Wyciszyć silnik motoroma

KarolS

Pytanie do posiadaczy silników motoroma JR180. Czy jest jakiś sposób by
wyciszyś wydech tego silniczka. Żeby pracował ciszej. Pozdrawiam.

ElTomek

Głowy uciac nie dam bo nie wiem jaki masz wydech ale
to co chcesz wyciszyc to raczej bedzie
dzwięk wydobywający sie z gaźnika -;)
Jak załozysz tłumik szmerów ssania to zobaczysz róznice,
oczywiście dobry tłumik, bo jak założysz niewlasciwy to
stłumisz i hałas i moc a o to chyba nie chodzi.
Tomek
Message has been deleted

musty

W dniu sobota, 20 lipca 2013 16:13:06 UTC+2 użytkownik KarolS napisał:
> Pytanie do posiadaczy silników motoroma JR180. Czy jest jakiś sposób by
>
> wyciszyś wydech tego silniczka. Żeby pracował ciszej. Pozdrawiam.

najlepiej latać bez ...silnika...

pzdr

KarolS

Wiedzia�em , �e zawsze znajdzie sie jaki� m�drala. Czytaj ze
zrozumieniem... napisa�em - �eby pracowa� ciszej.... Pozdrawiam

eljot71

Odkopuję stary temat, jest ktoś (podkarpacie, małopolska, świętokrzyskie) kto podjął by się takiego "tuningu" - wyciszenia, przy okazji przeglądnął Motoromę JR 180, wymienił uszczelkę pod głowicą, podpowiedział, doradził,(brak czasu i wiedzy)

Przemo Boosh

Sprzedaj ten gruz - kup Mostera.

Paweł

Żaden gruz przemo, w tych pieniądzach nie ma lepszego silnika

H Kowal

Wymień wkład tłumika bo ż czasem się zapycha i zużywa.

fram...@gmail.com

Gruz na drugie ci dali olejmistrzu.

ppgs...@gmail.com

Olejmistrz i jego aparat analno?czterokulowy :-) teraz ponoc lata czyms tam z wegla i czuje sie niczym skaut na obozie harcerskim...

michalko...@gmail.com

Za takie pieniądze to samochód można kupić a nie wentylator z wyngla. No ale pinidzmi trza sie pochwolić jak są i ludziskom po oczach dać niech wiedzą czego się sra

areks...@gmail.com

Ale zaczyna się jatka

Marcin Wowry

W dniu wtorek, 10 lipca 2018 15:16:10 UTC+2 użytkownik areks...@gmail.com napisał:
> Ale zaczyna się jatka

Dawno nic nie było ;)

eljot71

> Dawno nic nie było ;)
Nosz kur.. może jest ktoś ogarnięty w temacie, tyle motorom lata, wiem że robią jakieś "dotłumiacze" inne bajery, ma ktoś coś takiego czy myśleć o innym napędzie? Bo jakoś grupowy przelot ze mną nie zachęca kolegów gdy latam głośniej od samolotu :/

Tomo

Zastosuj elektryczny silnik i będzie cicho. Ja moją Motoromę wygłuszam Peltorem.

xcwalter

Ja nie latam, ale wydaje mi się, że można tam wstawić rozsądniejszy tłumik ( bardzo łatwo zrobić ) i tłumik szmerów ssania.
Walter

Paweł

Brak tłumika ssania powoduje taki hałas, załóż go a się przekonasz

fotolot

Tomo napi eljot71 napisał:
> Zastosuj elektryczny silnik i będzie cicho. Ja moją Motoromę wygłuszam Peltorem.

Na elektryczne w obecnych fazach ich rozwoju raczej nas jeszcze nie stać, a Kolega po prostu najnormalniej nie chce hałasować innym. Sąsiedzi pod tym względem takiego luzu nie mają jak w PL gdzie z natężenia hałasu przez nas emitowanego nic sobie niektórzy nie robią, a być może lubią to nawet manifestować....:( ?

Odnośnie " ..najcichszego w tej klasie silników(ten sam cylinder) wydechu...." to wyczytałem ostatnio coś takiego tutaj : https://allegro.pl/silnik-ppg-cors-air-black-devil-light-clutch-pro-i7418339802.html

Nie wygląda to na żaden patent,a na zwykłe podpasowanie tylko średnic i długości kolanek i pojemności pustego (raczej seryjnego) tłumika z końcówką tłumiącą oryginalnie przeznaczonego do 4-taktów.
Bardzo możliwe że na małych i średnich obrotach kultura pracy i ekonomia spalnia się polepszyła w stosunku do typowego rezonansu.
Takie rodzaju tłumiki(tzw. "pojemnościowe") z powodzeniem w swych opracowaniach często stosował Pan Kajan.

