Napęd paralotniowy - który wytrzyma duże przeciążenia

JaroXS

Hej,

szukam napędu paralotniowego który wytrzyma duże przeciążenia tak abym mógł w spokoju robić na nim TUMBLING gdzie przeciążenia potrafią sięgać 8G. Wiem że na rynku jest SCOUT PARAMOTOR ale jest strasznie drogi i tyle na niego nie mogę w chwili obecnej przeznaczyć pieniędzy.

Obejrzałem ich film odnośnie konstrukcji która gwarantuje jakiś poziom wytrzymałości i dlatego poniżej wklejam link (dwie części, ogólnie mają tam sporo informacji na kanale, bardzo ciekawe)

https://www.youtube.com/watch?v=WRL6vXjojZM
https://www.youtube.com/watch?v=LAAktNd-EY4

aby inni producenci mogli też zobaczyć jak u nich jest to rozwiązane i być może zaczną stosować podobne rozwiązanie.

Znacie jakieś alternatywy napędowe które posiadają LOAD TEST i są tańsze w stosunku do SCOUT?

Pozdrawiam,

Jarek Borowiec

Marecki

Hmmm, może warto porozmawiać z Krzyśkiem Romickim(wbijał się na Czeski rynek) albo jakimś pilotem z Czech? Jako jeden z nielicznych(może i jedyny ale nie wiem) kraj ma certyfikację napędów. Co tam sprzedają to powinno wytrzymać. Z ciekawszych z ruchomymi wyporami jest może Zenith, wiem że nowa Nirvana jest z ruchomymi wyporami. Niestety obie firmy mają zaporowe ceny. Moim zdaniem ruchoma wypora musi być frezowana z aluminium, rury potrafią się rozginać.
Pozdrawiam,
Marek

bartoszs...@gmail.com

Zobacz z czym kręcił Pitocco chyba on pierwszy zrobił infinity z PPG.

Paweł

Jaką certyfikacje? Bo mam jego 250 i nic o tym nie wiem na stronie przecież też nic nie ma...

Marecki

W dniu środa, 20 września 2017 10:11:00 UTC+2 użytkownik Paweł napisał:
> Jaką certyfikacje? Bo mam jego 250 i nic o tym nie wiem na stronie przecież też nic nie ma...

Jak chcesz wbić się na Czeski rynek i sprzedawać tam napędy musi przejść testy. Jak to poszło nie wiem - ale pamiętam, że Krzysiek chyba próbował. Nie chcę polemizować, może ktoś znający temat się wypowie.
Pozdrawiam,
Marek

Sławek Mikołów

Sprawdz flyproducts z Włoch. https://www.youtube.com/watch?v=oIoIz_xzcyU np model rider acro - napisz do nich - dobry kontakt. Latałem na takim napędzie z Thorem 130. Lekki, kompaktowy, pancerne aluminiowe wypory cnc - biały z karbonowymi pałąkami do kosza - wykonanie i wygląd z najwyższej półki.

Paweł Radziszewski

W dniu 20.09.2017 o 08:09, JaroXS pisze:

> Obejrzałem ich film odnośnie konstrukcji która gwarantuje jakiś poziom wytrzymałości i dlatego poniżej wklejam link (dwie części, ogólnie mają tam sporo informacji na kanale, bardzo ciekawe)

Drobna refleksja a propos.

Kilkanaście tygodni temu, zaraz jak się pojawiła, obejrzałem bardzo
uważnie całą serię. Zgadzam się, że jest bardzo ciekawa, ale:

1. Wychwyciłem w niej kilka (2-3) błędów merytorycznych. Nie pamiętam w
tej chwili dokładnie jakich, AFAIR były nieprzesadnie krytyczne, ale
jednak dość istotne. Jeden chyba dotyczył asymetrii i różnego rodzaju
momentów. Ale najgorsze było to, że wg mnie Autor zorientował się, że
popełnił błąd i próbował go obejść za pomocą zręcznego montażu materiału
filmowego. Wyszło IMHO tak sobie.

2. Cała seria jest wg mnie zrobiona pod z góry przyjętą tezę, co
przypomina wypracowanie maturalne pt. "kto jest Twoim idolem i dlaczego
Lenin?" i po prostu mocno i nieco też IMO nieobiektywnie promuje
rozwiązania stosowane przez firmę Autora.

Tak czy inaczej - uważam, że materiał jest bardzo ciekawy i świadomy
pilot PPG powinien się z nim (ale nie bezkrytycznie!) zapoznać.

--
PMR

Marecki

Mam podobne odczucia po obejrzeniu całej serii. Są rzeczywiście momenty, gdzie jednak zastanawiając się można wyciągnąć sensowne wnioski.

A teraz moje przemyślenia co do Scouta:
Jeżeli chodzi o elementy kosza z laminatów węglowych jest wg mnie bez sensu. Troszkę temat przerobiłem i jakieś tam doświadczenie mam. Laminaty z włókien węglowych najprościej mówiąc charakteryzuje wysoka sztywność (małe odkształcenia pod dużym obciążeniem). ALE.. Przy uderzeniu, mamy chwilowo dużą siłę dynamiczną, która w przypadku aluminium odkształci je plastycznie, jeżeli chodzi o laminat węglowy po prostu pęknie. Podobnie z przenoszeniem drgań. Bardziej nadałby się laminat z diolenu czy aramidu(te niestety nie są odporne na promienie UV - tracą na słońcu swoją wytrzymałość dlatego już na rynku nie mamy śmigieł czy napędów z widocznymi żółtymi włókienkami).
Zauważcie, że w koszach rurkowych, gdzie poprzeczki mamy z rurek węglowych zawsze kończą się pierścieniami z aluminium(zapobiega rozwarstwieniu przy uderzeniu). Także dobre wykorzystanie tego materiału to trochę wyższa technologia. Jak przywalę w glebę ringiem to wolę żeby się wygiął, ale jeszcze resztkami tchu chronił mnie od śmigła. Przy kolejnym fikołku w przypadku laminatu węglowego już nic mnie nie uchroni, gdzie pogięta ale wciąż żyjąca rurka alu może odciąży moje plecy. Dla mnie jedynym sensownym wykorzystaniem laminatów jest zaplecnik dobrany do kształtu pleców. Wtedy mamy wygodę(wiem bo sam coś takiego spłodziłem i latam na czymś takim).

