Kompensacja efektu skrętnego

Pat I Mat

Łukasz Serafin "QbaEPP11"

W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 14:22:39 UTC+1 użytkownik Pat I Mat napisał:
> Tak to widzę. :https://drive.google.com/file/d/1crsmaCx0vpDKCC7NVMByFFpixLVL06LG/view?usp=sharing

Było https://www.youtube.com/watch?v=cdBgLL05iBs

jmecz...@gmail.com

Dla Patafila nie wazne jest ze juz bylo i kumaty PePeGant/trajkarz potrafi sobie z tym efektem bez problemu poradzic.
Jemu temat jest potrzebny by istniec chociaz dla samego siebie.

Pat I Mat

"Łukasz" przepraszam za obraźliwy wpis wcześniej. Denks za link, niestety nic nie wnosi.
"Jelcz" -Dzisiaj w rupieciach znalazłem nowy pływakowy wskaźnik paliwa z Nysy Towos ,jest w oryginale może Ty też czujesz sentyment do takich rzeczy ,oddam za grosz.

Zbigniew Gotkiewicz

Nie wyrzucaj. Ja z czegoś takiego zrobiłem kiedyś miernik kąta natarcia paralotni. Ja wiem że wszyscy pomyślą że cię podpuszczam, ale naprawdę tak było. Tyle że ja zrobiłem miernik, porobiłem pomiary a dopiero potem opublikowałem jakieś wnioski.

matifa...@onet.pl

W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 18:14:55 UTC+1 użytkownik Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> Nie wyrzucaj. Ja z czegoś takiego zrobiłem kiedyś miernik kąta natarcia paralotni. Ja wiem że wszyscy pomyślą że cię podpuszczam, ale naprawdę tak było. Tyle że ja zrobiłem miernik, porobiłem pomiary a dopiero potem opublikowałem jakieś wnioski.

ZGot weź antybiotyk podobno wirusy zwalcza a i nie zapomnij iść do lekarza on da receptę. Podbijam, wszystkie klamoty oddam za przysłowiowy grosz . Wierzę że chętni się znajdą.

AnTonio

> [...]
> Nie wyrzucaj. Ja z czegoś takiego zrobiłem kiedyś miernik kąta natarcia paralotni. Ja wiem że wszyscy pomyślą że cię podpuszczam, ale naprawdę tak było. Tyle że ja zrobiłem miernik, porobiłem pomiary a dopiero potem opublikowałem jakieś wnioski.

Ty Zbyszek jednak dobry jesteś. Ja mam w dupie te wszystkie dodatkowe gadżety nawet speeda nie używam bo ja chcę latać a te wszystkie dodatki o tylko zmarszczki na głowie i siwe włosy produkują. A ja sobie wyjeżdżam na lotnisko i latam Pozdrawiam dowcipnisia Zbyszka . AnTonio z Lotniska w Legnicy.

Zbigniew Gotkiewicz

O. Masz nowego Nicka. Wreszcie. Nie wiem jak brzmi cały bo googiel nie wyświetla, ale obawiam się że będzie niebezpiecznie kojarzony z madafaka. Jedynie z góry uprzedzam. Natomiast wracając do pomiaru kąta natarcia to te kilkanaście lat temu nikt tak naprawdę nie wiedział z jakim kątem natarcia latają paralotnie. Więc zrobiłem przyrząd który to pokazywał. Okazałonsię że lot na trymowej to 6-8 stopni, a na speedzie spadał do zera. Twoje pomysły z chyłomierzem podsunęły mi pomysł żeby dodać do niego czujnik kąta natarcia i jak kąt natarcia będzie rósł to pilot będzie odpuszczał sterówki a jak będzie spadał to zaciągał. W ten sposób będzie mógł latać patrząc wyłącznie na przyrządy.

Tomasz Poznański

W dniu 2018-01-15 o 20:21, Zbigniew Gotkiewicz pisze:
> Twoje pomysły z chyłomierzem podsunęły mi pomysł żeby dodać do niego czujnik kąta natarcia i jak kąt natarcia będzie rósł to pilot będzie odpuszczał sterówki a jak będzie spadał to zaciągał.

