i bieganie po polu powinny wystarczyć. Poza tym potrzebna jest wiedza ta sama co w pg, tylko że mniej.

volus40

Cześć Bracie. Skąd jesteś?

EdiM

W dniu 09.01.2018 o 21:48, volus40 pisze:

> Cześć Bracie. Skąd jesteś?

Radom

artur....@gmail.com

W dniu wtorek, 9 stycznia 2018 21:33:08 UTC+1 użytkownik EdiM napisał:
Cześć,

Teoretycznie - to poczytaj sobie jak się startuje PPG na forach. Tzn. najpierw trening na ziemi z samym skrzydłem, później z założonym nieopalonym silnikiem itd.
Generalnie lekko zmodyfikowane zasady startu tak jak dla swobodnego.
Tzn. zmodyfikowane bo lecisz po prostej a nie z górki a dwa trzeba taszczyć silnik i szybko zamiatać nogami. Pozycja wyprostowana a nie tak jak dla swobodnego pochylona do jaskółki.
Na początku jak będziesz biegł i wpadniesz w lekki dołek to zdziwisz się jakie siły działają na mięśnie nóg. Dlatego na początek polecam dobrze przygotowane startowisko.

Jeżeli będziesz startował skrzydłem samostatecznym to zobacz sobie również do instrukcji na stronie Dudka. Jest tam opis startu klasycznego i alpejką. Ja polecam instrukcję dla nieprodukowanego już Synthesis-2 (bo jest prosta). Jak chcesz coś bardziej skomplikowanego to np. instrukcję dla Nucleon XX.

paw...@o2.pl

W dniu wtorek, 9 stycznia 2018 21:33:08 UTC+1 użytkownik EdiM napisał:
Witam, warto zobaczyć: https://www.youtube.com/watch?v=LSyFus2oC0g Pozdrawiam DP.

Pat I Mat

Zobacz. https://drive.google.com/file/d/1nrFf1ZyBJbiB_-W_6JPtAW99BeAh-3f4/view?usp=sharing Nastepnie popros o materialy w szkole przed kursem jezeli nie dostaniesz omijaj szerokim kolem taka szkole. Pozdrawiam ppgg- ant.

u2

W dniu 2018-01-10 o 12:47, Pat I Mat pisze:
> Zobacz. https://drive.google.com/file/d/1nrFf1ZyBJbiB_-W_6JPtAW99BeAh-3f4/view?usp=sharing Nastepnie popros o materialy w szkole przed kursem jezeli nie dostaniesz omijaj szerokim kolem taka szkole. Pozdrawiam ppgg- ant.

Zalozmy ze mamy dwie szkoly. Jedna prowadzona przez wspolnikow liczacych
na to, ze dwoch polglowkow to jeden inteligent, a druga prowadzi mistrz
swiata.
Szkola pierwsza. nazwijmy ja Szach i Mat, ma mierny poziom, bo
instruktorzy nic nie potrafia. Ale wydaje materialy szkoleniowe na 14
dni przed kursem.
Mistrz swiata wydaje je powiedzmy na poczatku kursu.
Ja tam bym wolal szkolic sie u mistrza swiata niz u dwoch polglowkow,
ale ty widze preferujesz najwazniejsze kryterium, tn 14-dniowy termin
wydania materialow szkoleniowych.

--
u2

Merytoryczne dyskusje paralotniowe przeniosly sie na www.pgforum.pl

Paweł

I pamiętaj jeżeli chcesz dowiedzieć się cokolwiek na grupie ignoruj każdy post użytkownika"pat i mat" bo to naczelny bajkopisarz grupy który ma coś nie tak pod kopułą
(Chyłomierze na trajce itd itd , bardzo chciałby polatać ale robi to tylko w Minecrafcie i próbuje zabłyanać udając mentora na grupie)

Pat I Mat

W dniu środa, 10 stycznia 2018 13:05:50 UTC+1 użytkownik Paweł napisał:
> [...]
> (Chyłomierze na trajce itd itd , bardzo chciałby polatać ale robi to tylko w Minecrafcie i próbuje zabłyanać udając mentora na grupie)

Pawel nie ty bedziesz decydowal tylko potencjalni kursanci .
Uri-ego trzymaj cisnienie.

henryk...@gmail.com

Nastepnie popros o materialy w szkole przed kursem jezeli nie dostaniesz omijaj szerokim kolem taka szkole. Pozdrawiam ppgg- ant.

Poproś jeszcze obowiązkowy zestaw szczepień instruktora, zaświadczenie o odbyciu kursu księgowości do prowadzenia firmy, aktu dzierżawy bądź własności terenu na którym szkoli, błogosławieństwa miejscowego proboszcza oraz listu polecajacego z lokalnego koła gospodyń. ... zapomnialem jeszcze o atestowane paliwie i obowiązkowym chyłomierzu n wyposażeniu aparatu latającego. W innym przypadku poziom szkolenia będzie krytycy. Grozi utratą poczytalnosci względnie zapaleniem migdałków tudzież głeboką depresją :)

EdiM

W dniu 10.01.2018 o 12:20, paw...@o2.pl pisze:

> Witam, warto zobaczyć: https://www.youtube.com/watch?v=LSyFus2oC0g Pozdrawiam DP.