Gdzieś w necie jest filmik jak taki kosz wygląda po spotkaniu z wodą, to tak jakby zdjąć cały kosz :) Mogę się mylić, ale takie mam przemyślenia.
Pozdrawiam,
Marek

u2

W dniu 2017-09-20 o 08:09, JaroXS pisze:
Bralem udzial w takich badaniach wytrzymalosci wiec cos tam wiem :)
WYtrzymalosc napedu bedzie z grubsza taka jak wytrzymalosc uprzezy, ale
nie dotyczy to tzw. dolengo podwieszenia Tutaj newralgicznym miejscem
jest wypora. Niemcy badaja do 6G i wiekszosc badanych wypor miala
probelem z przejsciem tego testu. Tzn, albo go oblewala, albo
przechodzila ledwo-ledwo.
Jesli decydowalbys sie na dolne podwieszenie (co w przypadku acro jest
chyba jedynym sensownym rozwiazaniem) to musisz pomeczyc producenta o
zbadanie wytrzymalosci tego elementu

--
u2

Merytoryczne dyskusje paralotniowe przeniosly sie na www.pgforum.pl

Paweł

Znalazłem wątek na preclu
Czeskie problemy paraelementu
https://groups.google.com/forum/m/#!topic/pl.rec.paralotnie/ldO0aABX77E
Message has been deleted

Oryf

Jarek zobacz Posokhin wali infinity na 16.5 metrowym skrzydle na początku widać jak składa napęd niema tam jakiś mega wzmocnień. Uważasz że klasyczna konstrukcja nie wytrzyma??

https://www.youtube.com/watch?v=JXM-UDkeMcQ

furtak

Scaut to tylko reklama nic specjalnego . Ja Ci proponuję octagona lub coś na pasku jedyną alternatywę widzę w moster tylko plus lub tor 190.Jak sobie wystrugasz ramę na swoje upodobania będziesz zadowolony.

LemoN

Dne středa 20. září 2017 10:22:55 UTC+2 Marecki napsal(a):
Informacja o testach jest umieszczona na Czeskich stronach paraelemntu: "V rámci certifikace krosen Paraelement pro vystavení typového průkazu v České republice, kde součástí sedačky jsou pohyblivé berany a zavěšení PK je do těchto beranů, nikoliv přímo do sedačky, požaduje národní technický předpis otestovat tyto berany na zkušební zatížení. Tyto testy byly provedeny ve Vojenském technickém ústavu ve Vyškově. Součástí krosen Paraelement byla modifikovaná sedačka Dudek PowerSeat Comfort DP, která vlastní Evropskou certifikaci dle normy EN 1651 na zatížení pilota 120 KG. Proto i berany byli testovány na toto zatížení. K uvažované maximální hmotnosti pilota se připočítává ještě užitečná váha krosny. Na požadované maximální zatížení 160 KG, dle národního technického předpisu, musí tyto berany vydržet 6 G, (jeden beran 160 x 3 = 480 kg). Beran se při testu začal deformovat při zatížení 350 KG."

JaroXS

W dniu środa, 20 września 2017 12:36:22 UTC+2 użytkownik Oryf napisał:
> Jarek zobacz Posokhin wali infinity na 16.5 metrowym skrzydle na początku widać jak składa napęd niema tam jakiś mega wzmocnień. Uważasz że klasyczna konstrukcja nie wytrzyma??

> [...]

Posokhin ma margines bezpieczeństwa posunięty znacznie bardziej niż ja - ja nie jestem taki TOP pilot :) Uważam że latanie na sprzęcie który nie był testowany albo jest testowany do 6G z ruchomymi dolnymi wyporami to igranie z ogniem przy figurach takich jak asymetryczny sat czy tumbling. Zależy mi na posiadaniu sprzętu który ktoś już sprawdził i zmierzył czy to wytrzyma i daje certyfikację / LOAD TEST podobnie jak to jest u skrzydeł AKRO. Zależy mi na tym aby podczas kręcenia figur nie myśleć czy to wytrzyma czy nie. Dlatego posiadam obecne skrzydło z certyfikacją do 12G. Poza tym jak mi się coś stanie to chciałbym aby moja rodzina musiała udowadniać znacznie mniej niż będzie trzeba :) i otrzymała pieniądze od ubezpieczyciela w pełnym zakresie umowy którą posiadam.

Chciałbym rozsądnie podejść do tematu i kręcić figury dynamiczne z czystą głową. Kilka lat temu poprułem jedną uprząż w trakcie tumblingu mimo że na oko taśmy wyglądały na solidne i dobrze obszyte. Poszła cała taśma boczna prawa która podtrzymuje plecy...