I koniecznie dźwiękowo-optyczny sygnalizator krytycznego kąta natarcia :).

Tomek

PawelPoznan

W dniu 15.01.2018 o 22:10, Tomasz Poznański pisze:
Połączony z paralizatorem na wypadek przygłuchego i oślepionego blaskiem
geniuszu pomysłodawcy.
:-)

Pozdrawiam
PawelPoznan

Zbigniew Gotkiewicz

O, to ma sens. Miałem kiedyś wario z alarmem który włącza się gdy prędkość spadała poniżej 21 km/h. Za cholerę nie dało się z tym latać bo podczas wykręcania komina się to co chwila włączało i wyło przez pół zwitki. Natomiast pomiar kąta natarcia na skrzydle byłby najlepszym sposobem ostrzeżenia przed przeciągnięciem. Szczególnie, że analiza wypadków za rok 2017 którą zrobiłem na pgforum zmusiła mnie do dodania kategorii przeciągnięcia jako istotnej przyczyny wypadków.

Pat I Mat

W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 22:33:11 UTC+1 użytkownik Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> O, to ma sens. Miałem kiedyś wario z alarmem który włącza się gdy prędkość spadała poniżej 21 km/h. Za cholerę nie dało się z tym latać bo podczas wykręcania komina się to co chwila włączało i wyło przez pół zwitki. Natomiast pomiar kąta natarcia na skrzydle byłby najlepszym sposobem ostrzeżenia przed przeciągnięciem. Szczególnie, że analiza wypadków za rok 2017 którą zrobiłem na pgforum zmusiła mnie do dodania kategorii przeciągnięcia jako istotnej przyczyny wypadków.

ZGOT. Ok. Widzę że trzymasz ciśnienie. Dla Ciebie jeden a drugi mam dla firmy co traje produkuje masz może jakiś namiar bo to będzie wymagać trochę kasy z innowacyjności - ja tego nie zrobię tylko profesjonaliści mogą coś tam wystrugać. Celowo pomijam błędy w rysunkach ale mam jeszcze jeden rysunek , ten ostatni to już nie dla grupy tylko firmie oddam za grosz.
"Jelcz-u" mogłeś zgarnąć a tak to o cenę złomu będziesz pytał ,a propos jaka jest cena mam ,jeszcze stare felgi z nysy .

P.S. Nie czuję urazy bo robię to dla kolegów pilotów a i jeszcze jedno film "Piękny umysł" podobał mi się, ale raczej to nie o mnie.

flym...@gmail.com

> ZGot weź antybiotyk podobno wirusy zwalcza a i nie zapomnij iść do lekarza on da receptę. Podbijam, wszystkie klamoty oddam za przysłowiowy grosz . Wierzę że chętni się znajdą.

Bakterie, nie wirusy.

fotolot

AnTonio napisał:

> Ty Zbyszek jednak dobry jesteś. Ja mam w dupie te wszystkie dodatkowe gadżety nawet speeda nie używam bo ja chcę latać a te wszystkie dodatki o tylko zmarszczki na głowie i siwe włosy produkują. A ja sobie wyjeżdżam na lotnisko i latam Pozdrawiam dowcipnisia Zbyszka . AnTonio z Lotniska w Legnicy.

Każdy za siebie wie na ile się oszpejować.