Jeśli zastosowując taki typ tłumika dało by się faktycznie efektywnie obniżyć emitowany hałas wielu popularnych silników opartych na tym cylindrze to warto by było by ktoś upublicznił od czego pochodzi ten tłumik lub podał wymiary, ewentualnie podjął się dostosowywania takiego typu tłumików dla tych którym świadomość hałasowania nad innymi psuje samopoczucie, pomimo że są posiadaczami "Peltorów" ....

Pozdrawiam Wiesiek.

alex86

a jak wygląda u Ciebie końcówka tłumika? bo była takie ścięte 3cm za tłumikiem patrzące w bok i to też nie sprzyjało. Ja dospawałem końcówkę jak na zdjęciu i pomogło trochę + tłumik szmerów ssania.

Poza chyba nie ma się spodziewać że będzie cicho jak na spacerze chyba że przy obrotach rzędu 4500 tys.

https://photos.app.goo.gl/zqmk3ad3tpd2zdNq7

Pozdrawiam,
Kamil

eljot71

Dzięki Kamil, nie mam tego. Będę kombinował, Tłumnik szmerów gdzie nabyć?

Marcin Spychal

Kierujcie końcówki w górę nie w dół !!!

alex86

Ja kupiłem u Romka Kaplera, pusty w środku tylko pamiętam że zrobiłem jeszcze jeden otwór i wstawiłem tulejkę. (Jakiś wydech z głośnika)

Kamil

bartoszs...@gmail.com

Zrob sobie klop-box mojego pomysłu na próbę.Opisane u Leszka na stronie i sprawdzisz czy airbox pomoże za ułamek ceny :-D

JanekPpg

A nie wystarczy lepszy Kask?

bartoszs...@gmail.com

Albo zatyczki 3m dla roboli.W pracy mam takie do szlifowania.Jak się nie używa radia to są ok.

Przemo Boosh

W dniu wtorek, 10 lipca 2018 11:01:12 UTC+2 użytkownik michalko...@gmail.com napisał:
> Za takie pieniądze to samochód można kupić a nie wentylator z wyngla. No ale pinidzmi trza sie pochwolić jak są i ludziskom po oczach dać niech wiedzą czego się sra

Mona jedździć Matizem - można i Mercem głąbie...

Przemo Boosh

W dniu wtorek, 10 lipca 2018 00:36:15 UTC+2 użytkownik ppgs...@gmail.com napisał:
> Olejmistrz i jego aparat analno?czterokulowy :-) teraz ponoc lata czyms tam z wegla i czuje sie niczym skaut na obozie harcerskim...

Stać cię na więcej prostaku. No dalej...

eljot71

W dniu środa, 11 lipca 2018 22:28:50 UTC+2 użytkownik JanekPpg napisał:
> A nie wystarczy lepszy Kask?

Janek - tu chodzi o komfort/uciążliwość dla tych co na dole :) Bo zaczną kamieniami rzucać, wiatrówkami strzelać...

michalko...@gmail.com

Lepiej jeździć matizem codziennie niż Mercedesem w niedziele

19qul...@gmail.com

Ciebie to chyba kołkiem drewnianym robili... Nie sraj żarem bo grozi pożarem. Jak chcesz sie wypowiedzieć co jest dobre to wpadnij pokaże Ci jak cbodzi Silnik od r1 zamontowany w trajce;) I skonczysz pierdolic o nedznym Skaucie ;)

Marecki

W dniu czwartek, 12 lipca 2018 08:18:17 UTC+2 użytkownik 19qul...@gmail.com napisał:
> Ciebie to chyba kołkiem drewnianym robili... Nie sraj żarem bo grozi pożarem. Jak chcesz sie wypowiedzieć co jest dobre to wpadnij pokaże Ci jak cbodzi Silnik od r1 zamontowany w trajce;) I skonczysz pierdolic o nedznym Skaucie ;)

Jakie to polaczkowe cebulastwo :) wysrajcie tego kołka co połknęliście, każdy lata na czym chce, a jak ktoś już ma napęd bo życzy sobie wysokiej klasy obsługi to znaczy, że lanser? Jak go stać niech kupuje, jego sprawa. Rozwala mnie tylko stado zazdrosnych Januszy :)
Pozdrawiam,
Marecki

ppgs...@gmail.com

Ty juz nie latasz wiec wypad

fotolot

Marcin Spychal napisał:
> Kierujcie końcówki w górę nie w dół !!!