Pozdrawiam,

Jarek Borowiec

JaroXS

Dzięki. Tak jak mówisz interesuje mnie jedynie dolne podwieszenie gdzie wypora jest bardzo słabym elementem jeżeli nie jest zrobiona pod duże przeciążenia. 6G to za mało. Potrzebuję coś znacznie mocniejszego dla komfortu psychicznego.

Pozdrawiam,

Jarek Borowiec

cygan

To Scout chyba tego komfortu Ci nie da :)
Podczas testu wypory ustawili niemal pionowo przez co zbadali wytrzymałość na rozrywanie zamiast na złamanie. Natomiast przy sprawdzaniu wytrzymałości na jednym karabinku probe zrobili bez wypor, zapewne dlatego ze wytrzymałość na skrecanie tych frezowanych blach juz nie jest taka oczywista.

Nie twierdze ze naped jest bee i nie wytrzyma. Twierdze ze testy były ustawione pod mocne strony konstrukcji lub tez konstrukcja zrobiona pod testy :)

Uwazam tez ze fajnie by było miec w PL taki osrodek badawczy dający atesty dla kluczowych elementow konstrukcji. Jednocześnie jestem przeciwnikiem wymogu ustawowego dopuszczania do lotu wsxystkiego co lata ;)

cygan

JaroXS

Także z tej informacji wynika że wypora się już uginała przy 350KG czyli nie udało się osiągnąć nawet 6G.

Jarek Borowiec

maciejpa...@gmail.com

Czesc

Pokaz ten tumbling bo nigdy go nie widziałem na Twoich filmach a chetnie zobacze w Twoim wykonaniu.

Pozdrawiam

JaroXS

Hej

A ja nie widzialem filmu jak startujesz alpejka, latasz w ogole? :)
Gratuluje podejscia i nie troluj z nudow :)

Pozdrawiam

Jarek

calhal

On Wednesday, September 20, 2017 at 8:09:10 AM UTC+2, JaroXS wrote:

> który wytrzyma duże przeciążenia tak abym mógł w spokoju robić na nim TUMBLING gdzie przeciążenia potrafią sięgać 8G.
Ale ty chcesz robic tumbling czy infinity? :P A tak z ciekawosci, ktos faktycznie zmierzyl chwilowe 8G? Slyszalem ze moze przekroczyc 6, ale az 8, nawet chwilowo, to juz calkiem sporo.

Poza tym na Twoim miejscu pogadal bym z Palem jak podszedl do problemu, bo zdaje sie wywijal z napedem zarowno tumble, jak i infinity i co tam jeszcze.
Pozdro

JaroXS

Artur,

jakie to ma znaczenie czy będę robił podwójny czy nieskończony tumbling? I w jednym i drugim przeciążenia przekraczają 6G. Poza tym w zależności od skrzydła i długości lin zmieniają się przeciążenia, ale to chyba wiesz jak robisz figury i miałeś kilka skrzydeł różnych do akrobacji w rękach. Nie ma sensu gadać co ja chcę na tym robić. Pytanie brzmi "który napęd wytrzyma przeciążenia >8G" a nie "co Jarek chce robić na napędzie". Trzymajmy się wątku.

A ze specjalistami z zagramanicy też pogadam, ale nasze chłopaki mają duże doświadczenie w budowie i są najlepsi na świecie w PPG.

Pozdrawiam,

Jarek Borowiec

Oryf

Jarek jak znajdziesz jakiś godny sprzęt wrzuć info na grupę . Warto pokazać solidny produkt.

maciejpa...@gmail.com

Cześć

Robisz filmy instruktażowe to pokaż pilotom zainteresowanym jak robisz tumbling. Wiem, że masz dobry sprzęt filmowy i wiem, że masz dostęp do dobrych skrzydeł więc czemu nie chcesz takiego materiału pokazać i zamieścić. Pamiętam, że X lat temu na Twoim portalu o akrobacjach była zakładka tumbling i napis " materiał filmowy wkrótce" od tego czasu minęło wiele lat, jestem zainteresowany tematyką akrobacji więc to chyba nic dziwnego, że pytam Ciebie o taki film.

Podejrzewam, że wielu pilotów z Polski równie chętnie by zobaczyło tą figurę w wykonaniu pilota Twojego pokroju, który niejednokrotnie zamieścił fajny opis wielu figur(niekoniecznie stricte akrobacyjnych)

Twoją śmieszną odpowiedź pozostawię bez komentarza.

Pozdrawiam
Maciek

bartoszs...@gmail.com

Jarek pogadaj ze składaczami może ktoś Ci zrobi mocniejsze podwieszenie.Ja się boję prokuratora ale żebym mieszkał bliżej to bym Ci pomógł.W zasadzie silnik może być lekki np Raket kwestia mocowania żeby poduszki nie puściły .Wypory można zrobić z zapasem ,pół kilo Cię nie zbawi.Trzeba tylko dobrać uprząż tak żeby wytrzymała ale w sumie szmaciane podwieszenie można zdublować klamotami do wspinaczki.

JaroXS

Maciek,

piszesz w wątku zupełnie nie na temat, dlatego Cię uszczypnąłem :-)
Film instruktażowy o tumblingu będzie. Zadowolony? Dasz mi nagrać najpierw prostsze rzeczy dla ludzi? Na youtubie masz masę informacji o tej figurze, jedź gdzieś trenować a nie ciągle za tym holem na 300 metrach ryzykujesz.

Pozdrawiam,

Jarek

Paweł Radziszewski

W dniu 20.09.2017 o 08:09, JaroXS pisze:

> szukam napędu paralotniowego który wytrzyma duże przeciążenia

Tak przy okazji:
czy jest aktualnie gdzieś dostępny w Sieci film,
pokazujący, jak w skrzydle J. Młodyszewskiego urywają się linki?