Ja jak i znajomy instruktor podobnie jak AnTonio i wielu innych wskażnikowe gadżety mam dokładnie w dupie i po niej jestem w stanie wspierać się termiką, a nawet wysoko wykonując zakręty określić w przybliżeniu kierunek wiatru. W lotni sztywnej używam tylko wskaznik prędkości ale i to nie zawsze ,a na PPGa nigdy niczego więcej nie zabierałem jak fotoaparat, wszelkie rozpraszanie uwagi, dzwięki czy błyski zwyczajnie mnie wkórwiały-niemcy doszli do wniosku, że np. stroboskop w lataniu grupowym czyni więcej niebezpiecznej szkody niż pożytku jeśli chodzi o skupienie i uwagę na całej reszcie latających. W niedzielę na lataniu przy skarpie zauważyłem ze zdecydowana większość nie włączała jęczących pikawek czy GPSów bo i po co skoro wszystko widać i czuć.(nie ,że oszpejony "jestem z miasta")

Pozdrawiam Wiesiek.

Zbigniew Gotkiewicz

Wiesiek. Jak piszesz o lataniu to czyta się z przyjemnością.

fotolot

Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> Wiesiek. Jak piszesz o lataniu to czyta się z przyjemnością.

Miło mi że o lataniu Ci się spodobało, też bym tak chciał tylko pisać. Ta cała ważniejsza dla mnie reszta bierze się z tego, że są tacy, również i Ty mi wmawiałeś, że abym mógł prowadzić prace badawczorozwojowe w PL powinienem być przestępcą ,a ostatnio też nie mieć możliwości legalnego dostępu do powietrza nad terytorium RP w niskim pułapie.

Firma lotnicza z którą jestem zaprzyjażniony otrzymała kilkumilionową dotację na innowacje, a obecny Rząd wprowadza dodatkowe wymagania przy nie możliwym prawnie prowadzeniu prac rozwojowych jednak przy tym obowiązek wykazania sprzedaży na wysokim finansowo poziomie - jest to CHORE.

Jeśli chodzi o dbałość o rozwojowe przepisy w PL to ręce i nogi mi opadają, jedno z moich akurat dość proste(raczej pewne nie zrealizowane dotąd) opracowaie chciałem z tą firmą zaprezentować na najbliższych targach w Friedrichshafen. Pięć lat oczekiwań na akceptację przepisów dla kostruktorów może złamać i wpędzić w depresje największego optymistę. Może za rok jak myślisz Zbyszek...?

Pozdrawiam Wiesiek.
ps.wrogo nastawieni "Szpece" od podśmiehujek na tym Twoim merytorycznym widzą nas w całej polsce jako "szwagrów co se w garażu uspawają".... mój syn z tąd wyemigrował ja jestem za stary i walczę nieporadnie ile mi sił jeszcze starczy samotnie ze zniewalającymi pokomunistycznymi wiatrakami o coś wolnego NORMALNEGO.

Pat I Mat

Co trzeba zrobić ? Jest gotowy projekt ?

voice

W dniu 2018-01-16 o 12:11, fotolot pisze:

> ps.wrogo nastawieni "Szpece" od podśmiehujek na tym Twoim merytorycznym widzą nas w całej polsce jako "szwagrów co se w garażu uspawają".... mój syn z tąd wyemigrował ja jestem za stary i walczę nieporadnie ile mi sił jeszcze starczy samotnie ze zniewalającymi pokomunistycznymi wiatrakami o coś wolnego NORMALNEGO.

Ale Ty jesteś zajebisty, ta walka, ci postkomunistyczni, te szpece, to
wolne.... No ja piernicze no brak słów.

Jak Costner tańczący z wilkami, jak Tommy Lee Jones w ściganym....

v.

Zbigniew Gotkiewicz

Jak nie da się być skutecznym to można jeszcze być tragicznym. To zresztą nasza cecha narodowa. Skuteczni jesteśmy tyko w szkodzeniu innym.

fotolot

> Co trzeba zrobić ? Jest gotowy projekt ?

Jest gotowy i zaopiniowany projekt, należy tylko o gospodarczych możliwościach rozwoju dla istniejących firm lotniczych, politechnik czy innowacyjnych konstruktorów z niego wynikających w sposób logiczny przekonać
posłów i poddać pod głosowanie.