Jeśli chodzi o sam kierunek końcówki to kolega miał w wiatrakowcu wylot skierowany w stronę śmigła co podobno potęgowało warkot, dlatego obrócił kolanko lekko w przód i naziemni twierdzili że była duża poprawa.
Mam generator walizkowy Hondy EX650 niesamowicie cichy(służył w kapeli ulicznej) tam końcówka wydechu kończy się w boksie wyłożonym sztywną wełną termoodporną- pracuje on z dziesięć razy ciszej od tej samej mocy wykaszarki.

Marecki

W dniu czwartek, 12 lipca 2018 11:03:51 UTC+2 użytkownik ppgs...@gmail.com napisał:
> Ty juz nie latasz wiec wypad

Latam Trolkuuuuu kolorowy :) Tylko w innej postaci :)
Pozdrawiam,
Marecki

ppgs...@gmail.com

Chyba samolocikami na radio.

Conrado

> kto podjął by się takiego "tuningu" - wyciszenia, przy okazji przeglądnął
> Motoromę JR 180

Załóż tłumik szmerów ssania i zmień dotłumiacz na taki o większej średnicy.
Dotłumiacz możesz zrobić samemu, bo to proste jak budowa cepa lub kupić
gotowy motocyklowy.

Conrado

eljot71

> [...]
> Dotłumiacz możesz zrobić samemu, bo to proste jak budowa cepa lub kupić

Tak właśnie zrobię, Sławek Sz. miał tak przy swojej motoromce.
Dzięki wszystkim za wskazówki

Przemo Boosh

Marku,
Daj mu spokój. Nie widzisz, że to frustrat? Stara mu pewnie nie daje bo puszcza się z innym albo z jego szefem który go napierdala... Biedny ci on..

Pozdrówka
Przemo

ppgs...@gmail.com

Ooo widze ze opisales w skrocie swoja sytuacje rodzinna :-)

eljot71

W dniu poniedziałek, 9 lipca 2018 21:37:48 UTC+2 użytkownik eljot71 napisał:
> Odkopuję stary temat, jest ktoś (podkarpacie, małopolska, świętokrzyskie) kto podjął by się takiego "tuningu" - wyciszenia, przy okazji przeglądnął Motoromę JR 180, wymienił uszczelkę pod głowicą, podpowiedział, doradził,(brak czasu i wiedzy)

Wracam znów do tematu - w MOTOROMIE zamontowałem:
- airbox
-3ł. śmigło helix
Niewiele poza kulturą pracy się poprawiło, problemem okazało się ukryta dziurka na kolanku przy rezonansie - trwa wymiana u P. Kaplera, poza tym zgodnie z sugestią twórcy - wymienię wydech(teraz ma unowocześnione) dzięki za porady.

stribo

Właśnie, właśnie... podobno stosują teraz jakiś nowy wydech, który sprawia, że Motoroma chodzi super cicho. To by był bardzo dobry kierunek, bo hałas w napędach PPG to okropna zmora.
Paranirwana np. wypuściła ostatnio bardzo fajną wersję na silniku Corsair, chyba BlackBull, który ma dotłumiacz zintegrowany tak, jak to było od dawna w Top-80. Prawdopodobnie jest to teraz najcichszy silnik na rynku. To jest super rozwiązanie i zawsze się zastanawiałem dlaczego producenci nie stosują tego zbyt często?
Stribo

Adam Grzegorczyk

W dniu środa, 7 listopada 2018 16:11:03 UTC+1 użytkownik stribo napisał:
> Paranirwana np. wypuściła ostatnio bardzo fajną wersję na silniku Corsair, chyba BlackBull, który ma dotłumiacz zintegrowany tak, jak to było od dawna w Top-80. Prawdopodobnie jest to teraz najcichszy silnik na rynku. To jest super rozwiązanie i zawsze się zastanawiałem dlaczego producenci nie stosują tego zbyt

Podejrzewam, że masz na myśli seryjny wydech w BlackBullu na rok 2018. Zdaje się, że obecnie we wszystkich silnikach Cors Air jest już stosowane takie rozwiązanie.
Ponoć udało im się na tym ściąć 1kg względem starszych wydechów (które swoją drogą były dość pancerne).

pozdrawiam, Adam

u2

W dniu 2018-11-07 o 16:54, Adam Grzegorczyk pisze:
Latalem kiedys na napedzie elektryznym. Halasowal jak dziki.
Faktem jest, ze mial taki niski, helikopterowy wokal, bez nutki
pierdzenia dwusuwa, ale nie zmienia to faktu, ze zrodlem halasu w
napedzie jest smiglo. A wzmacniaczem kosz. Chceie wyciszyc naped, to
zalozcie jak najdelikatniejszy kosz, z ktorego smiglo wystaje.