--
PMR

Sławek Mikołów

W dniu czwartek, 21 września 2017 20:30:10 UTC+2 użytkownik bartoszs...@gmail.com napisał:
> Jarek pogadaj ze składaczami może ktoś Ci zrobi mocniejsze podwieszenie.Ja się boję prokuratora ale żebym mieszkał bliżej to bym Ci pomógł.W zasadzie silnik może być lekki np Raket kwestia mocowania żeby poduszki nie puściły .Wypory można zrobić z zapasem ,pół kilo Cię nie zbawi.Trzeba tylko dobrać uprząż tak żeby wytrzymała ale w sumie szmaciane podwieszenie można zdublować klamotami do wspinaczki.

podepnę ten film jeszcze raz bo został zignorowany w dyskusji: https://www.youtube.com/watch?v=oIoIz_xzcyU
flyproducts ma gotowy napęd cena niecałe 4000euro - latałem na podobnym a sam korzystam w moim napędzie z ich wypór.

JaroXS

W dniu czwartek, 21 września 2017 19:44:31 UTC+2 użytkownik maciejpa...@gmail.com napisał:
Poza tym sprobuje Ci troche wyjasnic merytorycznie. Kiedys bylem mlody gniewny i kazdemu pilotowi mowilem tak jak Ty teraz, ze jak nie zobacze to nie uwierze. Dzisiaj jestem troche inny i liczy sie dla mnie dobra zabawa, a udowadniane czegokolwiek nie ma dla mnie najmniejszego sensu bo nie podniesie to w zaden sposob poziomu mojego latania i zamiast sie dobrze bawic bede sie frustrowal ze cos mi nie idzie tak jak ktos tego oczekuje. Jesli chcesz wiedziec co umiem, bo chyba konkretnie o to pytasz, to ponizej wyjasniam szczegolowo:

- spirala :)
- ground spirala
- wingovery
- loop
- spirala asymetryczna
- full stall
- dynamiczny full stall
- helikopter (caly czas slabo mi idzie)
- sat
- asymetryczny sat
- tumbling
- rytmiczny sat
- misty filp (szlifuje ale nadal caly czas na jedna strone)
- mac twist (przestalem trenowac bo sie boje jak nie jestem nad woda)
- infinity nie opanowalem mimo ze bylem bardzo blisko na Nikite 4 nad Skalka i Javorovym w Czechach. Potem nagle zaczely mi sie rodzic dzieci i swiat sie zmienil. Zona mnie prosila abym przestal bezsensownie ryzykowac a ja jej posluchalem i downgrejdowalem sie do skrzydla XC/ACRO czyli Freestyle 3 od Gradienta. I wiesz co? Jestem mega zadowolony.

Filmy robie dlatego ze mnie namawiali znajomi ze 3 lata. Mimo ze nie jestem PRO akro pilotem (i nigdy pewnie juz nie bede), w wielu tematach i figurach ktore wymienilem czuje sie na silach i jestem pewien swoich umiejetnosci oraz wiedzy. Dlatego zrobie o tych figurach pewnie jakies filmy ale zabierze mi to troche czasu. Film o full stallu, sacie, wingoverach, spirali asymetrycznej pojawi sie w 2018 roku. Jak dam rade to moze zrobie rowniez asymetrycznego sata i tumbling.

Czy potrzebujesz jeszcze jakis wyjasnien, oraz dowodow ze posiadam odpowiednie kompetencje do robienia jakichkolwiek filmow instruktazowych mimo ze przez 8 lat nie robilem zadnych filmow? :)

Pozdrawiam,

Jarek Borowiec

JaroXS

Hej,

na ich stronie, nie ma takiego napedu w sprzedazy. Napiszę do nich.

Pozdrawiam,

Jarek

memorio...@gmail.com

Jarek,zapraszam Cie na loty testowe na napedach Scout.
I bardzo przepraszam,ale wypowiedzi "znafcof" ktore tu przeczytalem (przynajmniej niektorych) nie maja potwierdzenia w rzeczywistosci a zaden z nich nie lecial na Scoucie bo bym taki fakt odnotowal.
Javier Malaquita lata acro na Scoucie i mozesz sobie obejzec na necie co gosc wyprawia...
To o czyms swiadczy.
Poza tym,co do ceny,mozna sie zawsze dogadac troche lepiej...

Wojtek

memorio...@gmail.com

Furtak,zapewniam Cie ze Scout to jest znacznie wiecej niz reklama.Przelec sie najpierw,a pozniej sie wypowiadaj kolego.
Wojtek

Darek Magusiak

Acro motorem to nie tylko rama czy uprzaz. To tez silnik i nie kazdy silnik/gaznik potrafi to ogarnac.

https://www.youtube.com/watch?v=6RrPr7ZdfJ4&ab_channel=VITTORAZIMOTORS

pzdr
Darek

memorio...@gmail.com

Zgadza sie.Akurat nie znam lepszego i bardziej uniwersalnego silnika jak Moster Plus.
Sam dokladnie na takim latam.Scout Carbon i Sxx 18.
Robi robote...