Tomasz Poznański przekonywał mnie tu na grupie, że nawet obecny Rząd wg. niego ,ludziom chcącym poświęcać się by podnosić polskie PKB nie będzie w stanie udzielić na to przyzwolenia- ja wciąż być może naiwnie ale mam odmienne od Tomka i pewnie wielu podobnie myślących zdanie.

Pozdrawiam Wiesiek

Zbigniew Gotkiewicz

Obecny rząd może ci dać kasę na opracowanie skrzydła brzozoodpornego. Na więcej bym nie liczył.

Pat I Mat

Jest gdzies dostepny?

fotolot

Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> Obecny rząd może ci dać kasę na opracowanie skrzydła brzozoodpornego. Na więcej bym nie liczył."
Nie o dawanie kasy a o pozbawienie praw mi chodzi.
Wg. mnie bez wątpienia politycznie należysz do tej samej ekipy szkoleniowców co mój przestraszony instruktor , który przestrzegał mnie o tym ,że on to niczego z tym rządem nawet nie mógłby próbować robić "bo jak przyjdą lub wrócą inni to by go powiesili".

Zbigniew Gotkiewicz

Wiesiek. To ty marzysz o rządzie liberalnym. Kolejna polska cecha. Marzysz o wolności ale popierasz gości w czarnych kominiarkach. To z braku wiedzy czy rozsądku?

fotolot

Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> Wiesiek. To ty marzysz o rządzie liberalnym. Kolejna polska cecha. Marzysz o wolności ale popierasz gości w czarnych kominiarkach. To z braku wiedzy czy rozsądku?

Z całym dotychczasowym szacunkiem dla Twojego rozsądku ale tym co piszesz i próbujesz WMAWIAĆ innym w moich oczach robisz z siebie tu coraz większego idiotę- niestety mówię to szczerze bo nie mam pojęcia o żadnych kominiarkach-czy ty też piszesz o jakiejś "kominiarce z czaszką ,której nie masz..." ?

Od dzieciństwa marzę o prawdzie, samostanowieniu i zdroworozsądkowej wolności tu w Polsce i to popieram.

Zbigniew Gotkiewicz

Sam zacząłeś wtrącając do dyskusji o lataniu jakieś polityczne uwagi.

fotolot

W dniu wtorek, 16 stycznia 2018 16:46:46 UTC+1 użytkownik Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> Sam zacząłeś wtrącając do dyskusji o lataniu jakieś polityczne uwagi.

Jeśli znasz historię i terażniejszość(np.Aerokluby, ULC czy SILP) to sam powinieneś wiedzieć, że w Polsce do dziś istnieje ta sama politycznie nie dająca się zreformować inwigilacja związana z naszym "lataniem".

Pat I Mat

Dalibyście jakiś projekt w chmurę. Może być tylko dla mnie jak chcecie. No chyba że poszedł do kosza i nie ma.

Rafal 'RAV' Miszczak

Zbigniew Gotkiewicz pisze:
> Obecny rząd może ci dać kasę na opracowanie skrzydła brzozoodpornego.

Ja takie mam. W 2000 roku zahaczyłem lewą końcówką (!) o brzozę (!) i po
okazało się, ze nie ma żadnych uszkodzeń. Obecnie skrzydło zażywa
zasłużonej emerytury w szafie - nie miałem sumienia się go pozbywać. Jak
będę sławny, dam je na WOŚP. ;-)

Rafal "RAV" Miszczak www.e-rav.pl
Skype: rav_wroc_pl_2 GG: 9783

Zbigniew Gotkiewicz

Ech Wiesiek. Niby stary chłop a gada jak dziecko. Ty myślisz że do PZPR szli jacyś inni ludzie niż teraz do Pisu czy Kodu? Że wtedy był jakiś inny naród albo że byliśmy rządzeni przez kosmitów?
Polacy są bardzo dobrym narodem. I problem w tym że ci dobrzy ludzie nie wiedzą co mają robić gdy dostaną władzę. Gubią się i rządzenie im za cholerę nie wychodzi. Dlatego powinniśmy robić wszystko aby odebrać władzę naszym politykom, a te resztki władzy które muszą być sprawowane powinny być pod specjalnym nadzorem. Z tego co czytałem prasłowianie dobrze o tym wiedzieli i cała struktura władzy była tak zorganizowana aby jej nie było.

fotolot

Pat I Mat napisał:

> Dalibyście jakiś projekt w chmurę. Może być tylko dla mnie jak chcecie. No chyba że poszedł do kosza i nie ma.