--
u2

Merytoryczne dyskusje paralotniowe przeniosly sie na www.pgforum.pl

Tomo

W dniu sobota, 20 lipca 2013 16:13:06 UTC+2 użytkownik KarolS napisał:
> Pytanie do posiadaczy silników motoroma JR180. Czy jest jakiś sposób by
> wyciszyś wydech tego silniczka. Żeby pracował ciszej. Pozdrawiam.

Tłumik szmerów i nowa końcówka tłumika. Bajka... silnika nie słychać, a tylko śmigło hałasuje jak wentylator. Zrobię jeszcze probe na trąbce, bo Romek mówi, że warto. Jak wiosną założę nastawnego 3 łopatowego VETECA, to powinno być już miodzio.

para...@gmail.com

W dniu środa, 7 listopada 2018 19:00:17 UTC użytkownik Tomo napisał:
> [...]

ja zalozylem kompozytowy tlumnik od Keplera (200zl) - uszy juz nie bola i ton halasu nizszy,zmiana smigla na Werenc tez troche zmniejszylo halas,lepsze wyciszenie zawsze podniesie mase.

ppguser

Myśle ze to będzie kolejna cecha na którą będą się ścigać producenci. Wagi niższej już raczej nie wycisną, zasadniczo mocy nie brakuje to trzeba ściszać to żelastwo bo coraz więcej ludzi to irytuje. Bardzo mnie to cieszy. Wg mojego rankingu to Motoroma i rotor to chyba najgłośniejsze napędy na niebie.

stribo

Tutaj akurat chodzi o hałas silnika i wierz mi, że różnice są duże.
Temat hałasu od śmigła to odrębny temat i owszem, tam wiele zależy od tego co przed śmigłem, niemniej głównie od prędkości obrotowej tego śmigła. W elektrykach chyba tzw. "rzutem na taśmę" stosują podobne parametry śmigieł, jak w spalinowym PPG i efekty akustyczne osiągają podobne :)... w sumie szkoda, że w PL tak mało tych elektryków, bo niewiele w tej dziedzinie możemy poznać z doświadczenia.
Stribo

Conrado

> [...]
> takie rozwiązanie. Ponoć udało im się na tym ściąć 1kg względem starszych
> wydechów (które swoją drogą były dość pancerne).

Tak przyglądam się temu silnikowi i zaciekawiło mnie to, że odeszli od
klasycznego rezonansu i poszli bardziej w dobrze dobrany wydech. Ten nowy
właściwości typowego rezonansu pewnie w jakimś stopniu posiada, ale jest to
dość zaskakujący trend w światku napędów PPG. Może udało im się zestroić to
tak, że nie ma strat do poprzedniej wersji, a jeśli tak to tylko im
pogratulować i może okaże się że to dobra droga dla innych. Ktoś wie jak
wygląda porównanie mocy obecnej wersji z tą posiadającą klasyczny rezonans?

Conrado

Marecki

Myślisz, że rzeczywiście jest to tylko wydech?
Mogę się mylić, ale Nirvana też ma takie rozwiązanie i nie wiem czy w środku nie ma puchy rezonansowej i jednocześnie tłumika.
Sam jestem ciekaw.

stribo

To jest rezonans zintegrowany z dotłumiaczem. W Top'ie 80 takie rozwiązanie jest raczej super sprawne, skoro z 80 cm3 daje nawet 50 kg ciągu
Stribo

fotolot

Marecki napisał:
> Mogę się mylić, ale Nirvana też ma takie rozwiązanie i nie wiem czy w środku nie ma puchy rezonansowej i jednocześnie tłumika.
> Sam jestem ciekaw.

W środku tej "puchy" nie ma drugiej puchy(rezonansowej) za to jest tam "drugie dno" :) i nic więcej, a dotłumiacz jest widoczny na zewnątrz.

fotolot

....kolanko wlotowe nie kończy się przy puszce, a przechodzi wewnątrz w dalszy stożkowy odcinek ,kończący się u dołu nieco powyżej tego drugiego dna.