Wojtek

memorio...@gmail.com

Jest na kanale Javiera Malaqiuty.kilka filmow m.in "insane riders"
https://m.youtube.com/channel/UCyQhHou9lz6meG-aba0RBiw

furtak

Chłopca z Malagi znam lepiej niż Ci się wydaje akurat we Francji i Legnicy troszkę czasu z nim spędziłem .Ale nie o tym rozmawiamy ,napęd mu się nie podoba z racji wyrażenia.Ucieka z pod dupę i mocno skręca przy zmianie kierunku z uwagi na płytkie plecy.Za to bardzo ciekawe podwieszenie bardzo dobrze reagujace na sterowanie ciałem.Co do slalomów wypadł bardzo słabo w acro tylo Malagita nim lata.

memorio...@gmail.com

Mozesz wyjasnic co i komu sie nie podoba?

memorio...@gmail.com

Niemniej,zapraszam Cie Marek na loty na Scoucie.Polatasz to bedziesz sie mogl wypowiedziec o czyms czego sprobowales.
Malagita jest pilotem acro,na pewno nie jest tak dobrym zawodnikiem slalomowym jak nasza czolowka swiatowa.Nie dziwi mnie to ze na slalomach wypadl slabo,bo tu wiecej do roboty ma pilot,sprzet jest na dalszym miejscu.

Podjedz do mnie,masz z Lublina niedaleko.Pogoda sie poprawia,dzis jade polatac do Goclawia.

furtak

Ja mogę tylko za siebie .Spędziłem bardzo dużo czasu by zapoznać się z dolnym podwieszeniem jak dziala i dlaczego.Chyba obecnie jako jedyny latam m górnym choć to górne jest mocno nie w typowe.Też z chęcią Ci je zademonstruję. Co do napedu pierwsza rzecz to budowa ramy jest płytka przy dodaniu gaZu napęd mocno parcuje.Akurat to sztuka kompromisu bo to rama pozycjonuje kąt napedu a częściowo przez punkt podczepienia wybór stabilność.Ciekawym przykładem jest np.naped paraelementu gdzie podczepienie wypór jest dość wysokie i są prawie proste,technofly ma rame głęboka i dlatego pozycjonowanie odbywa sie przez przelanie ramy .Bliżej mi do Piorka niz paraelementu.Scaut ma wypory proste z taśmami ,gdzie nie ma możliwości zmiany przesunięcia naporu śmigła.Dlatego wszystkie wypory sa pogiete w zależności od upodobań użytkownika.Ja osobiście wolę napęd zescalony z uprzezą.Choć muszę przyznać ze Piotr wiele eksperymentuje np.lotki na koszu to jego pomysł tak jak i wypory które widziałem już u kilku producentów.Mnie interesowaly tylo slalomy a do acro nie ma to żadnego znaczenia bo napęd to tylko winda do góry .

furtak

Zróbmy tak przygotuję napęd z kilkoma rozwiązaniami by była możliwość porownania bo mam wszystko na miejscu.jako ze to moje hobby to będę miał możliwość porównania doświadczeń

scoutparam...@gmail.com

W dniu wtorek, 26 września 2017 11:08:05 UTC+2 użytkownik furtak napisał:
> Zróbmy tak przygotuję napęd z kilkoma rozwiązaniami by była możliwość porownania bo mam wszystko na miejscu.jako ze to moje hobby to będę miał możliwość porównania doświadczeń

Proste wypory z tasmami ma wersja Hybrid.Mam tez taki z silnikiem Thor 200 EVO
Ale powiem Ci ze do powywijania moim zdaniem duzo lepiej sprawdzaja sie wypory typu Goose Neck.daja lepsze zespolenie z napedem niz Hybrid bars które dla mnie sa "zbyt gadatliwe".
Zupelnie nie zgodze sie z Tobą natomiast odnośnie budowy ramy że jest płytka i naped mocno pracuje.Co masz tu na myśli?
Okej, spotkamy sie i polatamy , doskonaly pomysl.

furtak

Płytka ,płaska jedynie podrzymanie dołu to paski na wysokości nerek.Mi równieź bardziej chodziło o regulację stanu wysokości, mocowanie wypór poniżej naporu śmigła bez blokady która ma np.pap .Trudno mi się wypowiadać o lataniu z tym wyrażeniem bo już robiłem kilka podejść i za każdym razem wracałem do swojego. O ile rewelacja na małych i średnich prędkościach to na maxie nie byłem już tak zachwycony, nie latam acro tylko slalomy

Krzysztof Romicki

Witam,
nasze napędy przeszły pozytywnie testy w Czechach, gdzie były poddawana wysokim obciążeniom. Posiadamy specjalne, wzmocnione uprzęże, które są przeznaczone do dynamicznego latania.

Pozdrawiam
Krzysztof Romicki

PARAELEMENT
www.paraelement.pl
tel. 503 736 736

pele...@wp.pl

Napradę?? - i pewnie dopasowane dla ludzi powyżej 190 cm

Wojtek

Paweł

Panie Krzysztofie Romicki prosimy o więcej informacji jakie testy? Przez kogo przeprowadzone? oraz jakie są ich wyniki?
Na Pańskiej stronie też brak jakichkolwiek informacji o tych wzmocnionych uprzężach...

furtak

Widzę masz bardzo duża wiedzę gratuluje
Szkoda że nie wszyscy o tym wiedzą pozdro

Paweł

Panie Krzysztofie czy dowiemy się czegoś więcej?
bo sam posiadam pański napęd z podwieszeniem abm dlatego jestem tym tematem tak żywotnie zainteresowany

scoutparam...@gmail.com

W dniu środa, 20 września 2017 10:22:55 UTC+2 użytkownik Marecki napisał:

> Jak chcesz wbić się na Czeski rynek i sprzedawać tam napędy musi przejść testy. Jak to poszło nie wiem - ale pamiętam, że Krzysiek chyba próbował. Nie chcę polemizować, może ktoś znający temat się wypowie.
> [...]