Projekt ten przeszedł pozytywnie wstępny proces legislacyjny, a tu są jego uzasadnione główne założenia : http://www.ulc.gov.pl/pl/publikacje/wiadomosci/4218-ulatwienia-dla-lotnictwa-lekkiego-w-nowym-projekcie-rozporzadzenia-o-wylaczeniu

Pozdrawiam Wiesiek.

ZToniS

Am 16.01.2018 um 14:17 schrieb Zbigniew Gotkiewicz:
> ..... Skuteczni jesteśmy tyko w szkodzeniu innym.

Święte słowa!
Dodałbym jeszcze ..."w szukaniu winnych naokoło siebie"...

--
Tonizaur byly PG
P.S. Nie mam monopolu ani na wiedzę, ani na rację.

Pat I Mat

Ok.

u2

W dniu 2018-01-16 o 07:58, Pat I Mat pisze:
> film "Piękny umysł" podobał mi się, ale raczej to nie o mnie.

Pewnie ze nie o tobie. Ty jestes normalny. To o tym drugim. Bo was jest
dwoch, prawda? Czy moze wiecej?

--
u2

Merytoryczne dyskusje paralotniowe przeniosly sie na www.pgforum.pl

gi...@wp.pl

W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 20:09:41 UTC+1 użytkownik matifa...@onet.pl napisał:

> ZGot weź antybiotyk podobno wirusy zwalcza a i nie zapomnij iść do lekarza on da receptę. Podbijam, wszystkie klamoty oddam za przysłowiowy grosz . Wierzę że chętni się znajdą.

Hehehe . Wujek dobra rada . Antybiotyki nie zwalczają wirusów. Idź do lekarza i zapytaj.

Pzdr

fotolot

ZToniS napisał.

> [...]
>
> --
> Tonizaur byly PG
> P.S. Nie mam monopolu ani na wiedzę, ani na rację.

Czy takich wstępnych "Świętych słów" użyła tu osoba wierząca czy wręcz przeciwnie to tylko kolorek dla fałszywego obwiniania ?

Tomasz Poznański

W dniu 2018-01-16 o 14:31, fotolot pisze:

> Tomasz Poznański przekonywał mnie tu na grupie, że nawet obecny Rząd wg. niego ,ludziom chcącym poświęcać się by podnosić polskie PKB nie będzie w stanie udzielić na to przyzwolenia- ja wciąż być może naiwnie ale mam odmienne od Tomka i pewnie wielu podobnie myślących zdanie.

Nadinterpretowałeś moją wypowiedź. Nie napisałem, że obecny rząd nie
będzie w stanie udzielić przyzwolenia ludziom chcącym poświecać się,
tylko że nie wiadomo kiedy i czy w ogóle zostanie wdrożony projekt aktu
wykonawczego dotyczącego przepisów UL115. Sytuacja jest o tyle złożona,
że lobby dla tej legislacji jest żadne, do tego dochodzi oczekiwanie
niektórych nadzorów lotniczych (np. hiszpańskiego), być może także ULC,
że sprawę nad tymi statkami obejmie swoimi regulacjami Unia i EASA
(uchroń nas Panie Boże) i problem się sam rozwiąże, bo fizycznie
przestanie istnieć.
Natomiast co może zrobić odpowiednie lobby (czytaj: odpowiednio
powiązane i wyposażone finansowo) to widac na przykładzie obecnie
procedowanych przepisów dronowych, które już niebawem jako jedyne w
świecie, dopuszczą w FIR Warszawa drony, bez żadnych atestów, bez
żadnych systemów antykolizyjnych w przestrzeń VFR, wraz ze statkami
załogowymi, w której to przestrzeni, wyłącznie na pilotach statków
załogowych spoczywac bedzie wyłączna odpowiedzialność za unikniecie
kolizji. Kuriozum i ewenement w skali swiatowej, podczas gdy najwieksze
firmy lotnicze głowią się i wydaja miliony w celu integracji
wysokozaawansowanej awioniki dla przyszłych dronów, aby ich sprawdzone i
certyfikowane systemy antykolizyjne mogły zapewnić separację i unikanie
kolizji w ruchu VFR. U nas zrobi sie to jednym rozporzadzeniem, a reszta
świata niech podziwia nasz "postęp".