Dziękuję, na ten film jeszcze nie natrafiłem.
EdiM

laptop...@gmail.com

W dniu wtorek, 9 stycznia 2018 21:33:08 UTC+1 użytkownik EdiM napisał:
Edim daj sobie spokój z tą grupą. 50% tutaj to jest nienormalnych. Jedni doradzą drudzy zrobią z Ciebie idiotę.

Pozdr

bartoszs...@gmail.com

Jest fajny film ozone-a o ppg.Płytę można kupić w UK.A potem kurs w szkole.Najlepiej na sprzęcie szkoły.Jak szkoła nie ma napędów dla uczniów to widocznie zdaje sobie sorawę z poziomu wyszkolenia swoich kursantów.Sam nabijesz ryja i stracisz kasę na naprawy po wywrotkach .

Borntofly

Obejrzyj film „Mistrzowski start PPG” w YouTube
https://youtu.be/AvY-R8C3pwI

EdiM

W dniu 10.01.2018 o 21:30, bartoszs...@gmail.com pisze:
> Jest fajny film ozone-a o ppg.Płytę można kupić w UK.A potem kurs w szkole.Najlepiej na sprzęcie szkoły.Jak szkoła nie ma napędów dla uczniów to widocznie zdaje sobie sorawę z poziomu wyszkolenia swoich kursantów.Sam nabijesz ryja i stracisz kasę na naprawy po wywrotkach .

Z tego co wiem, to raczej szkolenia na własnym sprzęcie. Ogólnie to już
jakiś mam :)
EdiM

Paweł Radziszewski

W dniu 10.01.2018 o 12:20, paw...@o2.pl pisze:

> warto zobaczyć: https://www.youtube.com/watch?v=LSyFus2oC0g

Tak. Wysłuchać również :)

--
PMR

stepi...@gmail.com

Edek miałeś już powiedziane co trzeba zrobić. Najpierw kurs a przede wszystkim napęd do zrobienia bo to co masz to się kompletnie nie nadaje do latania. Nikt przy zdrowych zmysłach nie pozwoli Tobie wystartować.

Zbigniew Gotkiewicz

Edek. Pochwal się.

furtak

Sadzisz ze mistrz swiata bedzie zajebisty może to będzie mistrz drużynowy a w kadrze to wielu takich mistrzów

stepi...@gmail.com

W dniu czwartek, 11 stycznia 2018 14:17:14 UTC+1 użytkownik furtak napisał:
> Sadzisz ze mistrz swiata bedzie zajebisty może to będzie mistrz drużynowy a w kadrze to wielu takich mistrzów

Marek wszystko przed Nim :)

furtak

Nawet o tym nie pomyślałem ale spoko

EdiM

W dniu 11.01.2018 o 13:00, stepi...@gmail.com pisze:
> Edek miałeś już powiedziane co trzeba zrobić. Najpierw kurs a przede wszystkim napęd do zrobienia bo to co masz to się kompletnie nie nadaje do latania. Nikt przy zdrowych zmysłach nie pozwoli Tobie wystartować.

Namierzyłeś mnie :)
EdiM

EdiM

W dniu 11.01.2018 o 14:12, Zbigniew Gotkiewicz pisze:
> Edek. Pochwal się.

W sensie co mam? Nie ma się za bardzo czym chwalić.
No mam jakąś trochę pokombinowaną solówkę, która oglądałem z innym
pilotem. Jednak Mariusz potem ocenił, że jest delikatnie mówiąc 'słaba'
i wymaga poprawek. No w sumie ma porobione przeróbki usprawniające -
wydech kajana, splanowana głowica, lekki rozruch, chyba lepszy gaźnik.

Myślę, że główny mankament to nieoryginalna przekładnia. Wygląda na ciężką.

Skrzydło Reaction TST.
Sprzęt na razie budżetowy.
EdiM

Zbigniew Gotkiewicz

Jak masz Reactiona to proponuje założyć napęd i ćwiczyć stawianie skrzydła. Najpierw przy słabym wietrze alpejką i klasykiem a potem przy bezwietrzu klasykiem. W ramach teorii możesz przeszukać grupę w temacie jak to robić. I nie mocz skrzydła.

EdiM

W dniu 11.01.2018 o 00:13, Paweł Radziszewski pisze:

> Tak. Wysłuchać również :)

No właśnie z tym słuchaniem gorzej :(
EdiM

Statler

W dniu czwartek, 11 stycznia 2018 20:31:45 UTC+1 użytkownik Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> Jak masz Reactiona to proponuje założyć napęd i ćwiczyć stawianie skrzydła.

Nosz, kurde! Znowu się ten dutkowy sukiensen odezwał?