Napedy paraelement sprzedawane na czeskim rynku posiadaja stalowe wypory i inne uprzeze.Tylko tak mogly przejsc certyfikacje.

Paweł

http://paraelement.cz/require/mini.php?path=upload/motory/thor-190/20160325_091242.jpg&height=450&width=600

To jest ta stalowa mocniejsza wypora? Uprząż wygląda na zwykłą dudkową nie żadną wzmacnianą...
A na Polskę wypory są aluminiowe?

Paweł

Mam, to są chyba te lepsze "eksportowe" wypory...
http://www.paraelement.cz/upload/motory/thor-200/paraelement_thor200-5.jpg

scoutparam...@gmail.com

W dniu środa, 20 września 2017 11:14:23 UTC+2 użytkownik Marecki napisał:

> [...]
>
> Gdzieś w necie jest filmik jak taki kosz wygląda po spotkaniu z wodą, to tak jakby zdjąć cały kosz :) Mogę się mylić, ale takie mam przemyślenia.

Absolutnie ne neguje Twojego doswiadczenia odnosnie kompozytów, chciałbym natomiast zauważyc ze Twoje przemyslenia, to jedynie przemyślenia i nie posiadasz rzetelnej wiedzy na temat konstrukcji kosza w napędzie Scoutparamotor ani tego jak zachowuje się taki kosz przy przewrotce.

Po pierwsze, kompozyt z którego wykonany jest kosz w napędzie Scout nie jest wykonany tylko i wyłącznie z włókna węglowego.To że węgiel jest widoczny na wierzchu nie świadczy o tym że kosz jest wykonany wyłącznie z niego.
To jest wielowarstwowy kompozyt którego skład jak i zastosowane materialy to tajemnica producenta.Co wiecej łopata DTC posiada wewnątrz aluminiowa rurkę...
I zapewniam ze nie pęka "od razu" przy kontakcie z ziemią.Jest niezwykle mocny i jednocześnie elastyczny i pochłania przed momentem w którym dochodzi do zniszczenia elementu ZNACZNIE więcej energii niz jakakolwiek rurka aluminiowa.
Wiec argument jakoby gnąca sie rurka aluminiowa była lepsza, niestety nie ma pokrycia w rzeczywistosci.
Rama silnika wraz z kompozytowym "zaplecnikiem" i elementami mocowania kosza jest wykonana z aluminium o grubym przekroju i mocowanie silnika jest niezwykle trudno uszkodzic.Konstrukcje napedu można obejrzec u nas przy lotach testowych a także na stronie www.scoutparamotor.pl

Firma Scout Paramotor gromadzi materiał filmowy z nieudanych startów przy których dochodzi do uszkodzeń kosza badź łopat systemu DTC i na podstawie rodzaju uszkodzen opracowywane są rozwiązania mające na celu minimalizownie skutków uszkodzeń zarówno sprzętu jak i pilota...

Aktualnie został opracowany nowy kosz z nowym sferycznym systemem mocowania łopat DTC dedykowany zarówno do silników które maja lewe jak i prawe obroty śmigła.Wkrótce będzie dostępny taki napęd u nas do testów.

Wojciech Pierzyński
www.scoutparamotor.pl
tel. 602794966

Paweł

To jest ta wzmacnianą wersja uprzęży na Czechy?
http://www.paraelement.cz/upload/motory/thor-130/paraelement_thor_130_03.jpg

pele...@wp.pl

W dniu piątek, 29 września 2017 12:35:19 UTC+2 użytkownik Paweł napisał:
> To jest ta wzmacnianą wersja uprzęży na Czechy?
> http://www.paraelement.cz/upload/motory/thor-130/paraelement_thor_130_03.jpg

Nie nie jest - to stara uprząż. Na Czechy idzie wzmocniona uprząż, inaczej szyta ma takie czerwone wstawki. Problem z nią jest taki że np ja (mam 190 cm)nie mogę do końca używać speeda. Ale Krzysiek ogarnia temat.... już jakiś czas ......

Wojtek

Marecki

Wojtku masz rację - nie znam całej technologi i opierałem się o zgrubnym wyglądzie i wszystkich filmikach które widziałem w necie i moja opinia może być nietrafna.
Jeżeli Łopata DTC jest zrobiona tak jak piszesz to bardzo solidne i dobre rozwiązanie, tutaj się zgadzam i biję w pierś.
Mimo wszystko nie jestem do końca przekonany co do ringu.
Jeżeli chodzi o laminat to wg mnie jego największym minusem jest właśnie problem przy jego uszkodzeniu. Pęknie i nawet jak będą włókna aramidowe to po prostu nie poleci Ci to w kosmos tylko będzie wisiało wszystko razem, ale wytrzymałości to już nie ma. Laminaty mają to do siebie że są niestety kruche, w zależności od użytych tkanin są mniej lub bardziej elastyczne. Kasując wiele modeli RC zawsze się łamie i jest do wymiany lub naprawy, ale pękało zawsze. Tak wiem, zaraz ktoś napisze, że pewnie robiłem za słabe, albo nie umiem latać ;) Oczywiście to moje subiektywne spekulacje.
Nirvana też ma fajny kosz z ringiem profilowanym aluminiowym ale co z tego, jak pierwsze co strzela to łącznik rurki i ringu. Ponoć nawet lekka gleba to wymiana łączników.
Poza tym cała seria filmików dosyć fajnie opisuje wiele kwesti i widać, że napęd został na prawdę dobrze przemyślany.
Pozdrawiam,
Marek

scoutparam...@gmail.com

> [...]
> Poza tym cała seria filmików dosyć fajnie opisuje wiele kwesti i widać, że napęd został na prawdę dobrze przemyślany.