Tomek

Pat I Mat

gi... Spok, wiem co piszę , badania wskazują na destrukcyjne działanie antybiotyków w kodzie DNA virusa. Nie mylić z KOD - Kijowskiego.:)
Urii-ego czasem ,żeby coś przekazać istotnie trzeba się dwoić i troić coś w tym jedna jest.

henryk...@gmail.com

Znów wątek z cyklu "pirlerdolenie o Chopinie" i dokarmianie trolla, który nie bardzo czuje metaforyki przekazu, ale może się wykazać wiedzą z zakresu biomedyki.

Pat I Mat

W dniu środa, 17 stycznia 2018 18:06:52 UTC+1 użytkownik henryk...@gmail.com napisał:
> Znów wątek z cyklu "pirlerdolenie o Chopinie" i dokarmianie trolla, który nie bardzo czuje metaforyki przekazu, ale może się wykazać wiedzą z zakresu biomedyki.

Jeżeli chcesz poprawiać innych to przynajmniej sam nie popełniaj błędów. Nic nie wniosłeś do wątku . Wulgaryzmy nie są miernikiem inteligencji a raczej braku.

henryk...@gmail.com

Inteligentny człowiek zrozumialby przekaz i nie pisałby o błędach, dając kolejny dowód własnej ignorancji. Inteligentny człowiek rozumie celowość przeinaczenia zapisu. Jeden z teoretykow literatury i jezykoznawstwa stwierdził, że dobrze uzyty wulgaryzm potrafi lepiej wyrazic stan emocjonalny i istotę zagadnienia niż cała rozprawa naukowa. Inteligentny człowiek to powinien wiedzieć. Poza tym wulgaryzmy mają umowne znaczenia i jeśli nie rozumie się ich funkcjonowania, inteligencja powinna podpowiedzieć, żeby się nie wypowiadać i nie narazić na kolejną kpinę. Chyba ze ma się inteligencję trolla.
Message has been deleted

Tomasz Poznański

> [...]

> Jest gotowy i zaopiniowany projekt, należy tylko o gospodarczych możliwościach rozwoju dla istniejących firm lotniczych, politechnik czy innowacyjnych konstruktorów z niego wynikających w sposób logiczny przekonać

Tak na marginesie, Niemcy mają swoją wersję przepisów UL115, nie znam co
prawda szczegółów co do ichniejszych wymagań, ale chyba nie sa za
wysokie, bo widać, że rozwijają innowację swoich konstruktorów, a może
nawet możliwości gospodarczego rozwoju :).

https://www.tvn24.pl/latac-mozna-wszystkim-nawet-wanna,807425,s.html#autoplay

Pozdrawiam
Tomek

Pat I Mat

W dniu czwartek, 18 stycznia 2018 20:59:13 UTC+1 użytkownik henryk...@gmail.com napisał:
> Inteligentny człowiek zrozumialby przekaz i nie pisałby o błędach, dając kolejny dowód własnej ignorancji. Inteligentny człowiek rozumie celowość przeinaczenia zapisu. Jeden z teoretykow literatury i jezykoznawstwa stwierdził, że dobrze uzyty wulgaryzm potrafi lepiej wyrazic stan emocjonalny i istotę zagadnienia niż cała rozprawa naukowa. Inteligentny człowiek to powinien wiedzieć. Poza tym wulgaryzmy mają umowne znaczenia i jeśli nie rozumie się ich funkcjonowania, inteligencja powinna podpowiedzieć, żeby się nie wypowiadać i nie narazić na kolejną kpinę. Chyba ze ma się inteligencję trolla.

henryk..., masz rację. Przepraszam szanownego kolegę.