Statler

Mało kto wie co to dutki;)

ark

masz sprzęt , znasz kogos kto juz lata , to tylko duze pole i biegać startować i lądować , najpierw po prostej na małej wysokości i latać jak pan warun pozwoli I tak warunki do startu zmieniaja się wraz z porami roku, najtrudniej będzie wiosną jak będzie jeszcze zimno i termika zacznie pracować intensywnie .Nagrać się z boku, by samemu móc wyłapać bledy . Koledzy dopomogą, brak kondycji ? "worek cementu do plecaka i joging" . Nie wiem co tam chcesz ćwiczyć , to nie fortepian i tak na początku będziesz miał jeden start na cztery próby potem cztery na jedeną nieudana . Najważniejsza jest lista czekisty co po kolei robić przed startem , sprawdzenie wpięć i zapięć itp.I zawsze rynsztunek jak do lotu.I określenie co chcesz robic po starcie , czyli wystartowałeś i co dalej ,np . masz duze pole , lecisz po prostej wznosisz się na 5m i wyłączasz silnik ladujesz . Potem startujesz zwnosisz się na te 10 m siadasz w uprzęży gotowy do przelotu wznosisz się wyzej robisz pętle ladujesz ,tj. okreslasz miejacse lądowania obniżasz lot gasisz silnik wysiadasz z uprzęży ladujesz.
Umiesz startować i utrzymac skrzydło nad głową tak , tak , no to co tam chcesz więcej .
Ważne by nie jeździć na górkę do startu z małymi dziećmi i rodziną, mogą podejść pod śmigło , możesz wylądować na dupie niszcząc napęd a rozwalajace się śmigło może komus zrobić kuku .
Wiekszosć filmików ppgantów zaczyna się od startu , masz też świetny film piwoszy z Koszalina z ich nieudanymi startami ,czyli to czego nie należy robić. Na stronie windguru.cz masz prognozy wiatrów .
I kop w dupę na szczęście i lataj.
A i od razu ćwicz z manetką w lewej ręce , bo z czasem pewnie będziesz chciał zdjęcia okolicy robić a nie ma apatratów ze spustem migawki po lewej stronie ( moje ulubione pytanie do chcących pomóc sprzedawców w elektromarketach).

ark

ktoś chyba ci je kiedyś założy :) :) :) tylko nie wiem czy na nos czy na górna wargę :) :) :)

szofer...@vp.pl

Cześc Edim. Zapraszamy do Puław, z Radomia masz 60km Mamy fajne startowisko. Latałem na Reactionie i chetnie pomoge.Jest nas fajna ekipa jak cos to moze pomozemy, podpowiemy.Wiec jak bedzie Ci sie chciało to dzwoń. Robert 607040111.Pozdrawiam

lojak

netope...@gmail.com

A dlaczego by nie tak ?
Przecież to jest ICH życie nie Twoje, ich frajda, ich zabawa ich sińce i ból - NIKOMU NIC DO TEGO.
Ty też wywijałeś/sz na niskiej że niektórzy oczy zamykają by nie patrzeć co by było gdyby poszło coś nie tak.

Bez urazy

Pozdro

Paweł Radziszewski

W dniu 09.01.2018 o 21:33, EdiM pisze:

> Czy ktoś może polecić jakieś materiały, na podstawie których mógłbym się
> przygotować do nauki latania PPG?

Serwis (trochę wyrywkowy, "lokalizowany" amerykańsko, ale ciekawy):
http://footflyer.com/

I książka:
http://footflyer.com/Products/PPGBible/index.html

PS: A z trochę innej beczki: do pierwszych prób IMHO najbardziej istotne
jest "wstrzelenie się" w warunki meteorologiczne: laminarne 1-2 m/s. Nie
flauta, nie nierówne 3-4 m/s, tylko właśnie laminarne 1-2 m/s.

Jestem zdecydowanym przeciwnikiem "metody dydaktycznej" :-> polegającej
na gonieniu uczącego się w bezwietrzu, aż potknie się o własny język,
łamiąc przy okazji kolejne śmigło, z uzasadnieniem, że jeśli wystartuje
w takich warunkach, to potem sobie w łatwiejszych z pewnością poradzi.

Plus takie oczywiste oczywistości jak _idealne_ rozłożenie skrzydła i
ułożenie linek.

--
PMR

Statler

W dniu sobota, 13 stycznia 2018 16:00:22 UTC+1 użytkownik Paweł Radziszewski napisał:
>tylko właśnie laminarne 1-2 m/s.

Hm...Jak laminarne to albo 1m/s albo 2.
Albo 10, bo tak zaleca Gocio;)
Osobiście latałem przy dyszce i więcej, ale nie polecam "nowszym" pilotom;)

Paweł Radziszewski

W dniu 13.01.2018 o 18:42, Statler pisze:

> Hm...Jak laminarne to albo 1m/s albo 2.

Albo np. 1.5.

--
PMR

Statler

Jeden, kropka 5 kropka? Co to może oznaczać? quwa! O qurwa, przedtem zapomniałem "r" wpisać;)

Statler

miało być:qrwa. No ale dziś sobota;)

EdiM

W dniu 13.01.2018 o 16:00, Paweł Radziszewski pisze:

> I książka:
> http://footflyer.com/Products/PPGBible/index.html

Wygląda ciekawie, ale raczej nie kupię
EdiM