Dziekuje za merytoryczna wypowiedz.
Tak sie sklada ze jestem wspolodpowiedzialny za konstrukcje najnowszego kosza i poruszylem z konstruktorem Miro Svecem temat kruchosci kompozytu wielokrotnie.
Dla przykladu, takie narty...wspolczesnie wykonane narty mozesz zwinać w kółko i nie strzelą a to tez kompozyt...I o to nam chodziło właśnie żeby uzyskać oprócz wytrzymałości także sprężystość.
Oprocz samej technologii laczenia pierscienia oraz nowej konstrukcji łopat DTC i gniazd ( zamiast części pierscienia na końcu łopaty DTC - teraz jest kulka która wchodzi w sferyczne gniazdo) zmienilismy tez zastosowana zywicę.To jak sie zachowuje w tej chwili ten kompozyt to jest zupelnie inna bajka...Zanim pęknie, odkształcenie musi być naprawde bardzo poważne.Postaram sie wydobyc od Miro jakies filmy z testów i wrzucić...

Marecki

Bardzo ciekawe, z niecierpliwością czekam na filmy :)
Z drugiej strony przy dobraniu konkretnego odkształcenia pewnie kolejnym elementem, który przejmie energię uderzenia będą pozostałe elementy ramy czyli aluminium i powinno to zdać egzamin. Połamałem na maszynie wytrzymałościowej wiele kompozytów i po prostu piszę z doświadczenia, że mocne rzeczy pękały. Chociaż zrobiłem kiedyś diolenowe próbki które właśnie zginałem w pierścienie i nie dało się ich zbadać, bo brakło miejsca na odkształcenie ;)

Szkoda, że nie mam już filmów jak w modelarstwie różne konstrukcje laminatowe zachowywały się pod obciążeniem.
Na zawodach modeli udźwigowców były różne szkoły, na testach przed startem z obciążeniem nasze skrzydła gięły się ok 1cm przy 8kg obciążenia, gdzie model Portugalski usiadł na 70cm, ale wytrzymał i wygrał zawody ;)
Pozdrawiam,
Marek

fram...@gmail.com

Kompozyty w szerokim zakresie nieosiągalnym dla innych jednorodnych materiałów można dobierać do założeń konstrukcji. Nie ma realnego problemu z ich odpornością na UV. Nawet gdyby osnowa kompozytu była nieodporna i pierwsza warstwa to i tak w nikłym stopniu wpłynie na wytrzymałość całości. Na 1mm często przypada 5 warstw tkaniny a nawet więcej. Nie jest możliwe aby UV destrukcyjnie wpływało w znaczący sposób na całość.

scoutparam...@gmail.com

W dniu piątek, 29 września 2017 20:05:29 UTC+2 użytkownik fram...@gmail.com napisał:
> Kompozyty w szerokim zakresie nieosiągalnym dla innych jednorodnych materiałów można dobierać do założeń konstrukcji. Nie ma realnego problemu z ich odpornością na UV. Nawet gdyby osnowa kompozytu była nieodporna i pierwsza warstwa to i tak w nikłym stopniu wpłynie na wytrzymałość całości. Na 1mm często przypada 5 warstw tkaniny a nawet więcej. Nie jest możliwe aby UV destrukcyjnie wpływało w znaczący sposób na całość.

Wczoraj rozmawialismy na temat wytrzymalości kosza Scouta.
I wczoraj jeden z pilotów Scouta wueczorem mial wypadek.Micah Carlson.
Z dużą siłą uderzył w ziemię.
Zamieściłem na naszym fanpage-u na Fejsbooku jego posta- możecie zobaczyć zdjęcie Scouta Carbona po craschu:

https://web.facebook.com/Scout-Paramotor-Polska-444335645942256/

A na grupie Paramotor (jest jej moderatorem) możecie śledzic wątek.Może napisze coś więcej:

https://web.facebook.com/groups/paramotor/

Zacytuje słowa pilota:

"Well, this happened today. Obviously not happy about it, but I will say that the paramotor took a tremendous amount of impact and absorbed 100% of it--I didn't physically feel a thing in my harness. Emotionally, yes, I felt it. Repair costs aside, I'm really glad I have the SCOUT."

Wojciech Pierzyński
scoutparamotor.pl
Tel 602794966

scoutparam...@gmail.com

W dniu wtorek, 26 września 2017 00:10:01 UTC+2 użytkownik memorio...@gmail.com napisał:
> [...]
> To o czyms swiadczy.
> Poza tym,co do ceny,mozna sie zawsze dogadac troche lepiej...

A tu jest film z Infinity Thumbling:

https://youtu.be/PWovi-RL4c4

Wojtek

Krzysztof Romicki

Posiadamy w swojej ofercie zarówno standardowe uprzęże (np. Dudek), jak i wzmocnione. Jeśli pilot oczekuje większej, niż standardowa, wytrzymałości - zapraszam. Na wymienionych zdjęciach znajduje się uprząż produkowana dla nas przez Dudek Paragliders, która spełnia normę dla uprzęży. Na zamówienie możemy dostarczyć napędy, które mają znacznie większe współczynniki wytrzymałości - przeznaczone do latania z dużymi przeciążeniami.