Pat I Mat

W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 15:38:41 UTC+1 użytkownik jmecz...@gmail.com napisał:
> Dla Patafila nie wazne jest ze juz bylo i kumaty PePeGant/trajkarz potrafi sobie z tym efektem bez problemu poradzic.
> Jemu temat jest potrzebny by istniec chociaz dla samego siebie.

Patrząc z tyłu napędu zakładam że śmigło kręci się w lewo. . Jak widać dalej masz problem tylko nauczyłeś się go akceptować . https://drive.google.com/file/d/1s4-gkqwfhPqbA2OVFHGKdHvOWD2ksT9J/view?usp=sharing

Moim zdaniem poniżej 100 AGL latamy w strefie śmierci no cóż każdy ma prawo wyboru.

netope...@gmail.com

A pomyslałeś że MUSIAŁEM ominąć wskaźnik? , patrzyłeś jak mam dłonie ?
Wiesz jak działa sterowanie 2D w Hadronie ustawionym na ostre sterowanie ? Nie pomyślałeś że mocniej do siebie dociągnąłem PRAWĄ sterówkę i że w TYM momencie DAŁEM na MAXa bo za 10m były już krzaki ?
Nie latasz a się wymadrzasz Patafil.

Kiedyś się mówiło że "Rosja - to stan umysłu" ale widzę że teraz to "Patafil - stan umysłu".

ppguser

W dniu poniedziałek, 22 stycznia 2018 20:40:06 UTC+1 użytkownik Pat I Mat napisał:
Analiza dla pl.rec.paralotnie? Wow! Grubo to brzmi ...i mocno dodaje powagi do lansu. Można wiedzieć jakie wartości są na osiach tego wygresu ??? Jak analiza to analiza.

voice

W dniu 2018-01-22 o 22:09, ppguser pisze:

> Analiza dla pl.rec.paralotnie? Wow! Grubo to brzmi ...i mocno dodaje powagi do lansu. Można wiedzieć jakie wartości są na osiach tego wygresu ??? Jak analiza to analiza.

Po mojemu niemierzalne :-)))))))))))))))))

v.

Józef Dusza

> [...]
>
> Moim zdaniem poniżej 100 AGL latamy w strefie śmierci no cóż każdy ma prawo wyboru.

Moje kręci się w prawo , trzeba zmienić śmigło żeby kręciło się w lewo :-)

netope...@gmail.com

W dniu poniedziałek, 22 stycznia 2018 20:40:06 UTC+1 użytkownik Pat I Mat napisał:
Te, Patafian, popatrz sobie jak w trajkach AUGUST jest z tym twoim "strasznym, morderczym w strefie śmierci efektem odśmigłowym" o którym nie masz pojęcia i pitolisz trzy po trzy wybierając jedną fotkę z LOTU i coś tam onanizmujesz .
Patrz od 2min 50 sek - masz tam 2 starty.
https://www.youtube.com/watch?v=ErRnmh-P2x8

Żal mi ciebie "naukowcu" bez napędowo-trajkowej praktyki.

Arecki

No w tym drugim to nieźle skrecilo😉😄

Pat I Mat

Paweł

Mózg to ju Ci chyba na drugą stronę się wywinął...

Sebastian

Medycyna nazywa takie przypadki schizofrenię paranoidalną.

https://www.canalplus.pl/ms_galeria/galeria/1112_3.jpg

Łukasz Serafin "QbaEPP11"

Etam. Mi z tej analizy wychodzi, ze po zaciągnięciu sterówek bedzie podwinięcie krawedzi spływu.

Q.

voice

W dniu 2018-01-23 o 18:44, Łukasz Serafin "QbaEPP11" pisze:
> Etam. Mi z tej analizy wychodzi, ze po zaciągnięciu sterówek bedzie podwinięcie krawedzi spływu.
>
> Q.

Oraz oczywiście glajt może skręcić w prawo a nawet i w lewo i prawo.
Innymi słowy możne skręcić na krzyż co wskazują strzałki...

v.

netope...@gmail.com

W dniu poniedziałek, 22 stycznia 2018 20:40:06 UTC+1 użytkownik Pat I Mat napisał:
Te Patafian.
Tu masz do swojej pseudo naukowej analizy odtylcowej więcej startów w "strefie śmierci" z tym Twoim morderczym efektem odśmigłowym .
Tylko myśl odtylcowo bo jak na razie to twoja analiza jest do dupy.
https://www.youtube.com/watch?v=JxEDFe3CBiI&t=76s

Pat I Mat

ppguser

Ciągnik rolniczy :D nie no te konto musi być dla jaj. Powoli zaczynam wierzyć ze to jakiś stary wyga struga ze wszystkich wariata.

Jedno jest pewne. Mocny z Ciebie zawodnik

Łukasz Serafin "QbaEPP11"

W dniu środa, 24 stycznia 2018 08:42:40 UTC+1 użytkownik ppguser napisał:
> Ciągnik rolniczy :D

Ale to C30 czy C60, bo to niezmiernie ważne!!!

Henryk Boruta

Proponuję w dalszej części tych wywodów omówić przy okazji zasadę działania koła. Przecież koło wymyślili tak dawno, że wielu nie orientuje się w temacie... potem nasz wynalazca zajmie się budową i działaniem cepa, a skończy na przecinaku i młotku ... :):)
Jakże podniesie się poziom kultury przynajmniej technicznej wśród latających.

Pat I Mat

Kwadratura koła :) nie mam na to czasu, poza tym można wpaść w schizofrenię paranoidalną - kurcze trudne słówko .

Paweł

No nieźle to żeś mnie teraz rozbawił:)

Widzisz Janusz słuchaj Pata i Mata i naucz się startować ,latać i zmień sprzęt bo robisz to bardzo niebezpiecznie!Tragedia wisi w powietrzu o włos a byłby dzwon paralotni z traktorem!!!
hahaha

Łukasz Serafin "QbaEPP11"

https://drive.google.com/file/d/142akz7t7aCw4tpbsSL6nkLJ8Xcv-yKcB/view

Ewidentnie przednie koło jest na za dużych kątach natarcia. Grozi przeciągnięciem wózka. To bardzo niebezpieczny stan lotu.

gi...@wp.pl

W dniu środa, 24 stycznia 2018 09:07:58 UTC+1 użytkownik Łukasz Serafin "QbaEPP11" napisał:
Dobre

Nawet podstaw nie ogarniasz :-)
Jak już to C 300...... a dokładnie C 360

gi...@wp.pl

Pat i Mat co i dlaczego tym grozi ? Co ma koło do punktu powieszenia? Chyba że ty samostawiacze do koła przedniego przykręcasz ;-)

Pat I Mat

Koło nie ma nic ale kąt pochylenia śmigła względem cięciwy profilu to już nieco ma.

gi...@wp.pl

> Koło nie ma nic ale kąt pochylenia śmigła względem cięciwy profilu to już nieco.

Jakieś dane statystyczne ?
Stosunek ilości startów do frontów ?
Bo zagrożenie że się wydupisz to statystycznie istnieje nawet jak nie latasz ?

Łukasz Serafin "QbaEPP11"

Ale potocznie się mówi 30-tka i 60-tka

gi...@wp.pl

Nie dyskutuj :-) nie znasz się ani na traktorach ani na wektorach. :-)
Tak tak się mówi to fakt .
w rzeczach to napisałem
Pozdr5

michalko...@gmail.com

Przednie koło w górze to efekt użycia dopalacza spalin