Zapraszam

Pozdrawiam
Krzysztof Romicki

Paraelement
www.paraelement.pl
503 736 736

Yti

Kolega przywiózł ze stanów napęd Scout. Jest to najlepszy napęd jaki w życiu na oczy widziałem, jakość wykonania stoi na najwyższym poziomie, w ogóle nie ma porównania do tego co się u nas produkuje.

cmr...@wp.pl

W dniu środa, 4 października 2017 13:59:51 UTC+2 użytkownik Yti napisał:
> Kolega przywiózł ze stanów napęd Scout. Jest to najlepszy napęd jaki w życiu na oczy widziałem, jakość wykonania stoi na najwyższym poziomie, w ogóle nie ma porównania do tego co się u nas produkuje.

A ze Słowacji nie było by bliżej? (zakładając że ktoś jest uprzedzony do Sulejówka)

Yti

Może i bliżej, ale kolega tam mieszkał i latał, a teraz wrócił do kraju

memorio...@gmail.com

Ceny na Stany sa inne niz na Polske.Duzo wyzsze...Na Slowacji takze.
W ramach zakupu oprocz sprzetu otrzymujecie pelna gwarancje na 2 lata,na wszystko (lacznie np z tlumikiem w przypadku vittorazzi ktory to tlumik gwarancją producenta silnika objety nie jest) , transport zakupionego napedu pod wskazany adres i naped zastepczy jesli Twoj bedzie wymagal przegladu/naprawy.Naped do ewentualnej naprawy jest odbierany takze ze wskazanego adresu o ile naprawy nie da sie zrobic od ręki na miejscu.
Na terenie Polski oczywiscie bezplatnie.
Oprocz najwyzszej jakosci sprzetu,gwarantujemy tez najwyzsza jakosc wszystkiego poza sprzetem,czyli calej obslugi.

Wojciech Pierzynski
www.scoutparamotor.pl
Tel.602794966

memorio...@gmail.com

Zapraszam na loty testowe na Scout Carbon z silnikiem Moster Plus i Scout Enduro z silnikiem Polini Thor 200 EVO.
Ale musze uprzedzic...jesli sie na nim przelecisz...mozesz nie miec juz takiej satysfakcji z latania na innym...

Wojtek
www.scoutparamotor.pl
Tel.602794966

Matrix

> [...]
> Kolega przywiózł ze stanów napęd Scout. Jest to najlepszy napęd jaki w życiu na oczy widziałem, jakość wykonania stoi na najwyższym poziomie, w ogóle nie ma porównania do tego co się u nas produkuje.

Musze się z tobą zgodzić, sam widziałem i latałem, jakość i lekkość bez porównania z innymi napędami (sam latam na Nirvanie) jak i wytrzymałość co widać po ostatnim "crash teście" Micah Carlson.
Brak efektu od śmigłowego daje super wrażenie z lotu i banana na ustach na bardzo długo :)))
Znalazłem jedna wadę jaką ma SCOUT jest to cena, jak dla mnie za wysoka ale wiadomo mercedesa nie kupimy za te same pieniądze co golfa :)
Pozdrawiam i polecam na umówienie się z Wojtkiem na testy :)

AlexF

Byłem polatać swobodnie i napądowie we Francji. Było 2 chłopakow co kręcili tumbling na Nitro/Octagon i uprząż APCO split legs. Rama z titanium i carbonowe poprzeczki.

Pozdrawiam, Alex

Jarek Jx TryFly

Chętnie się tym przelecę

Paweł

SPAM SPAM SPAM
AUDYCJA ZAWIERA LOKOWANIE PRODUKTU
To i ja dorzucę swoje 5 groszy...
Umówiłem się z Wojtkiem i dziś specjalnie dla mnie przyjechał z dwoma scoutami i co tu dużo gadać jestem zachwycony.
Sam sceptycznie podchodzę do każdego produktu z dobrym marketingiem z ale tak samo jak go pro 5 do której nie byłem przekonany tak samo i scout zdobył moje serce...
Polatałem(i powygupiałem się) dziś sporo na obydwu hmmm i gdybym zarabiał w euro...kupił bym sobie!
Z suchych danych
90kg sxx20
Na motoromie bez speeda i trym max ok 2.5/2.8m/s w góre scout z mosterem 3.5/3.8
30%lepiej
Wykonanie i podwieszenie świetne ale wolę trochę więcej rozpisać się o podwieszeniu
Po moim tak naprawdę pierwszym podejściu do abm z 250 byłem zniechęcony, starty mi i nie tylko a bardziej stawianie skrzydla nie idzie, nie czuję go nie wiem co się z nim dzieje...
Na scoucie może i dzięki jego wadze jest zdecydowanie lepiej, każdy start mi wyszedł, nie miałem żadnych problemów wszystko prosto miło i przyjemnie.
Jeszcze bardziej byłem zdziwiony łatwością wsiadania normalnie jak do dudkowej uprzęży z górym podwieszeniem bajka.
Jedyne do czego mógłbym się przyczepić to jednak osobiście wolałbym jeszcze bardziej skuteczne i "gadatliwe" podwieszenie...
Dlatego muszę przelecieć się jeszcze na tych hybrid bar
Brać kupować pieniążków nie żałować :)

scoutparam...@gmail.com

Mówisz i masz.
Na weekend zamontuje Ci Hybrid Bars do Mostera...
Generalnie, to jak pracuje system podwieszenia hybrid...nie ma porównania do niczego na czym latałem...może za wyjątkiem latania swobodnego.

Wojciech Pierzyński
scoutparamotor.pl
tel.602794966

Damian Janiszewski

Albo o wzmocnioną wersję z dużym zapasem wytrzymałości.